22-TA-2251: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Ietekmes uz ceļu satiksmes drošību novērtējuma veikšanas kārtība" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
ES dokuments
Apraksts
Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 23. oktobra Direktīva (ES) 2019/1936, ar ko groza Direktīvu 2008/96/EK par ceļu infrastruktūras drošības pārvaldību (turpmāk – Direktīva 2019/1936).
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Pārņemt Direktīvas 2019/1936 prasības.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
“Ietekmes uz ceļu satiksmes drošību novērtējums” ir viena no Direktīvas 2019/1936 ceļu infrastruktūras drošības pārvaldības procedūrām, kas ierpeiks’bija arī Eiropas Parlamenta un Padomes 2008. gada 19. novembra direktīvā 2008/96/EK par ceļu infrastruktūras drošības pārvaldību (turpmāk – Direktīva 2008/96/EK). Atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2008. gada 19. novembra direktīvas 2008/96/EK par ceļu infrastruktūras drošības pārvaldību (turpmāk – Direktīva 2008/96/EK) 3. panta 2. punktam ceļu satiksmes drošības ietekmes novērtējumu veic sākotnējās plānošanas posmā, pirms infrastruktūras projekts tiek apstiprināts. Savukārt atbilstoši Direktīvas 2008/96/EK 2. panta 9. punktam infrastruktūras projekts ir jauna ceļu infrastruktūras izveides vai būtisku esošā ceļu tīkla izmaiņu projekts, kas ietekmē satiksmes plūsmu. Ņemot vērā, ka tuvākajos gados Latvijā ir plānoti jaunu ceļu infrastruktūras izveides vai būtiski esošā ceļu tīkla izmaiņu projekti, ir nepieciešams regulējums ietekmes uz ceļu satiksmes drošību novērtējuma veikšanas kārtībai.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ir nepieciešami jauni Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks ietekmes uz ceļu satiksmes drošību novērtējuma veikšanas kārtību atbilstoši Direktīvā 2019/1936 noteiktajam.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts tiek izdots pamatojoties uz Ceļu satiksmes likuma 6. panta sesto daļu.
Noteikumu projekts atbilstoši Direktīvā 2019/1936 noteiktajam paredz, ka ietekmes uz ceļu satiksmes drošības novērtējumu veic ceļiem, kas ir Eiropas ceļu tīklā, valsts galvenajiem autoceļiem un ceļiem, kuri atrodas ārpus apdzīvotas vietas, kuri neapkalpo īpašumus, kas ar tiem robežojas, un kuri izbūvēti, izmantojot Eiropas Savienības finansējumu, izņemot ceļus, kas nav paredzēti mehāniskajiem transportlīdzekļiem, kā arī komersantu un māju ceļus.
Ceļi, kuri neapkalpo īpašumus, ir tādi ceļi, kuriem nav pievienojumi uz blakusteritorijām (piemēram uz lauksaimniecības zemēm un saimniecībām, degvielas uzpildes stacijām, dzīvojamām mājām, lauku viensētām, uzņēmumiem u.tml.). Viens šāda ceļa veida piemērs ir ātrgaitas ceļš, kura Latvijā vēl nav.
Noteikumu projekts nosaka, ka ietekmes uz ceļu satiksmes drošību novērtējumu veic infrastruktūras projektiem sākotnējā plānošanas posmā, pirms infrastruktūras projekts tiek apstiprināts.
Ietekmes uz ceļu satiksmes drošības novērtējumā norāda ceļu satiksmes drošības apsvērumus, kuri veicināja ierosinātā risinājuma izraudzīšanos, kā arī sniedz visu būtisko informāciju, kas vajadzīga, lai veiktu dažādo izvērtēto iespēju izmaksu un ieguvuma analīzi.
Noteikumu projekts nosaka, ka ietekmi uz ceļu satiksmes drošības novērtējumu veic nodrošinot atbilstību uzskaitītajiem kritērijiem.
Noteikumu projekts atbilstoši Direktīvā 2019/1936 noteiktajam paredz, ka ietekmes uz ceļu satiksmes drošības novērtējumu veic ceļiem, kas ir Eiropas ceļu tīklā, valsts galvenajiem autoceļiem un ceļiem, kuri atrodas ārpus apdzīvotas vietas, kuri neapkalpo īpašumus, kas ar tiem robežojas, un kuri izbūvēti, izmantojot Eiropas Savienības finansējumu, izņemot ceļus, kas nav paredzēti mehāniskajiem transportlīdzekļiem, kā arī komersantu un māju ceļus.
Ceļi, kuri neapkalpo īpašumus, ir tādi ceļi, kuriem nav pievienojumi uz blakusteritorijām (piemēram uz lauksaimniecības zemēm un saimniecībām, degvielas uzpildes stacijām, dzīvojamām mājām, lauku viensētām, uzņēmumiem u.tml.). Viens šāda ceļa veida piemērs ir ātrgaitas ceļš, kura Latvijā vēl nav.
Noteikumu projekts nosaka, ka ietekmes uz ceļu satiksmes drošību novērtējumu veic infrastruktūras projektiem sākotnējā plānošanas posmā, pirms infrastruktūras projekts tiek apstiprināts.
Ietekmes uz ceļu satiksmes drošības novērtējumā norāda ceļu satiksmes drošības apsvērumus, kuri veicināja ierosinātā risinājuma izraudzīšanos, kā arī sniedz visu būtisko informāciju, kas vajadzīga, lai veiktu dažādo izvērtēto iespēju izmaksu un ieguvuma analīzi.
Noteikumu projekts nosaka, ka ietekmi uz ceļu satiksmes drošības novērtējumu veic nodrošinot atbilstību uzskaitītajiem kritērijiem.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- ceļu satiksmes dalībniekus
Ietekmes apraksts
Ietekmē ceļu satiksmes dalībniekus, jo regulējums var uzlabot ceļu satiksmes drošību.
Juridiskās personas
Nē
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
32019L1936
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 23. oktobra Direktīvas (ES) 2019/1936, ar ko groza Direktīvu 2008/96/EK par ceļu infrastruktūras drošības pārvaldību (publicēta “Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī L 305, 26.11.2019).
Apraksts
-
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 23. oktobra Direktīvas (ES) 2019/1936, ar ko groza Direktīvu 2008/96/EK par ceļu infrastruktūras drošības pārvaldību (publicēta “Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī L 305, 26.11.2019).
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Direktīvas 2019/1936 1. panta 1. punkts (Direktīvas 2008/96/EK 1. panta 1. punkts)
Ceļu satiksmes likuma 6. panta otrā daļa, Grozījumi Ceļu satiksmes likumā (21-TA-94) 3. pants, Ministru kabineta 2008. gada 25. novembra noteikumi Nr.972 “Ceļu drošības audita noteikumi”, Ministru kabineta 2022. gada 14. jūnija noteikumi Nr. 345 “Grozījumi Ministru kabineta 2008. gada 25. novembra noteikumos Nr. 972 "Ceļu drošības audita noteikumi"” 1.-22. punkts, Ministru kabineta 2007. gada 10. jūlija noteikumi Nr. 482 „Ceļu drošības auditoru sertificēšanas kārtība”, Ministru kabineta 2022. gada 7. jūnija noteikumu Nr. 333 “Grozījumi Ministru kabineta 2007. gada 10. jūlija noteikumos Nr. 482 „Ceļu drošības auditoru sertificēšanas kārtība”” 1.-2. punkts, Ministru kabineta noteikumi “Tīkla mēroga ceļu satiksmes drošības novērtējuma un ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtība” (22-TA-1989) 1. -19. punkts, noteikumu projekta 1.-6. punkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 1. panta 1. punkts (Direktīvas 2008/96/EK 1. panta 2. punkts)
Ministru kabineta 2008. gada 25. novembra noteikumi Nr.972 “Ceļu drošības audita noteikumi” 9.1. punkts, Ministru kabineta 2022. gada 14. jūnija noteikumi Nr. 345 “Grozījumi Ministru kabineta 2008. gada 25. novembra noteikumos Nr. 972 "Ceļu drošības audita noteikumi"” 3. punkts, Ministru kabineta noteikumi “Tīkla mēroga ceļu satiksmes drošības novērtējuma un ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtība” (22-TA-1989) 3.1., 3.2. apakšpunkts, noteikumu projekta 3.1., 3.2. apakšpunkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 1. panta 1. punkts (Direktīvas 2008/96/EK 1. panta 3. punkts)
Ministru kabineta 2022. gada 14. jūnija noteikumi Nr. 345 “Grozījumi Ministru kabineta 2008. gada 25. novembra noteikumos Nr. 972 "Ceļu drošības audita noteikumi"” 4. punkts, Ministru kabineta noteikumi “Tīkla mēroga ceļu satiksmes drošības novērtējuma un ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtība” (22-TA-1989) 3.3. apakšpunkts, noteikumu projekta 3.3. apakšpunkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 1. panta 2. punkta a) apakšpunkts (Direktīvas 2008/96/EK 2. panta 1. punkts)
Ministru kabineta noteikumi “Tīkla mēroga ceļu satiksmes drošības novērtējuma un ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtība” (22-TA-1989) 2.2. apakšpunkts, noteikumu projekta 2.1. apakšpunkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 1. panta 2. punkta b) apakšpunkts (Direktīvas 2008/96/EK 2. panta 1.b) punkts)
Likums “Par autoceļiem” 3. panta trešā daļa.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 1. panta 2. punkta d) apakšpunkts (Direktīvas 2008/96/EK 2. panta 6. punkts)
Ministru kabineta noteikumi “Tīkla mēroga ceļu satiksmes drošības novērtējuma un ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtība” (22-TA-1989) 2.1. apakšpunkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 1. panta 2. punkta d) apakšpunkts (Direktīvas 2008/96/EK 2. panta 7. punkts)
Ministru kabineta noteikumi “Tīkla mēroga ceļu satiksmes drošības novērtējuma un ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtība” (22-TA-1989) 12. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 1. panta 2. punkta e) apakšpunkts (Direktīvas 2008/96/EK 2. panta 7.a). punkts)
Ministru kabineta noteikumi “Tīkla mēroga ceļu satiksmes drošības novērtējuma un ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtība” (22-TA-1989) 7. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 1. panta 2. punkta f) apakšpunkts (Direktīvas 2008/96/EK 2. panta 10. punkts)
Grozījumi Ceļu satiksmes likumā (21-TA-94) 1. pants.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 1. panta 4. punkts (Direktīvas 2008/96/EK 5. pants 1. punkts)
Ministru kabineta noteikumi “Tīkla mēroga ceļu satiksmes drošības novērtējuma un ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtība” (22-TA-1989) 3. punkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 1. panta 4. punkts (Direktīvas 2008/96/EK 5. pants 2. punkts)
Ministru kabineta noteikumi “Tīkla mēroga ceļu satiksmes drošības novērtējuma un ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtība” (22-TA-1989) 4. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 1. panta 4. punkts (Direktīvas 2008/96/EK 5. pants 3. punkts)
Ministru kabineta noteikumi “Tīkla mēroga ceļu satiksmes drošības novērtējuma un ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtība” (22-TA-1989) 6. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 1. panta 4. punkts (Direktīvas 2008/96/EK 5. pants 6. punkts)
Ministru kabineta noteikumi “Tīkla mēroga ceļu satiksmes drošības novērtējuma un ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtība” (22-TA-1989) 5. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 1.panta 5. punkta b) apakšpunkts (Direktīvas 2008/96/EK 6. panta 1. punkts)
Ministru kabineta noteikumi “Tīkla mēroga ceļu satiksmes drošības novērtējuma un ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtība” (22-TA-1989) 8. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 1. panta 5. punkta d) apakšpunkts (Direktīvas 2008/96/EK 6. panta 3. punkts)
Ministru kabineta noteikumi “Tīkla mēroga ceļu satiksmes drošības novērtējuma un ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtība” (22-TA-1989) 10. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 1. panta 6. punkts (Direktīvas 2008/96/EK 6.a panta 1. punkts)
Ministru kabineta noteikumi “Tīkla mēroga ceļu satiksmes drošības novērtējuma un ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtība” (22-TA-1989) 11. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 1. panta 6. punkts (Direktīvas 2008/96/EK 6.a panta 2. punkts)
Ministru kabineta noteikumi “Tīkla mēroga ceļu satiksmes drošības novērtējuma un ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtība” (22-TA-1989) 13. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 1. panta 6. punkts (Direktīvas 2008/96/EK 6.a panta 3. punkts)
Ministru kabineta noteikumi “Tīkla mēroga ceļu satiksmes drošības novērtējuma un ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtība” (22-TA-1989) 14. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 1. panta 6. punkts (Direktīvas 2008/96/EK 6.a panta 4. punkts)
Ministru kabineta noteikumi “Tīkla mēroga ceļu satiksmes drošības novērtējuma un ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtība” (22-TA-1989) 4. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 1. panta 6. punkta (Direktīvas 2008/96/EK 6.a panta 5. punkts)
Ministru kabineta noteikumi “Tīkla mēroga ceļu satiksmes drošības novērtējuma un ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtība” (22-TA-1989) 17. punkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 1. panta 6. punkts (Direktīvas 2008/96/EK 6.a panta 6. punkts)
Ministru kabineta noteikumi “Tīkla mēroga ceļu satiksmes drošības novērtējuma un ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtība” (22-TA-1989) 16., 18., 19. punkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 1. panta 6. punkts (Direktīvas 2008/96/EK 6.b pants)
Grozījumi Ceļu satiksmes likumā (21-TA-94) 5. pants.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 1. panta 6. punkts (Direktīvas 2008/96/EK 6.c pants)
Grozījumi Ceļu satiksmes likumā (21-TA-94) 8. pants.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 1. panta 8. punkts (Direktīvas 2008/96/EK 9. panta 1.a punkts)
Ministru kabineta 2022. gada 7. jūnija noteikumu Nr.333
“Grozījumi Ministru kabineta 2007. gada 10. jūlija noteikumos Nr. 482 „Ceļu drošības auditoru sertificēšanas kārtība”” 2. punkts
“Grozījumi Ministru kabineta 2007. gada 10. jūlija noteikumos Nr. 482 „Ceļu drošības auditoru sertificēšanas kārtība”” 2. punkts
Pārņemtas pilnībā
Paredz stingrākas prasības, nekā Direktīvas 2019/1936 1. panta 8. punktā (Direktīvas 2008/96/EK 9. panta 1.a punktā), jo tiek paredzēts, ka ceļu drošības auditoru mācību programmā ir iekļauti aspekti, kas saistīti ar mazaizsargātajiem ceļu satiksmes
dalībniekiem un šādiem lietotājiem paredzētu infrastruktūru, ar projekta stāšanos spēkā nevis kā paredz Direktīva 2019/1936 sākot ar 2024. gada 17. decembri. Pēc būtības esošajos noteikumos jau ir iekļauti aspekti, kas saistīti ar mazaizsargātajiem ceļu satiksmes
dalībniekiem un šādiem lietotājiem paredzētu infrastruktūru, jo tas ir ceļu satiksmes drošības pamatā, tādejādi šīs prasības ir samērīgas un pēc būtības tā ir tikai formāla šo prasību nostiprināšana normatīvajā aktā.
dalībniekiem un šādiem lietotājiem paredzētu infrastruktūru, ar projekta stāšanos spēkā nevis kā paredz Direktīva 2019/1936 sākot ar 2024. gada 17. decembri. Pēc būtības esošajos noteikumos jau ir iekļauti aspekti, kas saistīti ar mazaizsargātajiem ceļu satiksmes
dalībniekiem un šādiem lietotājiem paredzētu infrastruktūru, jo tas ir ceļu satiksmes drošības pamatā, tādejādi šīs prasības ir samērīgas un pēc būtības tā ir tikai formāla šo prasību nostiprināšana normatīvajā aktā.
Direktīvas 2019/1936 pielikuma 1. punkts (Direktīvas 2008/96/EK I pielikuma 2. iedaļas e) punkts)
Noteikumu projekta 6.2.4. apakšpunkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 pielikuma 2. punkta b) apakšpunkts (Direktīvas 2008/96/EK II pielikuma 1. iedaļas n) punkts)
Ministru kabineta 2022. gada 14. jūnija noteikumi Nr. 345 “Grozījumi Ministru kabineta 2008. gada 25. novembra noteikumos Nr. 972 "Ceļu drošības audita noteikumi"” 8., 9. un 10. punkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 pielikuma 2. punkta c) apakšpunkts (Direktīvas 2008/96/EK II pielikuma 2. iedaļas h) punkts)
Ministru kabineta 2022. gada 14. jūnija noteikumi Nr. 345 “Grozījumi Ministru kabineta 2008. gada 25. novembra noteikumos Nr. 972 "Ceļu drošības audita noteikumi"” 19. punkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 pielikuma 3. punkts
Ministru kabineta noteikumi “Tīkla mēroga ceļu satiksmes drošības novērtējuma un ceļu drošības inspekcijas veikšanas kārtība” (22-TA-1989) pielikums.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/1936 pielikuma 5. punkts
Ministru kabineta 2010. gada 26. janvāra noteikumi Nr. 75 “Ceļu satiksmes negadījumu, tajos cietušo un bojā gājušo personu reģistrācijas un uzskaites noteikumi” 12.2. un 12.5.5. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Direktīvas 2019/1936 1. panta 1. punkta 4. teikums (Direktīvas Nr.2008/96/EK 1. panta 4. punkts) paredz rīcības brīvības dalībvalstij, izslēgt no šīs direktīvas darbības jomas galvenos autoceļus, kuriem ir zems drošības apdraudējums, pamatojoties uz pienācīgi pamatotiem iemesliem, kas saistīti ar satiksmes intensitāti un negadījumu statistiku. Ņemot vērā, ka nav identificēts tāds valsts galvenais autoceļš, kuram būtu zems drošības apdraudējums, kā arī nav citu pamatotu iemeslu, netiek paredzēts no Direktīvas 2019/1936 jomas izslēgt kādu valsts galveno autoceļu.
Direktīvas 2019/1936 1. panta 4. punkts (Direktīvas 2008/96/EK 5. panta 4. punkts) paredz rīcības brīvību dalībvalstij ņemt vērā Direktīvas 2019/1936 III pielikumā izklāstītos indikatīvos elementus. Ņemot vērā, ka Latvija plāno tīkla mēroga ceļu satiksmes drošības novērtējumu veikt balstoties uz metodiku, ko izstrādā Eiropas Komisija, to adaptējot Latvijas situācijai, Latvija ņems vērā tos elementus, kas būs šajā metodikā.
Direktīvas 2019/1936 1. panta 4. punkts (Direktīvas 2008/96/EK 5. panta 4. punkts) paredz rīcības brīvību dalībvalstij ņemt vērā Direktīvas 2019/1936 III pielikumā izklāstītos indikatīvos elementus. Ņemot vērā, ka Latvija plāno tīkla mēroga ceļu satiksmes drošības novērtējumu veikt balstoties uz metodiku, ko izstrādā Eiropas Komisija, to adaptējot Latvijas situācijai, Latvija ņems vērā tos elementus, kas būs šajā metodikā.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
Netiek paredzēts ieviest terminu “automaģistrāle”, jo Latvijā šobrīd nav tāda autoceļu kategorija, kas atbilstu Direktīvas 2019/1936 1. panta 2. punkta b)apakšpunkta (Direktīvas 2008/96/EK 2. panta 1.a) definīcijai.
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Satiksmes ministrija, VSIA "Latvijas Valsts ceļi"Nevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
Publiskā apspriešana vēl nav noslēgusies.
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Publiskā apspriešana vēl nav noslēgusies.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- VSIA "Latvijas Valsts ceļi"
- ceļu pārvaldītāji
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi