Anotācija (ex-ante)

22-TA-148: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Personu izceļošanas un izvešanas liegumu reģistra noteikumi" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 28. novembra regulas (ES) 2018/1862 par Šengenas Informācijas sistēmas (SIS) izveidi, darbību un izmantošanu policijas sadarbībā un tiesu iestāžu sadarbībā krimināllietās un ar ko groza un atceļ Padomes Lēmumu 2007/533/TI un atceļ Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr. 1986/2006 un Komisijas Lēmumu 2010/261/ES (turpmāk – regula 2018/1862) 32. panta 1. punkta c), d) un e) apakšpunkts, 3., 4., 6. punkts, 20. panta 1. un 2. punkts, un Šengenas informācijas sistēmas darbības likuma 9. panta otrās daļas 1. punkts.

Projekts izstrādāts arī nolūkā vienkopus apkopot ziņas par personām noteiktajiem izceļošanas aizliegumiem, kā arī nodrošināt ziņu iekļaušanu Šengenas informācijas sistēmā.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekts "Personu izceļošanas un izvešanas liegumu reģistra noteikumi" (turpmāk – projekts) izstrādāts atbilstoši likumprojekta "Grozījumi likumā "Par policiju"" (21-TA-1780) 12.2 panta ceturtajā daļā un Nacionālās drošības likuma 18.1 panta septītajā daļā noteiktajam deleģējumam.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
2018. gada 28. novembrī Eiropas Parlaments un Padome pieņēma regulu 2018/1862, kuras 32. panta 1. punkta c), d) un e) apakšpunkts, kā arī 3. un 4. punkts paredz ziņojumu iekļaušanu Šengenas informācijas sistēmā, pamatojoties uz kompetento iestāžu, tostarp tiesu iestāžu lēmumu, arī par šādu personu kategorijām:
c) viena no vecākiem, ģimenes locekļa vai aizbildņa veiktas nolaupīšanas riskam pakļauti bērni, kuriem jāliedz ceļot;
d) bērni, kuriem jāliedz ceļot un attiecībā uz kuriem pastāv konkrēts un acīmredzams risks, ka tos var aizvest no dalībvalsts teritorijas vai viņi var to atstāt:
i) un kļūt par cietušajiem cilvēku tirdzniecībā, saistībā ar piespiedu laulību, sieviešu dzimumorgānu kropļošanu vai citiem ar dzimumu saistītas vardarbības veidiem;
ii) un kļūt par cietušajiem vai tikt iesaistīti teroristu nodarījumos;
iii) un tikt iesaukti vai iesaistīti bruņotās grupās vai, kuriem var likt aktīvi piedalīties karadarbībā;
e) pilngadīgas neaizsargātas personas, kurām jāliedz ceļot viņu pašu aizsardzības dēļ un attiecībā uz kurām pastāv konkrēts un acīmredzams risks, ka tās var aizvest no dalībvalsts teritorijas vai viņas to var atstāt un kļūt par cietušajiem cilvēku tirdzniecībā vai ar dzimumu saistītā vardarbībā.

Vienlaikus Šengenas informācijas sistēmas darbības likuma 9. panta otrās daļas 1. punkts nosaka, ka ziņojuma iekļaušana Šengenas informācijas sistēmā ir pieļaujama, ja kādā valsts informācijas sistēmā ir iekļauts ieraksts (ziņojumam līdzvērtīgs ieraksts) par to pašu personu vai priekšmetu identiska mērķa sasniegšanai.
Nacionālās drošības likuma 18.1 pants redakcijā, kas bija spēkā līdz 2022. gada 13.  novembrim, paredzēja kompetenci iekšlietu ministram, pamatojoties uz valsts drošības iestādes atzinumu, pieņemt lēmumu par aizliegumu izceļot no valsts, ja likumā minētā persona (pilsonis, nepilsonis, persona, kurai Latvijas Republikā piešķirts bezvalstnieka vai alternatīvais statuss, vai bēglis) ārpus Latvijas Republikas plāno iesaistīties bruņotā konfliktā, teroristiskās darbībās vai citās darbībās, kā rezultātā ir pietiekams pamats uzskatīt, ka persona pēc atgriešanās Latvijas Republikā apdraudēs tās nacionālo drošību. Attiecīgi regulējums aptvēra tikai gadījumus, kad pati persona plānoja iesaistīties minētajās darbībās. Savukārt regulas 2018/1862 32. panta 1. punkta d) apakšpunkts ir plašāks.
Regulas 2018/1862 32. panta 1. punkta c) apakšpunkts paredz dalībvalstīm sistēmā iekļaut (preventīvus) ziņojumus gadījumos, kad ir paaugstināts risks, ka viens no vecākiem, ģimenes loceklis vai aizbildnis var nolaupīt bērnu un izvest to no dalībvalsts. Minētais parasti notiek gadījumos, kad bērns tiek aizvests no valsts pirms ir panākta vienošanās vai citādi atrisināts jautājums par aizgādību vai citu ar bērnu saistītu jautājumu.

Grozījumi Civilprocesa likumā (turpmāk – CPL), kas stājās spēkā 2021. gada 1. decembrī, papildinot likumu ar 644.18A pantu, kura pirmā daļa paredz, ka tiesa pēc puses lūguma vai savas iniciatīvas pieņem pagaidu lēmumu, ar kuru līdz lēmuma taisīšanai lietā par bērna prettiesisku pārvietošanu pāri robežai uz Latviju vai aizturēšanu Latvijā, nosaka aizliegumu bērna izvešanai no valsts. Tiesa lēmumu nekavējoties pēc tā pieņemšanas nosūta Valsts policijai un Valsts robežsardzei uz to norādītajām elektroniskā pasta adresēm. Pagaidu lēmumu par aizliegumu bērna izvešanai no valsts tiesa var pieņemt arī, izskatot lietas: par laulības šķiršanu vai laulības neesamību (CPL 238.1 pants); kas izriet no aizgādības un saskarsmes tiesībām (CPL 244.10 pants); par bērna izcelšanās noteikšanu (CPL 249.3 pants).
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Pašlaik nepastāv valsts informācijas sistēma, kurā tiktu iekļautas ar regulas 2018/1862 32. panta 1. punkta c), d) un e) apakšpunktu noteiktās ziņojumu kategorijas par tajā minētajām personām identiska mērķa sasniegšanai, kas atbilstoši iepriekš minētajam, proti, Šengenas informācijas sistēmas darbības likuma 9. panta otrās daļas 1. punktam ir priekšnoteikums – ziņojuma iekļaušanai Šengenas informācijas sistēmā. 
Risinājuma apraksts
Nolūkā nodrošināt regulas 2018/1862 32. panta 1. punkta d), c) un e) apakšpunkta, 4. punkta īstenošanu nacionālā līmenī, izstrādāti šādi grozījumi nacionālajos normatīvajos aktos:
1) Regulas 2018/1862 32. panta 1. punkta d) un e) apakšpunkta īstenošanai, gadījumos, kad līdztekus apdraudējumam personai netiek saskatīts valsts drošības apdraudējums, likumprojektā "Grozījumi likumā "Par policiju"" paredzēta kompetence Valsts policijas priekšnieka pilnvarotajam darbiniekam pieņemt lēmumu par aizliegumu attiecīgajai neaizsargātai personai izceļot no Latvijas Republikas.
2) Lai aptvertu arī regulas 2018/1862 32. panta 1. d) ii) un iii) apakšpunktā minētos gadījumus Nacionālās drošības likuma 18.1 pants grozīts, paredzot kompetenci iekšlietu ministram, pamatojoties uz valsts drošības iestādes atzinumu, pieņemt lēmumu par aizliegumu personai (pilsonim, nepilsonim, personai, kurai Latvijas Republikā piešķirts bezvalstnieka vai alternatīvais statuss, bēglim, kā arī tās valsts valstspiederīgajam, kas piemēro Šengenas acquis nosacījumus par personu brīvu pārvietošanos, bet kuram Latvijas Republikā izsniegta uzturēšanās atļauja, un citas valsts valstspiederīgajam, attiecībā uz kuru nav iespējams pieņemt lēmumu par aizliegumu ieceļot Latvijas Republikā) izceļot no Latvijas Republikas, ja pastāv konkrēts un acīmredzams risks personai tās neaizsargātības dēļ neapzinoties tikt iesaistītai bruņotā konfliktā, teroristiskās darbībās vai citās darbībās, kā rezultātā ir pietiekams pamats uzskatīt, ka persona pēc atgriešanās Latvijas Republikā apdraudēs tās nacionālo drošību. Tādējādi minētajām darbībām var tikt pakļauta jebkura persona, proti, ne vien nepilngadīga, bet arī pilngadīga.
3) Ievērojot Šengenas informācijas sistēmas darbības likuma 9. panta otrās daļas 1. punktu, kā arī, pamatojoties uz attiecīgu deleģējumu Nacionālās drošības likuma 18.1 panta septītajā daļā un likumprojektā "Grozījumi likumā "Par policiju"", ir izstrādāts Ministru kabineta noteikumu projekts "Personu izceļošanas un izvešanas liegumu reģistra noteikumi" (turpmāk – projekts).

Projekts paredz, ka Personu izceļošanas un izvešanas liegumu reģistrs (turpmāk – reģistrs) būs Iekšlietu ministrijas Informācijas centra pārziņā esošās valsts informācijas sistēmas "Integrētā iekšlietu informācijas sistēma" apakšsistēma.
Projekts arī paredz, ka ziņas reģistrā iekļauj nolūkā novērst personas izceļošanu vai izvešanu no valsts.
Savukārt ziņu apstrāde reģistrā tiks veikta tiešsaistes datu pārraides režīmā, tādējādi nodrošinot iespējami ātru informācijas apriti, kas ir būtiski iepriekš minētā mērķa sasniegšanai.
Atbilstoši paredzētajam deleģējumam projekts satur nosacījumus par ziņu apjomu, kas par personu un neaizsargātu personu, attiecībā uz kuru pieņemts lēmums par aizliegumu tai izceļot no Latvijas Republikas, un par bērnu, attiecībā uz kuru tiesa ir pieņēmusi lēmumu par aizliegumu to izvest no valsts, iekļaujams Personu izceļošanas un izvešanas liegumu reģistrā, kā arī šo ziņu iekļaušanas kārtību, glabāšanas termiņus, dzēšanas kārtību un institūcijas, kurām piešķirama piekļuve reģistrā iekļautajām ziņām.
Proti, projekts paredz, ka ziņas reģistrā iekļaus ne vēlāk kā vienas darbdienas laikā:
a) Valsts policija attiecīgi - 1) pēc Valsts policijas priekšnieka pilnvarotā darbinieka pieņemtā lēmuma par aizliegumu neaizsargātai personai izceļot no valsts spēkā stāšanās; 2) pēc tiesas lēmuma par aizliegumu izvest bērnu no Latvijas Republikas saņemšanas;
b) Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde - pēc ziņu saņemšanas no iekšlietu ministra par personu, attiecībā uz kuru pieņemts lēmums par aizliegumu personai izceļot no Latvijas Republikas.
Minētais nepieciešams, jo regulas 2018/1862 32. panta 1. panta c), d) un e) apakšpunktā noteiktajos gadījumos, jo īpaši, ja attiecīgā persona ir nepilngadīga, nepieciešams veikt iespējami ātru rīcību, lai primāri nodrošinātu pašas personas aizsardzību. Tādējādi operatīvi tiks informētas kompetentās institūcijas (iestādes), lai nodrošinātu pieņemtā lēmuma īstenošanu.
Vienlaikus, ievērojot, ka aizliegums personai vai neaizsargātai personai izceļot vai aizliegums izvest bērnu no Latvijas Republikas leģitīma mērķa sasniegšanai – pašas personas aizsardzībai pret attiecīgo apdraudējumu – ierobežo tās pārvietošanās brīvību, projektā paredzēts iespējami īss termiņš ziņu dzēšanai. Piemēram, gadījumos, kad būs zudis mērķis attiecīgu ziņu iekļaušanai reģistrā (tostarp lēmums par aizliegumu personai izceļot vai aizliegums izvest bērnu no Latvijas Republikas ir atcelts, jo nav vairs saskatāms iepriekš konstatētais apdraudējums personai, kā rezultātā zudis mērķis attiecīgu ziņu apstrādei reģistrā). Tādējādi tiks nodrošināta precizitāte nolūkā ievērot fizisko personu datu apstrādes ierobežojuma principu.
Paredzēts, ka, ja kļūs zināms, ka reģistrā iekļautās ziņas būs nepieciešams labot vai dzēst (aktualizēt) pirms lēmuma par aizliegumu personai un neaizsargātai personai izceļot no valsts vai aizliegums izvest bērnu no valsts termiņa beigām, tad institūcijai, kas attiecīgās ziņas iekļāva reģistrā, tās būs jāaktualizē ne vēlāk kā vienas darbdienas laikā.
Projekts paredz, ka tiks nodrošināts iejaukšanās tiesībās uz privāto dzīvi samērīgums, piemēram, paredzētas procesuālās garantijas attiecībā uz personas datu aizsardzību, tai skaitā, piekļuve reģistrā iekļautajām ziņām, kā arī nodrošināta savlaicīga ziņu dzēšana, beidzoties vajadzībai tās saglabāt reģistrā, kā arī  ir paredzēts, ka piekļuve tiks nodrošināta tikai atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajai kompetencei un, izpildot konkrētus nosacījumus, lai novērstu jebkādu ļaunprātīgu piekļuves izmantošanu. Attiecīgi tiks ievērotas Eiropas Cilvēka tiesību un pamatbrīvību aizsardzības konvencijas (Konvencija) 8. pantā (tiesības uz privātās un ģimenes dzīves neaizskaramību) un 4. protokola 2. pantā (pārvietošanās brīvība) garantētās tiesības. Minētās tiesības nav absolūtas un var tikt ierobežotas, lai aizsargātu tostarp valsts vai sabiedrisko drošību, veselību vai tikumību, nepieļautu nekārtības un noziegumus, lai aizstāvētu citu cilvēku tiesības un brīvības. Reģistrā ietvertie dati tiks apstrādāti regulējumā noteiktajā apjomā, kārtībā un termiņā. Līdz ar to tiks īstenota iejaukšanās personas privātajā dzīvē tikai absolūti nepieciešamā ietvaros.

Projekts arī paredz noteikt reģistrā iekļaujamo ziņo apjomu par lēmumu, ar kuru personai vai neaizsargātai personai ir liegts izceļot vai aizliegums izvest bērnu no valsts. Attiecīgais ziņu apjoms noteikts, ņemot vērā ziņu kopumu, kas, tostarp, noteikts regulā 2018/1862 (32. panta 6. punkts), ar to saistītajos dokumentos (Komisijas 2021. gada 18. novembra Īstenošanas lēmums, ar ko paredz sīki izstrādātus noteikumus par SIRENE biroju uzdevumiem un papildinformācijas apmaiņu attiecībā uz Šengenas informācijas sistēmā ievadītiem ziņojumiem policijas un tiesu iestāžu sadarbībā krimināllietās ("SIRENE rokasgrāmata – policija" 8. nodaļa)) (turpmāk – Īstenošanas Lēmums), lai ziņojumu iekļautu Šengenas informācijas sistēmā. Tādējādi tiks nodrošināts datu minimizēšanas, likumīguma, godprātības un pārredzamības princips, kā arī no Valsts pārvaldes iekārtas likuma 10. panta izrietošais princips par valsts rīcībā jau esošu fiziskās personas datu iespējamu nedublēšanu citās valsts informācijas sistēmās, lai ievērotu personas tiesiskās intereses.
Regulas 2018/1862 32. panta 6. punkts nosaka, ka ziņojuma izdevēja dalībvalsts nodrošina, ka Šengenas informācijas sistēmā tiek iekļautas šādas ziņas:
a) pie kuras no 32. panta 1. punktā minētajām kategorijām pieder persona, uz kuru attiecas ziņojums;
b) kāda veida gadījumā persona ir iesaistīta, ja gadījuma veids ir zināms;
c) ka attiecībā uz ziņojumiem, kas ievadīti saskaņā ar regulas 32. panta 1. punkta c), d) un e) apakšpunktu, SIRENE biroja rīcībā ir visa attiecīgā informācija ziņojuma izveides laikā.
Savukārt atbilstoši Īstenošanas lēmumam Šengenas informācijas sistēmā ir iekļaujama papildinformācija par personu, kas var palīdzēt novērst personas vai neaizsargātas personas izceļošanu vai bērna izvešanu no valsts, kā arī informācija, kas nepieciešama robežsardzei, policijai vai citai tiesībaizsardzības iestādei gadījumā, kad persona vai neaizsargātā persona tiek atrasta un tai nepieciešams sniegt palīdzību. Tādējādi SIRENE biroja rīcībā ir jābūt visai nepieciešamai informācijai par personu, jo ar tās palīdzību notiek informācijas apmaiņa ar citām tiesībaizsardzības iestādēm un dalībvalstīm. 
Īstenošanas Lēmums paredz, ka Šengenas informācijas sistēmā ir jāiekļauj visi ar attiecīgo ziņojumu saistītie dati (regulas 2018/1862 32. panta 6. punkts), kas norādīti regulas 2018/1862 20. pantā, proti, dati par konkrēto personu vai neaizsargāto personu un, ja tie ir pieejami, jo īpaši personas nesenākās fotogrāfijas (sejas, tetovējuma fotoattēls), kam ir izšķiroša nozīme, lai gadījumā, kad persona tiks konstatēta, varētu nodrošināt konkrētās personas ticamu identifikāciju. Tādēļ ir svarīgi arī pārbaudīt, lai valsts līmenī ir pieejami biometrijas dati par personu. Visi dati par personu arī tiek pievienoti konkrētajam ziņojumam Šengenas informācijas sistēmā.
Tādējādi arī reģistrā par personu ir jābūt iekļautiem par biometrijas (fotogrāfija) datiem. 
Īstenošanas Lēmums tostarp arī noteic, ka papildus fotogrāfijām ziņojumam par personu var pievienot citus personas apraksta datus, piemēram, informāciju par personas uzbūvi, sejas formu, acīm, ādas krāsu utt., bet tikai, ja šāda informācija ir absolūti nepieciešama attiecīgās personas identificēšanai.
Atbilstoši Īstenošanas lēmumam projektā arī paredzēts, ka reģistrā norāda arī informāciju par rīcību, konstatējot personu. Piemēram, ja ir aizdomas, ka bērna vecāki var to nolaupīt, tiesībaizsardzības iestādēm SIRENE birojam ir jāsniedz skaidra un konkrēta informācija par lietas apstākļiem. Tas ietver informāciju par tiesas nolēmumā norādīto, tostarp, kam ir tiesības uz vecāku aizgādību par pazudušo bērnu un, kam ir atļauts ceļot kopā ar bērnu. Tādējādi SIRENE birojs varēs ātri atbildēt uz citu dalībvalstu jautājumiem, ja bērns pašlaik atrodas kontrolē un to konstatēs dalībvalstī. Tādējādi, konstatējot personu, SIRENE birojs paziņos iniciatoram (amatpersonai, kura iekļāva ziņas reģistrā) par personas atrašanu un tās nogādāšanu drošā vietā.
Papildus norādāms, ka neaizsargātā personas var pazust kopā ar saviem vecākiem, radiniekiem, aizbildņiem vai draugiem, kā arī citām personām. Šādos gadījumos tiesībaizsardzības iestādes var nolemt iekļaut reģistrā ziņas arī par citām personām un priekšmetiem, kas saistīti ar tām vai to noziedzīgām darbībām.
Piemēram, Bērnu tiesību aizsardzības likuma 37. panta ceturtā daļa noteic, ka bērnu aprūpes iestādē bērnu ņem īslaicīgā aprūpē (līdz trim mēnešiem) pēc bāriņtiesas priekšsēdētāja vienpersoniska lēmuma, pēc policijas rīkojuma vai pašvaldības sociālā dienesta atzinuma. Ja bērnu aprūpes iestādē bērnu ņem īslaicīgā aprūpē pēc policijas rīkojuma, iestādes vadītājs ne vēlāk kā nākamajā darbdienā informē par to vecāku dzīvesvietas bāriņtiesu un pašvaldības sociālo dienestu.
Tādējādi iestādei, kas iekļauj ziņas reģistrā, atbilstoši lēmumā norādītajam, gadījumā, ja neaizsargātā persona tiks konstatēta (atrasta), būtu iespējams veikt nepieciešamos aizsardzības pasākumus, piemēram, bērnu nogādāt attiecīgā bērnu aprūpes iestādē un par to paziņot bāriņtiesai un sociālajam dienestam, kā arī iestādei (iniciatoram), kas ziņas iekļāva reģistrā.
Papildus, ja ir informācija par personas būtiskām veselības problēmām, kas rada risku vai prasa īpašu uzmanību vai personai nepieciešami medikamenti, šo informāciju SIRENE birojs sistēmā iekļauj tikai tad, ja tas ir absolūti nepieciešams. Amatpersonai, kura personu atrod, svarīgi ir savlaicīgi zināt par attiecīgās personas veselības stāvokli, proti, kādu palīdzību personai  ir nepieciešams sniegt. Tādējādi pašas personas aizsardzībai vēlams, lai SIRENE biroja rīcībā būtu informācija par personas veselības stāvokli. Attiecīgā informācija varētu saturēt ziņas, piemēram, par personas lietotajiem vai tai noteiktajiem medikamentiem, norādi, ka personu nepieciešams  nogādāt ārstniecības iestādē u.c.
Tādējādi minēto datu iekļaušana reģistrā ir būtiska, lai tiktu aizsargāta neaizsargātas personas dzīvība un veselība, kas atbilst Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa Regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK 9. panta 2. c) un g) apakšpunktā noteiktajam, proti,  apstrāde ir vajadzīga, lai aizsargātu datu subjekta vai citas fiziskas personas vitālas intereses, ja datu subjekts ir fiziski vai tiesiski nespējīgs dot savu piekrišanu; apstrāde ir vajadzīga būtisku sabiedrības interešu dēļ, pamatojoties uz Savienības vai dalībvalsts tiesību aktiem, kas ir samērīgas izvirzītajam mērķim, ievēro tiesību uz datu aizsardzību būtību un paredz piemērotus un konkrētus pasākumus datu subjekta pamattiesību un interešu aizsardzībai.
Projekts paredz noteikt institūcijas, kurām būs piekļuve reģistrā iekļautajām ziņām. Proti, piekļuve reģistrā iekļautajām ziņām, atbilstoši normatīvajos aktos šīm institūcijām noteiktajai kompetencei, paredzēta valsts drošības iestādēm, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldei, Valsts robežsardzei un Valsts policijai.
Minētais iestāžu loks noteikts, ievērojot reģistrā iekļaujamās informācijas raksturu, tostarp sensitivitāti, attiecīgo ziņu iekļaušanas mērķi un ārējos normatīvajos aktos noteikto institūciju kompetenci, pildot dienesta pienākumus, lai amatpersona nepieciešamības gadījumā varētu noskaidrot personas identitāti.
Nacionālās drošības likuma 18.1 panta piektā daļa noteic, ka  iekšlietu ministrs triju darbdienu laikā pēc tam, kad pieņemts lēmums par aizliegumu personai izceļot no Latvijas Republikas, informē par to Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldi. Tādējādi Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde būs tā iestāde, kas reģistrā iekļaus ziņas par personu, dokumentu un lēmumu attiecīgajos gadījumos.
Šengenas informācijas sistēmas darbības likuma 9. panta pirmās daļas otrais punkts paredz, ka Valsts policija Šengenas informācijas sistēmā tostarp iekļauj ziņojumu par minētā likuma 7. panta devītajā daļā minētajam mērķim, proti, par personu attiecībā uz kuru Valsts policijas priekšnieka pilnvarotais darbinieks ir pieņēmis aizliegums tai izceļot no Latvijas Republikas, lai draudu novēršanas nolūkā uz laiku aizsargātu. Attiecīgi projekts paredz, ka Valsts policijai ir kompetence ievadīt ziņas Personu izceļošanas un izvešanas liegumu reģistrā. Līdz ar to Valsts policijai ir nepieciešama piekļuve minētajai sistēmai.
Papildus likuma “Par policiju” 3. pants paredz, ka policijas uzdevums ir garantēt personu un sabiedrības drošību un novērst noziedzīgus nodarījumus un citus likumpārkāpumus. Attiecīgi, pastāvot situācijai, kad ziņojums vēl nebūs iekļauts Šengenas informācijas sistēmā par aizliegumu personai izceļot vai izvest bērnu no valsts, Valsts policijas darbiniekam, satiekot personu, rodoties attiecīgām aizdomām, būs iespēja piekļūt reģistram nolūkā nodrošināt personas aizsardzību.
Proti, likuma "Par policiju" 1. pants, tostarp, noteic, ka Valsts policijas pienākums ir aizsargāt personu dzīvību, veselību, tiesības un brīvības, sabiedrības un valsts intereses no noziedzīgiem un citiem prettiesiskiem apdraudējumiem. Minētā likuma 5. panta ceturtā daļa, tostarp, noteic, ka policija ar savu darbību nodrošina personu tiesību un brīvību ievērošanu. Šo tiesību un brīvību ierobežošana ir pieļaujama, tikai pamatojoties uz likumu un likumā noteiktajā kārtībā. Savukārt likuma "Par policiju" 9. pantā, tostarp, noteikts, ka policijas darbinieka vispārīgie pienākumi ir visā Latvijas Republikas teritorijā neatkarīgi no viņa ieņemamā amata, atrašanās vietas un laika gadījumā, ja pie viņa vēršas personas ar pieteikumu vai ziņojumu par notikumu, kurš apdraud personu un sabiedrības drošību, kā arī pašam konstatējot tādu notikumu, veikt iespējamos pasākumus, lai novērstu likumpārkāpumu, glābtu cilvēkus un sniegtu viņiem palīdzību likumpārkāpumu izdarījušo personu konstatēšanā un aizturēšanā, noskaidrot aculieciniekus, apsargāt notikuma vietu, kā arī paziņot par notikušo tuvākajai policijas iestādei. Likuma "Par policiju" 12. panta pirmās daļas 2. punkts noteic, ka policijas darbiniekam, pildot viņam uzliktos pienākumus atbilstoši dienesta kompetencei, ir tiesības identificēt personas, [..], personību apliecinošos dokumentus, kā arī citus dokumentus, kas nepieciešami to tiesību normu ievērošanas pārbaudei, kuru izpildes kontrole un uzraudzība uzdota policijai.
Tādējādi Valsts policijai ar likumu ir noteikts veikt personas un dokumentu pārbaudi, tostarp, veicot dienesta pienākumus pierobežā, un pārbaudīt, vai konkrētajai personai nav noteikts aizliegums izceļot no valsts.
Valsts robežsardzes likuma 5. panta pirmās daļas 7. punkts paredz, ka robežsarga funkcijas ir, tostarp, novērst personu nelikumīgu valsts robežas šķērsošanu. Valsts robežsardzes likuma 15. panta pirmajā daļā noteikts, ka robežsargam, pildot dienesta pienākumus, ir tiesības noskaidrot personas identitāti (1. punkts), robežšķērsošanas vietā pārbaudīt personu, transportlīdzekli un lietas (2. punkts) un izņemt nederīgu ceļošanas dokumentu un citu dokumentu, kura nepieciešamība noteikta normatīvajos aktos, kas regulē personu ieceļošanas, uzturēšanās un izceļošanas kārtību un ceļu satiksmes jomu (6. punkts). Attiecīgi, ja attiecībā uz personu vai neaizsargātu personu būs pieņemts lēmums par aizliegumu tai izceļot no valsts vai aizliegums izvest bērnu no valsts, bet tas vēl nebūs iekļauts Šengenas informācijas sistēmā un persona mēģinās šķērsot valsts robežu, Valsts robežsardzei būs iespēja pārliecināties reģistrā un konstatēt, vai personai nav noteikts aizliegums izceļot vai izvest bērnu no valsts.
Valsts drošības iestādēm piekļuve Personu izceļošanas un izvešanas liegumu reģistram ir nepieciešama, ievērojot, Valsts drošības iestādēm noteikto kompetenci Nacionālās drošības likuma 18.1 panta otrajā daļā, kā arī ievērojot Valsts drošības iestāžu likuma 19. panta pirmās daļas 1., 2. un 3. apakšpunktu, tostarp, atbilstoši kompetencei pieprasīt personām informāciju, dokumentus un citus materiālus neatkarīgi no to izmantošanas lieguma; brīvi iepazīties ar visu veidu valsts un pašvaldību informācijas nesējiem, tostarp, ar elektroniski uzkrātiem datiem, kartotēku, arhīvu materiāliem un citiem dokumentiem, un piekļūt tiem neatkarīgi no to izmantošanas lieguma; brīvi iepazīties ar reģistrētās datubāzēs esošo informāciju.
Šengenas informācijas sistēmas darbības likuma 9. panta pirmās daļas ceturtais punkts paredz, ka Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde iekļauj Šengenas informācijas sistēmā ziņojumu par minētā likuma 7. panta septītajā, astotajā un desmitajā daļā minētajiem mērķiem. Attiecīgi projekts tostarp paredz, ka Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldei ir kompetence ievadīt ziņas Personu izceļošanas un izvešanas liegumu reģistrā, ja iekšlietu ministrs ir pieņēmis lēmumu par personu attiecībā uz aizliegumu tai izceļot no Latvijas Republikas, ja ir pietiekams pamats uzskatīt, ka minētā persona pēc atgriešanās Latvijas Republikā apdraudēs nacionālo drošību. Līdz ar to Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldei ir nepieciešama piekļuve Personu izceļošanas un izvešanas liegumu reģistram.
Proti, atbilstoši Ministru kabineta 2021. gada 27. maija noteikumu Nr. 321 "Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes nolikums" 2. punktam, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes darbības mērķis ir nodrošināt valsts interesēm atbilstošu migrācijas, patvēruma, personu tiesiskā statusa noteikšanas, iedzīvotāju uzskaites un dokumentēšanas procesu vadīšanu un īstenošanu. Kā arī šo noteikumu 4. punkts noteic, ka, lai īstenotu noteiktās funkcijas, Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde tostarp veic normatīvajos aktos noteiktos uzdevumus arī personu apliecinošu un ceļošanas dokumentu izsniegšanas jomā un veido, uztur un attīsta pārvaldes funkciju īstenošanai nepieciešamās informācijas sistēmas un elektroniskos pakalpojumus.

Vienlaikus projekts paredz iespēju arī citām valsts pārvaldes iestādēm, tiesām un prokuratūras struktūrvienībām, vēršoties pie reģistra pārziņa, saņemt reģistrā iekļautās ziņas atbilstoši minēto iestāžu kompetencei.
Tādējādi tiks nodrošināta integritātes un konfidencialitātes principu ievērošana fizisko personu datu apstrādē.

Projektā arī paredzēts noteikt reģistrā iekļauto ziņu glabāšanas termiņus un dzēšanas kārtību, proti, paredzēts, ka reģistrā ziņas tiks glabātas tādu laikposmu, uz kādu lēmumā personai noteikts aizliegums izceļot no Latvijas Republikas. Regulas 2018/1862 53. panta 4. punkts paredz, ka ziņojumu par aizliegumu izceļot Šengenas informācijas sistēmā var iekļaut uz laiku līdz vienam gadam. Attiecīgi Nacionālās drošības likums paredz iespēju iekšlietu ministram noteikt personai aizliegumu izceļot no Latvijas Republikas uz laika posmu līdz vienam gadam.
Projekts paredz, ka vienu mēnesi pirms ziņu dzēšanas termiņa iestāšanās reģistrs automātiski nosūta attiecīgu paziņojumu institūcijai, kura iekļāva ziņas reģistrā. Ja institūcija ir saņēmusi attiecīgu paziņojumu, tā nekavējoties informē institūciju vai amatpersonu, kas ir kompetenta pieņemt attiecīgu lēmumu par ziņu uzturēšanu reģistrā.
Piemēram, ja Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde, pamatojoties uz iekšlietu ministra lēmumu par aizliegumu personai izceļot no valsts, būs ievadījusi ziņas reģistrā, attiecīgi paziņojums par ziņu dzēšanas termiņa tuvošanos no reģistra tiks nosūtīts Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldei. Attiecīgi Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde par minēto informēs iekšlietu ministru. Iekšlietu ministrs, savukārt, novērtēs nepieciešamību pieņemt jaunu lēmumu par aizliegumu personai izceļot no valsts un turpināt ziņu glabāšanu attiecīgajā reģistrā, par ko tiks informēta Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde. Ja iekšlietu ministrs nesaskatīs nepieciešamību personai noteikt jaunu aizliegumu izceļot no Latvijas Republikas, pēc ziņu glabāšanas termiņa beigām tās tiks no reģistra dzēstas.
Savukārt likumprojekts "Grozījumi likumā "Par policiju""paredz, ka Valsts policijas priekšnieka pilnvarotais darbinieks var pieņemt lēmumu par aizliegumu neaizsargātai personai izceļot no Latvijas Republikas uz laiku līdz četriem mēnešiem.
Tādējādi tiks nodrošināta neaizsargātu personu tiesību aizsardzība vislielākajā mērā. 
Ievērojot minēto, ziņas reģistrā netiks glabātas ilgāk, nekā tas nepieciešams noteiktā mērķa sasniegšanai. Tādējādi tiks nodrošināta ziņu glabāšanas ierobežojuma principa ievērošana fizisko personu datu apstrādē.
Fiziskās personas, par kurām dati būs iekļauti reģistrā, kā arī to pārstāvji, informāciju par reģistrā iekļautajām ziņām par minēto personu varēs pieprasīt un saņemt fizisko personu datu apstrādi regulējošajos normatīvajos aktos, kā arī normatīvajos aktos par informācijas izpaušanu noteiktajos ietvaros un kārtībā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Vērtēta piemērotākā valsts informācijas sistēma, kurā iekļaut attiecīgās ziņas, ziņu apjoms, iekļaušanas un aktualizēšanas termiņi, institūcijas, kam nodrošināma pastāvīga piekļuve un institūcijas, kam nodrošināma piekļuve pēc pieprasījuma reģistrā iekļautajām ziņām, ziņu glabāšanas termiņi un dzēšanas kārtība, lai nodrošinātu iespējami samērīgāko risinājumu, ievērojot gan leģitīmo mērķi, gan fiziskās personas datu apstrādes principus.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Vērtēta personas tiesības iespējami mazāk ierobežojošu līdzekļu piemērošanas efektivitāte un izvēlēts iespējami samērīgākais risinājums.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Personas, attiecībā uz kurām iekšlietu ministrs vai Valsts policijas priekšnieka pilnvarotais darbinieks būs pieņēmis lēmumu par aizliegumu neaizsargātai personai izceļot no Latvijas Republikas, vai tiesa būs noteikusi aizliegumu izvest bērnu no valsts.
Ietekmes apraksts
Minētajām personām, attiecībā uz kurām varētu tikt pieņemts lēmums par aizliegumu izceļot no Latvijas Republikas vai izvest bērnu no valsts, neradīsies papildu izdevumi.
Juridiskās personas
  • Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde, Valsts policija, Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs.
Ietekmes apraksts
Risinājuma ieviešana neradīs papildu izdevumus iestādēm.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Projekta izpildē iesaistītās institūcijas projekta īstenošanu nodrošinās tām piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32018R1862
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 28. novembra regula (ES) 2018/1862 par Šengenas Informācijas sistēmas (SIS) izveidi, darbību un izmantošanu policijas sadarbībā un tiesu iestāžu sadarbībā krimināllietās un ar ko groza un atceļ Padomes Lēmumu 2007/533/TI un atceļ Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr. 1986/2006 un Komisijas Lēmumu 2010/261/ES. Regula piemērojama no 2023. gada 7.marta.
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?
Starptautiskā dokumenta nosaukums
Projekts atbilst Eiropas Cilvēka tiesību un pamatbrīvību aizsardzības konvencijai
Apraksts
Eiropas Cilvēka tiesību un pamatbrīvību aizsardzības konvencijas (Konvencija) 8.panta (tiesības uz privātās dzīves neaizskaramību) tvērumā, kā to savā judikatūrā ir interpretējusi Eiropas Cilvēktiesību tiesa, piemēram, lietās Von Hannover pret Vāciju (nr.2) (iesniegumi nr.40660/08 un 60641/08), Lielās palātas 2012.gada 7.februāra spriedums, 95 – 96.rindkopa),  Gaughran pret Apvienoto Karalisti (iesniegums nr.45245/15), 2020.gada 13.februāra spriedums, 65. – 70.rindkopas).

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 28. novembra regula (ES) 2018/1862 par Šengenas Informācijas sistēmas (SIS) izveidi, darbību un izmantošanu policijas sadarbībā un tiesu iestāžu sadarbībā krimināllietās un ar ko groza un atceļ Padomes Lēmumu 2007/533/TI un atceļ Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr. 1986/2006 un Komisijas Lēmumu 2010/261/ES. Regula piemērojama no 2023. gada 7.marta.
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
32. panta 1. punkta c), d) un e) apakšpunkts, 4. punkts
Projekta 5. un 6. punkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības nav paredzētas.
32. panta 6. punkts, 20. panta 1. un 2. punkts
Projekta 7. un 8. punkts
Pārņemtas pilnībā
stingrākas prasības nav paredzētas.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Šengenas informācijas sistēmas darbības likuma 9. panta otrās daļas 1. punkts noteic, ka ziņojumu iekļaušana sistēmā ir pieļaujama, ja kādā valsts informācijas sistēmā ir iekļauts ieraksts par to pašu personu vai priekšmetu šā likuma 7. pantā noteiktajam mērķim identiska mērķa sasniegšanai.
Šengenas informācijas sistēmas darbības likuma 9. panta pirmā daļa noteic, ka ziņojumu Sistēmā iekļauj, labo un dzēš tā institūcija vai iestāde, kura ir izveidojusi ziņojumu sistēmā.  
Savukārt Šengenas informācijas sistēmas darbības likuma 10. panta ceturtā daļa noteic, ka ziņojuma iekļaušana Sistēmā ir pieļaujama, ja kādā valsts informācijas sistēmā ir ziņojumam līdzvērtīgs ieraksts. Attiecīgi reģistrā arī norādāma visa projekta 9. un 10. punktā minētās ziņas, kā to nosaka regulas 2018/1862 32. panta 6. punkts un Komisijas 2021. gada 18. novembra Īstenošanas lēmums, ar ko paredz sīki izstrādātus noteikumus par SIRENE biroju uzdevumiem un papildinformācijas apmaiņu attiecībā uz Šengenas informācijas sistēmā ievadītiem ziņojumiem policijas un tiesu iestāžu sadarbībā krimināllietās.

5.5. 2. tabula. Ar tiesību akta projektu izpildītās vai uzņemtās saistības, kas izriet no starptautiskajiem tiesību aktiem vai starptautiskas institūcijas vai organizācijas dokumentiem. Pasākumi šo saistību izpildei

Attiecīgā starptautiskā tiesību akta vai starptautiskas institūcijas vai organizācijas dokumenta (turpmāk – starptautiskais dokuments) datums, numurs un nosaukums
Projekts atbilst Eiropas Cilvēka tiesību un pamatbrīvību aizsardzības konvencijai
Starptautiskās saistības pasākums/uzdevums
Projekta vienība, ar ko izpilda A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
A
B
C
Vai starptautiskajā dokumentā paredzētās saistības nav pretrunā ar jau esošajām Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
-
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nevalstiskās organizācijas
-
Cits
-

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participation/87638c16-aaf4-46cb-bb81-fd672c3516a4

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Valsts kancelejas Tiesību aktu projektu publiskā portāla sadaļā "Sabiedrības līdzdalība" publicētā iebildumu un priekšlikumu izteikšanas termiņa ietvaros no sabiedrības pārstāvjiem iebildumi vai priekšlikumi par projektu netika saņemti.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts policija
  • Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs
  • Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde
  • Valsts robežsardze

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Projekts paredz paplašināt Valsts policijas, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes un Iekšlietu ministrijas Informācijas centra pienākumus, lai tostarp īstenotu attiecīgi regulas 2018/1862 32. panta 1. punkta c), d) e) apakšpunkta, 4., 6. punkta, 20. panta 1. un 2. punkta nosacījumus.
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
Projekts tiks īstenots esošo cilvēkresursu ietvaros.
Projekta izpildē tiks iesaistīta arī Iekšlietu ministrija, Valsts robežsardze normatīvajos aktos noteiktās kompetences ietvaros.

7.5. Cita informācija

Juridiskajām personām (institūcijām) risinājuma ieviešana neradīs papildu izdevumus. Reģistrs būs valsts informācijas sistēmas "Integrētā iekšlietu informācijas sistēma" apakšsistēma, kas izveidots uz esošajā Integrētajā iekšlietu informācijas sistēmā ietverto datu un reģistru bāzes, izdalot atsevišķu reģistru. Savukārt personu dati, kas tiks iekļauti reģistrā, tiks izgūti no Fizisko personu reģistra, papildinot ar reģistrā  iekļauto informāciju, kas nepieciešama iekļaušanai Šengenas informācijas sistēmā.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Integrētā iekšlietu informācijas sistēma ir valsts informācijas sistēmas daļa un tās attīstībai ir ietekme uz valsts IKT attīstību.

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Ar projektu paredzēts tostarp īstenot regulas 2018/1862 32. panta 1. punkta c, d) un e) apakšpunkta, 4., 6. punkta, 20. panta 1. un 2. punkta kopsakarā ar Šengenas informācijas sistēmas darbības likuma 9. panta otrās daļas 1. punktu, prasības. Tiesiskais regulējums palīdzēs aizsargāt personu dzīvību, veselību, un drošību.
Minētais veicinās NAP2027 mērķa indikatora [386] "Prioritāte “Vienota, droša un atvērta sabiedrība – pieaug iedzīvotāju īpatsvars, kas izjūt piederību un uzticas Latvijas sabiedrībai un tiesiskai valstij. Tāpēc cilvēki sniedz ieguldījumu savā, savu līdzcilvēku un valsts drošībā, labklājībā un attīstībā, mazinās negodīga rīcība. Cilvēki apzinās Latvijas un ikviena iedzīvotāja lomu globālajos procesos un ir atvērti sadarbībai kopēju izaicinājumu risināšanā. Latvija ir droša un tiesiska valsts. Droša valsts vide kalpo par pamatu labklājībai un attīstībai"" un mērķa indikatora [431] "Cilvēki paļaujas uz valsts dienestiem, kas aizsargā tiesības un drošību, pieaug to cilvēku skaits, kas zina, kā novērst riskus un rīkoties apdraudējuma situācijās, sadarbojoties ar atbildīgajiem valsts dienestiem un palīdzot cits citam. Valsts uztur drošu vidi, tostarp informatīvo vidi, un veido izpratni par apdraudējuma riskiem, to novēršanas un mazināšanas iespējām, stiprinot iedzīvotāju pārliecību un zināšanas. Sabiedrisko drošību nodrošina un tiesībaizsardzību īsteno profesionāls un mūsdienu sabiedrības prasībām atbilstošs personāls. Valsts aizsardzība ir visaptveroša un balstās uz iedzīvotāju un valsts institūciju savstarpējo uzticēšanos un partnerību, kā arī visas sabiedrības gatavību pārvarēt jebkādu apdraudējumu. Latvijā ir radīta droša iekšējā vide iedzīvotājiem un uzņēmējiem" sasniegšanu.

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Projekts veicinās neaizsargātu personu, tai skaitā, bērnu, tiesību aizsardzību.
Projekts veicinās skaidru un saskaņotu ietvaru tiesiskā regulējuma īstenošanai regulas 2018/1862 32. panta 1. punkta c), d) un e) apakšpunkta, 4., 6. punkta, 20. panta 1. un 2. punkta kopsakarā ar Šengenas informācijas sistēmas darbības likuma 9. panta otrās daļas 1. punktu, ietvaros. Attiecīgie pienākumi tiks īstenoti, ievērojot pamattiesības, jo īpaši personu pārvietošanās un uzturēšanās brīvību, ģimenes vienotību un neaizskaramību, bērnu tiesību aizsardzību.

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Projektā paredzētais regulējums skars datu subjektus – personas vai neaizsargātās personas attiecībā uz kurām iekšlietu ministrs vai Valsts policijas priekšnieka pilnvarotais darbinieks būs pieņēmis lēmumu par aizliegumu izceļot no Latvijas Republikas, vai tiesa būs noteikusi aizliegumu izvest bērnu no valsts.
Fizisko personu datu apstrādē, ievērojamo principu nodrošināšanā projekts paredz nosacījumus par ziņu apjomu, kas par personu, par kuru pieņemts lēmums par aizliegumu izceļot vai izvest bērnu no valsts iekļaujams Personu izceļošanas un izvešanas aizliegumu reģistrā, iekļaušanas kārtību, glabāšanas termiņus, dzēšanas kārtību, institūcijas, kurām piešķirama piekļuve reģistrā iekļautajām ziņām.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.2. Cita informācija

Nav.
Pielikumi