Anotācija

25-TA-1480: Rīkojuma (grozījumu) projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījums Ministru kabineta 2025. gada 4. februāra rīkojumā Nr. 70 "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai""" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma (turpmāk - Likums) 2. panta trešā, 3.1 un 3.2 daļa, 8. pants un 13. panta trešā un ceturtā daļa, 13.4 pants.
Likuma “Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam” 68. pants.

Grozījums Ministru kabineta 2025. gada 4. februāra rīkojumā Nr. 70 "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai"" (turpmāk - MK rīkojuma grozījuma projekts) nepieciešams, lai nodrošinātu nepārtrauktu pašvaldību izdevumu segšanu no 2024. gada decembra līdz 2025. gada novembrim (ieskaitot), kas pašvaldībām rodas nodrošinot atbalstu Ukrainas civiliedzīvotājiem, tai skaitā izmitināšanas un ēdināšanas nodrošināšanai (primārā atbalsta sniegšanai, kā arī atlīdzībai fiziskām un juridiskām personām par Ukrainas civiliedzīvotāju izmitināšanu), sociālā atbalsta nodrošināšanai, izglītības nodrošināšanai, pārvaldes pakalpojumu pieteikšanas atbalstam, vienotu valsts un pašvaldību sniegtā atbalsta koordinācijas punktu darbības nodrošināšanai.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
MK rīkojuma grozījuma projekts  paredz palielināt finansējuma apmēru, lai nodrošinātu izdevumu segšanu pašvaldībām par sniegto atbalstu Ukrainas civiliedzīvotājiem par periodu 2024. gada decembris – 2025. gada novembris, nosakot kopējo finansējuma summu, kas nepārsniedz 23 475 453 euro.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2025. gada 4. februāra rīkojuma Nr. 70 "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai"" (turpmāk - MK rīkojums Nr. 70) 1. punkts paredz no valsts budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" valsts budžeta programmas 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai" piešķirt Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijai (turpmāk - VARAM) finansējumu, kas nepārsniedz 11 668 808 euro, lai segtu izdevumus, kas pašvaldībām radušies 2024. gada decembrī un 2025. gadā, nodrošinot atbalstu Ukrainas civiliedzīvotājiem, tai skaitā izmitināšanas un ēdināšanas nodrošināšanai (primārā atbalsta sniegšanai, kā arī atlīdzībai fiziskām un juridiskām personām par Ukrainas civiliedzīvotāju izmitināšanu), sociālā atbalsta nodrošināšanai, izglītības nodrošināšanai, pārvaldes pakalpojumu pieteikšanas atbalstam, vienotu valsts un pašvaldību sniegtā atbalsta koordinācijas punktu darbības nodrošināšanai.

MK rīkojumā Nr. 70 noteiktais finansējums (kas nepārsniedz 11 668 808 euro) bija paredzēts laika periodam no 2024. gada decembra līdz 2025. gada jūnijam (ieskaitot), atbilstoši Likumā noteiktajam atbalsta sniegšanas periodam.

Atbilstoši MK rīkojuma Nr. 70 2. punktam un pamatojoties uz pieciem Finanšu ministrijas rīkojumiem uz šo brīdi kopā VARAM pašvaldībām pārskaitīja finanšu līdzekļus 8 878 775,33 euro apmērā, lai segtu izdevumus, kas pašvaldībām radušies no 2024. gada decembra līdz 2025. gada aprīlim, nodrošinot atbalstu Ukrainas civiliedzīvotājiem, tai skaitā:
1. Saskaņā ar Finanšu ministrijas 2025. gada 20. februāra rīkojumu Nr. 1.1-1/12/54 "Par apropriācijas pārdali" 2025. gada 6. martā pārskaitīti 1 495 686,67 euro par 2024. gada decembri, tai skaitā:
            - par palīdzību sociālā atbalsta jomā - 956 910,57 euro,
            - par palīdzību izglītības jomā - 134 176,40 euro,
            - par palīdzību ēdināšanas jomā - 40 523,92 euro,
            - par palīdzību izmitināšanas jomā - 353 144,21 euro,
            - par izlietoto finansējumu valsts pārvaldes pakalpojumu pieteikšanas un fizisko personu reģistrācijas pasākumiem - 246 euro,
            - par Rīgas vienota valsts un pašvaldību sniegtā atbalsta koordinācijas punkta darbības nodrošināšanu - 10 685,57 euro.

2. Saskaņā ar Finanšu ministrijas 2025. gada 4. marta rīkojumu Nr. 1.1-1/12/70 "Par apropriācijas pārdali" 2025. gada 14. un 17. martā pārskaitīti 1 862 954,79 euro par 2025. gada janvāri, tai skaitā:
            - par palīdzību sociālā atbalsta jomā -  1 341 324,82 euro,
            - par palīdzību izglītības jomā - 139 922,78 euro,
            - par palīdzību ēdināšanas jomā - 37 136,14 euro,
            - par palīdzību izmitināšanas jomā - 344 087,05 euro,
            - par izlietoto finansējumu valsts pārvaldes pakalpojumu pieteikšanas un fizisko personu reģistrācijas pasākumiem - 484 euro.

3. Saskaņā ar Finanšu ministrijas 2025. gada 9. aprīļa rīkojumu Nr. 1.1-1/12/112 "Par apropriācijas pārdali no budžeta programmas 17.00.00 “Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai”" 2025. gada 16. aprīlī pārskaitīti 1 837 463,74 euro par 2025. gada februāri, tai skaitā:
            - par palīdzību sociālā atbalsta jomā -  1 374 918,58 euro,
            - par palīdzību izglītības jomā - 143 282,04 euro,
            - par palīdzību ēdināšanas jomā - 34 004,54 euro,
            - par palīdzību izmitināšanas jomā - 284 806,58 euro,
            - par izlietoto finansējumu valsts pārvaldes pakalpojumu pieteikšanas un fizisko personu reģistrācijas pasākumiem - 452 euro.

4. Saskaņā ar Finanšu ministrijas 2025. gada 16. maija rīkojumu Nr. 1.1-1/12/152 "Par apropriācijas pārdali no budžeta programmas 17.00.00 “Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai”" 2025. gada 22. maijā pārskaitīti 1 912 767,32 euro par 2025. gada martu, tai skaitā:
            - par palīdzību sociālā atbalsta jomā -  1 304 090,32 euro,
            - par palīdzību izglītības jomā - 146 559,66 euro,
            - par palīdzību ēdināšanas jomā - 45 849,30 euro,
            - par palīdzību izmitināšanas jomā - 383 673,12 euro,
            - par izlietoto finansējumu valsts pārvaldes pakalpojumu pieteikšanas un fizisko personu reģistrācijas pasākumiem - 418 euro,
            - par Rīgas vienota valsts un pašvaldību sniegtā atbalsta koordinācijas punkta darbības nodrošināšanu - 32 176,92 euro.

5. Saskaņā ar Finanšu ministrijas 2025. gada 29. maija rīkojumu Nr. 1.1-1/12/172 "Par apropriācijas pārdali no budžeta programmas 17.00.00 “Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai”" 2025. gada 4. jūnijā pārskaitīti 1 769 902,81 euro par 2025. gada aprīli, tai skaitā:
            - par palīdzību sociālā atbalsta jomā -  1 209 451,84 euro,
            - par palīdzību izglītības jomā - 141 913,28 euro,
            - par palīdzību ēdināšanas jomā - 46 235,88 euro,
            - par palīdzību izmitināšanas jomā - 372 095,81 euro,
            - par izlietoto finansējumu valsts pārvaldes pakalpojumu pieteikšanas un fizisko personu reģistrācijas pasākumiem - 206 euro.

Līdz ar to, saskaņā ar Finanšu ministrijas rīkojumiem pārskaitīto  finansējumu, finanšu līdzekļu atlikums no MK rīkojuma Nr. 70 1. punktā paredzētā finansējuma (11 668 808 euro) uz šo brīdi ir  2 790 032,67 euro.

VARAM norāda, ka izdevumi, kas pašvaldībām radušies 2025. gada maijā un jūnijā, nodrošinot atbalstu Ukrainas civiliedzīvotājiem, pagaidām nav zināmi, jo saskaņā ar Likuma 13. panta otro un 2.1 daļu pašvaldības, izmantojot Valsts kases e-pakalpojumu ePārskati atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Valsts kase nodrošina informācijas apriti, izmantojot Valsts kases e-pakalpojumus, reizi mēnesī līdz pārskata mēnesim sekojošā mēneša desmitajam datumam iesniedz VARAM pārskatu par izdevumiem, kas saistīti ar Ukrainas civiliedzīvotājiem sniegto atbalstu, šā likuma 7.1 panta pirmajā daļā minēto izmitinātājam izmaksāto atlīdzību un pašvaldības faktiskajiem izdevumiem par šā panta 11 daļā noteiktajām virsstundām un piemaksu, izņemot šā likuma 2. panta 31 daļā minēto atbalstu. Savukārt Ekonomikas ministrija (turpmāk - EM), Izglītības un zinātnes ministrija (turpmāk - IzM) un Labklājības ministrija (turpmāk - LM) atbilstoši kompetencei piecu darbdienu laikā saskaņo šā panta otrajā daļā minētās informācijas atbilstību Valsts kases pārskatam. 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Atbilstoši Likuma 12. pantam, valsts nodrošina Ukrainas civiliedzīvotājiem primāri sniedzamo atbalstu — izmitināšanu — līdz 60 vai līdz 120 dienām, kā arī pārtiku līdz 30 dienām, ievērojot šā panta 11 daļā noteikto atbalsta sniegšanas termiņu un 13 daļā noteiktos nosacījumus izmitināšanas ilguma noteikšanai. Primāri sniedzamo atbalstu valsts nodrošina tiem Ukrainas civiliedzīvotājiem, kuri nav izmitināti šā likuma 7.1 pantā noteiktajā kārtībā.
Primāri sniedzamais atbalsts ir terminēts atbalsta pasākums, kurš tiek īstenots ne ilgāk kā līdz 2025. gada 31. decembrim.

Kā jau iepriekš tika minēts, saskaņā ar Likuma 2., 13., 13.4 pantu pašvaldības,  izmantojot Valsts kases e-pakalpojumu ePārskati atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Valsts kase nodrošina informācijas apriti, izmantojot Valsts kases e-pakalpojumus, reizi mēnesī turpinās iesniegt pārskatus par izdevumiem, kas saistīti ar Ukrainas civiliedzīvotājiem sniegto atbalstu, tai skaitā izmitināšanas un ēdināšanas nodrošināšanai (primārā atbalsta sniegšanai, kā arī atlīdzībai fiziskām un juridiskām personām par Ukrainas civiliedzīvotāju izmitināšanu), sociālā atbalsta nodrošināšanai, izglītības nodrošināšanai, tāpat nepieciešams būs segt pašvaldību izdevumus par atbalstu, ko vienotie valsts un pašvaldību klientu apkalpošanas centri (turpmāk – VPVKAC) un pašvaldību klientu apkalpošanas struktūrvienības (turpmāk - pašvaldību KAC) sniegušas Ukrainas civiliedzīvotājiem valsts pārvaldes pakalpojumu pieteikšanai un reģistrācijai Fizisko personu reģistrā, par vienotu valsts un pašvaldību sniegto atbalstu koordinācijas punktu darbības nodrošināšanu.

VARAM, lai noteiktu provizorisko kopējo finansējuma apmēru laika periodam no 2025. gada maija līdz novembrim (jo faktiskā izpilde par 2025. gada decembri būs zināma 2026. gada janvārī, attiecīgi decembra plānotie izdevumi nav iekļaujami), šā gada 4. jūnijā elektroniski nosūtīja nozaru ministrijām, proti EM, IzM un LM, aicinājumu iesniegt aplēses 2025. gada maijam - novembrim nepieciešamajam finansējumam.

Atsaucoties uz aicinājumu, nozaru ministrijas VARAM iesniedza informāciju par nepieciešamā finansējuma apmēru, proti, atbilstoši Likuma 13. panta (2) daļai, faktisko izdevumu aplēses laika periodam no 2025. gada maija līdz  novembrim:
1) EM atbildības jomā, atbilstoši Ministru kabineta 2022. gada 8. jūnija noteikumiem Nr. 339 “Noteikumi par primāri sniedzamā atbalsta nodrošināšanu Ukrainas civiliedzīvotājiem” būtu nepieciešami finanšu līdzekļi - 2 964 500  euro apmērā,
2) LM atbildības jomā būtu nepieciešami finanšu līdzekļi -  9 071 727 euro apmērā,
3) IzM atbildības jomā būtu nepieciešami finanšu līdzekļi -  2 527 893 euro apmērā.

Savukārt par VPVKAC un pašvaldību KAC Ukrainas civiliedzīvotājiem sniegto atbalstu laika periodā no 2025. gada maija līdz novembrim būtu nepieciešami finanšu līdzekļi  8 604 euro apmērā.

Rīgas atbalsta centra darbības nodrošināšanai plānotais nepieciešamais finansējums tika aprēķināts ņemot vērā Rīgas valstspilsētas pašvaldības iesniegtos pieprasījumus un VARAM veikto atbalstāmo izdevumu pārrēķinu.
Proti, faktiskie izdevumi par Rīgas atbalsta centra darbības nodrošināšanu no 2024. gada decembra līdz 2025. gada martam, saskaņā ar Rīgas valstspilsētas pašvaldības iesniegto informāciju (tai skaitā finansiālā pamatojuma dokumentiem), bija 80 707,18 euro, savukārt, atbilstoši VARAM veiktajam atbalstāmo izdevumu pārrēķinam, Rīgas valstspilsētas pašvaldībai par minēto laika periodu, tika kompensēti izdevumi 42 862,49 euro apmērā (kas ir 53 procenti no faktiskajām izmaksām).
Rīgas valstspilsētas pašvaldība, atsaucoties uz VARAM pieprasījumu, iesniedza informāciju par faktisko izdevumu aplēsēm laika periodam no 2025. gada aprīļa līdz  jūnijam - 43 551,86 euro. Tādējādi, VARAM plānotais finansējuma apmērs Rīgas valstspilsētas pašvaldībai Rīgas atbalsta centra darbības nodrošināšanai 2025. gada aprīlim - jūnijam tiek noteikts 55 procentu apmērā no Rīgas valstspilsētas pašvaldības iesniegtajām faktisko izdevumu aplēsēm (43 551,86 euro * 55 procenti) - 23 953,52 euro.
Vienlaicīgi Rīgas valstspilsētas pašvaldība informēja VARAM, ka pamatojoties uz Rīgas valstspilsētas izpilddirektora 2025. gada 15. aprīļa vadības uzdevumu Nr. RD-25-14-vu no šā gada 1. jūlija Rīgas atbalsta centru integrēs citās  Rīgas Apkaimju iedzīvotāju centra adresēs Smiļģa ielā 46, Rīga un Daugavpils ielā 31, Rīga.

VARAM atbalstāmais finansējuma apmērs Rīgas valstspilsētas pašvaldībai Rīgas atbalsta centra darbības nodrošināšanai tiek noteikts pēc Rīgas valstspilsētas pašvaldības iesniegto finansiālā pamatojuma dokumentu iesniegšanas, to atbilstības izvērtējuma Likuma un Ministru kabineta 2024. gada 18. decembra rīkojuma Nr. 1109 "Par Pasākumu plānu atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā 2025. gadam" prasībām (turpmāk - MK rīkojums Nr. 1109).

Norādām, ka saskaņā ar Likuma 13. panta trešo daļu, VARAM, kā līdz šim, pieprasījumu Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai" sagatavos un normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā iesniegs atbilstoši faktiski nepieciešamajam apmēram, lai segtu izdevumus, kas pašvaldībām radušies, nodrošinot atbalstu Ukrainas civiliedzīvotājiem, tai skaitā izmitināšanas un ēdināšanas nodrošināšanai (primārā atbalsta sniegšanai, kā arī atlīdzībai fiziskām un juridiskām personām par Ukrainas civiliedzīvotāju izmitināšanu), sociālā atbalsta nodrošināšanai, izglītības nodrošināšanai, pārvaldes pakalpojumu pieteikšanas atbalstam, vienotu valsts un pašvaldību sniegtā atbalsta koordinācijas punktu darbības nodrošināšanai.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā iepriekš minēto, lai nodrošinātu pašvaldībām izdevumu kompensēšanu līdz 2025. gada novembrim (jo faktiskie izdevumi par 2025. gada decembri būs zināmi tikai 2026. gada janvārī, līdz ar to šajā rīkojumā nav iekļaujami decembra plānotie izdevumi), kas pašvaldībām radīsies, nodrošinot atbalstu Ukrainas civiliedzīvotājiem, tai skaitā izmitināšanas un ēdināšanas nodrošināšanai (primārā atbalsta sniegšanai, kā arī atlīdzībai fiziskām un juridiskām personām par Ukrainas civiliedzīvotāju izmitināšanu), sociālā atbalsta nodrošināšanai, izglītības nodrošināšanai, valsts pārvaldes pakalpojumu pieteikšanas atbalstam, vienotu valsts un pašvaldību sniegtā atbalsta koordinācijas punktu darbības nodrošināšanai, kopā plānotais nepieciešamais finansējums ir 23 475 453 euro, kas nepārsniedz MK rīkojuma Nr. 1109 anotācijas 1. pielikumā noteikto maksimālo plānotā finansējuma apmēru pašvaldībām, ko pieprasa VARAM (kopā VARAM, LM, EM un IzM jomās 36 502 126 euro).

Ņemot vērā, ka atlikums no MK rīkojuma Nr. 70 1. punktā paredzētā finansējuma (11 668 808 euro) uz šā gada 1. jūniju ir 2 790 032,67 euro (pēc finanšu līdzekļu pārskaitīšanas pašvaldībām par periodu no 2024. gada decembra līdz 2025. gada aprīlim), tad finansējums no valsts budžeta programmas 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai" jāpalielina par  11 806 645 euro.

Ņemot vērā iepriekš minēto VARAM sagatavoja MK rīkojuma grozījuma projektu, kas paredz Finanšu ministrijai no valsts budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" valsts budžeta programmas 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai" piešķirt VARAM finansējumu, kas nepārsniedz 23 475 453 euro, lai segtu izdevumus, kas pašvaldībām radušies 2024. gada decembrī un 2025. gadā, nodrošinot atbalstu Ukrainas civiliedzīvotājiem, tai skaitā izmitināšanas un ēdināšanas nodrošināšanai (primārā atbalsta sniegšanai, kā arī atlīdzībai fiziskām un juridiskām personām par Ukrainas civiliedzīvotāju izmitināšanu), sociālā atbalsta nodrošināšanai, izglītības nodrošināšanai, pārvaldes pakalpojumu pieteikšanas atbalstam, vienotu valsts un pašvaldību sniegtā atbalsta koordinācijas punktu darbības nodrošināšanai.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Ukrainas civiliedzīvotāji
Ietekmes apraksts
Tiks nodrošināts primārais atbalsts Ukrainas civiliedzīvotājiem, tai skaitā izmitināšanas un ēdināšanas jomā, sociālā atbalsta jomā, izglītības nodrošināšanas jomā, u.c.
Juridiskās personas
  • Pašvaldības
Ietekmes apraksts
Pašvaldībām tiks kompensēti izdevumi, kas radīsies sakarā ar Ukrainas civiliedzīvotājiem sniegto atbalstu.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
11 668 808
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
11 668 808
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
11 668 808
11 806 645
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
11 668 808
11 806 645
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-11 806 645
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-11 806 645
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
11 806 645
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
2025. gadam ailē “saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam” norādīts finansējuma apmērs, kas apstiprināts ar šobrīd spēkā esošo MK rīkojumu Nr. 70, savukārt izmaiņās norādīts nepieciešamais palielinājums.

Detalizētāka informācija norādīta anotācijas pielikumā.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
MK rīkojuma grozījuma projektā ietverto pasākumu īstenošanas nodrošināšanai paredzēta līdzekļu piešķiršana no valsts budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” valsts budžeta programmas 17.00.00 “Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai” atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajai kārtībai.
Atbilstoši Likuma 13. pantā noteiktajam, pašvaldības iesniedz ePārskatus par iepriekšējā mēneša faktiskiem izdevumiem Valsts kasē līdz mēneša desmitajam datumam, nozares ministrijas tos saskaņo piecās darbdienās.
Ministru kabinetam būs nepieciešams pieņemt lēmumu par prognozēto līdzekļu apmēru par visiem valsts atbalsta veidiem.

Vienlaikus faktiskās izmaksas tiks veiktas atbilstoši Valsts kasē iesniegtajiem ePārskatiem (izņemot par VPVKAC un pašvaldību KAC un Rīgas atbalsta centra darbības nodrošināšanai), vienlaikus nepārsniedzot Ministru kabineta pieņemto finansējuma apjomu. Par VPVKAC un pašvaldību KAC darbu, tiks izmantota pakalpojumu vadības sistēmā www.pakalpojumucentri.lv pašvaldību sniegtā informācija. Savukārt informāciju par Rīgas atbalsta centra darbības nodrošināšanas faktiskajiem izdevumiem iesniedz Rīgas valstspilsēta.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2024. gada 15. oktobra noteikumu Nr.639 “Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 4. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama attīstības plānošanas dokumentu projektu, kā arī tiesību aktu projektu izstrādē un citās sabiedrībai nozīmīgās iniciatīvās un procesos, it īpaši reformu izstrādes un īstenošanas procesā un publiskā finansējuma plānošanā, nodrošinot sabiedrības pārstāvjiem iespējas iegūt informāciju un sniegt priekšlikumus par reformu vai publiskā finansējuma prioritātēm.
Ņemot vērā, ka MK rīkojuma grozījuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, jo nav saistīts ar reformu izstrādi un tā īstenošanas procesu, vai publiskā finansējuma plānošanu, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. 
Vienlaikus norādāms, ka minētais MK rīkojuma grozījumu projekts un tā anotācija pēc to iekļaušanas attiecīgās Ministru kabineta sēdē izskatāmo jautājumu sarakstā būs publiski pieejams Ministru kabineta tīmekļvietnē www.mk.gov.lv sadaļās Ministru kabineta sēdes un Tiesību aktu projekti, kur ar tiem varēs iepazīties jebkurš interesents.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
  • Finanšu ministrija
  • Labklājības ministrija
  • Izglītības un zinātnes ministrija
  • Ekonomikas ministrija
  • Valsts kase

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Primārā atbalsta nodrošināšana Ukrainas civiliedzīvotājiem.

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Pielikums
Nosaukums
Nepieciešamā finansējuma detalizēts aprēķins.