Anotācija (ex-ante)

23-TA-1313: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par valsts nekustamā īpašuma "Terehovas robežkontroles punkts", Zaļesjes pagastā, Ludzas novadā, daļas nodošanu Satiksmes ministrijas valdījumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Likuma “Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās” 8.panta trešā daļa.
 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekta mērķis ir atļaut Finanšu ministrijai nodot Satiksmes ministrijas valdījumā daļu no valstij piederoša nekustamā īpašuma sastāvā esošās zemes vienības, un ar to saistītās inženierbūves, paredzēt Satiksmes ministrijai  pienākumu par saviem līdzekļiem veikt minētā nekustamā īpašuma sadali un atdalītās zemes vienības daļas un ar to saistītās inženierbūves atdalītās daļas reģistrēšanu zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Nekustamais īpašums “Terehovas robežkontroles punkts” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 6896 006 0025) Terehovā, Zaļesjes pagastā, Ludzas novadā (turpmāk – nekustamais īpašums “Terehovas robežkontroles punkts”), pamatojoties uz 2002. gada 6. jūnija likumu "Par zemes atsavināšanu Terehovas robežkontroles punkta vajadzībām", 2003. gada 31. oktobra Aizkraukles rajona tiesas spriedumu Lietā Nr.C 07050503, ierakstīts Rēzeknes tiesas Zaļesjes pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr.100000157571 uz valsts vārda Finanšu ministrijas personā.
Saskaņā ar Zemesgrāmatas datiem nekustamais īpašums “Terehovas robežkontroles punktus” sastāv no zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 6896 006 0180) 12,6717 ha platībā un 21 būves (būvju kadastra apzīmējumi 6896 006 0025 001, 6896 006 0025 002, 6896 006 0025 019, 6896 006 0025 020, 6896 006 0026 001, 6896 006 0026 002, 6896 006 0026 003, 6896 006 0026 004, 6896 006 0026 005, 6896 006 0026 006, 6896 006 0026 007, 6896 006 0026 008, 6896 006 0026 009, 6896 006 0026 010, 6896 006 0026 011, 6896 006 0026 012, 6896 006 0026 013, 6896 006 0026 014, 6896 006 0026 015, 6896 006 0180 002, 6896 006 0180 003).
Nekustamais īpašums “Terehovas robežkontroles punkts” nodots pārvaldīšanā valsts akciju sabiedrībai “Valsts nekustamie īpašumi” (turpmāk VNĪ) saskaņā ar  Nekustamā īpašuma portfeļa pārvaldīšanas līgumu Nr.IEN/2020/364, kas 2020.gada 18.martā  (ar grozījumiem 2022.gada 20.decembrī) noslēgts starp Finanšu ministriju un VNĪ.
          ​Ar 2022.gada 19.decembra iesniegumu Nr. V22-545 (turpmāk – iesniegums) akciju sabiedrība “Ceļuprojekts” informējusi Finanšu ministriju un VNĪ, ka atbilstoši līgumsaistībām ar pasūtītāju – valsts sabiedrību ar ierobežotu atbildību „Latvijas Valsts ceļi” akciju sabiedrība „Ceļuprojekts” veic būvprojekta izstrādi “Valsts galvenā autoceļa A12 Jēkabpils-Rēzekne-Ludza-Krievijas robeža (Terehova) posma km 162.00 - 163.70 pārbūve”. Saskaņā ar iesniegumā norādīto informāciju valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Latvijas Valsts ceļi” 2022.gada 14.decembrī pieņēmusi lēmumu par krustojuma maiņu pie Terehovas robežkontroles punkta, paredzot divu braukšanas joslu rotācijas apli.
Ievērojot to, ka atbilstoši darba uzdevumam projekta tehniskie risinājumi neiekļaujas valsts autoceļa nodalījuma joslā (robežās) un skar nekustamā īpašuma "Terehovas robežkontroles punkts'' sastāvā esošo zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 6896 006 0180), akciju sabiedrība "Ceļuprojekts" iesniegumā lūgusi Finanšu ministriju (VNĪ) saskaņot projekta ietvaros paredzētos darbus: pamatceļa, nobrauktuves, gājēju ietves, apgaismojuma, nogāzes pēdas izbūvi un norāda, ka projekta tehnisko risinājumu realizēšanai nepieciešams atdalīt no zemes vienības zemes daļu apmēram 0,0947 ha platībā, iesniegumam pievienots Būvprojekta saskaņošanas protokols Nr.8A.
Ar 2022.gada 30.decembra vēstuli Nr. 4/4-4/11015 VNĪ informējusi Satiksmes ministriju, valsts sabiedrību ar ierobežotu atbildību “Latvijas valsts ceļi” un akciju sabiedrību “Ceļuprojekts”, ka konceptuāli tiek atbalstīta nekustamā īpašuma "Terehovas robežkontroles punkts" sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējumu 6896 006 0180) sadale par Satiksmes ministrijas līdzekļiem un atdalāmās daļas, aptuveni 0,0947 ha platībā (vairāk vai mazāk precizējams, izstrādājot Zemes ierīcības projektu), nodošana Satiksmes ministrijas valdījumā.
Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā (turpmāk – NĪVKIS) nekustamā īpašuma “Terehovas robežkontroles punkts” sastāvā reģistrēta zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 6896 006 0180) 12,6717 ha platībā un 23 būves.
Kopumā saskaņā ar NĪVKIS datiem uz valsts zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 6896 006 0180) atrodas 51 būve, no kurām lielākā daļa atrodas Finanšu ministrijas tiesiskajā valdījumā, daļa būvju dabā neeksistē, savukārt, divas būves (būvju kadastra apzīmējumi 6896 006 0096 001, 6896 006 0096 002) NĪVKIS reģistrētas fiziskas personas tiesiskajā valdījumā.
Nekustamā īpašuma “Terehovas robežkontroles punkts” dati Zemesgrāmatā un NĪVKIS atšķiras, jo noslēdzoties nekustamā īpašuma “Terehovas robežkontroles punkts” attīstības projektam, kura ietvaros tika veikta atsevišķu būvju demontāža un jaunu būvju izbūve, šobrīd tiek veiktas arī nepieciešamās darbības datu sakārtošanai attiecīgajos reģistros.
Veicot nekustamā īpašuma "Terehovas robežkontroles punkts'' apsekošanu, VNĪ speciālisti konstatējuši, ka zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 6896 006 0180) daļā, kuru paredzēts atdalīt (aptuveni 0,0947 ha platībā), atrodas esošā ceļa konstruktīvie elementi - asfalta seguma - inženierbūves  "Ceļi un stāvlaukumi" ar kopējo platību 37300 m2 (būves kadastra apzīmējums  6896 006 0026 017) daļa aptuveni 439 m2 platībā, ceļa apmales, zāliens. Finanšu ministrijas (VNĪ) pazemes inženierkomunikāciju vai citu būvju Satiksmes ministrijas nodalāmajā zemes vienības daļā nav.
Būve (būves kadastra apzīmējums  6896 006 0026 017) reģistrēta NĪVKIS uz inženierbūves datu deklarācijas pamata Finanšu ministrijas tiesiskajā valdījumā.
Atbilstoši Civillikuma 850.pantam galvenās lietas ir tās, kas ir patstāvīgi tiesību priekšmeti. Bet viss tas, kas pastāv tikai ar galveno lietu, vai pieder pie tās, vai kā citādi ar to saistīts (851. p.), ir blakus lieta. Saskaņā ar Civillikuma 857.pantu blakus lieta iegūst piederuma raksturu, ja viņas uzdevums ir kalpot galvenajai un viņa ir pastāvīgi ar to saistīta un atbilst šim uzdevumam ar savām dabiskām īpašībām. Savukārt, Civillikuma 853.pants nosaka, ka visas tiesiskās attiecības, kas zīmējas uz galveno lietu, pašas par sevi attiecas arī uz tās blakus lietām. Līdz ar to, kopā ar atdalīto valsts nekustamā īpašuma sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 6896 006 0180) daļu Satiksmes ministrijas valdījumā nododama kā galvenās lietas blakus lieta Finanšu ministrijas tiesiskajā valdījumā esošās inženierbūves (būves kadastra apzīmējums 6896 006 0026 017) daļa, kas atrodas nododamās zemes vienības robežās.
Ievērojot minēto, ar 2023.gada 6.februāra vēstuli Nr. 4/2-7/1154 VNĪ precizējusi iepriekš sniegto saskaņojumu nekustamā īpašuma sadalei, un informējusi Satiksmes ministriju, valsts sabiedrību ar ierobežotu atbildību “Latvijas valsts ceļi” un akciju sabiedrību “Ceļuprojekts”, ka konceptuāli atbalsta nekustamā īpašuma “Terehovas robežkontroles punkts” sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējumu 6896 006 0180) un ar to saistītās inženierbūves "Ceļi un stāvlaukumi" (būves kadastra apzīmējums 6896 006 0026 017) sadali par Satiksmes ministrijas līdzekļiem un atdalāmās zemes vienības daļas, aptuveni 0,0947 ha platībā (vairāk vai mazāk precizējams, izstrādājot Zemes ierīcības projektu) kopā ar saistītās inženierbūves "Ceļi un stāvlaukumi" (būves kadastra apzīmējums 6896 006 0026 017) atdalāmās daļas, aptuveni 439 m2 platībā, nodošanu Satiksmes ministrijas valdījumā. Vēstulei pievienota Satiksmes ministrijai izsniegta pilnvara par Satiksmes ministrijas līdzekļiem veikt visas nepieciešamās darbības, kas saistītas ar nekustamā īpašuma “Terehovas robežkontroles punkts”, sastāvā esošās zemes vienības, kadastra apzīmējums 6896 006 0180, ar kopējo platību 126 717 m2 daļas ar aptuveno platību 947 m2 un saistītās inženierbūves “Ceļi un stāvlaukumi”, kadastra apzīmējums 6896 006 0026 017, daļas ar aptuveno platību 439 m2 atdalīšanu – zemes ierīcības projekta izstrādi, zemes vienības nodalīšanu apvidū, zemes robežu plāna izgatavošanu, sadales reģistrēšanu NĪVKIS un attiecīgajā zemesgrāmatu nodaļā. Vienlaikus minētajā vēstulē vērsta uzmanība, ka valsts autoceļa A12 pārbūves būvdarbi uzsākami tikai pēc zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 6896 006 0180 sadales un atdalītās daļas nodošanas Satiksmes ministrijas valdījumā.
Atbilstoši NĪVKIS datiem:
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 6896 006 0180)  lietošanas mērķis: 0903 - Valsts un pašvaldību pārvaldes iestāžu apbūve, 12,6717 ha;  zemes vienības platības sadalījums pa lietošanas veidiem: Mežu platība:0,2938 ha; Krūmāju platība: 2,7145 ha; Zemes zem ēkām platība: 1,4522 ha; Zemes zem ceļiem platība: 4,9055 ha; Pārējās zemes platība: 3,3057 ha;
-  nekustamā īpašuma “Terehovas robežkontroles punkts” novērtējums kadastrā 2023.gada 1.janvārī: 151553 euro.
Saskaņā ar NĪVKIS datiem nekustamajam īpašumam “Terehovas robežkontroles punkts” noteikti šādi apgrūtinājumi:
valsts robežas josla, 0,0378 ha platībā;
pierobežas josla, 12,6717 ha platībā;
pierobeža, 12,6717 ha platībā;
ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija ap ūdensvadu, kas atrodas līdz 2 metru dziļumam, 0,0616 ha, 0,0280 ha; 0,4176 ha, 0,0121 ha platībā;
ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija ap elektrisko tīklu gaisvadu līniju pilsētās un ciemos ar nominālo spriegumu līdz 20 kilovoltiem, 0,0274 ha, 0,0074 ha, 0,0646 ha, 0,0016 ha platībā;
ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija ap elektrisko tīklu transformatoru apakšstaciju,0,0018 ha platībā;
zemes īpašniekam nepiederoša būve vai būves daļa , 0,0069 ha;
ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu kabeļu līniju, 0,0036 ha, 0,0242 ha, 0,0801 ha, 0,0180 ha, 0,0029 ha, 0,0062 ha;
ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar pazemes elektronisko sakaru tīklu līniju un kabeļu kanalizāciju, 0,2768 ha, 0,0641 ha;
ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar pazemes siltumvadu, siltumapgādes iekārtu un būvi, 0,1534 ha, 0,0068 ha;
sanitārās aizsargjoslas teritorija ap kapsētu, 1,1887 ha;
ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar pašteces kanalizācijas vadu, 0,3388 ha.
Nekustamā īpašuma "Terehovas robežkontroles punkts'' zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 6896 006 0180) daļa (aptuveni 0,0947 ha platībā), kuru paredzēts atdalīt autoceļa pārbūves projekta īstenošanai, un ar to saistītās inženierbūves (būves kadastra apzīmējums 6896 006 0026 017) daļa 439 m2 platībā nav iznomāta vai nodota bezatlīdzības lietošanā.
Ludzas novada pašvaldība, sniedzot informāciju par nekustamā īpašuma sadales, atbilstoši plānotajam apmēram, atbilstību normatīvo aktu noteikumiem par vispārīgo teritorijas plānošanu, izmantošanu un apbūvi, 2023.gada 11.aprīļa vēstulē Nr. 3.1.1.5/2023/1089-N norādījusi, ka saskaņā ar Ministru kabineta 2013.gada 30.aprīļa  noteikumu Nr. 240 „Vispārīgie teritorijas plānošanas, izmantošanas un apbūves noteikumi” 11.1.apakšpunktu prasības par zemes vienību minimālo platību nav attiecināmas, ja zemes vienība nepieciešama inženierbūvju vai publiskās infrastruktūras nodrošināšanai, un saskaņā ar minēto noteikumu 65.3. apakšpunktu jaunveidojamās minimālās platības nosacījums nav attiecināms „zemes vienībām, kas nepieciešamas inženierbūvju izbūvei vai uzturēšanai”. Saskaņā ar Zilupes novada teritorijas plānojumu 2013.-2025.gadam”, kas apstiprināts 2013.gada 24.martā (domes sēdes protokols Nr.5, 3.§) ar saistošiem noteikumiem Nr.5 „Zilupes novada teritorijas plānojuma 2013.-2025.gadam Teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumi un Grafiskā daļa” (stājas spēkā 17.06.2015.), nekustamais īpašums “Terehovas robežkontroles punkts” ir Valsts aizsardzības objektu teritorijā. Valsts aizsardzības objektu teritorija nozīmē teritorijas, kur galvenais zemes un būvju izmantošanas veids ir valsts aizsardzībai, robežsardzei un muitai nepieciešamo būvju, ēku un ar tām saistītās infrastruktūras izvietošana. Apbūves noteikumi nenosaka nosacījumus valsts aizsardzības teritoriju izmantošanai un apbūvei. Šo teritoriju izmantošanu jāveic saskaņā ar vispārējiem un šo teritoriju izmantošanai atbilstošajiem specializētajiem normatīvajiem aktiem.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
-
Risinājuma apraksts
Saskaņā ar likuma „Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās” 8.panta trešo daļu uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā zemesgrāmatās tiek ierakstīta valstij piederošā un piekrītošā zeme, ko aizņem valsts transporta un sakaru komunikācijas, valsts transporta un sakaru iestāžu un uzņēmumu valdījumā esošās ēkas (būves), kā arī valsts zeme, kas nepieciešama šo objektu uzturēšanai atbilstoši zemes ierīcības projektam, un saskaņā ar attiecīgu Ministru kabineta rīkojumu — cita valstij piederošā un piekrītošā zeme.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2003.gada 29.aprīļa noteikumu Nr.424 “Satiksmes ministrijas nolikums” Satiksmes ministrija ir vadošā valsts pārvaldes iestāde transporta un sakaru nozarēs. Transporta nozare ietver dzelzceļa, autosatiksmes, jūrniecības un aviācijas apakšnozares, kā arī pasažieru pārvadājumu, tranzītpārvadājumu un bīstamo kravu pārvadājumu jomas. Autosatiksmes apakšnozare ietver autotransporta, autoceļu un ceļu satiksmes drošības jomas. Sakaru nozare ietver elektronisko sakaru (arī sakaru un datu pārraides kanālus valsts pārvaldes jomā) un pasta apakšnozares.
Ievērojot minēto, Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz Satiksmes ministrijai veikt nepieciešamās darbības nekustamā īpašuma "Terehovas robežkontroles punkts" sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 6896 006 0180) sadalei, atdalot zemes vienības daļu aptuveni 0,0947 ha platībā, un atdalot daļu 439 m2 platībā no ar zemes vienību saistītās inženierbūves (būves kadastra apzīmējums 6896 006 0026 017), kas nepieciešamas būvprojekta: “Valsts galvenā autoceļa A12 Jēkabpils-Rēzekne-Ludza-Krievijas robeža (Terehova) posma km 162.00 - 163.70 pārbūve” realizācijai;  pārņemt no Finanšu ministrijas Satiksmes ministrijas valdījumā atdalīto zemes vienības un būves daļu un normatīvos aktos noteiktā kārtībā ierakstīt zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā. Izdevumi, kas saistīti ar nekustamā īpašuma un būves sadali, tostarp, atdalītās zemes vienības un būves daļas reģistrēšanu NĪVKIS un zemesgrāmatā, sedzami no Satiksmes ministrijas budžeta līdzekļiem.
Precīza Satiksmes ministrijai nododamā nekustamā īpašuma “Terehovas robežkontroles punkts” sastāvā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 6896 006 0180 un ar to saistītās inženierbūves (būves kadastra apzīmējums 6896 006 0026 017) daļa tiks precizēta zemes ierīcības projekta un kadastrālās uzmērīšanas gaitā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Nekustamā īpašuma “Terehovas robežkontroles punkts” sastāvā esošās zemes vienības un ar to saistītās inženierbūves (būves kadastra apzīmējums 6896 006 0026 017) sadali un zemes vienības atdalītās daļas ar aptuveno platību 0,0947 ha apmērā un atdalītās būves ar aptuveno platību 439 m2, reģistrēšanu zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā, kā arī ar atdalītās zemes vienības un būves uzturēšanu saistītos izdevumus sedz Satiksmes ministrija tai piešķirto budžeta līdzekļu ietvaros.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Finanšu ministrija, VAS "Valsts nekustamie īpašumi"
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Tiesību aktu projektu publiskajā portālā Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļvietnē: www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Finanšu ministrija
  • Satiksmes ministrija
  • VAS "Valsts nekustamie īpašumi"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Projekta izstrādes, saskaņošanas un pieņemšanas procesā personu datu apstrādes mērķis ir nodrošināt projekta atbilstību faktiskajai un tiesiskajai situācijai, nodrošinot Ministru kabineta rīkojuma izpildē iesaistīto pušu tiesiskās intereses. Paskaidrojošie dokumenti, kuri satur personas datus, tiek nodoti šauram subjektu lokam - institūcijām, kas veic  projekta un tā sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) izvērtēšanu, Valsts kancelejai un Ministru kabineta locekļiem.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi