24-TA-2781: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 10. janvāra noteikumos Nr. 10 "Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.2. reformu un investīciju virziena "Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas" 2.2.1.r. "Uzņēmējdarbības digitālās transformācijas pilna cikla atbalsta izveide ar reģionālo tvērumu" 2.2.1.2.i. investīcijas "Atbalsts procesu digitalizācijai komercdarbībā" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Tiesību akta projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 10. janvāra noteikumos Nr. 10 "Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.2. reformu un investīciju virziena "Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas" 2.2.1.r. "Uzņēmējdarbības digitālās transformācijas pilna cikla atbalsta izveide ar reģionālo tvērumu" 2.2.1.2.i. investīcijas "Atbalsts procesu digitalizācijai komercdarbībā" īstenošanas noteikumi"" (turpmāk – MK noteikumu projekts) ir izstrādāts, lai no 2025. gada 1. janvāra aizvietotu Saimniecisko darbību statistiskās klasifikācijas Eiropas Kopienā (turpmāk – NACE) klasifikācijas 2. redakciju ar 2. redakcijas 1. atjauninājumu (turpmāk – NACE 2.1. redakcija) un precizētu de minimis atbalsta piešķiršanas nosacījumus lauksaimniecības nozarē. Vienlaicīgi MK noteikumu projekts paredz precizēt atbalsta saņēmēju loku pēc Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna papildinājumā noteiktā, kā arī pēc Ekonomikas ministrijas iniciatīvas, samazināt administratīvās prasības.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
MK noteikumu projekta mērķis ir mazināt administratīvo slogu un uzlabot gala labuma guvēja tiesisko stāvokli atbalsta sniegšanas procesā, kā arī aktualizēt NACE klasifikāciju, precizēt de minimis atbalsta piešķiršanas nosacījumus lauksaimniecības nozarē.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2023. gada 10. janvāra noteikumu Nr.10 "Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.2. reformu un investīciju virziena "Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas" 2.2.1.r. "Uzņēmējdarbības digitālās transformācijas pilna cikla atbalsta izveide ar reģionālo tvērumu" 2.2.1.2.i. investīcijas "Atbalsts procesu digitalizācijai komercdarbībā" īstenošanas noteikumi" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 10) kārtībā gala labuma guvēji var saņemt atbalstu savas komercdarbības procesu digitalizācijai, kā ietvaros attiecinātas gatavo risinājumu, aparatūras, sensoru, iekārtu, programmatūras un informācijas tehnoloģiju infrastruktūras iegādes, izstrādes vai prototipēšanas izmaksas. MK noteikumi Nr. 10 paredz sniegt atbalstu granta veidā līdz 100 000 euro. Līdz 2025. gada janvārim atbalsta programmas ietvaros ir atbalstīti 268 komersanti.
Šobrīd ir konstatēts noteikts jautājumu loks, ko nepieciešams sakārtot, veicot grozījumus MK noteikumos Nr. 10:
1. Izslēgt sīkajiem (mikro), mazajiem un vidējiem komersantiem (MVU) un lielajiem komersantiem ir prasību iesniegt deklarāciju par atbilstību MVU statusam, saņemot de minimis atbalstu.
2. Izslēgt termiņu, kādā gala labuma guvējiem ir jāiesniedz otrreizējo digitālo brieduma testu un, ja attiecināms, atzinumu pēc investīciju projekta īstenošanas.
3. Precizēt MK noteikumos Nr. 10 noteiktos rādītājus atbilstoši Ministru kabineta 2023. gada 26. septembra rīkojumam Nr. 635 “Par Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna papildinājumu” [1] (turpmāk – MK rīkojums Nr. 635).
4. Aktualizēt MK noteikumos Nr. 10 ir iekļautās normas saistībā ar NACE 2.1. redakciju.
5. Aktualizēt MK noteikumu Nr. 10 81.1. punktu par atbalsta piešķiršanas nosacījumiem lauksaimniecības nozarei.
6. Precizēt nodokļu parādu vienošanās līguma veidus.
[1] Ministru kabineta 2023. gada 26. septembra rīkojums Nr. 635 “Par Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna papildinājumu”. Pieejams: https://likumi.lv/ta/id/345848-par-latvijas-atveselosanas-un-noturibas-mehanisma-plana-papildinajumu
Šobrīd ir konstatēts noteikts jautājumu loks, ko nepieciešams sakārtot, veicot grozījumus MK noteikumos Nr. 10:
1. Izslēgt sīkajiem (mikro), mazajiem un vidējiem komersantiem (MVU) un lielajiem komersantiem ir prasību iesniegt deklarāciju par atbilstību MVU statusam, saņemot de minimis atbalstu.
2. Izslēgt termiņu, kādā gala labuma guvējiem ir jāiesniedz otrreizējo digitālo brieduma testu un, ja attiecināms, atzinumu pēc investīciju projekta īstenošanas.
3. Precizēt MK noteikumos Nr. 10 noteiktos rādītājus atbilstoši Ministru kabineta 2023. gada 26. septembra rīkojumam Nr. 635 “Par Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna papildinājumu” [1] (turpmāk – MK rīkojums Nr. 635).
4. Aktualizēt MK noteikumos Nr. 10 ir iekļautās normas saistībā ar NACE 2.1. redakciju.
5. Aktualizēt MK noteikumu Nr. 10 81.1. punktu par atbalsta piešķiršanas nosacījumiem lauksaimniecības nozarei.
6. Precizēt nodokļu parādu vienošanās līguma veidus.
[1] Ministru kabineta 2023. gada 26. septembra rīkojums Nr. 635 “Par Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna papildinājumu”. Pieejams: https://likumi.lv/ta/id/345848-par-latvijas-atveselosanas-un-noturibas-mehanisma-plana-papildinajumu
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Sīkajiem (mikro), mazajiem un vidējiem komersantiem (MVU) un lielajiem komersantiem ir jāsniedz deklarācija par atbilstību MVU statusam, saņemot de minimis atbalstu Eiropas Komisijas 2023. gada 13. decembra Regulas (ES) Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – Komisijas regula Nr. 2023/2831) un Eiropas Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulas (ES) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē (turpmāk – Komisijas regula Nr. 1408/2013) kārtībā. Gala labuma guvējiem ir jāiesniedz otrreizējo digitālo brieduma testu un, ja attiecināms, atzinumu 30 dienu laikā pēc investīciju projekta īstenošanas. Investīcijas īstenošanā secināts, ka šāds termiņš nav samērīgs gala labuma guvējam, jo neparedz iespēju to pagarināt objektīvu iemeslu dēļ (piemēram, gala labuma guvējam nav iespējams iesniegt nepieciešamos dokumentus neparedzētu apstākļu dēļ).
Ar Ministru kabineta 2021. gada 28. aprīļa rīkojumu Nr. 292 “Par Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plānu” tika apstiprināts Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāns, kurā bija noteikts, ka atbalstam var pieteikties tikai uzņēmumi, kas neaptver biedrības un nodibinājumus. Ar MK rīkojumu Nr. 635 tika grozīta atbalstāmā mērķgrupa, paredzot, ka mērķgrupa ir vienības, kas aptver plašāku loku nekā uzņēmumi. Pašlaik MK noteikumi Nr. 10 paredz šaurāku interpretāciju.
2025. gada 1. janvārī stājas spēkā Eiropas Komisijas 2022. gada 10. oktobra Deleģētā regula Nr. 2023/137, ar kuru groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr. 1893/2006, ar ko izveido NACE 2. red. saimniecisko darbību statistisko klasifikāciju (turpmāk – Komisijas regula Nr. 2023/137), līdz ar ko 2025. gada 1. janvārī mainās NACE klasifikācijas no 2. redakcijas uz 2. redakcijas 1. atjauninājumu (NACE 2.1. redakcija).
2024. gada 10. decembrī tika pieņemta Eiropas Komisijas 2024. gada 10. decembra Regula 2024/3118 , ar ko groza Regulu (ES) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē (turpmāk – Komisijas regula 2024/3118), ar ko tiek grozīti Komisijas regulas 1408/2013 atbalsta piešķiršanas nosacījumi, tai skaitā de minimis atbalsta piešķiramā kopsumma un laika periods, kurā jāvērtē piešķirtā atbalsta kopsumma vienam vienotam uzņēmumam.
Tāpat MK noteikumos Nr. 10 ir jāpapildina nodokļu pārbaudes kārtība ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 41. pantu, kas nosaka Valsts ieņēmumu dienesta un nodokļu maksātāja vienošanās līgumu noslēgšanu, kā arī visā normatīvajā aktā savstarpēji jāsalāgo tiesību normu redakcijas nodokļu pārbaudes veikšanai.
[1] Ministru kabineta 2023. gada 26. septembra rīkojums Nr. 635 “Par Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna papildinājumu”. Pieejams: https://likumi.lv/ta/id/345848-par-latvijas-atveselosanas-un-noturibas-mehanisma-plana-papildinajumu
Ar Ministru kabineta 2021. gada 28. aprīļa rīkojumu Nr. 292 “Par Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plānu” tika apstiprināts Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāns, kurā bija noteikts, ka atbalstam var pieteikties tikai uzņēmumi, kas neaptver biedrības un nodibinājumus. Ar MK rīkojumu Nr. 635 tika grozīta atbalstāmā mērķgrupa, paredzot, ka mērķgrupa ir vienības, kas aptver plašāku loku nekā uzņēmumi. Pašlaik MK noteikumi Nr. 10 paredz šaurāku interpretāciju.
2025. gada 1. janvārī stājas spēkā Eiropas Komisijas 2022. gada 10. oktobra Deleģētā regula Nr. 2023/137, ar kuru groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr. 1893/2006, ar ko izveido NACE 2. red. saimniecisko darbību statistisko klasifikāciju (turpmāk – Komisijas regula Nr. 2023/137), līdz ar ko 2025. gada 1. janvārī mainās NACE klasifikācijas no 2. redakcijas uz 2. redakcijas 1. atjauninājumu (NACE 2.1. redakcija).
2024. gada 10. decembrī tika pieņemta Eiropas Komisijas 2024. gada 10. decembra Regula 2024/3118 , ar ko groza Regulu (ES) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē (turpmāk – Komisijas regula 2024/3118), ar ko tiek grozīti Komisijas regulas 1408/2013 atbalsta piešķiršanas nosacījumi, tai skaitā de minimis atbalsta piešķiramā kopsumma un laika periods, kurā jāvērtē piešķirtā atbalsta kopsumma vienam vienotam uzņēmumam.
Tāpat MK noteikumos Nr. 10 ir jāpapildina nodokļu pārbaudes kārtība ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 41. pantu, kas nosaka Valsts ieņēmumu dienesta un nodokļu maksātāja vienošanās līgumu noslēgšanu, kā arī visā normatīvajā aktā savstarpēji jāsalāgo tiesību normu redakcijas nodokļu pārbaudes veikšanai.
[1] Ministru kabineta 2023. gada 26. septembra rīkojums Nr. 635 “Par Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna papildinājumu”. Pieejams: https://likumi.lv/ta/id/345848-par-latvijas-atveselosanas-un-noturibas-mehanisma-plana-papildinajumu
Risinājuma apraksts
MK noteikumu projekts paredz:
1. Atbrīvot uzņēmumu no papildu administratīvajām prasībām
MK noteikumu Nr. 10 36. punkts noteic prasības, kādus dokumentus gala labuma guvējam jāiesniedz Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrai (turpmāk - LIAA), lai varētu sniegt atbalstu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831 vai Komisijas regulu Nr. 1408/2013 jeb de minimis atbalstu.
Saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 2023/2831 2. panta 2. punktu viens vienots uzņēmums ir visi uzņēmumi, kuru starpā pastāv kādas no pantā minētajām attiecībām. Turklāt atbilstoši Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. pantam vienam vienotam uzņēmumam piešķiramā atbalsta kopsumma ir 300 000 EUR, bet atbilstoši Komisijas regulas 1408/2013 3. panta 2. punktam atbalsta kopsumma ir 50 000 euro, ievērojot Komisijas regulas 2024/3118 1. panta 3. punktā norādīto. Attiecīgi de minimis atbalstu piešķir nevis konkrētajam uzņēmumam, bet gan visai saistītajai uzņēmuma grupai, kas veido vienu vienotu uzņēmumu.
Līdz ar to, neatkarīgi no komersanta statusa, de minimis atbalsta piešķiršanai komersants tiek vērtēts saistītās grupas ietvaros kā viens vienots uzņēmums. Saskaņā ar MK noteikumu Nr. 10 36.3. apakšpunktu informācija par saistītajiem uzņēmumiem ir jānorāda de minimis atbalsta uzskaites sistēmā sagatavotā izdrukas veidlapā. Lai gala labuma guvējiem mazinātu administratīvo slogu, gatavojot atbalsta pieteikuma dokumentāciju, MK noteikumu projekta 4. punkts paredz, ka MK noteikumu Nr. 10 36.4. apakšpunktā tiek izslēgta prasība iesniegt deklarāciju par atbilstību sīkā (mikro), mazā vai vidējā komersanta statusam. Tāpēc, sniedzot de minimis atbalstu, gala labuma guvējam nav jāiesniedz deklarācija par atbilstību sīkā (mikro), mazā vai vidējā komersanta statusam.
Savukārt attiecībā par de minimis atbalstu MK noteikumu Nr. 10 77. punktā minētajā gadījumā, šo noteikumu 30. punktā minētajam gala labuma guvējam maksimāli pieļaujamā attiecināmo izmaksu intensitāte ir atkarīga no komersanta statusa investīciju projekta reģionā. Lai noteiktu komersanta statusu un attiecināmo izmaksu intensitāti, LIAA, balstoties uz de minimis atbalsta uzskaites sistēmā sagatavotās izdrukas veidlapā esošo informāciju, pārbauda katra saistītā uzņēmuma informāciju un konstatē komersanta statusu. Nepieciešamības gadījumā LIAA var pieprasīt komersantam iesniegt informāciju, kas palīdz noteikt komersanta statusu.
Papildus ar MK noteikumu projekta 2. punktu tiek grozīts MK noteikumu Nr. 10 17.8. apakšpunkts, kas izslēdz prasību neatbalstīt darbības, kas jau ir pabeigtas brīdī, kad tiek noslēgts LIAA līgums ar gala labuma guvēju. Atbilstoši MK noteikumu Nr.10 komercdarbības atbalsta nosacījumiem, gala labuma guvējs investīciju projekta atbalstāmās darbības var uzsākt tikai pēc atbalsta pieteikuma iesniegšanas LIAA. Ja atbalsta pieteikums netiek apstiprināts, gala labuma guvējs visas investīciju projekta izmaksas sedz no saviem līdzekļiem. Attiecīgi nav nepieciešams uzturēt birokrātisku prasību gala labuma guvējam gaidīt līguma slēgšanu, un tikai tad pabeigt saimnieciskajai darbībai nepieciešamo ieguldījumu, tādējādi kavējot saimnieciskās darbības tālāku attīstīšanu. Jāņem vērā, ka LIAA līguma slēgšanai ar gala labuma guvēju var paiet līdz pat 2 -3 mēnešiem, kas mainīgos tirgus apstākļos var būt saimniecisko aktivitāti kavējošs faktors.
2. Izslēgt gala labuma guvējam 30 dienu termiņu otrreizējā digitālā brieduma testa un, ja attiecināms, atzinuma iesniegšanai
Pašlaik MK noteikumu Nr. 10 43. punkts paredz, ka otrreizējais digitālā brieduma tests un, ja attiecināms, atzinums gala labuma guvējam jāiesniedz Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrā 30 dienu laikā pēc investīciju projekta īstenošanas. Lai mazinātu gala labuma guvēja administratīvo slogu, MK noteikumu projekta 5. punktā paredzēts, ka saskaņā ar MK noteikumu Nr. 10 43. punktu gala labuma guvējam jāiesniedz otrreizējais digitālā brieduma tests un, ja attiecināms, atzinums pēc projekta īstenošanas dienas.
LIAA nepieciešams nodrošināt investīcijas īstenošanu un rādītāju sasniegšanu noteiktos termiņos. Attiecīgi LIAA atbalsta piešķiršanas līgumā starp LIAA un gala labuma guvēju var norādīt termiņu, kādā gala labuma guvējs apņemas iesniegt maksājuma pieprasījumu ar otrreizējo digitālā brieduma testu, kā arī situācijas risinājumus, ja objektīvu iemeslu dēļ gala labuma guvējs to nevar izdarīt noteiktajā termiņā. LIAA atbalsta piešķiršanas līgumā nosaka, kādā termiņā LIAA izskata otrreizējo digitālā brieduma testu un, ja attiecināms, atzinumu un izmaksas pamatojošos dokumentus no to saņemšanas dienas. Vienlaikus šis nosacījums ir piemērojams arī tiem gala labuma guvēju projekta pieteikumiem un to maksājuma pieprasījumiem, kas atrodas LIAA izskatīšanā.
MK noteikumu projekts paredz labvēlīgāku normu, līdz ar to gadījumos, kad nepieciešams iesniegt otrreizējā digitālā brieduma testu un, ja attiecināms, atzinumu, LIAA minēto termiņu (arī esošajos līgumos) varēs pagarināt, savstarpēji vienojoties ar gala labuma guvēju.
3. Precizēt gala labuma guvēju loku
Saskaņā ar MK noteikumu Nr. 10 2.4. apakšpunktu gala labuma guvējs ir biedrība un nodibinājums, kas apvieno vismaz trīs komersantus vai pārstāv to intereses.
MK rīkojuma Nr. 635 2. tabulā “2.2.1.2.i. Atbalsts procesu digitalizācijai komercdarbībā (CID atsauce Nr. 46)” ir precizēts, ka atbalstam investīcijas ietvaros rādītāji ir vienības. Izpildot MK rīkojumā Nr. 635 noteikto, MK noteikumu Nr. 10 2.4. apakšpunktā precizēts gala labuma guvēju loks - atbalstam var pieteikties gala labuma guvējs – Latvijas Republikā reģistrēts sīkais (mikro), mazais, vidējais, lielais komersants (tai skaitā juridiskas personas ārvalstu filiāle, zemnieku saimniecība, kooperatīvā sabiedrība), biedrība un nodibinājums, kas veic saimniecisko darbību, pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācija, publiskas personas kapitālsabiedrības.
4. Precizēt NACE klasifikācijas un papildināt atbalstāmo darbību loku
Pamatojoties uz Komisijas regulu Nr. 2023/137, no 2025. gada 1. janvāra oficiālajā statistikā tiks izmantota NACE 2.1. redakcija. Līdz ar to MK noteikumu projektā paredzēts MK noteikumu Nr. 10 60. punktu izteikt jaunā redakcijā, iekļaujot atsauces uz NACE 2. redakcijas 1. atjauninājumā (NACE 2.1. redakcijā) noteiktajām nozarēm un darbībām.
Papildu, lai nodrošinātu pareizu tiesību normas interpretāciju, ar MK noteikumu projekta anotāciju tiek skaidrota MK noteikumu Nr. 10 60.1. apakšpunktā ietvertā Komisijas regulas 651/2014 13. panta “d” apakšpunktā noteiktā neatbalstāmā nozare “Finanšu un apdrošināšanas pakalpojumi”. Ar šo anotāciju tiek skaidrots, ka neatbalstāmajā nozarē neietilpst finanšu tehnoloģiju uzņēmumi jeb tādi uzņēmumi, kas attīsta jaunus biznesa modeļus, iedzīvina inovācijas, veido jaunus finanšu produktus un pakalpojumus, pilnveido pakalpojumu sniegšanas veidus un biznesa modeļus. Attiecīgi MK noteikumu Nr.10 ietvaros tiek atbalstīti uzņēmumi, kuriem galvenā darbība ir saistīta ar digitālo tehnoloģiju pakalpojumu sniegšanu. Vienlaikus šie komersanti paši nesniedz finanšu vai apdrošināšanas pakalpojumus savas pamatdarbības ietvaros un to pamatdarbība nav reģistrēta “Finanšu un apdrošināšanas pakalpojumu” nozarē.[2] Savukārt, ja komersanta pamatdarbības veids ir reģistrēts NACE 2.1. red. L sadaļā “Finanšu un apdrošināšanas pakalpojumi”, tad komersantam jāpierāda atbalstāmās un neatbalstāmās nozares vai darbības nodalīšana, lai varētu saņemt atbalstu.
Vienlaikus komersantam, kurš darbojas “Finanšu un apdrošināšanas pakalpojumi” nozarē, bet nevar nodalīt atbalstāmās un neatbalstāmās darbības, ir iespēja pieteikties de minimis atbalstam, ievērojot MK noteikumu Nr. 10 VI nodaļas noteikumus.
5. Precizēt de minimis atbalsta piešķiršanas nosacījumus lauksaimniecības nozarē
Spēkā esošo MK noteikumu Nr. 10 81.1. apakšpunkts paredz, ka plānotais atbalsta apmērs kopā ar attiecīgajā fiskālajā gadā un iepriekšējos divos fiskālajos gados piešķirto de minimis atbalstu viena vienota uzņēmuma līmenī nepārsniedz Komisijas regulas Nr. 1408/2013 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru. Ar Komisijas regulas Nr. 2024/3118 1. panta 3. punktu grozīts Komisijas regulu Nr. 1408/2013 3. panta 2. punkts, nosakot, ka atbalsta kopsumma, ko viena dalībvalsts piešķīrusi vienam vienotam uzņēmumam, jebkurā trīs gadu periodā nepārsniedz 50 000 EUR. Ievērojot Komisijas regulas Nr. 2024/3118 preambulas 4. apsvērumā noteikto, attiecībā uz katru jaunu de minimis atbalsta piešķiršanu trīs gadu laikposms ir jāvērtē kā slīdošs trīs gadu periods, skaitot no de minimis atbalsta piešķiršanas lēmuma pieņemšanas dienas, piemēram, ja jaunā atbalsta piešķiršanas datums ir 2024. gada 17. jūlijs, trīs gadu periods būs skaitāms līdz 2021. gada 17. jūlijam.
Ņemot vērā grozījumus Komisijas regulā Nr. 1408/2013, MK noteikumu projekta 14. punkts paredz izteikt MK noteikumu 81.1. apakšpunktu jaunā redakcijā, nosakot, ka plānotais de minimis atbalsts kopā ar iepriekšējos trijos gados no atbalsta piešķiršanas dienas". Tādējādi precizējot MK noteikumu Nr. 10 atbilstību Komisijas regulas Nr. 1408/2013 un Komisijas regulas Nr. 2024/3118 prasībām.
MK noteikumu projekts neietekmē finansējuma saņēmēju un nav nepieciešams veikt grozījumus Ekonomikas ministrijas un LIAA vienošanās par investīciju projekta īstenošanu.
6. Precizēt nodokļu pārbaudes nosacījumus
MK noteikumu projekta 3. punkts paredz papildināt MK noteikumu Nr. 10 34.3. apakšpunktu, nosakot, ka gala labuma guvējam saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku publiskajā datubāzē pieejamo informāciju nav nodokļu vai nodevu parādu, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru maksāšanas termiņš saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 24. panta pirmo, 1.3 un 1.7 daļu ir pagarināts, sadalīts termiņos, atlikts vai atkārtoti sadalīts termiņos vai attiecībā uz kuriem ir spēkā vienošanās līgums saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 41. pantu.
Pašlaik spēkā esošo MK noteikumu Nr. 10 81.2. apakšpunkts izteikts ar citiem vārdiem nekā 34.3. apakšpunkts, kaut arī prasības ir identiskas. Lai nodrošinātu vienveidīgu tiesību normu piemērošanu un novērstu iespējamu nepareizu tiesību normas piemērošanu, MK noteikumu projekta 15. punkts paredz izteikt jaunā redakcijā MK noteikumu 81.2. apakšpunktu, t.i., “gala labuma guvējam saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku publiskajā datubāzē pieejamo informāciju nav nodokļu vai nodevu parādu, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru maksāšanas termiņš saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 24. panta pirmo, 1.3 un 1.7 daļu ir pagarināts, sadalīts termiņos, atlikts vai atkārtoti sadalīts termiņos vai attiecībā uz kuriem ir spēkā vienošanās līgums saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 41. pantu”.
[2] New version of NACE Overview on the main changes in relation to NACE Rev. 2. European Comission. Eurostat, 2022. Pieejams: https://www.csp.gov.lv/lv/media/4182/download
1. Atbrīvot uzņēmumu no papildu administratīvajām prasībām
MK noteikumu Nr. 10 36. punkts noteic prasības, kādus dokumentus gala labuma guvējam jāiesniedz Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrai (turpmāk - LIAA), lai varētu sniegt atbalstu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831 vai Komisijas regulu Nr. 1408/2013 jeb de minimis atbalstu.
Saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 2023/2831 2. panta 2. punktu viens vienots uzņēmums ir visi uzņēmumi, kuru starpā pastāv kādas no pantā minētajām attiecībām. Turklāt atbilstoši Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. pantam vienam vienotam uzņēmumam piešķiramā atbalsta kopsumma ir 300 000 EUR, bet atbilstoši Komisijas regulas 1408/2013 3. panta 2. punktam atbalsta kopsumma ir 50 000 euro, ievērojot Komisijas regulas 2024/3118 1. panta 3. punktā norādīto. Attiecīgi de minimis atbalstu piešķir nevis konkrētajam uzņēmumam, bet gan visai saistītajai uzņēmuma grupai, kas veido vienu vienotu uzņēmumu.
Līdz ar to, neatkarīgi no komersanta statusa, de minimis atbalsta piešķiršanai komersants tiek vērtēts saistītās grupas ietvaros kā viens vienots uzņēmums. Saskaņā ar MK noteikumu Nr. 10 36.3. apakšpunktu informācija par saistītajiem uzņēmumiem ir jānorāda de minimis atbalsta uzskaites sistēmā sagatavotā izdrukas veidlapā. Lai gala labuma guvējiem mazinātu administratīvo slogu, gatavojot atbalsta pieteikuma dokumentāciju, MK noteikumu projekta 4. punkts paredz, ka MK noteikumu Nr. 10 36.4. apakšpunktā tiek izslēgta prasība iesniegt deklarāciju par atbilstību sīkā (mikro), mazā vai vidējā komersanta statusam. Tāpēc, sniedzot de minimis atbalstu, gala labuma guvējam nav jāiesniedz deklarācija par atbilstību sīkā (mikro), mazā vai vidējā komersanta statusam.
Savukārt attiecībā par de minimis atbalstu MK noteikumu Nr. 10 77. punktā minētajā gadījumā, šo noteikumu 30. punktā minētajam gala labuma guvējam maksimāli pieļaujamā attiecināmo izmaksu intensitāte ir atkarīga no komersanta statusa investīciju projekta reģionā. Lai noteiktu komersanta statusu un attiecināmo izmaksu intensitāti, LIAA, balstoties uz de minimis atbalsta uzskaites sistēmā sagatavotās izdrukas veidlapā esošo informāciju, pārbauda katra saistītā uzņēmuma informāciju un konstatē komersanta statusu. Nepieciešamības gadījumā LIAA var pieprasīt komersantam iesniegt informāciju, kas palīdz noteikt komersanta statusu.
Papildus ar MK noteikumu projekta 2. punktu tiek grozīts MK noteikumu Nr. 10 17.8. apakšpunkts, kas izslēdz prasību neatbalstīt darbības, kas jau ir pabeigtas brīdī, kad tiek noslēgts LIAA līgums ar gala labuma guvēju. Atbilstoši MK noteikumu Nr.10 komercdarbības atbalsta nosacījumiem, gala labuma guvējs investīciju projekta atbalstāmās darbības var uzsākt tikai pēc atbalsta pieteikuma iesniegšanas LIAA. Ja atbalsta pieteikums netiek apstiprināts, gala labuma guvējs visas investīciju projekta izmaksas sedz no saviem līdzekļiem. Attiecīgi nav nepieciešams uzturēt birokrātisku prasību gala labuma guvējam gaidīt līguma slēgšanu, un tikai tad pabeigt saimnieciskajai darbībai nepieciešamo ieguldījumu, tādējādi kavējot saimnieciskās darbības tālāku attīstīšanu. Jāņem vērā, ka LIAA līguma slēgšanai ar gala labuma guvēju var paiet līdz pat 2 -3 mēnešiem, kas mainīgos tirgus apstākļos var būt saimniecisko aktivitāti kavējošs faktors.
2. Izslēgt gala labuma guvējam 30 dienu termiņu otrreizējā digitālā brieduma testa un, ja attiecināms, atzinuma iesniegšanai
Pašlaik MK noteikumu Nr. 10 43. punkts paredz, ka otrreizējais digitālā brieduma tests un, ja attiecināms, atzinums gala labuma guvējam jāiesniedz Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrā 30 dienu laikā pēc investīciju projekta īstenošanas. Lai mazinātu gala labuma guvēja administratīvo slogu, MK noteikumu projekta 5. punktā paredzēts, ka saskaņā ar MK noteikumu Nr. 10 43. punktu gala labuma guvējam jāiesniedz otrreizējais digitālā brieduma tests un, ja attiecināms, atzinums pēc projekta īstenošanas dienas.
LIAA nepieciešams nodrošināt investīcijas īstenošanu un rādītāju sasniegšanu noteiktos termiņos. Attiecīgi LIAA atbalsta piešķiršanas līgumā starp LIAA un gala labuma guvēju var norādīt termiņu, kādā gala labuma guvējs apņemas iesniegt maksājuma pieprasījumu ar otrreizējo digitālā brieduma testu, kā arī situācijas risinājumus, ja objektīvu iemeslu dēļ gala labuma guvējs to nevar izdarīt noteiktajā termiņā. LIAA atbalsta piešķiršanas līgumā nosaka, kādā termiņā LIAA izskata otrreizējo digitālā brieduma testu un, ja attiecināms, atzinumu un izmaksas pamatojošos dokumentus no to saņemšanas dienas. Vienlaikus šis nosacījums ir piemērojams arī tiem gala labuma guvēju projekta pieteikumiem un to maksājuma pieprasījumiem, kas atrodas LIAA izskatīšanā.
MK noteikumu projekts paredz labvēlīgāku normu, līdz ar to gadījumos, kad nepieciešams iesniegt otrreizējā digitālā brieduma testu un, ja attiecināms, atzinumu, LIAA minēto termiņu (arī esošajos līgumos) varēs pagarināt, savstarpēji vienojoties ar gala labuma guvēju.
3. Precizēt gala labuma guvēju loku
Saskaņā ar MK noteikumu Nr. 10 2.4. apakšpunktu gala labuma guvējs ir biedrība un nodibinājums, kas apvieno vismaz trīs komersantus vai pārstāv to intereses.
MK rīkojuma Nr. 635 2. tabulā “2.2.1.2.i. Atbalsts procesu digitalizācijai komercdarbībā (CID atsauce Nr. 46)” ir precizēts, ka atbalstam investīcijas ietvaros rādītāji ir vienības. Izpildot MK rīkojumā Nr. 635 noteikto, MK noteikumu Nr. 10 2.4. apakšpunktā precizēts gala labuma guvēju loks - atbalstam var pieteikties gala labuma guvējs – Latvijas Republikā reģistrēts sīkais (mikro), mazais, vidējais, lielais komersants (tai skaitā juridiskas personas ārvalstu filiāle, zemnieku saimniecība, kooperatīvā sabiedrība), biedrība un nodibinājums, kas veic saimniecisko darbību, pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācija, publiskas personas kapitālsabiedrības.
4. Precizēt NACE klasifikācijas un papildināt atbalstāmo darbību loku
Pamatojoties uz Komisijas regulu Nr. 2023/137, no 2025. gada 1. janvāra oficiālajā statistikā tiks izmantota NACE 2.1. redakcija. Līdz ar to MK noteikumu projektā paredzēts MK noteikumu Nr. 10 60. punktu izteikt jaunā redakcijā, iekļaujot atsauces uz NACE 2. redakcijas 1. atjauninājumā (NACE 2.1. redakcijā) noteiktajām nozarēm un darbībām.
Papildu, lai nodrošinātu pareizu tiesību normas interpretāciju, ar MK noteikumu projekta anotāciju tiek skaidrota MK noteikumu Nr. 10 60.1. apakšpunktā ietvertā Komisijas regulas 651/2014 13. panta “d” apakšpunktā noteiktā neatbalstāmā nozare “Finanšu un apdrošināšanas pakalpojumi”. Ar šo anotāciju tiek skaidrots, ka neatbalstāmajā nozarē neietilpst finanšu tehnoloģiju uzņēmumi jeb tādi uzņēmumi, kas attīsta jaunus biznesa modeļus, iedzīvina inovācijas, veido jaunus finanšu produktus un pakalpojumus, pilnveido pakalpojumu sniegšanas veidus un biznesa modeļus. Attiecīgi MK noteikumu Nr.10 ietvaros tiek atbalstīti uzņēmumi, kuriem galvenā darbība ir saistīta ar digitālo tehnoloģiju pakalpojumu sniegšanu. Vienlaikus šie komersanti paši nesniedz finanšu vai apdrošināšanas pakalpojumus savas pamatdarbības ietvaros un to pamatdarbība nav reģistrēta “Finanšu un apdrošināšanas pakalpojumu” nozarē.[2] Savukārt, ja komersanta pamatdarbības veids ir reģistrēts NACE 2.1. red. L sadaļā “Finanšu un apdrošināšanas pakalpojumi”, tad komersantam jāpierāda atbalstāmās un neatbalstāmās nozares vai darbības nodalīšana, lai varētu saņemt atbalstu.
Vienlaikus komersantam, kurš darbojas “Finanšu un apdrošināšanas pakalpojumi” nozarē, bet nevar nodalīt atbalstāmās un neatbalstāmās darbības, ir iespēja pieteikties de minimis atbalstam, ievērojot MK noteikumu Nr. 10 VI nodaļas noteikumus.
5. Precizēt de minimis atbalsta piešķiršanas nosacījumus lauksaimniecības nozarē
Spēkā esošo MK noteikumu Nr. 10 81.1. apakšpunkts paredz, ka plānotais atbalsta apmērs kopā ar attiecīgajā fiskālajā gadā un iepriekšējos divos fiskālajos gados piešķirto de minimis atbalstu viena vienota uzņēmuma līmenī nepārsniedz Komisijas regulas Nr. 1408/2013 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru. Ar Komisijas regulas Nr. 2024/3118 1. panta 3. punktu grozīts Komisijas regulu Nr. 1408/2013 3. panta 2. punkts, nosakot, ka atbalsta kopsumma, ko viena dalībvalsts piešķīrusi vienam vienotam uzņēmumam, jebkurā trīs gadu periodā nepārsniedz 50 000 EUR. Ievērojot Komisijas regulas Nr. 2024/3118 preambulas 4. apsvērumā noteikto, attiecībā uz katru jaunu de minimis atbalsta piešķiršanu trīs gadu laikposms ir jāvērtē kā slīdošs trīs gadu periods, skaitot no de minimis atbalsta piešķiršanas lēmuma pieņemšanas dienas, piemēram, ja jaunā atbalsta piešķiršanas datums ir 2024. gada 17. jūlijs, trīs gadu periods būs skaitāms līdz 2021. gada 17. jūlijam.
Ņemot vērā grozījumus Komisijas regulā Nr. 1408/2013, MK noteikumu projekta 14. punkts paredz izteikt MK noteikumu 81.1. apakšpunktu jaunā redakcijā, nosakot, ka plānotais de minimis atbalsts kopā ar iepriekšējos trijos gados no atbalsta piešķiršanas dienas". Tādējādi precizējot MK noteikumu Nr. 10 atbilstību Komisijas regulas Nr. 1408/2013 un Komisijas regulas Nr. 2024/3118 prasībām.
MK noteikumu projekts neietekmē finansējuma saņēmēju un nav nepieciešams veikt grozījumus Ekonomikas ministrijas un LIAA vienošanās par investīciju projekta īstenošanu.
6. Precizēt nodokļu pārbaudes nosacījumus
MK noteikumu projekta 3. punkts paredz papildināt MK noteikumu Nr. 10 34.3. apakšpunktu, nosakot, ka gala labuma guvējam saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku publiskajā datubāzē pieejamo informāciju nav nodokļu vai nodevu parādu, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru maksāšanas termiņš saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 24. panta pirmo, 1.3 un 1.7 daļu ir pagarināts, sadalīts termiņos, atlikts vai atkārtoti sadalīts termiņos vai attiecībā uz kuriem ir spēkā vienošanās līgums saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 41. pantu.
Pašlaik spēkā esošo MK noteikumu Nr. 10 81.2. apakšpunkts izteikts ar citiem vārdiem nekā 34.3. apakšpunkts, kaut arī prasības ir identiskas. Lai nodrošinātu vienveidīgu tiesību normu piemērošanu un novērstu iespējamu nepareizu tiesību normas piemērošanu, MK noteikumu projekta 15. punkts paredz izteikt jaunā redakcijā MK noteikumu 81.2. apakšpunktu, t.i., “gala labuma guvējam saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku publiskajā datubāzē pieejamo informāciju nav nodokļu vai nodevu parādu, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru maksāšanas termiņš saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 24. panta pirmo, 1.3 un 1.7 daļu ir pagarināts, sadalīts termiņos, atlikts vai atkārtoti sadalīts termiņos vai attiecībā uz kuriem ir spēkā vienošanās līgums saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 41. pantu”.
[2] New version of NACE Overview on the main changes in relation to NACE Rev. 2. European Comission. Eurostat, 2022. Pieejams: https://www.csp.gov.lv/lv/media/4182/download
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
MK noteikumu projekts ir izstrādāts, ņemot vērā Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras priekšlikumus.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
Nē
Juridiskās personas
- visi uzņēmumi
Ietekmes apraksts
Gala labuma guvējiem, piesakoties de minimis atbalstam, tiek samazināts administratīvais slogs pieteikuma dokumentācijas sagatavošanā.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.2.1. uz makroekonomisko vidi:
Nē2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:
Nē2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Samazināts administratīvais slogs attiecībā uz MVU deklarācijas iesniegšanu.
2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:
Jā
Ietekmes apraksts
Samazināts administratīvais slogs attiecībā uz MVU deklarācijas iesniegšanu.
2.2.5. uz konkurenci:
Nē2.2.6. uz nodarbinātību:
Nē2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
32023R0137
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2022. gada 10. oktobra Deleģētā regula (ES) Nr. 2023/137, ar kuru groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr. 1893/2006, ar ko izveido NACE 2. red. saimniecisko darbību statistisko klasifikāciju
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32023R2831
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2023. gada 13. decembra Regula (ES) 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32024R3118
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2024. gada 10. decembra Regulu (ES) 2024/3118, ar ko groza Regulu (ES) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
02013R1408-20231025
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2013. gada 18. decembra Regula (ES) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē
Apraksts
-
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2022. gada 10. oktobra Deleģētā regula (ES) Nr. 2023/137, ar kuru groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr. 1893/2006, ar ko izveido NACE 2. red. saimniecisko darbību statistisko klasifikāciju
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Pielikuma klase 47.63
MK noteikumu projekta 6. punkts (MK noteikumu Nr. 10 60.2. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Pielikuma 92. nodaļa
MK noteikumu projekta 7. punkts (MK noteikumu Nr. 10 60.3. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Pielikuma 12. nodaļa, klase 46.35, klase 47.26, klase 47.92
MK noteikumu projekta 8. punkts (MK noteikumu Nr. 10 60.4. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Pielikuma klase 46.34, klase 47.25, klase 47.92
MK noteikumu projekta 9. punkts (MK noteikumu Nr. 10 60.6. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Pielikuma grupa 38.3
MK noteikumu projekta 11. punkts (MK noteikumu Nr. 10 60.8. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
MK noteikumu projekts šo jomu neskar
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
MK noteikumu projekts šo jomu neskar
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2023. gada 13. decembra Regula (ES) 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
1. panta 1. punkta "a", "b", "c" un "d" apakšpunkts
MK noteikumu projekta 13. punkts (MK noteikumu Nr. 10 80. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
1. panta 2. punkts
MK noteikumu projekta 13. punkts (MK noteikumu Nr. 10 80. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
MK noteikumu projekts šo jomu neskar
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
MK noteikumu projekts šo jomu neskar
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2024. gada 10. decembra Regulu (ES) 2024/3118, ar ko groza Regulu (ES) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas 2024/3118 1. panta 1. punkts (grozīts Regulas 1408/2013 1. panta 1. punkta b) apašpunkts)
MK noteikumu projekta 13. punkts (MK noteikumu Nr. 10 80. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas 2024/3118 1. panta 3. punktu (grozīts Regulas 1408/2013 3. panta 2. un 3. punkts)
MK noteikumu projekta 14. punkts (MK noteikumu Nr. 10 81.1. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
MK noteikumu projekts šo jomu neskar
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
MK noteikumu projekts šo jomu neskar
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2013. gada 18. decembra Regula (ES) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
1. panta 2. un 3. punkts
MK noteikumu projekta 13. punkts (MK noteikumu Nr. 10 80. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
MK noteikumu projekts šo jomu neskar
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
MK noteikumu projekts šo jomu neskar
Cita informācija
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Latvijas Investīciju un attīstības aģentūraNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Publiskā apspriešana notika no 2025. gada 17. janvāra līdz 2025. gada 31. janvārim. Publiskās apspriešanas laikā netika iesniegti viedokļi.
6.4. Cita informācija
MK noteikumu projekts izstrādāts saskaņā ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras sniegtajiem priekšlikumiem un komersantu priekšlikumiem par atbalsta nosacījumu piemērošanu.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi