24-TA-866: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par Rēzeknes novada pašvaldības nekustamā īpašuma "Cierveiša ceļš" pārņemšanu valsts īpašumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta otrā daļa un 43. pants, Meža likuma 4. panta otrā daļa, Rēzeknes novada domes 2024. gada 7. marta lēmums Nr. 224 (prot. Nr. 5, 12.§) "Par nekustamā īpašuma "Cierveiša ceļš", Mākoņkalna pagastā, nodošanu bez atlīdzības Latvijas valstij Zemkopības ministrijas personā"
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekta mērķis ir atļaut pārņemt valsts īpašumā Rēzeknes novada pašvaldības nekustamo īpašumu "Cierveiša ceļš" Mākoņkalna pagastā, Rēzeknes novadā, jo tas nav nepieciešams pašvaldības funkciju pildīšanai, nodot to Zemkopības ministrijas valdījumā valsts funkciju (valsts meža apsaimniekošanas un aizsardzības) īstenošanai un zemesgrāmatā nostiprināt īpašuma tiesības uz valsts vārda Zemkopības ministrijas personā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Rīkojuma projektā "Par Rēzeknes novada pašvaldības nekustamā īpašuma "Cierveiša ceļš" pārņemšanu valsts īpašumā" (turpmāk – rīkojuma projekts) minētā nekustamā īpašuma "Cierveiša ceļš" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 7872 006 0183) Mākoņkalna pagastā, Rēzeknes novadā sastāvā esošā zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 7872 006 0155) 0,4400 ha platībā un būve (būves kadastra apzīmējums 7872 006 0155 001) (turpmāk – Nekustamais īpašums) pieder Rēzeknes novada pašvaldībai.
Nekustamais īpašums ierakstīts zemesgrāmatā Latgales rajona tiesas Mākoņkalna pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000809177 uz Rēzeknes novada pašvaldības (reģistrācijas numurs 90009112679) vārda.
Saskaņā ar Valsts zemes dienesta Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas (turpmāk – NĪVKIS) datiem Nekustamā īpašuma sastāvā esošajai zemes vienībai reģistrēti šādi apgrūtinājumi: vairāk par 100 kilometriem garas dabiskas ūdensteces vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslas teritorija lauku apvidos (kods 7311020101) 0,4400 ha platībā un ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts vietējiem un pašvaldību autoceļiem lauku apvidos (kods 7312030303) 0,4400 ha platībā. Pēc NĪVKIS teksta datiem, Nekustamā īpašuma sastāvā esošās zemes vienības lietošanas mērķis ir "zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā" (kods 1101). Nekustamā īpašuma sastāvā esošās inženierbūves ar kadastra apzīmējumu 7872 006 0155 001 galvenais lietošanas veids – "Ielas, ceļi un laukumi" (kods 2112) un ekspluatācijas uzsākšanas gads ir 2023.
Valstij, pārņemot rīkojuma projektā minēto nekustamo īpašumu no Rēzeknes novada pašvaldības, NĪVKIS reģistrētie apgrūtinājumi nerada papildu ietekmi uz tā iespējamo izmantošanu. Zemkopības ministrijai, izmantojot nekustamo īpašumu, ir saistoša Aizsargjoslu likumā noteiktā kārtība atbilstoši aizsargjoslu veidam.
Akciju sabiedrība "Latvijas valsts meži" (turpmāk – Sabiedrība) 2021. gada 18. janvārī ar vēstuli Nr. 4.1-2_00io_260_21_79 "Par pagasta ceļu nodošanu valstij LR Zemkopības Ministrijas personā" vērsās pie Rēzeknes novada pašvaldības ar lūgumu pieņemt lēmumu par nekustamā īpašuma "Pagasta ceļi" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 7872 009 0163) sadali, atdalot zemes vienību ar kadastra apzīmējumu 7872 006 0155 ceļa joslai aptuveni 0,7 km garumā, 6–9 metri platumā un 0,4400 ha platībā, un nodošanu bez atlīdzības valstij Zemkopības ministrijas personā Meža likumā noteiktās valsts meža apsaimniekošanas un aizsardzības funkcijas īstenošanai.
Pēc nekustamā īpašuma "Pagasta ceļi" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 7872 009 0163) sadalīšanas un atsevišķa nekustamā īpašuma "Cierveiša ceļš" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 7872 006 0183) izveidošanas Sabiedrība ar 2024. gada 5. februāra iesniegumu Nr. 4.1-2_011r_260_24_103 lūdza Rēzeknes novada pašvaldību lemt par Nekustamā īpašuma nodošanu bez atlīdzības valsts (Zemkopības ministrijas personā) īpašumā un atbilstoši Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta otrajai daļai noteikt, kuras valsts pārvaldes funkcijas izpildei nekustamais īpašums tiek nodots, t. i., Meža likumā noteiktās valstij piekrītošās un piederošās meža zemes apsaimniekošanas un aizsardzības nodrošināšanai, kā arī noteikt pienākumu Zemkopības ministrijai nodot Nekustamo īpašumu bez atlīdzības atpakaļ pašvaldībai, ja tas vairs netiek izmantots Meža likumā noteiktās funkcijas nodrošināšanai.
Rēzeknes novada dome ar 2024. gada 7. marta lēmumu Nr. 224 (prot. Nr. 5, 12.§) "Par nekustamā īpašuma "Cierveiša ceļš", Mākoņkalna pagastā, nodošanu bez atlīdzības Latvijas valstij Zemkopības ministrijas personā" nolēma nodot bez atlīdzības īpašumā Latvijas valstij Zemkopības ministrijas personā nekustamo īpašumu "Cierveiša ceļš" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 7872 006 0183), kas sastāv no zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 7872 006 0155 ar kopējo platību 0,4400 ha un būves ar kadastra apzīmējumu 7872 006 0155 001 un atrodas Rēzeknes novada Mākoņkalna pagastā, lai izpildītu noteikto funkciju – meža zemes apsaimniekošanu un aizsardzību, un vienlaikus noteikt pienākumu Zemkopības ministrijai Nekustamo īpašumu atdot bez atlīdzības Rēzeknes novada pašvaldībai, ja tas vairs netiks izmantots minētās funkcijas izpildes nodrošināšanai.
Nekustamais īpašums ierakstīts zemesgrāmatā Latgales rajona tiesas Mākoņkalna pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000809177 uz Rēzeknes novada pašvaldības (reģistrācijas numurs 90009112679) vārda.
Saskaņā ar Valsts zemes dienesta Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas (turpmāk – NĪVKIS) datiem Nekustamā īpašuma sastāvā esošajai zemes vienībai reģistrēti šādi apgrūtinājumi: vairāk par 100 kilometriem garas dabiskas ūdensteces vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslas teritorija lauku apvidos (kods 7311020101) 0,4400 ha platībā un ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts vietējiem un pašvaldību autoceļiem lauku apvidos (kods 7312030303) 0,4400 ha platībā. Pēc NĪVKIS teksta datiem, Nekustamā īpašuma sastāvā esošās zemes vienības lietošanas mērķis ir "zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā" (kods 1101). Nekustamā īpašuma sastāvā esošās inženierbūves ar kadastra apzīmējumu 7872 006 0155 001 galvenais lietošanas veids – "Ielas, ceļi un laukumi" (kods 2112) un ekspluatācijas uzsākšanas gads ir 2023.
Valstij, pārņemot rīkojuma projektā minēto nekustamo īpašumu no Rēzeknes novada pašvaldības, NĪVKIS reģistrētie apgrūtinājumi nerada papildu ietekmi uz tā iespējamo izmantošanu. Zemkopības ministrijai, izmantojot nekustamo īpašumu, ir saistoša Aizsargjoslu likumā noteiktā kārtība atbilstoši aizsargjoslu veidam.
Akciju sabiedrība "Latvijas valsts meži" (turpmāk – Sabiedrība) 2021. gada 18. janvārī ar vēstuli Nr. 4.1-2_00io_260_21_79 "Par pagasta ceļu nodošanu valstij LR Zemkopības Ministrijas personā" vērsās pie Rēzeknes novada pašvaldības ar lūgumu pieņemt lēmumu par nekustamā īpašuma "Pagasta ceļi" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 7872 009 0163) sadali, atdalot zemes vienību ar kadastra apzīmējumu 7872 006 0155 ceļa joslai aptuveni 0,7 km garumā, 6–9 metri platumā un 0,4400 ha platībā, un nodošanu bez atlīdzības valstij Zemkopības ministrijas personā Meža likumā noteiktās valsts meža apsaimniekošanas un aizsardzības funkcijas īstenošanai.
Pēc nekustamā īpašuma "Pagasta ceļi" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 7872 009 0163) sadalīšanas un atsevišķa nekustamā īpašuma "Cierveiša ceļš" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 7872 006 0183) izveidošanas Sabiedrība ar 2024. gada 5. februāra iesniegumu Nr. 4.1-2_011r_260_24_103 lūdza Rēzeknes novada pašvaldību lemt par Nekustamā īpašuma nodošanu bez atlīdzības valsts (Zemkopības ministrijas personā) īpašumā un atbilstoši Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta otrajai daļai noteikt, kuras valsts pārvaldes funkcijas izpildei nekustamais īpašums tiek nodots, t. i., Meža likumā noteiktās valstij piekrītošās un piederošās meža zemes apsaimniekošanas un aizsardzības nodrošināšanai, kā arī noteikt pienākumu Zemkopības ministrijai nodot Nekustamo īpašumu bez atlīdzības atpakaļ pašvaldībai, ja tas vairs netiek izmantots Meža likumā noteiktās funkcijas nodrošināšanai.
Rēzeknes novada dome ar 2024. gada 7. marta lēmumu Nr. 224 (prot. Nr. 5, 12.§) "Par nekustamā īpašuma "Cierveiša ceļš", Mākoņkalna pagastā, nodošanu bez atlīdzības Latvijas valstij Zemkopības ministrijas personā" nolēma nodot bez atlīdzības īpašumā Latvijas valstij Zemkopības ministrijas personā nekustamo īpašumu "Cierveiša ceļš" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 7872 006 0183), kas sastāv no zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 7872 006 0155 ar kopējo platību 0,4400 ha un būves ar kadastra apzīmējumu 7872 006 0155 001 un atrodas Rēzeknes novada Mākoņkalna pagastā, lai izpildītu noteikto funkciju – meža zemes apsaimniekošanu un aizsardzību, un vienlaikus noteikt pienākumu Zemkopības ministrijai Nekustamo īpašumu atdot bez atlīdzības Rēzeknes novada pašvaldībai, ja tas vairs netiks izmantots minētās funkcijas izpildes nodrošināšanai.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Rīkojuma projektā minētā Nekustamā īpašuma sastāvā ietilpstošā zemes vienība un inženierbūve ir nepieciešama, lai īstenotu Meža likuma 4. panta otrajā daļā noteikto valsts funkciju – valstij piekrītošās un valsts īpašumā esošās uz valsts vārda Zemkopības ministrijas personā zemesgrāmatā ierakstītās meža zemes apsaimniekošanu un aizsardzību – un lai Sabiedrība varētu nodrošināt blakus esošā valsts meža apsaimniekošanu un aizsardzību.
Nekustamā īpašuma sastāvā esošā zemes vienība un inženierbūve (ceļš) funkcionāli tiek izmantots kā meža infrastruktūras objekts Sabiedrības mežsaimnieciskajos darbos iesaistītā transporta pārvietošanai, tāpēc tie ir uzturami atbilstošā stāvoklī ar piemērotu ceļa noturību, bet pašvaldība finansējuma trūkuma dēļ to nevar nodrošināt. Pārbūvējot minēto inženierbūvi – ceļu, tiks nodrošināta piekļuve Zemkopības ministrijas valdījumā un Sabiedrības pārvaldīšanā esošā meža platībām – zemes vienībām (ar kadastra apzīmējumiem 7872 005 0083, 7872 006 0130 un 7872 006 0159) 114,2400 ha kopplatībā, kuras ietilpst valsts nekustamā īpašuma "Kozupkas masīvs" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 7872 006 0002) Mākoņkalna pagastā, Rēzeknes novadā sastāvā.
Nekustamā īpašuma sastāvā esošā zemes vienība un inženierbūve (ceļš) funkcionāli tiek izmantots kā meža infrastruktūras objekts Sabiedrības mežsaimnieciskajos darbos iesaistītā transporta pārvietošanai, tāpēc tie ir uzturami atbilstošā stāvoklī ar piemērotu ceļa noturību, bet pašvaldība finansējuma trūkuma dēļ to nevar nodrošināt. Pārbūvējot minēto inženierbūvi – ceļu, tiks nodrošināta piekļuve Zemkopības ministrijas valdījumā un Sabiedrības pārvaldīšanā esošā meža platībām – zemes vienībām (ar kadastra apzīmējumiem 7872 005 0083, 7872 006 0130 un 7872 006 0159) 114,2400 ha kopplatībā, kuras ietilpst valsts nekustamā īpašuma "Kozupkas masīvs" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 7872 006 0002) Mākoņkalna pagastā, Rēzeknes novadā sastāvā.
Risinājuma apraksts
Nekustamais īpašums visā tā sastāvā tiek nodots valstij valsts pārvaldes funkcijas īstenošanai – Meža likumā noteiktās valstij piekrītošās un piederošās meža zemes apsaimniekošanai un aizsardzībai, kuras izbeigšana nav paredzēta un netiek prognozēta.
Saskaņā ar Meža likuma 4. panta otro daļu rīkojuma projektā minētā Nekustamā īpašuma apsaimniekošanu un aizsardzību nodrošinās Sabiedrība, kas nodibināta valsts meža īpašuma pārvaldīšanai un apsaimniekošanai. 100 % Sabiedrības akciju pieder valstij, un valsts kapitāla daļu turētāja ir Zemkopības ministrija.
Ja iestāsies rīkojuma projektā 2. punktā minētais apstāklis un Nekustamais īpašums vairs netiks izmantots rīkojuma projektā norādītās valsts funkcijas izpildei, tas kā lietu kopība pēc datu aktualizācijas NĪVKIS visā tā sastāvā tiks nodots Rēzeknes novada pašvaldībai saskaņā ar Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. pantā ietvertām prasībām.
Rīkojuma projektam ir pievienoti īpašuma tiesības apliecinošie dokumenti un Rēzeknes novada pašvaldības domes lēmums, kas apliecina, ka minētais nekustamais īpašums nav nepieciešams Rēzeknes novada pašvaldībai.
Rīkojuma projektā minētā Nekustamā īpašuma pārņemšana valsts funkciju īstenošanai no pašvaldības ir lietderīga, un pēc Ministru kabineta lēmuma pieņemšanas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā zemesgrāmatā ir nostiprināmas īpašumtiesības uz valsts vārda Zemkopības ministrijas personā uz laiku, kamēr tiks nodrošināta rīkojuma projekta 2.1. apakšpunktā minētās funkcijas īstenošana.
Saskaņā ar Meža likuma 4. panta otro daļu rīkojuma projektā minētā Nekustamā īpašuma apsaimniekošanu un aizsardzību nodrošinās Sabiedrība, kas nodibināta valsts meža īpašuma pārvaldīšanai un apsaimniekošanai. 100 % Sabiedrības akciju pieder valstij, un valsts kapitāla daļu turētāja ir Zemkopības ministrija.
Ja iestāsies rīkojuma projektā 2. punktā minētais apstāklis un Nekustamais īpašums vairs netiks izmantots rīkojuma projektā norādītās valsts funkcijas izpildei, tas kā lietu kopība pēc datu aktualizācijas NĪVKIS visā tā sastāvā tiks nodots Rēzeknes novada pašvaldībai saskaņā ar Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. pantā ietvertām prasībām.
Rīkojuma projektam ir pievienoti īpašuma tiesības apliecinošie dokumenti un Rēzeknes novada pašvaldības domes lēmums, kas apliecina, ka minētais nekustamais īpašums nav nepieciešams Rēzeknes novada pašvaldībai.
Rīkojuma projektā minētā Nekustamā īpašuma pārņemšana valsts funkciju īstenošanai no pašvaldības ir lietderīga, un pēc Ministru kabineta lēmuma pieņemšanas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā zemesgrāmatā ir nostiprināmas īpašumtiesības uz valsts vārda Zemkopības ministrijas personā uz laiku, kamēr tiks nodrošināta rīkojuma projekta 2.1. apakšpunktā minētās funkcijas īstenošana.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- citi lietotāji
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums tiešā veidā neietekmē un nemaina sabiedrības mērķgrupas tiesības un pienākumus. Rīkojuma projektā risinātie jautājumi saistībā ar meža infrastruktūras uzlabošanu var netiešā veidā skart meža autoceļu lietotājus.
Juridiskās personas
- citi lietotāji
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums tiešā veidā neietekmē un nemaina sabiedrības mērķgrupas tiesības un pienākumus. Rīkojuma projektā risinātie jautājumi saistībā ar meža infrastruktūras uzlabošanu var netiešā veidā skart meža autoceļu lietotājus.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.2.1. uz makroekonomisko vidi:
Nē2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:
Nē2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:
Nē2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:
Nē2.2.5. uz konkurenci:
Nē2.2.6. uz nodarbinātību:
Nē2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
Rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami. Nekustamā īpašuma tiesību maiņu zemesgrāmatā uz valsts vārda Zemkopības ministrijas personā Sabiedrība segs par saviem finanšu līdzekļiem.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 5. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama to tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Tā kā rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība rīkojuma projekta izstrādē netiek piemērota.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Zemkopības ministrija
- Akciju sabiedrība "Latvijas valsts meži"
- Rēzeknes novada pašvaldība
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi