24-TA-2731: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Ceturkšņa pārskata sagatavošanas kārtība" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Saeimā 2024.gada 4.decembrī pieņemts likums “Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību”, ar kuru Likuma par budžetu un finanšu vadību (turpmāk – LBFV) 30.panta ceturtā un septītā daļa tiek izteikta jaunā redakcijā, bet astotā daļa svītrota.
Grozījumu LBFV Pārejas noteikumu 120. pantā noteikts, ka Ministru kabinetam līdz 2025. gada 20. janvārim jāizdod šā likuma 30. panta ceturtajā un septītajā daļā minētie noteikumi. Ministrijas, citas centrālās valsts iestādes, no valsts budžeta daļēji finansētas atvasinātas publiskas personas, budžeta nefinansētas iestādes un pašvaldības uzsāk šo noteikumu piemērošanu, sagatavojot ceturkšņa pārskatu par 2025. gada 1. ceturksni.
Grozījumu LBFV Pārejas noteikumu 120. pantā noteikts, ka Ministru kabinetam līdz 2025. gada 20. janvārim jāizdod šā likuma 30. panta ceturtajā un septītajā daļā minētie noteikumi. Ministrijas, citas centrālās valsts iestādes, no valsts budžeta daļēji finansētas atvasinātas publiskas personas, budžeta nefinansētas iestādes un pašvaldības uzsāk šo noteikumu piemērošanu, sagatavojot ceturkšņa pārskatu par 2025. gada 1. ceturksni.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir noteikt, kārtību, kādā budžeta iestādes sagatavo un iesniedz Valsts kasei ceturkšņa pārskatu un konsolidēto ceturkšņa pārskatu, kā arī kārtību, kādā apkopo un iesniedz Valsts kasei kapitālsabiedrību finanšu pārskatus, kā arī iesniegšanas termiņu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Šobrīd spēkā esošie Ministru kabineta 2024. gada 11. jūnija noteikumi Nr. 344 “Ceturkšņa pārskata sagatavošanas kārtība” (turpmāk – Noteikumi Nr. 344) nosaka: kārtību, kādā:
[1] kārtību un apjomu kādā budžeta iestādes, no valsts budžeta daļēji finansētas atvasinātas publiskas personas un budžeta nefinansētas iestādes (turpmāk – budžeta iestādes) sagatavo un iesniedz Valsts kasei ceturkšņa pārskatu (turpmāk – pārskatu);
[2] termiņu kādā ministrijas, citas centrālās valsts iestādes un pašvaldības sagatavo un iesniedz konsolidēto ceturkšņa pārskatu;
[3] kārtību un apjomu, kādā ministrijas un citas centrālās valsts iestādes, no valsts budžeta daļēji finansētas atvasinātas publiskas personas un pašvaldības apkopo to kapitālsabiedrību finanšu pārskatus un finanšu informāciju, kurās valsts, no valsts budžeta daļēji finansētas atvasinātas publiskas personas un pašvaldības ir kapitāla daļu turētājas, un kārtību, kādā attiecīgos finanšu pārskatus un finanšu informāciju iesniedz Valsts kasei;
[4] kapitālsabiedrības, par kurām apkopo Noteikumu Nr.344 1.3. apakšpunktā minētos finanšu pārskatus un finanšu informāciju.
Noteikumos Nr.344 noteikts, ka:
1) budžeta iestāžu pārskatu veido informācija par tās finanšu aktīviem un saistībām.
Budžeta iestādes sagatavo pārskatus Valsts kases e-pakalpojumu portāla sadaļā "Iestāžu pārskati" (turpmāk – ePārskati). Ministrija, cita centrālā valsts iestāde un pašvaldība pārbauda un pieņem budžeta iestāžu pārskatus un sagatavo konsolidēto pārskatu. Valsts kase pārbauda un pieņem ministrijas, citas centrālās valsts iestādes un pašvaldības ePārskatos sagatavoto ceturkšņa pārskatu vai konsolidēto pārskatu un sagatavo vispārējās valdības konsolidēto ceturkšņa pārskatu, kā arī nodrošina datu publicēšanu Atvērto datu portālā.
Noteikumi Nr. 344 nodrošina, ka ieinteresētās puses – Centrālā Statistikas pārvalde un Latvijas Banka saņem informāciju par budžeta iestādes, ministrijas vai atbilstošā institucionālā sektora (valsts vai pašvaldības) finanšu stāvokli atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajiem grāmatvedības uzskaites principiem;
2) kapitālsabiedrību finanšu pārskati un finanšu informācija ietver datus par aktīviem un pasīviem atbilstoši normatīvajos aktos oficiālās statistikas veidlapu paraugu apstiprināšanas jomā noteiktajam sadalījumam, datus par aizņēmumiem un anketu par valsts kapitālsabiedrības darbības turpināšanas principa piemērošanu.
Ministrijas un citas centrālās valsts iestādes un pašvaldības nodrošina iepriekš minētās informācijas apkopošanu un iesniegšanu par katru kapitālsabiedrību un kopsavilkuma (vienādu posteņu summēšana) sagatavošanu un iesniegšanu ePārskatos.
Ar šiem noteikumiem spēku zaudēs Ministru kabineta 2024. gada 11. jūnija noteikumi Nr. 344 "Ceturkšņa pārskata sagatavošanas kārtība".
[1] kārtību un apjomu kādā budžeta iestādes, no valsts budžeta daļēji finansētas atvasinātas publiskas personas un budžeta nefinansētas iestādes (turpmāk – budžeta iestādes) sagatavo un iesniedz Valsts kasei ceturkšņa pārskatu (turpmāk – pārskatu);
[2] termiņu kādā ministrijas, citas centrālās valsts iestādes un pašvaldības sagatavo un iesniedz konsolidēto ceturkšņa pārskatu;
[3] kārtību un apjomu, kādā ministrijas un citas centrālās valsts iestādes, no valsts budžeta daļēji finansētas atvasinātas publiskas personas un pašvaldības apkopo to kapitālsabiedrību finanšu pārskatus un finanšu informāciju, kurās valsts, no valsts budžeta daļēji finansētas atvasinātas publiskas personas un pašvaldības ir kapitāla daļu turētājas, un kārtību, kādā attiecīgos finanšu pārskatus un finanšu informāciju iesniedz Valsts kasei;
[4] kapitālsabiedrības, par kurām apkopo Noteikumu Nr.344 1.3. apakšpunktā minētos finanšu pārskatus un finanšu informāciju.
Noteikumos Nr.344 noteikts, ka:
1) budžeta iestāžu pārskatu veido informācija par tās finanšu aktīviem un saistībām.
Budžeta iestādes sagatavo pārskatus Valsts kases e-pakalpojumu portāla sadaļā "Iestāžu pārskati" (turpmāk – ePārskati). Ministrija, cita centrālā valsts iestāde un pašvaldība pārbauda un pieņem budžeta iestāžu pārskatus un sagatavo konsolidēto pārskatu. Valsts kase pārbauda un pieņem ministrijas, citas centrālās valsts iestādes un pašvaldības ePārskatos sagatavoto ceturkšņa pārskatu vai konsolidēto pārskatu un sagatavo vispārējās valdības konsolidēto ceturkšņa pārskatu, kā arī nodrošina datu publicēšanu Atvērto datu portālā.
Noteikumi Nr. 344 nodrošina, ka ieinteresētās puses – Centrālā Statistikas pārvalde un Latvijas Banka saņem informāciju par budžeta iestādes, ministrijas vai atbilstošā institucionālā sektora (valsts vai pašvaldības) finanšu stāvokli atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajiem grāmatvedības uzskaites principiem;
2) kapitālsabiedrību finanšu pārskati un finanšu informācija ietver datus par aktīviem un pasīviem atbilstoši normatīvajos aktos oficiālās statistikas veidlapu paraugu apstiprināšanas jomā noteiktajam sadalījumam, datus par aizņēmumiem un anketu par valsts kapitālsabiedrības darbības turpināšanas principa piemērošanu.
Ministrijas un citas centrālās valsts iestādes un pašvaldības nodrošina iepriekš minētās informācijas apkopošanu un iesniegšanu par katru kapitālsabiedrību un kopsavilkuma (vienādu posteņu summēšana) sagatavošanu un iesniegšanu ePārskatos.
Ar šiem noteikumiem spēku zaudēs Ministru kabineta 2024. gada 11. jūnija noteikumi Nr. 344 "Ceturkšņa pārskata sagatavošanas kārtība".
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
2024.gada decembra grozījumi LBFV 30.panta 7.daļas 1.punktā paredz atsevišķu deleģējumu Valsts kasei iesniegt ceturkšņa pārskatu par valsts budžeta finanšu uzskaiti. Līdz šim šī prasība noteikta tikai Noteikumu Nr.344. anotācijā, bet nebija iekļauta pašos noteikumos. Valsts kase kā budžeta iestāde iesniedz divus ceturkšņa pārskatus. Viens pārskats tiek iesniegts kā Finanšu ministrijas padotības iestādes pārskats, kas atspoguļo saimniecisko darbību, savukārt otrs pārskats tiek sagatavots par valsts budžeta finanšu uzskaiti.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projektā paredzēts, ka Valsts kase sagatavos un iesniegs ceturkšņa pārskatu par valsts budžeta finanšu uzskaiti.
Problēmas apraksts
Noteikumi Nr. 344 nosaka, ka ministrijas un citas centrālās valsts iestādes konsolidētajā pārskatā iekļauj iesaistīto budžeta iestāžu, budžeta nefinansētu iestāžu un no valsts budžeta daļēji finansētu atvasinātu publisku personu sagatavotos pārskatus.
Savukārt, saskaņā ar grozījumiem LBFV 30.panta septītās daļas otrajā punktā, konsolidēto ceturkšņa pārskatu sagatavo un iesniedz Valsts kasei ministrijas un citas centrālās valsts iestādes, no valsts budžeta daļēji finansētas atvasinātas publiskas personas, budžeta nefinansētas iestādes un pašvaldības.
Savukārt, saskaņā ar grozījumiem LBFV 30.panta septītās daļas otrajā punktā, konsolidēto ceturkšņa pārskatu sagatavo un iesniedz Valsts kasei ministrijas un citas centrālās valsts iestādes, no valsts budžeta daļēji finansētas atvasinātas publiskas personas, budžeta nefinansētas iestādes un pašvaldības.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projektā paredzēts, ka no valsts budžeta daļēji finansētas atvasinātas publiskas personas un budžeta nefinansētas iestādes sagatavo konsolidētos pārskatus un tos iesniedz Valsts kasei, un tiek precizēts ministrijas vai citas centrālās valsts iestādes konsolidētā pārskata sagatavošanas kārtība. No valsts budžeta daļēji finansētas atvasinātas publiskas personas un budžeta nefinansētas iestādes konsolidētajā pārskatā ietver to izveidoto iestāžu pārskatus.
Konsolidēto pārskatu pamato ar aprēķiniem un tabulām, kuras sagatavo, ievērojot normatīvajos aktos grāmatvedības jomā noteiktās prasības attaisnojuma dokumentiem un grāmatvedības reģistriem. Līdz ar grozījumiem LBFV Valsts kases turpmākā sadarbība ar no valsts budžeta daļēji atvasinātām publiskām personām un budžeta nefinansētām iestādēm notiks līdzīgi kā pašlaik notiek sadarbība ar pašvaldībām. Tas nozīmē, ka Valsts kase minētajiem subjektiem sniegs arī konsultācijas par grāmatvedības uzskaites un ceturkšņa pārskatu sagatavošanas jautājumiem. Šāds risinājums samazina ministrijas vai citas centrālās valsts iestādes administratīvo slogu sniedzot atbalstu grāmatvedības uzskaites, pārskatu sagatavošanas jautājumos, kā arī mazinot konsolidācijā iesaistīto iestāžu skaitu.
Šos noteikumus pirmo reizi piemēros, sagatavojot pārskatu par 2025.gada 1.ceturksni.
Konsolidēto pārskatu pamato ar aprēķiniem un tabulām, kuras sagatavo, ievērojot normatīvajos aktos grāmatvedības jomā noteiktās prasības attaisnojuma dokumentiem un grāmatvedības reģistriem. Līdz ar grozījumiem LBFV Valsts kases turpmākā sadarbība ar no valsts budžeta daļēji atvasinātām publiskām personām un budžeta nefinansētām iestādēm notiks līdzīgi kā pašlaik notiek sadarbība ar pašvaldībām. Tas nozīmē, ka Valsts kase minētajiem subjektiem sniegs arī konsultācijas par grāmatvedības uzskaites un ceturkšņa pārskatu sagatavošanas jautājumiem. Šāds risinājums samazina ministrijas vai citas centrālās valsts iestādes administratīvo slogu sniedzot atbalstu grāmatvedības uzskaites, pārskatu sagatavošanas jautājumos, kā arī mazinot konsolidācijā iesaistīto iestāžu skaitu.
Šos noteikumus pirmo reizi piemēros, sagatavojot pārskatu par 2025.gada 1.ceturksni.
Problēmas apraksts
Noteikumi Nr. 344 nosaka, ka ministrija, cita centrālā valsts iestāde, no valsts budžeta daļēji finansēta atvasināta publiska persona un pašvaldība nodrošina, ka budžeta iestādes gada pārskatam pievieno kapitālsabiedrības finanšu pārskatu vai konsolidēto finanšu pārskatu, saskaņā ar kuru aprēķināta budžeta iestādes līdzdalības uzskaites vērtība gada beigās.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projektā izslēgta šī prasība, jo turpmāk atbilstoši grozījumiem LBFV 30.panta trešajā daļā un uz tā pamata plānotiem Ministru kabineta noteikumiem par gada pārskata sagatavošanas kārtību, budžeta iestādes gada pārskatam pievienos kapitālsabiedrības finanšu pārskatu vai konsolidēto finanšu pārskatu, saskaņā ar kuru aprēķināta budžeta iestādes līdzdalības uzskaites vērtība gada beigās.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
[1] Pārskatu sagatavošanai, pārbaudei un iesniegšanai izmanto ePārskatus, kuru izstrādā un uztur Valsts kase. Lai strādātu ePārskatos, lietotājs iepazīstas ar Lietotāja ceļvedi. Lietotāja ceļvedī aprakstīti sistēmas lietošanas noteikumi, dokumentu datņu augšupielādes nosacījumi. Ceturkšņa pārskatu datu pārbaudei ePārskatos ir definētas dažādas matemātiskās un loģiskās kontroles.
[2] Viennozīmīgai izpratnei par pārskatu sagatavošanu Valsts kase izstrādā Vadlīnijas par ceturkšņa pārskata sagatavošanu. Atklājamās informācijas dizains un forma kā ilustratīvs materiāls ietverta Valsts kases sagatavotajā metodiskajā materiālā (Vadlīnijās), kas publicēts Valsts kases tīmekļvietnē sadaļā: Metodika → Pārskatu sagatavošana.
[3] Lai mazinātu manuālo datu ievadi ePārskatos un nodrošinātu datu importu no grāmatvedības uzskaites sistēmām, Valsts kase definē pārskatu elektronisko datu apmaiņas faila formātu. Lai izmantotu datu eksportu/ importu, grāmatvedības programmatūras izstrādātājs izstrādā datu eksporta failu xml formātā. Pārskatu elektronisko datu apmaiņas faila formātu Valsts kase publicē savā tīmekļvietnē.
[4] Informācija, kas ir tikai Valsts kases valsts budžeta finanšu uzskaitē, piemēram, par emitētajiem valsts parāda vērtspapīriem, t.sk. par bezprocentu obligācijām, kas emitētas īpašam mērķim – tiesībām pieprasīt termiņuzturēšanās atļauju, krājobligācijām, naudas līdzekļu atlikumiem Valsts kases kontos un Speciālo aizņēmuma tiesību piešķīrumu, netiks iekļauta noteikumu projekta objektu lokā. Šī informācija ir uzkrāta Vienotajā valsts budžeta plānošanas un izpildes informācijas sistēmā, tāpēc resursu taupības nolūkos nav paredzēts dublēt datus ePārskatu sistēmā, bet nodot Centrālajai Statistikas pārvaldei un Latvijas Bankai izmantojot Atvērto datu portālu.
[5] Informācijas gala lietotājiem, piemēram, Centrālajai Statistikas pārvaldei un Latvijas Bankai, datus paredzēts nodot mašīnlasāmā formātā, izmantojot Atvērto datu portālu, ePārskatos uzkrātajā detalizācijas līmenī – par katru subjektu , t.sk. arī pārskata konsolidācijas dimensijām.
[6] Ja naudas līdzekļi, prasības vai saistības, kuras izpildot sagaidāma naudas līdzekļu saņemšana vai izdošana, uzskaitītas ārvalstu valūtā:
atlikuma pārrēķinu euro pārskata perioda beigās (izņemot pārrēķinu pārskata gada beigās) veic pēc Eiropas Centrālās bankas publicētā euro atsauces kursa, kurš ir spēkā pārskata perioda pēdējās dienas sākumā;
IV ceturkšņa pārskatā pārrēķinu euro veic pēc Eiropas Centrālās bankas publicētā euro atsauces kursa, kurš ir spēkā pārskata perioda pēdējās dienas beigās.
[7] Ministrijas un citas centrālās valsts iestādes, no valsts budžeta daļēji finansētas atvasinātas publiskas personas, budžeta nefinansētas iestādes un pašvaldības var pilnvarot kapitālsabiedrību sagatavot un iesniegt ePārskatos kapitālsabiedrības finanšu informāciju par kapitālsabiedrības aktīviem un pasīviem, anketu par kapitālsabiedrības darbības turpināšanas principa piemērošanu. Ja ministrija vai cita centrālā valsts iestāde ir valsts pārvaldes vienotā pakalpojumu centra grāmatvedības uzskaites pakalpojumu saņēmēja, ministrija, cita centrālā valsts iestāde nodrošina savu kapitālsabiedrību pārskatu iesniegšanu atbilstoši šiem noteikumiem.
[8] Ministrijām un citām centrālajām valsts iestādēm, no valsts budžeta daļēji finansētām atvasinātām publiskām personām, budžeta nefinansētām iestādēm un pašvaldībām kā kapitāldaļu turētājam jānodrošina noteikumu 4.2. punktā noteiktās informācijas iesniegšana termiņos, kādi paredzēti noteikumu 9.punktā. Kapitāldaļu turētājs nosaka informācijas iesniegšanas termiņu kapitālsabiedrībām, ņemot vērā ministrijas, citas centrālās valsts iestādes, no valsts budžeta daļēji finansētas atvasinātas publiskas personas, budžeta nefinansētas iestādes un pašvaldības pārskata sagatavošanas laika grafiku.
[9] Ja šajos noteikumos noteiktā informācijas iesniegšanas termiņa pēdējā diena ir sestdiena, svētdiena vai likumā noteikta svētku diena, par termiņa pēdējo dienu skaitāma nākamā darbdiena.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Projekts skar tikai valsts pārvaldes iekšējos procesus, līdz ar to sabiedrības līdzdalības iespējas netiek nodrošinātas.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Ministrijas, citas centrālās valsts iestādes un to iestādes
- Pašvaldības un to iestādes
- No valsts budžeta daļēji finansētas atvasinātas publiskas personas
- Budžeta nefinansētas iestādes
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Ministrijas, citas centrālās valsts iestādes un to iestādes
palielinās
Vērtības nozīme:
12,39
Bruto darba samaksa 2024.gada 3.cet pēc CSP datiem/40 stundas nedēļā /4 nedēļas
1,00
Aprēķinā ņemts vērā minimālais laiks veidlapas sagatavošanai, ja veidlapu ielādē izmanto XML datu formātu, kā arī parakstīšanai nepieciešamais laiks
625
Veidlapu skaits, kas jāapstrādā katrai iestādei un konsolidējošai vienībai ceturksnī
4
vienu reizi ceturksnī
30 975,00
Pašvaldības un to iestādes
palielinās
Vērtības nozīme:
8,76
Bruto darba samaksa 2024.gada 3.cet pēc CSP datiem/40 stundas nedēļā /4 nedēļas
1,00
Aprēķinā ņemts vērā minimālais laiks veidlapas sagatavošanai, ja veidlapu ielādē izmanto XML datu formātu, kā arī parakstīšanai nepieciešamais laiks
1 178
Veidlapu skaits, kas jāapstrādā katrai iestādei un konsolidējošai vienībai ceturksnī
4
vienu reizi ceturksnī
41 277,12
No valsts budžeta daļēji finansētas atvasinātas publiskas personas
palielinās
Vērtības nozīme:
12,39
Bruto darba samaksa 2024.gada 3.cet pēc CSP datiem/40 stundas nedēļā /4 nedēļas
1,00
Aprēķinā ņemts vērā minimālais laiks veidlapas sagatavošanai, ja veidlapu ielādē izmanto XML datu formātu, kā arī parakstīšanai nepieciešamais laiks
277
Veidlapu skaits, kas jāapstrādā katrai iestādei un konsolidējošai vienībai ceturksnī
4
vienu reizi ceturksnī
13 728,12
Budžeta nefinansētas iestādes
palielinās
Vērtības nozīme:
12,39
Bruto darba samaksa 2024.gada 3.cet pēc CSP datiem/40 stundas nedēļā /4 nedēļas
1,00
Aprēķinā ņemts vērā minimālais laiks veidlapas sagatavošanai, ja veidlapu ielādē izmanto XML datu formātu, kā arī parakstīšanai nepieciešamais laiks
14
Veidlapu skaits, kas jāapstrādā katrai iestādei un konsolidējošai vienībai ceturksnī
4
vienu reizi ceturksnī
693,84
Kopā
86 674,08
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
Ar šo noteikumu projektu netiek papildus radītas administratīvās izmaksas. Izmaksu aprēķins ir norādīts atbilstoši 2024. gada 16. jūlija grozījumiem Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumos Nr. 617 "Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība"" 16.punktam, kas paredz administratīvo izmaksu mērķa grupām, tai skaitā fiziskām un juridiskām personām, valsts un pašvaldību institūcijām, aprēķinu, sākot no viena euro. Ņemot vērā minēto, kā arī to, ka tiesību aktam Ministru kabineta 2024. gada 11. jūnija noteikumi Nr. 344 “Ceturkšņa pārskata sagatavošanas kārtība” iepriekš nav veikts administratīvo izmaksu izvērtējums, noteikumu projektam ir norādīts administratīvo izmaksu monetārs novērtējums.
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi