Anotācija

24-TA-2199: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 30. augusta noteikumos Nr. 543 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3.1. reformu un investīciju virziena "Reģionālā politika" 3.1.1.3.i. investīcijas "Investīcijas uzņēmējdarbības publiskajā infrastruktūrā industriālo parku un teritoriju attīstīšanai reģionos" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 30. augusta noteikumos Nr. 543 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3.1. reformu un investīciju virziena "Reģionālā politika" 3.1.1.3.i. investīcijas "Investīcijas uzņēmējdarbības publiskajā infrastruktūrā industriālo parku un teritoriju attīstīšanai reģionos" īstenošanas noteikumi"" (turpmāk – noteikumu projekts) ir izstrādāts pēc Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas (turpmāk – VARAM) kā Eiropas Savienības (turpmāk – ES) fondu atbildīgās iestādes iniciatīvas, ievērojot Likuma par budžetu un finanšu vadību 19.3 panta otro daļu. 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir precizēt ES Atveseļošanas un noturības mehānisma (turpmāk – AF) plāna 3.1.1.3.i. investīcijas "Investīcijas uzņēmējdarbības publiskajā infrastruktūrā industriālo parku un teritoriju attīstīšanai reģionos" (turpmāk – investīcija) mērķu izpildes pārbaudes mehānismu un finansēšanas kārtību, lai mazinātu riskus un nodrošinātu nacionālas nozīmes industriālo parku projektu sekmīgu īstenošanu reģionos.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2022. gada 30. augusta noteikumos Nr. 543 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3.1. reformu un investīciju virziena "Reģionālā politika" 3.1.1.3.i. investīcijas "Investīcijas uzņēmējdarbības publiskajā infrastruktūrā industriālo parku un teritoriju attīstīšanai reģionos" īstenošanas noteikumi" (turpmāk - MK noteikumi Nr. 543) ir noteikts, ka:

1) līdz 2025. gada 31. decembrim jāpabeidz vismaz četru nacionālo industriālo parku un teritoriju būvniecība reģionos, tostarp nepieciešamo rūpniecisko savienojumu (tai skaitā siltumapgāde, ūdensapgāde un kanalizācija, elektroenerģija) izveide un ar tiem saistītās jaudas palielināšana, piekļuves ceļu atjaunošana vai ierīkošana netālu no industriālajiem parkiem, kā arī komerciāliem nolūkiem paredzēto ēku un ar tām saistītās infrastruktūras attīstīšana;

2) investīcijas projektus īsteno līdz 2025. gada 31. decembrim;

3) investīcijas mērķa “pabeigta industriālo parku būvniecība reģionos, kur tiek attīstīta publiskā infrastruktūra” izpildi pamato ar iesniegtiem pamatojošiem dokumentiem par būves nodošanu ekspluatācijā saskaņā ar būvniecības jomu reglamentējošajos normatīvajos aktos noteikto kārtību un Centrālās finanšu un līgumu aģentūras (turpmāk – aģentūra) veikto attiecīgās dokumentācijas pārbaudi;

4) jaunu darbavietu izveidi industriālā parka teritorijā apliecina noslēgto darba līgumu saraksts;

5) aģentūra, ja tai ir pieejami valsts budžeta līdzekļi, pamatojoties uz finansējuma saņēmēja rakstisku avansa pieprasījumu un izvērtējot plānotā avansa apmēru, tā pamatojumu un spēju to izlietot sešu mēnešu laikā saimnieciskā gada ietvaros, var piešķirt finansējuma saņēmējam avansu līdz 50 procentiem no projekta AF finansējuma apjoma pēc civiltiesiskā līguma vai vienošanās par projekta īstenošanu noslēgšanas un 20 procentus no projekta AF finansējuma apjoma pēc nomas līguma noslēgšanas ar industriālā parka operatoru vai komersantu, kas nomās projekta ietvaros izbūvēto infrastruktūru (tai skaitā, arī pēc viena līguma noslēgšanas vairāku līgumu gadījumā). Atlikušo projekta AF finansējuma daļu, kas ir vismaz 30 procenti no projektam piešķirtā AF finansējuma apjoma finansējuma saņēmējs saņem pēc tam, kad aģentūra pārliecinās par industriālā parka izveidi vai attīstību, ko apliecina projektā paredzēto būvdarbu pabeigšana un būves pieņemšana ekspluatācijā, un projekta mērķu sasniegšana.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Investīcijas mērķa "pabeigta industriālo parku būvniecība reģionos, kur tiek attīstīta publiskā infrastruktūra" sasniegšanā līdz 2025. gada 31. decembrim ir identificēti vairāki būtiski riski – ierobežots laiks projektu īstenošanai, ģeopolitiskās situācijas ietekme, piegāžu ķēžu darbības riski, darbinieku trūkums, būvdarbu lielais apjoms (t.sk. sezonalitāte un tehnoloģiskie pārtraukumi ziemas mēnešos) un projektu sarežģītība, laikietilpīgas publiskās iepirkuma procedūras, kā arī nacionālās procedūras darbavietu izveidei un apliecinošās dokumentācijas sagatavošanai un saņemšanai. Finansējuma saņēmēji norāda, ka projektos plānoto apjomīgo būvdarbu veikšanai ir dots salīdzinoši īss laiks, kurā nav pamatoti iekļaut administratīvās procedūras, kas seko pēc būvdarbu pabeigšanas, kas saskaņā ar normatīvajiem aktiem var ilgt līdz četriem mēnešiem.
MK noteikumi Nr. 543 paredz, ka finansējuma saņēmēji var saņemt avansu līdz 70% no projekta AF finansējuma. Ņemot vērā projektos plānotos apjomīgos būvdarbus (viena projekta AF finansējums ir 10-20 milj. euro), finansējuma saņēmēji identificē risku projektu īstenošanas laikā saskarties ar finanšu plūsmas trūkumu, lai segtu projektu īstenošanai nepieciešamos izdevumus, jo paredzēts priekšfinansējums 30% no izmaksām pirms pēdējā maksājuma saņemšanas. Ņemot vērā, ka pašvaldības vienlaikus ievieš vairākus investīciju projektus, pašvaldību finansiālās iespējas vienlaicīgi līdzfinansēt un ieviest vairākus projektus ir ierobežotas, līdz ar to finansējuma saņēmējiem ar zemākām finansiālām iespējam ir lielāka izšķiršanās par attīstāmajiem projektiem saskaņā ar pašvaldību attīstības prioritātēm un aizņemšanās iespējām. Lai segtu starpību starp šobrīd pieejamo avansu un kopējām projekta izmaksām, finansējuma saņēmējiem var nākties ņemt aizņēmumu, ievērojot gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktos aizņemšanās nosacījumus, kas palielinātu kopējās izmaksas. Vienlaikus, ņemot vērā, ka MK noteikumi Nr. 543 paredz, ka atlikušo projekta AF finansējuma daļu, kas ir vismaz 30 procenti no projektam piešķirtā AF finansējuma apjoma, finansējuma saņēmējs saņem pēc tam, kad aģentūra pārliecinās par industriālā parka izveidi vai attīstību, ko apliecina projektā paredzēto būvdarbu pabeigšana un būves pieņemšana ekspluatācijā, un projekta mērķu sasniegšana, varētu rasties kavējumi būvniecības un infrastruktūras attīstības gaitā, kas apdraud investīcijas kopējo mērķu sasniegšanu.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projektā iekļautās izmaiņas kopumā paredz labvēlīgākus nosacījumus finansējuma saņēmējiem un sadarbības partneriem, kas veicinātu AF finansējuma nonākšanu tautsaimniecībā, mazinot nacionālās nozīmes industriālo parku projektu sekmīgas neīstenošanas un rezultātu un uzraudzības rādītāju nesasniegšanas riskus, proti:
- investīcijas mērķa “pabeigta industriālo parku būvniecība reģionos, kur tiek attīstīta publiskā infrastruktūra” pabeigšanas termiņa pagarināšana līdz 2026. gada 30. jūnijam ļaus finansējuma saņēmējiem nepieciešamības gadījumā izmantot arī 2026. gada pirmo pusgadu būvdarbu pabeigšanai un projektu mērķu sasniegšanai, t.sk. industriālo parku funkcionalitātes nodrošināšanai, vienlaikus paredzot attiecīgā mērķa iekļaušanu 5. maksājumu pieprasījumā, kura iesniegšana Eiropas Komisijai plānota 2026.gada II ceturkšņa beigās;

- precizējumi investīcijas mērķa “pabeigta industriālo parku būvniecība reģionos, kur tiek attīstīta publiskā infrastruktūra” izpildi apliecinošos dokumentos, proti, mērķa sasniegšanu apliecina Būvniecības informācijas sistēmā (BIS) finansējuma saņēmēja iesniegts apliecinājums par inženierbūves gatavību ekspluatācijai vai apliecinājums par ēkas vai tās daļas gatavību ekspluatācijai, kas pamato būvdarbu pabeigšanu (aktu paraksta būvdarbu pasūtītājs, izpildītājs, būvuzraugs un autoruzraugs) nevis akts par pieņemšanu ekspluatācijā, kas ir gala dokuments, ko izsniedz pēc visu administratīvo procedūru veikšanas, kas seko pēc būvdarbu pabeigšanas. Attiecīgo izmaiņu veikšana ļaus finansējuma saņēmējiem iegūt papildu laiku administratīvo procedūru veikšanai būvju nodošanai ekspluatācijā, kas seko pēc būvdarbu pabeigšanas, kas saskaņā ar normatīvajiem aktiem var ilgt līdz četriem mēnešiem;

- finansējuma saņēmēji varēs lūgt aģentūru pagarināt projekta darbību īstenošanas termiņu, bet ne ilgāk kā līdz 2026. gada 30. jūnijam, pamatojot to ar objektīvu nepieciešamību, piemēram, gadījumos, kad, īstenojot projektu, ir radies izmaksu ietaupījums, ko novirza papildu darbībām; piegāžu vai būvdarbu līgumam ir piemērojams pamatots izpildes termiņa pagarinājums; neparedzamu apstākļu konstatējums būvobjektā - piesārņojums, arheoloģiski atradumi u.tml.; nomas izsoles beigušās bez rezultāta; piegādātājs, ar kuru projekta ietvaros noslēgts iepirkuma līgums, ir atzīts par maksātnespējīgu, vai tiesā ir iesniegts pieteikums par piegādātāja maksātnespējas procesa uzsākšanu, vai piegādātājs, ar kuru projekta ietvaros ir noslēgts iepirkuma līgums, bez tiesiska pamata pārtrauc pildīt minēto līgumu, vai projekta ietvaros noslēgtais iepirkuma līgums ir pārtraukts un tiek veikta jauna iepirkuma procedūra, jo piegādātājs kavē projekta ietvaros noslēgtā līguma līgumsaistību izpildi vai līgumsaistības pilda neapmierinošā kvalitātē, vai radušies nepārvaramas varas apstākļi. Vienlaikus noteikumu projekts paredz, ka maksājumus projektos būs iespējams veikt līdz 2026. gada 31. oktobrim, ņemot vērā nepieciešamo laiku administratīvo procedūru veikšanai pēc faktiskās būvdarbu pabeigšanas līdz būvdarbu nodošanai ekspluatācijā, kas nepieciešamas pēdējā maksājuma pieprasījuma sagatavošanai un maksājuma veikšanai;

- izmaiņas jaunu darbavietu izveidi apliecinošajos dokumentos, proti, jaunu darbavietu izveidi industriālā parka teritorijā apliecinās ne tikai noslēgtie darba līgumi, bet arī publicēto vakanču saraksts (ja nepieciešams), ko komersants, kas darbojas industriālajā parkā, iesniedz finansējuma saņēmējam, tādējādi atvieglojot darbavietu izveides procedūras, ņemot vērā, ka jaunu darbavietu izveide notiek pakāpeniski, saskaņā ar attiecīgā komersanta plānoto saimniecisko darbību un biznesa plāniem.
Apliecinot jaunu darbavietu izveides kopējo skaitu, komersantam, kas darbojas industriālajā parkā un sniedz ieguldījumu projekta mērķu sasniegšanā, finansējuma saņēmējam būs jāiesniedz vienots saraksts ar:
1) komersanta publicētajām vakancēm, ieskaitot darba aprakstu un algu vai algas diapazonu, kas pārsniedz vidējo darba samaksu attiecīgajā tautsaimniecības nozarē attiecīgajā plānošanas reģionā
un/vai
2) atsaucēm uz noslēgtajiem līgumiem, kurā norādīts līgumu unikālais identifikators; sarakstā ietver vismaz šādu informāciju: amatu, algu, ar darbinieku noslēgtā līguma datumu;

- palielināts avansa apjoms (līdz 90% no projekta AF finansējuma) un paredzētā iespēja to izlietot deviņu nevis sešu mēnešu laikā saimnieciskā gada ietvaros nodrošinās finansējuma saņēmējiem lielāku un ātrāku piekļuvi projektu finansējumam, samazinot nepieciešamību izmantot iekšējos vai aizņēmumu līdzekļus, lai segtu projektu izdevumus, kas rodas finansējuma saņēmējiem, kā arī sniegs lielāku elastību finansējuma saņēmējiem projektu īstenošanā, plānojot un veicot apmaksu saskaņā ar noslēgto būvdarbu līgumu izpildi. Lielāks sākotnējais finansējums ļaus ātrāk uzsākt investīciju projektus, jo finansējuma saņēmēji varēs operatīvāk apmaksāt nepieciešamos iepirkumus, būvniecības darbus un citus pakalpojumus, uzlabojot infrastruktūru reģionos un veicinot reģionālo attīstību. Vienlaikus samazinātos risks saskarties ar finanšu problēmām projekta īstenošanas laikā, finansējuma saņēmējiem būtu stabilāka naudas plūsma, kas ļautu koncentrēties uz projektu kvalitāti nevis finanšu piesaistes jautājumiem. Palielinātais avansa apmērs ļautu finansējuma saņēmējiem būt elastīgākiem un nodrošinātu lielāku finansiālo drošību, t.sk. intensificējot AF budžeta izdevumu plūsmu un veicinot investīciju apguvi un reģionālo attīstību kopumā;

- precizēts MK noteikumu Nr. 543 61. punkts, paredzot nelikumīgā de minimis atbalsta atgūšanu tajos gadījumos, ja projekta ietvaros tiktu konstatēts de minimis atbalsta regulējuma pārkāpums.

Ņemot vērā Ministru kabineta 2024. gada 7. jūnija rīkojuma Nr. 446 “Par Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas un Klimata un enerģētikas ministrijas reorganizāciju” 3. punktu, kas nosaka, ka ar 2024. gada 1. jūliju Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas nosaukums ir Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija, nepieciešams izdarīt grozījumus arī attiecīgajos MK noteikumu Nr. 543 punktos, precizējot ministrijas nosaukumu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Alternatīva būtu neveikt grozījumus MK noteikumos Nr. 543, taču tas var radīt riskus nacionālas nozīmes industriālo parku attīstīšanai reģionos un investīcijas kopējo mērķu sasniegšanai. Ja netiks veikti grozījumi MK noteikumos Nr. 543, netiks izmantota iespēja finansējuma saņēmējiem nepieciešamības gadījumā pagarināt MK noteikumos Nr. 543 noteikto projekta īstenošanas termiņu, mainīt dokumentu veidu, kas apliecina faktisko būvdarbu izpildi un jaunu darbavietu izveidi, kā arī mainīt pašreizējo projektu finansēšanas kārtību, kas veicinātu AF finansējuma nonākšanu tautsaimniecībā.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
-

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • 1) Investīcijas finansējuma saņēmēji, sadarbības partneri; 2) Aģentūra.
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts paredz labvēlīgākus nosacījumus investīcijas finansējuma saņēmējiem un sadarbības partneriem būvdarbu pabeigšanai, darbavietu izveidei un projektu finansēšanas kārtībai. Ņemot vērā noteikumu projekta saturu, aģentūrai būs nepieciešams veikt izmaiņas noslēgtajās vienošanās par projekta īstenošanu, ja  finansējuma saņēmēji ierosinās izmaiņu veikšanu noslēgtajās vienošanās kāda no riskiem iestāšanās gadījumā. Plānotie grozījumi noslēgtajās vienošanās par projektu īstenošanu nav uzskatāmi par būtiskiem, jo neietekmē darbību veidu, mērķus vai īstenošanas nosacījumus pēc būtības.

Ar noteikumu projektā iekļauto regulējumu, finansējuma saņēmējiem būs iespēja lūgt aģentūru pagarināt MK noteikumu Nr. 543 84. punktā noteikto projekta īstenošanas termiņu. Vienlaikus netiks pārkāpts arī tiesiskās vienlīdzības princips attiecībā pret tiem projektu iesniedzējiem, kas sākotnēji plānoja, paredzēja un veica visas nepieciešamās darbības, lai nodrošinātu projektu īstenošanu līdz 2025. gada 31.decembrim. MK noteikumos Nr. 543 noteiktais projektu īstenošanas termiņš bija pietiekami ilgs, lai pēc projektu iesniegumu iesniegšanas varētu nodrošināt iespēju īstenot projektus līdz 2025. gada 31.decembrim. Investīcijas atklātā projektu atlasē, kura tika izsludināta 2022.gada 19. oktobrī, neviens no projektu iesniegumiem netika noraidīts, kam par iemeslu būtu bijusi nespēja iekļauties projekta īstenošanas termiņā līdz 2025. gada 31.decembrim. Projekta īstenošanas termiņu aģentūra varēs pagarināt tikai tajos gadījumos, kad tiks pamatota objektīva nepieciešamība nespējai pabeigt projektu noteiktajā termiņā. Potenciālais projektu īstenošanas termiņa pagarinājums (līdz sešiem mēnešiem) korelē ar projektu iesniegumu vērtēšanai un vienošanās par projektu īstenošanu slēgšanai nepieciešamo papildu laiku. Ņemot vērā, ka iespēja pagarināt projektu īstenošanas termiņus ir saistīta ar izņēmuma gadījumiem, pamatojot objektīvu nepieciešamību, šis nosacījums neietekmē citus potenciālos projektu iesniedzējus. Šāda nosacījuma ieviešana tiek veikta, lai finansējuma saņēmējiem būtu iespēja, vadot riskus, pabeigt projektu īstenošanu un sasniegt projektos paredzētos mērķus. Attiecībā uz projektu ietvaros veiktajiem iepirkumiem, katrs gadījums ir vērtējams individuāli, ņemot vērā, ka  līgums, kas noslēgts starp finansējuma saņēmēju un būvdarbu veicēju vai pakalpojumu sniedzēju ir civiltiesisks līgums, kas ir saistošs tikai tā dalībniekiem. Ja nepieciešami noslēgto civiltiesisko līgumu grozījumi, finansējuma saņēmējs ir atbildīgs par to, ka grozījumi ir veikti atbilstoši Publisko iepirkumu likuma normām. Pirms grozījumu veikšanas pasūtītājam ir jāizvērtē grozījumu reālā ietekme uz konkurenci un to būtiskums, ņemot vērā konkrēto situāciju, tas ir, tirgus apstākļus, piegādātāju loku, iepirkumā iesniegtos piedāvājumus, iepirkuma dokumentācijas un noslēgtā līguma noteikumus, līguma specifiku un citu pasūtītāja rīcībā esošo informāciju.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts paredz izmaiņas, kas sekmē AF finansējuma nonākšanu tautsaimniecībā. Ieguvēji ir finansējuma saņēmēji, kas nepieciešamības gadījumā varēs izmantot arī 2026. gada pirmo pusgadu būvdarbu pabeigšanai un projektu mērķu sasniegšanai, t.sk. industriālo parku funkcionalitātes nodrošināšanai.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Skat.2.2.3. apakšpunktu.

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Saskaņā ar Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 “Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5. punktu institūcija piemēro sabiedrības līdzdalības kārtību to tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Noteikumu projekta mērķis ir pagarināt industriālo parku būvniecības reģionos pabeigšanas termiņu, kā arī precizēt investīcijas projektu finansēšanas kārtību. Tas būtiski nemaina esošo regulējumu un neparedz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā iepriekš minēto, sabiedrības līdzdalība par noteikumu projektu netiek veikta.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
  • Aģentūra
  • Investīcijas finansējuma saņēmēji

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk