Anotācija (ex-ante)

22-TA-3138: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Dabas aizsardzības pārvaldes publisko maksas pakalpojumu cenrādis" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Izstrādāts saskaņā ar Likuma par budžetu un finanšu vadību 5. panta devīto daļu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Tiesību akta projekta "Dabas aizsardzības pārvaldes publisko maksas pakalpojumu cenrādis"" (turpmāk - Noteikumu projekts) mērķis ir noteikt Dabas aizsardzības pārvaldes (turpmāk - Pārvalde) publisko maksas pakalpojumu cenas atbilstoši papildu līdzekļu ieguldījumiem pakalpojumu nodrošināšanā un attīstībā, kā arī pastāvīgajiem uzlabojumiem vides izglītības darbā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Pārvaldes sniegto maksas pakalpojumu cenas nav mainītas kopš 2013. gada. Ievērojot, ka minētajā periodā izmaksas ir būtiski pieaugušas, Pārvalde ir pārskatījusi publisko maksas pakalpojumu cenrādi atbilstoši šī brīža izmaksām.
Aktualizējot maksas pakalpojumu izcenojumus atbilstoši Ministru kabineta 2011. gada 3. maija noteikumu Nr. 333 "Kārtība, kādā plānojami un uzskaitāmi ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un ar šo pakalpojumu sniegšanu saistītie izdevumi, kā arī maksas pakalpojumu izcenojumu noteikšanas metodika un izcenojumu apstiprināšanas kārtība" prasībām, tika izvērtēti katra maksas pakalpojuma nodrošināšanai nepieciešamie tiešie izdevumi un ņemtas vērā uz katra pakalpojuma sniegšanu attiecināmās netiešās izmaksas, vienlaikus paredzot atvieglojumus normatīvajos aktos noteiktajām mērķa grupām un sniegto maksas pakalpojumu apjoma izmaiņas.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ministru kabineta 2013. gada 16. jūlija noteikumu Nr. 406 "Dabas aizsardzības pārvaldes publisko maksas pakalpojumu cenrādis" 2. pielikumā “Dabas aizsardzības pārvaldes publisko maksas pakalpojumu cenrādis” norādītais Pārvaldes cenrādis nav atbilstošs šī brīža Pārvaldes pakalpojumu izmaksām, ir nepieciešams iekļaut cenrādī papildu publisko maksas pakalpojumu veidus.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts nosaka Pārvaldes Cenrādi, paredzot izcenojuma precizējumus, papildu pakalpojumu iekļaušanu, atvieglojumus normatīvajos aktos noteiktajām mērķa grupām un sniegto maksas pakalpojumu apjoma izmaiņas. Katram pakalpojuma veidam izcenojums ir pamatots ar detalizētiem aprēķiniem. Nosakot biļetes cenu par Līgatnes dabas takas apmeklējumu, ir veikts pakalpojumu izcenojumu aprēķins, izcenojot ieejas pamatbiļetes cenu, no kuras, savukārt, izcenotas cenas noteiktām mērķa grupām (bērniem, studentiem, vispārējās un profesionālās izglītības iestāžu izglītojamiem, kas vecāki par 18 gadiem, pensionāriem, ģimenēm). Lai nodrošinātu maksas pakalpojumu pieejamību minētām mērķa grupām, cenrādī ir iestrādāti atvieglojumi - atlaides procentos.
Tā kā pirmsskolas vecums var mainīties atkarībā no valsts politikas par bērnu vecumu, kad jāuzsāk skolas gaitas, tad bērni izdalīti atsevišķā noteikumu punktā un precizēts bērnu vecums, kuriem neiekasē maksu par Cenrādī minētajiem pakalpojumiem Līgatnes dabas taku apmeklējumam un vides izglītības nodarbībām/pārgājieniem. Tāpat maksu neiekasē no bāreņiem un bez vecāku gādības palikušiem bērniem, visām krīzes centru, ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūciju klientiem, Valsts izglītības informācijas sistēmā reģistrēto speciālo izglītības iestāžu izglītojamajiem, viņu pavadošajām personām (uzrādot atbilstošus dokumentus), kā arī personām ar I un II grupas invaliditāti. Atlaide attiecināta arī uz personām, kas pavada bērnus ar invaliditāti, vai personas, kuras nav sasniegušas 24 gadu vecumu un kurām ir noteikta I vai II grupas invaliditātes grupa, vai personas ar I grupas invaliditāti, speciālo grupu pavadošām personām, uzrādot atbilstošus dokumentus.
Tā kā Līgatnes dabas taku un izglītojošu nodarbību/pārgājienu viena no lielākajām mērķauditorijām ir apmeklētāji, kas pakalpojumu izmanto grupā, tad maksas atlaide piemērota grupas vadītājam un definēts grupas apmeklētāju vecums un grupas lielums, uz kuru attiecināta maksas atlaide vadītājam. 
Lai atbalstītu daudzbērnu ģimenes un ģimenes, kuru aprūpē ir bērns ar invaliditāti vai persona, kura nav sasniegusi 24 gadu vecumu, ar I vai II grupas invaliditāti, Cenrādī piemērota maksas atlaide 50% apmērā, uzrādot Ministru kabineta 2021. gada 1. jūnija noteikumu Nr. 352 "Latvijas Goda ģimenes apliecības programmas īstenošanas kārtība" 35.punktā noteiktos dokumentus, un dokumentus, kas apliecina daudzbērnu ģimenes statusu vai bērnu skaitu. Bērnu tiesību aizsardzības likuma 26. panta sestā daļa nosaka, ka, novērtējot ieguldījumu un vairojot prestižu sabiedrībā, kā arī lai veicinātu un atbalstītu pašvaldību, komersantu un citu personu brīvprātīgu iesaistīšanos atbalsta sniegšanā daudzbērnu ģimenēm, Sabiedrības integrācijas fonds nodrošina valsts atbalsta programmas "Latvijas Goda ģimenes apliecības programma" īstenošanu.

Maksājumu par Pārvaldes sniegtajiem pakalpojumiem varēs veikt, izmantojot vairākus maksāšanas veidus: ar tāda maksājumu pakalpojuma sniedzēja starpniecību, kuram ir tiesības sniegt maksājumu pakalpojumus Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma izpratnē; ar maksājumu karti maksājumu karšu pieņemšanas terminālī vai citā alternatīvā sistēmā, ja Pārvalde vai starpniekinstitūcija to tehniski nodrošina par maksas pakalpojumiem Līgatnes dabas takās; ar pārskaitījumu Pārvaldes norēķinu kontā Valsts kasē par pārējiem maksas pakalpojumiem.

Popularizējot dabai draudzīgu pārvietošanās veidu un veselīgu dzīvesveidu, autoceļš Līgatnes dabas takās paredzēts velobraucējiem un skrituļslidotājiem, ziemā – distanču slēpošanai. Ar mehāniskajiem transportlīdzekļiem Līgatnes dabas takās atļauta bezmaksas iebraukšana tikai personai ar invaliditāti un operatīvajam transportlīdzeklim.
Ņemot vērā to, ka Līgatnes dabas taku apmeklētājiem tiek piedāvāts labiekārtots stāvlaukums, tas tiek atbilstoši uzturēts, ieguldot līdzekļus tā apsaimniekošanā, tad cenrādis paredz jaunu pakalpojumu “Stāvlaukums Līgatnes dabas takās”, tiek noteikta maksa par stāvvietas izmantošanu Līgatnes dabas taku apmeklētājiem un par stāvvietas izmantošanu autobraucējiem, kas nav Līgatnes dabas taku apmeklētāji. 
Ņemot vērā to, ka Līgatnes dabas taku apmeklētājiem ir interese stāvlaukumu izmantot kā kempingpiekabes uzturēšanās vietu, jo pieejams ērts, labiekārtots stāvlaukums Gaujas Nacionālā parka teritorijā,  Cenrādis paredz maksas pakalpojumu - “Elektrības pieslēgums kempingpiekabei”, kurā ietvertas elektrības un stāvlaukuma apsaimniekošanas izmaksas.
Cenrādis paredz jaunu pakalpojumu “Tirdzniecības vieta īpaši aizsargājamā dabas teritorijā Pārvaldes rīkotu publisku pasākumu laikā”, pamatojoties uz interesi no uzņēmējiem, kas piedāvā izbraukuma tirdzniecību brīvā dabā, un publisko pasākumu apmeklētāju izrādīto interesi iegādāties dažādas uzkodas un siltus dzērienu pasākumu laikā. 
Cenrādis paredz jaunu pakalpojumu “Bišu saimju izvietošana īpaši aizsargājamā dabas teritorijā vienā zemes vienībā valsts zemē, kas atrodas Pārvaldes pārvaldīšanā”, pamatojoties uz interesi no biteniekiem par iespēju bišu saimju izvietošanai īpaši aizsargājamās dabas teritorijās. Bites veicina apputeksnēšanos, kas, savukārt, veicina bioloģiskās daudzveidības saglabāšanu. Pēdējos gados bišu pastāvēšanu apdraud pastāvīgs pesticīdu piesārņojums, savukārt viena no Pārvaldes funkcijām ir nodrošināt sugu un biotopu aizsardzību.

Cenrādis nosaka Pārvaldes Centrālā biroja Siguldā un reģionālo biroju Ķemeros, Salacgrīvā un Ļaudonā telpu īslaicīgas izmantošanas (semināriem, konferencēm, sapulcēm, prezentācijām, izstādēm, izglītojošiem pasākumiem) izmaksas.

Vides izglītības pakalpojumu jomā cenrādis paredz jaunu pakalpojumu “Fotoattēli no pārvaldes arhīva”, pamatojoties uz to, ka Pārvalde savu tiešo uzdevumu veikšanai dabā veic fotofiksācijas – gan infrastruktūru, gan sugas, gan biotopus, gan ainavas. Fotoattēli tiek klasificēti un uzglabāti foto arhīvā. Tā kā Pārvaldes pamatuzdevums nav nodrošināt šādus fotoattēlus sabiedrībai brīvi pieejamā veidā, tad šis ir uzskatāms kā papildu pakalpojums, kura cenas aprēķinā ietvertas darbinieka patērētās darba stundas, atlasot nepieciešamos attēlus, apstrādājot vajadzīgajos formātos, kā arī sagatavojot un slēdzot Licences līgumu, ar kuru viena puse, autortiesību subjekts dod atļauju otrai pusei, darba izmantotājam,  izmantot darbu un nosaka darba izmantošanas veidu, vienojoties par izmantošanas noteikumiem, atlīdzības lielumu, tās izmaksāšanas kārtību un termiņu par attēlu izmantošanu  un Autortiesību ievērošanu. Attēlu izsniegšana paredzēta tikai nekomerciāliem mērķiem, piemēram, tūrismam, izglītošanai, komunikācijai.
Cenrādis paredz jaunus pakalpojumus “Pārvaldes speciālista/eksperta konsultācija (mutiska, individuāla)” un “Pārvaldes speciālista/eksperta atzinums (rakstveida)”, pamatojoties uz to, ka iestādei noteikto funkciju izpildei Pārvaldē tiek algoti dažādi augsta līmeņa eksperti – biologi, dendrologi, ornitologi, ģeologi, ģeogrāfi u.c. Pārstāvot Pārvaldi – vadošo iestādi dabas aizsardzības jomā, – eksperti nereti sniedz individuālas konsultācijas un atzinumus, kuru sagatavošana un sniegšana prasa laiku. Tā kā šis nav iestādes pamatuzdevums, šis ir klasificējams kā maksas pakalpojums.

Cenrādis paredz jaunu pakalpojumu “Izglītojoša nodarbība/pārgājiens (grupām ≤ 30 cilv., papildus jāsedz arī ieejas maksa maksas objektos)”, pamatojoties uz to, ka Pārvalde īsteno dabas izglītības funkciju piecos dabas centros (pa vienam katrā nacionālajā parkā un Ziemeļvidzemes biosfēras rezervātā). Šajos centros nodarbības ir pieejamas ikvienam interesentam, iepriekš piesakoties. Ņemot vērā, ka nodarbībās izmantotās ekspozīcijas nepieciešams atjaunot un mainīt, ka nolietojas nodarbībās izmantotie instrumenti, spēles un citi izglītojošie materiāli, kā arī nepieciešams gatavot nodarbībās dažādus izdales palīgmateriālus, ir nepieciešams noteikt maksu par nodarbību, kas ļautu kvalitatīvi īstenot Pārvaldei noteikto izglītošanas funkciju.
Cenrādis paredz jaunu pakalpojumu “Individuāla tēmas izstrāde nodarbībām”, pamatojoties uz to, ka Pārvaldei ir izstrādāta vienota metodika dabas izglītības nodarbībām, kādas tiek piedāvātas un īstenotas dabas izglītības centros. Nodarbību tēmas ir salāgotas ar izglītības programmu vispārējās izglītības iestādēs atbilstoši vecumposmiem, savukārt, pieaugušajiem – saskaņotas ar Pārvaldes darbības mērķiem un aktuālajiem jautājumiem. Jaunu tēmu izstrāde prasa zinošu ekspertu piesaisti un dabas izglītības speciālista darbu, lai izstrādātu izglītojošas aktivitātes un materiālus. Ja šādas tēmas izstrāde nav Pārvaldes darba plānā, tā būtu jāsedz klientam.
Cenrādis paredz jaunu pakalpojumu “Dabas izglītības nodarbība/lekcija izbraukumā”,  jo aizvien biežāk Pārvaldes speciālisti tiek aicināti organizēt un īstenot dabas izglītības nodarbības izbraukumos ārpus dabas centru telpām un pieguļošās teritorijas. Šādu nodarbību organizēšana prasa papildu resursus (laiku, speciāli pielāgotus materiālus, metodoloģijas pielāgošanu videi). Šo izmaksu segšanai veikts aprēķins un noteikta maksa gan par speciālista darba stundām, gan par ceļa izdevumu segšanu.
Valsts un pašvaldību iestāžu sadarbība atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likuma 54. panta trešajā daļā noteiktajam notiek bez maksas, savukārt Noteikumu projekts nosaka, ka Pārvalde piemēro  30% atlaidi Pārvaldes atpazīstamības veicināšanai sadarbības partneru organizētos pasākumos un akcijās (piemēram, Pārvalde sadarbībā ar biedrību “Latvijas Zaļā josta” veido informatīvi izglītojošas aktivitātes, lai veicinātu videi draudzīgas apziņas attīstību visā sabiedrībā, jo īpaši bērnu un jauniešu vidū, palielinātu sabiedrības lomu un līdzdalību vides kvalitātes atjaunošanas un saglabāšanas procesos, vides politikas veidošanā un īstenošanā), 50% atlaidi Pārvaldes organizēto pasākumu un akciju atpazīstamības veicināšanai, apmeklētāju piesaistei (piemēram, Pārvalde sadarbībā ar vietējām pašvaldībām un uzņēmējiem organizē izglītojošo pasākumu Gaujas Nacionālā parka  ceļotāju diena, lai izglītotu par dabas vērtībām, plašu kultūrvēsturisko mantojumu, cilvēka un dabas kopdarbību un dotu iespēju dažādās aktivitātēs veselīgi pavadīt laiku dabā), kā arī 100% atlaidi sadarbības partneriem dabas izpratnes, kultūras aktivitāšu veicināšanai un pieredzes apmaiņas nodrošināšanai (piemēram, dabas nozares nevalstiskajām organizācijām kā Pārvaldes sadarbības partneriem dabas aizsardzības projektu īstenošanā, lai izvietotu bišu saimes uz Pārvaldes pārvaldīšanā esošās zemes, pļavu biotopu saglabāšanas popularizēšanai) un mediju pārstāvjiem profesionālās darbības veikšanai (piemēram, sabiedrisko mediju pārstāvjiem, kuri sniedz būtisku ieguldījumu vides izglītības stiprināšanā un veicināšanā, izpilda sabiedrisko pasūtījumu, veidojot informatīvos sižetus par dabu, vidi, dzīvniekiem un dabas saglabāšanu). 

Tāpat Cenrādis paredz jaunu pakalpojumu “Komerciālu pasākuma rīkošana brīvā dabā īpaši aizsargājamā dabas teritorijā, ja tiek izmantota valsts zeme, kas atrodas Pārvaldes pārvaldīšanā”, kurš sīkāk iedalās atkarībā no pasākumu dalībnieku skaita, pamatojoties uz to, ka pieaug tendence rīkot āra pasākumus īpaši aizsargājamā dabas teritorijā, kā piemēram, Stirnu buks, savukārt nereti pēc pasākuma teritorija ir jāuzkopj un jāatjauno.

Saskaņā ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (Valdītājs) un Pārvaldes (Pārvaldnieks) 2017.gada 14. novembrī noslēgtajā Valsts nekustamo īpašumu pārvaldīšanas līgumā (turpmāk – Pārvaldīšanas līgums) noteikto valsts nekustamo īpašumu pārvaldīšanas kārtību, Pārvalde ir veikusi valsts nekustamā īpašuma pārvaldīšanas ieņēmumu, izdevumu analīzi un nekustamā īpašuma izmantošanas perspektīvu izvērtēšanu, lai nodrošinātu pēc iespējas efektīvāku un ekonomiski lietderīgāku valsts nekustamā īpašuma izmantošanu. Atbilstoši Pārvaldīšanas līgumam Pārvalde slēdz civiltiesiskus līgumus par valsts nekustamā īpašuma lietošanu (tajā skaitā nomu), kontrolē noslēgto līgumu izpildi, un novirza ieņēmumus ar nekustamā īpašuma pārvaldības darbības veikšanu saistīto izdevumu segšanai, kā arī nepieciešamo derīgo uzlabojumu veikšanai nekustamajā īpašumā.
Atbilstoši iepriekšējai pieredzei ir palielinājies pieprasījums valsts zemes nomas līgumu slēgšanai derīgo izrakteņu ieguvei komerciāliem mērķiem Pārvaldes pārvaldīšanā esošajās zemēs – gan sākotnējai līgumu noslēgšanai, gan noslēgto līgumu pārjaunošanai un priekšmeta paplašināšanai. Lai nodrošinātu efektīvu ar nekustamā īpašuma lietošanu saistīto administratīvo izdevumu segšanu, Cenrādis paredz maksas pakalpojumus dokumentu sagatavošanai par valsts zemes, kas atrodas Pārvaldes pārvaldīšanā, nomas līgumu, kas tiek slēgti derīgo izrakteņu ieguvei komerciāliem mērķiem, sagatavošanai, to pārjaunošanai un līguma priekšmeta paplašināšanai.
Turklāt Pārvaldei kā valsts nekustamā īpašuma Pārvaldniekam ir jāgūst pārliecība, ka līgums tiek pildīts atbilstoši valsts zemes nomas līguma nosacījumiem, tāpēc jāveic uzraudzības vizītes, lai  pārliecinātos, vai nomnieks pilda līgumā noteiktos nosacījumus (piemēram, vai nomnieks atbilstoši apsaimnieko atkritumus, vai tiek ievēroti derīgo izrakteņu ieguves apjomi). Minētās darbības (laiks, degviela) Pārvaldei rada izdevumus, kuri ir jāsedz komerciālās darbības veicējam.
Pārvalde kā Pārvaldnieks ar valsts zemes nomniekiem slēdz līgumus, kas dibināti uz civiltiesisko attiecību pamata, nevis uz administratīvo (publisko) tiesību pamata.
Tā kā Cenrādī minētie maksājumi par dokumentu sagatavošanu, pārjaunošanu un līguma priekšmeta paplašināšanu nav noteikti citos ārējos normatīvajos aktos, tad tie nekādā veidā neskar maksājumus un jomas, ko nosaka Ministru kabineta 2011. gada 6. septembra noteikumi Nr. 696 “Zemes dzīļu izmantošanas licenču un bieži sastopamo derīgo izrakteņu ieguves atļauju izsniegšanas kārtība, kā arī publiskas personas zemes iznomāšanas kārtība zemes dzīļu izmantošanai”,  kā arī Ministru kabineta 2006.gada 19.decembra noteikumi Nr.1055 “Noteikumi par valsts nodevu par zemes dzīļu izmantošanas licenci, bieži sastopamo derīgo izrakteņu ieguves atļauju un atradnes pasi”.

Pārvaldes maksas pakalpojumiem tiek piemērota pievienotās vērtības nodokļa standartlikme - 21 procents, kas atbilstoši ir norādīta pielikuma pamatojošajā informācijā par pakalpojuma cenas veidošanos.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • studenti
  • skolēni
  • pirmsskolas vecuma bērni
  • pensionāri
  • personas ar invaliditāti
Ietekmes apraksts
Apmeklētāji, kas interesējas par dabu, dabas aizsardzību, dabas apsaimniekošanu, aktuālajiem procesiem (skolēni, studenti, izglītojamie un pieaugušie, tostarp pensionāri, ģimenes, kā arī ārvalstu tūristi).
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Komersanti, iestādes, biedrības, kuru darbības, organizētie pasākumi var tikt īstenoti Pārvaldes pārraudzībā esošajā dabas teritorijās un administratīvajās ēkās.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
365 476
0
365 476
0
365 476
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
365 476
0
365 476
0
365 476
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
365 476
0
365 476
0
365 476
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
365 476
0
365 476
0
365 476
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Detalizēts publisko maksas pakalpojumu ieņēmumu un izdevumu aprēķins pievienots šīs anotācijas pielikumā.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas 24.08.00 apakšprogrammā “Nacionālo parku darbības nodrošināšana” 2022. gadā un sekojošajos gados Pārvaldes ieņēmumi no publiskajiem maksas pakalpojumiem un citiem pakalpojumiem ir 365 476 euro, no kuriem maksas pakalpojumi  saskaņā ar cenrādi ir 303 574,80 euro un ieņēmumi no citiem pakalpojumiem 61 901,20 euro, tostarp, ieņēmumi no nomas, īres līgumiem, cirsmu izsoles, medību tiesību iznomāšanas.
Detalizētie ieņēmumu un izdevumu aprēķini (pielikumā) veikti, ņemot vērā pēdējo gadu Covid-19 pandēmijas ietekmes radītās apmeklētāju skaita izmaiņas, iedzīvotāju brīvā laika paradumu un vietējā tūrisma tendenču izmaiņas. Paaugstinot ieejas biļešu un maksas pakalpojumu cenas, netiek paredzēts, ka palielināsies valsts budžeta ieņēmumi no maksas pakalpojumiem. Lai gan ir grūtības precīzi prognozēt pieprasījumu turpmākajiem gadiem, un sniegto maksas pakalpojumu apjoms pa gadiem var būt svārstīgs, tomēr ilgtermiņā ir plānota esošā maksas pakalpojumu ieņēmumu saglabāšanās iepriekšējā apjomā.
Iegūtie finanšu līdzekļi par Pārvaldes sniegtajiem publiskajiem maksas pakalpojumiem tiks izlietoti Pārvaldes sniegto maksas pakalpojumu faktisko izmaksu segšanai.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Dabas aizsardzības pārvalde
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Priekšlikumi un komentāri netika saņemti.

6.4. Cita informācija

Sabiedrības līdzdalība ir nodrošināta normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā, publicējot Tiesību aktu portālā noteikumu projektu 22-TA-2407 no 03.-17.10.2022.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Pielikums
Nosaukums
Dabas aizsardzības pārvaldes publisko maksas pakalpojumu cenrāža izcenojuma aprēķini