Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
Valsts digitālās attīstības aģentūra informē, ka 07.11.2024 plkst. 22:00-23:59 notiks plānoti tehniskie darbi, kuru laikā var tik traucēta autentifikācija ar visiem autentifikācijas rīkiem.
21-TA-588: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Rīkojuma projekts "Par projektu ideju finansējuma apjomu un sasniedzamajiem iznākuma rādītājiem 13.1.3. specifiskā atbalsta mērķa "Atveseļošanas pasākumi vides un reģionālās attīstības jomā" 13.1.3.3. pasākuma "Teritoriju revitalizācija uzņēmējdarbības veicināšanai pašvaldībās" ceturtās projektu iesniegumu atlases kārtas "Ieguldījumi degradēto teritoriju revitalizācijā ekonomiskās aktivitātes veicināšanai pašvaldībās" ietvaros"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts "Par projektu ideju finansējuma apjomu un sasniedzamajiem iznākuma rādītājiem 13.1.3. specifiskā atbalsta mērķa "Atveseļošanas pasākumi vides un reģionālās attīstības jomā" 13.1.3.3. pasākuma "Teritoriju revitalizācija uzņēmējdarbības veicināšanai pašvaldībās" ceturtās projektu iesniegumu atlases kārtas "Ieguldījumi degradēto teritoriju revitalizācijā ekonomiskās aktivitātes veicināšanai pašvaldībās" ietvaros" (turpmāk - MK rīkojuma projekts) izstrādāts, pamatojoties uz:
1. Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda vadības likuma 20. panta 13. punktu;
2. Ministru kabineta 2015. gada 10. novembra noteikumos Nr. 645 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 5.6.2. specifiskā atbalsta mērķa "Teritoriju revitalizācija, reģenerējot degradētās teritorijas atbilstoši pašvaldību integrētajām attīstības programmām" un 13.1.3. specifiskā atbalsta mērķa "Atveseļošanas pasākumi vides un reģionālās attīstības jomā" 13.1.3.3. pasākuma "Teritoriju revitalizācija uzņēmējdarbības veicināšanai pašvaldībās" īstenošanas noteikumi" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 645) iekļautajiem nosacījumiem par 13.1.3. specifiskā atbalsta mērķa "Atveseļošanas pasākumi vides un reģionālās attīstības jomā" 13.1.3.3. pasākuma "Teritoriju revitalizācija uzņēmējdarbības veicināšanai pašvaldībās" (turpmāk – 13.1.3.3. pasākums) ceturtās projektu iesniegumu atlases kārtas "Ieguldījumi degradēto teritoriju revitalizācijā ekonomiskās aktivitātes veicināšanai pašvaldībās"  (turpmāk – ceturtā atlases kārta) rīkošanu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
MK rīkojuma projekta mērķis ir apstiprināt ceturtās atlases kārtas ietvaros no 13.1.3.3. pasākuma atbalstāmās pašvaldību projektu idejas, to maksimālo Eiropas Reģionālās attīstības fonda (turpmāk – ERAF) finansējuma apjomu un minimālos sasniedzamos iznākuma rādītājus, kas atbilstoši MK noteikumu Nr. 645  5. punktam, ir saskaņoti Reģionālās attīstības koordinācijas padomē (turpmāk – RAKP).
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
MK noteikumu Nr. 645 5. punkts nosaka, ka ceturtajā atlases kārtā tiek atbalstīti projekti, kuru ideju koncepti ir saskaņoti RAKP.

Lai izpildītu MK noteikumu Nr. 645 5. punkta nosacījumu, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (turpmāk – VARAM) 2021. gada 18. februārī reģionālas un nacionālas nozīmes attīstības centru pašvaldībām, biedrībai "Reģionālo attīstības centru apvienība" un biedrībai "Latvijas Lielo pilsētu asociācija" nosūtīja vēstuli ar aicinājumu pašvaldībām līdz 2021. gada 7. aprīlim VARAM iesniegt projektu ideju konceptus 5.6.2. specifiskā atbalsta mērķa "Teritoriju revitalizācija, reģenerējot degradētās teritorijas atbilstoši pašvaldību integrētajām attīstības programmām" (turpmāk – 5.6.2. SAM) ceturtajā atlases kārtā (turpmāk – uzaicinājums piedalīties priekšatlasē). Kopumā 24 pašvaldības  (Aizkraukle, Alūksne, Balvi, Bauska, Cēsis, Daugavpils, Dobele, Gulbene, Jelgava, Jēkabpils, Krāslava, Kuldīga, Liepāja, Limbaži, Līvāni, Preiļi, Rēzekne, Rīga, Saldus, Smiltene, Tukums, Valka, Valmiera, Ventspils) iesniedza 44 projektu ideju konceptus, kas tika vērtēti atbilstoši VARAM izstrādātajiem projektu ideju priekšatlases kritērijiem, kas pašvaldībām tika nosūtīti vienlaikus ar uzaicinājumu piedalīties priekšatlasē.

RAKP 2021. gada 28. aprīlī izsludinātās rakstiskās procedūras ietvaros izskatīja un saskaņoja VARAM sagatavoto projektu ideju sarakstu un atbilstoši 5.6.2. SAM ceturtās atlases ietvaros pieejamam ERAF finansējumam (15 145 093 euro) pieņēma lēmumu par projektu ideju konceptu priekšatlases rezultātā atbalstāmajiem projektu ideju konceptiem, to ERAF finansējuma apjomu un sasniedzamajiem iznākuma rādītājiem, kas tika apstiprināti ar Ministru kabineta 2021. gada 20. maija rīkojumu Nr. 340 "Par projektu ideju finansējuma apjomu un sasniedzamajiem iznākuma rādītājiem 5.6.2. specifiskā atbalsta mērķa "Teritoriju revitalizācija, reģenerējot degradētās teritorijas atbilstoši pašvaldību integrētajām attīstības programmām" ceturtās projektu iesniegumu atlases kārtas "Ieguldījumi degradēto teritoriju revitalizācijā ekonomiskās aktivitātes veicināšanai pašvaldībās" ietvaros".

Vienlaikus RAKP 2021. gada 28. aprīļa protokolā tika noteikts, ka pēc tam, kad būs pieejams REACT-EU (Eiropas Komisijas programmas "Atveseļošanas palīdzība kohēzijai un Eiropas teritorijām" finansējums COVID-19 izraisītās krīzes seku mazināšanai, kas tiek piešķirts projektu īstenošanai līdz 2023. gada beigām) finansējums, ievērojot papildu piešķirto ERAF finansējuma apjomu, izskatīšanai RAKP un lēmuma pieņemšanai tiks virzīts jautājums par papildu piešķirtā finansējuma novirzīšanu 2021. gada pavasarī VARAM organizētās 5.6.2. SAM ceturtās atlases kārtas priekšatlases ietvaros iesniegtajiem projektu ideju konceptiem, kas atbilda 5.6.2. SAM ceturtās kārtas priekšatlases nosacījumiem, bet netika virzīti projektu iesniegšanai nepietiekamā ERAF finansējuma dēļ, ja pašvaldību pieteiktie projekti joprojām būs aktuāli.

2021. gada 21. septembrī stājās spēkā VARAM izstrādātie Ministru kabineta 2021. gada 14. septembra noteikumi Nr. 632 "Grozījumi Ministru kabineta 2015. gada 10. novembra noteikumos Nr. 645 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 5.6.2. specifiskā atbalsta mērķa "Teritoriju revitalizācija, reģenerējot degradētās teritorijas atbilstoši pašvaldību integrētajām attīstības programmām" īstenošanas noteikumi"" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 632), kas paredz piešķirt papildu 24 165 500 euro REACT-EU finansējumu ceturtajai atlases kārtai no 13.1.3.3. pasākuma (MK noteikumu Nr. 645 14.4. apakšpunkts).

Lai apzinātu faktisko situāciju un noskaidrotu nākamo 35 aiz svītras palikušo projektu ideju konceptu aktualitāti (projekta idejas koncepti, kas atbilda 5.6.2. SAM ceturtās kārtas priekšatlases nosacījumiem, bet netika virzīti projektu iesniegšanai nepietiekamā ERAF finansējuma dēļ), VARAM  2021. gada 14. septembrī nosūtīja vēstuli Nr. 4-4/8339 visām pašvaldībām (piecām valstspilsētu pašvaldībām - Daugavpils, Jelgava,  Liepāja, Rīga, Ventspils un 15 novadu pašvaldībām - Aizkraukle, Alūksne, Balvi, Cēsis, Gulbene, Jēkabpils, Krāslava, Kuldīga, Limbaži, Līvāni, Preiļi, Saldus, Smiltene, Valka, Valmiera), kuru projektu ideju koncepti tika iekļauti RAKP 2021. gada 28. aprīļa protokola 3. pielikumā, ar aicinājumu līdz 2021. gada 21. septembrim informēt VARAM, vai priekšatlasei iesniegtais projektu ideju koncepts ir joprojām aktuāls, vienlaikus aicinot rūpīgi izvērtēt riskus un pārliecināties, ka projekti tiks īstenoti un projektos plānotie iznākumu rādītāji (radītas jaunas darba vietas, piesaistītas privātās nefinanšu investīcijas, atjaunotās degradētās teritorijas platība hektāros) tiks sasniegti līdz 2023. gada 31. decembrim. Pašvaldību sniegtās informācijas rezultātā secināts, ka 31 no 35 projektu ideju konceptiem ir aktuāls, un to īstenošana un projektos plānoto iznākuma rādītāju sasniegšana ir iespējama līdz 2023. gada 31. decembrim (RAKP 2021. gada 30. septembra protokola 1.pielikums un 2.pielikums). Pašvaldības arī informēja, ka četri iepriekš iesniegtie projektu ideju koncepti vairs nav aktuāli vai netika saņemta informācija par to aktualitāti, vai arī pastāv augsts risks to īstenošanas pabeigšanai un projektos plānoto iznākuma rādītāju sasniegšanai līdz 2023. gada 31. decembrim (RAKP 2021. gada 30. septembra protokola 3.pielikums).

Pašvaldību sniegtās informācija rezultātā RAKP 2021. gada 30. septembrī izsludinātās rakstiskās procedūras ietvaros izskatīja un saskaņoja VARAM sagatavoto projektu ideju sarakstu un atbilstoši ceturtās atlases kārtas ietvaros pieejamam ERAF finansējumam no 13.1.3.3. pasākuma (24 165 500 euro)  pieņēma lēmumu par projektu ideju konceptu priekšatlases rezultātā atbalstāmajiem projektu ideju konceptiem, to ERAF finansējuma apjomu un sasniedzamajiem iznākuma rādītājiem, t.sk., paredzēja tiesības VARAM piedāvāt par pieejamo ERAF finansējumu īstenot nākamos projektu ideju konceptus, kas atbilst priekšatlases ietvaros saņemtajam vērtējumam (ievērojot secību) arī gadījumā, ja kāda cita pašvaldība atsakās īstenot kādu no RAKP atbalstītajiem projektu ideju konceptiem.

Pamatojoties uz RAKP 2021. gada 30. septembra lēmumu, VARAM ir sagatavojusi šo MK rīkojuma projektu, kuru iesniedz apstiprināšanai MK.

MK rīkojuma projekts nosaka ceturtās atlases kārtas ietvaros no 13.1.3.3. pasākuma atbalstāmās pašvaldību projektu idejas, to maksimālo ERAF finansējuma apjomu un minimālos sasniedzamos iznākuma rādītājus. Vienlaikus pašvaldībām, ievērojot MK noteikumu Nr. 645 45.1 punkta prasības, projektu īstenošanā ir jāizmanto zaļās infrastruktūras vai enerģiju taupošie risinājumi (MK rīkojuma projekta pielikums).  

MK rīkojuma projektā iekļauto 18 projektu ideju ietvaros tiks izmantots ERAF finansējums 24 165 500 euro apmērā, un  paredzēto investīciju īstenošanas rezultātā plānots sasniegt šādus iznākuma rādītājus:
1) atjaunoto degradēto teritoriju platība, kas pielāgota jaunu komersantu izvietošanai vai esošo komersantu paplašināšanai, lai sekmētu nodarbinātību un ekonomisko aktivitāti pašvaldībās (kopējā atjaunotā zemes platība) – vismaz 28,34 ha;
2) jaunizveidoto darba vietu skaits atbalstītajās teritorijās – vismaz 682 darba vietas;
3) atbalstītajā teritorijā esošo komersantu nefinanšu investīcijas pašu nemateriālajos ieguldījumos un pamatlīdzekļos (faktiskajās cenās, euro) – vismaz 28 309 931euro.

Lai gan ar MK rīkojuma projektu atbalstāmās 18 projektu idejas, kas tiek virzītas atbalstam no 13.1.3.3. pasākuma, atbilstoši iesniegtajiem projektu ideju konceptiem šobrīd kopsummā nesasniedz MK noteikumu Nr. 645 9.1.1. apakšpunktā noteikto minimālo kopējo atjaunojamo degradēto teritoriju, kas pielāgota jaunu komersantu izvietošanai vai esošo komersantu paplašināšanai, lai sekmētu nodarbinātību un ekonomisko aktivitāti pašvaldībās platības apmēru - 28,4 hektārus (līdz šai vērtībai pietrūkst 0,06 hektāri), VARAM un Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (turpmāk – CFLA) (projektu iesniegumu vērtēšanas procesa ietvaros, saņemot precīzus kartogrāfiskos materiālus un būvprojektus) aicinās pašvaldības (kur tas būs attiecināms) palielināt iesniegtajos projektu iesniegumos norādīto minimālo atjaunojamo degradēto teritoriju platību atbilstoši faktiski plānotajai platībai, tādējādi sekmējot, ka 13.1.3.3. pasākuma ietvaros kopumā tiek sasniegta nepieciešamā vērtība - 28,40 hektāri. Atbalstāmās 18 projektu idejas jau šobrīd tiek virzītas atbalstam, ņemot vērā šādus apsvērumus:
1) pašvaldības, iesniedzot priekšatlasei projektu ideju konceptus, ir bijušas piesardzīgas ar šī iznākuma rādītāja vērtības norādīšanu attiecīgajā projekta idejas konceptā. To galvenais mērķis ir bijis kvalificēties priekšatlases kritērijam:  "Projekta idejas konceptā norādītā projekta īstenošanas rezultātā revitalizētā (atjaunotā) zemes platība (degradētā teritorija) nav mazāka par 0,1 ha" un nodrošināt tā izpildi;
2) ņemot vērā, ka vairāk kā 63% no iesniegtajiem projektu ideju konceptiem (27 no 44 projektu ideju konceptiem) uz priekšatlases brīdi visām projektā plānotajām būvniecības darbībām nebija izstrādāti tehniskie projekti, tās nevarēja precīzi noteikt atjaunoto degradēto teritoriju platību, kas tiks pielāgota jaunu komersantu izvietošanai vai esošo komersantu paplašināšanai, lai sekmētu nodarbinātību un ekonomisko aktivitāti pašvaldībās. Prakse liecina, ka platības izmēram, iesniedzot projekta iesniegumu (skatoties projekta kartogrāfisko materiālu un projekta būvniecības dokumentāciju) vai noziņojot iznākuma rādītāju sasniegšanu, ir tendence pieaugt;
3) atbalstāmie projektu ideju koncepti nodrošina 99,8% (28,34 no 28,40 hektāriem) iznākuma rādītāja "Atjaunoto degradēto teritoriju platība, kas pielāgota jaunu komersantu izvietošanai vai esošo komersantu paplašināšanai, lai sekmētu nodarbinātību un ekonomisko aktivitāti pašvaldībās (kopējā atjaunotā zemes platība"  izpildi, kuru pēc pilnas projekta dokumentācijas izstrādes ir iespējams palielināt.


Pēc MK rīkojuma projekta apstiprināšanas  CFLA izstrādā un apstiprina atlases nolikumu un uzaicina pašvaldības sagatavot un iesniegt projektu iesniegumus ierobežotas projektu iesniegumu atlases ietvaros. Plānots noteikt trīs mēnešu termiņu (no uzaicinājuma nosūtīšanas brīža) projektu iesniegumu iesniegšanai CFLA.

Ja kāds no projektu iesniegumiem, kas izstrādāts uz MK rīkojuma projekta pielikumā norādītās projekta idejas pamata, nekvalificēsies atbalstam atbilstoši 5.6.2. SAM ceturtās atlases kārtas projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem (atbilstoši MK noteikumu Nr.  632 anotācijā norādītajam, 13.1.3.3. pasākuma ietvaros iesniegtajiem projektu iesniegumiem tiks piemēroti 5.6.2. SAM projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriji), saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020.gada plānošanas perioda vadības likuma 26.panta piekto daļu, tiks pieņemts CFLA lēmums par projekta iesnieguma noraidīšanu. Šādā gadījumā atkārtotu projekta iesnieguma iesniegšanu neveic. Projekta iesniegums nekvalificējas atbalstam atbilstoši 5.6.2. SAM/13.1.3.3. pasākuma projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem arī tad, ja iesniegtajā projekta iesniegumā norādītie iznākuma rādītāji ir mazāki nekā attiecīgajai projekta idejai MK rīkojuma projekta pielikumā norādītie iznākuma rādītāji.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
-
Risinājuma apraksts
-
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • 13.1.3.3. pasākuma ceturtās atlases kārtas projektu iesniedzēji (Aizkraukles, Alūksnes, Balvu, Cēsu, Gulbenes, Krāslavas, Kuldīgas, Limbažu, Līvānu, Saldus, Valkas novadu pašvaldība, kā arī Daugavpils, Jelgavas, Liepājas un Ventspils valstspilsētas pašvaldība), to sadarbības partneri.
Ietekmes apraksts
Pašvaldībām, īstenojot projektus, ir jāņem vērā MK rīkojuma projekta pielikumā noteiktais pieejamais ERAF finansējums un projektā sasniedzamās minimālās iznākuma rādītāju vērtības.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
MK rīkojuma projektam ir pozitīva ietekme uz tautsaimniecību, jo tiek veicināta tautsaimniecības attīstība un investīciju nonākšana tautsaimniecībā, degradēto teritoriju attīstība, jaunu darba vietu radīšana, vietējo ražotāju un pakalpojumu sniedzēju atbalstīšana, kā arī privāto investīciju piesaistīšana reģionos.

MK rīkojuma pielikumā norādīto projektu ideju īstenošanas rezultātā tiks radītas vismaz 682 jaunas darba vietas un piesaistītas komersantu nefinanšu investīcijas vismaz 28,31 milj. euro apmērā. Finansējums paredzēts uzņēmēju vajadzībām nepieciešamās publiskās infrastruktūras attīstībai degradētajās teritorijās – ceļu satiksmes, komercdarbības mērķiem paredzēto ēku un to infrastruktūras attīstīšanai,  kā arī nepieciešamo industriālo pieslēgumu nodrošināšanai un teritorijas labiekārtošanai.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Skat. 2.2.3. apakšpunktu.

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
MK rīkojuma projekta pielikumā norādīto projektu ideju īstenošanas rezultātā tiks jaunizveidotas 682 darba vietas.

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2021
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2022
2023
2024
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
12 082 750
0
12 082 750
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
12 082 750
0
12 082 750
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
14 215 000
0
14 215 000
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
12 509 200
0
12 509 200
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
1 705 800
0
1 705 800
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
-2 132 250
0
-2 132 250
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
-426 450
0
-426 450
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
-1 705 800
0
-1 705 800
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
-2 132 250
-2 132 250
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
-426 450
-426 450
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
-1 705 800
-1 705 800
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
MK rīkojuma projektam 2021. gadā nav ietekme uz valsts un pašvaldību budžetiem, jo, ņemot vērā indikatīvo 13.1.3.3. pasākuma īstenošanas laika grafiku, projektu iesniegšana plānota 2021. gada 4. ceturksnī. Vienošanās par projektu īstenošanu slēgšana un projektu īstenošana gaidāma 2022. gadā, kad veidosies ieņēmumi valsts budžetā, saņemot atmaksas no Eiropas Komisijas atbilstoši īstenoto projektu ERAF finansējumam. Kopējo valsts budžeta ieņēmumu summu veido ceturtajā atlases kārtā ieguldāmais 13.1.3.3. pasākuma ERAF finansējums 24 165 500 euro apmērā.

Kopējo valsts budžeta izdevumu summu veido ceturtajai atlases kārtai plānotais kopējais projektu attiecināmo izmaksu finansējums, tai skaitā nepieciešamais ERAF finansējums 85% apmērā un nacionālais līdzfinansējums 15% apmērā:
24 165 500 + 4 264 500 = 28 430 000 euro

VARAM plānotās attiecīgās izdevumu proporcijas dalījumā pa gadiem indikatīvi ir šādas:
a) 2022. gadā: 50% jeb 14 215 000 euro (28 430 000 / 100 * 50)
b) 2023. gadā: 50% jeb 14 215 000 euro (28 430 000 / 100 * 50)

Prognozējot budžeta izdevumus un finansiālo ietekmi, tiek ņemts vērā, ka atbilstoši MK 2015. gada 27. janvāra noteikumiem Nr. 42 "Noteikumi par kritērijiem un kārtību valsts budžeta dotācijas piešķiršanai pašvaldībām Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014. – 2020.gada plānošanas periodā līdzfinansēto projektu īstenošanai" pašvaldības vai pašvaldību iestādes kā projektu iesniedzēji saņem valsts budžeta dotāciju. Aprēķinātais valsts budžeta dotācijas apjoms ir indikatīvs un var samazināties, jo 13.1.3.3. pasākuma ietvaros ir iespējami tādi projektu iesniedzēji, kuriem valsts budžeta dotācija netiek piešķirta.

Attiecīgi sadalījumā pa avotiem:

ERAF finansējums (85%) gan 2022. gadam, gan 2023. gadam tiek aprēķināti šādi: 14 215 000 / 100 * 85 = 12 082 750 euro.

Pašvaldību līdzfinansējums (15%) 2022. gadam un 2023. gadam tiek aprēķināti šādi: 14 215 000 / 100 * 15 = 2 132 250 euro, kas sadalās:
1) Pašvaldību budžeta finansējums (12%) 2022. gadam un 2023. gadam tiek aprēķināti šādi: 14 215 000 / 100 * 12 = 1 705 800 euro,
2) Valsts pamatbudžeta finansējums (valsts budžeta dotācija pašvaldībām Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014. – 2020. gada plānošanas periodā līdzfinansēto projektu īstenošanai, 3%) 2022. gadam un 2023. gadam tiek aprēķināti šādi: 14 215 000 / 100 *3  = 426 450 euro.
Līdz ar to, kopējā ietekme uz valsts pamatbudžetu gan 2022. gadam, gan 2023. gadam tiek aprēķināta 12 509 200 euro (ERAF finansējumam 12 082 750 euro  tiek pieskaitīts indikatīvais valsts budžeta dotācijas pašvaldībām apjoms 426 450  euro).

2024. gadā budžeta izdevumi nav plānoti, ievērojot MK noteikumos Nr. 645 paredzēto projektu īstenošanas termiņu līdz 2023. gada 31. decembrim.

Finansiālā ietekme uz valsts un pašvaldību budžetiem izriet no attiecības starp iepriekšminētajiem ieņēmumiem un izdevumiem pa gadiem:
a)  Finansiālā ietekme uz valsts pamatbudžetu 2022. un 2023.gadā gadā: 12 082 750 - 12 509 200 = - 426 450 euro (valsts budžeta līdzfinansējums)
b) Finansiālā ietekme uz pašvaldību budžetu 2022. un 2023.gadā gadā: 0 - 1 705 800 = -1 705 800 euro (pašvaldību budžeta līdzfinansējums).
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
Skatīt tabulas 6.punktu.
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Skatīt tabulas 6.punktu.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Nav attiecināms.
Cita informācija
Finansējuma sadalījums pa gadiem ir norādīts indikatīvi un var mainīties 13.1.3.3. pasākuma ieviešanas gaitā atbilstoši faktiskajai situācijai.  Projektiem nepieciešamais finansējums tiks pieprasīts no budžeta programmas 80.00.00 "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai".
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
13.1.3.3. pasākuma projektu iesniedzēji ir pašvaldības, savukārt sabiedrību MK rīkojuma projekts skar tikai pastarpināti, līdz ar to MK rīkojuma projekts netika publicēts VARAM tīmekļvietnē. Vienlaikus jāņem vērā, ka MK rīkojuma projekts izstrādāts, ņemot vērā nepieciešamību nekavējoties palīdzēt pašvaldībām mazināt negatīvo ietekmi uz tautsaimniecību COVID-19 izraisītās krīzes laikā un veicināt ekonomikas straujāku atgūšanos no tās.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
  • Centrālā finanšu un līgumu aģentūra
  • 13.1.3.3. pasākuma ceturtās atlases kārtas projektu iesniedzēji (Aizkraukles, Alūksnes, Balvu, Cēsu, Gulbenes, Krāslavas, Kuldīgas, Limbažu, Līvānu, Saldus, Valkas novadu pašvaldības, kā arī Daugavpils, Jelgavas, Liepājas un Ventspils valstspilsētu pašvaldības), to sadarbības partneri.

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Nacionālā attīstības plāna 2021.-2027. gadam rīcības virziena "Līdzsvarota reģionālā attīstība" mērķa indikatori ir privāto investīciju piesaiste plānošanas reģionos un darba algas plānošanas reģionos. Attiecīgi uzņēmējdarbību sekmējošas publiskās infrastruktūras izveide, balstoties uz teritoriju attīstības plānošanas dokumentos noteikto un aktuālo komersantu pieprasījumu, projektu ideju īstenošanas rezultātā izveidojot 682 darba vietas un piesaistot komersantu nefinanšu investīcijas vismaz 28,31 milj. euro apmērā, sniegs ieguldījumu Nacionālā attīstības plāna 2021.-2027.gadam rīcības virziena "Līdzsvarota reģionālā attīstība" mērķa indikatoru sasniegšanā.

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Uzņēmējdarbību sekmējošas publiskās infrastruktūras izveide, pamatojoties uz teritoriju attīstības plānošanas dokumentos noteikto un aktuālo komersantu pieprasījumu, projektu ideju īstenošanas rezultātā izveidojot 682 darba vietas un piesaistot komersantu nefinanšu investīcijas vismaz 28,31 milj. euro apmērā, pozitīvi ietekmēs Aizkraukles, Alūksnes, Balvu, Cēsu, Gulbenes, Krāslavas, Kuldīgas, Limbažu, Līvānu, Saldus, Valkas novadu pašvaldību, kā arī Daugavpils, Jelgavas, Liepājas un Ventspils valstspilsētu pašvaldību teritoriju un apkārtējo teritoriju attīstību.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi