Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
LVRTC Informē, ka 2024. gada 17. maijā laikā no plkst. 00.00 līdz plkst. 03.00 tiks veikti plānoti LVRTC infrastruktūras uzturēšanas darbi. To laikā var būt īslaicīgi traucēti vai nepieejami LVRTC autentifikācijas rīki.
22-TA-2401: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Noteikumi par veselības pārbaudēm un medicīniskajām pretindikācijām ieroču glabāšanai un darba ar ieročiem veikšanai, kā arī apsardzes sertifikāta saņemšanai un apsardzes komersanta reģistrēšanai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts “Noteikumi par veselības pārbaudēm un medicīniskajām pretindikācijām ieroču glabāšanai un darba ar ieročiem veikšanai, kā arī apsardzes sertifikāta saņemšanai un apsardzes komersanta reģistrēšanai” (turpmāk – Projekts) ir izstrādāts, pamatojoties uz Ieroču aprites likuma (turpmāk – Ieroču likums) 27. panta sestās daļas 1. un 2. punktu, kā arī uz Apsardzes darbības likuma (turpmāk – Apsardzes likums) 7. panta ceturto daļu un 14. panta trešās daļas 7. punktu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekta mērķis ir izpildīt Ieroču likuma 27. panta sestās daļas 1. un 2. punktā Ministru kabinetam doto uzdevumu, paredzot izdot jaunā redakcijā Ministru kabineta 2014. gada 22. jūlija noteikumus Nr. 418 “Noteikumi par veselības pārbaudēm personām, kas glabā (nēsā) ieročus un veic darbu ar ieročiem” (turpmāk – Noteikumi Nr. 418), kuri zaudējuši spēku 2020. gada 1. janvārī, kā arī noteikt medicīniskās pretindikācijas un kārtību, kādā izvērtē medicīnisko pretindikāciju esību apsardzes sertifikāta saņemšanai un apsardzes komersanta reģistrēšanai.
 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Stājoties spēkā Ieroču likumam (2019. gada 10. aprīlī), spēku zaudēja Ieroču un speciālo līdzekļu aprites likums, saskaņā ar kuru (18.1 panta sestās daļas 1. un 2. punkts) tika izdoti Noteikumi Nr. 418. Noteikumu Nr. 418 1. pielikums paredzēja medicīniskās pretindikācijas ieroču glabāšanai (nēsāšanai) un darbam ar ieročiem, kārtību, kādā veic veselības pārbaudi personām, kuras glabā (nēsā) ieročus un veic darbu ar ieročiem, kārtējās veselības pārbaudes termiņu, kā arī prasības un kārtību, kādā personu nosūta uz pirmstermiņa veselības pārbaudēm. Veselības ministrija, izstrādājot Noteikumus Nr. 418, 1. pielikumu veidoja sadarbībā ar ārstu profesionālo asociāciju pārstāvjiem un Veselības ministrijas galvenajiem speciālistiem, kā arī, ņemot vērā praktisko pieredzi šajā jomā, lūdza ārstniecības iestāžu, kurās tiek veiktas veselības pārbaudes personām, kas glabā (nēsā) ieročus vai veic darbu ar ieročiem, viedokli. Noteikumu Nr. 418 izstrādes procesā tika ņemtas vērā ārstu speciālistu norādes par to, ka veselības pārbaudēs ieroču atļaujas saņemšanai, salīdzinot ar transportlīdzekļu vadītāju veselības pārbaudēm, medicīniskās pretindikācijas būtu sašaurināmas somatisko slimību jomā, bet pastiprināmas garīgo (psihisko) traucējumu un robežstāvokļu sadaļā.
Tāpat Noteikumu Nr. 418 6. punkts noteica, ka aizpildītā veselības pārbaudes karte ir pievienojama pacienta ambulatorajai kartei vai glabājama 15 gadus ārstniecības iestādē, kurā veikta personas pirmreizējā, kārtējā vai pirmstermiņa veselības pārbaude. Ieroču likuma pārejas noteikumu 2. punkts paredz, ka Ministru kabinetam līdz 2019. gada 31. decembrim jāizdod virkne noteikumu, tai skaitā, Ieroču likuma 27. panta sestajā daļā minētie noteikumi un, ka līdz attiecīgo Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2019. gada 31. decembrim ir spēkā virkne noteikumu, tai skaitā Noteikumi Nr. 418. Ņemot vērā, ka Noteikumi Nr. 418 ar 2020. gada 1. janvāri ir zaudējuši savu spēku, un šobrīd spēkā nav regulējuma, kas noteiktu augstāk minētās tiesību normas, ir izstrādāts jauns normatīvais akts, ar kuru pārņemtas Noteikumu Nr. 418 tiesiskās normas. 2022. gada 1. janvārī stājās spēkā grozījumi Apsardzes likuma 15. panta 8. punktā, ar kuru iepriekš spēkā esošā tiesību norma, kas paredzēja aizliegumu izsniegt apsardzes sertifikātu personai, kurai diagnosticēti psihiski traucējumi, alkohola, narkotisko, psihotropo vai toksisko vielu atkarība vai uzvedības traucējumi, tika aizstāta ar jaunu tiesību normu, kas aizliedz izsniegt apsardzes sertifikātu personai, kurai diagnosticētas medicīniskās pretindikācijas, kas dod pamatu apšaubīt tās spēju veikt apsardzes darbību. Augstāk minētā tiesību norma pieņemta, pamatojoties uz Satversmes tiesas 2021. gada 28. janvāra spriedumu lietā Nr. 2020-29-01”Par Apsardzes darbības likuma 15. panta 8. punkta atbilstību Latvijas Republikas Satversmes 106. panta pirmajam teikumam” (turpmāk – Satversmes tiesas spriedums), kurā tika konstatēts, ka Apsardzes likuma 15. panta 8. punktā iepriekš ietvertais aizliegums ir absolūts. Ņemot vērā minēto, Satversmes tiesas spriedumā Apsardzes likuma 15. panta 8. punkts, ciktāl tas nosaka absolūtu aizliegumu izsniegt apsardzes sertifikātu personai, kurai diagnosticēta alkohola atkarība, tika atzīts par neatbilstošu Latvijas Republikas Satversmes 106. panta pirmajam teikumam, kurā ir noteikts, ka ikvienam ir tiesības brīvi izvēlēties nodarbošanos un darbavietu atbilstoši savām spējām un kvalifikācijai. Līdz ar jauno Apsardzes likuma 15. panta 8. punkta redakciju, Apsardzes likuma 7. pants tika papildināts ar ceturto daļu, kā arī 14. panta trešā daļa – ar 7. punktu, paredzot Ministru kabinetam  noteikt medicīniskās pretindikācijas un kārtību, kādā izvērtē medicīnisko pretindikāciju esību apsardzes sertifikāta izsniegšanai un apsardzes komersanta reģistrēšanai.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ņemot vērā, ka Noteikumi Nr. 418 ar 2020. gad 1. janvāri ir zaudējuši spēku, un šobrīd spēkā nav atbilstoša regulējuma, Projektā ir jāparedz Noteikumos Nr. 418 ietvertās tiesību normas. Noteikumi Nr. 418 paredzēja, ka veselības pārbaudes kartes ārstniecības iestādēm ir jāglabā 15 gadus. Nosakot Projektā aizpildītās veselības pārbaudes kartes glabāšanas termiņu, būtu jāņem vērā 2019. gada 2. jūlija grozījumi Ministru kabineta 2006. gada 4. aprīļa noteikumos Nr. 265 “Medicīnisko dokumentu lietvedības kārtība”, kas paredzēja pārvērtēt medicīniskās dokumentācijas glabāšanas laiku lietderību. Ņemot vērā minēto, aizpildītās veselības pārbaudes kartes glabāšanas termiņš būtu pārvērtējams, nosakot optimālāku glabāšanas termiņu un tādējādi samazinot administratīvo slogu ārstniecības iestādēm. Ieroču likuma 27. panta trešā daļa paredz, ka kārtējo veselības pārbaudi personām, kuras saņēmušas ieroča glabāšanas atļauju, nēsāšanas atļauju vai ieroču kolekcijas atļauju, atļauju darbam ar ieročiem vai šaušanas instruktora vai šaušanas trenera sertifikātu, veic ik pēc viena līdz pieciem gadiem atkarībā no personas veselības stāvokļa. Atbilstoši iepriekš minētajam, secināms, ka ilgākais termiņš līdz kura beigām nepieciešams sagatavot jaunu veselības pārbaudes karti, ir pieci gadi. Tas nozīmē, ka ik pēc piecu gadu termiņa (vai īsāka termiņa), tiek atkārtoti vērtēts personas veselības stāvoklis un sagatavota veselības pārbaudes karte. Tā kā personas veselības stāvoklis tiek atkārtoti vērtēts ik pēc pieciem gadiem (vai īsākā termiņā), nav nepieciešams saglabāt iepriekš veiktās veselības pārbaudes kartes, jo no Ieroču likuma tiesību normām, kā arī no Projekta mērķa izriet, ka ir būtiski konstatēt personas esošo veselības stāvokli kādā no normatīvajos aktos noteiktajiem termiņiem. Ņemot vērā minēto, kā arī nepietiekamo pamatojumu konkrētā dokumenta glabāšanai 15 gadus, nepieciešams samazināt veselības pārbaudes kartes glabāšanas laiku no 15 gadiem līdz 6 gadiem. Minētais 6 gadu periods uzskatāms par atbilstošu veselības pārbaudes kartes glabāšanas laiku, jo tas pielīdzināms termiņam, kurā notiks atkārtota veselības pārbaude, papildus paredzot vienu gadu, ja persona dažādu apstākļu dēļ nepagūst veikt atkārtoto veselības pārbaudi. Šobrīd Apsardzes likums aizliedz izsniegt apsardzes sertifikātu, kā arī reģistrēt apsardzes darbības reģistrā personu, kurai diagnosticētas medicīniskās pretindikācijas, kas dod pamatu apšaubīt tās spēju veikt apsardzes darbību. Vienlaikus Apsardzes likuma 7. un 14. pantā ir iekļauts deleģējums Ministru kabinetam noteikt augstāk minētās medicīniskās pretindikācijas un kārtību, kādā izvērtē medicīniskās pretindikācijas apsardzes sertifikāta izsniegšanai, kā arī apsardzes komersanta reģistrēšanai, lai nodrošinātu personas veselības stāvokļa individuālu izvērtējumu, tādējādi, paredzot izņēmumu no absolūtā aizlieguma, ja persona, kurai diagnosticēta attiecīgā atkarība, ir stabilā remisijas fāzē, un tai nav medicīnisku pretindikāciju attiecīgā pakalpojuma sniegšanai un pienākumu veikšanai, kā tas tika norādīts Satversmes tiesas spriedumā. Patlaban vēl nav spēkā regulējums, kas paredz narkologam un psihiatram veikt attiecīgu individuālu personas veselības stāvokļa izvērtējumu, nosakot, vai personām, kuras vēlas saņemt apsardzes darbības sertifikātu vai reģistrēties apsardzes darbības reģistrā apsardzes pakalpojumu sniegšanai, ir Apsardzes likumā noteiktās medicīniskās pretindikācijas, kuras liedz personai augstāk minētās tiesības. Lai nodrošinātu individuālā veselības stāvokļa izvērtējuma veikšanas iespējas attiecīgajai personai, ar Ministru kabineta noteikumiem ir jānosaka kārtība, kādā narkologs un psihiatrs, izvērtējot personas veselības stāvokli un nosacījumus medicīnisko pretindikāciju konstatēšanai, nosaka medicīnisko pretindikāciju esību personai, kura vēlas saņemt apsardzes sertifikātu un reģistrēties apsardzes darbības reģistrā. Atbilstoši Projekta 4.2. apakšpunktā noteiktajam, medicīniskās pretindikācijas ieroču glabāšanai (nēsāšanai) vai darbam ar ieročiem, ir saistītas ne tikai ar alkohola, narkotisko vai psihotropo vielu pārmērīgu, kaitējošu lietošanu vai atkarību, bet arī ar patoloģisku tieksmi uz azartspēlēm, ņemot vērā, ka, atbilstoši aktuālajai Starptautiskās statistiskās slimību un veselības problēmu klasifikācijas 10. redakcijai, patoloģiska tieksme uz azartspēlēm ir klasificēta ar diagnozes kodu F. 63.0 sadaļā “Psihiskie un uzvedības traucējumi”.
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātu Ministru kabinetam dotā uzdevuma izpildi, Veselības ministrija ir izstrādājusi Projektu, kas paredz izdot jaunā redakcijā Noteikumus Nr. 418, jo spēku ir zaudējis Ieroču un speciālo līdzekļu aprites likums, uz kura pamata tika izstrādāti minētie noteikumi, kā arī paredz samazināt veselības pārbaudes kartes glabāšanas laiku no 15 uz 6 gadiem, ņemot vērā veselības pārbaužu veikšanas periodiskumu. Ņemot vērā, ka šobrīd normatīvie akti neparedz medicīniskās pretindikācijas un kārtību, kādā izvērtē medicīnisko pretindikāciju esību apsardzes sertifikāta un speciālās atļaujas (licences) izsniegšanai, ir izstrādāts jauns Projekts, ar kuru tiek paredzētas minētās tiesību normas.
Ņemot vērā, ka Ieroču aprites likuma 27. panta septītā daļa paredz tiesības personai apstrīdēt ārsta noteiktās medicīniskās pretindikācijas, iesniedzot attiecīgu iesniegumu Veselības inspekcijai (turpmāk – inspekcija), Veselības ministrija lūdza inspekciju sniegt informāciju par ārsta noteikto medicīnisko pretindikāciju apstrīdēšanas gadījumiem pēdējo 10 gadu laikā, ņemot vērā to, ka Noteikumi Nr. 418 stājās spēkā 2014. gadā, lai pārliecinātos, ka iepriekš spēkā esošais normatīvais regulējums attiecībā uz personai nosakāmajām medicīniskajām pretindikācijām ir pielietojams arī šobrīd, neveicot būtiskas izmaiņas. Saskaņā ar inspekcijas sniegto informāciju, pēdējo 10 gadu laikā inspekcijā ir saņemtas divas sūdzības par personai noteiktajām medicīniskajām pretindikācijām – 2021. gadā un 2022. gadā. Vienu no sūdzībām inspekcija atzina par nepamatotu, savukārt, otra tika atzīta par pamatotu. Abos gadījumos personas sūdzējās par psihiatra un narkologa sniegto atzinumu, kurā tika norādīts uz medicīnisko pretindikāciju esību. Ņemot vērā, ka tiesvedības procesi nevienā no augstāk minētajiem gadījumiem nav ierosināti, nav lietderīgi pārstrādāt Noteikumu Nr. 418 pielikumu pēc būtības. Tādējādi Veselības ministrija ir aktualizējusi Noteikumu Nr. 418 1. pielikuma 1., 2. un 3. punktā ar psihiskiem traucējumiem un atkarībām saistītās medicīniskās pretindikācijas atbilstoši psihiatrijas un narkoloģijas jomā praktizējošo speciālistu sniegtajiem ieteikumiem, atstājot 1. pielikuma pārējos punktus iepriekš esošajā redakcijā.
Apsardzes likuma izpratnē medicīniskās pretindikācijas, uz kuru pamata tiek apšaubīta personas spēja sniegt apsardzes darbības pakalpojumus, ir psihiski traucējumi, alkohola, narkotisko, psihotropo vai toksisko vielu atkarība vai uzvedības traucējumi (Apsardzes likuma 7. panta pirmās daļas 3. punkts). Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 24. marta noteikumos Nr. 268 “Noteikumi par ārstniecības personu un studējošo, kuri apgūst pirmā vai otrā līmeņa profesionālās augstākās medicīniskās izglītības programmas, kompetenci ārstniecībā un šo personu teorētisko un praktisko zināšanu apjomu”  paredzētajām speciālistu kompetencēm, augstāk minētās pretindikācijas var noteikt psihiatrs un narkologs. Tāpat, arī Ministru kabineta 2017. gada 27. jūnija noteikumi Nr. 380 “Apsardzes sertifikātu izsniegšanas kārtība” (turpmāk - Noteikumi Nr. 380) paredz, ka personai apsardzes sertifikāta saņemšanai Valsts policijai adresētajam iesniegumam ir jāpievieno psihiatra un narkologa atzinums. Vienlaikus, Ministru kabineta 2022. gada 21. jūnija noteikumu Nr. 369 “Noteikumi par apsardzes darbības reģistru, apsardzes darbības reģistrāciju un prasībām apsardzes vadības centram” ir iekļauta prasība komersantam, kurš vēlas tikt iekļauts Apsardzes darbības reģistrā, iesniegt Valsts policijai psihiatra un narkologa atzinumu par individuālā komersanta vai komercsabiedrības pārvaldes (pārstāvības) amatpersonu veselības stāvokli (izņemot personu, kura ārstniecības iestādē veikusi veselības pārbaudi ieroču glabāšanai (nēsāšanai) vai darbam ar ieročiem, un par šo personu ir ziņas Ieroču reģistrā vai Licenču un sertifikātu reģistrā. Projekta 1. pielikuma 1., 2. un 3. punktā ir iekļautas medicīniskās pretindikācijas apsardzes darbiniekam sertifikāta iegūšanai un komersantam, kurš sniegs apsardzes pakalpojumu. Projekts paredz, ka augstāk minētās medicīniskās pretindikācijas pretendentam, kurš vēlas saņemt apsardzes darbības sertifikātu vai reģistrēties apsardzes darbības reģistrā, izvērtē psihiatrs un narkologs, atbilstoši savai kompetencei, nepieciešamības gadījumā nosūtot personu papildu izmeklējumu vai psiholoģisko īpašību pārbaudes veikšanai pie klīniskā psihologa. Izvērtējot personas veselības stāvokli, psihiatrs un narkologs izsniedz personai atzinumu, atbilstoši normatīvajiem aktiem par medicīnisko dokumentu lietvedības kārtību par pretendenta veselības stāvokli („Izraksts no stacionārā/ambulatorā pacienta medicīniskās kartes ” (veidlapa Nr. 027/u)). Ievērojot Ministru kabineta 2018. gada 28. augusta noteikumu Nr. 555 “Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība” 2.7. apakšpunktā minēto, ka veselības pārbaudes, kas nepieciešamas darbam vai speciālu atļauju saņemšanai, no valsts budžeta neapmaksā, izdevumus par veikto veselības pārbaudi persona sedz no saviem līdzekļiem, atbilstoši konkrētās ārstniecības iestādes publiski pieejamajam maksas pakalpojumu cenrādim. Projekts pilnībā atrisinās iepriekš norādītās problēmas un sasniegs paredzēto mērķi.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

 Veselības ministrijā, atbilstoši Apsardzes likuma 7. panta ceturtā daļā un 14. panta trešās daļas 7. punktā minētajam deleģējumam, tika izstrādāts un Tiesību aktu portāla ietvaros ar institūcijām saskaņots Ministru kabineta noteikumu projekts “Medicīniskās pretindikācijas un kārtība, kādā izvērtē medicīnisko pretindikāciju esību apsardzes sertifikāta un speciālās atļaujas (licences) izsniegšanai” (Nr. 22-TA-1435). Daļai apsardzes darbinieku jau ir ieroču nēsāšanas vai glabāšanas atļauja, līdz ar ko minētie darbinieki paplašināto medicīnisko pārbaudi veic ieroču nēsāšanas vai glabāšanas atļaujas saņemšanai, nevis, lai reģistrētos apsardzes apsardzes darbības reģistrā. Projektā iekļautās medicīniskās pretindikācijas attiecībā uz psihiskiem un uzvedības traucējumiem, kā arī atkarību problēmām, ir analoģiskas gan apsardzes darbiniekiem, gan personām, kuras nēsā ieročus vai veic darbu ar tiem. Pamatojoties uz Valsts kancelejas atzinumā norādīto par to, ka normatīvo regulējumu par savstarpēji cieši saistītiem jautājumiem iespēju robežās nepieciešams apvienot vienā normatīvajā aktā, lai mazinātu normatīvismu, tika pieņemts lēmums apvienot Ministru kabineta noteikumu projektu Nr. 22- TA-1435 ar Projektu, iekļaujot tajā tiesību normas attiecībā uz medicīniskām pretindikācijām apsardzes sertifikāta saņemšanai un apsardzes komersanta reģistrācijai. Ņemot vērā minēto, Ministru kabineta noteikumu projekts Nr. 22-TA-1435 tiks atsaukts.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • personas, kuras glabā (nēsā) ieročus un veic darbu ar ieročiem
  • valsts policijas amatpersonas un ārstniecības personas.
  • apsardzes darbinieki, kuri vēlēsies atjaunot savu apsardzes darbības sertifikātu un pretendenti apsardzes darbības sertifikāta saņemšanai
Ietekmes apraksts
      Projekts ietekmēs personas, kuras glabā (nēsā) ieročus un veic darbu ar ieročiem, paredzot minētajām personām periodisku veselības pārbaužu veikšanu. 
Projekts ietekmēs arī valsts policijas amatpersonas un ārstniecības personas, kurām Projektā deleģētas tiesības pamatotu aizdomu gadījumā nosūtīt personas uz pirmstermiņa veselības pārbaudi.
     Tiesiskais regulējums ietekmēs esošos apsardzes darbiniekus (~ 8000 apsardzes darbinieki), kuriem reizi 5 gados atjaunojot apsardzes darbības sertifikātu, ir jāiesniedz Valsts policijā arī psihiatra un narkologa atzinums par medicīnisko pretindikāciju neesību. Tāpat tiesiskais regulējums papildus ietekmēs jaunos pretendentus (gadā ~ ~1500-2000 pretendenti), kuri vēlēsies saņemt apsardzes darbības sertifikātu.
Juridiskās personas
  • individuālie komersanti un komercsabiedrības, kuri pretendēs uz reģistrāciju apsardzes darbības reģistrā apsardzes pakalpojuma sniegšanai.
  • ģimenes ārstu prakses, ārstniecības iestādēs izveidotas ārstu komisijas un ārstniecības iestādēs izveidotas specializētas ārstu komisijas, kuras veic personu pirmreizēju, kārtēju vai pirmstermiņa veselības pārbaudi un nodrošina medicīniskās dokumentācijas uzglabāšanu
Ietekmes apraksts
    Projekts nosaka medicīniskās pretindikācijas, kuras liedz glabāt (nēsāt) ieročus un veikt darbu ar ieročiem. Projekts paredz, ka ģimenes ārsti, ārstniecības iestādēs izveidotās ārstu komisijas un ārstniecības iestādēs izveidotās specializētās ārstu komisijas izvērtās minētās indikācijas, kā arī nodrošinās medicīniskās dokumentācijas (veselības pārbaudes kartes) glabāšanu, atbilstoši Projektā noteiktajam termiņam.
    Tiesiskais regulējums ietekmēs tos individuālos komersantus un komercsabiedrības, kuri pretendēs uz reģistrāciju apsardzes darbības reģistrā apsardzes pakalpojuma sniegšanai, jo viņiem būs nepieciešams psihiatra un narkologa atzinums par medicīnisko pretindikāciju neesību.
    Saskaņā ar Valsts polcijas sniegto informāciju ir prognozējams, ka kopējais minēto individuālo komersantu un komercsabiedrību skaits nepārsniegs 1000.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Projekta izstrādē tika iesaistīta valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Rīgas Psihiatrijas un narkoloģijas centrs”, lai noteiktu medicīniskās pretindikācijas ieroču glabāšanai un darba ar ieročiem veikšanai, kā arī apsardzes sertifikāta saņemšanai un komersanta reģistrācijai apsardzes darbības reģistrā.
Nevalstiskās organizācijas
Cits
-

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi