Anotācija (ex-ante)

22-TA-2454: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par atmežošanu nekustamā īpašuma "Prīmulu iela 1246" zemes vienībā (zemes vienības kadastra apzīmējumu 1300 019 1246), nekustamā īpašuma "Vakara iela 0061" zemes vienībā (zemes vienības kadastra apzīmējums 1300 017 0061) un nekustamā īpašuma "Dzegužu iela" zemes vienībā (zemes vienības kadastra apzīmējums 1300 017 0038), Jūrmalā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Apraksts
Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības (turpmāk – pašvaldība) 2022. gada 4. augusta iesniegums Nr. 1.1-19/22N-3990 ''Par atmežošanu aizsargjoslā nekustamajos īpašumos Prīmulu iela 1246, Vakara iela 0061 un Dzegužu iela, Jūrmalā''
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Aizsargjoslu likuma 6. panta pirmā daļa, 36. panta otrās daļas 3. punkts un ceturtās daļas 2. punkts.
Ministru kabineta 2013. gada 11. jūnija sēdes protokola Nr. 34 24. § “Noteikumu projekts “Grozījumi Ministru kabineta 1997. gada 1. aprīļa noteikumos Nr. 112 “Vispārīgie būvnoteikumi"" 2. punkts.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts “Par atmežošanu nekustamā īpašuma "Prīmulu iela 1246" zemes vienībā (zemes vienības kadastra apzīmējumu 1300 019 1246), nekustamā īpašuma "Vakara iela 0061" zemes vienībā (zemes vienības kadastra apzīmējums 1300 017 0061) un nekustamā īpašuma "Dzegužu iela" zemes vienībā (zemes vienības kadastra apzīmējums 1300 017 0038), Jūrmalā” (turpmāk – rīkojuma projekts) paredz atļaut pašvaldībai atmežot meža zemi 0,4626 ha platībā ūdensapgādes un sadzīves kanalizācijas tīklu izbūvei (paplašināšanai) Kaugurciemā un Vaivaros.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Nekustamo īpašumu piederība un sastāvs:
1) nekustamais īpašums ''Prīmulu iela 1246" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 1300 019 1246, ierakstīts zemesgrāmatā (zemesgrāmatas nodalījums Nr. 100000527655) uz pašvaldības vārda) Jūrmalā sastāv no zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 1300 019 1246) 0,3255 ha platībā (turpmāk – 1. zemesgabals). Kadastrālā vērtība – 1849 euro.
Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā (turpmāk – Kadastra informācijas sistēma) reģistrēti šādi lietošanas veidi: mežs – 0,1600 ha, zeme zem ūdeņiem – 0,0102 ha, zeme zem ceļiem – 0,0247 ha un pārējās zemes – 0,1306 ha.
1. zemesgabala nekustamā īpašuma lietošanas mērķis visā platībā – Zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā.
Kadastra informācijas sistēmā reģistrētie apgrūtinājumi: Baltijas jūras un Rīgas jūras līča ierobežotas saimnieciskās darbības joslas teritorija (visā platībā), Baltijas jūras un Rīgas jūras līča krasta kāpu vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslas teritorija (visā platībā), vietējas nozīmes kultūras pieminekļa teritorija un objekti (visā platībā), vides un dabas resursu ķīmiskās aizsargjoslas teritorija ap pazemes ūdens ņemšanas vietu – 0,1417 ha.

2) nekustamais īpašums ''Vakara iela 0061" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 1300 017 0072, ierakstīts zemesgrāmatā (zemesgrāmatas nodalījums Nr. 100000532546) uz pašvaldības vārda) Jūrmalā sastāv no zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 1300 017 0061) 0,4376 ha platībā (turpmāk – 2. zemesgabals). Kadastrālā vērtība – 2206 euro.
Kadastra informācijas sistēmā reģistrēti šādi lietošanas veidi: mežs – 0,4300 ha, zeme zem ūdeņiem – 0,0025 ha un zeme zem ceļiem – 0,0051 ha.
2. zemesgabala nekustamā īpašuma lietošanas mērķis visā platībā – Zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā.
Kadastra informācijas sistēmā reģistrētie apgrūtinājumi: ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar ielu vai ceļu - sarkanā līnija – 0,2854 ha, Baltijas jūras un Rīgas jūras līča krasta kāpu vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslas teritorija – 0,2231 ha, Baltijas jūras un Rīgas jūras līča ierobežotas saimnieciskās darbības joslas teritorija (visā platībā), vides un dabas resursu ķīmiskās aizsargjoslas teritorija ap pazemes ūdens ņemšanas vietu (visā platībā).

3) nekustamais īpašums ''Dzegužu iela" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 1300 017 0037, ierakstīts zemesgrāmatā (zemesgrāmatas nodalījums Nr. 100000598806) uz pašvaldības vārda) Jūrmalā sastāv no zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 1300 017 0038) 0,1964 ha platībā (turpmāk – 3. zemesgabals, visi kopā - zemesgabali). Kadastrālā vērtība – 767 euro.
Kadastra informācijas sistēmā reģistrētie 3. zemesgabala lietošanas veidi: mežs – 0,0800 ha un zeme zem ceļiem – 0,1164 ha.
3. zemesgabala nekustamā īpašuma lietošanas mērķis visā platībā – Zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā. 
Kadastra informācijas sistēmā reģistrētie apgrūtinājumi: ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar pašteces kanalizācijas vadu – 0,0021 ha, ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu kabeļu līniju – 0,0054 ha, būvniecības ierobežojumu teritorija, kas noteikta teritorijas attīstības plānošanas dokumentā – 0,0242 ha, ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija ap elektrisko tīklu gaisvadu līniju pilsētās un ciemos ar nominālo spriegumu līdz 20 kilovoltiem – 0,0049 ha, ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar ielu vai ceļu - sarkanā līnija – 0,1801 ha, Baltijas jūras un Rīgas jūras līča krasta kāpu vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslas teritorija (visā platībā), Baltijas jūras un Rīgas jūras līča ierobežotas saimnieciskās darbības joslas teritorija (visā platībā), vides un dabas resursu ķīmiskās aizsargjoslas teritorija ap pazemes ūdens ņemšanas vietu – 0,1660 ha.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Aizsargjoslu likuma 36. panta ceturtās daļas 2. punkts paredz, ka Baltijas jūras un Rīgas jūras līča piekrastes krasta kāpu aizsargjoslā (turpmāk – krasta kāpu aizsargjosla) mežā ir aizliegts veikt būvniecību, kuras rezultātā platība tiek atmežota, bez Ministru kabineta ikreizēja rīkojuma.

Pašvaldība projekta "Jūrmalas ūdenssaimniecības attīstības IV kārta" ietvaros īsteno projektu “Ūdensapgādes un kanalizācijas tīklu paplašināšana Kaugurciemā” un projektu “Ūdensapgādes un kanalizācijas tīklu paplašināšana Vaivaros”. Abos projektos tiek realizēta ūdensapgādes un kanalizācijas inženiertīklu būvniecība Kaugurciemā un Vaivaros 2 kārtās: 1. kārta - ārpus krasta kāpu aizsargjoslā esošās meža zemes, 2. kārta - zemesgabalos vai to daļās, kā arī tiem pakārtotajās zemes vienībās, kur visupirms nepieciešama meža zemes atmežošana krasta kāpu aizsargjoslā saskaņā ar Aizsargjoslu likuma 36. panta ceturtās daļas 2. punktu. Pašvaldības zemesgabalos ūdensapgādes un kanalizācijas tīklu izbūve  (turpmāk  – paredzētā darbība) plānota, lai nodrošinot iedzīvotājiem kvalitatīvus sadzīves kanalizācijas un ūdensapgādes pakalpojumus.
Starp Milteņu, Vakara un Dzegužu ielu Vaivaros ir esoša vairāku dzīvojamo māju (savrupmāju) apbūve. Arī Kaugurciema Prīmulu ielas abās pusēs ir esoša vai plānotas savrupmāju apbūves teritorijas.

Aizsargjoslu likuma 6. panta pirmā daļa noteic, ka Baltijas jūras un Rīgas jūras līča piekrastes aizsargjosla (kas ietver arī krasta kāpu aizsargjoslu) izveidota, lai samazinātu piesārņojuma ietekmi uz Baltijas jūru, saglabātu meža aizsargfunkcijas, novērstu erozijas procesu attīstību, aizsargātu piekrastes ainavas, nodrošinātu piekrastes dabas resursu, arī atpūtai un tūrismam nepieciešamo resursu un citu sabiedrībai nozīmīgu teritoriju saglabāšanu un aizsardzību, to līdzsvarotu un ilgstošu izmantošanu. Līdz ar to centralizēto ūdensapgādes un kanalizācijas tīklu pieejamība nepieciešama, lai novērstu potenciāli nepietiekami attīrītu notekūdeņu no esošo apbūvju decentralizētajām kanalizācijas iekārtām noplūdi vidē (krasta kāpu aizsargjoslā) un piesārņojuma nonākšanu Baltijas jūrā, kā arī nodrošinātu esošo iedzīvotāju tiesības uz labvēlīgu vidi.

Saskaņā ar Aizsargjoslu likuma 36. panta otrās daļas 3. punktu krasta kāpu aizsargjoslā aizliegts celt jaunas ēkas un būves un paplašināt esošās, izņemot gadījumus, kad ēku un būvju celtniecība vai paplašināšana ir paredzēta vietējās pašvaldības teritorijas plānojumā un notiek pilsētas teritorijā un šīs darbības ir saskaņotas ar attiecīgo Valsts vides dienesta reģionālo vides pārvaldi.
Tāpat Aizsargjoslu likuma 36. panta otrā prim daļa noteic, ka 36. panta otrajā daļā minētās darbības veic, ja veikts paredzētās darbības ietekmes uz vidi sākotnējais izvērtējums un saņemts Vides pārraudzības valsts biroja atzinums par noslēguma ziņojumu, novērtējuma ziņojumu vai izdoti tehniskie noteikumi saskaņā ar likuma “Par ietekmes uz vidi novērtējumu” prasībām.
Risinājuma apraksts
1. Teritorijas plānošanas dokumenti un būvatļaujas:
Atbilstoši Jūrmalas pilsētas domes 2016. gada 24. marta saistošajiem noteikumiem Nr. 8 „Par Jūrmalas pilsētas Teritorijas plānojuma grozījumu grafiskās daļas, teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumu apstiprināšanu" (turpmāk - teritorijas plānojums)  zemesgabaliem noteikta plānotā (atļautā) izmantošana – transporta infrastruktūras teritorija (TR) un saskaņā ar teritorijas plānojumu Teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumu 4.2. punktu visā Jūrmalas pilsētas teritorijā ir atļauta inženiertehniskās infrastruktūras objekta izbūve. Atbilstoši teritorijas plānojumam 1. un 3. zemesgabals visā platībā, kā arī 2. zemesgabala daļa (virzienā no jūras puses līdz Krūkļu ielai) atrodas krasta kāpu aizsargjoslā.

Saskaņā ar teritorijas plānojumu Jūrmalas pilsētas domes būvvalde 2018. gada 28. decembrī izsniegusi būvatļauju Nr.BIS-BV-4.2-2018-691 (2882) sadales ūdensvadu un sadales kanalizācijas inženierbūvju būvniecībai Kaugurciemā, tai skaitā 1. zemesgabalā, un 2019. gada 1. februārī būvatļauju BIS-BV-4.2-2019-45 (209) sadales ūdensvadu un sadales kanalizācijas inženierbūvju būvniecībai Vaivaros, tai skaitā 2. un 3. zemesgabalā.

2. Atmežošana:
Saskaņā ar Meža likuma 41. panta pirmo daļu platību atmežo, ja tas nepieciešams būvniecībai, derīgo izrakteņu ieguvei, lauksaimniecībā izmantojamās zemes ierīkošanai, īpaši aizsargājamo biotopu atjaunošanai, valsts sauszemes teritorijas aizsardzības un neaizskaramības nodrošināšanai vai valsts apdraudējuma situācijas novēršanai militārajos objektos un to aizsargjoslās un ja personai ir izdots kompetentas institūcijas administratīvais akts, kas tai piešķir tiesības veikt minētās darbības, un persona ir kompensējusi valstij ar atmežošanas izraisīto negatīvo seku novēršanu saistītos izdevumus.

Atmežošana krasta kāpu aizsargjoslā 0,4626 ha kopplatībā ierosināta 1. zemesgabala 1. kvartāla 1. un 2. nogabalā 0,1600 ha platībā, 2. zemesgabala 1.kvartāla 1.nogabalā 0,2231 ha platībā (tas ir, platībā, kas atrodas krasta kāpu aizsargjoslā, par kuru izlemšana deleģēta Ministru kabinetam, jo atmežošana plānotā arī ārpus krasta kāpu aizsargjoslas esošajā 2. zemesgabala daļā) un 3. zemesgabala 1.kvartāla 1. un 2.nogabalā 0,0795 ha platībā. Atmežošanā paredzēta arī koku, kuri atrodas plānoto inženiertīklu trasē vai tiešā tuvumā, ciršana.

Atmežojamā platībā paredzētās darbības ietvaros plānota 51 koku ciršana (20 koki Prīmulu ielā, 31 koks Vakara un Dzegužu ielā).
Tā kā zemesgabalos tiek atmežota visa meža platība, bet paredzētās darbības ietvaros atbilstoši ģenerālplāniem atmežošanas cirtē tiks cirsti tikai koki, kas atrodas plānotajās ūdenapgādes un kanalizācijas inženiertīklu trasēs vai to tiešā tuvumā (Ministru kabineta 2012. gada 18. decembra noteikumu Nr. 935 "Noteikumi par koku ciršanu mežā" 52. punkts), pārējo koku ciršanai (ja nākotnē būs tāda nepieciešamība, piemēram, zemesgabalos tiks veikta ielu vai citu inženiertīklu izbūves atbilstoši teritorijas plānojumam) būs nepieciešams saņemt pašvaldības atļauju saskaņā ar Ministru kabineta 2012. gada 2. maija noteikumiem Nr. 309 "Noteikumi par koku ciršanu ārpus meža".

Saskaņā ar Ministru kabineta 2012.gada 18.decembra noteikumu Nr.899 “Noteikumi par atmežošanas kompensācijas noteikšanas kritērijiem, aprēķināšanas un atlīdzināšanas kārtību” Valsts meža dienests visos gadījumos aprēķina kompensācijas apmēru pēc iesnieguma saņemšanas no kompetentās institūcijas, kura izdod administratīvo aktu, kas personai piešķir tiesības veikt būvniecību.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2012. gada 18. decembra noteikumu Nr. 889 "Noteikumi par atmežošanas kompensācijas noteikšanas kritērijiem, aprēķināšanas un atlīdzināšanas kārtību" (turpmāk - atmežošanas kompensācijas noteikumi) 3. punktu kompensācijas apmēru aprēķina, izmantojot šādu formulu: Z = S x A x KCO2 x K1 x K2 x X, kur k2 ir koeficients atkarībā no atmežošanas mērķa (atmežošanas kompensācijas noteikumu pielikums). Attiecīgi atmežošanas kompensācijas noteikumu pielikuma 3.1. apakšpunkts noteic, ka koeficients "k2" investīciju projektiem, kas tiek finansēti vai līdzfinansēti no valsts vai pašvaldību budžeta līdzekļiem vai Eiropas Savienības fondu līdzekļiem, kuru līdzfinansējums ir vismaz 20 % no kopējā investīciju apmēra, ir 0. Tā kā paredzētajai darbībai koeficients "k2" ir 0, līdz ar to kopējais kompensācijas apmērs ir 0.

3. Dabas vērtības zemesgabalos:
Saskaņā ar dabas datu pārvaldības sistēmas OZOLS datiem, zemesgabalos nav reģistrētas īpaši aizsargājamo sugu atradnes, tuvumā nav īpaši aizsargājamo dabas teritoriju, netālu (~ 70 m) atrodas mikroliegums īpaši aizsargājamā meža biotopa aizsardzībai. Paredzētās darbības vieta robežojas ar aizsargājamo biotopu 2180 Mežainas piejūras kāpas, kā arī aizsargājamais biotops 2180 Mežainas piejūras kāpas šaurā ~ 15 m joslā šķērso 1. zemesgabalu (Prīmulu iela) tā vidusposmā (2. nogabalā).

4. Paredzētās darbības ietekmes uz vidi sākotnējais izvērtējums
Paredzētajai darbībai ir veikts ietekmes uz vidi sākotnējais izvērtējums (turpmāk – izvērtējums) saskaņā ar likuma ''Par ietekmes uz vidi novērtējumu'' prasībām. Valsts vides dienesta Atļauju pārvalde (turpmāk – pārvalde) 2022. gada 19. jūlijā izsniedza izvērtējumu Nr. AP22SI0121, kurā vērtēta paredzētās darbības ietekme uz vidi, un pieņēma lēmumu nepiemērot paredzētajai darbībai ietekmes uz vidi novērtējuma procedūru. Saskaņā ar izvērtējumu paredzētā darbība nav pretrunā Rīgas jūras līča piekrastes aizsargjoslas izveidošanas mērķim, kā arī vides aizsardzības principiem. Paredzētā darbība neatstās būtisku un neatgriezenisku ietekmi uz apkārtējo vidi un krasta kāpu aizsargjoslu.
Paredzētā darbība īstenojama, ievērojot tehniskajos noteikumos izvirzāmās vides aizsardzības prasības. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija sadarbībā ar padotības iestādēm izvērtēja veicamo administratīvo procesu secību atmežošanas gadījumos krasta kāpu aizsargjoslā un secināja, ka Ministru kabineta lēmums saņemams pēc izvērtējuma, bet pirms Valsts vides dienesta tehnisko noteikumu izdošanas. Līdz ar to pēc šī rīkojuma projekta pieņemšanas, pamatojoties uz izvērtējumu, tiks sagatavoti Valsts vides dienesta tehniskie noteikumi, kuros tiks paredzēti konkrēti, izvērtējumā jau identificēti nosacījumi paredzētās darbības ietekmes uz vidi mazināšanai (piemēram, neparedzot tehnikas un materiālu novietnes īpaši aizsargājamā biotopa platībā, vietās, kur tīklu izbūve var nelabvēlīgi ietekmēt atstājamo koku augšanas apstākļus, būvdarbos pielietot caurdures metodi (beztranšeju metodi) u.c. nepieciešamos nosacījumus).

Saskaņā ar Ministru kabineta 2013. gada 11. jūnija sēdes protokola Nr. 34 24. § “Noteikumu projekts “Grozījumi Ministru kabineta 1997. gada 1. aprīļa noteikumos Nr. 112 Vispārīgie būvnoteikumi”” 2. punktu kā atbildīgā institūcija par ikreizēja Ministru kabineta rīkojuma projekta sagatavošanu un iesniegšanu Ministru kabinetā gadījumos, kad plānota meža zemes atmežošana Baltijas jūras un Rīgas jūras līča piekrastes aizsargjoslā, noteikta Zemkopības ministrija, ja būvniecības ierosinātājs ir akciju sabiedrība “Latvijas valsts meži” vai Zemkopības ministrijas padotības iestāde, un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija, ja būvniecības ierosinātājs ir pašvaldība vai cita persona.


Rīkojuma projekts paredz atļaut pašvaldībai krasta kāpu aizsargjoslā atmežot meža zemi 0,4626 ha platībā ūdensapgādes un sadzīves kanalizācijas tīklu izbūvei (paplašināšanai) Kaugurciemā un Vaivaros, lai nodrošinātu ūdensapgādes un kanalizācijas pakalpojumus attiecīgo apkaimju iedzīvotājiem.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • konkrēto Kaugurciema un Vaivaru apkaimju nekustamo īpašumu īpašnieki, iedzīvotāji
Ietekmes apraksts
Atļaujot atmežošanu un īstenojot paredzēto darbību, privātīpašumiem būs pieejami kvalitatīvi ūdensapgādes un kanalizācijas pakalpojumi.
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Jūrmalas valstspilsētas pašvaldība
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participations/9be375bc-8c98-45cd-b9b5-3dda8c90125c

Saskaņā ar Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 7.4.1. apakšpunktu sabiedrībai ir dota iespēja rakstiski sniegt viedokli par rīkojuma projektu tā saskaņošanas stadijā.

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Publiskās apspriešanas laikā iebildumi vai priekšlikumi par izstrādāto rīkojuma projektu nav saņemti.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts vides dienests
  • Jūrmalas valstspilsētas pašvaldība

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Ar MK rīkojuma projektu atļaujot atmežošanu, konkrēto apkaimju iedzīvotājiem tiks nodrošināta iespēja pieslēgties Jūrmalas valstspilsētas centralizētajai ūdensapgādes un kanalizācijas sistēmai

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Ierīkojot centralizētos ūdensapgādes un kanalizācijas tīklus un veicinot pieslēgšanos tiem, tiks novērsta potenciāli nepietiekami attīrītu notekūdeņu nonākšanu vidē un pēcāk Baltijas jūrā, tādejādi nodrošinot konkrēto iedzīvotāju un visas sabiedrības tiesības dzīvot labvēlīgā vidē.
Paredzētā darbība radīs nelielu lokālu negatīvu ietekmi uz zemesgabalos esošajiem kokiem un zemsedzi (jo trases vietā tiks nocirsti koki un raktas tranšejas), tomēr ņemot vērā, ka paredzētās darbības vieta teritorijas plānojumā plānotas kā iela, kā arī ietekmes uz vidi sākotnējā izvērtējuma rezultātus, darbība nav pretrunā krasta kāpu aizsargjoslas mērķiem un nerada būtiski negatīvu ietekmi uz krasta kāpu aizsargjoslu un īpaši aizsargājamiem biotopiem kopumā.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi