Anotācija (ex-ante)

22-TA-462: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2015. gada 1. decembra noteikumos Nr. 678 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 3.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt augstas pievienotās vērtības produktu un pakalpojumu eksporta proporciju" 3.2.1.2. pasākuma "Starptautiskās konkurētspējas veicināšana" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Pamatojoties uz 2021.gada 7.septembra MK noteikumiem Nr.606 55.2.apakšpunktu projekts sniegts steidzamības kārtā, lai mazinātu Covid-19 negatīvo ietekmi uz saimnieciskās darbības veicējiem un veicinātu turpmāko ekonomikas attīstību valstī.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
MK Noteikumu projekts paredz papildināt atbalstāmo darbību loku, identificējot komersantu aktuālās vajadzības konkurētspējas noturēšanai un iziešanai ārvalstu tirgos. Starptautisko sporta pasākumu, izstāžu un konferenču atbalsts ir fokusēts uz pēckrīzes periodu, kad pasākumu rīkotāju nozarei vitāli svarīgi būs atbalsta instrumenti, lai attīstītos un spētu konkurēt ar citu valstu pasākumu piedāvājumu starptautiskajā vidē, vienlaikus paaugstinot valsts tēla atpazīstamību starptautiska līmeņa pasākumos. 
Spēkā stāšanās termiņš
Nākamā diena pēc izsludināšanas (likumprojektam)
Pamatojums
MK noteikumu projekts izstrādāts saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda vadības likuma 20. panta 13. punktu.

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2015. gada 1. decembra noteikumos Nr. 678 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 3.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt augstas pievienotās vērtības produktu un pakalpojumu eksporta proporciju" 3.2.1.2. pasākuma "Starptautiskās konkurētspējas veicināšana" īstenošanas noteikumi" (turpmāk – MK Noteikumi Nr. 678) paredz noteikt tādus atbalsta veidus, kas veicinātu nozaru konkurētspēju, atbalstot uzņēmējdarbību un ieiešanu ārvalstu tirgos, nodrošinot Latvijas ārvalstu ekonomisko pārstāvniecību darbību, attīstot Latvijas kā tūrisma galamērķa starptautisko konkurētspēju un veicinot vietējo tūrismu prioritārajos tūrisma sektoros (darījumu un pasākumu tūrisms, labsajūtas tūrisms).
Vienlaikus secināts, ka valstī 2021.gada 11.oktobrī atkārtoti izsludinātajā ārkārtējā situācijā saskaņā ar Ministru kabineta 2021.gada 9.oktobra rīkojumu Nr. 720 “Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu”, sabiedrības veselības un dzīvības aizsardzībai ir noteikti dažāda veida ierobežojumi, kas negatīvi ietekmē nodokļu maksātāju spēju nodrošināt tādu saimniecisko darbību, kādu to varēja īstenot pirms ārkārtējās situācijas izsludināšanas. Viena no visvairāk Covid-19 ierobežojumu skartajām nozarēm ir konferenču, izstāžu, kongresu, semināru, starptautisko kultūras un sporta pasākumu organizēšana Latvijā, kas izrietoši neļauj būt starptautiski spēcīgiem konkurentiem pasākumu organizēšanā.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ņemot vērā ilgstoši pastāvošos Covid-19 noteiktos ierobežojumus un Ekonomikas ministrijas un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras notikušās sarunas ar uzņēmējus pārstāvošajām organizācijām tūrisma un sporta jomā, ir indikācija, ka Latvijas uzņēmumu konkurētspēja samazinās, īpaši kaimiņvalstu konkurencē, un ir būtiski rast risinājumus papildus atbalstam, lai efektīvi sniegtu ilgtermiņa ieguldījumus nozares attīstībai un tādējādi arī sagaidot atdevi Latvijas tautsaimniecībai perspektīvā.  MK Noteikumos Nr. 678 ietvertās atbalstāmās darbības uzņēmējiem, īpaši tūrisma jomā,  vairs nav pietiekamas vai īstenojamas ierobežotā apmērā, lai sniegtu konkurētspējas priekšrocības Latvijas uzņēmējiem.
Atbalsta programmas pieejamais kopējais attiecināmais finansējums ir 90,40 milj. euro, tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums, valsts budžeta finansējums, privātais, pašvaldību un plānošanas reģionu līdzfinansējums. Līdz šim ir izmaksāts uzņēmējdarbības projekta ietvaros 38,59 milj. euro un tūrisma projekta ietvaros apgūti 11,42 milj. euro.  Projekta Nr.3.2.1.2/16/l/002  ietvaros līdz 2023. gada 31. augustam apgūstamais finansējums  ir vēl 7.2  milj. euro.
Lai pārņemtu atlikušo finansējumu, ņemot vērā Covid-19 izplatību un saistībā ar to noteiktos ierobežojumus ne tikai nacionālā, bet arī starptautiskā mērogā, nepieciešams papildināt uzņēmumiem pieejamo atbalstu, nosakot jaunas atbalstāmās darbības par tādiem pakalpojumiem, aktivitātēm, kas tiek pielāgotas vai ir atbilstošas pašreizējai situācijai. Jāņem vērā arī veids kādā komersanti izvērš, pārprofilē savu darbību, lai pielāgotos tirgus nosacījumiem un pieprasījumam.
Risinājuma apraksts
Ar MK Noteikumu projektu tiek paredzēts papildināt atbalstāmo darbību loku, identificējot uzņēmumu aktuālās vajadzības konkurētspējas veicināšanai un iziešanai ārvalstu tirgos pēckrīzes periodā, tai skaitā, organizējot starptautiskus pasākumus epidemioloģiski drošos apstākļos un stiprinot darījuma tūrisma attīstību: 

1. Iekļautas attiecināmās izmaksu pozīcijas starptautisku kultūras un sporta pasākumu, kā arī starptautisku izstāžu organizēšanai:

1) transporta nomas pakalpojumu izmaksas starptautisku kultūras un sporta pasākumu organizēšanai un īstenošanai Latvijā. Transporta izmaksas pasākuma dalībnieku nokļūšanai pasākuma norises vietā organizators sedz atbilstoši transporta nomas izdevumus apliecinošajiem dokumentiem. Plānotās transportēšanas nolūkos var izmantot ekonomiskās klases transportlīdzekļus, gan koplietošanas autotransportu.
2) telpu un zemes platību noma starptautisku kultūras un sporta pasākumu , kā arī starptautiskas izstādes organizēšanai Latvijā. Attiecināmās izmaksas ietvers pasākuma organizatora noteikto telpu un zemes platību, kurā paredzēta kultūras vai sporta pasākuma, vai starptautiskas izstādes norise, piemēram, sporta vai izstāžu halles, āra laukuma, stadiona, koncerttelpas nomas izmaksas.
3) sporta federācijas apstiprinātu sporta tiesnešu honorāru izmaksas. 
4) izmaksas, kas ir saistītas ar epidemioloģiski drošu  starptautiska kultūras un sporta pasākuma, kā arī starptautiskas izstādes organizēšanu.

Lai Covid-19 apstākļos palīdzētu veidot epidemioloģiski drošu vidi starptautisku pasākumu norisei telpā vai teritorijā, kurā atrodas tikai pilnībā vakcinētas vai pārslimojušas personas, attiecināmās izmaksas ietver medicīnisko sejas masku, rutīnas skrīninga testu pakalpojuma izmaksas. 
MK Noteikumu projektā minētās attiecināmās izmaksas starptautisko kultūras un sporta pasākumu, kā arī starptautisko izstāžu organizēšanai ir atbalstāmas šādu  granta sliekšņu ietvaros:
1. ne vairāk kā 20 000 euro, ja ārvalstu apmeklētāju un (vai) ārvalstu dalībnieku skaits starptautiskajā kultūras un sporta pasākumā, kā arī starptautiskajā izstādē ir ne mazāk kā 500;
2. ne vairāk kā 30 000 euro, ja ārvalstu apmeklētāju un (vai) ārvalstu dalībnieku skaits starptautiskajā kultūras un sporta pasākumā, kā arī starptautiskajā izstādē ir ne mazāk kā 1000;
3. ne vairāk kā 105 000 euro, ja ārvalstu apmeklētāju un (vai) ārvalstu dalībnieku skaits starptautiskajā kultūras un sporta pasākumā, kā arī starptautiskajā izstādē ir ne mazāk kā 3500;
4. ne vairāk kā 195 000 euro, ja ārvalstu apmeklētāju un (vai) ārvalstu dalībnieku skaits starptautiskajā kultūras un sporta pasākumā, kā arī starptautiskajā izstādē ir ne mazāk kā 6500.
4) tirdzniecības aģentu pakalpojumu piesaistes izmaksas tirgus darbības pārorientācijai. Noteikuma projekta ietvaros tirdzniecības aģents ir definēts, kā starpnieks starp preču ražotāju un patērētāju, uztur kontaktus ar esošajiem klientiem un piesaista jaunus klientus (apmeklē viņus, informē par uzņēmuma produkciju, konsultē par klientiem iespējami labāko risinājumu).

2. Paredzēts nodrošināt atbalstu ārvalstu atbilstošās nozares darījumu partneru piesaistei, nosakot viena kalendāra gada laikā viena gala labuma guvējam maksimāli atbalstāmo summu 12 000 euro. Lai stiprinātu darījuma tūrismu un veicinātu ārvalstu sadarbības partneru kontaktu dibināšanu un līgumu slēgšanu, paredzēts attiecināt šādas izmaksu pozīcijas:
1. ēdināšanas (izņemot alkoholisko dzērienu) pakalpojumu izmaksas;
2. transporta pakalpojumu vai transporta nomas izmaksas Latvijā dalībnieku kopīgai pārvadāšanai starp darījumu tūrisma organizētajām norises vietām;
3. tūrisma objektu apmeklējuma izmaksas un gida izmaksas;
4. tulkošanas pakalpojumu izmaksas.
Tūrisma sektorā ir būtiski prezentēt pakalpojumus klātienē, taču parasti ienākošo vizīšu mērķis ir nevis pārdot konkrētu pakalpojumu, bet parādīt kopumā galamērķa servisa līmeni, infrastruktūras attīstību, transporta kvalitāti, apkalpojošā personāla profesionalitāti, jo visu šo faktoru kopums veido galamērķa tēlu un potenciālo partneru interesi veidot sadarbību ar Latviju.

3. Paredzēts nodrošināt atbalstu pasākuma mērķa grupai dalībai starptautiskajās nozaru asociācijās. Attiecināmās izmaksas ietvers nozaru asociācijas noteikto reģistrācijas maksu un/vai ikgadējo biedru. Latvijas uzņēmumu un asociāciju dalība starptautiskā organizācijās ir nozīmīga, jo dod iespēju prezentēt Latvijas, kā tūrisma galamērķa piedāvājumu starptautiskā vidē, būt starptautiskajā apritē, iegūt informāciju par aktuālajām tendencēm, kas ir svarīgi tūrisma nozares konkurētspējai un attīstībai kopumā. Dalība šajās organizācijās nav tieši saistīta ar konkrētu eksporta pakalpojumu pārdošanu.

4. Paredzēts nodrošināt atbalstu pasākuma mērķa grupai naktsmītņu (viesnīcu, moteļu, viesu māju (līdz 10 numuriem), jaunatnes tūrisma mītņu un kempingu) atbilstības novērtēšanai. Attiecināmās izmaksas ietvers kompetentās atbilstības novērtēšanas un sertifikācijas iestādes pakalpojumu izmaksas. Oficiāli sertificēto viesnīcu skaits ir apliecinājums pakalpojumu kvalitātes līmenim galamērķī un nepieciešams Latvijas kā tūrisma galamērķa starptautiskajam mārketingam. Piemēram, starptautisko pasākumu rīkotājiem vai tūroperatoriem ir svarīgi, kāda ir piecu vai četru zvaigžņu viesnīcu kapacitāte ir pasākumu norises vietās, kas dod priekšstatu par to vai būs iespējams izmitināt vēlamās kvalitātes viesnīcās pasākuma dalībniekus. Ja viesnīcas neveic šādu sertifikāciju, tad ir ļoti sarežģīti pierādīt, ka galamērķī ir visiem starptautiskiem standartiem atbilstoši kvalitātes pakalpojumu sniedzēji. Līdz ar to veicinot viesnīcu sertifikāciju, tiek veicināta Latvijas tūrisma kvalitātes pozicionēšana kopumā.

5. Paredzēts atbalstīt konferenču, kongresu un semināru organizēšanu Latvijā,  saglabājot atbalsta summas noteikto limitu 12 000 euro, bet palielinot atbalsta intensitāti no 30% uz 50%, ja pasākuma dalībnieki ir no Baltijas valstīm, tā norises laiks ir līdz divām dienām,  piesaistīts vismaz viens Latvijā reģistrēts pakalpojuma sniedzējs, un no 40% uz  60%, ja  pasākuma dalībnieki ir ne tikai no Baltijas valstīm, tā norises laiks ir vairāk kā divas dienas un ir piesaistīti vismaz trīs Latvijā reģistrēti pakalpojuma sniedzēji.  

6. Lai sniegtu atbalstu uzņēmumiem darbības ķēžu nepārtrauktību un nodrošinātu tirgus pārorientāciju, īpaši apstākļos, kas saistīti ar Krievijas Federācijas militāro agresiju pret Ukrainu, MK Noteikumu projekts paredz palielināt atbalsta intensitātes

7. Lai veicinātu Latvijas kā tūrisma galamērķi konkurētspējīgu nosacījumu veidošanu, viens no atbalsta veidiem ir ārvalstu atbilstošās nozares darījumu partneru piesaiste turpmāku tūrisma pakalpojumu piedāvāšanai starptautiskajā tirgū. Līdz ar to MK Noteikumu projektā ir iekļautas darījumu tūrisma atbalsta pozīcijas, kas paredz pieaugošu tūrisma aktivitāti Latvijā.

8. Tūrisma attīstības valsts politikas finansējuma saņēmēja darbības papildinātas ar pasākuma mērķa grupu un gala labuma guvēju, kā pašvaldības, jo šobrīd pašvaldība finansējumu rod no saviem līdzekļiem, taču paplašinot pasākuma mērķa grupu un gala labuma guvēju pašvaldību iesaiste tūrisma attīstībai palīdzēs dažādot uzņēmējdarbību, nodrošināt noteikta dzīvesstila uzņēmējdarbību, sakārtot publisko infrastruktūru, uzlabot dzīves vidi vietējām kopienām, stiprināt vietas identitāti un ar kvalitatīviem viesmīlības pakalpojumiem netieši sekmēt arī citu nozaru uzņēmējdarbības attīstību vai vietas pievilcību dzīvošanai.

9. Atbilstoši nozaru pārstāvju paustajam viedoklim, Covid-19 pandēmijas izraisītās krīzes laikā, kad notiek globāla ekonomikas lejupslīde un būtu gatavība darboties pēckrīzes situācijā, kad naudas plūsmas samazinājums vai pat apstāšanās ir neizbēgama, ir svarīgi saņemt finansiālu atbalstu atlabšanai. Līdz ar to MK Noteikumi paredz Projekta Nr.3.2.1.2/16/l/002  ietvaros sniegt avansa maksājumu atbalsta mērķa grupai par izmaksām, kas saistītas ar pārdošanas vizīšu organizēšanu un reklāmas kampaņas par produkta palaišanu eksporta tirgū izstrādi un vadību un reklāmas laukuma (reklāmas rakstu, interviju, preses relīžu sagatavošana un publicēšana) izvietošanu drukātajos vai digitālajos ārvalstu specializētajos tūrisma un darījumu tūrisma mēdijos, kā arī vadību un mārketinga materiālu (katalogu) izstrādes, vizuālo reklāmu materiālu par produktu vai pakalpojumu izmaksām. Ar mārketinga materiāla izstrādes izmaksām tiek segta gan maketu sagatavošana, gan tulkošana un drukāšana. Drukāšanas pakalpojumus var sniegt arī Latvijas Republikā reģistrēti pakalpojuma sniedzēji. Avansa maksājumu 35% apmērā ir iespējams saņemt kā vienreizēju maksājumu, ja attiecināmās izmaksas minētā pakalpojuma līgumā ir vismaz 5 000 euro par reklāmas laukuma izvietošanu drukātajos vai digitālajos ārvalstu specializētajos tūrisma un darījumu tūrisma medijos, reklāmas rakstu, interviju, preses relīžu sagatavošanas un publicēšanas izmaksas, mārketinga materiālu un vizuālo reklāmas materiālu par produktu vai pakalpojumu izstrādes un reklāmas kampaņas par produktu palaišanu eksporta tirgū. Kā arī Avansa maksājumu 35% apmērā ir iespējams saņemt kā vienreizēju maksājumu, ja attiecināmās izmaksas minētā pakalpojuma līgumā ir vismaz 3 000 euro par atbalsta nodrošināšana pasākuma mērķa grupai pārdošanas vizītēm ārvalstīs, lai prezentētu Latvijas tūrisma un darījuma tūrisma piedāvājumu klientiem klātienē un tiešsaistē. Lai saņemtu avansa maksājumu ir jāiesniedz avansa maksājuma pieprasījums, kurā ir iekļauts avansa nepieciešamības pamatojums, norādīta nepieciešamā avansa maksājuma summa, kā arī pamatojošie dokumenti ir iesniegti finansējuma saņēmējam.

10. Lai mazinātu administratīvo slogu uzņēmējiem, aizpildot pieteikumus par darbībām, par kurām nav pārliecība, vai tās tiks īstenotas, tiek svītrots eksporta atbalsta darbību pieteikumu un daļēji arī Tūrisma atbalsta darbību pieteikumu punkti. Turpmāk pieteikumi vairs nebūs jāiesniedz, bet pēc katras pabeigtas darbības būs jāiesniedz tikai maksājuma pieprasījumi, taču, ņemot vērā, ka divām Tūrisma atbalsta darbībām ir paredzēti avansa maksājumi, tad pieteikumā tiek atstātas tikai šis divas darbības, lai ir pamats pieprasīt avansa maksājumu. Uz pārējām darbībām pieteikumi vairs nebūs jāiesniedz, bet pēc katras pabeigtas darbības būs jāiesniedz tikai maksājuma pieprasījumi. Šobrīd, apstiprinot pieteikumus kalendārajam gadam, tiek rezervētas lielas summas, par kurām nav pārliecība, ka tās tiks faktiski apgūtas. Atceļot pieteikumu iesniegšanas procedūru un finansējuma rezervēšanu un piešķirot finansējumu tikai par īstenotām darbībām, būs iespēja apgūt grantu finansējumu līdz pēdējam euro.

11. Ekonomikas ministrija skaidro, ka, lai nodrošinātu vienlīdzību un lai būtu vienāds regulējums komersantiem, kuri piesakās gada sākumā (šiem komersantiem ir iespēja precizēt pieteikumos norādītās pozīcijas) vai pa vidu atbalsts tiek noteikts šādā regulējumā, tādējādi MK noteikumi nepārkāpj tiesību normu ar atpakaļejošu spēku. Savukārt 18.13. apakšpunkts ir paredzēts paplašināt atbalstu un tas secīgi ir saistīts ar 42 23 8. līdz 42 23 11. apakšpunktu noteikto izmaksu segšanu. Ņemot vērā iepriekš minēto nav paredzēts atbalstu samazināt, bet gan paplašināt attiecināmo izmaksu pozīcijas de minimis regulējuma ietvaros pie noteiktiem atbalsta sliekšņiem.

12. Veikti tehniski precizējumi.
Ņemot vērā MK Noteikumu projektā veiktos grozījumus, veikti tehniski precizējumi, piemēram, veiktas atsauces uz saistītajiem MK Noteikumu Nr. 678 attiecīgajiem punktiem. 
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • Komersanti, biedrības, nodibinājumi, kuri atbilst sīko (mikro), mazo un vidējo saimnieciskās darbības subjektu (komercsabiedrību) statusam saskaņā ar Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu, I pielikumu.
Ietekmes apraksts
Regulējums ietekmēs visus saimnieciskās darbības veicējus, kuriem ir noteikti epidemioloģiskās drošības ierobežojumi. Vērtējot projektu īstenošanas ietekmi uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām, nav identificēts administratīvā sloga palielinājums ne potenciālajiem finansējuma saņēmējiem, ne fondu vadībā iesaistītajām institūcijām. Iesniegto projektu iesniegumu pieņemšanu un vērtēšanu nodrošinās Centrālā finanšu un līgumu aģentūra.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
MK Noteikumu projekts sniedz atbalstu Latvijā reģistrētiem komersantiem, biedrībām, nodibinājumiem, kuri atbilst sīko (mikro), mazo un vidējo saimnieciskās darbības subjektu (komercsabiedrību) statusam, saskaņā ar Regulas Nr. 651/2014 1.pielikumu.Atbalsts veicinās starptautisko kultūras un sporta pasākumu organizēšana Latvijā, veicinās Latvijas uzņēmumu konkurētspēju pasākumu organizēšanā, ļaus uzņēmējiem vieglāk pārvarēt Covid-19 radīto krīzes situāciju un pakāpeniski atceļoties ierobežojumiem turpināt saimniecisko darbību un veicināt komersantu konkurētspēju. 

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

Priekšlikumi sagatavoti ņemot vērā 2021.gada sākumā saņemtos uzņēmēju priekšlikumus par nepieciešamajām atbalsta aktivitātēm, priekšlikumi pārrunāti arī Tūrisma vadības komitejā.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

MK noteikumu projekta izpilde tiks nodrošināta Ekonomikas ministrijas (normatīvā regulējuma izstrāde) un LIAA (lēmumu pieņemšana un atbalsta izsniegšana) esošo funkciju un cilvēkresursu ietvaros, kā arī nav paredzēta jaunu institūciju izveide, esošu institūciju likvidācija vai reorganizācija.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi