Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
Iekšlietu ministrijas informācijas centrs informē, ka 19.05.2024 19:00-21:00 tiks veikti FPRIS (Fizisku personu reģistrācijas IS) tehniskie darbi, šajā laika posmā iespējami autentifikācijas traucējumi izmantojot vienotās pieteikšanās moduli.
23-TA-3156: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Saskaņā ar Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumu Nr.421 "Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas" 41. punktu  līdzekļus no programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" piešķir valstiski īpaši nozīmīgiem pasākumiem, valsts pamatbudžeta apropriācijās neparedzētiem izdevumiem katastrofu un dabas stihiju seku novēršanai un to radīto zaudējumu kompensēšanai un citiem neparedzētiem gadījumiem. 
IZM ieskatā finansējuma nodrošināšana atbilstoši Latvijas Republikas valdības un Eiropas Kosmosa aģentūras asociētās dalībvalsts līguma nosacījumiem ir uzskatāma par valstiski īpaši nozīmīgu pasākumu un pienākumu, tādēļ līdzekļu piešķiršana minētam mērķim no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" ir atbilstoša tiesiskajam regulējumam. 
Saskaņā ar Saeimā ratificēto starptautisko līgumu un pieņemto valsts budžetu 2024.gadam Latvija nepildīs uzņemtās starptautiskās finansiālās saistības pret Eiropas Kosmosa aģentūru (EKA).
Finansējuma nenodrošināšana nodarīs būtisku kaitējumu Latvijas augsto tehnoloģiju un kosmosa nozarei virzībā uz produktiem un pakalpojumiem globālajā kosmosa nozarē. Vienlaikus tiks būtiski iedragāta Latvijas kā uzticama partnera reputācija starptautiskā arēnā.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Nodrošināt saistību izpildi saskaņā Latvijas Republikas valdības un Eiropas Kosmosa aģentūras asociētās dalībvalsts līguma nosacījumiem, kas stājās spēkā 2020.gada 27.jūlijā un nodrošināt pilnvērtīgu finansējumu EKA programmās, lai sekmētu ar kosmosa nozari saistīto organizāciju attīstīto tehnoloģiju briedumu un virzību uz komercializāciju.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
2015.gadā noslēdzot ar EKA Eiropas Sadarbības valsts līgumu, IZM veica ikgadējas iemaksas EKA budžetā atbilstoši Ministru kabineta 2015.gada 23.februāra rīkojumam Nr. 87 "Par atļauju Izglītības un zinātnes ministrijai uzņemties ilgtermiņa saistības, lai nodrošinātu Latvijas dalību Eiropas Kosmosa aģentūrā Eiropas sadarbības valsts statusā".
2020. gada 27. jūlijā stājās spēkā Latvijas Republikas valdības un Eiropas Kosmosa aģentūras asociētās dalībvalsts līgums (turpmāk – AD līgums). IZM veica ikgadējas iemaksas EKA budžetā atbilstoši Ministru kabineta 2019. gada 6. novembra sēdes protokollēmumā “Informatīvais ziņojums "Par Latvijas sadarbību ar Eiropas Kosmosa aģentūru no 2020. gada”” minētajam finanšu apjomam.

Kopējie ieguldījumi EKA pa gadiem ir šādi:

2015.gadā 1 339 900 euro
2016.gadā 1 343 919 euro
2017.gadā 1 440 000 euro
2018.gadā 1 480 000 euro
2019.gadā 2 631 996 euro
2020.gadā 4 149 184 euro
2021.gadā 2 980 400 euro
2022.gadā 1 105 200 euro
2023.gadā 3 000 000 euro

Kopējie ieguldījumi EKA periodā no 2015 – 2023.gadam sastādīja 19 737 365 EUR.

Tiešā atdeve no dalības Eiropas Kosmosa aģentūrā

 No 2015.gada 26 dažādas organizācijas (zinātniskās institūcijas, universitātes un komersanti) ir ieguvušas līgumus ar EKA un kopējais projektu skaits veido 91 par kopējo summu 14 164 050 EUR. To skaits katru gadu palielinās un pievienojas jauni spēlētāji, kuriem kosmosa nozare kļūst par daļu no darbības jomas.

Tiešā veidā atgūtais finansējums Latvijas organizācijām pa gadiem līgumu veidā:
 
Nr. Gads Summa,EUR
1. 2015 1 541 810
2. 2016 740 483
3. 2017 545 157
4. 2018 924 441
5. 2019 2 219 630
6. 2020 569 312
7. 2021 1 312 443
8. 2022 1 897 153
9. 2023 4 413 621
  Kopā 14 164 050

Līgumi tiek iegūti atklātu konkursu rezultātā dažādās EKA programmās, kuri mērķi ir jaunu produktu izstrāde, zinātnes aktivitātes, prasmju un partnerības stiprināšana. Papildus jāņem vērā, ka EKA vidēji ietur 15-20% no projekta finansējuma, kas tiek novirzīti:
1) Administratīvas un personāla izmaksas Latvijai nodrošina iepirkumu procedūru īstenošanu, samazinot Latvijas administratīvo slogu un nodrošinot kvalitatīvus iepirkumus;
2) Ekspertu izmaksas nodrošina Latvijai pieeju ekspertīzei, kas valstī nav pieejama. Starptautiska ekspertīze nodrošina uzticību Latvijā izstrādātājām tehnoloģijām un to konkurētspēju starptautiskajā tirgū.
3) Infrastruktūras izmaksas 7 EKA tehnoloģiskajos centros Eiropā. Šie centri sniedz tādus pakalpojumus kā kosmosa vides simulācijas, laboratorijas tehnoloģiju testēšanai, lielu datu uzglabāšana un apstrāde u.tml.
4) Dalībvalstu kapacitātes celšanas izmaksas paredz Latvijas studentu vai absolventu dalību EKA izglītības programmas, pētījumus pēc Latvijas pieprasījuma, ekspertu un pārstāvju vizītes Latvijā, u.c. administratīvām, personāla, ekspertu, infrastruktūras un dalībvalstu kapacitātes celšanas izmaksām.
Pēc EKA izstrādātās metodoloģijas Latvijas atdeves koeficients (RC, Return Coefficient) šobrīd 0.92, kas kā jaunajai dalībvalstij uzskatāms par ļoti labu. Atdeves koeficienta mērķis ir sasniegt atdevi 1.

Latvijas dalības EKA mērķis ir sekmēt komercializējamo un konkurētspējīgu produktu izstrādi un to izmantošanu starptautiskās misijās.
Divi šādi Latvijas uzņēmumi – SIA Eventech un SIA llatherm – ir apstiprināti dalībai starptautiskās misijās Hēra (Zemes aizsardzība no asteroīdiem) un Lunar Gateway (EKA, NASA, Kanādas un Japānas kosmosa aģentūru pie-Mēness kosmosa stacijas misija). Tas norāda uz starptautiskās kopienas uzticību Latvijas komersantiem. Tehnoloģijas, kas tiks attīstītas dalībai šajās misijās, varēs tikt pārnestas uz citu misiju vai nozaru vajadzībām, sniedzot papildus iespējas ilgtermiņā.

Satelītdatu sektors (Zemes novērošanas datu apstrāde, digitalizācija): Vides Risinājumu institūts un Baltic Satellite Service jau strādā ar klientiem valsts sektorā (Rīgas pilsēta un citas pašvaldības, LVĢMC, Valsts Vides dienests, Lauku atbalsta dienests, Valsts Mežu dienests, Latvijas Valsts meži, Sadales tīkls, Būvniecības Valsts kontroles birojs, VUGD, u.c. ) un ārpus tā.


Netiešā atdeve: zināšanu un tehnoloģiju ieguvumi no dalības EKA

Uzņēmējdarbībai
                                                                
Vairākas Latvijas organizācijas ir ieguvušas komerclīgumus ar globālo kosmosa industriju. Piemēram SIA Allatherm un Latvijas Valsts Koksnes un Ķīmijas institūts ir ieguvuši P&A līgumus kosmosa jomā ar organizācijām Eiropā.
Iesaiste globālās kosmosa misijās un iniciatīvās.
Tehnoloģiskās kvalifikācijas un zināšanu stiprināšana, iesaistoties Eiropas kosmosa vērtību ķēdēs sadarbībā ar Eiropas kosmosa industriju un lielajiem sistēmu integratoriem kā Airbus, OHB AG, Thales Alenia Space, RUAG Space un citiem.
Uzņēmējdarbības attīstīšana un sadarbība ar zinātniskajām institūcijām un universitātēm ir neatņemama EKA programmu sastāvdaļa.
EKA ir vienīgā P&A programma Latvijā, kas attīsta inovatīvus produktus no idejas līdz virzībai tirgū (No TRL1  – TRL8). Saskaņā ar pēdējo 3 gadu nozares rezultātiem ir vērojams progress attīstīto kosmosa produktu un pakalpojumu briedumā. Vairākas izstrādnes ir sasniegušas TRL 6-7 un notiek pakāpeniska virzība uz tirgu.

Valsts pārvaldei

Zemes novērošanas pakalpojumu un risinājumu attīstīšana sadarbībā Latvijas gala lietotājiem. Ieguvēji ir virkne nozaru ministriju pārraudzībā esošās nozares un organizācijas  -  Rīgas pilsēta un citas pašvaldības, LVĢMC, Valsts Vides dienests, Lauku atbalsta dienests, Valsts Mežu dienests, Latvijas Valsts meži, Sadales tīkls, Latvijas valsts mežu dienests, Būvniecības Valsts kontroles birojs, VUGD, u.c.
Digitālās transformācijas pamatnostādnēs 2021.-2027. gadam ir noteikts, ka relatīvi dārgās konkrēta objekta un transakcijas kontroles aizstājot ar datos balstītām sistēmiskām kontrolēm. EKA datu izmantošana ir virzība uz valsts uzraudzības un kontroles funkciju digitalizāciju.

Zinātnei

Dalība EKA sekmē starptautiski atzīstas zinātnes īstenošanu sadarbībā ar partneriem no Eiropas. Latvijas kompetenču stiprināšana EKA programmās sekmē arī finansējuma piesaisti citās starptautiskās programmās kā Apvārsnis Eiropa un Interreg Europe. Kopš 2020.gada Latvijas organizācijas kosmosa jomā piesaistījušas 9 projektus par kopējo summu 1,7 milj EUR. Piemēram, Vides Risinājumu institūts izstrādā Apvārsnis Europa projektu 300 tūkst EUR vērtībā, kas paredz zemes novērošanas datu izmantošanu, lai uzlabotu agrovides apstākļu uzraudzību. 

Izglītībai

Zinātņietilpīgu darba vietu radīšana un augstākās izglītības studiju kursu izstrāde sadarbībā ar augstskolām un industriju. Piemēram, RTU ir izstrādājis maģistra studiju programmu Aerkosmisko sistēmu inženierija sadarbībā ar EKA. 
Saskaņā ar Latvijas Universitātes (LU), Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) un Ventspils augstskolas (VeA) sniegto informāciju periodā no 2021.gada līdz 2023.gadam tika aizstāvēti 10 maģistra darbi un 2 doktora disertācijas par kosmosa tematiku (no tiem 6 RTU, 3 LU un 3 VeA).
Intereses attīstīšana pamatskolās un vidusskolās par dabaszinātnēm un eksaktajām zinātnēm, mācot šos priekšmetus, izmantojot kosmosu kā kontekstu. Cēsīs ir atklāts Kosmosa izziņas centrs un tuvākajā laikā īstenos EKA izglītības projektu - ESERO, kura mērķis ir sekmēt STEM mācību priekšmetu mācīšanu skolās, izmantojot kosmosu kā kontekstu. 
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
IZM piešķirtais finansējums Latvijas dalībai EKA 2024.gadā nenodrošina pat minimālo finansējumu. IZM 2024.gada budžeta izstrādes laikā iesniedza prioritāro pasākumu, kas paredzēja finansējuma palielinājumu Latvijas dalībai EKA, taču tas netika atbalstīts.
Šī summa ietver Latvijas ieguldījumus EKA obligātajā programmā, EKA nacionālā programmā (RPA) un četrās EKA izvēles programmās. Lai nodrošinātu Latvijas pārstāvību EKA izvēles programmās un pilnvērtīgi izmantot EKA programmu sniegtās iespējas papildus nepieciešami 2 878 034 euro.
Risinājuma apraksts
Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 ''Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem'' piešķirt Izglītības un zinātnes ministrijai 2 878 034 euro, lai nodrošinātu optimālu iemaksu veikšanu EKA programmās, lai nodrošinātu pilnvērtīgu dalību EKA programmās un sekmētu nozares virzību uz komerciālu produktu un pakalpojumu radīšanu. 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija


Ieguldījumu EKA pamatojums

Latvijas un EKA noslēgtais asociētās dalībvalsts līgums paredz noteiktu minimālo finansējumu un saistības, kas Latvijas valstij ir jāiegulda EKA. Šobrīd vidējā termiņa ietvarā nav piešķirts ne minimāli nepieciešamais, ne arī optimālais finansējums.

AD Līgums paredz, ka nenodrošinot finansējumu, Latvijai nebūs tiesību turpināt sadarbību ar EKA asociētās dalībvalsts statusā, kā arī plānotā dalība starptautiskajās misijās tiks pārtraukta. Tas nozīmēs ne tikai Latvijas tehnoloģiskās un inovāciju kapacitātes pārtraukšanu šajā nozarē, bet arī partnerību pārtraukšanu ar lielajiem Eiropas uzņēmumiem.

Rīkojuma projekts paredz nodrošināt kopējo finansējumu 4 milj. euro apmērā, kas būs pieejams iemaksai par 2024.gadu. Šāds finansējuma apmērs ir kritiski nepieciešams, jo minimālais finansējums esošajam Latvijas kosmosa nozares attīstības līmenim ir nepietiekams, lai pārskatāmā nākotnē nonāktu pie kosmosa tehnoloģiju ražošanas. Finansējuma palielinājums iemaksai par 2024.gadu un turpmāk ir nepieciešams šādu iemeslu dēļ: 


- Bez finansējuma palielinājuma esošo tehnoloģiju attīstība un briedums apstāsies. Latvijas kosmosa nozares attīstītās tehnoloģijas pakāpeniski virzās uz augstākiem TRL (Tehnoloģiju gatavības līmenis), kur pieaug nepieciešamais finansējums, lai nonāktu pie tehnoloģiju komercializācijas globālā tirgū. Bez finansējuma palielinājuma Latvija nevarēs nonākt pie dalības EKA galvenā mērķa.  

- Tehnoloģiju sektorā tādi uzņēmumi, kā Allatherm, Eventech un RD Alfa Microelectronics ir attīstījuši tehnoloģijas līdz TRL-6, kur ir nepieciešama tehnoloģiju kvalifikācija atbilstoši starptautiskajiem standartiem. Izmaksas šajā fāzē dramatiski pieaug, un vidēji sastāda 400 - 600 tūkst EUR. 

- Allatherm un Eventech ir iesaistīti globālās misijās, kas nodrošinās uzņēmumiem nepieciešamo kosmosa tehnoloģiju “lidojumu pieredzi” – tā ir kritiski svarīga, lai lielo kosmosa sistēmu izstrādātājiem kā Airbus, Thales Alenia Space un OHB AG demonstrētu tehnoloģijas drošumu un uzticamību. Tādējādi “lidojumu pieredze” iespējos produktu pārdošanu arī citiem klientiem, pierādot to drošu lietojamību kosmosa vidē. Lai izgatavotu "lidojuma modeļus - flight models" nepieciešamais finansējums svārstās no 300 - 600 tūkst euro. Pieprasītais finansējums dos iespēju ieguldīt EKA programmā E3P, kas ir nepieciešama, lai SIA Allatherm turpināt attīstīt tehnoloģijas Mēness stacijai Lunar Gateway

- Satelītdatu sektors (Zemes novērošanas datu apstrāde, digitalizācija): Vides Risinājumu institūts, Elektronikas un datorzinātņu institūts un Baltic Satellite Service jau strādā ar klientiem valsts sektorā un ārpus tā. Satelītdatu produktu turpmāka attīstība prasa aktīvu iesaisti EKA zemes novērošanas programmās un spēju attīstību. 

- Latvijas atdeves koeficients EKA programmās sastāda 0.92 (uz 2023.gada 3.ceturksni) , kas norāda uz finansējuma sekmīgu atgūšanu. Pastāvīgai attīstībai, t.sk. līdz produktu ieviešanai ražošanā ir svarīgs atbilstošs finansējums. Sasniedzot produktu ražošanas stadiju, tiks nodrošināta iespēja tirgū ieviest “komerciāli gatavus” risinājumus. Vienlaikus ir nepieciešama nozares horizontāla attīstība un jauno spēlētāju iesaiste, nodrošinot nozares ilgtspējīgu izaugsmi.

- Arvien jaunas organizācijas vēlas iesaistīties kosmosa industrijā un attīstīt tehnoloģijas un produktus šajā strauji augošajā nozarē. Kopš 2020. gada 8 jaunas organizācijas ir ieguvušas līgumus ar EKA. Notiek pārrunas ar Latvijas vadošajiem uzņēmumiem un valsts kapitālsabiedrībām par to iesaisti EKA iepirkumos.

- Pieredzējušie kosmosa nozares dalībnieki paplašina savu tehnoloģiju portfeli un attīsta citas idejas sadarbībā ne tikai ar Eiropas kosmosa nozari, bet arī ar CERN un mašīnbūves, IT, viedās enerģētikas u.c. nozarēm.

- Tikai palielinot finansējumu, Latvija spēs noturēt konkurētspēju starptautiskās kosmosa nozares vidē. Globālā kosmosa nozare ir viena no visstraujāk augošām nozarēm pasaulē un ir daļa no starptautiskās politikas un diplomātijas. Pēc starptautiskā izdevuma “The Space Report” aplēsēm 2022. gadā globālā kosmosa nozares vērtība sastādīja 540 miljardus euro, kas 8% pieaugums salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu. Saskaņā ar "Space Foundation" aplēsēm, tiek prognozēts, ka 2028 gadā nozare būs jau 800 miljardus vērta [1].

Dalības EKA mērķis ir ne tikai komercializācija, bet arī neatkarības attīstīšana valsts pakalpojumu nodrošināšanā, piemēram: Zemes novērošanas datu lietojumi lauksaimniecībā, mežsaimniecībā, enerģētikā, pilsētplānošanā, uz krīzes situācijām reaģēšana; telekomunikācijas un drošie sakari aizsardzības sektorā.

Dalība EKA aktivitātes ir starptautiski atpazīstams zīmols un kvalitātes zīmogs, tādēļ EKA ir līdzvērtīgs sadarbības partneris NASA misijās, Japānas kosmosa aģentūras, u.c. misijās.


[1] https://www.espi.or.at/wp-content/uploads/2023/08/ESPI-Insights-Issue-July.pdf

Ieguldījumu EKA labumu guvēji Latvijā

Latvijas organizācijas (zinātniskās institūcijas, universitātes, komersanti un nodibinājumi), kurām ir spējas un kompetences piedalīties atklātos konkursos var pretendēt uz atbalstu no EKA, lai izstrādātu jaunus produktus un pakalpojumus, mācību kursus universitātēs, kā arī īstenot dažādas spēju stiprināšanas aktivitātes. 
Latvijas delegācija EKA sadarbībā ar Latvijas drošības institūcijām turpinās pārbaudīt EKA atbalsta labuma guvēju atbilstību starptautiskajām un Latvijas noteiktajām sankcijām. 

 
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
3 000 000
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
3 000 000
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
3 000 000
2 878 034
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
3 000 000
2 878 034
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-2 878 034
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-2 878 034
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
2 878 034
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
2024.gadā apakšprogrammā 05.01.00 “Zinātniskās darbības nodrošināšana” iemaksu nodrošināšanai Eiropas Kosmosa aģentūras programmās budžetā piešķirtais finansējums ir 1 121 966 euro (t.sk. 19 600 euro kodā Preces un pakalpojumi EKA komandējumiem un 1 102 366 euro EKA dalības maksai)

Papildus nepieciešamais finansējums no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem ir 2 878 034 euro.

Budžeta likumā plānotais finansējums ilgtermiņa saistību pasākumam "Dalība Eiropas Kosmosa aģentūras Asociētās dalībvalsts statusā":
2020.gadā 4 168 784 euro (t.sk. 19 600 euro kodā Preces un pakalpojumi EKA komandējumiem un 4 149 184 euro EKA dalības maksai);
2021.gadā 3 000 000 euro (t.sk. 19 600 euro kodā Preces un pakalpojumi EKA komandējumiem un 2 980 400 euro EKA dalības maksai);
2022.gadā 1 121 966 euro (t.sk. 16 766 euro kodā Preces un pakalpojumi EKA komandējumiem un 1 105 200 euro EKA dalības maksai);
2023.gadā 1 121 966 euro (t.sk. 19 600 euro kodā Preces un pakalpojumi EKA komandējumiem un 1 102 366 euro EKA dalības maksai).
2023.gadā papildus piešķirti līdzekļi 1 897 634 euro apmērā no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem".
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija

Izdevumi 2 878 034 euro apmērā tiks segti no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
-

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

8.1.5. uz teritoriju attīstību

8.1.6. uz vidi

8.1.7. uz klimatneitralitāti

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

8.1.11. uz veselību

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

8.1.13. uz datu aizsardzību

8.1.14. uz diasporu

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi