Anotācija (ex-ante)

21-TA-1444: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2012. gada 6. novembra noteikumos Nr. 750 "Nacionālā dokumentārā mantojuma reģistra noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Projekts sagatavots, pamatojoties uz Arhīvu likuma 17.panta otro daļu. Arhīvu likuma 17.1 panta trešajā daļā 2021.gada 25.martā, pieņemot grozījumus Arhīvu likumā (likums stājās spēkā 2021.gada 1.maijā), noteikts, ka Vienotajā valsts arhīvu informācijas sistēmā ievadāmos datus iegūst elektroniski tiešsaistes datu pārraides režīmā vai dokumentu apriti reglamentējošos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā, Ministru kabinets nosaka Vienotās valsts arhīvu informācijas sistēmas datu ievades un aktualizācijas, kā arī sistēmas pieejamības un izmantošanas kārtību institūcijām. Savukārt Arhīvu likuma pārejas noteikumu 14. un 15.punktā noteikts, ka Ministru kabinets līdz 2021.gada 30.septembrim izdod Arhīvu likuma 17.1 panta trešajā daļā minētos noteikumus un izdara grozījumus Ministru kabineta noteikumos atbilstoši Arhīvu likuma grozījumiem, kas stājas spēkā 2021.gada 1.maijā.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekta mērķis ir precizēt Ministru kabineta 2012.gada 6.novembra noteikumos Nr.750 „Nacionālā dokumentārā mantojuma reģistra noteikumi” (turpmāk – MK noteikumi Nr.750) noteikto tiesisko regulējumu par Nacionālā dokumentārā mantojuma reģistram (turpmāk – Reģistrs) vajadzīgo datu no institūcijām un privātpersonām (juridiskām un fiziskām personām), kuru īpašumā vai valdījumā ir dokumenti ar arhīvisko vērtību, saņemšanas kārtību Latvijas Nacionālajā arhīvā (turpmāk – Arhīvs).
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
MK noteikumu Nr.750 3.punktā ir noteikts, ka Arhīvs Reģistram nepieciešamos datus no institūcijām saņem elektroniski tiešsaistes datu pārraides režīmā vai dokumentu apriti reglamentējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā, ja datus paredzēts saņemt elektroniski tiešsaistes datu pārraides režīmā, Arhīvs un institūcija par to noslēdz līgumu. MK noteikumu Nr.750 4.punktā ir noteikts, ka nacionālajā dokumentārajā mantojumā iekļauto privāto dokumentu īpašnieki pēc Arhīva pieprasījuma sniedz Reģistram nepieciešamos datus atbilstoši noslēgtajam līgumam par dokumentu iekļaušanu nacionālajā dokumentārajā mantojumā.
Arhīvu likuma 14.panta otrajā daļā noteikts, ka privāto dokumentu ar arhīvisko vērtību var iekļaut nacionālajā dokumentārajā mantojumā pēc dokumenta īpašnieka vai Latvijas Nacionālā arhīva ierosinājuma saskaņā ar pušu noslēgtu līgumu, ievērojot šajā likumā noteikto kārtību. Arhīvu likuma 17.1 panta trešajā daļā noteikts, ka Vienotajā valsts arhīvu informācijas sistēmā ievadāmos datus iegūst elektroniski tiešsaistes datu pārraides režīmā vai dokumentu apriti reglamentējošos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā, Ministru kabinets nosaka Vienotās valsts arhīvu informācijas sistēmas datu ievades un aktualizācijas, kā arī sistēmas pieejamības un izmantošanas kārtību institūcijām.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
MK noteikumu Nr.750  3.punktā noteiktā obligātā prasība par līguma slēgšanu, ja Reģistram nepieciešamos datus paredzēts saņemt elektroniski tiešsaistes datu pārraides režīmā, neatbilst Arhīvu likuma 17.1 panta trešajā daļā noteiktajam tiesiskajam regulējumam (Arhīvu likuma 2021.gada 25.marta grozījumi), atbilstoši kuram Ministru kabinets nosaka Vienotās valsts arhīvu informācijas sistēmas datu ievades un aktualizācijas, kā arī sistēmas pieejamības un izmantošanas kārtību institūcijām. Savukārt pārējam 3. un 4.punkta regulējumam, nav juridiskās slodzes, jo regulējums dublē Arhīvu likuma 14.panta otrajā daļā un 17.1 panta trešajā daļā noteikto, ka Vienotajā valsts arhīvu informācijas sistēmā ievadāmos datus iegūst elektroniski tiešsaistes datu pārraides režīmā vai dokumentu apriti reglamentējošos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā un, ka privāto dokumentu ar arhīvisko vērtību var iekļaut nacionālajā dokumentārajā mantojumā saskaņā ar pušu noslēgtu līgumu.
Risinājuma apraksts
Svītrot MK noteikumu Nr.750  3. un 4.punktu, līdz ar to zaudēs spēku regulējums, kam nav juridiskas slodzes un tiks atcelta prasība, ka Arhīvam un institūcijai ir jāslēdz līgums, lai Arhīvs Reģistram nepieciešamos datus  saņemtu elektroniski tiešsaistes datu pārraides režīmā.
Lai īstenotu Arhīvu likuma 17.1 panta trešajā daļā un pārejas noteikumu 14. un 15.punktā noteikto, vienlaikus ar Projektu tiek virzīts Ministru kabineta noteikumu projekts „Dokumentu un arhīvu pārvaldības noteikumi”, kuros tiek konsolidēts vairāku šobrīd uz Arhīvu likuma deleģējuma pamata spēkā esošo Ministru kabineta noteikumu tiesiskais regulējums (Ministru kabineta 2012.gada 6.novembra noteikumi Nr.748 „Dokumentu un arhīvu pārvaldības noteikumi”, Ministru kabineta 2004.gada 2.marta noteikumi Nr.117 „Noteikumi par elektronisko dokumentu izvērtēšanas veidu, saglabāšanas kārtību un nodošanu valsts arhīvam glabāšanā” un Ministru kabineta 2012.gada 6.novembra noteikumi Nr.749 „Kārtība, kādā nodod dokumentus pastāvīgā valsts glabāšanā Latvijas Nacionālajā arhīvā”), kā arī tiek noteikta Vienotās valsts arhīvu informācijas sistēmas datu ievades un aktualizācijas, kā arī sistēmas pieejamības un izmantošanas kārtība institūcijām.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Fiziskās personas, kuras nodod Arhīvam glabāšanai elektroniskos nacionālā dokumentārā mantojuma dokumentus.
Ietekmes apraksts
Ietekmē visas fiziskās personas, kuras nodod Arhīvam nacionālā dokumentārā mantojuma dokumentus elektroniski tiešsaistes datu pārraides režīmā, samazinot administratīvo slogu, jo tiek atcelta prasība slēgt līgumu.
Juridiskās personas
  • Juridiskās personas, kuras nodod Arhīvam nacionālā dokumentārā mantojuma dokumentus
Ietekmes apraksts
Ietekmē visas juridiskās personas, kuras nodod Arhīvam nacionālā dokumentārā mantojuma dokumentus elektroniski tiešsaistes datu pārraides režīmā, samazinot administratīvo slogu, jo tiek atcelta prasība slēgt līgumu.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Fiziskās personas
Kopā (fiziskās personas)
-162,75
Fiziskās personas, kuras nodod Arhīvam glabāšanai elektroniskos nacionālā dokumentārā mantojuma dokumentus.
samazinās
Vērtības nozīme:
6,51
VID statistika, profesiju atalgojums, Vadītājs /direktors/ pārvaldnieks (individuālo pakalpojumu jomā)
1,00
ar līguma izskatīšanu un parakstīšanu saistītās darbības
25
būs aptuveni 25 personas, kas gada nodos nacionālā dokumentārā mantojuma dokumentus Arhīvam
1
viena reize gadā
-162,75
Fiziskās personas Arhīvam nodod glabāšanai nacionālā dokumentārā mantojuma dokumentus retos gadījumos, kad Arhīvs tos saņem dāvinājumā vai pērk no fiziskas personas, kā arī tajos gadījumos, kad saskaņā ar līgumu fiziskās personas arhīviski vērtīgie dokumenti tiek iekļauti nacionālajā dokumentārajā mantojumā un nodoti Arhīvam glabāšanai. Arhīvs no fizikām personām dokumentus valsts glabāšanā ir pieņēmis vidēji 25 reizes gadā. Indikatīvās izmaksas aplēstas ar sekojošiem pieņēmumiem: Arhīvs turpinās pieņemt valsts glabāšanā nacionālā dokumentārā mantojuma dokumentus līdzšinējā apjomā no 25 fiziskām personām viena gada laikā, vidēji fiziskai personai ar līguma izskatīšanu un parakstīšanu saistītās darbības aizņemtu 1 stundu, attiecīgi rēķinot ar vidējo stundas tarifa likmi 2022. gada janvārī – 6,51 euro (avots: VID statistika, profesiju atalgojums, Vadītājs /direktors/ pārvaldnieks (individuālo pakalpojumu jom). Indikatīvi administratīvās izmaksas veido 162.75 euro gadā.
Juridiskās personas
Kopā (juridiskās personas)
-4 258,52
Juridiskās personas, kuras nodod Arhīvam nacionālā dokumentārā mantojuma dokumentus
samazinās
Vērtības nozīme:
9,38
VID statistika, profesiju atalgojums, Valdes loceklis
2,00
ar līguma izskatīšanu, saskaņošanu un parakstīšanu saistītās darbības
227
būs aptuveni 227 juridiskās personas, kas gadā nodos nacionālā dokumentārā mantojuma dokumentus Arhīvam
1
viena reize gadā
-4 258,52
Juridiskās personas Arhīvam nodod glabāšanai nacionālā dokumentārā mantojuma dokumentus tajos gadījumos, kad maksātnespējas procesa ietvaros kapitālsabiedrības tiek likvidētas (elektroniskos dokumentus gadā no apt.60 juridiskajām personām), kā arī tajos gadījumos, kad juridiskā persona atrodas Arhīva uzraudzībā, jo juridiskā persona ir institūcija Arhīvu likuma 1.panta 16.punkta izpratnē (kapitālsabiedrība, kurā publiskai personai pieder kapitāla daļas vai akcijas, vienas vai vairāku publisku personu kapitālsabiedrības izšķirošajā ietekmē esoša kapitālsabiedrība, kā arī biedrība vai nodibinājums, kurā publiska persona ir biedrs vai dibinātājs, tādas juridiskās personas kopā ir apt.500). Līdz šim tikai daļa no minētajām juridiskajām personām ir nodevusi valsts glabāšanā elektroniskos dokumentus un datus, tomēr jārēķinās ka elektronisko dokumentu aprite kļūst aizvien plašāk izmantota, līdz ar to turpmākajos gados elektroniskie dokumenti un dati būs jāpieņem no visām 500 juridiskajam personām katru gadu, savukārt līgums tiek slēgts vienu reizi, bet tas tiek pārslēgts vai tiek aktualizēts, izdarot grozījumus līgumā aptuveni reizi trijos gados. Indikatīvās izmaksas aplēstas ar sekojošiem pieņēmumiem: Arhīvs pieņem valsts glabāšanā nacionālā dokumentārā mantojuma dokumentus no juridiskajām personām, pieņemot, ka turpmāk elektroniskos dokumentus nodod juridiskās personas katru gadu, bet līgums būtu jāslēdz ik pēc trim gadiem, vai nu slēdzot jaunu līgumu vai izdarot grozījumus jau esošajā līgumā – tātad viena gada ietvaros līgums būtu jāslēdz ar 60 kapitālsabiedrībām maksātnespējas procesā un apt.167 kapitālsabiedrībām, kurās publiskai personai pieder kapitāla daļas vai akcijas, vienas vai vairāku publisku personu kapitālsabiedrības izšķirošajā ietekmē esoša kapitālsabiedrībām, kā arī biedrībām vai nodibinājumiem, kurā publiska persona ir biedrs vai dibinātājs biedrībām un nodibinājumiem, tātad katru gadu kopā ar 227 juridiskajām personām. Vidēji juridiskai personai ar līguma izskatīšanu, saskaņošanu un parakstīšanu saistītās darbības aizņemtu 2 stundas, attiecīgi rēķinot ar vidējo stundas tarifa likmi 2022. gada janvārī – 9,38 euro (avots: VID statistika, profesiju atalgojums, Valdes loceklis). Indikatīvi administratīvās izmaksas samazināsies par 4258,52 euro gadā.
Kopā
-4 421,27

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Projektā ietvertais regulējums jaunas administratīvās izmaksas neradīs. Projekts samazina administratīvo slogu institūcijām, jo, nododot Arhīvam nacionālā dokumentārā mantojuma dokumentus elektroniski tiešsaistes datu pārraides režīmā, nebūs jāslēdz līgums.

4.1.1. Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2012.gada 6.novembra noteikumos Nr.747 "Latvijas Nacionālā arhīva darbības noteikumi"

Pamatojums un apraksts
Vienlaikus ar Projektu tiek virzīts Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2012. gada 6. novembra noteikumos Nr. 747 "Latvijas Nacionālā arhīva darbības noteikumi"", kurā noteiktas prasības datu subjektu paziņojumu par neprecīzu vai nepilnīgu datu apstrādi iesniegšanai, glabāšanai un apstrādei Arhīvā.
Atbildīgā institūcija
Kultūras ministrija

4.1.2. Ministru kabineta noteikumu projekts "Dokumentu un arhīvu pārvaldības noteikumi"

Pamatojums un apraksts
Vienlaikus ar Projektu tiek virzīts jauns Ministru kabineta noteikumu projekts "Dokumentu un arhīvu pārvaldības noteikumi", kurā tiek konsolidēts vairāku šobrīd uz Arhīvu likuma deleģējuma pamata spēkā esošo Ministru kabineta noteikumu tiesiskais regulējums – Ministru kabineta 2012.gada 6.novembra noteikumi Nr.748 "Dokumentu un arhīvu pārvaldības noteikumi", Ministru kabineta 2004.gada 2.marta noteikumi Nr.117 "Noteikumi par elektronisko dokumentu izvērtēšanas veidu, saglabāšanas kārtību un nodošanu valsts arhīvam glabāšanā” un Ministru kabineta 2012.gada 6.novembra noteikumi Nr.749 "Kārtība, kādā nodod dokumentus pastāvīgā valsts glabāšanā Latvijas Nacionālajā arhīvā". Ar Ministru kabineta noteikumu projekta  "Dokumentu un arhīvu pārvaldības noteikumi" spēkā stāšanos minētie Ministru kabineta noteikumi zaudēs spēku.
Ministru kabineta noteikumu projekts "Dokumentu un arhīvu pārvaldības noteikumi" noteiks arī Vienotās valsts arhīvu informācijas sistēmas datu ievades un aktualizācijas, kā arī sistēmas pieejamības un izmantošanas kārtību institūcijām.
Atbildīgā institūcija
Kultūras ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Latvijas Nacionālais arhīvs
Nevalstiskās organizācijas
Latvijas arhīvistu biedrība
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Veids
Darba grupa/domnīca
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
Projektā iekļautā grozījuma izstrādē piedalījās ar Arhīva 2019.gada 25.septembra rīkojumu Nr.LV_LNA-1.4.2./79 „Par darba grupu grozījumu izstrādei uz Arhīvu likuma pamata izdotajos Ministru kabineta noteikumos” izveidotā darba grupa, kuras sastāvā darbojās pārstāvji no Arhīva, Kultūras ministrijas un biedrības „Latvijas arhīvistu biedrība”.

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Projektā iekļauto grozījumu ir izskatījusi un konceptuāli atbalstījusi to tālāku virzību ar Arhīva 2019.gada 25.septembra rīkojumu Nr.LV_LNA-1.4.2./79 „Par darba grupu grozījumu izstrādei uz Arhīvu likuma pamata izdotajos Ministru kabineta noteikumos” izveidotā darba grupa 2021.gada 28.aprīļa darba grupas sēdē.  Saskaņā ar Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 “Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 7.4.1 apakšpunktu sabiedrības pārstāvji aicināti līdzdarboties, rakstiski sniedzot viedokli par Projektu. Projekta publiskās apspriešanas laikā sabiedrības pārstāvju iebildumi un priekšlikumi netika saņemti.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Latvijas Nacionālais arhīvs
  • Visas institūcijas, kas nodod dokumentus Arhīvam tiešsaistes datu pārraides režīmā

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Latvijas Nacionālais arhīvs
samazinās
Vērtības nozīme:
9,87
VID statistika, profesiju atalgojums, Vecākais referents
2,00
ar līguma izskatīšanu, saskaņošanu un parakstīšanu saistītās darbības
1 319
valsts un pašvaldību iestāžu, fizisko un juridisko personu skaits, ar kurām Arhīvs slēdz līgumu
1
viena reize gadā
-26 037,06
Aptuveni 3200 valsts un pašvaldību iestādes Arhīvam nodod glabāšanai nacionālā dokumentārā mantojuma dokumentus. Līdz šim tikai daļa no minētajam iestādēm ir nodevusi valsts glabāšanā elektroniskos dokumentus, tomēr jārēķinās ka elektronisko dokumentu aprite kļūst aizvien plašāk izmantota, līdz ar to turpmākajos gados elektroniskie dokumenti un dati būs jāpieņem no visām 3200 valsts un pašvaldību iestādēm, savukārt līgums būtu jāslēdz vienu reizi, bet tas būtu jāpārslēdz vai jāaktualizē, izdarot grozījumus līgumā, aptuveni reizi trijos gados. Indikatīvās izmaksas aplēstas ar sekojošiem pieņēmumiem: Arhīvs katru gadu slēgtu līgumu vai to aktualizētu, izdarot grozījumus līgumā, ar aptuveni 1/3 daļu no 3200 valsts un pašvaldību iestādēm, tātad ar 1067 iestādēm, tāpat arī ar 25 fiziskajām personām un 227 juridiskajām personām, tātad kopā ar 1319 subjektiem. Vidēji Arhīvam ar līguma izskatīšanu, saskaņošanu un parakstīšanu saistītās darbības aizņemtu 2 stundas, attiecīgi rēķinot ar vidējo stundas tarifa likmi 2022. gada janvārī – 9,87 euro (avots: VID statistika, profesiju atalgojums, Vecākais referents). Indikatīvi administratīvās izmaksas samazināsies par 26 037,06 euro gadā.
Visas institūcijas, kas nodod dokumentus Arhīvam tiešsaistes datu pārraides režīmā
samazinās
Vērtības nozīme:
9,87
VID statistika, profesiju atalgojums, Vecākais referents
2,00
ar līguma izskatīšanu, saskaņošanu un parakstīšanu saistītās darbības
1 067
valsts un pašvaldību iestāžu skaits, kuras slēdz līgumu
1
viena reize gadā
-21 062,58
Aptuveni 3200 valsts un pašvaldību iestādes Arhīvam nodod glabāšanai nacionālā dokumentārā mantojuma dokumentus. Līdz šim tikai daļa no minētajam iestādēm ir nodevusi valsts glabāšanā elektroniskos dokumentus, tomēr jārēķinās ka elektronisko dokumentu aprite kļūst aizvien plašāk izmantota, līdz ar to turpmākajos gados elektroniskie dokumenti un dati būs jāpieņem no visām 3200 valsts un pašvaldību iestādēm, savukārt līgums būtu jāslēdz vienu reizi, bet tas būtu jāpārslēdz vai jāaktualizē, izdarot grozījumus līgumā, aptuveni reizi trijos gados. Indikatīvās izmaksas aplēstas ar sekojošiem pieņēmumiem: Arhīvs katru gadu slēgtu līgumu vai to aktualizētu, izdarot grozījumus līgumā, ar aptuveni 1/3 daļu no 3200 valsts un pašvaldību iestādēm, tātad ar 1067 iestādēm. Vidēji iestādei ar līguma izskatīšanu, saskaņošanu un parakstīšanu saistītās darbības aizņemtu 2 stundas, attiecīgi rēķinot ar vidējo stundas tarifa likmi 2022. gada janvārī – 9,87 euro (avots: VID statistika, profesiju atalgojums, Vecākais referents). Indikatīvi administratīvās izmaksas samazināsies par 21 062,58 euro gadā.
Kopā
-47 099,64

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Nebūs jāsaskaņo un jāslēdz līgums par datu nodošanu Arhīvam tiešsaistes datu pārraides režīmā, jo Projekta tiesiskais regulējums samazina administratīvo slogu, atceļot obligāto prasību slēgt līgumu.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi