22-TA-1816: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par apropriācijas palielināšanu budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmā 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Likuma “Par valsts budžetu 2022. gadam” 53. pantā noteikts, ka finanšu ministram ir tiesības palielināt šajā likumā noteikto apropriāciju budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” ar Covid-19 izplatību saistītā valsts apdraudējuma un tā seku novēršanas un pārvarēšanas pasākumiem un vienreizējām valsts budžeta investīcijām, palielināt šā likuma 8. pantā noteikto maksimālo valsts parādu 2022. gada beigās un paplašināt valdības rīcības pieļaujamās robežas valdības saistību izpildei, ja ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas palielinājumu.
Saskaņā ar Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likuma 24.pantā noteikto pasākumus ar Covid-19 izplatību saistītā valsts apdraudējuma un tā seku novēršanai un pārvarēšanai finansē no budžeta finansētajām institūcijām iedalītajiem valsts budžeta un pašvaldību budžetu līdzekļiem. Ministru kabinets pēc pamatota ministriju pieprasījuma var pieņemt lēmumu par valsts apdraudējuma seku novēršanas un pārvarēšanas pasākumiem, kā arī par finansējuma piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.
Saskaņā ar Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likuma 24.pantā noteikto pasākumus ar Covid-19 izplatību saistītā valsts apdraudējuma un tā seku novēršanai un pārvarēšanai finansē no budžeta finansētajām institūcijām iedalītajiem valsts budžeta un pašvaldību budžetu līdzekļiem. Ministru kabinets pēc pamatota ministriju pieprasījuma var pieņemt lēmumu par valsts apdraudējuma seku novēršanas un pārvarēšanas pasākumiem, kā arī par finansējuma piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekta “Par apropriācijas palielināšanu budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” (turpmāk – projekts) mērķis ir nodrošināt finansējumu ar Covid-19 izplatību saistītā valsts apdraudējuma un tā seku novēršanas un pārvarēšanas pasākumiem.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Likumā “Par valsts budžetu 2022. gadam” valsts budžeta programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” apstiprināta apropriācija 82 570 325 euro apmērā, lai nodrošinātu valsts pamatbudžeta apropriāciju līdzekļiem neparedzētiem izdevumiem saskaņā ar Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumiem Nr. 421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” valstiski īpaši nozīmīgiem pasākumiem, valsts pamatbudžeta apropriācijās neparedzētiem izdevumiem katastrofu un dabas stihiju seku novēršanai un to radīto zaudējumu kompensēšanai un citiem neparedzētiem gadījumiem.
Lai nodrošinātu finansējumu Covid-19 seku novēršanas un pārvarēšanas pasākumiem un vienreizējām valsts budžeta investīcijām, atbilstoši likuma “Par valsts budžetu 2022. gadam” 53. pantā noteiktajam, Ministru kabineta 2022. gada 7. janvāra rīkojumam Nr. 1 (prot. Nr. 1, 4. §) ar Finanšu ministrijas 2022. gada 12. janvāra rīkojumu Nr. 13 tika palielināta apropriācija budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” 300 000 000 euro apmērā.
Lai nodrošinātu Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākuma likumā noteikto laikā terminēto atbalsta pasākumu īstenošanu, atbilstoši šā likuma 3. pantā noteiktajam, Ministru kabineta 2022. gada 1. februāra rīkojumam Nr. 54 (prot. Nr. 5, 41. §) ar Finanšu ministrijas 2022. gada 9. februāra rīkojumu Nr. 69 un 22. februāra rīkojumu Nr. 100 tika palielināta apropriācija budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” 250 000 000 euro apmērā.
Lai nodrošinātu finansējumu vienreizējām valsts budžeta investīcijām valsts aizsardzības spēju attīstības un iekšējās drošības stiprināšanas pasākumu īstenošanai saistībā ar plaša mēroga Krievijas militāro agresiju pret Ukrainu un pieaugošiem ģeopolitiskiem riskiem, atbilstoši likuma “Par valsts budžetu 2022. gadam” 53. pantā noteiktajam, Ministru kabineta 2022. gada 29. marta rīkojumam Nr. 223 (prot. Nr.18 28. §) ar Finanšu ministrijas 2022. gada 8. aprīļa rīkojumu Nr. 215 tika palielināta apropriācija budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” 62 511 546 euro apmērā.
Lai nodrošinātu finansējumu Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteiktā atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem, atbilstoši Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 8. panta trešajā daļā noteiktajam, Ministru kabineta 2022. gada 5. maija rīkojumam Nr. 299 (prot. Nr. 23 18. §) ar Finanšu ministrijas 2022. gada 12. maija rīkojumu Nr. 293 tika palielināta apropriācija budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”, nepārsniedzot 50 000 000 euro.
Līdz ar to, ņemot vērā atbalstīto apropriācijas palielinājumu, budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” kopumā apropriācija sasniegusi 745 081 871 euro.
Lai nodrošinātu finansējumu Covid-19 seku novēršanas un pārvarēšanas pasākumiem un vienreizējām valsts budžeta investīcijām, atbilstoši likuma “Par valsts budžetu 2022. gadam” 53. pantā noteiktajam, Ministru kabineta 2022. gada 7. janvāra rīkojumam Nr. 1 (prot. Nr. 1, 4. §) ar Finanšu ministrijas 2022. gada 12. janvāra rīkojumu Nr. 13 tika palielināta apropriācija budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” 300 000 000 euro apmērā.
Lai nodrošinātu Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākuma likumā noteikto laikā terminēto atbalsta pasākumu īstenošanu, atbilstoši šā likuma 3. pantā noteiktajam, Ministru kabineta 2022. gada 1. februāra rīkojumam Nr. 54 (prot. Nr. 5, 41. §) ar Finanšu ministrijas 2022. gada 9. februāra rīkojumu Nr. 69 un 22. februāra rīkojumu Nr. 100 tika palielināta apropriācija budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” 250 000 000 euro apmērā.
Lai nodrošinātu finansējumu vienreizējām valsts budžeta investīcijām valsts aizsardzības spēju attīstības un iekšējās drošības stiprināšanas pasākumu īstenošanai saistībā ar plaša mēroga Krievijas militāro agresiju pret Ukrainu un pieaugošiem ģeopolitiskiem riskiem, atbilstoši likuma “Par valsts budžetu 2022. gadam” 53. pantā noteiktajam, Ministru kabineta 2022. gada 29. marta rīkojumam Nr. 223 (prot. Nr.18 28. §) ar Finanšu ministrijas 2022. gada 8. aprīļa rīkojumu Nr. 215 tika palielināta apropriācija budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” 62 511 546 euro apmērā.
Lai nodrošinātu finansējumu Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteiktā atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem, atbilstoši Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 8. panta trešajā daļā noteiktajam, Ministru kabineta 2022. gada 5. maija rīkojumam Nr. 299 (prot. Nr. 23 18. §) ar Finanšu ministrijas 2022. gada 12. maija rīkojumu Nr. 293 tika palielināta apropriācija budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”, nepārsniedzot 50 000 000 euro.
Līdz ar to, ņemot vērā atbalstīto apropriācijas palielinājumu, budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” kopumā apropriācija sasniegusi 745 081 871 euro.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Lai apturētu straujo Covid-19 infekcijas izplatību un veselības nozares pārslodzi un mazinātu novēršamo mirstību, vienlaikus nodrošinot svarīgu valsts funkciju un pakalpojumu nepārtrauktību, ar Ministru kabineta 2021.gada 9.oktobra rīkojumu Nr.720 “Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu” no 2021. gada 11. oktobra līdz 2022. gada 28. februārim visā valsts teritorijā bija izsludināta ārkārtējā situācija.
Šobrīd ir pieņemta virkne Ministru kabineta rīkojumu, kā arī joprojām ir sagaidāmi papildu pieprasījumi no nozaru ministrijām saskaņā ar līdz šim pieņemtajiem Ministru kabineta lēmumiem saistībā ar izstrādātiem atbalsta pasākumiem Covid-19 izraisītās krīzes seku mazināšanai un noteikto aizliegumu un ierobežojumu radīto zaudējumu kompensējošiem pasākumiem, Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākuma likumā noteiktiem laikā terminētiem atbalsta pasākumiem, vienreizējām investīcijām valsts aizsardzības spēju attīstības un iekšējās drošības stiprināšanas pasākumu īstenošanai saistībā ar plaša mēroga Krievijas militāro agresiju pret Ukrainu un pieaugošiem ģeopolitiskiem riskiem, kā arī Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteiktā atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem, kuri izceļo no Ukrainas Krievijas Federācijas izraisītā bruņotā konflikta dēļ.
No līdz šim palielinātās apropriācijas ar Covid-19 izplatību saistītā valsts apdraudējuma un tā seku novēršanas un pārvarēšanas pasākumiem programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” atbilstoši likuma “Par valsts budžetu 2022. gadam” 53. pantā noteiktajam, ņemot vērā līdz 2022. gada 6. jūnijam no tās pārdalīto finansējumu ar Finanšu ministrijas rīkojumiem, pieejamais līdzekļu atlikums Covid-19 seku novēršanas un pārvarēšanas pasākumiem ir 72,2 milj. euro. Tomēr jāņem vērā, ka šobrīd jau ir saņemti vairāki līdzekļu pieprasījumi atbilstoši jau pieņemtajiem Ministru kabineta rīkojumiem un faktiskajai nepieciešamībai 56,8 milj. euro apmērā, par kuriem tiek vai tuvākajā laikā tiks gatavoti Finanšu ministrijas rīkojuma projekti, kā arī ik dienu tiek saņemti jauni pieprasījumi saskaņā ar faktiski veiktajiem izdevumiem un aprēķiniem par pagājušo periodu.
Turklāt, šobrīd saskaņošanai ir iesniegts jauns pieprasījums, paredzot piešķirt Labklājības ministrijai (Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūrai) finansējumu 47,1 milj. euro apmērā, veicot valsts budžeta uzturēšanas izdevumu transfertu no valsts pamatbudžeta uz valsts speciālā budžeta apakšprogrammu 04.04.00 “Invaliditātes, maternitātes un slimības speciālais budžets”, lai segtu izdevumus slimības pabalsta izmaksām, kas veiktas par periodu no 2022. gada 17. janvāra līdz 2022. gada 30.aprīlim atbilstoši likuma “Par maternitātes un slimības apdrošināšanu” pārejas noteikumu 55. un 56. punktam personām ar sadarbspējīgu vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikātu vai atzinumu par nepieciešamību atlikt personas vakcināciju pret Covid-19 no pirmās darbnespējas dienas, ja tām izsniegta darbnespējas lapa no 2022. gada 17. janvāra līdz 2022. gada 28.februārim sakarā ar saslimšanu ar Covid-19 vai atrašanos mājas karantīnā, vai akūtu augšējo elpceļu infekciju dēļ no darbnespējas pirmās dienas līdz darbnespējas trešajai dienai, ja tām izsniegta darbnespējas lapa no 2022. gada 17. janvāra līdz 2022. gada 28.februārim akūtu augšējo elpceļu infekciju dēļ.
Šobrīd ir pieņemta virkne Ministru kabineta rīkojumu, kā arī joprojām ir sagaidāmi papildu pieprasījumi no nozaru ministrijām saskaņā ar līdz šim pieņemtajiem Ministru kabineta lēmumiem saistībā ar izstrādātiem atbalsta pasākumiem Covid-19 izraisītās krīzes seku mazināšanai un noteikto aizliegumu un ierobežojumu radīto zaudējumu kompensējošiem pasākumiem, Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākuma likumā noteiktiem laikā terminētiem atbalsta pasākumiem, vienreizējām investīcijām valsts aizsardzības spēju attīstības un iekšējās drošības stiprināšanas pasākumu īstenošanai saistībā ar plaša mēroga Krievijas militāro agresiju pret Ukrainu un pieaugošiem ģeopolitiskiem riskiem, kā arī Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteiktā atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem, kuri izceļo no Ukrainas Krievijas Federācijas izraisītā bruņotā konflikta dēļ.
No līdz šim palielinātās apropriācijas ar Covid-19 izplatību saistītā valsts apdraudējuma un tā seku novēršanas un pārvarēšanas pasākumiem programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” atbilstoši likuma “Par valsts budžetu 2022. gadam” 53. pantā noteiktajam, ņemot vērā līdz 2022. gada 6. jūnijam no tās pārdalīto finansējumu ar Finanšu ministrijas rīkojumiem, pieejamais līdzekļu atlikums Covid-19 seku novēršanas un pārvarēšanas pasākumiem ir 72,2 milj. euro. Tomēr jāņem vērā, ka šobrīd jau ir saņemti vairāki līdzekļu pieprasījumi atbilstoši jau pieņemtajiem Ministru kabineta rīkojumiem un faktiskajai nepieciešamībai 56,8 milj. euro apmērā, par kuriem tiek vai tuvākajā laikā tiks gatavoti Finanšu ministrijas rīkojuma projekti, kā arī ik dienu tiek saņemti jauni pieprasījumi saskaņā ar faktiski veiktajiem izdevumiem un aprēķiniem par pagājušo periodu.
Turklāt, šobrīd saskaņošanai ir iesniegts jauns pieprasījums, paredzot piešķirt Labklājības ministrijai (Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūrai) finansējumu 47,1 milj. euro apmērā, veicot valsts budžeta uzturēšanas izdevumu transfertu no valsts pamatbudžeta uz valsts speciālā budžeta apakšprogrammu 04.04.00 “Invaliditātes, maternitātes un slimības speciālais budžets”, lai segtu izdevumus slimības pabalsta izmaksām, kas veiktas par periodu no 2022. gada 17. janvāra līdz 2022. gada 30.aprīlim atbilstoši likuma “Par maternitātes un slimības apdrošināšanu” pārejas noteikumu 55. un 56. punktam personām ar sadarbspējīgu vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikātu vai atzinumu par nepieciešamību atlikt personas vakcināciju pret Covid-19 no pirmās darbnespējas dienas, ja tām izsniegta darbnespējas lapa no 2022. gada 17. janvāra līdz 2022. gada 28.februārim sakarā ar saslimšanu ar Covid-19 vai atrašanos mājas karantīnā, vai akūtu augšējo elpceļu infekciju dēļ no darbnespējas pirmās dienas līdz darbnespējas trešajai dienai, ja tām izsniegta darbnespējas lapa no 2022. gada 17. janvāra līdz 2022. gada 28.februārim akūtu augšējo elpceļu infekciju dēļ.
Risinājuma apraksts
Lai varētu nodrošināt faktiski nepieciešamo finansējumu ar Covid-19 izplatību saistītā valsts apdraudējuma un tā seku novēršanas un pārvarēšanas pasākumiem, Finanšu ministrija ir sagatavojusi Ministru kabineta rīkojuma projektu, paredzot palielināt apropriāciju budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” 100 000 000 euro apmērā. Minētais finansējums tiks piešķirts atbilstoši faktiskajai nepieciešamībai.
Par konkrētiem pasākumiem ministrijas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos atsevišķus Ministru kabineta rīkojuma projektus par līdzekļu piešķiršanu no programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”, pievienojot arī detalizētus skaidrojumus un aprēķinus.
Par konkrētiem pasākumiem ministrijas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos atsevišķus Ministru kabineta rīkojuma projektus par līdzekļu piešķiršanu no programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”, pievienojot arī detalizētus skaidrojumus un aprēķinus.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
82 570 325
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
82 570 325
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
745 081 871
100 000 000
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
745 081 871
100 000 000
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
-662 511 546
-100 000 000
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
-662 511 546
-100 000 000
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-100 000 000
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
-100 000 000
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
2022.gadam finansējums budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” norādīts atbilstoši likumā “Par valsts budžetu 2022.gadam” apstiprinātajam kopā ar līdz šim veikto apropriācijas palielinājumu atbilstoši Ministru kabineta 2022.gada 7.janvāra rīkojumam Nr.1 (prot. Nr.1 4.§), 1.februāra rīkojumam Nr.54 (prot. Nr.5 41.§), 29.marta rīkojumam Nr.223 (prot. Nr.18 28.§), 5.maija rīkojumam Nr.299 (prot. Nr.23 18.§) un Finanšu ministrijas 12.janvāra rīkojumam Nr.13, 9.februāra rīkojumam Nr.69, 22.februāra rīkojumam Nr.100, 8.aprīļa rīkojumam Nr.215 un 12.maija rīkojumam Nr.293.
Palielinot apropriāciju par 100,0 milj. euro, attiecīgi palielināsies valsts konsolidētā budžeta finansiālais deficīts.
Palielinot apropriāciju par 100,0 milj. euro, attiecīgi palielināsies valsts konsolidētā budžeta finansiālais deficīts.
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi