25-TA-1425: Rīkojuma projekts (Apstiprināšana, iecelšana amatā, speciālās dienesta pakāpes piešķiršana)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par Jāni Paideru" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Valsts civildienesta likuma 11. panta trešā un ceturtā daļa.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekta “Par Jāni Paideru” mērķis ir nodrošināt Izglītības un zinātnes ministrijas funkciju efektīvu izpildi, valsts sekretāra amatā pārceļot Izglītības un zinātnes ministrijas valsts sekretāra vietnieku cilvēkkapitāla, zinātnes un inovāciju attīstības jautājumos, valsts sekretāra pienākumu izpildītāju Jāni Paideru.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Ar 2023. gada 4. novembri Izglītības un zinātnes ministrijā ir vakants valsts sekretāra amats, jo iepriekšējā Izglītības un zinātnes ministrijas valsts sekretāre Santa Šmīdlere izbeidza valsts civildienesta attiecības ar ministriju.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Izglītības un zinātnes ministrijas valsts sekretāra amats ir vakants no 2023.gada 4. novembra. Lai nodrošinātu Izglītības un zinātnes ministrijas darbības nepārtrauktību un funkciju efektīvu izpildi, ir nepieciešams pēc iespējas drīzāk iecelt amatā valsts sekretāru.
Risinājuma apraksts
Pamatojoties uz Valsts civildienesta likuma 4. panta otrās daļas 4. punktu un 9. panta 2.1 daļu un saskaņā ar Ministru kabineta 2015. gada 9. jūnija noteikumos Nr. 293 "Valsts tiešās pārvaldes iestāžu vadītāju, Konkurences padomes priekšsēdētāja un padomes locekļu amata pretendentu atlases kārtība" noteikto kārtību Valsts kanceleja ir veikusi Izglītības un zinātnes ministrijas valsts sekretāra atlasi. Pretendentu vērtēšanas komisija ir izvēlējusies Izglītības un zinātnes ministrijas valsts sekretāra vietnieku cilvēkkapitāla, zinātnes un inovāciju attīstības jautājumos Jāni Paideru, kā pretendentu, kas ieguvis visaugstāko novērtējumu un ieteikusi viņu izglītības un zinātnes ministram iecelšanai valsts sekretāra amatā un virzīšanai Ministru kabineta apstiprinājumam.
Jānim Paideram ir darba pieredze valsts pārvaldē un vadošā amatā, darba pieredze rīcībpolitikas plānošanā un pārmaiņu vadībā, pieredze sadarbībā ar organizācijām, sociālajiem partneriem un pašvaldībām, kā arī pieredze organizācijas pārstāvēšanā un reprezentēšanā starptautiski, kā arī pieredze politikas plānošanas dokumentu un tiesību aktu projektu izstrādē, pieredze dažādu stratēģisko jautājumu plānošanā un īstenošanā, plaša spektra problēmjautājumu risināšanā, kā arī teicama izpratne par valsts pārvaldes uzbūvi un darbības pamatprincipiem. Jānim Paideram ir pieredze Eiropas Savienības struktūrfondu un citu ārvalstu finanšu instrumentu finansēto programmu īstenošanā, administrēšanā un uzraudzībā. Jānim Paideram ir iestādes vadītājam nepieciešamās vadības kompetences - stratēģiskais redzējums, pārmaiņu vadīšana, komandas vadīšana, orientācija uz rezultātu sasniegšanu, spēja pieņemt lēmumus un uzņemties atbildību.
Izglītības un zinātnes ministrs ir izvērtējis pretendentu vērtēšanas komisijas ieteikto pretendentu Jāni Paideru un virza viņu apstiprināšanai Izglītības un zinātnes ministrijas valsts sekretāra amatā.
Saskaņā ar Valsts civildienesta likuma 11. panta ceturto daļu ierēdni ministrijas valsts sekretāra amatā ieceļ ministrs pēc apstiprināšanas Ministru kabinetā.
Atbilstoši Valsts civildienesta likuma 11. panta trešajai daļai, Jānis Paiders ieceļams valsts sekretāra amatā uz noteiktu laiku - uz pieciem gadiem.
Ievērojot iepriekš minēto, sagatavots Ministru kabineta rīkojuma projekts "Par Jāni Paideru". Rīkojuma projekts paredz apstiprināt Ministru kabinetā Jāņa Paidera iecelšanu Izglītības un zinātnes ministrijas valsts sekretāra amatā.
Jānim Paideram ir darba pieredze valsts pārvaldē un vadošā amatā, darba pieredze rīcībpolitikas plānošanā un pārmaiņu vadībā, pieredze sadarbībā ar organizācijām, sociālajiem partneriem un pašvaldībām, kā arī pieredze organizācijas pārstāvēšanā un reprezentēšanā starptautiski, kā arī pieredze politikas plānošanas dokumentu un tiesību aktu projektu izstrādē, pieredze dažādu stratēģisko jautājumu plānošanā un īstenošanā, plaša spektra problēmjautājumu risināšanā, kā arī teicama izpratne par valsts pārvaldes uzbūvi un darbības pamatprincipiem. Jānim Paideram ir pieredze Eiropas Savienības struktūrfondu un citu ārvalstu finanšu instrumentu finansēto programmu īstenošanā, administrēšanā un uzraudzībā. Jānim Paideram ir iestādes vadītājam nepieciešamās vadības kompetences - stratēģiskais redzējums, pārmaiņu vadīšana, komandas vadīšana, orientācija uz rezultātu sasniegšanu, spēja pieņemt lēmumus un uzņemties atbildību.
Izglītības un zinātnes ministrs ir izvērtējis pretendentu vērtēšanas komisijas ieteikto pretendentu Jāni Paideru un virza viņu apstiprināšanai Izglītības un zinātnes ministrijas valsts sekretāra amatā.
Saskaņā ar Valsts civildienesta likuma 11. panta ceturto daļu ierēdni ministrijas valsts sekretāra amatā ieceļ ministrs pēc apstiprināšanas Ministru kabinetā.
Atbilstoši Valsts civildienesta likuma 11. panta trešajai daļai, Jānis Paiders ieceļams valsts sekretāra amatā uz noteiktu laiku - uz pieciem gadiem.
Ievērojot iepriekš minēto, sagatavots Ministru kabineta rīkojuma projekts "Par Jāni Paideru". Rīkojuma projekts paredz apstiprināt Ministru kabinetā Jāņa Paidera iecelšanu Izglītības un zinātnes ministrijas valsts sekretāra amatā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
Ņemot vērā, ka atbilstoši Valsts civildienesta likuma 37. panta 2.1 daļai lēmumu par ierēdņa pārcelšanu ministrijas valsts sekretāra amatā pieņem ministrs, pamatojoties uz Ministru kabineta lēmumu, kā arī to, ka saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 7. panta trešo daļu Ministru kabineta rīkojums stājas spēkā tā parakstīšanas brīdī, tad izglītības un zinātnes ministrs lēmumu par Jāņa Paidera pārcelšanu Izglītības un zinātnes ministrijas valsts sekretāra amatā pieņems nākamajā dienā pēc šī Ministru kabineta rīkojuma spēkā stāšanās, kā pārcelšanas datumu norādot šo konkrēto dienu.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
JāIetekmes apraksts
Fizisko personu, kuru plānots iecelt valsts sekretāra amatā.
Juridiskās personas
Nē
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
-
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Projekts neattiecas tieši uz sabiedrību, bet uz valsts pārvaldes iestādēm.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Izglītības un zinātnes ministrija
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi