25-TA-1536: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 19. decembra noteikumos Nr. 811 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana kopējā P&A sistēmā" 1.1.1.8. pasākuma "Doktorantūras granti" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 19. decembra noteikumos Nr. 811 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gadam 1.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana kopējā P&A sistēmā" 1.1.1.8. pasākuma "Doktorantūras granti" īstenošanas noteikumi" (turpmāk – noteikumu projekts) ir izstrādāts pēc Izglītības un zinātnes ministrijas iniciatīvas un saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 6. un 13. punktu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir precizēt 1.1.1.8. pasākuma "Doktorantūras granti" (turpmāk – 1.1.1.8. pasākums) īstenošanas nosacījumus, lai nodrošinātu atbalstāmo darbību nepārklāšanos starp 1.1.1.8. pasākumu un 1.1.2.1. pasākumu "RIS3 industriālās prasmes" (turpmāk – 1.1.2.1. pasākums), pārdalot finansējumu no 1.1.2.1. pasākuma 12 papildu doktorantu atbalstam, tādā veidā nodrošinot sinerģiju un papildinātību ar 1.1.2.1. pasākumu. Mērķis ir arī precizēt 1.1.1.8. pasākuma īstenošanas nosacījumus atbilstoši MK rīkojumiem un aktuālajām vadlīnijām.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
1. Ministru Kabineta 2023. gada 19. decembra noteikumi Nr. 811 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gadam 1.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana kopējā P&A sistēmā" 1.1.1.8. pasākuma "Doktorantūras granti" īstenošanas noteikumi" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 811) paredz, ka 1.1.1.8. pasākuma ietvaros tiek sniegts atbalsts doktorantūras grantu veidā, kas sniedz ieguldījumu Latvijas Viedās specializācijas stratēģijas mērķu sasniegšanā un specializācijas jomu attīstībā: zināšanu ietilpīga bioekonomika; biomedicīna, medicīnas tehnoloģijas un farmācija; fotonika un viedie materiāli, tehnoloģijas un inženiersistēmas; viedā enerģētika mobilitāte; informācijas un komunikācijas tehnoloģijas.
MK noteikumu Nr. 811 10. punkts nosaka, ka 1.1.1.8. pasākuma ietvaros plānotais kopējais finansējums ir 19 140 000 euro (tostarp elastības finansējums – 3 018 862 euro), tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda (turpmāk – ERAF) finansējums – 16 269 000 euro (tostarp elastības finansējums – 2 566 033 euro) un valsts budžeta līdzfinansējums – ne mazāk kā 2 871 000 euro (tostarp elastības finansējums – 452 829 euro). MK noteikumu Nr. 811 11. punkts nosaka, ka projektu iesniegumos pasākuma īstenošanai kopējo pasākumam pieejamo finansējumu plāno ne vairāk kā 16 121 138 euro apmērā, tai skaitā ERAF finansējumu – 13 702 967 euro apmērā un valsts budžeta līdzfinansējumu – 2 418 171 euro.
MK noteikumu Nr. 811. 6.1. apakšpunkts nosaka, ka rezultāta rādītājs – atbalstītajās struktūrās izveidotās pētniecības darba vietas (turpmāk – rezultāta rādītājs) ir 66 (pilna laika slodzes ekvivalenta izteiksmē (turpmāk – PLE)). Vienlaikus MK noteikumu Nr. 811. 21.4. apakšpunkts nosaka, ka Latvijas Universitātes projektā šis rādītājs ir vismaz 22,75 PLE, bet 21.6. apakšpunkts nosaka, ka Rīgas Tehniskās universitātes projektā šis rādītājs ir 22 PLE.
MK noteikumu Nr. 811 6.2.1. apakšpunkts nosaka, ka nacionālais rādītājs – doktorantu skaits, kas saņēmuši ERAF atbalstu studiju vai zinātniski pētnieciskajam darbam projekta iesniedzēja vai projekta sadarbības partnera institūcijā (turpmāk – nacionālais rādītājs), ir 264. Vienlaikus MK noteikumu Nr. 811 22.4. apakšpunkts nosaka, ka Latvijas Universitātes projektā atbalstīto doktorantu skaits ir vismaz 91, bet 22.6. apakšpunkts nosaka, ka Rīgas Tehniskās universitātes projektā atbalstīto doktorantu skaits ir vismaz 88.
MK noteikumu Nr. 811 30.1. apakšpunkts nosaka, ka atbalstāmā darbība ir doktorantu iesaiste studiju vai zinātniski pētnieciskajā darbā augstākās izglītības institūcijā vai projekta sadarbības partnera organizācijā vismaz 12 mēnešus projekta ietvaros, nepārsniedzot 50 procentus no pilnas darba slodzes. MK noteikumu Nr. 811 31.1.8. apakšpunkts nosaka, ka tiešās attiecināmās izmaksas ir atlīdzība doktorantam par studiju vai zinātniski pētnieciskā darba veikšanu un attiecināmais atlīdzības izmaksu apmērs tiek noteikts, ievērojot, ka atlīdzība par pilnu darba slodzi nepārsniedz 2 600 euro mēnesī, ieskaitot darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas. Savukārt MK noteikumu Nr. 811 31.1.9. apakšpunkts paredz, ka attiecināmas ir arī doktoranta pētniecības izmaksas atbilstoši atbildīgās iestādes apstiprinātajai vienas vienības izmaksu metodikai, kas saskaņota ar vadošo iestādi (500 euro mēnesī).
2. MK noteikumu Nr. 811 7. punktā ir noteikts, ka 1.1.1.8. pasākuma ietvaros finansējuma saņēmējam Kohēzijas politikas fondu vadības un informācijas sistēmā ir jāuzkrāj noteiktus RIS3 rādītājus katrā no RIS3 jomām, ietverot informāciju par pētniecības un attīstības tehnisko personālu ar detalizētu sadalījumu pēc dažādām pazīmēm, tai skaitā pēc izglītības līmeņa (MK noteikumu Nr. 811. 7.1.2. un 7.2.2. apakšpunkts).
3. MK noteikumu Nr. 811 18.4. apakšpunkts nosaka, ka projekta iesniedzējs ir Latvijas Universitāte, kas projektu īsteno kopīgi ar Banku augstskolu kā projekta sadarbības partneri, savukārt 18.6. apakšpunkts nosaka, ka projekta iesniedzējs ir Rīgas Tehniskā universitāte, kas projektu īsteno kopīgi ar Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmiju kā projekta sadarbības partneri.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2023. gada 23. maija rīkojumu Nr. 308 "Par Banku augstskolas reorganizāciju" (turpmāk – MK rīkojums Nr. 308) ar 2025. gada 31. augustu Banku augstskola tiek reorganizēta, nododot to Latvijas Universitātei. Banku Augstskola turpina pastāvēt kā Latvijas Universitātes iestāde "Banku augstskola". Latvijas Universitāte ir Banku augstskolas tiesību un saistību pārņēmēja. MK rīkojuma Nr. 308 4.1. apakšpunkts paredz Izglītības un zinātnes ministrijai sagatavot ar Banku augstskolas reorganizāciju saistītos tiesību aktu projektus un izglītības un zinātnes ministram sešu mēnešu laikā pēc Banku augstskolas reorganizācijas iesniegt tos Ministru kabinetā.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2023. gada 23. maija rīkojumu Nr. 297 "Par Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmijas reorganizāciju" (turpmāk – MK rīkojums Nr. 297) 2025. gada 1. aprīlī Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija tiek reorganizēta, nododot to Rīgas Tehniskajai universitātei. Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija turpina pastāvēt kā Rīgas Tehniskās universitātes struktūrvienība. Rīgas Tehniskā universitāte ir Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmijas tiesību un saistību pārņēmēja. MK rīkojuma Nr. 297 4.1. apakšpunkts paredz Izglītības un zinātnes ministrijai sagatavot ar Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmijas reorganizāciju saistītos tiesību aktu projektus un izglītības un zinātnes ministram sešu mēnešu laikā pēc Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmijas reorganizācijas iesniegt tos Ministru kabinetā.
4. MK noteikumu Nr. 811 39. punkts nosaka, ka gadījumā, ja projekta vadības un īstenošanas personāla iesaiste projektā ir nodrošināta saskaņā ar daļlaika izmaksu attiecināmības principu, attiecināma ir ne mazāka kā 30 procentu noslodze.
MK noteikumu Nr. 811 10. punkts nosaka, ka 1.1.1.8. pasākuma ietvaros plānotais kopējais finansējums ir 19 140 000 euro (tostarp elastības finansējums – 3 018 862 euro), tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda (turpmāk – ERAF) finansējums – 16 269 000 euro (tostarp elastības finansējums – 2 566 033 euro) un valsts budžeta līdzfinansējums – ne mazāk kā 2 871 000 euro (tostarp elastības finansējums – 452 829 euro). MK noteikumu Nr. 811 11. punkts nosaka, ka projektu iesniegumos pasākuma īstenošanai kopējo pasākumam pieejamo finansējumu plāno ne vairāk kā 16 121 138 euro apmērā, tai skaitā ERAF finansējumu – 13 702 967 euro apmērā un valsts budžeta līdzfinansējumu – 2 418 171 euro.
MK noteikumu Nr. 811. 6.1. apakšpunkts nosaka, ka rezultāta rādītājs – atbalstītajās struktūrās izveidotās pētniecības darba vietas (turpmāk – rezultāta rādītājs) ir 66 (pilna laika slodzes ekvivalenta izteiksmē (turpmāk – PLE)). Vienlaikus MK noteikumu Nr. 811. 21.4. apakšpunkts nosaka, ka Latvijas Universitātes projektā šis rādītājs ir vismaz 22,75 PLE, bet 21.6. apakšpunkts nosaka, ka Rīgas Tehniskās universitātes projektā šis rādītājs ir 22 PLE.
MK noteikumu Nr. 811 6.2.1. apakšpunkts nosaka, ka nacionālais rādītājs – doktorantu skaits, kas saņēmuši ERAF atbalstu studiju vai zinātniski pētnieciskajam darbam projekta iesniedzēja vai projekta sadarbības partnera institūcijā (turpmāk – nacionālais rādītājs), ir 264. Vienlaikus MK noteikumu Nr. 811 22.4. apakšpunkts nosaka, ka Latvijas Universitātes projektā atbalstīto doktorantu skaits ir vismaz 91, bet 22.6. apakšpunkts nosaka, ka Rīgas Tehniskās universitātes projektā atbalstīto doktorantu skaits ir vismaz 88.
MK noteikumu Nr. 811 30.1. apakšpunkts nosaka, ka atbalstāmā darbība ir doktorantu iesaiste studiju vai zinātniski pētnieciskajā darbā augstākās izglītības institūcijā vai projekta sadarbības partnera organizācijā vismaz 12 mēnešus projekta ietvaros, nepārsniedzot 50 procentus no pilnas darba slodzes. MK noteikumu Nr. 811 31.1.8. apakšpunkts nosaka, ka tiešās attiecināmās izmaksas ir atlīdzība doktorantam par studiju vai zinātniski pētnieciskā darba veikšanu un attiecināmais atlīdzības izmaksu apmērs tiek noteikts, ievērojot, ka atlīdzība par pilnu darba slodzi nepārsniedz 2 600 euro mēnesī, ieskaitot darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas. Savukārt MK noteikumu Nr. 811 31.1.9. apakšpunkts paredz, ka attiecināmas ir arī doktoranta pētniecības izmaksas atbilstoši atbildīgās iestādes apstiprinātajai vienas vienības izmaksu metodikai, kas saskaņota ar vadošo iestādi (500 euro mēnesī).
2. MK noteikumu Nr. 811 7. punktā ir noteikts, ka 1.1.1.8. pasākuma ietvaros finansējuma saņēmējam Kohēzijas politikas fondu vadības un informācijas sistēmā ir jāuzkrāj noteiktus RIS3 rādītājus katrā no RIS3 jomām, ietverot informāciju par pētniecības un attīstības tehnisko personālu ar detalizētu sadalījumu pēc dažādām pazīmēm, tai skaitā pēc izglītības līmeņa (MK noteikumu Nr. 811. 7.1.2. un 7.2.2. apakšpunkts).
3. MK noteikumu Nr. 811 18.4. apakšpunkts nosaka, ka projekta iesniedzējs ir Latvijas Universitāte, kas projektu īsteno kopīgi ar Banku augstskolu kā projekta sadarbības partneri, savukārt 18.6. apakšpunkts nosaka, ka projekta iesniedzējs ir Rīgas Tehniskā universitāte, kas projektu īsteno kopīgi ar Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmiju kā projekta sadarbības partneri.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2023. gada 23. maija rīkojumu Nr. 308 "Par Banku augstskolas reorganizāciju" (turpmāk – MK rīkojums Nr. 308) ar 2025. gada 31. augustu Banku augstskola tiek reorganizēta, nododot to Latvijas Universitātei. Banku Augstskola turpina pastāvēt kā Latvijas Universitātes iestāde "Banku augstskola". Latvijas Universitāte ir Banku augstskolas tiesību un saistību pārņēmēja. MK rīkojuma Nr. 308 4.1. apakšpunkts paredz Izglītības un zinātnes ministrijai sagatavot ar Banku augstskolas reorganizāciju saistītos tiesību aktu projektus un izglītības un zinātnes ministram sešu mēnešu laikā pēc Banku augstskolas reorganizācijas iesniegt tos Ministru kabinetā.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2023. gada 23. maija rīkojumu Nr. 297 "Par Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmijas reorganizāciju" (turpmāk – MK rīkojums Nr. 297) 2025. gada 1. aprīlī Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija tiek reorganizēta, nododot to Rīgas Tehniskajai universitātei. Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija turpina pastāvēt kā Rīgas Tehniskās universitātes struktūrvienība. Rīgas Tehniskā universitāte ir Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmijas tiesību un saistību pārņēmēja. MK rīkojuma Nr. 297 4.1. apakšpunkts paredz Izglītības un zinātnes ministrijai sagatavot ar Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmijas reorganizāciju saistītos tiesību aktu projektus un izglītības un zinātnes ministram sešu mēnešu laikā pēc Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmijas reorganizācijas iesniegt tos Ministru kabinetā.
4. MK noteikumu Nr. 811 39. punkts nosaka, ka gadījumā, ja projekta vadības un īstenošanas personāla iesaiste projektā ir nodrošināta saskaņā ar daļlaika izmaksu attiecināmības principu, attiecināma ir ne mazāka kā 30 procentu noslodze.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
1. Izglītības un zinātnes ministrija (turpmāk – IZM) ir ierosinājusi finansējuma pārdales Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.-2027. gadam, paredzot papildu finansējumu 1.1.1.8. pasākuma īstenošanai no 1.1.2. specifiskā atbalsta mērķa "Prasmju attīstīšana viedās specializācijas, industriālās pārejas un uzņēmējdarbības veicināšanai" 1.1.2.1. pasākuma "RIS3 industriālās prasmes" (turpmāk – 1.1.2.1. pasākums) 1 063 800 euro, tai skaitā ERAF finansējumu – 904 230 euro un valsts budžeta līdzfinansējumu – 159 570 euro.
2025. gada 22. jūlija Ministru kabineta noteikumi Nr. 474 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.1.2. specifiskā atbalsta mērķa "Prasmju attīstīšana viedās specializācijas, industriālās pārejas un uzņēmējdarbības veicināšanai" 1.1.2.1. pasākuma "RIS3 industriālās prasmes" īstenošanas noteikumi (turpmāk – 1.1.2.1. pasākuma noteikumi) paredz, ka 1.1.2.1. pasākuma mērķis ir stiprināt kiberdrošības zināšanu kapacitāti valsts izglītības sistēmas ietvaros, akadēmisko un pētniecības izcilību Latvijā, lai veicinātu augsta līmeņa digitālo prasmju īpatsvara pieaugumu valsts drošības stiprināšanai, pētniecības attīstībai un uzņēmējdarbības veicināšanai kiberdrošības jomā. 1.1.2.1. pasākuma ietvaros finansējuma saņēmējs ir Latvijas Universitāte, kas projektu īsteno sadarbībā ar Rīgas Tehnisko universitāti. Viena no 1.1.2.1. pasākuma atbalstāmajām darbībām ir profesūras tenūras amata vietu kiberdrošības un mākslīgā intelekta tehnoloģiju izmantošanas jomā izveide un darbības nodrošināšana projekta iesniedzēja un sadarbības partnera zinātnes universitātē, tai skaitā, nodrošinot tenūras profesora zinātniskās grupas izveidi un darbību. Šīs darbības ietvaros paredzēts attīstīt akadēmisko un pētniecisko kapacitāti kiberdrošības un mākslīgā intelekta tehnoloģiju izmantošanas jomā attiecīgajā zinātnes universitātē ilgtermiņā, tai skaitā katram tenūras profesoram piesaistīt vismaz trīs doktorantus, kas specializējas šajās jomās un nodrošināt to iesaisti projekta darbībās, paredzot, ka projektā var tikt iesaistīti abās zinātnes universitātēs (Latvijas Universitātē un Rīgas Tehniskajā universitātē) esošie doktoranti, kuri sadarbojas ar projektā iesaistīto tenūrprofesoru gan akadēmiskajā darbā gan pētniecības projektos t.i. kļūst par tenūrprofesora zinātniskās grupas dalībniekiem. 1.1.2.1. pasākuma noteikumi paredz, ka viens no nacionālajiem rādītājiem ir tenūras profesoriem piesaistīto doktorantu skaits – 12 doktoranti. 1.1.2.1. pasākuma noteikumu anotācijā norādīts, ka katrai no abām universitātēm tenūras profesoriem plānots piesaistīt 6 doktorantus (katram no 2 plānotajiem tenūras profesoriem piesaistīt 3 doktorantus).
1.1.2.1. pasākuma nosacījumu izstrādes procesā sākotnējā versijā (1. versija izsludināta Tiesību aktu portālā 2025. gada 8. aprīlī) kā viena no atbalstāmajām darbībām tika paredzēta doktorantu izglītības, pētniecības un attīstības aktivitāšu īstenošana, lai attīstītu pētniecisko kapacitāti kiberdrošības un mākslīgā intelekta tehnoloģiju izmantošanas jomā finansējuma saņēmēja vai sadarbības partnera augstskolā vismaz 12 mēnešus projekta ietvaros, nepārsniedzot 50 procentus no pilnas darba slodzes. Vienlaikus tika paredzēts attiecināmajās izmaksās iekļaut atlīdzību doktorantam par studiju vai zinātniski pētnieciskā darba veikšanu, ievērojot, ka atlīdzība par pilnu darba slodzi nepārsniedz 2 600 euro mēnesī, ieskaitot darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, kā arī pētniecības izmaksas doktorantam atbilstoši atbildīgās iestādes apstiprinātajai vienas vienības izmaksu metodikai, kas saskaņota ar vadošo iestādi. Minētie nosacījumi attiecībā uz doktorantu iesaisti, atlīdzību un pētniecības izmaksām būtiski neatšķīrās no tiem nosacījumiem, kas paredzēti 1.1.1.8. pasākumā. Tas radīja situāciju, ka 1.1.2.1. pasākumā tika iekļauta darbība, kura jau tiek īstenota 1.1.1.8. pasākuma ietvaros.
Lai novērstu attiecīgās darbības un izmaksu pārklāšanos, tika pieņemts lēmums 12 doktorantiem paredzēto atlīdzības un pētniecības izmaksu finansējumu (doktorantūras grantu) no 1.1.2.1. pasākuma pārdalīt uz 1.1.1.8. pasākumu.
2. MK noteikumu Nr. 811 7. punkta redakcija neatbilst Ekonomikas ministrijas izstrādātajām vadlīnijām "Vadlīnijas par viedās specializācijas stratēģijas jomas noteikšanu un monitoringa veikšanu" (turpmāk – RIS3 vadlīnijas), kurās veicamie grozījumi paredz pētniecības un attīstības atbalsta personālu izdalīt atsevišķi no pētniecības un attīstības tehniskā personāla, kā arī atteikties no detalizētāku datu uzkrāšanas par pētniecības un attīstības tehnisko personālu, kam nav būtiskas statistiskas nozīmes un kas rada papildu administratīvo slogu finansējuma saņēmējiem. Līdz ar to ir nepieciešams precizēt MK noteikumu Nr. 811 7.1.2. un 7.2.2. apakšpunktus, lai nodrošinātu atbilstību aktuālajām RIS3 vadlīnijām. Vienlaikus nepieciešams novērst tehnisku neprecizitāti MK noteikumu Nr. 811 7.1.1. un 7.2.1. apakšpunktā, lai finansējuma saņēmējam, uzkrājot datus par pētniekiem, būtu iespējas detalizētāk norādīt ne tikai doktora grāda ieguvējus, bet arī doktorantus.
3. Lai izpildītu MK rīkojuma Nr. 308 4.1. apakšpunkta prasības, nepieciešams grozīt MK noteikumu Nr. 811 18.4 apakšpunktu, svītrojot norādi uz Banku augstskolu kā Latvijas Universitātes sadarbības partneri. Lai izpildītu MK rīkojuma Nr. 297 4.1. apakšpunkta prasības, nepieciešams grozīt MK noteikumu Nr. 811 18.6. apakšpunktu, svītrojot norādi uz Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmiju kā Rīgas Tehniskās universitātes sadarbības partneri.
4. 2025. gada 9. jūnijā stājās spēkā Finanšu ministrijas vadlīniju Nr. 1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gada plānošanas periodā" (turpmāk – attiecināmo izmaksu vadlīnijas) 3. versija, kura turpmāk neparedz projekta personāla daļlaika noslodzes apmēra ierobežojumus (vismaz 30 procenti), ja vien tas nav noteikts attiecīgā pasākuma normatīvajā regulējumā. MK noteikumu Nr. 811 39. punktā noteiktais daļlaika slodzes ierobežojums ne mazāk kā 30 procentu apmērā no normālā darba laika ir nesamērīgs un ierobežo iespējas piesaistīt personālu uz mazāku slodzi. Sevišķi aktuāli tas ir projektos, kur atbalstāmo doktorantu skaits ir neliels un projekta īstenošanas personālam samērīga darba slodze projektā ir mazāka par 30 procentiem mēnesī. Līdz ar to MK noteikumu Nr. 811 39. punktu nepieciešams precizēt, lai nodrošinātu lielāku elastību attiecībā uz personāla piesaistes nosacījumiem.
2025. gada 22. jūlija Ministru kabineta noteikumi Nr. 474 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.1.2. specifiskā atbalsta mērķa "Prasmju attīstīšana viedās specializācijas, industriālās pārejas un uzņēmējdarbības veicināšanai" 1.1.2.1. pasākuma "RIS3 industriālās prasmes" īstenošanas noteikumi (turpmāk – 1.1.2.1. pasākuma noteikumi) paredz, ka 1.1.2.1. pasākuma mērķis ir stiprināt kiberdrošības zināšanu kapacitāti valsts izglītības sistēmas ietvaros, akadēmisko un pētniecības izcilību Latvijā, lai veicinātu augsta līmeņa digitālo prasmju īpatsvara pieaugumu valsts drošības stiprināšanai, pētniecības attīstībai un uzņēmējdarbības veicināšanai kiberdrošības jomā. 1.1.2.1. pasākuma ietvaros finansējuma saņēmējs ir Latvijas Universitāte, kas projektu īsteno sadarbībā ar Rīgas Tehnisko universitāti. Viena no 1.1.2.1. pasākuma atbalstāmajām darbībām ir profesūras tenūras amata vietu kiberdrošības un mākslīgā intelekta tehnoloģiju izmantošanas jomā izveide un darbības nodrošināšana projekta iesniedzēja un sadarbības partnera zinātnes universitātē, tai skaitā, nodrošinot tenūras profesora zinātniskās grupas izveidi un darbību. Šīs darbības ietvaros paredzēts attīstīt akadēmisko un pētniecisko kapacitāti kiberdrošības un mākslīgā intelekta tehnoloģiju izmantošanas jomā attiecīgajā zinātnes universitātē ilgtermiņā, tai skaitā katram tenūras profesoram piesaistīt vismaz trīs doktorantus, kas specializējas šajās jomās un nodrošināt to iesaisti projekta darbībās, paredzot, ka projektā var tikt iesaistīti abās zinātnes universitātēs (Latvijas Universitātē un Rīgas Tehniskajā universitātē) esošie doktoranti, kuri sadarbojas ar projektā iesaistīto tenūrprofesoru gan akadēmiskajā darbā gan pētniecības projektos t.i. kļūst par tenūrprofesora zinātniskās grupas dalībniekiem. 1.1.2.1. pasākuma noteikumi paredz, ka viens no nacionālajiem rādītājiem ir tenūras profesoriem piesaistīto doktorantu skaits – 12 doktoranti. 1.1.2.1. pasākuma noteikumu anotācijā norādīts, ka katrai no abām universitātēm tenūras profesoriem plānots piesaistīt 6 doktorantus (katram no 2 plānotajiem tenūras profesoriem piesaistīt 3 doktorantus).
1.1.2.1. pasākuma nosacījumu izstrādes procesā sākotnējā versijā (1. versija izsludināta Tiesību aktu portālā 2025. gada 8. aprīlī) kā viena no atbalstāmajām darbībām tika paredzēta doktorantu izglītības, pētniecības un attīstības aktivitāšu īstenošana, lai attīstītu pētniecisko kapacitāti kiberdrošības un mākslīgā intelekta tehnoloģiju izmantošanas jomā finansējuma saņēmēja vai sadarbības partnera augstskolā vismaz 12 mēnešus projekta ietvaros, nepārsniedzot 50 procentus no pilnas darba slodzes. Vienlaikus tika paredzēts attiecināmajās izmaksās iekļaut atlīdzību doktorantam par studiju vai zinātniski pētnieciskā darba veikšanu, ievērojot, ka atlīdzība par pilnu darba slodzi nepārsniedz 2 600 euro mēnesī, ieskaitot darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, kā arī pētniecības izmaksas doktorantam atbilstoši atbildīgās iestādes apstiprinātajai vienas vienības izmaksu metodikai, kas saskaņota ar vadošo iestādi. Minētie nosacījumi attiecībā uz doktorantu iesaisti, atlīdzību un pētniecības izmaksām būtiski neatšķīrās no tiem nosacījumiem, kas paredzēti 1.1.1.8. pasākumā. Tas radīja situāciju, ka 1.1.2.1. pasākumā tika iekļauta darbība, kura jau tiek īstenota 1.1.1.8. pasākuma ietvaros.
Lai novērstu attiecīgās darbības un izmaksu pārklāšanos, tika pieņemts lēmums 12 doktorantiem paredzēto atlīdzības un pētniecības izmaksu finansējumu (doktorantūras grantu) no 1.1.2.1. pasākuma pārdalīt uz 1.1.1.8. pasākumu.
2. MK noteikumu Nr. 811 7. punkta redakcija neatbilst Ekonomikas ministrijas izstrādātajām vadlīnijām "Vadlīnijas par viedās specializācijas stratēģijas jomas noteikšanu un monitoringa veikšanu" (turpmāk – RIS3 vadlīnijas), kurās veicamie grozījumi paredz pētniecības un attīstības atbalsta personālu izdalīt atsevišķi no pētniecības un attīstības tehniskā personāla, kā arī atteikties no detalizētāku datu uzkrāšanas par pētniecības un attīstības tehnisko personālu, kam nav būtiskas statistiskas nozīmes un kas rada papildu administratīvo slogu finansējuma saņēmējiem. Līdz ar to ir nepieciešams precizēt MK noteikumu Nr. 811 7.1.2. un 7.2.2. apakšpunktus, lai nodrošinātu atbilstību aktuālajām RIS3 vadlīnijām. Vienlaikus nepieciešams novērst tehnisku neprecizitāti MK noteikumu Nr. 811 7.1.1. un 7.2.1. apakšpunktā, lai finansējuma saņēmējam, uzkrājot datus par pētniekiem, būtu iespējas detalizētāk norādīt ne tikai doktora grāda ieguvējus, bet arī doktorantus.
3. Lai izpildītu MK rīkojuma Nr. 308 4.1. apakšpunkta prasības, nepieciešams grozīt MK noteikumu Nr. 811 18.4 apakšpunktu, svītrojot norādi uz Banku augstskolu kā Latvijas Universitātes sadarbības partneri. Lai izpildītu MK rīkojuma Nr. 297 4.1. apakšpunkta prasības, nepieciešams grozīt MK noteikumu Nr. 811 18.6. apakšpunktu, svītrojot norādi uz Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmiju kā Rīgas Tehniskās universitātes sadarbības partneri.
4. 2025. gada 9. jūnijā stājās spēkā Finanšu ministrijas vadlīniju Nr. 1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gada plānošanas periodā" (turpmāk – attiecināmo izmaksu vadlīnijas) 3. versija, kura turpmāk neparedz projekta personāla daļlaika noslodzes apmēra ierobežojumus (vismaz 30 procenti), ja vien tas nav noteikts attiecīgā pasākuma normatīvajā regulējumā. MK noteikumu Nr. 811 39. punktā noteiktais daļlaika slodzes ierobežojums ne mazāk kā 30 procentu apmērā no normālā darba laika ir nesamērīgs un ierobežo iespējas piesaistīt personālu uz mazāku slodzi. Sevišķi aktuāli tas ir projektos, kur atbalstāmo doktorantu skaits ir neliels un projekta īstenošanas personālam samērīga darba slodze projektā ir mazāka par 30 procentiem mēnesī. Līdz ar to MK noteikumu Nr. 811 39. punktu nepieciešams precizēt, lai nodrošinātu lielāku elastību attiecībā uz personāla piesaistes nosacījumiem.
Risinājuma apraksts
1. Lai nodrošinātu atbalstu papildu 12 doktorantiem, noteikumu projekts paredz precizēt MK noteikumu Nr. 811 10. un 11. punktu, palielinot kopējo pieejamo finansējumu par 1 063 800 euro, tai skaitā ERAF finansējumu par 904 230 euro un valsts budžeta līdzfinansējumu par 159 570 euro. Tā kā 1.1.2.1. pasākumam nav plānots elastības finansējums, 1.1.1.8. pasākuma elastības finansējums paliek nemainīgs. Vienlaikus noteikumu projekts paredz precizēt MK noteikumu Nr. 811 19.4. un 20.4. apakšpunktu, palielinot Latvijas Universitātei pieejamo kopējo attiecināmo finansējumu par 531 900 euro, kā arī precizēt 19.6. un 20.6. apakšpunktu, palielinot Rīgas Tehniskajai universitātei pieejamo kopējo attiecināmo finansējumu par 531 900 euro. Ņemot vērā to, ka tiek palielināts projektu īstenošanai pieejamais finansējums, noteikumu projekts paredz palielināt arī rezultāta rādītāju un nacionālo rādītāju. Līdz ar to noteikumu projekts paredz precizēt MK noteikumu Nr. 811 6.1. apakšpunktu, palielinot to par 3 (plānots, ka katrs atbalstītais doktorants palielina rezultāta rādītāju par 0,25 PLE, līdz ar to 12 doktoranti x 0,25 PLE = 3 PLE) un 6.2.2. apakšpunktu, palielinot to par 12 doktorantiem. Vienlaikus noteikumu projekts paredz precizēt MK noteikumu Nr. 811 21.4. un 21.6. apakšpunktu, palielinot Latvijas Universitātei un attiecīgi Rīgas Tehniskajai universitātei minimālo sasniedzamo rezultāta rādītāju par 1,5 PLE, kā arī 22.4. un 22.6. apakšpunktu, palielinot Latvijas Universitātei un attiecīgi Rīgas Tehniskajai universitātei minimālo sasniedzamo nacionālo rādītāju par 6 doktorantiem, kā arī minētos apakšpunktus papildinot ar norādi, ka vismaz 6 doktoranti pētniecisko darbu veic kiberdrošības un mākslīgā intelekta tehnoloģiju izmantošanas jomā.
Tas nodrošinās iespēju Latvijas Universitātei un Rīgas Tehniskajai universitātei 1.1.1.8. pasākuma projekta ietvaros katrai atbalstīt papildu 6 doktorantus, kas pētniecisko darbu veic tieši kiberdrošības un mākslīgā intelekta tehnoloģiju izmantošanas jomā, piešķirot doktorantūras grantus, tādā veidā nodrošinot sinerģiju un papildinātību ar 1.1.2.1. pasākuma projektu. Latvijas Universitātes (LU) projektā un Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) projektā sasniedzamais rezultāta rādītājs "Atbalstītajās struktūrās izveidotās pētniecības darbvietas" PLE izteiksmē (LU projektā - vismaz 24,25 PLE un RTU projektā - vismaz 23,5 PLE), kā arī nacionālais rādītājs "Doktorantūras granta saņēmēju īpatsvars, kas ieguvuši zinātnes doktora grādu, – 25 procenti" ir jāsasniedz no kopējā projektā atbalstīto doktorantu skaita, neizvirzot prasības attiecībā uz šo rādītāju vērtības sasniegšanu arī atsevišķi papildu atbalstīto 6 kiberdrošības doktorantu līmenī.
MK noteikumu Nr. 811 35. punkts paredz, ka finansējuma saņēmējs nodrošina, ka doktorants ir iesaistīts arī citā ar promocijas darba tematiku saistītā pētniecības un attīstības darbā pie finansējuma saņēmēja vai sadarbības partnera vai ir nodarbināts citā ar doktorantūras studijām saistītā darbā, nodrošinot papildu darba slodzi vismaz 25 procentu apmērā no pilnas darba slodzes (kas netiek finansēta no 1.1.1.8. pasākuma projekta). Papildu darba slodzes ietvaros doktorants var tikt iesaistīts pētnieciskajos projektos, tai skaitā Fundamentālo un lietišķo pētījumu projektos, Valsts Pētījumu programmu projektos, citos ES fondu vai Atveseļošanas fonda projektos. Līdz ar to plānots, ka 12 doktorantiem papildu slodze vismaz 25 procentu apmērā tiks nodrošināta 1.1.2.1. pasākuma projektā.
2. Noteikumu projekts paredz precizēt MK noteikumu Nr. 811 7. punktā ietvertos RIS3 rādītājus, lai samazinātu administratīvo slogu finansējuma saņēmējiem un nodrošinātu atbilstību aktuālajām RIS3 vadlīnijām (MK noteikumu Nr. 811 7.1.1., 7.2.1., 7.1.2. un 7.2.2. apakšpunkts).
3. Noteikumu projekts paredz svītrot norādi uz Banku augstskolu kā Latvijas Universitātes sadarbības partneri un Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmiju kā Rīgas Tehniskās universitātes sadarbības partneri (MK noteikumu Nr. 811 18.4. un 18.6. apakšpunkts).
4. Noteikumu projekts paredz svītrot ierobežojumu personāla izmaksu daļlaika noslodzei, lai nodrošinātu elastīgāku cilvēkresursu plānošanu un piesaisti (MK noteikumu Nr. 811 39. punkts).
Ierosinātie grozījumi MK noteikumos Nr. 811 ietekmēs Latvijas Universitātes un Rīgas Tehniskās universitātes 1.1.1.8. pasākuma projektu īstenošanu. Pēc noteikumu projekta stāšanās spēkā būs jāveic grozījumi vienošanās par projektu īstenošanu, palielinot projektu pieejamo finansējumu, kā arī rezultāta un nacionālo rādītāju. Katra projekta budžeta kopsavilkumā būs jāpalielina mērķa grupas nodrošinājuma izmaksas (atlīdzība doktorantam un pētniecības izmaksas) par 518 400 euro ((1300 + 500) x 12 mēn. x 4 gadi x 6 doktoranti), savukārt par 13 500 euro jāpalielina administratīvās izmaksas.
Papildu ERAF finansējuma 1.1.1.8. pasākumam 904 230 euro apmērā sadalījums pa intervences kodiem veidojas šādi: 452 115 euro attiecas uz 11. intervences kodu un 452 115 euro attiecas uz 12. intervences kodu.
Tas nodrošinās iespēju Latvijas Universitātei un Rīgas Tehniskajai universitātei 1.1.1.8. pasākuma projekta ietvaros katrai atbalstīt papildu 6 doktorantus, kas pētniecisko darbu veic tieši kiberdrošības un mākslīgā intelekta tehnoloģiju izmantošanas jomā, piešķirot doktorantūras grantus, tādā veidā nodrošinot sinerģiju un papildinātību ar 1.1.2.1. pasākuma projektu. Latvijas Universitātes (LU) projektā un Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) projektā sasniedzamais rezultāta rādītājs "Atbalstītajās struktūrās izveidotās pētniecības darbvietas" PLE izteiksmē (LU projektā - vismaz 24,25 PLE un RTU projektā - vismaz 23,5 PLE), kā arī nacionālais rādītājs "Doktorantūras granta saņēmēju īpatsvars, kas ieguvuši zinātnes doktora grādu, – 25 procenti" ir jāsasniedz no kopējā projektā atbalstīto doktorantu skaita, neizvirzot prasības attiecībā uz šo rādītāju vērtības sasniegšanu arī atsevišķi papildu atbalstīto 6 kiberdrošības doktorantu līmenī.
MK noteikumu Nr. 811 35. punkts paredz, ka finansējuma saņēmējs nodrošina, ka doktorants ir iesaistīts arī citā ar promocijas darba tematiku saistītā pētniecības un attīstības darbā pie finansējuma saņēmēja vai sadarbības partnera vai ir nodarbināts citā ar doktorantūras studijām saistītā darbā, nodrošinot papildu darba slodzi vismaz 25 procentu apmērā no pilnas darba slodzes (kas netiek finansēta no 1.1.1.8. pasākuma projekta). Papildu darba slodzes ietvaros doktorants var tikt iesaistīts pētnieciskajos projektos, tai skaitā Fundamentālo un lietišķo pētījumu projektos, Valsts Pētījumu programmu projektos, citos ES fondu vai Atveseļošanas fonda projektos. Līdz ar to plānots, ka 12 doktorantiem papildu slodze vismaz 25 procentu apmērā tiks nodrošināta 1.1.2.1. pasākuma projektā.
2. Noteikumu projekts paredz precizēt MK noteikumu Nr. 811 7. punktā ietvertos RIS3 rādītājus, lai samazinātu administratīvo slogu finansējuma saņēmējiem un nodrošinātu atbilstību aktuālajām RIS3 vadlīnijām (MK noteikumu Nr. 811 7.1.1., 7.2.1., 7.1.2. un 7.2.2. apakšpunkts).
3. Noteikumu projekts paredz svītrot norādi uz Banku augstskolu kā Latvijas Universitātes sadarbības partneri un Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmiju kā Rīgas Tehniskās universitātes sadarbības partneri (MK noteikumu Nr. 811 18.4. un 18.6. apakšpunkts).
4. Noteikumu projekts paredz svītrot ierobežojumu personāla izmaksu daļlaika noslodzei, lai nodrošinātu elastīgāku cilvēkresursu plānošanu un piesaisti (MK noteikumu Nr. 811 39. punkts).
Ierosinātie grozījumi MK noteikumos Nr. 811 ietekmēs Latvijas Universitātes un Rīgas Tehniskās universitātes 1.1.1.8. pasākuma projektu īstenošanu. Pēc noteikumu projekta stāšanās spēkā būs jāveic grozījumi vienošanās par projektu īstenošanu, palielinot projektu pieejamo finansējumu, kā arī rezultāta un nacionālo rādītāju. Katra projekta budžeta kopsavilkumā būs jāpalielina mērķa grupas nodrošinājuma izmaksas (atlīdzība doktorantam un pētniecības izmaksas) par 518 400 euro ((1300 + 500) x 12 mēn. x 4 gadi x 6 doktoranti), savukārt par 13 500 euro jāpalielina administratīvās izmaksas.
Papildu ERAF finansējuma 1.1.1.8. pasākumam 904 230 euro apmērā sadalījums pa intervences kodiem veidojas šādi: 452 115 euro attiecas uz 11. intervences kodu un 452 115 euro attiecas uz 12. intervences kodu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
226 057
0
226 057
226 057
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
226 057
0
226 057
226 057
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
265 950
0
265 950
265 950
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
265 950
0
265 950
265 950
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
-39 893
0
-39 893
-39 893
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
-39 893
0
-39 893
-39 893
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
-39 893
-39 893
-39 893
5.1. valsts pamatbudžets
0
-39 893
-39 893
-39 893
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Noteikumu projekts paredz, ka 1.1.1.8. pasākumam tiek piešķirts papildu finansējums 1 063 800 euro apmērā, tai skaitā ERAF finansējums 904 230 euro un valsts budžeta finansējums 159 570 euro.
Tā kā ar 1.1.1.8. pasākumu saistītā 1.1.2.1. pasākuma projekta īstenošana tiks uzsākta 2026. gadā, 12 papildu doktorantiem paredzētās izmaksas atlīdzībai un pētniecībai (doktorantūras granti) 1.1.1.8. pasākuma ietvaros būs jāattiecina sākot ar 2026. gadu.
1.1.1.8. pasākumam indikatīvi tiek plānots šāds papildu finansējuma apjoma izlietojums:
2026.gadā - 265 950 euro (t.sk. ERAF 226 057 euro, valsts budžets 39 893 euro) jeb aptuveni 25%;
2027.gadā - 265 950 euro (t.sk. ERAF 226 057 euro, valsts budžets 39 893 euro) jeb aptuveni 25%;
2028.gadā - 265 950 euro (t.sk. ERAF 226 057 euro, valsts budžets 39 893 euro) jeb aptuveni 25%;
2029.gadā - 265 950 euro (t.sk. ERAF 226 059 euro, valsts budžets 39 891 euro)jeb aptuveni 25%.
Finansējuma sadalījums pa gadiem norādīts indikatīvi un var tikt precizēts, ņemot vērā faktiski izlietoto finansējumu.
Budžeta ieņēmumi ir finansējuma ERAF daļa 85 procentu apmērā no projektu attiecināmām izmaksām. Budžeta izdevumi ir kopējie projekta ieviešanai nepieciešamie publiskā finansējuma (ERAF un valsts budžeta) līdzekļi 100 procentu apmērā no projekta attiecināmām izmaksām.
Tā kā ar 1.1.1.8. pasākumu saistītā 1.1.2.1. pasākuma projekta īstenošana tiks uzsākta 2026. gadā, 12 papildu doktorantiem paredzētās izmaksas atlīdzībai un pētniecībai (doktorantūras granti) 1.1.1.8. pasākuma ietvaros būs jāattiecina sākot ar 2026. gadu.
1.1.1.8. pasākumam indikatīvi tiek plānots šāds papildu finansējuma apjoma izlietojums:
2026.gadā - 265 950 euro (t.sk. ERAF 226 057 euro, valsts budžets 39 893 euro) jeb aptuveni 25%;
2027.gadā - 265 950 euro (t.sk. ERAF 226 057 euro, valsts budžets 39 893 euro) jeb aptuveni 25%;
2028.gadā - 265 950 euro (t.sk. ERAF 226 057 euro, valsts budžets 39 893 euro) jeb aptuveni 25%;
2029.gadā - 265 950 euro (t.sk. ERAF 226 059 euro, valsts budžets 39 891 euro)jeb aptuveni 25%.
Finansējuma sadalījums pa gadiem norādīts indikatīvi un var tikt precizēts, ņemot vērā faktiski izlietoto finansējumu.
Budžeta ieņēmumi ir finansējuma ERAF daļa 85 procentu apmērā no projektu attiecināmām izmaksām. Budžeta izdevumi ir kopējie projekta ieviešanai nepieciešamie publiskā finansējuma (ERAF un valsts budžeta) līdzekļi 100 procentu apmērā no projekta attiecināmām izmaksām.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Nepieciešamais finansējums 1.1.1.8. pasākuma īstenošanai tiks piesaistīts normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" 80.00.00 programmas "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai".
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Noteikumu projekts nerada būtisku ietekmi uz esošo regulējumu un neparedz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas, līdz ar to sabiedriskā apspriešana netiek iniciēta.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Centrālā finanšu un līgumu aģentūra
- Izglītības un zinātnes ministrija
- Latvijas Universitāte
- Rīgas Tehniskā universitāte
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
Tiesību akta projekta izpildē iesaistīta Izglītības un zinātnes ministrija kā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītā atbildīgā iestāde un kā pirmās kārtas projekta sadarbības partneris, Centrālā finanšu un līgumu aģentūra kā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītā sadarbības iestāde, Latvijas Universitāte un Rīgas tehniskā universitāte kā 1.1.1.8. pasākuma projektu finansējuma saņēmēji.
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
