22-TA-1977: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 26. aprīļa noteikumos Nr. 264 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.1.3. specifiskā atbalsta mērķa "Paaugstināt resocializācijas sistēmas efektivitāti" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Tiesību akta projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 26. aprīļa noteikumos Nr. 264 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.1.3. specifiskā atbalsta mērķa "Paaugstināt resocializācijas sistēmas efektivitāti" īstenošanas noteikumi"" (turpmāk - noteikumu projekts) izstrādāts saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda vadības likuma 20. panta 6. un 13. punktu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" (turpmāk – Darbības programma) 9.1.3. specifiskā atbalsta mērķa "Paaugstināt resocializācijas sistēmas efektivitāti" (turpmāk – SAM 9.1.3.) ietvarā:
pagarināt projekta īstenošanu;
palielināt rezultāta un iznākuma rādītājus;
kā arī palielināt pieejamo kopējo attiecināmo finansējumu par 277 898 euro, to pārdalot no Darbības programmas 9.1.2. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt bijušo ieslodzīto integrāciju sabiedrībā un darba tirgū".
pagarināt projekta īstenošanu;
palielināt rezultāta un iznākuma rādītājus;
kā arī palielināt pieejamo kopējo attiecināmo finansējumu par 277 898 euro, to pārdalot no Darbības programmas 9.1.2. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt bijušo ieslodzīto integrāciju sabiedrībā un darba tirgū".
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Darbības programmas SAM 9.1.3. īstenošanu ir ietekmējusi ārkārtas situācijas izsludināšana valstī saistībā ar Covid-19 infekcijas izplatību:
Ministru kabineta 2020. gada 12. marta rīkojums Nr. 103 "Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu" noteica ārkārtējo situāciju uz nepilniem trim mēnešiem no 2020. gada 12. marta līdz 9. jūnijam. Ministru kabineta 2020. gada 6. novembra rīkojums Nr. 655 "Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu" ārkārtējo situāciju noteica uz nepilniem pieciem mēnešiem no 2020. gada 9. novembra līdz 2021. gada 6. aprīlim. Ministru kabineta 2021. gada 9. oktobra rīkojums Nr.720 "Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu" ārkārtējo situāciju noteica uz nepilniem pieciem mēnešiem no 2021. gada 11. oktobra līdz 2022. gada 28. februārim. Kopumā ārkārtējā situācija valstī ir ilgusi gandrīz trīspadsmit mēnešus.
Turklāt tiek prognozēts, ka arī turpmākajos gados, kamēr vien pastāvēs inficēšanās risks ar Covid-19 infekciju, ieslodzījuma vietu darbībā būs jāievēro lielāka piesardzība un ikdienas aktivitātes, t. sk. darbinieku pilnveide, jānodrošina tādā veidā, kas mazina inficēšanās risku.
Ārkārtējās situācijas laikā noteiktie Covid-19 izplatības ierobežošanas pasākumi ir ietekmējuši SAM 9.1.3. ietvaros pilnveidoto, pārņemto un izstrādāto resocializācijas programmu ieviešanas plānus, līdz ar to ir lietderīgi pagarināt SAM 9.1.3. īstenošanu līdz 2023. gada 31. decembrim, novirzot no Darbības programmas 9.1.2. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt bijušo ieslodzīto integrāciju sabiedrībā un darba tirgū" neapgūstamo pieejamo kopējo attiecināmo summu 277 650 euro, kā arī neatbilstoši veikto izdevumu summu 248 euro jeb kopā 277 898 euro (ESF finansējums 236 213 euro un valsts budžets 41 685 euro).
Tas ļaus turpināt SAM 9.1.3. plānoto aktivitāšu īstenošanu, sagatavojot izstrādāto resocializācijas programmu trenerus, nodrošinot atkārtotu Ieslodzījuma vietu pārvaldes pilnveidoto un jauno resocializācijas programmu efektivitātes izvērtēšanu un pilnveidošanu, vienlaikus:
1. palielinot rezultāta rādītāju “pilnveidoto riska un vajadzību novērtēšanas instrumentu skaitu, kuri ir ieviesti praksē” no "6" uz "7";
2. palielinot rezultāta rādītāju "profesionālo kompetenci paaugstinājušo ieslodzījuma vietu un probācijas speciālistu skaits, kuri strādā ar ieslodzītajiem un bijušajiem ieslodzītajiem" no "1650" uz "1925";
3. palielinot iznākuma rādītāju "riska un vajadzību novērtēšanas instrumentu skaits, kuru pilnveidei sniegts Eiropas Sociālā fonda atbalsts" no "6" uz "7";
4. palielinot iznākuma rādītāja "apmācīto ieslodzījuma vietu un probācijas speciālistu skaits, kuri strādā ar ieslodzītajiem un bijušajiem ieslodzītajiem" vērtību "1 650" uz vērtību "1 925".
Ar projekta Nr. 9.1.2.0/16/I/001 "Bijušo ieslodzīto integrācija sabiedrībā un darba tirgū" vienošanās grozījumiem Nr. 9 ir samazināta projekta kopējā attiecināmo izmaksu summa par neatbilstoši veikto izdevumu summu 248 euro apmērā. Neatbilstoši veiktie izdevumi 248 euro apmērā no Ministru kabineta 2016. gada 17. maija noteikumiem Nr. 299 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.1.2. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt bijušo ieslodzīto integrāciju sabiedrībā un darba tirgū" īstenošanas noteikumi" ir izņemti ar Ministru kabineta 2022. gada 25. janvāra noteikumiem Nr. 63 "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 17. maija noteikumos Nr. 299 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.1.2. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt bijušo ieslodzīto integrāciju sabiedrībā un darba tirgū" īstenošanas noteikumi".
Ministru kabineta 2020. gada 12. marta rīkojums Nr. 103 "Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu" noteica ārkārtējo situāciju uz nepilniem trim mēnešiem no 2020. gada 12. marta līdz 9. jūnijam. Ministru kabineta 2020. gada 6. novembra rīkojums Nr. 655 "Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu" ārkārtējo situāciju noteica uz nepilniem pieciem mēnešiem no 2020. gada 9. novembra līdz 2021. gada 6. aprīlim. Ministru kabineta 2021. gada 9. oktobra rīkojums Nr.720 "Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu" ārkārtējo situāciju noteica uz nepilniem pieciem mēnešiem no 2021. gada 11. oktobra līdz 2022. gada 28. februārim. Kopumā ārkārtējā situācija valstī ir ilgusi gandrīz trīspadsmit mēnešus.
Turklāt tiek prognozēts, ka arī turpmākajos gados, kamēr vien pastāvēs inficēšanās risks ar Covid-19 infekciju, ieslodzījuma vietu darbībā būs jāievēro lielāka piesardzība un ikdienas aktivitātes, t. sk. darbinieku pilnveide, jānodrošina tādā veidā, kas mazina inficēšanās risku.
Ārkārtējās situācijas laikā noteiktie Covid-19 izplatības ierobežošanas pasākumi ir ietekmējuši SAM 9.1.3. ietvaros pilnveidoto, pārņemto un izstrādāto resocializācijas programmu ieviešanas plānus, līdz ar to ir lietderīgi pagarināt SAM 9.1.3. īstenošanu līdz 2023. gada 31. decembrim, novirzot no Darbības programmas 9.1.2. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt bijušo ieslodzīto integrāciju sabiedrībā un darba tirgū" neapgūstamo pieejamo kopējo attiecināmo summu 277 650 euro, kā arī neatbilstoši veikto izdevumu summu 248 euro jeb kopā 277 898 euro (ESF finansējums 236 213 euro un valsts budžets 41 685 euro).
Tas ļaus turpināt SAM 9.1.3. plānoto aktivitāšu īstenošanu, sagatavojot izstrādāto resocializācijas programmu trenerus, nodrošinot atkārtotu Ieslodzījuma vietu pārvaldes pilnveidoto un jauno resocializācijas programmu efektivitātes izvērtēšanu un pilnveidošanu, vienlaikus:
1. palielinot rezultāta rādītāju “pilnveidoto riska un vajadzību novērtēšanas instrumentu skaitu, kuri ir ieviesti praksē” no "6" uz "7";
2. palielinot rezultāta rādītāju "profesionālo kompetenci paaugstinājušo ieslodzījuma vietu un probācijas speciālistu skaits, kuri strādā ar ieslodzītajiem un bijušajiem ieslodzītajiem" no "1650" uz "1925";
3. palielinot iznākuma rādītāju "riska un vajadzību novērtēšanas instrumentu skaits, kuru pilnveidei sniegts Eiropas Sociālā fonda atbalsts" no "6" uz "7";
4. palielinot iznākuma rādītāja "apmācīto ieslodzījuma vietu un probācijas speciālistu skaits, kuri strādā ar ieslodzītajiem un bijušajiem ieslodzītajiem" vērtību "1 650" uz vērtību "1 925".
Ar projekta Nr. 9.1.2.0/16/I/001 "Bijušo ieslodzīto integrācija sabiedrībā un darba tirgū" vienošanās grozījumiem Nr. 9 ir samazināta projekta kopējā attiecināmo izmaksu summa par neatbilstoši veikto izdevumu summu 248 euro apmērā. Neatbilstoši veiktie izdevumi 248 euro apmērā no Ministru kabineta 2016. gada 17. maija noteikumiem Nr. 299 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.1.2. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt bijušo ieslodzīto integrāciju sabiedrībā un darba tirgū" īstenošanas noteikumi" ir izņemti ar Ministru kabineta 2022. gada 25. janvāra noteikumiem Nr. 63 "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 17. maija noteikumos Nr. 299 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.1.2. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt bijušo ieslodzīto integrāciju sabiedrībā un darba tirgū" īstenošanas noteikumi".
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Sakarā ar ārkārtējo situāciju valstī saistībā ar Covid-19 infekcijas izplatību, tika noteikta virkne epidemioloģisko drošības pasākumu un ar tiem saistītie ierobežojumi. Ierobežojumu dēļ pilnībā tika atcelti klātienes pasākumi (konferences, semināri, kā arī resocializācijas pasākumi), kas radīja nobīdes SAM 9.1.3. aktivitāšu īstenošanā mācību darbā ar pilnveidotajām un jaunajām programmām, kas savukārt radīja nobīdes Ieslodzījumu vietu pārvaldes pilnveidoto un jauno programmu izpētē.
Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai šo projekta mērķa grupu ietekmēja vairāk nekā jebkuru citu Eiropas Sociālā fonda atbalsta saņēmēju mērķa grupu, jo ieslodzīto dalība pasākumos, sadarbībai ar ārpakalpojuma sniedzējiem, citu iestāžu darbiniekiem vai brīvprātīgajiem darba veicējiem epidemioloģisko ierobežojumu dēļ nebija iespējama. Proti, nebija iespējams īstenot SAM 9.1.3. aktivitātes paredzētajā apjomā.
Ņemot vērā spēkā esošo regulējumu Ministru kabineta 2005. gada 27. decembra noteikumos Nr. 1031 "Noteikumi par budžetu izdevumu klasifikāciju atbilstoši ekonomiskajām kategorijām", ir nepieciešams veikt attiecīgi tehnisku precizējumu Ministru kabineta 2016. gada 26. aprīļa noteikumos Nr. 264 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.1.3. specifiskā atbalsta mērķa "Paaugstināt resocializācijas sistēmas efektivitāti" īstenošanas noteikumi" (turpmāk – MK noteikumi Nr.264), svītrojot atrunu par iegādātā inventāra kalpošanas ilgumu.
Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai šo projekta mērķa grupu ietekmēja vairāk nekā jebkuru citu Eiropas Sociālā fonda atbalsta saņēmēju mērķa grupu, jo ieslodzīto dalība pasākumos, sadarbībai ar ārpakalpojuma sniedzējiem, citu iestāžu darbiniekiem vai brīvprātīgajiem darba veicējiem epidemioloģisko ierobežojumu dēļ nebija iespējama. Proti, nebija iespējams īstenot SAM 9.1.3. aktivitātes paredzētajā apjomā.
Ņemot vērā spēkā esošo regulējumu Ministru kabineta 2005. gada 27. decembra noteikumos Nr. 1031 "Noteikumi par budžetu izdevumu klasifikāciju atbilstoši ekonomiskajām kategorijām", ir nepieciešams veikt attiecīgi tehnisku precizējumu Ministru kabineta 2016. gada 26. aprīļa noteikumos Nr. 264 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.1.3. specifiskā atbalsta mērķa "Paaugstināt resocializācijas sistēmas efektivitāti" īstenošanas noteikumi" (turpmāk – MK noteikumi Nr.264), svītrojot atrunu par iegādātā inventāra kalpošanas ilgumu.
Risinājuma apraksts
2021. gada 10. novembrī projekta uzraudzības komitejā (protokols Nr.13/21) tika atbalstīts priekšlikums pagarināt projekta īstenošanu līdz 2023. gada 31. decembrim, palielinot iznākuma un rezultāta rādītājus un kopējo attiecināmo finansējuma apjomu no 4 953 158 euro uz 5 231 056 euro.
Līdz ar to ir jāveic grozījumus Ministru kabineta noteikumos Nr. 264 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.1.3. specifiskā atbalsta mērķa "Paaugstināt resocializācijas sistēmas efektivitāti" īstenošanas noteikumi"":
- pagarināt SAM 9.1.3. īstenošanu līdz 2023. gada 31. decembrim;
- palielināt pieejamo kopējo attiecināmo finansējumu par 277 898 euro, to pārdalot no Darbības programmas 9.1.2. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt bijušo ieslodzīto integrāciju sabiedrībā un darba tirgū";
- palielinot līdz 2023. gada 31. decembrim sasniedzamo rezultāta rādītāju "pilnveidoto riska un vajadzību novērtēšanas skaits, kuri ir ieviesti praksē" no "6" uz "7";
- palielinot līdz 2023. gada 31. decembrim sasniedzamo rezultāta rādītāju "profesionālo kompetenci paaugstinājušo ieslodzījuma vietu un probācijas speciālistu skaits, kuri strādā ar ieslodzītajiem un bijušajiem ieslodzītajiem" no "1650" uz "1925";
- palielinot līdz 2023. gada 31. decembrim sasniedzamo iznākuma rādītāju "riska un vajadzību novērtēšanas instrumentu skaits, kuru pilnveidei sniegts Eiropas Sociālā fonda atbalsts" no "6" uz "7";
- palielinot līdz 2023. gada 31. decembrim sasniedzamo iznākuma rādītāju "apmācīto ieslodzījuma vietu un probācijas speciālistu skaits, kuri strādā ar ieslodzītajiem un bijušajiem ieslodzītajiem" no "1650" uz "1925".
SAM 9.1.3. rezultāta un iznākuma rādītāji tiek precizēti atbilstoši Ministru kabineta 2022. gada 27. jūnija rīkojumam Nr. 448 (prot. Nr. 33 30. §), ar kuru apstiprināti grozījumi Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda darbības programmā "Izaugsme un nodarbinātība".
Ņemot vērā paredzamos grozījumus un spēkā esošo regulējumu Ministru kabineta 2005. gada 27. decembra noteikumos Nr. 1031 "Noteikumi par budžetu izdevumu klasifikāciju atbilstoši ekonomiskajām kategorijām", ir nepieciešams veikt attiecīgi tehnisku precizējumu un svītrot MK noteikumu Nr. 264 19.2.8. apakšpunktā vārdus "ja to kalpošanas laiks ir mazāks par vienu gadu", lai neveidotos tiesību normu kolīzija. Ministru kabineta 2005. gada 27. decembra noteikumu Nr. 1031 "Noteikumi par budžetu izdevumu klasifikāciju atbilstoši ekonomiskajām kategorijām" pielikumā noteikts, ka 1.1. apakšgrupas kodā 2312 uzskaita iestādes darbības nodrošināšanai nepieciešamā inventāra un to priekšmetu iegādes un norakstīšanas izdevumus, kuru kalpošanas laiks ir mazāks par vienu gadu, neatkarīgi no to vērtības, kā arī kuru vērtība ir līdz 500 euro (ieskaitot) par vienību, ieskaitot ar pirkuma piegādi saistītos izdevumus, neatkarīgi no to kalpošanas ilguma.
Palielinot SAM 9.1.3. rezultāta rādītājus, proti, profesionālo kompetenci paaugstinājušo ieslodzījuma vietu un probācijas speciālistu skaitu, kuri strādā ar ieslodzītajiem un bijušajiem ieslodzītajiem, tiks nodrošināta Resocializācijas politikas pamatnostādnēs noteiktā jaunajām resocializācijas vajadzībām atbilstoša personāla pieejamība un tādējādi nodrošināta atbilstoša resocializācijas procesa kvalitāte, kas paredz veiksmīgu bijušo ieslodzīto iekļaušanu sabiedrībā un darba tirgū.
Līdz ar to ir jāveic grozījumus Ministru kabineta noteikumos Nr. 264 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.1.3. specifiskā atbalsta mērķa "Paaugstināt resocializācijas sistēmas efektivitāti" īstenošanas noteikumi"":
- pagarināt SAM 9.1.3. īstenošanu līdz 2023. gada 31. decembrim;
- palielināt pieejamo kopējo attiecināmo finansējumu par 277 898 euro, to pārdalot no Darbības programmas 9.1.2. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt bijušo ieslodzīto integrāciju sabiedrībā un darba tirgū";
- palielinot līdz 2023. gada 31. decembrim sasniedzamo rezultāta rādītāju "pilnveidoto riska un vajadzību novērtēšanas skaits, kuri ir ieviesti praksē" no "6" uz "7";
- palielinot līdz 2023. gada 31. decembrim sasniedzamo rezultāta rādītāju "profesionālo kompetenci paaugstinājušo ieslodzījuma vietu un probācijas speciālistu skaits, kuri strādā ar ieslodzītajiem un bijušajiem ieslodzītajiem" no "1650" uz "1925";
- palielinot līdz 2023. gada 31. decembrim sasniedzamo iznākuma rādītāju "riska un vajadzību novērtēšanas instrumentu skaits, kuru pilnveidei sniegts Eiropas Sociālā fonda atbalsts" no "6" uz "7";
- palielinot līdz 2023. gada 31. decembrim sasniedzamo iznākuma rādītāju "apmācīto ieslodzījuma vietu un probācijas speciālistu skaits, kuri strādā ar ieslodzītajiem un bijušajiem ieslodzītajiem" no "1650" uz "1925".
SAM 9.1.3. rezultāta un iznākuma rādītāji tiek precizēti atbilstoši Ministru kabineta 2022. gada 27. jūnija rīkojumam Nr. 448 (prot. Nr. 33 30. §), ar kuru apstiprināti grozījumi Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda darbības programmā "Izaugsme un nodarbinātība".
Ņemot vērā paredzamos grozījumus un spēkā esošo regulējumu Ministru kabineta 2005. gada 27. decembra noteikumos Nr. 1031 "Noteikumi par budžetu izdevumu klasifikāciju atbilstoši ekonomiskajām kategorijām", ir nepieciešams veikt attiecīgi tehnisku precizējumu un svītrot MK noteikumu Nr. 264 19.2.8. apakšpunktā vārdus "ja to kalpošanas laiks ir mazāks par vienu gadu", lai neveidotos tiesību normu kolīzija. Ministru kabineta 2005. gada 27. decembra noteikumu Nr. 1031 "Noteikumi par budžetu izdevumu klasifikāciju atbilstoši ekonomiskajām kategorijām" pielikumā noteikts, ka 1.1. apakšgrupas kodā 2312 uzskaita iestādes darbības nodrošināšanai nepieciešamā inventāra un to priekšmetu iegādes un norakstīšanas izdevumus, kuru kalpošanas laiks ir mazāks par vienu gadu, neatkarīgi no to vērtības, kā arī kuru vērtība ir līdz 500 euro (ieskaitot) par vienību, ieskaitot ar pirkuma piegādi saistītos izdevumus, neatkarīgi no to kalpošanas ilguma.
Palielinot SAM 9.1.3. rezultāta rādītājus, proti, profesionālo kompetenci paaugstinājušo ieslodzījuma vietu un probācijas speciālistu skaitu, kuri strādā ar ieslodzītajiem un bijušajiem ieslodzītajiem, tiks nodrošināta Resocializācijas politikas pamatnostādnēs noteiktā jaunajām resocializācijas vajadzībām atbilstoša personāla pieejamība un tādējādi nodrošināta atbilstoša resocializācijas procesa kvalitāte, kas paredz veiksmīgu bijušo ieslodzīto iekļaušanu sabiedrībā un darba tirgū.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
Nepieciešamie grozījumi 2016. gada 9. decembra vienošanās starp Centrālo finanšu un līgumu aģentūru un Ieslodzījuma vietu pārvaldi par Eiropas Savienības fonda projekta Nr. 9.1.3.0/16/I/001 "Resocializācijas sistēmas efektivitātes paaugstināšana" īstenošanu tekstā tiks veikti tiklīdz noteikumu grozījumi tiks pieņemti.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- Ieslodzījuma vietu pārvaldes un Valsts probācijas dienesta, kā arī pašvaldību, reliģisko organizāciju un nevalstisko organizāciju darbinieki, kuri strādā ar ieslodzītajiem vai bijušajiem ieslodzītajiem vai ir iesaistīti specifiskā atbalsta īstenošanā.
Ietekmes apraksts
Kopumā sabiedrības grupām noteikumu projekta tiesiskais regulējums nemaina tiesības un pienākumus, kā arī veicamās darbības.
Juridiskās personas
Nē
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
1 240 304
0
0
841 191
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
1 240 304
0
0
841 191
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
1 240 304
0
0
989 637
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
1 240 304
0
0
989 637
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
-148 446
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
-148 446
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
-148 446
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Saskaņā ar MK noteikumiem Nr. 264 šobrīd SAM 9.1.3. pieejamais kopējais attiecināmais finansējums ir 4 953 158 euro, t.sk. ESF finansējums – 4 210 184 euro un valsts budžeta (turpmāk – VB) finansējums – 742 974 euro.
2017. gadā SAM 9.1.3. kopējās faktiskās izmaksas 379 912 euro, t.sk. ESF finansējums 322 925 euro un valsts budžeta finansējums 56 987 euro.
2018. gadā SAM 9.1.3. kopējās faktiskās izmaksas 709 199 euro, t.sk. ESF finansējums 602 819 euro un valsts budžeta finansējums 106 380 euro.
2019. gadā 9.1.3. SAM kopējās faktiskās izmaksas 593 443 euro apmērā, t.sk. ESF finansējums 504 427 euro un valsts budžeta finansējums 89 016 euro.
2020. gadā 9.1.3. SAM kopējās faktiskās izmaksas 518 496 euro apmērā, t.sk. ESF finansējums 440 722 euro un valsts budžeta finansējums 77 774 euro.
2021. gadā 9.1.3. SAM kopējās faktiskās izmaksas 800 065 euro apmērā, t.sk. ESF finansējums 680 055 euro un valsts budžeta finansējums 120 010 euro.
2022. gadā 9.1.3. SAM vidējā termiņa budžeta ietvarā apstiprināts finansējums 1 240 304 euro apmērā, t.sk. ESF finansējums 1 054 258 euro un valsts budžeta finansējums 186 046 euro.
Pēc noteikumu projekta spēkā stāšanās SAM 9.1.3. pieejamais kopējais attiecināmais finansējums būs 5 231 056 euro, t.sk. ESF finansējums 4 446 397 euro un VB finansējums 784 659 euro.
SAM 9.1.3. iepriekšējo periodu neapguve sastādīja 511 739 euro, t. sk. pārdale uz 74. resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" 80.00.00 programmu "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai" (turpmāk – 80.00.00 programma) 635 000 euro, pārdale uz citiem projektiem Tieslietu ministrijas ietvaros 41 929 euro, pārdale no citiem projektiem Tieslietu ministrijas ietvaros 356 666 euro, slēgtie asignējumi 2017., 2018., 2019., 2020. un 2021. gada beigās 191 476 euro. Saskaņā ar plānu pēc līguma grozījumiem, uz doto brīdi, plāna neiekļauta summa ir 200 000 euro, kā arī pārdalāmo finansējumu no SAM 9.1.2. projekta 277 898 euro apmērā, līdz ar to pieprasītais finansējums no 80.00.00 programmas sastāda 989 637 euro. Šo summu ir plānots apgūt atlikušajā periodā līdz SAM 9.1.3. īstenošanas beigām: 2023. gadā indikatīvi 989 637 euro apmērā, t.sk. ESF finansējums 841 191 euro un VB finansējums 148 446 euro.
2017. gadā SAM 9.1.3. kopējās faktiskās izmaksas 379 912 euro, t.sk. ESF finansējums 322 925 euro un valsts budžeta finansējums 56 987 euro.
2018. gadā SAM 9.1.3. kopējās faktiskās izmaksas 709 199 euro, t.sk. ESF finansējums 602 819 euro un valsts budžeta finansējums 106 380 euro.
2019. gadā 9.1.3. SAM kopējās faktiskās izmaksas 593 443 euro apmērā, t.sk. ESF finansējums 504 427 euro un valsts budžeta finansējums 89 016 euro.
2020. gadā 9.1.3. SAM kopējās faktiskās izmaksas 518 496 euro apmērā, t.sk. ESF finansējums 440 722 euro un valsts budžeta finansējums 77 774 euro.
2021. gadā 9.1.3. SAM kopējās faktiskās izmaksas 800 065 euro apmērā, t.sk. ESF finansējums 680 055 euro un valsts budžeta finansējums 120 010 euro.
2022. gadā 9.1.3. SAM vidējā termiņa budžeta ietvarā apstiprināts finansējums 1 240 304 euro apmērā, t.sk. ESF finansējums 1 054 258 euro un valsts budžeta finansējums 186 046 euro.
Pēc noteikumu projekta spēkā stāšanās SAM 9.1.3. pieejamais kopējais attiecināmais finansējums būs 5 231 056 euro, t.sk. ESF finansējums 4 446 397 euro un VB finansējums 784 659 euro.
SAM 9.1.3. iepriekšējo periodu neapguve sastādīja 511 739 euro, t. sk. pārdale uz 74. resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" 80.00.00 programmu "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai" (turpmāk – 80.00.00 programma) 635 000 euro, pārdale uz citiem projektiem Tieslietu ministrijas ietvaros 41 929 euro, pārdale no citiem projektiem Tieslietu ministrijas ietvaros 356 666 euro, slēgtie asignējumi 2017., 2018., 2019., 2020. un 2021. gada beigās 191 476 euro. Saskaņā ar plānu pēc līguma grozījumiem, uz doto brīdi, plāna neiekļauta summa ir 200 000 euro, kā arī pārdalāmo finansējumu no SAM 9.1.2. projekta 277 898 euro apmērā, līdz ar to pieprasītais finansējums no 80.00.00 programmas sastāda 989 637 euro. Šo summu ir plānots apgūt atlikušajā periodā līdz SAM 9.1.3. īstenošanas beigām: 2023. gadā indikatīvi 989 637 euro apmērā, t.sk. ESF finansējums 841 191 euro un VB finansējums 148 446 euro.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Noteikumu projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Finansējuma sadalījums pa gadiem norādīts indikatīvi un var tikt precizēts. Projekta īstenošanai nepieciešamais ilgtermiņa saistībās neieplānotais finansējums normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā tiks pieprasīts no 74. resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" 80.00.00 programmas "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai".
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Ieslodzījuma vietu pārvalde, Valsts probācijas dienestsNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Ieslodzījuma vietu pārvalde
- Valsts probācijas dienests
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
Noteikumu projektu izpilde tiks nodrošināta piešķirtā budžeta ietvaros.
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi