Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
22-TA-3180: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2017. gada 12. decembra noteikumos Nr. 725 "Fundamentālo un lietišķo pētījumu projektu izvērtēšanas un finansējuma administrēšanas kārtība"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Saskaņā ar likuma "Grozījumi Zinātniskās darbības likumā" (pieņemts 14.07.2022., spēkā ar 29.07.2022.) 6.pantu no Zinātniskās darbības likuma 13.panta otras daļas ir izslēgts deleģējums Ministru kabinetam apstiprināt prioritāros zinātņu virzienus. 
Zinātniskās darbības likuma Pārejas noteikumu 37.punkts nosaka, ka prioritārie virzieni zinātnē, kas apstiprināti ar Ministru kabineta 2017. gada 13. decembra rīkojumu Nr. 746 "Par prioritārajiem virzieniem zinātnē 2018.-2021. gadā", ir spēkā līdz 2022. gada 31. decembrim. Šo rīkojumu piemēro līdz 2018., 2019., 2020., 2021. un 2022. gadā fundamentālo un lietišķo pētījumu projektu konkursa ietvaros noslēgto projektu īstenošanas līgumu izpildei pilnā apjomā.
Valsts kontroles 30.11.2021. revīzijas ziņojumā “Vai pētījumu projektu plānošana un konkursu organizēšana atbilst tiesību aktiem un veicina zinātnes politikas mērķu sasniegšanu?” par veikto atbilstības revīzijā “Slēgtas likumības revīzijas “Izglītības un zinātnes ministrijas darbības efektivitāte un atbilstība normatīvo aktu prasībām, izstrādājot un organizējot valsts zinātnes politikas īstenošanu” ieteikumu ieviešanas uzraudzība” ir sniegts ieteikums “IZM izvērtēt Zinātniskās darbības likuma 34. panta ceturtajā daļā noteikto zinātnes virzienu prioritāšu noteikšanas efektivitāti, vajadzības gadījumā izdarot grozījumus normatīvajos aktos, un/vai pārskatīt zinātnes virzienu prioritāšu noteikšanas pieeju, lai tās efektīvi veiktu tām noteikto uzdevumu un nodrošinātu valsts budžeta finansējuma fokusu Latvijas ilgtspējai un attīstībai nozīmīgu jautājumu risināšanai”.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Fundamentālo un lietišķo pētījumu projekta izvērtēšanā vairs netiks piemērots kritērijs, kas prasa projekta tēmas atbilstību vienam vai vairākiem Ministru kabineta apstiprinātajiem prioritārajiem zinātnes virzieniem un līdz ar to Latvijas Zinātnes padomes ekspertu komisija vairs nesniegs atzinumu par projekta tēmas atbilstību prioritārajiem zinātnes virzieniem. 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2017. gada 12. decembra noteikumu Nr. 725 "Fundamentālo un lietišķo pētījumu projektu izvērtēšanas un finansējuma administrēšanas kārtība" (turpmāk - MK noteikumi) 12.3.apakšpunkts nosaka, ka  Latvijas Zinātnes padome (turpmāk - padome) izvērtē projekta iesnieguma atbilstību administratīvās atbilstības kritērijam - projekta tēma atbilst vienam vai vairākiem Ministru kabineta apstiprinātajiem prioritārajiem zinātnes virzieniem. 
MK noteikumu 13.punkts nosaka, ka padome nodod projekta iesniegumu padomes ekspertu komisijai vai komisijām (turpmāk – komisija) atzinuma sniegšanai par projekta tēmas atbilstību šo noteikumu 12.3. apakšpunktā minētajām prasībām.
MK noteikumi ir precizējami, ievērojot valsts valodas literārās un gramatiskās normas, juridisko terminoloģiju un pareizrakstības prasības, kā arī vienotu stilistiku, izmantojot vienveidīgas un standartizētas vārdiskās izteiksmes.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
1.Ievērojot, ka no Zinātniskās darbības likuma 13.panta otras daļas ir izslēgts deleģējums Ministru kabinetam apstiprināt prioritāros zinātņu virzienus, ir jāsvītro attiecīgas normas no MK noteikumiem.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz svītrot MK noteikumu 12.3.apakšpunktu un 13.punktu.
Problēmas apraksts
2. Atbilstoši Augstskolu likuma pirmās daļas 3.punktam augstskolas personāls ir studējošie, to skaitā maģistranti, doktorandi un rezidenti. 
Pašreizējā situācijā Augstskolu likums regulē tikai akadēmiskā doktora studiju īstenošanu, kurā nav ietverts zinātnes doktora grāda iegūšana, kas rezultējas veiksmīgi pabeidzot akadēmiskā doktora studiju programmu augstskolā. Lai iegūtu zinātnes doktora grādu, persona veiksmīgi pabeidz akadēmiskā doktora studiju programmu augstskolā saskaņā ar Augstskolu likumu un tad atbilstoši Zinātniskās darbības likumam un, pamatojoties uz Ministru kabineta 2005.gada 27.decembra noteikumiem Nr.1001 “Zinātniskā doktora grāda piešķiršanas (promocijas) kārtība un kritēriji” (turpmāk – MK noteikumi Nr.1001), iegūst zinātnes doktora grāda pretendenta statusu un, ja promocijas darbs tiek veiksmīgi aizstāvēts, tad promocijas padome pieņem lēmumu par zinātnes doktora grāda piešķiršanu. Papildinot minēto, pamatojoties uz MK noteikumiem Nr.1001, personai ir tiesības pretendēt uz zinātnes doktora grāda ieguvi arī gadījumā, ja nav īstenotas akadēmiskā doktora studiju programma.
Likumprojekts "Grozījumi Augstskolu likumā" (TAP Nr.22-TA-1113) paredzēs jaunu regulējumu par zinātnes doktora grāda iegūšanu, tas ir, ka zinātnes doktora grādu doktorants iegūst veiksmīgi pabeidzot akadēmiskā doktora studiju programmu, kas aptver gan studiju daļu, gan grāda ieguvi.
Ievērojot minēto, lai gan zinātnes doktora grāda pretendents nav patreiz Augstskolu likumā studējošā statusā, tomēr tas ietilpst studējošo lokā, jo ir jau veiksmīgi pabeidzis akadēmiskā doktora studiju programmu un ir sevi pieteicis un promocijas padome ir apstiprinājusi to kā kandidātu uz zinātnes doktora grādu. Līdz ar to zinātnes doktora grāda pretendents ir tikpat līdzvērtīgs kā "studējošais" MK noteikumu ietvaros un MK noteikumi ir attiecīgi papildināmi.
MK noteikumu 2.2.apakšpunktā ir precizējams terminu lietojums atbilstoši Zinātniskā darbības likuma 1.panta 5.punktam un ievērojot MK noteikumu 2.1.apakšpunktā noteikto terminu.
MK noteikumu 2.6.apakšpunktā ir precizējams termins "projekta sekretārs" un dodams skaidrs un izvērsts formulējums, ko saprot ar saīsinājumu "eksperts" un šis saīsinājums tiek dots šajā apakšpunktā, kurā pirmo reizi atrunā ekspertu jautājumu. Ievērojot, MK noteikumu tekstā lietotos vārdus, ir dodams saīsinājums vārdiem "projekta vidusposma zinātniskais pārskats" un "projekta noslēguma zinātniskais pārskats". 
MK noteikumu 2.9.1.apakšpunkts ir precizējams atbilstoši Eiropas Komisijas 2022.gada 28.oktobra paziņojuma “Pētniecībai, izstrādei un inovācijai piešķiramā valsts atbalsta nostādnes” (2022/C 414/01) https://eur-lex.europa.eu/legal-content/LV/TXT/?uri=uriserv%3AOJ.C_.2022.414.01.0001.01.LAV&toc=OJ%3AC%3A2022%3A414%3AFULL (turpmāk – EK pamatnostādnes) 20.punkta “i” apakšpunktam par izglītību, kuras mērķis ir vairot un uzlabot cilvēkresursu prasmes, ir atzīstama publiskā izglītība, kas nodrošināta valsts izglītības sistēmas ietvaros un kas galvenokārt vai pilnībā ir valsts finansēta un uzraudzīta. Attiecīgi tikai šāda izglītības darbība var tikt uzskatīta par darbību, kas nav saimnieciska darbība.
MK noteikumu 2.9.4.apakspunkta ievaddaļa ir precizējama, nosakot, ka MK noteikumu 2.9.4.1.un 2.9.4.2.apakšpunkts izpildās vienlaicīgi, ievērojot EK pamatnostādnēs 20.punkta “b” apakšpunktam, ka “zināšanu pārneses darbības, ja tās veic pētniecības organizācija vai pētniecības infrastruktūra (tostarp to nodaļas vai meitasuzņēmumi), vai kopīgi ar citām šādām struktūrām, vai to uzdevumā, un ja visa peļņa no šādām darbībām tiek atkal ieguldīta pētniecības organizācijas vai pētniecības infrastruktūras pamatdarbībās. To, ka šo darbību raksturs nav saimniecisks, neskar tas, ka atbilstošo pakalpojumu sniegšana tiek pasūtīta trešām personām, izmantojot atklātus konkursus.”
Gramatiski labojams ir MK noteikumu 3.punktā vārda "zinātņu" lietojums, savukārt 5.punktā norma precizējama, ka projekta īstenošanu var pagarināt par vienu gadu, vairs nesniedzot atkārtoti izvērtēšanai noslēguma zinātnisko pārskatu par projekta īstenošanu, jo to veic tad, kad projektu pabeidz (MK noteikumu 33.3.apakšpunkts un 34.punkts).
MK noteikumu tekstā tiek lietots vārds ""konkurss", bet nav dots tam pilns nosaukums, kur tas minēts pirmo reizi, līdz ar to ir precizējams MK noteikumu 8.punkts.
Ievērojot iepriekš minēto par saīsinājuma "eksperti" lietojumu, ir attiecīgi precizējams MK noteikumu 15.punkts un vienlaikus to gramatiski to pārkārtojot. Arī MK noteikumu 26.punktā svītrot vārdus un skaitļus "šo noteikumu 16. punktā minēto".
Risinājuma apraksts
MK noteikumu 2.1.apakšpunktu izteikt jaunā redakcijā, ka zinātniskais personāls ir vadošie pētnieki, pētnieki, zinātniskie asistenti, augstskolas akadēmiskais personāls, kā arī studējošie un zinātnes doktora grāda pretendenti (turpmāk – studējošie).
MK noteikumu 2.2.apakšpunktā izteikt vārdus "zinātniskais un tehniskais personāls" ar vārdiem "zinātniskais personāls un zinātnes tehniskais personāls".
MK noteikumu 2.6.apakšpunktu izteikt jaunā redakcijā, nosakot, ka projekta sekretārs ir speciālists, kurš organizē Eiropas Komisijas ekspertu datubāzē iekļauto ārvalstu zinātnisko ekspertu (turpmāk – eksperts), bet, ja attiecīgajā datubāzē šādu ekspertu nav, tad citā līdzvērtīgā starptautiskā ekspertu datubāzē iekļautu ekspertu (turpmāk –  atlasi projekta iesniegumu, projekta vidusposma zinātnisko pārskatu (turpmāk - vidusposma zinātniskais pārskats)  un projekta noslēguma zinātnisko pārskatu (turpmāk - vidusposma zinātniskais pārskats) izvērtēšanai.
MK noteikumu 2.9.1. apakšpunktā aizstāt vārdus “izglītības pasākumi, lai panāktu personāla skaita un kvalifikācijas pieaugumu” ar vārdiem “publisku izglītību, kuru nodrošina valsts izglītības sistēmas ietvaros un to galvenokārt vai pilnībā finansē un uzrauga valsts, var atzīt par izglītību, kuras mērķis  ir vairot un uzlabot cilvēkresursu prasmes” un MK noteikumu 2.9.4.apakšpunkta ievaddaļu papildināt aiz vārdiem “zināšanu un tehnoloģiju pārnese, ja” ar vārdiem “vienlaicīgi izpildās šādi nosacījumi”.
MK noteikumu 3.punktā izteikt vārdu "zinātņu" ar vārdu "zinātnes".
MK noteikumu 5.punktā papildināt aiz vārdiem "bez finansējuma piešķiršanas un" ar vārdu "atkārtota".
Precizēt MK noteikumu 15.punktu, nosakot, ka padome nosūta ekspertiem izvērtēšanai projektu iesniegumus, izmantojot informācijas sistēmu.
MK noteikumu 26.punktā svītrot vārdus un skaitļus "šo noteikumu 16. punktā minēto".
Problēmas apraksts
3. MK noteikumu 10.punkta ievaddaļas pirmais teikums paredz, ka padome izstrādā un pēc saskaņošanas ar Izglītības un zinātnes ministriju un projektu īstenošanas un uzraudzības komisiju, ne vēlāk kā mēnesi pirms konkursa izsludināšanas dienas apstiprina konkursa nolikumu.
Šāda termiņa noteikšana nav lietderīga, kā arī tajā nekādas darbības netiek veiktas un tas tikai novilcina laiku konkursa izsludināšanai, ievērojot, ka konkursa finansējums ir valsts budžeta līdzekļi. Ievērojot minēto, termiņš ir svītrojams.
Ievērojot minēto, attiecīgi ir precizējams redakcionāli arī MK noteikumu 11.punkts, nosakot dokumentu, kas nosaka projekta iesnieguma iesniegšanas termiņu un sekas, ja to neveic termiņā.
Risinājuma apraksts
MK noteikumu 10.punkta ievaddaļu precizēt, nosakot, ka padome izstrādā un pēc saskaņošanas ar Izglītības un zinātnes ministriju un projektu īstenošanas un uzraudzības komisiju apstiprina un izsludina konkursa nolikumu, kas nosaka [..].
MK noteikumu 11.punktu precizēt, izsakot to jaunā redakcijā, ka  projekta iesniedzējs, konkursa nolikumā noteiktajā termiņā, izmantojot informācijas sistēmu, iesniedz padomē projekta iesniegumu. Pēc konkursa nolikumā noteiktā termiņa notecējuma projekta iesniegumus padome nepieņem.
Problēmas apraksts
4.MK noteikumu 16.punkta ievaddaļas pirmo teikumu ir jāprecizē, ka eksperti veic ne tikai projekta iesnieguma izvērtēšanu, bet arī projekta īstenošanas termiņa vidū veic vidusposma zinātnisko pārskata izvērtēšanu un attiecīgi, projektu pabeidzot, projekta līgumā noteiktajā termiņā, vērtē noslēguma zinātnisko pārskatu. Šajā pašā punkta 16.1.apakšpunktā ir precizējams zinātnes doktora grāda pieraksts.
Papildinot minēto, MK noteikumu 18.punkts un 23.punkts nepilnīgi un neskaidri atrunā procedūru, kuru veic eksperti. Abus punktus apvienot vienā un skaidri veikt formulējumu, skaidrojot par projekta iesnieguma konsolidētā vērtējuma sagatavošanas specifiku.
Risinājuma apraksts
MK noteikumu 16.punkta ievaddaļas pirmais teikums tiek precizēts, nosakot, ka, lai nodrošinātu neatkarīgu projekta iesnieguma, vidusposma zinātniskā pārskata un noslēguma zinātniskā pārskata izvērtēšanu un novērstu iespējamo interešu konfliktu, katra projekta iesnieguma, vidusposma zinātniskā pārskata un noslēguma zinātniskā pārskata izvērtēšanā padome iesaista ne mazāk kā divus ekspertus.
MK noteikumu 16.1. apakšpunktu izteikt šādi: ekspertam ir zinātnes doktora grāds. 
Mk noteikumu 18.punktu izteikt jaunā redakcijā, ka eksperts izvērtē projekta iesniegumu, aizpilda eksperta vērtējuma veidlapu un nodrošina projekta iesnieguma konsolidēta vērtējuma sniegšanu saskaņā ar vērtēšanas metodiku, kurā noteikta vērtēšanas punktu atbilstība kvantitatīviem un kvalitatīviem rādītājiem. Minēto vērtējuma veidlapu eksperts nosūta padomei, izmantojot informācijas sistēmu. Projekta iesnieguma konsolidēto vērtējumu izstrādā viens no projekta iesnieguma vērtējošiem ekspertiem, kurš sagatavoto konsolidēto vērtējumu saskaņo ar otru ekspertu un nosūta padomei, izmantojot informācijas sistēmu.
MK noteikumu 23.punktu svītrot.
Problēmas apraksts
5. Jāprecizē MK noteikumu 21.2.apakšpunktā minētā Eiropas Savienības pētniecības un inovācijas pamatprogramma, jo ar 2021.gadu ir apstiprināta Eiropas Savienības pētniecības un inovācijas pamatprogramma Apvārsnis Eiropa, kas ir ES pētniecības un inovācijas (P&I) programma 2021.-2027. gada periodam, kas turpinās iepriekšējo programmu Apvārsnis 2020. (https://eur-lex.europa.eu/legal-content/LV/TXT/?uri=CELEX:32021R0695).
Risinājuma apraksts
MK noteikumu 21.2.apakšpunktā aizstāt vārdu un skaitļus "Apvārsnis 2020" ar vārdiem "Apvārsnis Eiropa".
Problēmas apraksts
6. Precizējama MK noteikumu 24.punkts, jo tajā nav norādīts subjekts, kas aprēķina projekta iesnieguma konsolidēto vērtējumu procentos. Kā arī turpat ir precizējams formulējums, par to, ka pamatojoties uz ekspertu konsolidēto vērtējumu projektu iesniegumam, padome aprēķina minētos procentus.
Secīgi arī ir precizējama MK noteikumu 25.punkta ievaddaļa dēļ neskaidri formulētas darbības.
Risinājuma apraksts
Precizēt MK noteikumu 24.punktu, izsakot to jaunā redakcijā, ka padome, pamatojoties uz MK noteikumu 18.punktā minēto ekspertu iesniegto projekta iesnieguma konsolidēto vērtējumu, aprēķina projekta iesnieguma konsolidēto vērtējumu procentos, ņemot vērā MK noteikumu noteikumu 19.1. apakšpunktā minētā kritērija īpatsvaru 50 % apmērā, 19.2. apakšpunktā minētā kritērija īpatsvaru 30 % apmērā un 19.3. apakšpunktā minētā kritērija īpatsvaru 20 % apmērā no kopējā vērtējuma.
Precizēt MK noteikumu 25.punkta ievaddaļu, ka pēc visu projekta iesniegumu konsolidēto vērtējumu saņemšanas konkursa ietvaros, padome veic šajā punktā minētās darbības.
Problēmas apraksts
7. Nepieciešams precizēt MK noteikumu 50.punktu, nosakot, ka padomei ir nevis tiesības pieprasīt zinātniskajai institūcijai daļēji vai pilnībā atmaksāt projekta ietvaros saņemtos finanšu līdzekļus, bet noteikt to kā pienākumu, jo padome ir atbildīga par valsts budžeta līdzekļu likumīgu un lietderīgu izlietojumu.
Risinājuma apraksts
Precizēt MK noteikumu 50.punktu, nosakot, ka padome, izvērtējot vērtēšanas komisijas argumentēto viedokli vai priekšlikumu, pieprasa zinātniskajai institūcijai daļēji vai pilnībā atmaksāt projekta ietvaros saņemtos finanšu līdzekļus šo noteikumu 35. punktā, 40.2. un 48.2. apakšpunktā un 57. punkta otrajā teikumā noteiktajā gadījumā, kā arī gadījumā, ja projektu izbeidz, pamatojoties uz projekta vadītāja un zinātniskās institūcijas lēmumu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • studenti
  • zinātnes grāda pretendenti; Latvijas zinātnes padomes ekspertu komisiju locekļi.
Ietekmes apraksts
Zinātnes grāda pretendenti tiek iekļauti zinātniskā personāla sastāvā (tas jau faktiski notiek).Latvijas zinātnes padomes ekspertu komisiju locekļi vairs nevērtēs projektu iesniegumos projekta tēmas atbilstību vienam vai vairākiem Ministru kabineta apstiprinātajiem prioritārajiem zinātnes virzieniem.
Juridiskās personas
  • zinātniskās institūcijas; Latvijas zinātnes padomes ekspertu komisijas, Latvijas zinātnes padome
Ietekmes apraksts
Zinātniskajām institūcijām vairs nevajadzēs norādīt projektu iesniegumos projekta tēmas atbilstību vienam vai vairākiem Ministru kabineta apstiprinātajiem prioritārajiem zinātnes virzieniem. Latvijas zinātnes padomes ekspertu komisijas vairs nesniegs atzinumu par projekta tēmas atbilstību minētajiem prioritārajiem zinātnes virzieniem. Latvijas zinātnes padomei, veicot projektu iesniegumu administratīvās atbilstības izvērtēšanu, vairs nav jāvērtē atbilstība minētajiem prioritārajiem zinātnes virzieniem. Latvijas zinātnes padome varēs izsludināt konkursa nolikumu tiklīdz tas ir apstiprināts, bez 1 mēneša termiņa nogaidīšanas.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Sabiedrības līdzdalība nav nepieciešama, jo noteikumu projekts paredz veikt precizējumus, ievērojot Zinātniskā darbības likuma 13.pantā noteikta deleģējuma maiņu par to, ka fundamentālo un lietišķo pētījumu projekta izvērtēšanā vairs netiks piemērots kritērijs, kas prasa projekta tēmas atbilstību vienam vai vairākiem Ministru kabineta apstiprinātajiem prioritārajiem zinātnes virzieniem.
Pārējie grozījumi neparedz jaunu vai tādu grozītu regulējuma ieviešanu, kas prasītu sabiedrisku apspriešanu.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi