Anotācija (ex-ante)

23-TA-674: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2000. gada 26. septembra noteikumos Nr. 330 "Vakcinācijas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta 2000.gada 26.septembra noteikumos Nr. 330 "Vakcinācijas noteikumi" tiek veikti grozījumi, kas atbilstoši Imunizācijas valsts padomes (turpmāk - IVP) rekomendācijām paredz 2023.gadā paplašināt vakcinējamo grupas robežas un vakcinēt zēnus pret cilvēka papilomas vīrusu (turpmāk – CPV) no 12 līdz 18 gadu vecuma sasniegšanai, tādējādi nodrošinot dzimumneitrālu jeb universālu CPV vakcināciju. 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekta mērķis ir 2023.gadā nodrošināt dzimumneitrālu CPV vakcināciju, paplašinot vakcinējamo zēnu grupu līdzvērtīgi meiteņu grupai, lai nākotnē novērstu CPV infekcijas radīto onkoloģisko slimību slogu sabiedrības veselībai. 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
2022.gadā, pateicoties Saeimas Prezidija lēmumam "Par Saeimas 2021.gada budžeta samazināšanu un finansējuma novirzīšanu Veselības ministrijai" un ar Ministru kabineta 2021.gada 14.decembra rīkojumu Nr.948 "Par apropriācijas pārdali" (prot. Nr.80 49.§) finansējums no Saeimas budžeta programmas 01.00.00 "Saeimas darbības nodrošināšana" tika novirzīts uz Veselības ministrijas budžeta apakšprogrammām, bija iespējams valstī uzsākt dzimumneitrālu CPV vakcināciju. Saskaņā ar Slimību profilakses un kontroles centra (turpmāk – SPKC) sniegto informāciju, 2022.gadā 56,3% meiteņu, kam pienākas vakcinācija pret CPV, pabeidza CPV vakcinācijas kursu, savukārt 16,8 % zēnu (12-14 gadi) bija uzsākuši vakcināciju pret CPV un 4,1% pabeiguši vakcinācijas kursu.
Veselības aprūpes pakalpojumu uzlabošanas plāns onkoloģijas jomā 2022.-2024.gadam paredz, ka ir jāpaplašina CPV vakcinācijas pieejamība, paredzot arī zēnu no 12 gadu vecuma vakcināciju pret CPV.
Valdības rīcības plāna 277.2.pasākums paredz uzlabot vakcinācijas pret CPV pārklājumu gan meiteņu, gan zēnu vidū.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Par CPV vakcināciju zēniem
Līdz ar grozījumu (2023.gada 31.janvāra Ministru kabineta noteikumi Nr.48) veikšanu Vakcinācijas noteikumos arī 2023.gadā tiek turpināta 12-14 gadus vecu zēnu vakcinācija pret CPV, kas valstī tika ieviesta 2022.gadā.
IVP 2023.gada 5.janvāra sēdē Nr.1, aktualizējot jautājumu par zēnu vakcināciju pret CPV, norādīja, ka visiem zēniem katrs gads ir no svara, lai nākotnē novērstu ļaundabīgo audzēju attīstību šajās kohortās, līdz ar to vēl vairāk mazinot CPV izraisīto audzēju incidenci, kā arī ar šiem audzējiem saistītos valsts izdevumus gadu desmitu garumā, t.sk. novērstas onkoloģiskās nāves. Katrs nevakcinētais gadījums jau šodien, un vēl vairāk ilgtermiņā, ietekmē izmaksu palielinājumu veselības aprūpes sektorā. CPV infekcijas ietekme ir vienāda abiem dzimumiem, turklāt vīriešu dzimumam, saslimšanas laika periods dažu vēža formu attīstībai ir īsāks, kā arī vīriešu dzimumam raksturīgajiem CPV audzējiem nav pieejams skrīnings. IVP aktualizēja arī diskriminācijas jautājumu, uzsverot, ka nebūtu pieļaujams diskriminēt zēnus, norādot, ka vakcinēti pret CPV tiek tikai konkrēta vecuma zēni. Līdz ar to IVP atkārtoti stingri norāda un rekomendē no 2023.gada valsts apmaksātu vakcināciju pret CPV nodrošināt visiem zēniem no 12 līdz 18 gadu vecuma sasniegšanai, kā tas šobrīd ir visām pusaugu meitenēm.

CPV ir ļoti izplatīta seksuāli transmisīvā infekcija. Līdz pat 90% seksuāli aktīvo sieviešu un vīriešu to iegūst savas dzīves laikā. Tiek uzskatīts, ka visā pasaulē CPV izraisa aptuveni 5% no visiem vēža gadījumiem. Ir pierādījumi, ka CPV izraisa 70% no mutes un rīkles vēžiem, 90% no tūpļa vēžiem, 60% no dzimumlocekļa vēžiem, 75% no maksts vēžiem un 70% no vulvas vēžiem. CPV ir arī saistīts ar vairākiem citiem vēža veidiem galvas un kakla audos. CPV ir atbildīgs par aptuveni 53 000 jauniem vēža gadījumiem katru gadu 31 Eiropas valstī un 87 000 – visā PVO Eiropas reģionā. Aptuveni 20% šo gadījumu notiek vīriešiem, lai gan vienā pētījumā ir lēsts, ka proporcija varētu būt tuvāka 30%, kā arī pēdējos gados ir ievērojami palielinājusies saslimstība ar mutes dobuma un rīkles vēzi, īpaši vīriešiem [1].
CPV saistītus vēžus un dzimumorgānu kārpas var novērst ar CPV vakcināciju. Visefektīvākā vakcinācija ir pusaudžu gados pirms organisms ir saskāries ar vīrusu seksuālās aktivitātes rezultātā. Tomēr vakcinācija ir arī efektīva, ja to veic vecākiem pusaudžiem un jauniešiem, jo vakcinācija aizsargā pret jaunu infekciju vai re-infekciju un bloķē transmisiju. Dzimumneitrāla jeb universālā CPV vakcinācija ir īpaši svarīga sabiedrības veselības stratēģijas sastāvdaļa tajās valstīs, kurās meiteņu vakcinācijas aptvere ir salīdzinoši zema [1]. Latvijā Covid-19 pandēmijas iespaidā meiteņu vakcinācijas aptvere pret CPV (1.potei) 2021.gadā samazinājās par 21,4%, salīdzinot ar 2020.gadu, bet savlaicīgi vakcinējās tikai 39,8% šo meiteņu [2]. Plaši ir pieņemts, ka meiteņu vakcinācijas aptverei pret CPV būtu jāsasniedz vismaz 80%, tomēr PVO globālais mērķis paredz, ka 90% meiteņu ir vakcinētas līdz 15 gadu vecumam un līdz 2030.gadam visās Eiropas valstīs jāsasniedz 90% vakcinācijas aptvere abu dzimumu pusaudžiem [1].

[1] European CanCer Organisation’s (ECCO) Case for Action: “Eliminating HPV-Caused Cancers & Diseases in Europe”
[2] SPKC dati.
Risinājuma apraksts
Par CPV vakcināciju zēniem
Lai jau šobrīd katrs zēns no 12 līdz 18 gadu vecuma sasniegšanai vēlāk dzīvē būtu pasargāts no CPV izraisītajiem audzējiem un ātrāk tiktu nodrošināta pūļa imunitāte, tiek noteikts, ka 2023.gadā no valsts budžeta līdzekļiem nodrošina 12 līdz 17 gadus (ieskaitot) vecu zēnu vakcināciju pret CPV infekciju.
Dzimumneitrāla jeb universālā CPV vakcinācija 12-17 (ieskaitot) gadu vecuma grupā 2023.gadā tiks nodrošināta no jau piešķirtajiem finanšu līdzekļiem. Lai dzimumneitrālu vakcināciju būtu iespējams veikt arī turpmākajos gados, tam būs jārod papildu finanšu līdzekļi un secīgi jāveic attiecīgs grozījums Vakcinācijas noteikumos, lai noteiktu tiesības bērnu vakcinācijas kalendāra ietvaros vakcināciju pret CPV saņemt arī zēniem.
Attiecīgi tiek veikts grozījums Vakcinācijas noteikumu 70.punktā, kas nosaka, ka 2023.gadā vakcināciju pret CPV nodrošina 12 līdz 17 gadus (ieskaitot) veciem zēniem (grozījumu 1.punkts). 
Ņemot vērā, ka vakcinācijas iestādes sniedz arī pārskatus par vakcinētajām personām, Vakcinācijas noteikumu 5.pielikumā ir nepieciešams tehnisks precizējums (grozījumu 4.punkts), atsevišķi izdalot pret CPV vakcinēto meiteņu un zēnu skaitu. CPV vakcinācijas aptverē šogad (tāpat kā pagājušajā gadā) būs vērā ņemamas atšķirības starp meiteņu un zēnu vakcinācijas aptveri. Ja netiks izdalīta atsevišķi zēnu un meiteņu vakcinācijas aptvere pret CPV, gada griezumā būs iegūts kāds vidējais procents, kas būs mazāks nekā meiteņu vakcinācijas aptvere un lielāks nekā zēnu vakcinācijas aptvere. Gan SPKC speciālistiem, gan ārstiem būs svarīgi redzēt vakcinācijas aptveres atšķirības, lai veiktu uzlabojumus vakcinācijas veicināšanā. 
Problēmas apraksts
Par CPV vakcīnas devu ievadi
Latvijā līdz 2022.gada nogalei vakcinācijai pret CPV atbilstoši vakcīnas lietošanas instrukcijai līdz 15 gadu vecumam tika izmantotas divas vakcīnas devas, bet no 15 gadu vecuma - trīs vakcīnas devas. Šī rekomendācija balstīta gan uz sākotnējiem CPV vakcīnu zinātniskajiem pētījumiem, gan uz CPV vakcīnu reģistrācijai iesniegtajiem datiem.
IVP 2022.gada 2.novembra sēdē Nr.79 izskatīja jautājumu par divu devu vakcinācijas shēmas lietošanu, jo arī PVO, pamatojoties uz vairāk kā 10 gadus ilgušu zinātnisko pētījumu datiem, iesaka vakcināciju pret CPV infekciju veikt pēc divu devu vakcinācijas shēmas visām vecuma grupām. Analizējot datus no pētījumiem dažādās pasaules valstīs, redzams ka divu devu vakcinācijas shēma nodrošina augstu efektivitāti un nodrošina vismaz desmitkārt augstākus neitralizējošo antivielu līmeņus, kā pēc dabīgas inficēšanās ar CPV infekciju.
Tādējādi arī IVP stingri rekomendēja pāriet uz divu devu vakcinācijas shēmu ar minimāli 6 mēnešu intervālu starp tām, izņemot augsti imūnsupresētos pacientus, kuriem paliek trīs devu CPV vakcinācijas shēma. Vadoties no IVP rekomendācijām vakcinācija bērniem pēc divu devu shēmas ir ieviesta visās vakcinācijas iestādēs. Lai Vakcinācijas noteikumu 1.pielikumā ietverto vakcinācijas kalendāru salāgotu ar reālo dzīvi, nepieciešams veikt arī attiecīgu grozījumu Vakcinācijas noteikumos.
Risinājuma apraksts
Par CPV vakcīnas devu ievadi
Bērnu vakcinācijas kalendārā (Vakcinācijas noteikumu 1.pielikums; grozījumu 2.punkts) tiek noteikts, ka vakcinācijai pret CPV no 12 gadu vecuma izmanto divu devu vakcinācijas shēmu ar minimāli 6 mēnešu intervālu starp devām. Papildus tiek pievienota piezīme, ka augsti imūnsupresētiem pacientiem tiek izmantota trīs devu vakcinācijas shēma. Attiecīgi tiek veikts arī tehnisks precizējums Vakcinācijas noteikumu 3.piekumumā (grozījumu 3.punkts).
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Katru gadu SPKC analizē par valsts budžeta līdzekļiem iegādāto vakcīnu izlietojumu un sasniegto vakcinācijas aptveri, kā arī informē visas vakcinācijas iestādes par jebkādām izmaiņām vakcinācijas kalendārā.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Vakcinējamās personas
Ietekmes apraksts
Noteikumu projektam ir pozitīva ietekme uz sabiedrības veselību – tiek aizstāvētas sabiedrības intereses kopumā, jo vakcinējamais personu loks tiek pasargāts pret inficēšanos un saslimšanu ar CPV izraisītu slimību.
Juridiskās personas
  • Ģimenes ārsti un vakcinācijas iestādes, SPKC darbinieki, Veselības inspekcijas inspektori, Nacionālā veselības dienesta darbinieki
Ietekmes apraksts
Ģimenes ārsti un vakcinācijas iestādes, kuri veic vakcinācijas, SPKC darbinieki, kuri apkopo vakcinācijas iestāžu vakcīnu pasūtījumus, atskaites par vakcināciju un vakcīnu izlietojumu un veido statistisko informāciju par vakcināciju, Veselības inspekcijas inspektori, kuri veic kontroles vakcinācijas iestādēs un veic vakcinācijas uzraudzību un kontroli, Nacionālā veselības dienesta darbinieki, kuri nodarbojas ar vakcīnas iepirkumu veikšanu.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
980 560
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
980 560
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
980 560
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
980 560
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Finansējums 2023.gadam atbilstoši likumam "Par valsts budžetu 2023.gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025.gadam" Veselības ministrijas (Nacionālā veselības dienesta) budžeta programmas 33.00.00 "Veselības aprūpes nodrošināšana" apakšprogrammā 33.04.00 "Centralizēta medikamentu un materiālu iegāde" noteikumu projektā minētā pasākuma – vakcinācija pret CPV infekciju 12 līdz 17 gadus (ieskaitot) veciem zēniem īstenošanai – 980 560 euro.

Noteikumu projekts paredz, ka vakcināciju pret CPV infekciju 12 līdz 17 gadus (ieskaitot) veciem zēniem 2023. gadā (terminēti) nodrošina no valsts budžeta līdzekļiem.

2021.gadā finansējums vakcīnu nodrošināšanai pret CPV infekciju zēniem (12-14 gadi) tika piešķirts tikai vienam gadam, līdz ar to dzimumneitrāla CPV vakcinācija Vakcinācijas noteikumos tika iekļauta kā terminēts pasākums – 2022.gadam.

Veselības ministrijai bija nepieciešams meklēt risinājumus, lai dzimumneitrāla CPV vakcinācija būtu iespējama arī turpmāk, jo nav pieļaujama situācija, ka vakcinācija, kas tiek iekļauta kopējā vakcinācijas kalendārā, tiek veikta tikai vienu gadu, proti, pasargāti no inficēšanās ir tikai vienu gadu vakcinētie cilvēki.
Līdz ar to Veselības ministrija vērtēja tai pieejamo finanšu līdzekļu apjomu un iespējamos risinājumus.
Veselības ministrijas priekšlikums bija 2023.gadā nepieciešamo finansējumu dzimumneitrālai CPV vakcinācijas (12-14 gadus veciem zēniem) nodrošināšanai pārdalīt daļu no finansējuma, kas 2022.gadā papildus piešķirts prioritārā pasākuma "Nodrošināt jaunas personu grupas – vakcināciju pret sezonālo gripu" īstenošanai.

Atbilstoši Ministru kabineta 2023.gada 31.janvāra sēdes protokollēmuma Nr.5 32.§ 3.punktam 2023.gadā ir atbalstīta apropriācijas pārdale Veselības ministrijas budžeta programmas 33.00.00 "Veselības aprūpes nodrošināšana" apakšprogrammā 33.04.00 "Centralizēta medikamentu un materiālu iegāde" izdevumu subsīdijām un dotācijām ietvaros, samazinot izdevumus 1 138 655 euro apmērā 2022.-2024.gada prioritārā pasākuma "Nodrošināt jaunas personu grupas – vakcināciju pret sezonālo gripu" īstenošanai un palielinot izdevumus, lai nodrošinātu vakcināciju pret CPV 12 līdz 14 gadus (ieskaitot) veciem zēniem un pret garo klepu, tai skaitā 980 560 euro zēnu CPV vakcinācijai, paredzot iegādāties 17 000 CPV vakcīnas zēniem (2023.gada 31.janvāra Ministru kabineta noteikumi Nr.48 (22-TA-3566)).

Veselības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā pieprasījumu valsts budžeta apropriācijas pārdalei atbilstoši 2023.gada 31.janvāra sēdes protokollēmuma Nr.5 32.§ 3.punktā minētajam.

Finanšu ministrs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēs Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par iepriekš minēto apropriācijas pārdali un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā pēc attiecīgās informācijas saņemšanas neizteiks iebildumus, veiks apropriācijas pārdali.

Ņemot vērā zemo vakcinācijas pret CPV aptveri zēnu 12-14 gadu vecumā un arī meiteņu vidū, SPKC speciālisti ir vērtējuši iespēju paplašināt pret CPV vakcinējamo zēnu grupu līdz 17 gadu vecumam (ieskaitot). Ņemot vērā SPKC sniegtās vakcinācijas aptveres prognozes 2023.gadam zēniem vecumā no 12-17 gadiem, var secināt, ka ar 2023.gadam ieplānoto 17 000 vakcīnu devu zēnu vakcinācijai ir iespējams paplašināt zēnu vakcināciju pret CPV līdz 17 gadiem (ieskaitot).
Tāpat arī papildu CPV vakcīnu devu ietaupījums veidojas no CPV 3.devas, kuru saskaņā ar IVP rekomendācijām vairs nav jāpotē no 15 gadu vecuma sasniegšanas. Zēnu vecuma grupā no 16-17 gadiem, kuriem šobrīd nav pieejama vakcinācija, prognozētā vakcinācijas aptvere ir 25% jeb 4 983 zēni.

Jāņem vērā, ka 15 gadus veci zēni jau šobrīd drīkst vakcinēties pret CPV, jo saskaņā ar Vakcinācijas noteikumu 3.1punktu 2022.gadā šiem zēniem bija 14 gadi un 2022.gadā viņiem pienācās valsts apmaksāta CPV vakcīna. Atbilstoši SPKC aplēsēm šādu 15-gadīgo zēnu, kas šogad tomēr būs izlēmuši vakcinēties pret CPV, varētu būt līdz 10%, jeb apmēram 900 zēni.

No 2022.gada zēnu CPV vakcīnas piegādes līguma uz 2023.gada februāri neizlietotas palika 4 448 vakcīnas devas, kuras primāri novirzāmas to zēnu vakcinācijai, kuri 2022.gadā saņēma tikai pirmo vakcīnas devu (lai pabeigtu minēto zēnu vakcināciju nepieciešama 3 851 CPV vakcīnas deva, līdz ar to atlikums no 2022.gadā iegādātajām devām – 597 vakcīnu devas).
Ņemot vērā datus par vakcinācijas pret CPV aptveri 2022.gadā un ņemot vērā to, ka 2023.gadā tiek turpināti sabiedrības informēšanas pasākumi, lai uzlabotu vakcinācijas pret CPV pārklājumu gan zēnu, gan meiteņu vidū, prognozējam, ka atbilstoši esošajiem nosacījumiem par valsts budžeta līdzekļiem vakcinējamo jauniešu kohorta būs šāda:
1) zēni, kuriem šogad palieks 12 gadi un kuri uzsāks vakcināciju pret CPV (prognozētā aptvere 1.devai – 45% no visas vecuma grupas un 50% no tiem, kas saņēma 1.devu) – nepieciešamas 6 792 devas; 2) 13-15 gadus vecie zēni, kas neizlēma vakcinēties 2022.gadā (prognozētā aptvere 10%) – nepieciešamas 3 198 devas;
3) jaunieši 16-17 gadu vecumā (prognozētā aptvere 1.deva 25% no visas vecuma grupas un 2.deva – 50% no 1.devu saņēmušajiem) – nepieciešamas 7 134 devas.
Prognozējamais kopējais nepieciešamais CPV vakcīnu devu skaits 2023.gadam vakcinācijas nodrošināšanai zēniem līdz 17 gadiem ~ 17 124 vakcīnu devas.
Kopā pieejamais vakcīnu devu skaits 2023.gada plānotajai vakcinācijas nodrošināšanai ~17 597 vakcīnu devas (17 000 devas iegādātas 2023.gadā + 597 devas, kas ir atlikums no 2022.gada iepirkuma vakcīnām).
Tādējādi šobrīd iespējams paplašināt vakcinējamo zēnu grupu 2023.gadā iepirkto CPV vakcīnu devu skaita ietvaros.

Savukārt turpmākajiem gadiem likumprojekta "Par valsts budžetu 2024.gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026.gadam" sagatavošanas laikā Veselības ministrija sniegs prioritārā pasākuma pieteikumu, lai vakcinācija pret CPV infekciju zēniem no 2024.gada tiktu nodrošināta no valsts budžeta līdzekļiem pastāvīgi.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Detalizēta informācija par 2023.gadam piešķirtajiem finanšu līdzekļiem vakcīnas pret CPV iegādei tika sniegta Ministru kabineta 2023.gada 31.janvāra noteikumu Nr. 48 "Grozījumi Ministru kabineta 2000.gada 26.septembra noteikumos Nr. 330 "Vakcinācijas noteikumi"" anotācijas 3.sadaļā.
Projekta izpildē iesaistītās institūcijas (SPKC, Nacionālais veselības dienests, Veselības inspekcija) noteikumu projektā paredzēto pasākumu īstenošanu nodrošinās tām piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Projekts neparedz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Projekts skar sabiedrības veselības jautājumu, lai novērstu nākotnē CPV infekcijas radīto onkoloģisko slimību slogu sabiedrības veselībai, nodrošinot cilvēka veselīgi nodzīvoto gadu ilgumu. 

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi