Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
22-TA-114: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likuma 24. pants un 25.pants, Ministru kabineta 2021.gada 12.oktobra sēdes protokola Nr.69 39.§ 3. punktu, 2021. gada 20. janvārī un 2021. gada 3.februārī izsludinātie Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma grozījumi Pārejas noteikumu 47.punktā

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Lai nodrošinātu institūciju, kurā sociālos pakalpojumus ar izmitināšanu sniedz pašvaldības vai valsts dibināts sociālo pakalpojumu sniedzējs vai tāds,  kuram ir noslēgts līgums ar pašvaldību vai valsti par minēto pakalpojumu sniegšanu, piemaksu izdevumu segšanu, kas noteikta Covid-19 inficētu klientu (un klientu, kuriem noteikts Covid-19 inficētas personas kontaktpersonas statuss) aprūpē iesaistītajam personālam. Kā arī minēto institūciju piemaksu izdevumu segšanu personālam, kas iesaistīts personu testēšanā SARS-CoV-2 antigēna noteikšanai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ja institūcijā1, kurā sociālos pakalpojumus ar izmitināšanu sniedz pašvaldības vai valsts dibināts sociālo pakalpojumu sniedzējs vai tāds,  kuram ir noslēgts līgums ar pašvaldību vai valsti par minēto pakalpojumu sniegšanu (turpmāk - institūcija), klientiem ir konstatēta Covid-19 infekcija, pakalpojuma sniedzējs nosaka piemaksu paaugstināta riska apstākļos aprūpē iesaistītajam personālam  par inficēto klientu un šo klientu kontaktpersonu aprūpi līdz 50% apmērā no mēnešalgas. Minēto piemaksu var noteikt arī personālam, kas iesaistīts personu testēšanā SARS-CoV-2 antigēna noteikšanai.  (turpmāk - piemaksa) par laika periodu no 2020.gada 1. decembra līdz 2021. gada 30. jūnijam un no 2021. gada 1.septembra līdz 2021. gada 31. decembrim.
Izdevumus par piemaksu sedz no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” šādā apmērā:
50% no pašvaldību budžeta izdevumiem par piemaksu, kas noteikta institūcijā, kurā sociālos pakalpojumus ar izmitināšanu sniedz pašvaldības dibināts sociālo pakalpojumu sniedzējs vai tāds,  kuram ir noslēgts līgums ar pašvaldību par minēto pakalpojumu sniegšanu;
100% no valsts budžeta izdevumiem par piemaksu, kas noteikta institūcijā, kurā sociālos pakalpojumus ar izmitināšanu sniedz valsts dibināts sociālo pakalpojumu sniedzējs vai tāds,  kuram ir noslēgts līgums ar Labklājības ministriju par minēto pakalpojumu sniegšanu.

1Sociālo pakalpojumu ar izmitināšanu (sociālās aprūpes centrs, pansija, patversme, naktspatversme, krīzes centrs, dienas aprūpes centrs, aprūpe mājās, aprūpētā dzīvesvieta, grupu dzīvoklis, īslaicīga sociālā aprūpe, t.sk. atelpas brīdis, kā arī sociālās rehabilitācijas pakalpojums atkarīgām personām ar izmitināšanu institūcijā).
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Sociālo pakalpojumu ar izmitināšanu specifika ir tā, ka tajos pakalpojumu saņem klienti, kuriem ir nepieciešama aprūpe, uzraudzība un pastāvīga personāla klātbūtne, tāpēc šo pakalpojumu sniegšanu nedrīkst pārtraukt, savukārt, Covid – 19 skarto personu izolācijas iespējas ir ierobežotas. Piemēram aptuveni 70% sociālās aprūpes centru (turpmāk - SAC) klientu ir būtiski vai pilnībā atkarīgi no aprūpētāju palīdzības, t.sk. uzraugāmi (klienti ar smagām un komplicētām veselības problēmām, t.i. mazkustīgi klienti, klienti ar demenci u.c.). Aptuveni 40% no SAC klientiem ir personas ar demenci, kurām  nepieciešama pastiprināta uzraudzība. Tāpēc sociālo pakalpojumu ar izmitināšanu sniedzēju darbinieki – aprūpētāji, medicīnas māsas, sociālie darbinieki un citi aprūpē iesaistītie darbinieki, kuri strādā ar Covid – 19 pozitīviem klientiem vai kontaktpersonām ir pakļauti paaugstinātam riskam inficēties un ir iesaistīti Covid-19 inficēšanās seku likvidēšanā, t.sk. paaugstinātam riskam inficēties ir pakļauts personāls, kas tiek iesaistīts personu testēšanā SARS-CoV-2 antigēna noteikšanai.
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātu institūciju klientu aprūpi nepieciešama aprūpē iesaistītā personāla motivācija, jo ar administratīvām metodēm nevar motivēt darbiniekus aprūpēt Covid-19 pozitīvos klientus. Atstāt viņus bez nepieciešamās aprūpes būtu klientu veselības un dzīvības apdraudējums. Vienlaicīgi, lai nodrošinātu gan institūciju klientu, gan darbinieku drošību nepieciešams institūcijā nodrošināt regulāru darbinieku testēšanu SARS-CoV-2 antigēna noteikšanai. Ņemot vērā minēto, Labklājības ministrija rosina institūciju izdevumus par piemaksām kompensēt līdz 2022. gada 31. martam.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Alternatīvi risinājumi nav atrasti, jo lai nodrošinātu institūciju klientu, kuriem konstatēta Covid-19 infekcija vai noteikts Covid-19 inficētas personas kontaktpersonas statuss aprūpi nepieciešama aprūpē iesaistītā personāla iesaiste. Atstāt klientus bez nepieciešamās aprūpes būtu klientu veselības un dzīvības apdraudējums.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Ņemot vērā minētā regulējuma ietekmi uz institūciju pakalpojumu saņēmēju (klientu) un pakalpojumu sniedzēju (darbinieku) veselības un drošības nodrošināšanu, ieguldījums ir salīdzinoši neliels un sasniedz mērķi.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Aprūpētāji, sociālie aprūpētāji, medmāsas, sociālie darbinieki un sociālie audzinātāji (t.sk. darbinieki, kas aizvieto minētos speciālistus to ilgstošas prombūtnes laikā).
  • Sociālo pakalpojumu ar izmitināšanu (sociālās aprūpes centrs, pansija, patversme, naktspatversme, krīzes centrs, dienas aprūpes centrs, aprūpe mājās, aprūpētā dzīvesvieta, grupu dzīvoklis, īslaicīga sociālā aprūpe, t.sk. atelpas brīdis, kā arī sociālās rehabilitācijas pakalpojums atkarīgām personām ar izmitināšanu institūcijā) saņēmēji.
Ietekmes apraksts
Aprūpētāji, sociālie aprūpētāji, medmāsas, sociālie darbinieki un sociālie audzinātāji (t.sk. darbinieki, kas aizvieto minētos speciālistus to ilgstošas prombūtnes laikā) Covid -19 infekcijas izplatīšanās gadījumā saņem piemaksu par darbu paaugstināta riska apstākļos.
Sociālo pakalpojumu ar izmitināšanu (sociālās aprūpes centrs, pansija, patversme, naktspatversme, krīzes centrs, dienas aprūpes centrs, aprūpe mājās, aprūpētā dzīvesvieta, grupu dzīvoklis, īslaicīga sociālā aprūpe, t.sk. atelpas brīdis, kā arī sociālās rehabilitācijas pakalpojums atkarīgām personām ar izmitināšanu institūcijā) saņēmēji (klienti), Covid -19 infekcijas izplatīšanās gadījumā, saņem kvalitatīvu pakalpojumu.
Juridiskās personas
  • LM un Valsts kases darbinieki.
  • Institūcijās, kas nodrošina sociālos pakalpojumus ar izmitināšanu, kuras ir pašvaldību un valsts dibinātas vai tām ir noslēgts līgums ar pašvaldību vai Labklājības ministriju par minēto pakalpojumu sniegšanu.
Ietekmes apraksts
1. Institūciju, kas nodrošina sociālos pakalpojumus ar izmitināšanu, kuras ir pašvaldību dibinātas vai tām ir noslēgts līgums ar pašvaldību par minēto pakalpojumu sniegšanu, administratīvā personāla 129 darbinieki (43 pašvaldības x vidēji 3 darbinieki), kuri ir iesaistīti  lēmuma pieņemšanā par piemaksas piešķiršanu, piemaksas aprēķināšanā, izmaksā un pārskatu sagatavošanā iesniegšanai LM par izdevumu segšanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”;

2. Institūciju, kas nodrošina sociālos pakalpojumus ar izmitināšanu, kuras ir valsts dibinātas vai tām ir noslēgts līgums ar Labklājības ministriju par minēto pakalpojumu sniegšanu, administratīvā personāla 69 darbinieki, kuri ir iesaistīti  lēmuma pieņemšanā par piemaksas piešķiršanu, piemaksas aprēķināšanā, izmaksā un pārskatu sagatavošanā iesniegšanai LM par izdevumu segšanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”;

3.LM  un Valsts kases 6 darbinieki, kas nodrošinās 1. un 2. punktā minēto pārskatu apstrādi un finansējuma saņemšanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
392 910
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
392 910
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-392 910
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-392 910
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
392 910
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Pamatojoties uz Ministru kabineta 2021. gada 11.janvāra rīkojumu Nr. 17 Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem", 2021. gadā Finanšu ministrija no 74.resora „Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 02.00.00 „Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” veikusi līdzekļu pārdali uz Labklājības ministrijas pamatbudžeta programmu 99.00.00 “Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums” 1 154 839 euro apmērā, lai nodrošinātu institūcijas, kurā sociālos pakalpojumus ar izmitināšanu sniedz pašvaldības dibināts sociālo pakalpojumu sniedzējs vai tāds, kuram noslēgts līgums ar pašvaldību par minēto pakalpojumu sniegšanu (50% apmērā no pašvaldību faktiskajiem papildu izdevumiem), kā arī valsts dibināts sociālo pakalpojumu sniedzējs vai tāds,  kuram ir noslēgts līgums ar Labklājības ministriju par minēto pakalpojumu sniegšanu (100% apmērā no institūciju faktiskajiem papildu izdevumiem), papildus radušos faktisko izdevumu segšanu, par  paaugstināta riska apstākļos noteiktu piemaksu, Covid -19 inficētu klientu aprūpē iesaistītajam personālam ( piemaksu var noteikt arī personālam, kas iesaistīts personu testēšanā SARS-CoV-2 antigēna noteikšanai), kuras apmērs nepārsniedz 50% no mēnešalgas un tā noteikta laika periodā no 2020.gada 1. decembra līdz 2021. gada 30.novembrim (naudas plūsma 2021. gadā), tai skaitā:- 326 505 euro institūcijas, kurās sociālos pakalpojumus sniedz pašvaldības dibināts sociālo pakalpojumu sniedzējs vai pakalpojumu sniedzējs, kuram noslēgts līgums ar pašvaldību par minēto pakalpojumu sniegšanu (50 % apmērā no pašvaldību faktiskajiem papildu atlīdzības izdevumiem);- 828 334 euro valsts dibinātam sociālo pakalpojumu sniedzējam vai tādam pakalpojumu sniedzējam, kuram ir noslēgts līgums ar Labklājības ministriju par sociālo pakalpojumu sniegšanu (100 % apmērā no institūciju faktiskajiem papildu atlīdzības izdevumiem).2021.gadā faktiski kopā veikti izdevumi 1 154 837 euro apmērā

1. Periods no 2021. gada 1.decembra līdz 2021. gada 31. decembrim
Projekts paredz Finanšu ministrijai no 74.resora „Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 02.00.00 „Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” veikt līdzekļu pārdali uz Labklājības ministrijas pamatbudžeta programmu 99.00.00 “Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums” 56 130 euro apmērā, lai nodrošinātu piemaksu izdevumu segšanu institūcijās, kurās sociālos pakalpojumus ar izmitināšanu sniedz pašvaldības dibināts sociālo pakalpojumu sniedzējs vai tāds, kuram noslēgts līgums ar pašvaldību par minēto pakalpojumu sniegšanu (50% apmērā no pašvaldību faktiskajiem papildu izdevumiem), kā arī valsts dibināts sociālo pakalpojumu sniedzējs vai tāds,  kuram ir noslēgts līgums ar Labklājības ministriju par minēto pakalpojumu sniegšanu (100% apmērā no institūciju faktiskajiem papildu izdevumiem), par laika periodu no 2021. gada 1. decembra līdz 2021. gada 31. decembrim.

Labklājības ministrija ir apkopojusi no pašvaldībām saņemto informāciju (pārskatus) par pašvaldību faktiskajiem papildu izdevumiem, kas izlietoti par piemaksām institūcijās, kas nodrošina sociālos pakalpojumus ar izmitināšanu, kuras ir pašvaldību dibinātas vai tām ir noslēgts līgums ar pašvaldību par minēto pakalpojumu sniegšanu. Kopā minētās institūcijas par piemaksām 2021. gada decembrī izlietojušas 15 168 euro. Atbilstoši Projektam, plānots, ka izdevumi 50% apmērā tiks segti  no valsts budžeta programmas ”Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”, kas kopā veido izdevumus  7 584 euro apmērā.
Ņemot vērā minēto, nepieciešams nodrošināt izdevumus LM pamatbudžeta programmā 99.00.00 “Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums”  7 584 euro apmērā (EKK 7000).

Labklājības ministrija ir apkopojusi no institūcijām,  ar kurām Labklājības ministrija, iepirkuma procedūras rezultātā,  noslēgusi līgumu,  saņemto informāciju (pārskatus) par institūciju faktiskajiem papildu izdevumiem, kas izlietoti par piemaksām institūcijās, kas nodrošina sociālos pakalpojumus ar izmitināšanu. Labklājības ministrija un minētās institūcijas, atbilstoši Publisko iepirkumu likuma 61.panta trešās daļas 3.punktam un ievērojot minētā panta ceturtajā daļā noteikto, ir veikusi iepirkuma līguma vai vispārīgās vienošanās grozījumus par summu, kas nepieciešama piemaksu izdevumu segšanai. Kopā minētie sociālo pakalpojumu sniedzēji par piemaksām 2021. gada decembrī izlietojuši 1 749 euro. Atbilstoši Projektam, plānots, ka izdevumi 100% apmērā tiks segti  no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.
Ņemot vērā minēto, nepieciešams palielināt izdevumus Labklājības ministrijas pamatbudžeta programmā 99.00.00 “Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums”   1 749 euro apmērā (EKK 3000  1 309 euro un EKK 7000 440 euro).

Labklājības ministrija ir apkopojusi no institūcijām,  kuras pakalpojuma sniegšanas tiesības ir ieguvušas uz valsts pārvaldes deleģētā uzdevuma veikšanas līguma pamata vai ir valsts dibinātas,  saņemto informāciju (pārskatus) par institūciju faktiskajiem papildu izdevumiem, kas izlietoti par piemaksām. Kopā minētie sociālo pakalpojumu sniedzēji par piemaksām 2021. gada decembrī izlietojuši 46 797 euro. Atbilstoši Projektam, plānots, ka izdevumi 100% apmērā tiks segti  no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.
Ņemot vērā minēto, nepieciešams palielināt izdevumus Labklājības ministrijas pamatbudžeta programmā 99.00.00 “Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums”  46 797 euro apmērā (EKK 1000 46 050 euro un EKK 3000 747 euro).

Saskaņā ar MK 2021.gada 12.oktobra sēdes protokola Nr.69 39.§ 3. punktu izdevumus,kas saistīti ar piemaksu izmaksu līdz 50 % no mēnešalgas personām, kas iesaistītas aprūpē paaugstināta riska apstākļos, ja institūcijā, kurā sociālos pakalpojumus ar izmitināšanu (tai skaitā sociālās aprūpes centrs, pansija, patversme, naktspatversme, krīzes centrs, dienas aprūpes centrs, aprūpe mājās, aprūpētā dzīvesvieta, grupu dzīvoklis, īslaicīga sociālā aprūpe, atelpas brīdis) sniedz pašvaldības vai valsts dibināts sociālo pakalpojumu sniedzējs vai pakalpojumu sniedzējs, kuram ir noslēgts līgums ar pašvaldību vai valsti par minēto pakalpojumu sniegšanu, klientiem ir konstatēta Covid-19 infekcija (turpmāk - piemaksa), par laika periodu no 2021.gada 1.decembra līdz 2021.gada 31.decembrim, nepārsniedzot 135 700 euro, segt no valsts budžeta programmas 02.00.00  “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” 2022.gadā.

2. Periods no 2022. gada 1.janvāra līdz 2022. gada 31. martam
Projekts paredz Finanšu ministrijai no 74.resora „Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 02.00.00 „Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” veikt līdzekļu pārdali uz Labklājības ministrijas pamatbudžeta programmu 99.00.00 “Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums”, kas nepārsniedz  336 780 euro*, lai nodrošinātu piemaksu izdevumu segšanu institūcijās, kurās sociālos pakalpojumus ar izmitināšanu sniedz pašvaldības dibināts sociālo pakalpojumu sniedzējs vai tāds, kuram noslēgts līgums ar pašvaldību par minēto pakalpojumu sniegšanu (50% apmērā no pašvaldību faktiskajiem papildu izdevumiem), kā arī valsts dibināts sociālo pakalpojumu sniedzējs vai tāds,  kuram ir noslēgts līgums ar Labklājības ministriju par minēto pakalpojumu sniegšanu (100% apmērā no institūciju faktiskajiem papildu izdevumiem), par laika periodu no 2021. gada 1. janvāra līdz 2022. gada 31. martam.
*Atbilstoši Slimību profilakses un kontroles centra statistikas datiem (https://www.spkc.gov.lv/lv/covid-19-statistika#personu-skaits-ar-apstiprinatu-covid-19-infekciju-un-veikto-testu-skaits), 2021. gada pēdējās 4 nedēļās vidēji nedēļā apstiprināto Covid-19 inficēšanās gadījumu skaits bija 4 923, 2022. gada 1.nedēļā -  10 830, bet 2022.gada 2.nedēļā -  15 943 gadījumi. Statistikas dati liecina par strauju Covid-19 infekcijas izplatīšanos visā Latvijas teritorijā, kas var būtiski ietekmēt Covid-19 inficēto personu skaitu institūcijās. Ņemot vērā minēto, prognozējot vidēji mēnesī piemaksu izdevumus 2022. gada 1.ceturksnī,  2021. gada decembra izdevumiem, piemērots koeficients 2, attiecīgi prognozējot piemaksu izdevumus periodam no 2022. gada 1.janvāra līdz 2022. gada 31. martam  piemērota formula: 2021. gada decembra izdevumi x koefic.2 x 3 mēn (56 130 euro x 2 x 3 mēn = 336 780 euro).

Labklājības ministrija apkopos no pašvaldībām saņemto informāciju (pārskatus) par pašvaldību faktiskajiem papildu izdevumiem, kas izlietoti par piemaksām institūcijās, kas nodrošina sociālos pakalpojumus ar izmitināšanu, kuras ir pašvaldību dibinātas vai tām ir noslēgts līgums ar pašvaldību par minēto pakalpojumu sniegšanu. Plānots, ka kopā minētās institūcijas par piemaksām periodā no 2022. gada 1.janvāra līdz 2022. gada 31. martam izlietos ne vairāk kā 91 008 euro. Atbilstoši Projektam, plānots, ka izdevumi 50% apmērā tiks segti  no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”, kas kopā veido izdevumus, kas nepārsniedz  45 504 euro.
Ņemot vērā minēto, prognozējams, ka būs nepieciešams nodrošināt izdevumus LM pamatbudžeta programmā 99.00.00 “Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums” ne vairāk kā  45 504 euro apmērā (EKK 7000).

Labklājības ministrija apkopos no institūcijām,  ar kurām Labklājības ministrija, iepirkuma procedūras rezultātā,  noslēgusi līgumu,  saņemto informāciju (pārskatus) par institūciju faktiskajiem papildu izdevumiem, kas izlietoti par piemaksām institūcijās, kas nodrošina sociālos pakalpojumus ar izmitināšanu. Labklājības ministrija un minētās institūcijas, atbilstoši Publisko iepirkumu likuma 61.panta trešās daļas 3.punktam un ievērojot minētā panta ceturtajā daļā noteikto, veiks iepirkuma līguma vai vispārīgās vienošanās grozījumus par summu, kas nepieciešama piemaksu izdevumu segšanai. Plānots, ka kopā minētās institūcijas par piemaksām periodā no 2022. gada 1.janvāra līdz 2022. gada 31. martam izlietos ne vairāk kā 10 494 euro. Atbilstoši Projektam, plānots, ka izdevumi 100% apmērā tiks segti  no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.
Ņemot vērā minēto, prognozējams, ka būs nepieciešams nodrošināt izdevumus LM pamatbudžeta programmā 99.00.00 “Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums” ne vairāk kā  10 494 euro (EKK 3000  7 854 euro un EKK 7000 2 640 euro).

Labklājības ministrija apkopos no institūcijām,  kuras pakalpojuma sniegšanas tiesības ir ieguvušas uz valsts pārvaldes deleģētā uzdevuma veikšanas līguma pamata vai ir valsts dibinātas,  saņemto informāciju (pārskatus) par institūciju faktiskajiem papildu izdevumiem, kas izlietoti par piemaksām. Plānots, ka kopā minētās institūcijas par piemaksām periodā no 2022. gada 1.janvāra līdz 2022. gada 31. martam izlietos ne vairāk kā 280 782 euro. Atbilstoši Projektam, plānots, ka izdevumi 100% apmērā tiks segti  no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.
Ņemot vērā minēto, prognozējams, ka būs nepieciešams nodrošināt izdevumus LM pamatbudžeta programmā 99.00.00 “Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums” ne vairāk kā  280 782 euro apmērā (EKK 1000 276 300 euro un EKK 3000 4 482 euro).

Ņemot vērā, ka uz Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības Pārejas noteikumu 47.punktā  noteiktās piemaksas sākuma izmaksāšanas brīdi, nav iespējams precīzi prognozēt faktiskos izdevumus, kurus būs jākompensē no valsts budžeta līdzekļiem, kā arī lai mazinātu administratīvo slogu, nepieprasot finansējumu par katru pašvaldības pieprasījumu, Labklājības ministrija finansējumu  pieprasīs pa daļām atbilstoši faktiski nepieciešamajam apmēram.

3. Periods no 2021. gada 1.decembra līdz 2022. gada 31. martam KOPĀ ne vairāk kā 392 910 euro, tai skaitā par periodu 1.decembra līdz 2021. gada 31. decembrim 56 130  euro un par periodu 2022. gada 1.janvāra līdz 2022. gada 31. martam ne vairāk kā 336 780 euro.
Labklājības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā pieprasījumu par līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" atbilstoši faktiski nepieciešamajam apmēram.

Finanšu ministrs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēs Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par apropriācijas izmaiņām, un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā pēc attiecīgās informācijas saņemšanas neizteiks iebildumus, tad tik veiktas apropriācijas izmaiņas.

 
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Izdevumi tiks veikti Labklājības ministrijas pamatbudžeta programmas 99.00.00 “Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums” ietvaros, līdzekļus pārdalot no 74.resora „Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 02.00.00 „Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi