Anotācija

23-TA-2449: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 24. marta noteikumos Nr. 183 "Zemes kadastrālās uzmērīšanas un zemes ierīcības darbu veicēju sertifikācijas, sertifikāta darbības termiņa pagarināšanas un darbības uzraudzības cenrādis"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 24. marta noteikumos Nr. 183 "Zemes kadastrālās uzmērīšanas un zemes ierīcības darbu veicēju sertifikācijas, sertifikāta darbības termiņa pagarināšanas un darbības uzraudzības cenrādis"" (turpmāk – Noteikumu projekts) izstrādāts saistībā ar grozījumiem Ģeotelpiskās informācijas likuma (turpmāk – ĢIL) 23. panta trešajā daļā, kas paredz Ministru kabinetam apstiprināt ģeodēzisko darbu veicēju sertifikācijas, sertifikāta darbības termiņa pagarināšanas un sertificēto personu darbības uzraudzības maksas pakalpojumu cenrādi.
Papildus minētajam saistībā ar pēdējos gados pieaugušo inflācijas līmeni, kas saskaņā ar Finanšu ministrijas sniegtajiem datiem uz 2023. gadu sastāda 8,9%1, Noteikumu projekts paredz pārskatīt kadastrālās uzmērīšanas darbu veicēju un zemes ierīcības darbu veicēju sertifikācijas, sertifikāta darbības termiņa pagarināšanas un sertificēto personu darbības uzraudzības maksas pakalpojumu cenrādi, nodrošinot sertificēšanas institūcijām, kā valsts deleģēto funkciju izpildītajiem, iespēju sniegt pakalpojumus arī pie turpmāk pieaugošām cenām.
______________
1 Finanšu ministrijas informācija par inflācijas līmeni 2023. gadā – https://www.fm.gov.lv/lv/jaunums/fm-videja-gada-inflacija-2023-gada-bija-89.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir noteikt ģeodēzisko darbu veicēju, zemes kadastrālās uzmērīšanas darbu veicēju un zemes ierīcības darbu veicēju sertifikācijas, sertifikāta darbības termiņa pagarināšanas un darbības uzraudzības pakalpojumu, ko veic Ministru kabineta pilnvarotas sertificēšanas institūcijas, maksas apmēru Ministru kabineta 2021. gada 24. marta noteikumos Nr. 183 "Zemes kadastrālās uzmērīšanas un zemes ierīcības darbu veicēju sertifikācijas, sertifikāta darbības termiņa pagarināšanas un darbības uzraudzības cenrādis" (turpmāk – Noteikumi Nr. 183).
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Saskaņā ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra likuma (turpmāk – Kadastra likums) 29. panta 41 daļu Ministru kabinets apstiprina maksas pakalpojumu cenrādi par zemes kadastrālās uzmērīšanas veicēju sertifikāciju, sertifikāta darbības termiņa pagarināšanu un sertificēto personu darbības uzraudzību. Zemes ierīcības likuma 4. panta 41 daļa paredz, ka Ministru kabinets apstiprina maksas pakalpojumu cenrādi par zemes ierīcības darbu veicēju sertifikāciju, sertifikāta darbības termiņa pagarināšanu un sertificēto personu darbības uzraudzību. Atbilstoši Kadastra likuma 29. panta 4.1 daļas un Zemes ierīcības likuma 4. panta 4.1 daļas minētajam deleģējumam ir izdoti Noteikumi Nr. 183.
Aizsardzības ministrija ir izstrādājusi grozījumus ĢIL, kas stājās spēkā 2022. gada 29. jūnijā un nosaka Latvijas Ģeotelpiskās informācijas aģentūru par atbildīgo valsts politikas īstenošanā ģeodēzijas, kartogrāfijas un ģeotelpiskās informācijas jomā, kā arī nosaka tās dalību šīs politikas izstrādē. Pēc analoģijas ar Kadastra likuma un Zemes ierīcības likuma normām, ĢIL 22. panta otrā daļa un 23. panta trešā daļa paredz pilnvarojumu Ministru kabinetam noteikt sertificēšanas institūcijas, kas veic ģeodēzisko darbu veicēju sertifikāciju, kā arī pilnvaro Ministru kabinetu noteikt ar sertifikāciju saistīto darbību maksas pakalpojumu cenrādi.
Ministru kabineta 2010. gada 1. novembra noteikumu Nr. 1011 "Personu sertificēšanas un sertificēto personu uzraudzības kārtība ģeodēzijā, zemes ierīcībā un zemes kadastrālajā uzmērīšanā" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 1011) 2. punkts paredz, ka sertificēšanas institūcija, kas akreditēta nacionālajā akreditācijas institūcijā saskaņā ar normatīvajiem aktiem par atbilstības novērtēšanas institūciju novērtēšanu, akreditāciju un uzraudzību, izsniedz fiziskai personai sertifikātu, ja tā ir izpildījusi šo noteikumu prasības. Savukārt Ministru kabineta 2010. gada 10. augusta noteikumi Nr. 764 “Noteikumi par sertificēšanas institūcijām, kuras izsniedz sertifikātu ģeodēzisko darbu veicējam, zemes kadastrālajam uzmērītājam un zemes ierīcības darbu veicējam” (turpmāk – MK Noteikumi Nr. 764) nosaka sertificēšanas institūcijas, kuras Ministru kabinets pilnvaro ģeodēzijas, zemes kadastrālās uzmērīšanas un zemes ierīcības jomā veikt sertificēšanu un pieņemt ar tiem saistītus lēmumus – Latvijas Mērnieku biedrības Sertifikācijas centru un sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Sertifikācijas centrs" Speciālistu sertificēšanas centru.
Tādejādi sertificēšanas institūcijai ir jāizpilda divi nosacījumi:
1) jāsaņem akreditācija;
2) jāsaņem Ministru kabineta pilnvarojums.
Šobrīd MK Noteikumi Nr. 764 paredz pilnvarojumu sertifikāta izsniegšanai ģeodēzisko darbu veicējam, zemes kadastrālajam uzmērītājam un zemes ierīcības darbu veicējam 2 (divām) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā akreditētām sertificēšanas institūcijām:
1) Latvijas Mērnieku biedrības Sertifikācijas centrs (akreditēts no 2022. gada 1. jūnija līdz 2027. gada 31. maijam);
2) sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Sertifikācijas centrs" Speciālistu sertificēšanas centrs (akreditēts no 2022. gada 6. maija līdz 2027. gada 5. maijam).
Atbilstoši MK Noteikumiem Nr. 1011 un MK Noteikumiem Nr. 764 sertifikāti tiek izsniegti ne tikai zemes kadastrālās uzmērīšanas darbu un zemes ierīcības darbu jomā, bet arī ģeodēzijā. Minētais liecina par mērniecības jomas vienotību un nedalāmību, proti, mērniecības nozare (kadastrālā uzmērīšana, zemes ierīcība un ģeodēzija) ir vienota un nav skatāma sadrumstaloti.
No sertificēšanas institūciju tīmekļa vietnēs pieejamās informācijas (informācija iegūta 12.02.2024.) secināms, ka Latvijas Mērnieku biedrības Sertifikācijas centra kopējiem ģeodēzisko darbu veicējiem izsniegtajiem sertifikātiem 2024. gadā aktīvi ir 279 sertifikāti (bez tiem 1 sertifikāts – anulēts, savukārt 10 sertifikātiem – apturēta sertifikāta darbība. Savukārt sabiedrībai ar ierobežotu atbildību “Sertifikācijas centrs” 2024. gadā aktīvi ir 86 sertifikāti (bez tiem 4 sertifikātiem – apturēta sertifikāta darbība). Saskaņā ar MK noteikumu Nr. 1011 29. punktu sertifikāta darbības termiņu pagarina uz pieciem gadiem.
Ņemot vērā esošo sertifikātu skaitu pēc izsniegšanas datuma, paredzams, ka 2024. gadā Latvijas Mērnieku biedrības Sertifikācijas centrā sertifikāta termiņa pagarināšana būs jāveic 28 personām,  2025. gadā 29 personām, 2026. gadā – 162 personām, 2027. gadā 38 personām, 2028. gadā 22 personām un 2029. gadā 4 personām. Savukārt sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Sertifikācijas centrs” Speciālistu sertificēšanas centra sertifikāta darbības termiņa pagarināšana 2024. gadā būs jāveic 10 personām, 2025. gadā 4 personām, 2026. gadā 47 personām, 2027. gadā 14 personām un 2028. gadā 11 personām.
Šobrīd sertificēšanas institūcijas pilda valsts deleģētās funkcijas zemes kadastrālās uzmērīšanas darbu veicēju un zemes ierīcības darbu veicēju sertificēšanas jomā saskaņā ar 2021. gadā apstiprinātajām cenām.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Noteikumos Nr. 183 iztrūkst tiesiskais regulējums attiecībā uz ģeodēzisko darbu veicēju sertifikācijas, sertifikāta darbības termiņa pagarināšanu un darbības uzraudzības pakalpojuma, ko veic Ministru kabineta pilnvarotas sertificēšanas institūcijas, maksas apmēru ģeodēzijas jomā.
Ņemot vērā pēdējo gadu laikā strauju pieaugušo inflācijas līmeni (kas saskaņā ar Finanšu ministrijas sniegtajiem datiem uz 2023. gadu sastāda 8,9%), ka arī būtisku cenu kāpumu visās pakalpojumu sniegšanas jomās, sertificēšanas izdevumi zemes kadastrālās uzmērīšanas darbu veicēju un zemes ierīcības darbu veicēju jomā ir būtiski palielinājušies, radot risku turpmākai valsts deleģēto funkciju izpildei attiecīgajā līmenī.
Risinājuma apraksts
Aizsardzības ministrija ir sagatavojusi grozījumus Noteikumos Nr. 183 iekļaujot tajos ģeodēzisko darbu veicēju sertifikācijas, sertifikāta darbības termiņa pagarināšanas un sertificēto personu darbības uzraudzības pakalpojumu maksas izcenojumus.
Noteikumu projekta saskaņošanas procesā Tieslietu ministrija izteica iebildumu, kurā aicināja izvērtēt sertificēšanas institūciju sniegto pakalpojumu cenas arī zemes kadastrālās uzmērīšanas un zemes ierīcības darbu veicēju sertificēšanas jomā, nodrošinot sertificēšanas institūcijām iespēju sniegt pakalpojumus arī pie turpmāk pieaugošām cenām, secīgi nosakot pakalpojumu cenas ģeodēzijas, kadastrālās uzmērīšanas un zemes ierīcības sertificēšanas jomās.
Ņemot vērā minēto, ir izstrādāti grozījumi Noteikumos Nr. 183, pārskatot arī zemes kadastrālās uzmērīšanas darbu veicēju un zemes ierīcības darbu veicēju sertificēšanas pakalpojumu cenas un veidojot tās atbilstoši sertificēšanas institūciju sniegtajai informācijai, izvēloties vidējo piedāvāto pakalpojuma sniegšanas cenu un matemātiski to noapaļojot.
Saskaņā ar Pievienotās vērtības nodokļa likuma 3. panta astoto daļu privātpersonas, kuras saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu pilda tām deleģētus valsts pārvaldes uzdevumus, neuzskata par nodokļa maksātājiem attiecībā uz tām darbībām vai darījumiem, kuros tās iesaistās valsts pārvaldes funkciju vai uzdevumu pildīšanā. Ņemot vērā minēto, Noteikumu projektā minētajiem maksas pakalpojumiem PVN netiek piemērots.

Projekts nosaka maksu par:
1. sertificēšanu ģeodēzijas, zemes kadastrālās uzmērīšanas un zemes ierīcības jomā 260 euro apmērā. Tajā skaitā par sertificēšanu ģeodēzijas, zemes kadastrālās uzmērīšanas un zemes ierīcības jomās tikai par teorijas eksāmenu vienai personai 70,00 euro un tikai par praktisko eksāmenu vienai personai 190 euro;
2. maksu par sertifikāta darbības termiņa pagarināšanu ģeodēzijas jomā, zemes kadastrālās uzmērīšanas jomā un zemes ierīcības jomā 60 euro apmērā;
3. maksu par sertificētās personas darbības uzraudzību ģeodēzijas jomā (gada maksa) - 265,00 euro apmērā, zemes kadastrālās uzmērīšanas jomā (gada maksa) - 265,00 euro apmērā un zemes ierīcības jomā (gada maksa) - 140,00 euro apmērā.

1. Sertificēšanas ģeodēzijas jomā maksas pakalpojuma izcenojumu aprēķins:
Maksa par sertificēšanu ģeodēzijas jomā sastāv no pretendenta teorijas un praktiskā eksāmena nodrošināšanas, eksāmenu sagatavošanas, rezultātu labošanas, pārrunu veikšanas izmaksām, kā arī administratīvajām izmaksām (t.sk. telpu nomas izmaksām). Praksē bieži vien pretendents teorijas un praktisko eksāmena daļu kārto dalīti ar noteiktu laika intervālu vai atkārtoti, līdz ar to pretendentu ērtības dēļ sertificēšanas (eksāmena) maksas apmērs tiek sadalīts divās daļās - maksa par teorijas eksāmenu un maksa par praktisko eksāmenu. Sertificēšanas (teorijas un praktiskā eksāmena) kopējā maksa ir 260 EUR.

1.1. Sertificēšana ģeodēzijas jomā (tikai teorijas eksāmens), pakalpojuma izmaksas:
Nr.pk. Pārbaudes nosaukums,
izmaksu veids
Stundu skaits Stundas likme, euro (ar iedzīvotāju ienākuma nodokli) Kopā, euro
Tiešās izmaksas (eksperta darba samaksa):
1 Pretendenta teorijas eksāmens 1 30,00 30,00
2 Eksāmena sagatavošana labošana, pārrunas un pilnveidošana 0,5 30,00 15,00
Netiešās izmaksas:
3 Administratīvie izdevumi (t.sk. telpas, tehniskais aprīkojums u.c.)     25,00
  Maksas pakalpojuma izcenojums (euro):       70,00

1.2.Sertificēšana ģeodēzijas jomā (tikai praktiskais eksāmens), pakalpojuma izmaksas:
Nr.pk. Pārbaudes nosaukums,
izmaksu veids
Stundu skaits Stundas likme, euro (ar iedzīvotāju ienākuma nodokli) Kopā, euro
Tiešās izmaksas (eksperta darba samaksa):
1 1. Pretendenta praktiskais eksāmens 4 30,00 120,00
2 2. Eksāmena sagatavošana,   pārrunas un pilnveidošana 1,5 30,00 45,00
Netiešās izmaksas:
3 3. Administratīvie izdevumi (t.sk. telpas, tehniskais aprīkojums u.c.)     25,00
  Maksas pakalpojuma izcenojums (euro):      190,00

1.3. Sertifikāta darbības termiņa pagarināšanas ģeodēzijas jomā maksas pakalpojuma izcenojuma aprēķins:
Maksa par sertifikāta darbības termiņa pagarināšanu sastāv no eksperta tiešās darba samaksas, kas ietver sertificētās personas iesniegto un viņa lietā esošo dokumentu izvērtēšanas, kā arī administratīvajām izmaksām (t.sk. telpu nomas izmaksām).
 
Nr.pk. Pārbaudes nosaukums,
izmaksu veids
Stundu skaits Stundas likme, euro (ar iedzīvotāju ienākuma nodokli) Kopā, euro
Tiešās izmaksas (eksperta darba samaksa):
1 Sertificētās personas iesniegto un viņa personīgajā lietā esošo dokumentu izvērtēšana, lēmuma sagatavošana 1,5 30,00 45,00
Netiešās izmaksas:
2 Administratīvie izdevumi (t.sk. telpas, tehniskais aprīkojums u.c.)     15,00
  Maksas pakalpojuma izcenojums (euro):      60,00

1.4. Sertificētās personas darbības uzraudzība ģeodēzijas jomā (gada maksa) maksas pakalpojuma izcenojuma aprēķins:
Maksa par ģeodēzisko darbu veicēju darbības uzraudzību ietver topogrāfiskās uzmērīšanas darbus, izpildmērījumus, ģeodēziskos darbus būvlaukumā, būvju kadastrālās uzmērīšanas, vietējā ģeodēziskā tīkla pilnveides, attālās izpētes, lāzerskenēšanas un citus darbus. Uzraudzība veicama apvidū. Tā ietver iesaistītā eksperta tiešās izmaksas (darba samaksa par patērēto kopējo laiku), instrumentu un programmatūras īres vai amortizācijas vai iegādes un uzturēšanas izmaksas, kā arī transporta izdevumus līdz pārbaudāmajam objektam un atpakaļ, ja nepieciešams, arī izdevumi par naktsmītni. Maksa tiek noteikta vienai personai par vienu darbības gadu.
 
Nr.pk. Rādītājs (izmaksu veids) Izmaksu apjoms gadā, euro
1 Uzraudzības tiešās izmaksas 65 040,00
2 Netiešās izmaksas 31 686,49
3 Pakalpojuma izmaksas kopā: 96 726,49
  Maksas pakalpojumu vienību skaits gadā: 365
  Maksas pakalpojuma izcenojums (euro):  265,00

2. Sertificēšanas zemes kadastrālās uzmērīšanas jomā maksas pakalpojuma izcenojumu aprēķins:
Maksa par sertificēšanu zemes kadastrālās uzmērīšanas jomā sastāv no pretendenta teorijas un praktiskā eksāmena nodrošināšanas, eksāmenu sagatavošanas, rezultātu labošanas, pārrunu vešanas izmaksām, kā arī administratīvajām izmaksām (t.sk. telpu nomas izmaksām). Sertificēšanas (teorijas eksāmena un praktiskā eksāmena) kopējā maksa ir 260 EUR.

2.1. Sertificēšana zemes kadastrālās uzmērīšanas jomā (tikai teorijas eksāmens), pakalpojuma izmaksas:
Nr.pk. Pārbaudes nosaukums,
izmaksu veids
Stundu skaits Stundas likme, euro (ar iedzīvotāju ienākuma nodokli) Kopā, euro
Tiešās izmaksas (eksperta darba samaksa):
1 Pretendenta teorijas  eksāmens 1 30,00 30,00
2 Eksāmena sagatavošana, labošana, pārrunas un pilnveidošana 0,5 30,00 15,00
Netiešās izmaksas:
3 Administrācijas izdevumi (t.sk. telpas, tehniskais aprīkojums u.c.)     25,00
  Maksas pakalpojuma izcenojums (euro)     70,00

2.2. Sertificēšana zemes kadastrālās uzmērīšanas jomā (tikai praktiskais eksāmens), pakalpojuma izmaksas:
Nr.pk. Pārbaudes nosaukums,
izmaksu veids
Stundu skaits Stundas likme, euro (ar iedzīvotāju ienākuma nodokli) Kopā, euro
Tiešās izmaksas (eksperta darba samaksa):
1 Pretendenta praktiskais eksāmens 4 30,00 120,00
2 Eksāmena sagatavošana, pārrunas un pilnveidošana 1,5 30,00 45,00
Netiešās izmaksas:
3 Administrācijas izdevumi (t.sk. telpas, tehniskais aprīkojums u.c.)     25,00
  Maksas pakalpojuma izcenojums (euro)     190,00

2.3. Sertifikāta darbības termiņa pagarināšana zemes kadastrālās uzmērīšanas jomā maksas pakalpojuma izcenojuma aprēķins:
Maksa par sertifikāta darbības termiņa pagarināšanu sastāv no eksperta tiešās darba samaksas, kas ietver sertificētās personas iesniegto un viņa lietā esošo dokumentu izvērtēšanas, kā arī administratīvajām izmaksām (t.sk. telpu nomas izmaksām).
 
Nr.pk. Pārbaudes nosaukums, izmaksu veids Stundu skaits Stundas likme, EUR (ar IIN) Kopā, euro
Tiešās izmaksas (eksperta darba samaksa)
1 Sertificētās personas iesniegto un tā personīgajā lietā esošo dokumentu izvērtēšana, lēmuma sagatavošana 1,5 30,00 45,00
Netiešās izmaksas
2 Administrācijas izdevumi (t.sk. telpu uzturēšana, tehniskais aprīkojums, u.c.) 1,5 10,00 15,00
  Maksas pakalpojuma izcenojums (euro)     60,00

2.4. Sertificētās personas darbības uzraudzība zemes kadastrālās uzmērīšanas jomā (gada maksa) maksas pakalpojuma izcenojuma aprēķins:
Maksa par kadastrālās uzmērīšanas darbu veicēju darbības uzraudzību ietver iesniegumu (sūdzību) par sertificētās personas profesionālo darbību izskatīšanu, uzmērīšanas darbus, izpildmērījumus, būvju kadastrālās uzmērīšanas un citus darbus. Uzraudzība veicama apvidū. Tā ietver iesaistītā eksperta tiešās izmaksas (darba samaksa par patērēto kopējo laiku), instrumentu un programmatūras īres vai amortizācijas vai iegādes un uzturēšanas izmaksas, kā arī transporta izdevumus līdz pārbaudāmajam objektam un atpakaļ, ja nepieciešams. Maksa tiek noteikta vienai personai par vienu darbības gadu.
 
Nr.pk. Rādītājs (izmaksu veids) Izmaksu apjoms gadā (euro)
1 Tiešās izmaksas 43 460,00
2 Netiešās izmaksas 24 645,00
3 Pakalpojuma izmaksas kopā: 68 105,00
  Maksas pakalpojumu vienību skaits gadā 257
  Maksas pakalpojuma izcenojums (euro) 265,00

3. Sertificēšanas zemes ierīcības jomā maksas pakalpojuma izcenojumu aprēķins:
Maksa par sertificēšanu zemes ierīcības jomā sastāv no pretendenta teorijas un praktiskā eksāmena nodrošināšanas, eksāmenu sagatavošanas, rezultātu labošanas, pārrunu vešanas izmaksām, kā arī administratīvajām izmaksām (t.sk. telpu nomas izmaksām). Sertificēšanas (teorijas eksāmena un praktiskā eksāmena) kopējā maksa ir 260 EUR.

3.1. Sertificēšana zemes ierīcības jomā (tikai teorijas eksāmens),
pakalpojuma izmaksas:
Nr.pk. Pārbaudes nosaukums,
izmaksu veids
Stundu skaits Stundas likme, euro (ar iedzīvotāju ienākuma nodokli) Kopā, euro
Tiešās izmaksas (eksperta darba samaksa):
1 Pretendenta teorijas  eksāmens 1 30,00 30,00
2 Eksāmena sagatavošana, labošana, pārrunas un pilnveidošana 0,5 30,00 15,00
Netiešās izmaksas:
3 Administrācijas izdevumi (t.sk. telpas, tehniskais aprīkojums u.c.)     25,00
  Maksas pakalpojuma izcenojums (euro)     70,00

3.2. Sertificēšana zemes ierīcības jomā (tikai praktiskais eksāmens), pakalpojuma izmaksas:
Nr.pk. Pārbaudes nosaukums,
izmaksu veids
Stundu skaits Stundas likme, euro (ar iedzīvotāju ienākuma nodokli) Kopā, euro
Tiešās izmaksas (eksperta darba samaksa):
1 Pretendenta praktiskais eksāmens 4 30,00 120,00
2 Eksāmena sagatavošana, pārrunas un pilnveidošana 1,5 30,00 45,00
Netiešās izmaksas:
3 Administrācijas izdevumi (t.sk. telpas, tehniskais aprīkojums u.c.)     25,00
  Maksas pakalpojuma izcenojums (euro)     190,00

3.3. Sertifikāta darbības termiņa pagarināšana zemes ierīcības jomā maksas pakalpojuma izcenojuma aprēķins:
Maksa par sertifikāta darbības termiņa pagarināšanu sastāv no eksperta tiešās darba samaksas, kas ietver sertificētās personas iesniegto un viņa lietā esošo dokumentu izvērtēšanas, kā arī administratīvajām izmaksām (t.sk. telpu nomas izmaksām).
 
Nr.pk. Pārbaudes nosaukums, izmaksu veids Stundu skaits Stundas likme, EUR (ar IIN) Kopā, euro
Tiešās izmaksas (eksperta darba samaksa)
1 Sertificētās personas iesniegto un tā personīgajā lietā esošo dokumentu izvērtēšana, lēmuma sagatavošana 1,5 30,00 45,00
Netiešās izmaksas
2 Administrācijas izdevumi (t.sk. telpu uzturēšana, tehniskais aprīkojums, u.c.) 1,5 10,00 15,00
  Maksas pakalpojuma izcenojums (euro)     60,00

3.4. Sertificētās personas darbības uzraudzība zemes ierīcības jomā (gada maksa) maksas pakalpojuma izcenojuma aprēķins:
Maksa par zemes ierīcības darbu veicēju darbības uzraudzību ietver iesniegumu (sūdzību) par sertificētās personas profesionālo darbību izskatīšanu, uzmērīšanas darbus un citus pārbaudes darbus apvidū. Tā ietver iesaistītā eksperta tiešās izmaksas (darba samaksa par patērēto kopējo laiku), instrumentu un programmatūras īres vai amortizācijas vai iegādes un uzturēšanas izmaksas, kā arī transporta izdevumus līdz pārbaudāmajam objektam un atpakaļ, ja nepieciešams. Maksa tiek noteikta vienai personai par vienu darbības gadu.
 
Nr.pk. Rādītājs (izmaksu veids) Izmaksu apjoms gadā (euro)
1 Tiešās izmaksas 9 158,00
2 Netiešās izmaksas 14 082,00
3 Pakalpojuma izmaksas kopā: 23 240,00
  Maksas pakalpojumu vienību skaits gadā 166
  Maksas pakalpojuma izcenojums (euro) 140,00
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Ģeodēzijā, zemes kadastrālajā uzmērīšanā un zemes ierīcībā sertificētās personas, kas normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos un kārtībā ir tiesīgas pretendēt uz sertifikāta saņemšanu ģeodēzijā, zemes kadastrālajā uzmērīšanā un zemes ierīcībā.
Ietekmes apraksts
-
Juridiskās personas
  • Sertificēšanas institūcijas - Latvijas Mērnieku biedrības Sertifikācijas centrs un sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Sertifikācijas centrs" Speciālistu sertificēšanas centrs.
Ietekmes apraksts
-

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Noteikumu projekts nerada ietekmi uz valsts un pašvaldību budžetiem, kā arī uz Aizsardzības ministrijas un Tieslietu ministrijas budžeta resursu un izdevumu sadaļu. MK Noteikumi Nr. 764 nosaka sertificēšanas institūcijas (privātpersonas), kuras Ministru kabinets ir pilnvarojis ģeodēzijas, zemes kadastrālās uzmērīšanas un zemes ierīcības jomā veikt uzdevumus, pieņemot ar tiem saistītus lēmumus – Latvijas Mērnieku biedrības Sertifikācijas centru un sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Sertifikācijas centrs" Speciālistu sertificēšanas centru. Attiecīgi Noteikumu projekta mērķis ir noteikt ģeodēzisko darbu veicēju, zemes kadastrālās uzmērīšanas darbu veicēju un zemes ierīcības darbu veicēju sertifikācijas, sertifikāta darbības termiņa pagarināšanu un darbības uzraudzības pakalpojumu, ko veic Ministru kabineta pilnvarotas sertificēšanas institūcijas, maksas apmēru.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Aizsardzības ministrija, Latvijas Ģeotelpiskās informācijas aģentūra, Tieslietu ministrija
Nevalstiskās organizācijas
Cits
Latvijas Mērnieku biedrības Sertifikācijas centrs un sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Sertifikācijas centrs" Speciālistu sertificēšanas centrs.

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

Pirms projekta izstrādes Aizsardzības ministrija (Latvijas Ģeotelpiskās informācijas aģentūra) ir lūgusi Latvijas Mērnieku biedrības Sertifikācijas centram un sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Sertifikācijas centrs" Speciālistu sertificēšanas centram sniegt informāciju par institūcijas cenrādī iekļautā maksas pakalpojuma "sertifikācija vienā jomā", "profesionālās darbības uzraudzība vienā jomā" un "sertifikāta darbības termiņa pagarināšana vienā jomā" attiecībā uz ģeodēzisko darbu veicējiem izcenojuma aprēķinu un ar šo pakalpojumu sniegšanu saistīto izdevumu aprēķinus.
Noteikumu projekta saskaņošanas procesā Tieslietu ministrija izteica iebildumu, kurā aicināja izvērtēt sertificēšanas institūciju sniegto pakalpojumu cenas arī zemes kadastrālās uzmērīšanas un zemes ierīcības darbu veicēju sertificēšanas jomā, nodrošinot sertificēšanas institūcijām iespēju sniegt pakalpojumus arī pie turpmāk pieaugošām cenām, secīgi nosakot pakalpojumu cenas ģeodēzijas, kadastrālās uzmērīšanas un zemes ierīcības sertificēšanas jomās.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Latvijas Mērnieku biedrības Sertifikācijas centrs un sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Sertifikācijas centrs" Speciālistu sertificēšanas centrs.

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk