25-TA-320: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par apropriācijas pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 23.00.00 "Valsts atbalsta programmas un citi valsts nozīmes pasākumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Rīkojuma projekts izveidots, lai izpildītu Mākslīgā intelekta attīstības likumprojektu (Nr. 811/Lp14), kas atbalstīts ar priekšlikumiem otrajam lasījumam atbildīgajā Saeimas Valsts pārvaldes un pašvaldību komisijā un ir pieņemts steidzamības kārtā galīgajā otrajā lasījumā Latvijas Republikas Saeimā 2025.gada 6.martā.
Rīkojuma projekts "Par apropriācijas pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 23.00.00 "Valsts atbalsta programmas un citi valsts nozīmes pasākumi"" (turpmāk - projekts) izstrādāts saskaņā ar likuma "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam" 73.panta pirmo daļu, kurā ir noteikts, ka budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmā 23.00.00 "Valsts atbalsta programmas un citi valsts nozīmes pasākumi" noteikto apropriāciju 57 382 914 euro apmērā, tajā skaitā 370 000 euro apmērā Nacionālā mākslīgā intelekta centra (turpmāk - Centrs) izveidei, finanšu ministrs pārdala ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei, ja ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas pārdali.
Rīkojuma projekts "Par apropriācijas pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 23.00.00 "Valsts atbalsta programmas un citi valsts nozīmes pasākumi"" (turpmāk - projekts) izstrādāts saskaņā ar likuma "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam" 73.panta pirmo daļu, kurā ir noteikts, ka budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmā 23.00.00 "Valsts atbalsta programmas un citi valsts nozīmes pasākumi" noteikto apropriāciju 57 382 914 euro apmērā, tajā skaitā 370 000 euro apmērā Nacionālā mākslīgā intelekta centra (turpmāk - Centrs) izveidei, finanšu ministrs pārdala ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei, ja ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas pārdali.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Ar projektu nodrošināt finansējumu Centra izveidei.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Likumprojekts "Mākslīgā intelekta attīstības likums" (Nr. 811/Lp14) (turpmāk - likumprojekts) ir atzīts par steidzamu, izskatīt divos lasījumos, un ir pieņemts Latvijas Republikas Saeima 2025.gada 6.martā otrajā galīgajā lasījumā.
Likuma "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam" 73. panta pirmā daļa noteic, ka budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmā 23.00.00 "Valsts atbalsta programmas un citi valsts nozīmes pasākumi" 370 000 euro apmērā Nacionālā mākslīgā intelekta centra izveidei, finanšu ministrs pārdala ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei, ja ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas pārdali.
Ņemot vērā iepriekš minēto, valsts budžeta finansējums tiks izmantots likumprojekta Centra noteiktajam mērķim un noteiktajiem uzdevumiem (valsts budžeta finansējums tiks izmantots sabiedrības kopējo interešu īstenošanai). Lai paātrinātu finansējuma pārdales procesu Centra darbības uzsākšanai Viedas administrācijas un reģionālās attīstības ministrija (turpmāk - VARAM) pieprasa valsts budžeta finansējumu no budžeta resora “74.Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 23.00.00 “Valsts atbalsta programmas un citi valsts nozīmes pasākumi”. Paskaidrojam, ka atbilstoši likumprojekta ceturtā panta otras daļas, kas atbalstīts Saeimas Valsts pārvaldes un pašvaldību komisijā ( https://titania.saeima.lv/LIVS14/saeimalivs14.nsf/webAll?SearchView&Query=(%5bTitle%5d=*m%C4%81ksl%C4%ABg%C4%81+intelekta+centrs*)&SearchMax=0&SearchOrder=4 ) un pieņemts Latvijas Republikas Saeimā 2025.gada 6.martā otrajā galīgajā lasījumā, VARAM uzraudzīs valsts budžeta līdzekļu izlietojumu. Norādām, ka, administrējot valsts budžeta finansējumu no VARAM budžeta programmas 30.00.00 "Attīstības nacionālie atbalsta instrumenti", VARAM nodrošinās Centram piešķirto valsts budžeta līdzekļu izlietojuma kontroli atbilstoši paredzētajiem mērķiem.
Likuma "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam" 73. panta pirmā daļa noteic, ka budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmā 23.00.00 "Valsts atbalsta programmas un citi valsts nozīmes pasākumi" 370 000 euro apmērā Nacionālā mākslīgā intelekta centra izveidei, finanšu ministrs pārdala ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei, ja ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas pārdali.
Ņemot vērā iepriekš minēto, valsts budžeta finansējums tiks izmantots likumprojekta Centra noteiktajam mērķim un noteiktajiem uzdevumiem (valsts budžeta finansējums tiks izmantots sabiedrības kopējo interešu īstenošanai). Lai paātrinātu finansējuma pārdales procesu Centra darbības uzsākšanai Viedas administrācijas un reģionālās attīstības ministrija (turpmāk - VARAM) pieprasa valsts budžeta finansējumu no budžeta resora “74.Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 23.00.00 “Valsts atbalsta programmas un citi valsts nozīmes pasākumi”. Paskaidrojam, ka atbilstoši likumprojekta ceturtā panta otras daļas, kas atbalstīts Saeimas Valsts pārvaldes un pašvaldību komisijā ( https://titania.saeima.lv/LIVS14/saeimalivs14.nsf/webAll?SearchView&Query=(%5bTitle%5d=*m%C4%81ksl%C4%ABg%C4%81+intelekta+centrs*)&SearchMax=0&SearchOrder=4 ) un pieņemts Latvijas Republikas Saeimā 2025.gada 6.martā otrajā galīgajā lasījumā, VARAM uzraudzīs valsts budžeta līdzekļu izlietojumu. Norādām, ka, administrējot valsts budžeta finansējumu no VARAM budžeta programmas 30.00.00 "Attīstības nacionālie atbalsta instrumenti", VARAM nodrošinās Centram piešķirto valsts budžeta līdzekļu izlietojuma kontroli atbilstoši paredzētajiem mērķiem.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Lai Centrs spētu nodrošināt savu darbību nepieciešams savlaicīgi organizēt valsts budžeta līdzekļu piešķiršanas procesu Centram, un lai šo jautājumu risinātu ir sagatavots projekts.
Risinājuma apraksts
Projekts paredz nodrošināt, ka tiek veikta apropriācijas pārdale, tādējādi nodrošinot Centram valsts budžeta finansējumu 2025.gadā Centra izveidei.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
370 000
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
370 000
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-370 000
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-370 000
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
370 000
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Finansējums 370 000 euro Centra izveidei paredzēts Viedas administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas (turpmāk - VARAM) budžeta programmā 30.00.00 "Attīstības nacionālie atbalsta instrumenti" valsts budžeta izdevumu klasifikācijas kodā 3263 "Valsts un pašvaldību budžeta dotācija biedrībām un nodibinājumiem". Par valsts budžeta finansējuma izlietojumu tiks noslēgts līgums starp VARAM un Centru. Valsts budžeta finansējums tiks novirzīts tikai Centra funkcijām, kas nostiprinātas likumprojektā (netiks veikta saimnieciskā darbība).
Finansējums ir pieprasīts izdevumiem 2025.gada ietvaros Centra izveidei, tai skaitā darbības uzsākšanai šādiem prognozētiem indikatīviem izdevumiem, lai nodrošinātu Latvijas Republikas Saeimas 2025.gada 6.martā pieņemtā likumprojekta 4.panta pirmajā daļā minēto Centra uzdevumu izpildi:
1.Direktora darba vietas aprīkojums un licences (datortehnikas komplekts, mobilais tālrunis, galds, krēsli, sarunu galds, licences (dokumentu vadības sistēmas licence, Microsoft 365; un tml.) 12 000 euro.
2.Zīmola (sākotnējās versijas) izstrāde un komunikācija, t.sk. tīmekļa vietne 40 000 euro.
3.Mākslīgā intelekta pielietojuma veicināšanai un projektu koordinēšanai 90 000 euro.
- Projektu izstrāde, finansējuma piesaiste
- Semināri un informatīvie pasākumi
- Stratēģisko partnerību projektu portfelis
4.Juridiskais pakalpojums:
speciālās regulatīvās vides mākslīgā intelekta sistēmu attīstībai , t.sk. smilškastvadības pakalpojums un tml.
vienreizējie pakalpojumi , kas balstīti uz stundas izcenojumu ar PVN (80 euro stundā un PVN) 98 000 euro.
5.Konsultatīvie pakalpojumi
vienreizējie pakalpojumi, kas balstīti uz stundas izcenojumu ar PVN (vidēji no 60-100 euro stundā un PVN):100 000 euro:
- drošības risku izpēte un analīze
- tehnoloģisko risinājumu izpēte un analīze
- metodoloģiju izstrāde MI drošības izvērtēšanai
- vadlīniju izstrāde mākslīgā intelekta jomā
- esošo datu kopu apzināšana un analīze un c.
6.Informētības un prasmju paaugstināšanas veicināšanai 30 000 euro:
- Privātā sektora informēšanas kampaņas par MI riskiem, konferences un paneļdiskusiju rīkošana.
Mākslīgā intelekta centra darbības uzsākšana ir iespējama ieceļot nodibinājuma valdi, (direktoru). Direktoru ieceļ darbā Centra padome. Šajā sākuma reģistrācijas un darbības uzsākšanas brīdī, vienīgie pieejamie līdzekļi ir likumā "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam" 73. panta pirmā daļā noteiktais, ka budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmā 23.00.00 "Valsts atbalsta programmas un citi valsts nozīmes pasākumi" 370 000 euro apmērā Nacionālā mākslīgā intelekta centra izveidei, finanšu ministrs pārdala ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei, ja ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas pārdali.
Sekojoši, īslaicīgi daļa no minētajiem līdzekļiem tiks izmaksāta darba samaksā. Bez direktora centra darbība faktiski nevar sākties, nevar tikt uzsākta likumā noteikto valsts deleģēto uzdevumu izpildes organizācija un īstenošana, kā arī tiktu radīta kavēšanās mākslīga intelekta attīstībā un regulējuma ieviešanā Latvijā. Papildus norādām, ka bez direktora nevar arī nodrošināt Centra reģistrāciju Uzņēmuma reģistrā. Lai iereģistrētu nodibinājumu Uzņēmumu reģistrā, nepieciešams saņemt direktora (valdes) piekrišanu, kas jāpievieno pieteikumam par nodibinājuma reģistrēšanu Uzņēmuma reģistrā. Tālākā finansējuma piesaiste ir tieši atkarīga no valdes (direktora) un komandas darba aktivitātēm un kompetencēm, kā arī tiks pieteikts budžeta pārskatīšanas procesā (ņemot vērā, ka sākotnēji Ekonomikas ministrija plānoja un paredzēja budžeta piešķīrumu centra darbībai 3 gadu periodam).
Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijai, Ekonomikas ministrijai un Aizsardzības ministrijai kā publiskā sektora pārstāvjiem nodibinājumā “Mākslīgā intelekta centrs” nepieciešams risināt jautājumu par finansējuma nodrošināšanu turpmākajiem gadiem, proti, valsts budžeta finansējuma nepieciešamības gadījumā, piedāvājot risinājumu tām pieejamo budžeta līdzekļu ietvaros.
Paredzēts, ka Valsts digitālās attīstības aģentūra (turpmāk - VDAA) nodrošinās sekretariāta funkciju, t.sk. informācijas tehnoloģiju un telekomunikāciju, juridiskā atbalsta, materiāltehnisko, iepirkumu un lietvedības nodrošinājumu, kā arī informācijas drošības pārvaldību.
Finansējums ir pieprasīts izdevumiem 2025.gada ietvaros Centra izveidei, tai skaitā darbības uzsākšanai šādiem prognozētiem indikatīviem izdevumiem, lai nodrošinātu Latvijas Republikas Saeimas 2025.gada 6.martā pieņemtā likumprojekta 4.panta pirmajā daļā minēto Centra uzdevumu izpildi:
1.Direktora darba vietas aprīkojums un licences (datortehnikas komplekts, mobilais tālrunis, galds, krēsli, sarunu galds, licences (dokumentu vadības sistēmas licence, Microsoft 365; un tml.) 12 000 euro.
2.Zīmola (sākotnējās versijas) izstrāde un komunikācija, t.sk. tīmekļa vietne 40 000 euro.
3.Mākslīgā intelekta pielietojuma veicināšanai un projektu koordinēšanai 90 000 euro.
- Projektu izstrāde, finansējuma piesaiste
- Semināri un informatīvie pasākumi
- Stratēģisko partnerību projektu portfelis
4.Juridiskais pakalpojums:
speciālās regulatīvās vides mākslīgā intelekta sistēmu attīstībai , t.sk. smilškastvadības pakalpojums un tml.
vienreizējie pakalpojumi , kas balstīti uz stundas izcenojumu ar PVN (80 euro stundā un PVN) 98 000 euro.
5.Konsultatīvie pakalpojumi
vienreizējie pakalpojumi, kas balstīti uz stundas izcenojumu ar PVN (vidēji no 60-100 euro stundā un PVN):100 000 euro:
- drošības risku izpēte un analīze
- tehnoloģisko risinājumu izpēte un analīze
- metodoloģiju izstrāde MI drošības izvērtēšanai
- vadlīniju izstrāde mākslīgā intelekta jomā
- esošo datu kopu apzināšana un analīze un c.
6.Informētības un prasmju paaugstināšanas veicināšanai 30 000 euro:
- Privātā sektora informēšanas kampaņas par MI riskiem, konferences un paneļdiskusiju rīkošana.
Mākslīgā intelekta centra darbības uzsākšana ir iespējama ieceļot nodibinājuma valdi, (direktoru). Direktoru ieceļ darbā Centra padome. Šajā sākuma reģistrācijas un darbības uzsākšanas brīdī, vienīgie pieejamie līdzekļi ir likumā "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam" 73. panta pirmā daļā noteiktais, ka budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmā 23.00.00 "Valsts atbalsta programmas un citi valsts nozīmes pasākumi" 370 000 euro apmērā Nacionālā mākslīgā intelekta centra izveidei, finanšu ministrs pārdala ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei, ja ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas pārdali.
Sekojoši, īslaicīgi daļa no minētajiem līdzekļiem tiks izmaksāta darba samaksā. Bez direktora centra darbība faktiski nevar sākties, nevar tikt uzsākta likumā noteikto valsts deleģēto uzdevumu izpildes organizācija un īstenošana, kā arī tiktu radīta kavēšanās mākslīga intelekta attīstībā un regulējuma ieviešanā Latvijā. Papildus norādām, ka bez direktora nevar arī nodrošināt Centra reģistrāciju Uzņēmuma reģistrā. Lai iereģistrētu nodibinājumu Uzņēmumu reģistrā, nepieciešams saņemt direktora (valdes) piekrišanu, kas jāpievieno pieteikumam par nodibinājuma reģistrēšanu Uzņēmuma reģistrā. Tālākā finansējuma piesaiste ir tieši atkarīga no valdes (direktora) un komandas darba aktivitātēm un kompetencēm, kā arī tiks pieteikts budžeta pārskatīšanas procesā (ņemot vērā, ka sākotnēji Ekonomikas ministrija plānoja un paredzēja budžeta piešķīrumu centra darbībai 3 gadu periodam).
Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijai, Ekonomikas ministrijai un Aizsardzības ministrijai kā publiskā sektora pārstāvjiem nodibinājumā “Mākslīgā intelekta centrs” nepieciešams risināt jautājumu par finansējuma nodrošināšanu turpmākajiem gadiem, proti, valsts budžeta finansējuma nepieciešamības gadījumā, piedāvājot risinājumu tām pieejamo budžeta līdzekļu ietvaros.
Paredzēts, ka Valsts digitālās attīstības aģentūra (turpmāk - VDAA) nodrošinās sekretariāta funkciju, t.sk. informācijas tehnoloģiju un telekomunikāciju, juridiskā atbalsta, materiāltehnisko, iepirkumu un lietvedības nodrošinājumu, kā arī informācijas drošības pārvaldību.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Finansējumu 370 000 euro paredzēts pārdalīt uz VARAM budžetu no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 23.00.00 "Valsts atbalsta programmas un citi valsts nozīmes pasākumi" ietvaros paredzētā finansējuma.
VDAA sekretariāta funkciju nodrošinās esošo cilvēkresursu ietvaros, proti, neveidojot jaunas amata vietas valsts pārvaldē.
Centra reģistrācijas izmaksas, lai nodibinājumu piereģistrētu Biedrību un nodibinājumu reģistrā, valsts nodeva ir 11,38 euro saskaņā ar Ministru kabineta 2004.gada 15.aprīļa noteikumu Nr.308 “ Noteikumi par valsts nodevu ieraksta izdarīšanai biedrību un nodibinājumu reģistrā ” 2.1.apakšpunktu tiks segta no VARAM budžeta.
VDAA sekretariāta funkciju nodrošinās esošo cilvēkresursu ietvaros, proti, neveidojot jaunas amata vietas valsts pārvaldē.
Centra reģistrācijas izmaksas, lai nodibinājumu piereģistrētu Biedrību un nodibinājumu reģistrā, valsts nodeva ir 11,38 euro saskaņā ar Ministru kabineta 2004.gada 15.aprīļa noteikumu Nr.308 “ Noteikumi par valsts nodevu ieraksta izdarīšanai biedrību un nodibinājumu reģistrā ” 2.1.apakšpunktu tiks segta no VARAM budžeta.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Nav attiecināma, ņemot vērā, ka projekts paredz veikt apropriācijas pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 23.00.00 “Valsts atbalsta programmas un citi valsts nozīmes pasākumi”.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi