Anotācija (ex-ante)

22-TA-969: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2015. gada 11. augusta noteikumos Nr. 467 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt sociālās atstumtības riskam pakļauto mērķa grupu, tostarp bezdarbnieku, tai skaitā nelabvēlīgākā situācijā esošu bezdarbnieku, iekļaušanos darba tirgū" 9.1.1.3. pasākuma "Atbalsts sociālajai uzņēmējdarbībai" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Noteikumu projekts ir Labklājības ministrijas (turpmāk - LM) iniciatīva un izstrādāts saskaņā ar 2014. gada 3. jūlija Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda vadības likuma 20. panta 6. un 13. punktu, Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumu un grozījumiem Ministru kabineta (turpmāk – MK) noteikumos Nr.173[1]. Noteikumu projektā ietvertas tiesību normas, kas paredz precizēt pasākuma īstenošanas nosacījumus, mērķa grupu un uzraudzības rādītāju vērtības. Noteikumu projekts stāsies spēkā indikatīvi 2022. gada 2. ceturksnī.
[1]  Ministru kabineta 2018. gada 27. marta noteikumi Nr. 173 "Noteikumi par sociālās atstumtības riskam pakļauto iedzīvotāju grupām un sociālā uzņēmuma statusa piešķiršanas, reģistrēšanas un uzraudzības kārtību"" (turpmāk – MK noteikumi Nr.173).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir precizēt:
1) darba integrācijas sociālajiem uzņēmumiem noteikto prasību par mērķa grupas nodarbinātības īpatsvaru;
2) sociālās atstumtības riskam pakļauto iedzīvotāju grupas definīciju atbilstoši Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumam;
3) uzraudzības rādītāju vērtības. 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Atbilstoši MK noteikumiem Nr. 467[2]:
1) darba integrācijas sociālo uzņēmumu darbības izvērtēšanai kā viens no kritērijiem ir noteikts, ka mērķa grupas nodarbinātības rādītājs darbības pārskata periodā ir ne mazāk kā 50% no kopā nodarbināto vidējā skaita. Analoģiska prasība bija noteikta MK noteikumos Nr.173 22.1.1. apakšpunkta redakcijā, kas bija spēkā līdz 2022.gada 10.martam (ieskaitot).

Tā kā uzņēmumiem ar lielāku darbinieku skaitu ir grūti nodrošināt šādu proporciju, tad praktiski netiek veidoti lieli darba integrācijas sociālie uzņēmumi.
Ņemot vērā minēto, tika izstrādāti un 2022.gada 8.martā pieņemti grozījumi MK noteikumos Nr.173 [3], kas precizēja 22.1.1.apakšpunktā ietverto prasību, nosakot, ka turpmāk, ja uzņēmumā ir 10 vai vairāk nodarbināto, mērķa grupas nodarbinātības rādītājam darbības pārskata periodā ir jābūt vismaz 30%, kas ir ne mazāk kā pieci mērķa grupas nodarbinātie. Minētais grozījums pozitīvi ietekmē lielo uzņēmumu iespējas kļūt par sociālajiem uzņēmumiem, līdz ar to arī veicina mērķa grupas nodarbinātību. Šobrīd spēkā esošā MK noteikumu Nr.173 22.1.1. apakšpunkta redakcija ir šāda:
"22.1.1. mērķa grupas nodarbinātības rādītājs darbības pārskata periodā – vismaz 50 % no visiem nodarbinātajiem, ja uzņēmumā ir līdz 10 nodarbinātajiem, vai vismaz 30 % no visiem nodarbinātajiem, kas ir ne mazāk kā pieci mērķa grupas nodarbinātie, ja uzņēmumā ir 10 nodarbinātie vai vairāk. Mērķa grupu nodarbinātos ieskaita tikai viena uzņēmuma nodarbinātības rādītājā. Nodarbinātības rādītāju aprēķina, sākot ar sesto kalendāra mēnesi pēc sociālā uzņēmuma statusa piešķiršanas mēneša; ".


Sociālajiem uzņēmumiem, kuros nodarbināto skaits ir līdz 10 nodarbinātajiem, mērķa grupas nodarbinātības rādītājs paliek nemainīgs, proti, vismaz 50% no visiem nodarbinātajiem.
Vienlaikus minētais grozījums paredzēja, ka mērķa grupu nodarbinātos ieskaitīs tikai viena uzņēmuma nodarbinātības rādītājā. Minētais nozīmē, ka mērķa grupas nodarbinātais, kurš ir nodarbināts vairākos sociālajos uzņēmumos, tiks ieskaitīts tikai tā uzņēmuma rādītājā, kurš pirmais ir nodibinājis darba tiesiskās attiecības ar šo personu, ja vien uzņēmums pats nepaziņos par mērķa grupas personas neiekļaušanu nodarbinātības rādītājā. Šāda prasība bija nepieciešama, lai novērstu situācijas, kad mērķa grupas nodarbinātības rādītājs tiek sasniegts mākslīgi, nodarbinot vienus un tos pašus mērķa grupu nodarbinātos vairākos sociālajos uzņēmumos. Noteikumu projekts paredz, ka minētās izmaiņas attieksies  uz finanšu atbalsta pieteikumiem, kas iesniegti sadarbības partnerim pēc 2022. gada 31.maija;

2) personas atbilstība sociālās atstumtības riskam pakļautām iedzīvotāju grupām tiek vērtēta atbilstoši MK noteikumos Nr.173 noteiktajiem kritērijiem.
Atbilstoši Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma  7. panta "Atbalsta apjoms" (10) apakšpunktam Ukrainas civiliedzīvotāji ir sociālās atstumtības riskam pakļauta iedzīvotāju grupa Sociālā uzņēmuma likuma izpratnē. Lai atbalstītu Ukrainas civiliedzīvotājus kā mērķa grupu, paredzēts, ka sociālie uzņēmumi ir tiesīgi saņemt atbalstu tādā pašā apjomā, kāds tas ir paredzēts Sociālā uzņēmuma likumā un saistošajos Ministru kabineta noteikumos, kas paredz atbalstu esošajām 13 sociālās atstumtības riskam pakļautajām iedzīvotāju grupām, proti:
1) personām ar invaliditāti;
2) personām ar garīga rakstura traucējumiem;
3) personām, kurām noteikta atbilstība trūcīgas ģimenes (personas) statusam;
4) bezdarbniekiem, kuriem ir apgādājamie, bezdarbniekiem, kas vecāki par 54 gadiem, un ilgstošiem bezdarbniekiem;
5) etniskajai minoritātei romiem;
6) ieslodzītajiem vai personām, kuras atbrīvotas no ieslodzījuma vietas;
7) personām ar alkohola, narkotisko, psihotropo vai toksisko vielu, azartspēļu vai datorspēļu atkarības problēmām;
8) personām, kuru dzīvesvieta ir deklarēta naktspatversmē;
9) cilvēktirdzniecības upuriem;
10) personām, kurām Latvijas Republikā ir piešķirts bēgļa, alternatīvais vai bezvalstnieka statuss;
11) bāreņiem un bez vecāku gādības palikušiem bērniem vecumā no 15 gadiem, kā arī šai grupai atbilstošām pilngadīgām personām līdz 24 gadu vecuma sasniegšanai;
12) vecākiem vai aizbildnim, kas aprūpē bērnu ar invaliditāti;
13) personām, kas aprūpē bērnu pēc pilngadības sasniegšanas, mazbērnu, brāli, pusbrāli, māsu, pusmāsu, vecāku, vecvecāku vai laulāto, ja aprūpējamais ir persona, kurai noteikta I invaliditātes grupa, vai persona ar garīga rakstura traucējumiem, kurai noteikta II invaliditātes grupa.
Saskaņā ar Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumu sociālās atstumtības riskam pakļauto iedzīvotāju grupa tiek papildināta ar Ukrainas civiliedzīvotājiem, paredzot šo personu un to atbalstam investētā finansējuma uzskaiti;

3) 4.2. apakšpunktam 9.1.1.3. pasākumam ir noteikti divi uzraudzības (iznākuma) rādītāji:
– bezdarbnieki, tostarp ilgstošie bezdarbnieki, kas iesaistīti pasākumā (ar sasniedzamo vērtību 65);
– atbalstīto sociālo uzņēmumu skaits (ar sasniedzamo vērtību – 147).
Palielinot finansējumu saskaņā ar DP grozījumiem Nr.8 un pagarinot finanšu atbalsta piešķiršanas periodu, attiecīgi DP grozījumos tika palielināta iznākuma rādītāja - atbalstīto sociālo uzņēmumu skaits - vērtība par 47 uzņēmumiem (no 147 līdz 194), kā arī bezdarbnieku, tostarp ilgstošo bezdarbnieku, kas iesaistīti pasākumā, vērtība par pieciem bezdarbniekiem (no 65 līdz 70) (par ko 2021. gada 20.decembrī saņemts  Eiropas Komisijas neoficiāls saskaņojums).
Minēto vērtības palielinājumu veido grantu piešķiršana 41 sociālajam uzņēmumam un 6 sociālās uzņēmējdarbības uzsācējiem (plānots, ka no 20 konkursa uzvarētājiem grantu pieteikumus iesniegs 16 sociālās uzņēmējdarbības uzsācēji, no kuriem 12 projekti saņems labvēlīgu Altum lēmumu. Pieņēmumi balstīti uz iepriekšējā konkursa rezultātiem, kad projektus Altum iesniedza 8 uzsācēji, no kuriem grantu saņēma 1 uzsācējs. Bet, ņemot vērā to, ka pēdējos gados tika īstenoti vairāki pasākumi, lai palīdzētu uzsācējiem uzlabot savas zināšanas (mācības, vebināri, mācību materiāli), prognozēts, ka turpmāk tiks saņemts divreiz vairāk pieteikumu ar labāku kvalitāti, kas pozitīvi ietekmēs grantu saņēmēju skaitu). Papildu piešķirtais finansējums ļaus papildus atbalstīt:
- indikatīvi 41 sociālā uzņēmuma biznesa plānu (pieņemot, ka vidējais finanšu atbalsta apmērs ir 66 667 euro). Attiecīgi sociālo uzņēmumu biznesa plānu īstenošanai ir plānots novirzīt – indikatīvi 2 733 347 euro;
- 6 sociālās uzņēmējdarbības uzsācēju iesniegtos biznesa plānus. Ņemot vērā, ka maksimālais pieejamais finanšu atbalsta apmērs vienam uzņēmējdarbības uzsācējam ir 50 000 euro un sociālās uzņēmējdarbības uzsācēju biznesa plānus plānots īstenot no finansējuma, kas bija pieejams pirms finansējuma palielinājuma, plānots, ka pieejamā finansējuma ietvaros 6 sociālās uzņēmējdarbības uzsācēju biznesa plānu īstenošanai būs iespējams novirzīt indikatīvi 250 000 euro.

  Vienlaikus, palielinoties uzņēmumu skaitam, prognozēts, ka palielināsies arī darbā pieņemto bezdarbnieku skaits, tostarp ilgstošo bezdarbnieku, kas iesaistīti pasākumā. Šī prognoze balstīta uz līdzšinējo projekta īstenošanas gaitu, kas rāda, ka laikā no pasākuma dalībnieku finansēšanas sākuma 2018. gadā atbalstīto bezdarbnieku skaits ir bijis vidēji 1 bezdarbnieks mēnesī. Līdz ar to rādītāju plānots palielināt par 5 bezdarbniekiem, ņemot vērā projekta īstenošanas termiņa pagarinājumu, vienlaikus rēķinoties, ka atbalsta sniegšana varētu beigties orientējoši vienu mēnesi pirms projekta noslēguma. Minētais rādītājs ir salīdzinoši neliels, jo sociālo uzņēmumu normatīvais regulējums paredz dažāda veida sociālos uzņēmumus atkarībā no sociālā mērķa sasniegšanas veida (darba integrācijas uzņēmumi, kas nodarbina mērķa grupu pārstāvjus; uzņēmumi, kas sniedz pakalpojumus sabiedrības grupām, kuras ietekmē sabiedrībai būtiskas problēmas; uzņēmumi, kas veic visai sabiedrībai nozīmīgas aktivitātes, kas rada ilgstošu pozitīvu sociālo ietekmi). Tāpat arī ilgstošie bezdarbnieki atbilstoši MK noteikumiem Nr.173 ir viena no 13 mērķa grupām, kas arī izskaidro situāciju, ka katras mērķa grupas pārstāvju skaits, kuri ir iesaistīti projektā, ir neliels. 

[2] Ministru kabineta 2015. gada 11. augusta noteikumi Nr. 467 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt sociālās atstumtības riskam pakļauto mērķa grupu, tostarp bezdarbnieku, tai skaitā nelabvēlīgākā situācijā esošu bezdarbnieku, iekļaušanos darba tirgū" 9.1.1.3. pasākuma "Atbalsts sociālajai uzņēmējdarbībai" īstenošanas noteikumi". Latvijas Vēstnesis, 162, 20.08.2015. https://likumi.lv/ta/id/275959 (turpmāk – MK noteikumi Nr.467).
[3] Ministru kabineta 2022. gada 8. marta noteikumi Nr. 158 "Grozījumi Ministru kabineta 2018. gada 27. marta noteikumos Nr. 173 "Noteikumi par sociālās atstumtības riskam pakļauto iedzīvotāju grupām un sociālā uzņēmuma statusa piešķiršanas, reģistrēšanas un uzraudzības kārtību"". Latvijas Vēstnesis, 49, 10.03.2022. https://likumi.lv/ta/id/330667 (turpmāk – MK noteikumu Nr.173 grozījumi).
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
1) MK noteikumi Nr.467 darba integrācijas sociālajiem uzņēmumiem ar lielāku darbinieku skaitu paredz stingrākas prasības mērķa grupu nodarbināšanai nekā MK noteikumi Nr.173, jo saskaņā ar MK noteikumu Nr.467 32.2punktu finanšu atbalstu piešķir tiem darba integrācijas sociālajiem uzņēmumiem, kuros mērķa grupu darbinieku skaits uzņēmumā nebūs mazāks par 50 % no ikgadējā vidējā darbinieku skaita.
 Ņemot vērā minēto, ir nepieciešams veikt grozījumus MK noteikumos, nosakot, ka pasākuma dalībniekiem un sociālajiem uzņēmumiem, kuru mērķis ir mērķa grupu integrācija darba tirgū, finanšu atbalstu piešķir, ja tie plāno izveidot vismaz divas jaunas darba vietas, kurās uz darba līguma pamata tiks nodarbinātas šo noteikumu 3.3., 3.4. un 3.5. apakšpunktā minēto mērķa grupu personas, un kopējais šo noteikumu 3.3., 3.4. un 3.5. apakšpunktā minēto mērķa grupu darbinieku skaits uzņēmumā nebūs mazāks par 50 procentiem no ikgadējā vidējā darbinieku skaita, ja uzņēmumā ir mazāk kā 10 nodarbinātie, vai būs vismaz 30 procenti no ikgadējā vidējā darbinieku skaita, bet ne mazāk kā piecas mērķa grupas personas, ja uzņēmumā ir vismaz 10 nodarbinātie.
 Tā, piemēram, gadījumā, ja nodarbināto skaits darba integrācijas sociālajā uzņēmumā ir no diviem līdz desmit (neieskaitot), tad mērķa grupu darbinieku skaits uzņēmumā nedrīkst būt mazāks par 50 procentiem no ikgadējā vidējā darbinieku skaita. Savukārt, ja nodarbināto skaits darba integrācijas sociālajā uzņēmumā ir sākot ar 10, tad mērķa grupas nodarbināto skaitam ir jābūt ne mazākam kā 30 procenti, taču jāievēro tas, ka šajā gadījumā mērķa grupu nodarbināto skaits nedrīkst būt mazāks kā pieci darbinieki.
 Ņemot vērā minēto, secināms, ka darba integrācijas uzņēmumiem, kuros ir nodarbināti no 10 līdz 16 darbiniekiem, lai saņemtu darba integrācijas uzņēmumiem paredzēto finanšu atbalstu, ir jānodarbina ne mazāk kā piecas mērķa grupas personas;

2) MK noteikumu Nr.467 3.5. apakšpunkts nosaka, ka viena no pasākuma mērķa grupām ir sociālās atstumtības riskam pakļautās iedzīvotāju grupas atbilstoši noteikumiem par sociālās atstumtības riskam pakļauto iedzīvotāju grupām un sociālā uzņēmuma statusa piešķiršanas, reģistrēšanas un uzraudzības kārtību. Savukārt, ņemot vērā grozījumus Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā, kas paredz, ka Ukrainas civiliedzīvotāji arī ir sociālās atstumtības riskam pakļauta iedzīvotāju grupa, ir nepieciešams precizēt minētā punkta redakciju. Tāpat arī atbilstoši minētajam redakcionāli jāprecizē mērķa grupu uzskaites nosacījumi;

3) ņemot vērā DP grozījumos Nr.8 ietvertos 9.1.1.3. pasākuma uzraudzības rādītāju vērtību grozījumus saistībā ar  minētā pasākuma īstenošanas termiņa pagarinājumu un papildu piešķirto finansējumu sociālo uzņēmumu atbalstam, nepieciešams precizēt divu uzraudzības (iznākuma) rādītāju vērtības, proti:
– bezdarbnieki, tostarp ilgstošie bezdarbnieki, kas iesaistīti pasākumā (no 65 uz 70 bezdarbniekiem);
– atbalstīto sociālo uzņēmumu skaits (no 147 uz 194 uzņēmumiem) (skat. arī informāciju iepriekšējā sadaļā).  
 
Risinājuma apraksts
Risinot iepriekš minētās problēmas, noteikumu projektā ietverti grozījumi, kas saistīti ar MK noteikumu Nr.467 salāgošanu ar MK noteikumiem Nr.173, Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumu un DP grozījumiem Nr.8 (skat. arī informāciju iepriekšējās sadaļās).
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Noteikumu projektam ir pozitīva ietekme uz 9.1.1.3. pasākuma mērķa un uzraudzības rādītāju vērtību sasniegšanu, jo tas paredz plašākas iespējas iesaistīties pasākumā uzņēmumiem ar lielāku darbinieku skaitu, kā arī nodrošina plašāku atbalstu Ukrainas civiliedzīvotājiem.

   Ierosinātajiem grozījumiem nav negatīvas ietekmes uz Labklājības ministriju (turpmāk - LM) kā finansējuma saņēmēju, un finansējuma saņēmējs, kā arī sadarbības partneris ir informēts par noteikumu projektu tā izstrādes un saskaņošanas gaitā. Pēc noteikumu projekta spēkā stāšanās finansējuma saņēmējs veiks atbilstošus 9.1.1.3. pasākuma projekta grozījumus un iesniegs tos Centrālajā finanšu un līgumu aģentūrā (turpmāk – CFLA). 
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Ukrainas civiliedzīvotāji
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts paredz atbalstīt Ukrainas civiliedzīvotāju nodarbinātību sociālajos uzņēmumos.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts pozitīvi ietekmēs lielo uzņēmumu iespējas kļūt par sociālajiem uzņēmumiem, līdz ar to arī veicinās mērķa grupas nodarbinātību.
 

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
ES struktūrfondu un Kohēzijas fondu vadībā iesaistītās atbildīgās iestādes funkcijas pilda LM, sadarbības iestādes funkcijas – CFLA. Projekta finansējuma saņēmējs – LM.
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://vktap.mk.gov.lv/legal_acts/headers/d8271df0-d16c-4455-acfa-a51ca250197b/public_participations

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Sabiedrība tika aicināta līdzdarboties noteikumu projektu izstrādē, ievietojot noteikumu projektu TAP un aicinot līdz 2022. gada 8. aprīlim sabiedrības pārstāvjus izteikt viedokli. 
  Līdz noteikumu projekta novirzīšanai saskaņošanai TAP  (t.sk. līdz 2022. gada 8. aprīlim) par noteikumu projektu sabiedrības viedoklis netika saņemts.
 

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Labklājības ministrija
  • Centrālā finanšu un līgumu aģentūra

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Noteikumu projekts veicinās sociālās situācijas uzlabošanos Ukrainas civiliedzīvotājiem, nodrošinot plašākas nodarbinātības iespējas sociālajos uzņēmumos.

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Noteikumu projekts, tai skaitā veicinās personu ar invaliditāti nodarbinātības iespējas sociālajos uzņēmumos, kas nodarbina vairāk par 10 darbiniekiem.

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi