22-TA-3383: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par apropriācijas pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 13.00.00 "Finansējums augstas gatavības projektiem Covid-19 krīzes pārvarēšanai un ekonomikas atlabšanai"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta (turpmāk – MK) rīkojuma projekts “Par apropriācijas pārdali Veselības ministrijai no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 13.00.00 “Finansējums augstas gatavības projektiem Covid-19 krīzes pārvarēšanai un ekonomikas atlabšanai”” izstrādāts, pamatojoties uz:
1. Ministru kabineta 2021.gada 18.marta protokola Nr.28 42.§ “Informatīvais ziņojums “Par augstas gatavības projektiem, kas saistīti ar Covid-19 krīzes pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu”” (turpmāk – MK Protokollēmums).
2. Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumu Nr. 421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” 43. punktu.
3. Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likuma 25. pants.
1. Ministru kabineta 2021.gada 18.marta protokola Nr.28 42.§ “Informatīvais ziņojums “Par augstas gatavības projektiem, kas saistīti ar Covid-19 krīzes pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu”” (turpmāk – MK Protokollēmums).
2. Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumu Nr. 421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” 43. punktu.
3. Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likuma 25. pants.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
MK rīkojuma projekta “Par apropriācijas pārdali Veselības ministrijai no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 13.00.00 “Finansējums augstas gatavības projektiem Covid-19 krīzes pārvarēšanai un ekonomikas atlabšanai”” mērķis ir finanšu līdzekļu piešķiršana Veselības ministrijai augstas gatavības projektu īstenošanai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
2021.gada 18.martā MK izskatīja un atbalstīja (prot. Nr.28 42.§) informatīvā ziņojumā “Par augstas gatavības projektiem, kas saistīti ar Covid-19 krīzes pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu” sniegto priekšlikumu par papildu finansējumu ar Covid-19 krīzes pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu saistītu augstas gatavības projektu īstenošanai 2021. un 2022.gadā, tajā skaitā Veselības ministrijai 18 200 000 euro apmērā, no kuriem 6 789 176 euro bija plānots, ka būs nepieciešami projektu īstenošanai 2021.gadā un 11 410 824 euro nepieciešami projektu īstenošanai 2022.gadā.
Saskaņā ar Protokollēmuma 4.punktu tiek atbalstīti investīciju projekti atbilstoši Likumā par budžetu un finanšu vadību noteiktajam, ka budžetu investīcijas ir budžetu izdevumi pamatkapitāla veidošanai, kuru rezultātā tiek radīts jauns pamatlīdzeklis, ieguldījuma īpašums vai nemateriālais ieguldījums vai kuri uzlabo attiecīgā pamatlīdzekļa, ieguldījuma īpašuma vai nemateriālā ieguldījuma stāvokli (aktīva pārbūve, restaurācija vai atjaunošana) tā lietderīgās lietošanas laikā vai būtiski maina esošā aktīva īpašības, salīdzinot ar tā iepriekšējiem rādītājiem, kā arī atbalstāmi izdevumi par pakalpojumiem, ja tie nepieciešami projektu vadības nodrošināšanai.
Atbilstoši Protokollēmuma 13.punktam ministrijām atbilstoši sēdē atbalstītajam finansējumam 2022.gadam iesniegt Finanšu ministrijā priekšlikumus finansējuma sadalījumam pa programmām/ apakšprogrammām atbilstoši faktiski nepieciešamajam apmēram, ņemot vērā iepirkuma rezultātus, nepārsniedzot informatīvā ziņojuma tabulā Nr.1 noteikto finansējumu 2022.gadam.
Veselības ministrija informē, ka ar īstenojamiem pasākumiem VSIA “Paula Stradiņa klīniskā universitātes slimnīca” (projekta “VSIA “Paula Stradiņa klīniskās universitātes slimnīca” vēsturisko korpusu atjaunošana un energoefektivitātes paaugstināšana un renovācija”) 1 581 153 euro apmērā un Nacionālais veselības dienests (projekta “E-Veselība jaunā kodola izveide”) 672 449 euro apmērā, tiek pieprasīts finansējums 2022.gadam kopā 2 253 602 euro atbilstoši faktiski nepieciešamajam apmēram, ņemot vērā iepirkuma rezultātus.
Vienlaikus Nacionālais veselības dienests ir informējis Veselības ministriju, ka augstas gatavības projekta “E-Veselība jaunā kodola izveide” ietvaros netiks apgūts viss sākotnēji plānotais un ar MK Protokollēmumu apstiprinātais finansējums.
VSIA “Bērnu klīniskā universitātes slimnīca” 26.korpusa energoefektivitātes uzlabošana un pielāgošana epidemioloģiskām prasībām, ēkas rekonstrukcijas gaitā ir konstatēta papildu darbu nepieciešamība:
- nepieciešami papildus konstruktīvie darbi, kas atklājās pēc apdares materiālu noņemšanas;
- ventilācijas un aukstumapgādes iekārtas jāizvieto, izbūvējot jaunas konstrukcijas;
- pārstrādāts plānojums, sanmezglus izvietojot tuvāk pie palātām;
- nepieciešama pilnīga grīdas konstrukcijas demontāža, lai izbūvētu inženierkomunikācijas un siltumizolācijas slāni;
- visu inženiertīklu pārbūve atbilstoši plānojumam uz individuālajām palātām;
- medicīnas gāzu konsoļu izbūve atbilstoši vienotam slimnīcas konceptam, lai varētu pielāgot pilna laika stacionāra vajadzībām projekta īstenošanas gaitā.
26.korpusa sākotnēji plānotās izmaksas ir palielinājušās no 1 919 131 euro līdz 2 860 950 euro, t.i. par 941 819 euro vairāk.
33.korpusa energoefektivitātes uzlabošana un pielāgošana epidemioloģiskām prasībām, ēkas rekonstrukcijas gaitā ir konstatēti papildu darbu nepieciešamība:
- pārplānošanai nepieciešama būvkonstrukciju pārbūve centrālā ieejas mezglā;
- ventilācijas sistēmu uzstādīšanai nepieciešama jumta pārbūve, konstrukciju pastiprināšana;
- plānojuma izmaiņu dēļ jāpārbūvē apkures sistēma;
- jānomaina visi UK stāvvadi, pilnībā jāpārbūvē siltummezgls;
- jāmaina visa elektroapgādes sistēma, apgaismojums un vājstrāvas tīkli.
33.korpusa sākotnēji plānotās izmaksas ir palielinājušās no 1 194 969 euro līdz 2 019 281 euro, t.i. par 824 312 euro vairāk.
Teritorijas pārplānošana un labiekārtošana, saistībā ar visu korpusu realizāciju, nepieciešams izbūvēt papildus stāvvietu jau būvniecības laikā papildus vismaz 150 automašīnām.
Teritorijas pārplānošanai un labiekārtošanai plānotās izmaksas ir palielinājušās no 1 435 900 euro līdz 1 759 804 euro, t.i. par 323 904 euro vairāk.
Ja Nacionālā veselības dienesta finansējums tiek pārdalīts VSIA “Bērnu klīniskā universitātes slimnīca”, tad tiek pieprasīts finansējums 2022.gadam kopā 2 685 210 euro atbilstoši faktiski nepieciešamajam apmēram, ņemot vērā iepirkuma rezultātus.
Veselības ministrijas sagatavotais MK rīkojuma projekts ietver informāciju par finansējuma piešķiršanu Protokollēmuma tabulā Nr.1 ietvertajiem Veselības ministrijas resora augstas gatavības projektu investīciju objektiem, kas saistīti ar Covid-19 krīzes seku pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu, kuros ir jau izpildīts protokola Nr.28 42.§ 8.punktā minētais nosacījums par iepirkuma procedūru veikšanu un tiem uz šo brīdi 2022.gadā nepieciešams finansējums 2 685 210 euro apmērā:
1. VSIA “Bērnu klīniskā universitātes slimnīca” (projekta “VSIA “Bērnu klīniskā universitātes slimnīca” infrastruktūras uzlabošana, palielinot veco korpusu energoefektivitāti un ventilāciju ierīkošana”) 431 608 euro (ar MK Protokollēmumu apstiprinātais finansējums 4 550 000 euro; noslēgto līgumu kopējā summa 6 640 035 euro; ar 03.09.2021. MK rīkojumu Nr.520 piešķirtais finansējums 1 225 900 euro; finansējums iestrādāts likumā “Par valsts budžetu 2022.gadam” un likumā “Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2022., 2023. un 2024.gadam” atbilstoši MK 24.08.2021. sēdes prot. Nr.57 46.§ 2.1. apakšp. 3 324 100 euro; papildu ar 21.06.2022. MK rīkojumu Nr.456 piešķirtais finansējums 890 747 euro; MK rīkojuma projektā pieprasāmais finansējums 431 608 euro; no pašu līdzekļiem 767 680 euro) infrastruktūrai, veco korpusu energoefektivitātei un ventilācijas ierīkošanai, t.sk.:
- 26.korpusa energoefektivitātes uzlabošanai un pielāgošanai epidemioloģiskām prasībām 2 860 950 euro;
- 33.korpusa energoefektivitātes uzlabošanai un pielāgošanai epidemioloģiskām prasībām 2 019 281 euro;
- teritorijas pārplānošanai un labiekārtošanai 1 759 804 euro;
Iepirkumiem, kuru plānotās iepirkumu līgumsummas pārsniedz sākotnēji plānoto, projektu īstenotājs starpību nodrošinās no pašu līdzekļiem.
Projekta ietvaros plānotais sasniedzamais rezultāts:
Renovētas telpas 1869,2 m2 platībā;
Izveidotas 26 vienvietīgas palātas;
Labiekārtota teritorija – atjaunots žogs 1 360 m garumā;
Tiek pielāgotas papildu telpas 200,8 m2 platībā;
Tiek veikti BKUS teritorijas uzlabojumi 4 ha platībā.
2. VSIA “Paula Stradiņa klīniskā universitātes slimnīca” (projekta “VSIA “Paula Stradiņa klīniskās universitātes slimnīca” vēsturisko korpusu atjaunošana un energoefektivitātes paaugstināšana un renovācija”) 1 581 153 euro (ar MK Protokollēmumu apstiprinātais finansējums 3 458 000 euro; noslēgto līgumu kopējā summa 4 385 714 euro; ar 03.09.2021. MK rīkojumu Nr.520 piešķirtais finansējums 1 211 170 euro; finansējums iestrādāts likumā “Par valsts budžetu 2022.gadam” un likumā “Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2022., 2023. un 2024.gadam” atbilstoši MK 24.08.2021. sēdes prot. Nr.57 46.§ 2.2. apakšp. 665 677 euro; MK rīkojuma projektā pieprasāmais finansējums 1 581 153 euro; no pašu līdzekļiem 927 714 euro) vēsturisko korpusu atjaunošanai un energoefektivitātes paaugstināšanai un renovācijai, t.sk.:
- siltumapgādes mezgla atjaunošanai un pārbūvei 1 359 978 euro;
- vēsturiskā 21.korpusa energoefektivitātes uzlabošanai un telpu pielāgošanai VSIA “Paula Stradiņa klīniskā universitātes slimnīca” ambulatoro pakalpojumu sniegšanai 483 163 euro;
- VSIA “Paula Stradiņa klīniskā universitātes slimnīca” teritorijas labiekārtošanai 755 574 euro;
- vēsturiskā 5.korpusa energoefektivitātes uzlabošanai un telpu pielāgošanai darbam epidemioloģiskajos apstākļos 1 786 999 euro.
Iepirkumiem, kuru plānotās iepirkumu līgumsummas pārsniedz sākotnēji plānoto, projektu īstenotājs starpību nodrošinās no pašu līdzekļiem.
Projekta ietvaros plānotais sasniedzamais rezultāts:
Samazināts siltumenerģijas patēriņš vēsturiskajos korpusos par 30%;
Labiekārtotas, ergonomiskas darba vietas 22 esošās vietas un izveidotas 15 papildu vietas;
Labiekārtota teritorija – atjaunots žogs 390 m garumā;
Atjaunota ēku platība – 2 055 m2;
Atjaunots ceļa segums – 750 m2 platībā..
3. Nacionālais veselības dienests (projekta “E-Veselība jaunā kodola izveide”) 672 449 euro apmērā (ar MK Protokollēmumu apstiprinātais finansējums 4 510 200 euro; noslēgto līgumu kopējā summa 3 105 764 euro; ar 21.06.2022. MK rīkojumu Nr.457 piešķirtais finansējums 2 433 315 euro; MK rīkojuma projektā pieprasāmais finansējums 672 449 euro) E-Veselības jaunā kodola izveidei, t.sk.:
- drošības risinājumi (SIEM/SOC) resora digitālai platformai, DigiVES platformai 452 744 euro;
- drošības, veiktspējas un lietojamības audits digitālai platformai 50 820 euro;
- vienotā datu centra pakalpojuma izmantošana digitālās platformas nodrošināšanai 90 000 euro;
- Ekspertu pakalpojumu iegāde (projektu vadītāji, analītiķi, arhitekti) 342 000 euro;
- DigiVES (digitālās veselības) platformas izstrāde (analīze, plānošana, sagatavošanas darbi) 260 000 euro;
- DigiVES (digitālās veselības) platformas izstrāde (programmēšana, testēšana, ieviešana) 1 910 200 euro.
Projekta ietvaros plānotais sasniedzamais rezultāts:
Tiks sasniegts projekta galvenais mērķis E-Veselība jaunā kodola izveide.
Projektu īstenotāji nodrošinās Protokollēmuma 6.punktā noteikto, ka projekti ir vienreizēji, terminēti, to īstenošana tiek uzsākta 2021.gadā un tie ir pilnībā īstenojami līdz 2022.gada beigām, sasniedzot mērķi un neradīs vajadzību pēc papildus līdzekļiem turpmākajos gados. Ņemot vērā Likuma par budžetu un finanšu vadību 24.panta pirmo daļu, kas nosaka, ka valsts budžeta izpildītāji var izdarīt valsts budžeta izdevumus vai uzņemties īstermiņa saistības tikai to finansēšanas plānos noteikto asignējumu ietvaros, kurus izsniedz Valsts kase, Veselības ministrijai un Nacionālajam veselības dienestam ir nepieciešams palielināt apropriāciju 2 685 210 euro apmērā, lai segtu uzņemtās saistības, kas saistītas ar augstas gatavības projektu īstenošanu 2022.gadā.
Veselības ministrijas sagatavotais Ministru kabineta rīkojuma projekts ietver informāciju par finansējuma piešķiršanu 2022.gadā 2 685 210 euro apmērā ārstniecības iestāžu vēsturisko korpusu atjaunošanai, energoefektivitātes paaugstināšanai, renovācijai, infrastruktūras uzlabošanai, kā arī IT sistēmu risinājumiem.
Visas saistības, ko slimnīcas ir uzņēmušās pirms Protokollēmumā paredzētā finansējuma piešķiršanas, ir pašu slimnīcu finansiālo saistību atbildība, jo noslēgto līgumu saistību izpildei jāstājas spēkā pēc attiecīgā finansējuma piešķiršanas.
Veselības ministrija nodrošina, ka augstas gatavības projektu ietvaros plānotās investīcijas ārstniecības iestādēs no valsts budžeta, kas saistīts ar Covid-19 krīzes pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu, nepārklāsies ar investīcijām ārstniecības iestādēs, kas saistītas ar Covid-19 krīzes pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu no Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība”, Eiropas Savienības kohēzijas politikas fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda programmas Latvijai un Atveseļošanas un noturības mehānisma plānā ietvertajām investīcijām, nodrošinot stratēģisku investīciju plānošanu un ieviešanas uzraudzību.
Veselības ministrija šobrīd strādā pie infrastruktūras attīstības investīciju stratēģijas, kurā tiks noteiktas prioritātes publiska atbalsta (Eiropas Savienības struktūrfondu, Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna, Augstas gatavības projektu un Valsts budžeta investīcijām) (līdz 2029.gadam) piešķiršanai. Infrastruktūras attīstības investīciju stratēģijas izstrāde noteikta kā Eiropas Savienības kohēzijas politikas fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda ieguldījumu priekšnosacījumu izpilde un kā stratēģisks redzējums veselības aprūpes nozares infrastruktūras attīstībai atbilstoši nozares vajadzībām atbilstoši nozares plānošanas dokumentiem (Sabiedrības veselības pamatnostādnēm 2021.-2027.gadam).
Rīkojuma projekts “Par apropriācijas pārdali Veselības ministrijai no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 13.00.00 “Finansējums augstas gatavības projektiem Covid-19 krīzes pārvarēšanai un ekonomikas atlabšanai””” paredz atbalstīt valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Bērnu klīniskā universitātes slimnīca” pamatkapitāla palielināšanu, ieguldot tajā finanšu līdzekļus 431 608 euro apmērā, valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Paula Stradiņa klīniskā universitātes slimnīca” pamatkapitāla palielināšanu, ieguldot tajā finanšu līdzekļus 1 581 1531 euro apmērā un piešķirt Veselības ministrijai (Nacionālajam veselības dienestam) 672 449 euro, lai īstenotu augstas gatavības projektus, kas saistīti ar Covid-19 krīzes pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu un
Rīkojuma projekts paredz finanšu līdzekļus augstas gatavības projektu, kas saistīti ar Covid-19 krīzes pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu, īstenošanai pārskaitīšanu valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Bērnu klīniskā universitātes slimnīca” un valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Paula Stradiņa klīniskā universitātes slimnīca” kontos Valsts kasē, ar kontu apkalpošanu saistītos izdevumus sedzot no Finanšu ministrijas budžeta programmas “Budžeta izpilde un valsts parāda vadība”, lai slimnīcām nerastos papildu izdevumi par kontu apkalpošanu un līdzekļu glabāšanu kredītiestādēs.
Nacionālā veselības dienesta augstas gatavības projekts “E-Veselība jaunā kodola izveide” ir izvērtēts Komercdarbības atbalsta kontroles likuma (turpmāk - KAKL) 5.panta kontekstā.
Komercdarbības atbalsts ir jebkura priekšrocība, ko valsts, pašvaldība vai citas publiskās iestādes selektīvi piešķir no valsts vai pašvaldības resursiem jebkuram saimnieciskās darbības veicējam (uzņēmumam), ja šis atbalsts potenciāli varētu izkropļot konkurenci vai tam būtu ietekme uz tirdzniecību Eiropas Savienībā (https://www.fm.gov.lv/lv/vispariga-informacija).
Ņemot vērā, ka Nacionālā veselības dienesta augstas gatavības projekts “E-Veselība jaunā kodola izveide” tiek īstenots valsts pārvaldes funkciju ietvaros, līdz ar to tas nav kvalificējams kā atbalsts saimnieciskai darbībai, tādējādi tālākais pazīmju izvērtējums KAKL 5.panta kontekstā nav jāveic.
Saskaņā ar Protokollēmuma 4.punktu tiek atbalstīti investīciju projekti atbilstoši Likumā par budžetu un finanšu vadību noteiktajam, ka budžetu investīcijas ir budžetu izdevumi pamatkapitāla veidošanai, kuru rezultātā tiek radīts jauns pamatlīdzeklis, ieguldījuma īpašums vai nemateriālais ieguldījums vai kuri uzlabo attiecīgā pamatlīdzekļa, ieguldījuma īpašuma vai nemateriālā ieguldījuma stāvokli (aktīva pārbūve, restaurācija vai atjaunošana) tā lietderīgās lietošanas laikā vai būtiski maina esošā aktīva īpašības, salīdzinot ar tā iepriekšējiem rādītājiem, kā arī atbalstāmi izdevumi par pakalpojumiem, ja tie nepieciešami projektu vadības nodrošināšanai.
Atbilstoši Protokollēmuma 13.punktam ministrijām atbilstoši sēdē atbalstītajam finansējumam 2022.gadam iesniegt Finanšu ministrijā priekšlikumus finansējuma sadalījumam pa programmām/ apakšprogrammām atbilstoši faktiski nepieciešamajam apmēram, ņemot vērā iepirkuma rezultātus, nepārsniedzot informatīvā ziņojuma tabulā Nr.1 noteikto finansējumu 2022.gadam.
Veselības ministrija informē, ka ar īstenojamiem pasākumiem VSIA “Paula Stradiņa klīniskā universitātes slimnīca” (projekta “VSIA “Paula Stradiņa klīniskās universitātes slimnīca” vēsturisko korpusu atjaunošana un energoefektivitātes paaugstināšana un renovācija”) 1 581 153 euro apmērā un Nacionālais veselības dienests (projekta “E-Veselība jaunā kodola izveide”) 672 449 euro apmērā, tiek pieprasīts finansējums 2022.gadam kopā 2 253 602 euro atbilstoši faktiski nepieciešamajam apmēram, ņemot vērā iepirkuma rezultātus.
Vienlaikus Nacionālais veselības dienests ir informējis Veselības ministriju, ka augstas gatavības projekta “E-Veselība jaunā kodola izveide” ietvaros netiks apgūts viss sākotnēji plānotais un ar MK Protokollēmumu apstiprinātais finansējums.
VSIA “Bērnu klīniskā universitātes slimnīca” 26.korpusa energoefektivitātes uzlabošana un pielāgošana epidemioloģiskām prasībām, ēkas rekonstrukcijas gaitā ir konstatēta papildu darbu nepieciešamība:
- nepieciešami papildus konstruktīvie darbi, kas atklājās pēc apdares materiālu noņemšanas;
- ventilācijas un aukstumapgādes iekārtas jāizvieto, izbūvējot jaunas konstrukcijas;
- pārstrādāts plānojums, sanmezglus izvietojot tuvāk pie palātām;
- nepieciešama pilnīga grīdas konstrukcijas demontāža, lai izbūvētu inženierkomunikācijas un siltumizolācijas slāni;
- visu inženiertīklu pārbūve atbilstoši plānojumam uz individuālajām palātām;
- medicīnas gāzu konsoļu izbūve atbilstoši vienotam slimnīcas konceptam, lai varētu pielāgot pilna laika stacionāra vajadzībām projekta īstenošanas gaitā.
26.korpusa sākotnēji plānotās izmaksas ir palielinājušās no 1 919 131 euro līdz 2 860 950 euro, t.i. par 941 819 euro vairāk.
33.korpusa energoefektivitātes uzlabošana un pielāgošana epidemioloģiskām prasībām, ēkas rekonstrukcijas gaitā ir konstatēti papildu darbu nepieciešamība:
- pārplānošanai nepieciešama būvkonstrukciju pārbūve centrālā ieejas mezglā;
- ventilācijas sistēmu uzstādīšanai nepieciešama jumta pārbūve, konstrukciju pastiprināšana;
- plānojuma izmaiņu dēļ jāpārbūvē apkures sistēma;
- jānomaina visi UK stāvvadi, pilnībā jāpārbūvē siltummezgls;
- jāmaina visa elektroapgādes sistēma, apgaismojums un vājstrāvas tīkli.
33.korpusa sākotnēji plānotās izmaksas ir palielinājušās no 1 194 969 euro līdz 2 019 281 euro, t.i. par 824 312 euro vairāk.
Teritorijas pārplānošana un labiekārtošana, saistībā ar visu korpusu realizāciju, nepieciešams izbūvēt papildus stāvvietu jau būvniecības laikā papildus vismaz 150 automašīnām.
Teritorijas pārplānošanai un labiekārtošanai plānotās izmaksas ir palielinājušās no 1 435 900 euro līdz 1 759 804 euro, t.i. par 323 904 euro vairāk.
Ja Nacionālā veselības dienesta finansējums tiek pārdalīts VSIA “Bērnu klīniskā universitātes slimnīca”, tad tiek pieprasīts finansējums 2022.gadam kopā 2 685 210 euro atbilstoši faktiski nepieciešamajam apmēram, ņemot vērā iepirkuma rezultātus.
Veselības ministrijas sagatavotais MK rīkojuma projekts ietver informāciju par finansējuma piešķiršanu Protokollēmuma tabulā Nr.1 ietvertajiem Veselības ministrijas resora augstas gatavības projektu investīciju objektiem, kas saistīti ar Covid-19 krīzes seku pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu, kuros ir jau izpildīts protokola Nr.28 42.§ 8.punktā minētais nosacījums par iepirkuma procedūru veikšanu un tiem uz šo brīdi 2022.gadā nepieciešams finansējums 2 685 210 euro apmērā:
1. VSIA “Bērnu klīniskā universitātes slimnīca” (projekta “VSIA “Bērnu klīniskā universitātes slimnīca” infrastruktūras uzlabošana, palielinot veco korpusu energoefektivitāti un ventilāciju ierīkošana”) 431 608 euro (ar MK Protokollēmumu apstiprinātais finansējums 4 550 000 euro; noslēgto līgumu kopējā summa 6 640 035 euro; ar 03.09.2021. MK rīkojumu Nr.520 piešķirtais finansējums 1 225 900 euro; finansējums iestrādāts likumā “Par valsts budžetu 2022.gadam” un likumā “Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2022., 2023. un 2024.gadam” atbilstoši MK 24.08.2021. sēdes prot. Nr.57 46.§ 2.1. apakšp. 3 324 100 euro; papildu ar 21.06.2022. MK rīkojumu Nr.456 piešķirtais finansējums 890 747 euro; MK rīkojuma projektā pieprasāmais finansējums 431 608 euro; no pašu līdzekļiem 767 680 euro) infrastruktūrai, veco korpusu energoefektivitātei un ventilācijas ierīkošanai, t.sk.:
- 26.korpusa energoefektivitātes uzlabošanai un pielāgošanai epidemioloģiskām prasībām 2 860 950 euro;
- 33.korpusa energoefektivitātes uzlabošanai un pielāgošanai epidemioloģiskām prasībām 2 019 281 euro;
- teritorijas pārplānošanai un labiekārtošanai 1 759 804 euro;
Iepirkumiem, kuru plānotās iepirkumu līgumsummas pārsniedz sākotnēji plānoto, projektu īstenotājs starpību nodrošinās no pašu līdzekļiem.
Projekta ietvaros plānotais sasniedzamais rezultāts:
Renovētas telpas 1869,2 m2 platībā;
Izveidotas 26 vienvietīgas palātas;
Labiekārtota teritorija – atjaunots žogs 1 360 m garumā;
Tiek pielāgotas papildu telpas 200,8 m2 platībā;
Tiek veikti BKUS teritorijas uzlabojumi 4 ha platībā.
2. VSIA “Paula Stradiņa klīniskā universitātes slimnīca” (projekta “VSIA “Paula Stradiņa klīniskās universitātes slimnīca” vēsturisko korpusu atjaunošana un energoefektivitātes paaugstināšana un renovācija”) 1 581 153 euro (ar MK Protokollēmumu apstiprinātais finansējums 3 458 000 euro; noslēgto līgumu kopējā summa 4 385 714 euro; ar 03.09.2021. MK rīkojumu Nr.520 piešķirtais finansējums 1 211 170 euro; finansējums iestrādāts likumā “Par valsts budžetu 2022.gadam” un likumā “Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2022., 2023. un 2024.gadam” atbilstoši MK 24.08.2021. sēdes prot. Nr.57 46.§ 2.2. apakšp. 665 677 euro; MK rīkojuma projektā pieprasāmais finansējums 1 581 153 euro; no pašu līdzekļiem 927 714 euro) vēsturisko korpusu atjaunošanai un energoefektivitātes paaugstināšanai un renovācijai, t.sk.:
- siltumapgādes mezgla atjaunošanai un pārbūvei 1 359 978 euro;
- vēsturiskā 21.korpusa energoefektivitātes uzlabošanai un telpu pielāgošanai VSIA “Paula Stradiņa klīniskā universitātes slimnīca” ambulatoro pakalpojumu sniegšanai 483 163 euro;
- VSIA “Paula Stradiņa klīniskā universitātes slimnīca” teritorijas labiekārtošanai 755 574 euro;
- vēsturiskā 5.korpusa energoefektivitātes uzlabošanai un telpu pielāgošanai darbam epidemioloģiskajos apstākļos 1 786 999 euro.
Iepirkumiem, kuru plānotās iepirkumu līgumsummas pārsniedz sākotnēji plānoto, projektu īstenotājs starpību nodrošinās no pašu līdzekļiem.
Projekta ietvaros plānotais sasniedzamais rezultāts:
Samazināts siltumenerģijas patēriņš vēsturiskajos korpusos par 30%;
Labiekārtotas, ergonomiskas darba vietas 22 esošās vietas un izveidotas 15 papildu vietas;
Labiekārtota teritorija – atjaunots žogs 390 m garumā;
Atjaunota ēku platība – 2 055 m2;
Atjaunots ceļa segums – 750 m2 platībā..
3. Nacionālais veselības dienests (projekta “E-Veselība jaunā kodola izveide”) 672 449 euro apmērā (ar MK Protokollēmumu apstiprinātais finansējums 4 510 200 euro; noslēgto līgumu kopējā summa 3 105 764 euro; ar 21.06.2022. MK rīkojumu Nr.457 piešķirtais finansējums 2 433 315 euro; MK rīkojuma projektā pieprasāmais finansējums 672 449 euro) E-Veselības jaunā kodola izveidei, t.sk.:
- drošības risinājumi (SIEM/SOC) resora digitālai platformai, DigiVES platformai 452 744 euro;
- drošības, veiktspējas un lietojamības audits digitālai platformai 50 820 euro;
- vienotā datu centra pakalpojuma izmantošana digitālās platformas nodrošināšanai 90 000 euro;
- Ekspertu pakalpojumu iegāde (projektu vadītāji, analītiķi, arhitekti) 342 000 euro;
- DigiVES (digitālās veselības) platformas izstrāde (analīze, plānošana, sagatavošanas darbi) 260 000 euro;
- DigiVES (digitālās veselības) platformas izstrāde (programmēšana, testēšana, ieviešana) 1 910 200 euro.
Projekta ietvaros plānotais sasniedzamais rezultāts:
Tiks sasniegts projekta galvenais mērķis E-Veselība jaunā kodola izveide.
Projektu īstenotāji nodrošinās Protokollēmuma 6.punktā noteikto, ka projekti ir vienreizēji, terminēti, to īstenošana tiek uzsākta 2021.gadā un tie ir pilnībā īstenojami līdz 2022.gada beigām, sasniedzot mērķi un neradīs vajadzību pēc papildus līdzekļiem turpmākajos gados. Ņemot vērā Likuma par budžetu un finanšu vadību 24.panta pirmo daļu, kas nosaka, ka valsts budžeta izpildītāji var izdarīt valsts budžeta izdevumus vai uzņemties īstermiņa saistības tikai to finansēšanas plānos noteikto asignējumu ietvaros, kurus izsniedz Valsts kase, Veselības ministrijai un Nacionālajam veselības dienestam ir nepieciešams palielināt apropriāciju 2 685 210 euro apmērā, lai segtu uzņemtās saistības, kas saistītas ar augstas gatavības projektu īstenošanu 2022.gadā.
Veselības ministrijas sagatavotais Ministru kabineta rīkojuma projekts ietver informāciju par finansējuma piešķiršanu 2022.gadā 2 685 210 euro apmērā ārstniecības iestāžu vēsturisko korpusu atjaunošanai, energoefektivitātes paaugstināšanai, renovācijai, infrastruktūras uzlabošanai, kā arī IT sistēmu risinājumiem.
Visas saistības, ko slimnīcas ir uzņēmušās pirms Protokollēmumā paredzētā finansējuma piešķiršanas, ir pašu slimnīcu finansiālo saistību atbildība, jo noslēgto līgumu saistību izpildei jāstājas spēkā pēc attiecīgā finansējuma piešķiršanas.
Veselības ministrija nodrošina, ka augstas gatavības projektu ietvaros plānotās investīcijas ārstniecības iestādēs no valsts budžeta, kas saistīts ar Covid-19 krīzes pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu, nepārklāsies ar investīcijām ārstniecības iestādēs, kas saistītas ar Covid-19 krīzes pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu no Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība”, Eiropas Savienības kohēzijas politikas fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda programmas Latvijai un Atveseļošanas un noturības mehānisma plānā ietvertajām investīcijām, nodrošinot stratēģisku investīciju plānošanu un ieviešanas uzraudzību.
Veselības ministrija šobrīd strādā pie infrastruktūras attīstības investīciju stratēģijas, kurā tiks noteiktas prioritātes publiska atbalsta (Eiropas Savienības struktūrfondu, Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna, Augstas gatavības projektu un Valsts budžeta investīcijām) (līdz 2029.gadam) piešķiršanai. Infrastruktūras attīstības investīciju stratēģijas izstrāde noteikta kā Eiropas Savienības kohēzijas politikas fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda ieguldījumu priekšnosacījumu izpilde un kā stratēģisks redzējums veselības aprūpes nozares infrastruktūras attīstībai atbilstoši nozares vajadzībām atbilstoši nozares plānošanas dokumentiem (Sabiedrības veselības pamatnostādnēm 2021.-2027.gadam).
Rīkojuma projekts “Par apropriācijas pārdali Veselības ministrijai no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 13.00.00 “Finansējums augstas gatavības projektiem Covid-19 krīzes pārvarēšanai un ekonomikas atlabšanai””” paredz atbalstīt valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Bērnu klīniskā universitātes slimnīca” pamatkapitāla palielināšanu, ieguldot tajā finanšu līdzekļus 431 608 euro apmērā, valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Paula Stradiņa klīniskā universitātes slimnīca” pamatkapitāla palielināšanu, ieguldot tajā finanšu līdzekļus 1 581 1531 euro apmērā un piešķirt Veselības ministrijai (Nacionālajam veselības dienestam) 672 449 euro, lai īstenotu augstas gatavības projektus, kas saistīti ar Covid-19 krīzes pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu un
Rīkojuma projekts paredz finanšu līdzekļus augstas gatavības projektu, kas saistīti ar Covid-19 krīzes pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu, īstenošanai pārskaitīšanu valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Bērnu klīniskā universitātes slimnīca” un valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Paula Stradiņa klīniskā universitātes slimnīca” kontos Valsts kasē, ar kontu apkalpošanu saistītos izdevumus sedzot no Finanšu ministrijas budžeta programmas “Budžeta izpilde un valsts parāda vadība”, lai slimnīcām nerastos papildu izdevumi par kontu apkalpošanu un līdzekļu glabāšanu kredītiestādēs.
Nacionālā veselības dienesta augstas gatavības projekts “E-Veselība jaunā kodola izveide” ir izvērtēts Komercdarbības atbalsta kontroles likuma (turpmāk - KAKL) 5.panta kontekstā.
Komercdarbības atbalsts ir jebkura priekšrocība, ko valsts, pašvaldība vai citas publiskās iestādes selektīvi piešķir no valsts vai pašvaldības resursiem jebkuram saimnieciskās darbības veicējam (uzņēmumam), ja šis atbalsts potenciāli varētu izkropļot konkurenci vai tam būtu ietekme uz tirdzniecību Eiropas Savienībā (https://www.fm.gov.lv/lv/vispariga-informacija).
Ņemot vērā, ka Nacionālā veselības dienesta augstas gatavības projekts “E-Veselība jaunā kodola izveide” tiek īstenots valsts pārvaldes funkciju ietvaros, līdz ar to tas nav kvalificējams kā atbalsts saimnieciskai darbībai, tādējādi tālākais pazīmju izvērtējums KAKL 5.panta kontekstā nav jāveic.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nacionālais veselības dienests ir informējis Veselības ministriju, ka augstas gatavības projekta “E-Veselība jaunā kodola izveide” ietvaros netiks apgūts viss sākotnēji plānotais un ar MK Protokollēmumu apstiprinātais finansējums. Nacionālais veselības dienests apliecina, ka vēl netiks apgūts finansējums 431 608 euro apmērā, t.i. (ar MK Protokollēmumu apstiprinātais finansējums 4 510 200 euro – ar 21.06.2022. MK rīkojumu Nr.457 piešķirtais finansējums 2 433 315 euro – finansējums, finansējums no kura atteicās 972 828 euro (t.i. ar 21.06.2022. MK rīkojumu Nr.456 novirzītais finansējums 890 747 euro apmērā augstas gatavības projektam “VSIA "Bērnu klīniskā universitātes slimnīca” infrastruktūras uzlabošana, palielinot veco korpusu energoefektivitāti, un ventilāciju ierīkošana” un finansējums 82 081 euro apmērā augstas gatavības projektam “VSIA “Nacionālais rehabilitācijas centrs “Vaivari”” telpu pielāgošana, lai retinātu pacientu plūsmu, sniegtu kvalitatīvākus rehabilitācijas pakalpojumus epidemioloģiski drošākās telpās” īstenošanai) – MK rīkojuma projektā pieprasāmais finansējums 672 449 euro = 431 608 euro). Līdz ar to Nacionālajam veselības dienestam augstas gatavības projektam “E-Veselība jaunā kodola izveide” kopējais nepieciešamais finansējums būs 3 105 764 euro (t.i. ar 21.06.2022. MK rīkojumu Nr.457 piešķirtais finansējums 2 433 315 euro + MK rīkojuma projektā iekļautais nepieciešamais finansējums 672 449 euro).
Savukārt VSIA “Bērnu klīniskā universitātes slimnīca” ir noslēgusi visus iepirkumu līgumus augstas gatavības projekta ietvaros (ar MK Protokollēmumu apstiprinātais finansējums 4 550 000 euro apmērā + papildu ar 21.06.2022. MK rīkojumu Nr.456 piešķirtais finansējums 890 747 euro apmērā, kopā 5 440 747 euro) un noslēgto iepirkumu līgumu kopsumma ir 6 640 035 euro, kas ir par 1 199 288 euro vairāk kā plānots un papildu piešķirtais. Turklāt, lai nodrošinātu projektos uzsākto darbu pilnīgu, kvalitatīvu realizāciju un izvairītos no darbu pārtraukšanas cenu sadārdzinājuma un materiālu pieejamības dēļ, ir novērtēts, ka nepieciešams kopējais finansējums ir 6 640 035 euro apmērā.
Savukārt VSIA “Bērnu klīniskā universitātes slimnīca” ir noslēgusi visus iepirkumu līgumus augstas gatavības projekta ietvaros (ar MK Protokollēmumu apstiprinātais finansējums 4 550 000 euro apmērā + papildu ar 21.06.2022. MK rīkojumu Nr.456 piešķirtais finansējums 890 747 euro apmērā, kopā 5 440 747 euro) un noslēgto iepirkumu līgumu kopsumma ir 6 640 035 euro, kas ir par 1 199 288 euro vairāk kā plānots un papildu piešķirtais. Turklāt, lai nodrošinātu projektos uzsākto darbu pilnīgu, kvalitatīvu realizāciju un izvairītos no darbu pārtraukšanas cenu sadārdzinājuma un materiālu pieejamības dēļ, ir novērtēts, ka nepieciešams kopējais finansējums ir 6 640 035 euro apmērā.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā augstāk minēto, Veselības ministrija lūdz rast iespēju pārdalīt finansējumu no Nacionālā veselības dienesta neapgūtā finansējuma 431 608 euro apmērā uz VSIA “Bērnu klīniskā universitātes slimnīca” projekta finansējumu. Minētais finansējums VSIA “Bērnu klīniskā universitātes slimnīca” ir papildus nepieciešams, lai sekmīgi realizētu jau noslēgtos līgumus Augstas gatavības projekta ietvarā.
Pamatojoties uz iepriekš minēto VSIA “Bērnu klīniskā universitātes slimnīca” skaidro, ka projekta plānotais finansējuma pieaugums 767 680 euro (6 640 035 euro – 4 550 000 euro – 890 747 euro – 431 608 = 767 680 euro), tiks nodrošināts no slimnīcas pašu līdzekļiem atbilstoši izvirzītajām prioritātēm un pieejamam finansējumam.
Pamatojoties uz iepriekš minēto VSIA “Bērnu klīniskā universitātes slimnīca” skaidro, ka projekta plānotais finansējuma pieaugums 767 680 euro (6 640 035 euro – 4 550 000 euro – 890 747 euro – 431 608 = 767 680 euro), tiks nodrošināts no slimnīcas pašu līdzekļiem atbilstoši izvirzītajām prioritātēm un pieejamam finansējumam.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Jā
Apraksts
Ekonomisko sankciju noteikšana Krievijas Federācijai un Baltkrievijas republikai sākot ar 2022. gada 24.februāri, kā arī karadarbības rezultātā Ukrainas ražošanas infrastruktūras paralizēšana, ir radījusi būtisku izmaksu pieaugumu.
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
2 433 315
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
2 433 315
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
2 433 315
672 449
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
2 433 315
672 449
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-672 449
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-672 449
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-672 449
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Par MK rīkojuma projektu “Par apropriācijas palielināšanu Veselības ministrijai no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 13.00.00 “Finansējums augstas gatavības projektiem Covid-19 krīzes pārvarēšanai un ekonomikas atlabšanai”””
MK rīkojuma projekts “Par apropriācijas palielināšanu Veselības ministrijai” paredz Finanšu ministrijai atbilstoši Ministru kabineta 2021.gada 18.marta protokola Nr.28 42.§ “Informatīvais ziņojums “Par augstas gatavības projektiem, kas saistīti ar Covid-19 krīzes pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu”” palielināt dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un apropriāciju Veselības ministrijas budžeta apakšprogrammā 33.17.00 “Neatliekamās medicīniskās palīdzības nodrošināšana stacionārās ārstniecības iestādēs” finansēšanas kategorijā “Akcijas un cita līdzdalība pašu kapitālā” 2 012 761 euro apmērā un budžeta apakšprogrammā 45.01.00 “Veselības aprūpes finansējuma administrēšana un ekonomiskā novērtēšana” 672 449 euro apmērā. Par minēto summu ar finanšu ieguldījumu palielināt pamatkapitālu valsts sabiedrībai ar ierobežotu atbildību “Bērnu klīniskā universitātes slimnīca” un valsts sabiedrībai ar ierobežotu atbildību “Paula Stradiņa klīniskā universitātes slimnīca”, lai nodrošinātu ar Covid-19 krīzes pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu saistītu augstas gatavības projektu īstenošanu 2022.gadā, tai skaitā:
valsts sabiedrībai ar ierobežotu atbildību “Bērnu klīniskā universitātes slimnīca” augstas gatavības projektam “VSIA “Bērnu klīniskā universitātes slimnīca” infrastruktūras uzlabošana, palielinot veco korpusu energoefektivitāti un ventilāciju ierīkošana” finansējumu 431 608 euro apmērā;
valsts sabiedrībai ar ierobežotu atbildību “Paula Stradiņa klīniskā universitātes slimnīca” augstas gatavības projektam ““VSIA “Paula Stradiņa klīniskās universitātes slimnīca” vēsturisko korpusu atjaunošana un energoefektivitātes paaugstināšana un renovācija”) finansējumu 1 581 153 euro apmērā.
Un piešķirt Veselības ministrijai (NVD) finansējumu 672 449 euro apmērā, lai nodrošinātu ar Covid-19 krīzes pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu saistīta augstas gatavības projekta īstenošanu 2022.gadā, Nacionālā veselības dienesta augstas gatavības projektam “E-Veselība jaunā kodola izveide”.
Veselības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā pieprasījumu par rīkojuma projektā minētajām apropriācijas izmaiņām.
Finanšu ministrs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēs Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par rīkojuma projektā minētajām apropriācijas izmaiņām un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas nebūs iebildusi pret apropriācijas izmaiņām, veiks apropriācijas izmaiņas.
Publisko resursu ieguldījums valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšanai tiks sniegts ievērojot Eiropas Komisijas 2011.gada 20.decembra lēmuma “Par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106. panta 2. punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi” (2012/21/ES) nosacījumus.
Atbilstoši likumam “Par valsts budžetu 2022.gadam” Veselības ministrijas budžeta programmas 33.00.00 “Veselības aprūpes nodrošināšana” apakšprogrammā 33.17.00 “Neatliekamās medicīniskās palīdzības nodrošināšana stacionārās ārstniecības iestādēs” (finansējums uz 11.11.2022.):
Resursi izdevumu segšanai 384 193 210
Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi – kopā 816 391
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 378 420 417
Vispārējā kārtībā sadalāmā dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 383 376 819
Izdevumi – kopā 354 635 149
Uzturēšanas izdevumi 354 635 149
Subsīdijas, dotācijas, sociālie maksājumi un kompensācijas 354 635 149
Subsīdijas un dotācijas 354 635 149
Finansiālā bilance 29 558 061
Finansēšana - 29 558 061
Akcijas un cita līdzdalība pašu kapitālā - 29 558 061
Atbilstoši likumam “Par valsts budžetu 2022.gadam” Veselības ministrijas budžeta programmas 45.00.00. “Veselības aprūpes finansējuma administrēšana” apakšprogrammā 45.01.00 “Veselības aprūpes finansējuma administrēšana un ekonomiskā novērtēšana” (finansējums uz 11.11.2022.):
Resursi izdevumu segšanai 13 093 948
Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi – kopā 1 486 099
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 11 607 849
Vispārējā kārtībā sadalāmā dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 383 376 819
Izdevumi – kopā 13 476 098
Uzturēšanas izdevumi 9 436 290
Kārtējie izdevumi 9 035 695
Subsīdijas, dotācijas un sociālie pabalsti 400 595
Subsīdijas un dotācijas 400 595
Kapitālie izdevumi 4 039 808
Finansiālā bilance -382 150
Finansēšana 382 150
Naudas līdzekļi 382 150
MK rīkojuma projekts “Par apropriācijas palielināšanu Veselības ministrijai” paredz Finanšu ministrijai atbilstoši Ministru kabineta 2021.gada 18.marta protokola Nr.28 42.§ “Informatīvais ziņojums “Par augstas gatavības projektiem, kas saistīti ar Covid-19 krīzes pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu”” palielināt dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un apropriāciju Veselības ministrijas budžeta apakšprogrammā 33.17.00 “Neatliekamās medicīniskās palīdzības nodrošināšana stacionārās ārstniecības iestādēs” finansēšanas kategorijā “Akcijas un cita līdzdalība pašu kapitālā” 2 012 761 euro apmērā un budžeta apakšprogrammā 45.01.00 “Veselības aprūpes finansējuma administrēšana un ekonomiskā novērtēšana” 672 449 euro apmērā. Par minēto summu ar finanšu ieguldījumu palielināt pamatkapitālu valsts sabiedrībai ar ierobežotu atbildību “Bērnu klīniskā universitātes slimnīca” un valsts sabiedrībai ar ierobežotu atbildību “Paula Stradiņa klīniskā universitātes slimnīca”, lai nodrošinātu ar Covid-19 krīzes pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu saistītu augstas gatavības projektu īstenošanu 2022.gadā, tai skaitā:
valsts sabiedrībai ar ierobežotu atbildību “Bērnu klīniskā universitātes slimnīca” augstas gatavības projektam “VSIA “Bērnu klīniskā universitātes slimnīca” infrastruktūras uzlabošana, palielinot veco korpusu energoefektivitāti un ventilāciju ierīkošana” finansējumu 431 608 euro apmērā;
valsts sabiedrībai ar ierobežotu atbildību “Paula Stradiņa klīniskā universitātes slimnīca” augstas gatavības projektam ““VSIA “Paula Stradiņa klīniskās universitātes slimnīca” vēsturisko korpusu atjaunošana un energoefektivitātes paaugstināšana un renovācija”) finansējumu 1 581 153 euro apmērā.
Un piešķirt Veselības ministrijai (NVD) finansējumu 672 449 euro apmērā, lai nodrošinātu ar Covid-19 krīzes pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu saistīta augstas gatavības projekta īstenošanu 2022.gadā, Nacionālā veselības dienesta augstas gatavības projektam “E-Veselība jaunā kodola izveide”.
Veselības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā pieprasījumu par rīkojuma projektā minētajām apropriācijas izmaiņām.
Finanšu ministrs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēs Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par rīkojuma projektā minētajām apropriācijas izmaiņām un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas nebūs iebildusi pret apropriācijas izmaiņām, veiks apropriācijas izmaiņas.
Publisko resursu ieguldījums valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšanai tiks sniegts ievērojot Eiropas Komisijas 2011.gada 20.decembra lēmuma “Par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106. panta 2. punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi” (2012/21/ES) nosacījumus.
Atbilstoši likumam “Par valsts budžetu 2022.gadam” Veselības ministrijas budžeta programmas 33.00.00 “Veselības aprūpes nodrošināšana” apakšprogrammā 33.17.00 “Neatliekamās medicīniskās palīdzības nodrošināšana stacionārās ārstniecības iestādēs” (finansējums uz 11.11.2022.):
Resursi izdevumu segšanai 384 193 210
Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi – kopā 816 391
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 378 420 417
Vispārējā kārtībā sadalāmā dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 383 376 819
Izdevumi – kopā 354 635 149
Uzturēšanas izdevumi 354 635 149
Subsīdijas, dotācijas, sociālie maksājumi un kompensācijas 354 635 149
Subsīdijas un dotācijas 354 635 149
Finansiālā bilance 29 558 061
Finansēšana - 29 558 061
Akcijas un cita līdzdalība pašu kapitālā - 29 558 061
Atbilstoši likumam “Par valsts budžetu 2022.gadam” Veselības ministrijas budžeta programmas 45.00.00. “Veselības aprūpes finansējuma administrēšana” apakšprogrammā 45.01.00 “Veselības aprūpes finansējuma administrēšana un ekonomiskā novērtēšana” (finansējums uz 11.11.2022.):
Resursi izdevumu segšanai 13 093 948
Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi – kopā 1 486 099
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 11 607 849
Vispārējā kārtībā sadalāmā dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 383 376 819
Izdevumi – kopā 13 476 098
Uzturēšanas izdevumi 9 436 290
Kārtējie izdevumi 9 035 695
Subsīdijas, dotācijas un sociālie pabalsti 400 595
Subsīdijas un dotācijas 400 595
Kapitālie izdevumi 4 039 808
Finansiālā bilance -382 150
Finansēšana 382 150
Naudas līdzekļi 382 150
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Projekts šo jomu neskar.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Veselības ministrija
- Nacionālais veselības dienests
- VSIA “Paula Stradiņa klīniskā universitātes slimnīca”,
- VSIA “Bērnu klīniskā universitātes slimnīca”
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Slimnīcu infrastruktūras uzlabošana nodrošinās epidemioloģiski drošāku (atbilstoši epidemioloģiskām prasībām) un kvalitatīvāku veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanu. Ārstniecības process tiks uzlabots ar jaunu medicīnas tehnoloģiju, aprīkojuma un iekārtu piegādi, kā arī veselības aprūpes pakalpojumi tiks sniegti mūsdienu prasībām atbilstošās telpās, vienlaikus tiks uzlabota vides pieejamība, tādējādi kopumā sekmējot sabiedrības apmierinātību par veselības aprūpes sistēmu valstī.
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi