Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
22-TA-2943: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" reformas 2.1.1.r. "Valsts procesu un pakalpojumu modernizācija un digitālā transformācija" investīcijas 2.1.1.1.i. "Pārvaldes modernizācija un pakalpojumu digitālā transformācija, tai skaitā uzņēmējdarbības vide" projekta "Uzņēmumu reģistra datu apstrādes un pakalpojumu modernizācija" pases apstiprināšanu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Rīkojuma projekts izstrādāts saskaņā ar 2022. gada 14. jūlija Ministru kabineta noteikumu Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību,
digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi" (turpmāk – Ministru kabineta noteikumi Nr. 435) nosacījumiem. 

Projekts tiks īstenots Ministru kabineta noteikumu Nr. 435  4. pielikumā "Reformu un investīciju virziena īstenošanas atbildības sadalījums" iekļautā nolūka "Uzņēmumu reģistra datu apstrādes un pakalpojumu modernizācija" ietvaros.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Tieslietu ministrija (turpmāk – TM) Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes “Digitālā transformācija” 2.1. reformu un investīciju virzienā kā vienu no prioritātēm ir izvirzījusi Uzņēmumu reģistra informācijas sistēmas attīstību. Lai šis mērķis tiktu sasniegts, ir plānots īstenot projektu "Uzņēmumu reģistra datu apstrādes un pakalpojumu modernizācija" (turpmāk - Projekts). 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Uzņēmumu reģistra informācijas sistēmas (turpmāk – URIS) modernizācijas ietvaros tiek izstrādāta moderna, ilgtspējīga, mūsdienu tehnoloģijās un pašapkalpošanās vidē balstīta Uzņēmumu reģistra informācijas sistēma (turpmāk – Sistēma), lai celtu Uzņēmumu reģistra (turpmāk – Reģistrs) funkciju izpildes efektivitāti, ieviestu lietotājorientētus inovatīvus pakalpojumus un nodrošinātu to pārrobežu pieejamību.

Reģistra Sistēmas attīstība tika uzsākta 1.kārtas ietvaros. 1.kārtas darbu ieviešanai ir piesaistīts finansējums Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas fonda (AML/NILFF) ietvaros (īstenošanas laika periods no 2021. gada 2. jūlija līdz 2023. gada 9. jūlijam). 1.kārtas darbu ieviešanai netiks piesaistīts Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma finansējums.

1.kārtas ieviešana tiek veikta četru secīgu posmu veidā, kur katra posma ietvarā tiek izstrādāta un secīgi ieviesta loģiski saistīta sistēmas komponenšu kopa. Sistēma tiek darbināta paralēli ar esošo URIS, atbilstoši katram no ieviešanas posmiem pakāpeniski pārceļot biznesa procesu realizāciju no esošā URIS uz Sistēmu:
I posms: E-Vide ar  katalogu, izstrāde un tehniskais nodrošinājums. Tiek ieviesta e-vide, kas nodrošina iespēju klientam izvēlēties tam nepieciešamo pakalpojumu no pakalpojumu kataloga un elektroniskā veidā iesniegt pakalpojumu saņemšanai nepieciešamos dokumentus Reģistrā ne mazākā mērā, kā to nodrošina esošais latvija.lv e-pakalpojums EP119. E-vide ir integrēta ar esošo URIS, nodrošinot, ka visa turpmākā pieteikuma apstrāde un datu saglabāšana tiek veikta esošajā URIS. 1.posmu ievieš visiem pakalpojumiem uzreiz.
II posms: Pieteikumi, izstrāde. E-vidē tiek izveidots jauns pieteikumu veidošanas un iesniegšanas process, nodrošinot klientiem iespēju veikt pieteikuma dokumentu ģenerēšanu no dokumentu tīmekļa veidlapām un pieteikumu automatizētu validāciju, apmaksu tiešsaistē un iesniegšanu apstrādei Reģistrā. Iesniegto pieteikumu turpmāka apstrāde un datu saglabāšana netiek mainīta un tiek veikta esošajā URIS. 2. posma ieviešana tiek veikta pakāpeniski pa pakalpojumiem, katram no pakalpojumiem sagatavojot dokumentu tīmekļa veidlapu formas un validācijas likumu komplektus. Tie pakalpojumi, kuriem tas nav sagatavots, tiek sniegti atbilstoši 1.posma procesam.
III posms: Apstrāde, izstrāde. Pakāpeniski tiek ieviests jauns pieteikumu apstrādes process no valsts notāru puses, pārceļot pieteikumu apstrādi no esošā URIS uz Sistēmu, līdz ar to e-vidē iesniegtie pieteikumi pakāpeniski tiek apstrādāti Sistēmā. Pieteikumu apstrādes rezultātā datu saglabāšana no Sistēmas tiek veikta esošajā URIS. Posma ieviešana tiek veikta pa pakalpojumiem, ieviešot tos pakalpojumus, kam ir izstrādāta atbilstoša darba vieta to apstrādes atbalstam. Tie pakalpojumi, kas nav gatavi, tiek apstrādāti atbilstoši 2. posma procesam esošajā URIS, līdz to apstrādes pārcelšanai uz Sistēmu.
IV posms: Izplatīšana, izstrāde. Datu saglabāšana un izplatīšana tiek veikta tikai no Sistēmas. Ievieš visai Sistēmai vienlaicīgi. Esošā URIS darbināšana tiek saglabāta arhīva funkcijas nodrošināšanai.
1. kārtas darbi tiks ieviesti līdz 2023. gadam.

Projektā tiks turpināta Sistēmas attīstība, kas tika aizsākta 1. kārtas ietvaros un tā mērķis ir Reģistra uzraudzības, analīzes, izplatīšanas un datu pieejamības procesu pilnveide.

Projektā plānoto aktivitāšu īstenošanai tiks piesaistīts Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma finansējums. Projekta īstenošana paredzēta laika periodā no 2023. gada līdz 2026. gada 31. martam.

Reģistram sniegtā atbalsta ietvaros tiks veikti pasākumi tam likumā “Par Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru” un citos normatīvajos aktos noteikto mērķu sasniegšanai un valsts noteikto funkciju veikšanai, kā arī preču piegādātāju un pakalpojumu sniedzēju piesaistē tiks ievēroti publiskos iepirkumus regulējošie normatīvie akti, tostarp ievērojot atklātu, caurspīdīgu un konkurenci nodrošinošu procedūru, līdz ar to projekta ietvaros komercdarbības atbalsts netiks sniegts.
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Digitālās transformācijas ietvaros Reģistrs ir sācis pārveidot savus biznesa procesus, lai nodrošinātu gandrīz reāla laika pakalpojumu izpildi (atsevišķos gadījumos) un pārceltu izpildes kapacitāti no reaktīviem uz apsteidzošiem pakalpojumiem.

Tā kā digitālās transformācijas 1. kārtas ietvaros tiek digitāli transformēts uzņēmumu reģistrācijas process, tad visi no tā izrietošie procesi – uzraudzības, analīzes, izplatīšanas, datu pieejamības procesi – ir jāmaina atbilstoši, lai nodrošinātu to veiktspēju un līdzvērtīgu lietotāja pieredzi. Kā arī jānodrošina transformācijas rezultātam atbilstoša integrēta lietotāja pieredze, integrējot gan reģistrācijas, gan datu izplatīšanas pakalpojumus vienotā risinājumā.

Sistēmas attīstības procesi, kas tika aizsākti 1.kārtas ietvaros, secīgi jāturpina 2.kārtā. Līdz ar to ir plānots īstenot Sistēmas attīstības 2.kārtu -  Projektu (projekts "Uzņēmumu reģistra datu apstrādes un pakalpojumu modernizācija"). Tā mērķis ir Reģistra uzraudzības, analīzes, izplatīšanas un datu pieejamības procesu pilnveide.

Projektā plānotās aktivitātes sekmēs investīcijas 2.1.1.1.i. "Pārvaldes modernizācija un pakalpojumu digitālā transformācija, tai skaitā uzņēmējdarbības vide" mērķa sasniegšanu.

 
Risinājuma apraksts

1. Rīkojuma projektam ir pievienots pielikums "Investīcijas  2.1.1.1.i. projekta "Uzņēmumu reģistra datu apstrādes un pakalpojumu modernizācija" pase", kurā sniegta informācija par Projekta  mērķi un tā galvenajiem ieguvumiem. Projektu īstenos Uzņēmumu reģistrs.

Galvenās aktivitātes, kuras plānots īstenot Projekta ietvarā:

1) Vienota klientu darba vieta (reģistrācijai un meklēšanai). Darbības ietvaros tiks izveidota klienta pakalpojumu saņemšanas darba vieta, kas apvienos šobrīd neatkarīgi izmantojamas aplikācijas – informācijas izplatīšanas aplikācijas un reģistrācijas aplikācijas. Klienta profila uzglabāšana un integrācija tiks saskaņota ar portāla latvija.lv izstrādēm. Vienlaikus tiek ieviesta cita pakalpojuma piegādes arhitektūra,  mainot vēsturisko "pakalpojuma groza" principu uz "maini, ko redzi" principu, lai būtiski vienkāršotu lietotāja pieredzi, samazinātu kļūdas un neskaidrību apjomu. Aktivitātes rezultātā visu Reģistrā vesto reģistru informācijas atrādīšana un meklēšana tiks īstenota vienā vietā, analīzes laikā izpētot latvija.lv risinājumu, lai izmantotu iespējas, kas būs pieejamas pirms šī projekta uzsākšanas.

2) Informācijas pakalpojumu attīstība. Atbilstoši 1. kārtas ietvaros pārveidotajiem reģistrācijas servisiem, darbības ietvaros tiks pielāgoti informācijas izplatīšanas servisi (lietojumprogrammatūras saskarnes (turpmāk – API) līmenis), kā arī nodrošinātas nepieciešamās transformācijas normalizētai  informācijas attēlošanai. Darbība skar nepieciešamās izmaiņas digitālās vārtejas darbības nodrošināšanai un atvērto datu kopu automatizētai atjaunošanai, Datu izplatīšanas un pārvaldības platformas (turpmāk – DAGR) datu nodošanas risinājuma ieviešana augstas pieejamības (angļu val. "high availiability") datu apmaiņai starp Sistēmu un DAGR.

3) Uzraudzības un analīzes pakalpojumi. Tiks izveidots biznesa inteliģences risinājums. Darbības ietvaros tiks ieviesti apsteidzošie pakalpojumi automatizētai saziņai ar Reģistra subjektiem, tiks nodrošināta apsteidzošo uzraudzības pakalpojumu automatizēšana, tiks ieviests reģistra darbības efektivitātes monitoringa risinājums, kā arī tiks veikta publisko datu kopu papildināšana un automatizācija.

Biznesa inteliģences risinājums ir risinājums, kas organizācijā nodrošina atbalstu datos balstītu biznesa lēmumu pieņemšanai un aptver datu iegūšanas, datu uzglabāšanas, analīzes un zināšanu pārvaldības procesus.


Projekta ietvaros veicamajām darbībām nepieciešamais finansējums ir 2436000,00 EUR.

2. Pēc Rīkojuma projekta apstiprināšanas Ministru kabinetā, finansējuma saņēmējs saskaņā ar 2022. gada 14. jūlija Ministru kabineta noteikumu Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi" 13.2.apakšpunktu pēc Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas saņemtā uzaicinājuma par projekta iesnieguma iesniegšanu iesniegs projekta iesniegumu, ievadot Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā projekta iesnieguma datus.

3. Atbildīgais par projekta iesniedzēju un atbildīgais par projekta īstenošanu un projekta pasē plānoto rezultātu (tai skaitā finanšu, rezultāta un iznākuma rādītāju) sasniegšanu ir Uzņēmumu reģistrs. Ņemot vērā to, ka Uzņēmumu reģistrs īstenoja Sistēmas 1.kārtas procesus, Uzņēmumu reģistrs turpinās tālāku Sistēmas attīstību, tādējādi nodrošinot nepārtrauktības un pēctecības principu. 
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Modernizācijas ietvaros visos Sistēmas reģistros tiktu nodrošināta mūsdienīga un ērta datu ievade gan klientiem, gan Reģistra darbiniekiem, datu pārbaude, kā arī uzglabāšana.
 
Juridiskās personas
  • visi uzņēmumi
  • pašvaldības
Ietekmes apraksts
Tiks pilnveidoti e-pakalpojumi uzņēmējiem, kas samazinās administratīvo slogu uzņēmējiem un uzlabos uzņēmējdarbības efektivitāti.

Sadarbspēja ar Reģistra informācijas izplatīšanas vidi un efektīva datu apmaiņu ar citām valsts un pašvaldību iestādēm.

 

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
476 345
0
1 274 366
668 636
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
476 345
0
1 274 366
668 636
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
562 364
0
1 523 956
793 431
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
562 364
0
1 523 956
793 431
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
-86 019
0
-249 590
-124 795
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
-86 019
0
-249 590
-124 795
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
-86 019
-249 590
-124 795
5.1. valsts pamatbudžets
0
-86 019
-249 590
-124 795
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Projekta īstenošanai Tieslietu ministrijai (Uzņēmumu reģistram) nepieciešams finansējums (detalizēts aprēķins pielikumā):
2023.gadā 562 364  euro apmērā, t.sk. PVN 86 019 euro:
Atlīdzības izdevumi EKK 1000- 66 729 euro;
Kapitālie izdevumi EKK 5000-495 635 euro, t.sk. PVN 86 019 euro;
2024.gadā 1 523 956  euro apmērā, t.sk. PVN 249 590 euro:
Atlīdzības izdevumi EKK 1000- 85 844 euro;
Kapitālie izdevumi EKK 5000-1 438 112 euro, t.sk. PVN 249 590 euro;
2025.gadā 793 431 euro apmērā, t.sk. PVN 124 795 euro:
Atlīdzības izdevumi EKK 1000- 74 375 euro;
Kapitālie izdevumi EKK 5000-719 056 euro, t.sk. PVN 124 795 euro;
2026.gadā 16 653 euro apmērā,:
Atlīdzības izdevumi EKK 1000- 16 653 euro.

Pēc Projekta pabeigšanas ik gadu Sistēmas uzturēšanas izdevumi 497 000 euro apmērā tiks segti programmas 06.01.00 "Juridisko personu reģistrācija" piešķirto līdzekļu ietvaros.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Investīcijas projekta īstenošanai nepieciešamais finansējums, tai skaitā pievienotās vērtības nodokļa (PVN) izmaksu segšanai Tieslietu ministrijas budžetā tiks pārdalīts no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 80.00.00 “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai” atbilstoši Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumos Nr. 421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” noteiktajam

Pievienotās vērtības nodokļa (turpmāk – PVN) izmaksas nav attiecināmas finansēšanai no Atveseļošanas fonda finansējuma.
 
Šī projekta uzraudzība tiks veikta saskaņā ar TM izstrādātiem, spēkā esošiem iekšējiem tiesību aktiem. 
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

Rīkojuma projekts regulē Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas saistības ar finansējuma saņēmēju. Šis projekts pēc būtības neskars sabiedrības intereses. 
 
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrs

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Tiks efektivizētas, digitalizētas un optimizētas valsts un pašvaldības iestāžu procesu normatīvajos aktos noteiktās pamatdarbības funkcijas un datu aprites procesi.
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Tiks efektivizētas, digitalizētas un optimizētas valsts un pašvaldības iestāžu procesu normatīvajos aktos noteiktās pamatdarbības funkcijas un datu aprites procesi.
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Tiks efektivizētas, digitalizētas un optimizētas valsts un pašvaldības iestāžu procesu normatīvajos aktos noteiktās pamatdarbības funkcijas un datu aprites procesi.
8. Cita informācija
-
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Īstenojot Projekta darbības, tiks uzlaboti un pilnveidoti Sistēmas ietvaros sniedzamie pakalpojumi elektroniskajā vidē.
 

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Īstenojot Projekta darbības, tiks pilnveidota iestādes informācijas sistēma.
 

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Projekta īstenotājam jānodrošina, ka Projekts izpilda nepieciešamās prasības principa “Nenodarīt būtisku kaitējumu” ievērošanai un atbilst Atveseļošanas fonda plānā noteiktajiem Eiropas Savienības un nacionālajiem vides tiesību aktiem.
 

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Projektu īstenotāji aicināti ievērot zaļā publiskā iepirkuma prasības.
 

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Attīstot elektroniskos pakalpojumus Projekta ietvaros, iestādei, kuras pārziņā ir pamatdarbības informācijas sistēma, jāievēro un jānodrošina personas datu aizsardzību.
 

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi