Anotācija (ex-ante)

22-TA-3246: Likumprojekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likumā " sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
ES dokuments
Apraksts
Komisijas 2019.gada 23.septembra Īstenošanas regulas (ES) 2019/1780, ar ko izveido standarta veidlapas paziņojumu publicēšanai publisko iepirkumu jomā un atceļ Īstenošanas regulu (ES) 2015/1986 (“e-veidlapas”) (turpmāk – Regula 2019/1780), 3. un 4.pants.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Likumprojektu "Grozījumi Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likumā" ir nepieciešams izstrādāt, lai Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likumā (turpmāk - ADJIL) pārņemtu ar Regulu 2019/1780 izveidotās standarta veidlapas (e-veidlapas), kas jāizmanto, lai publicētu paziņojumus publiskā iepirkuma jomā. 
Spēkā stāšanās termiņš
25.10.2023.
Pamatojums
Ņemot vērā, ka šobrīd norit darbs pie veidlapu tehniskās izstrādes ir nepieciešams nodrošināt, ka šis likums nestājas spēkā pirms veidlapu tehniskā izstrāde ir pabeigta, jo pretējā gadījumā nebūs iespējams nodrošināt likumā ietverto normu ievērošanu.  

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Šobrīd, lai publicētu paziņojumus publisko iepirkumu jomā, tiek izmantotas ar Eiropas Komisijas īstenošanas regulu (ES) 2015/1986 (2015. gada 11. novembris), ar ko izveido standarta veidlapas paziņojumu publicēšanai publisko iepirkumu jomā un atceļ Īstenošanas regulu (ES) Nr. 842/2011 (turpmāk - Regula 2015/1986), izveidotās standarta veidlapas. Taču, ņemot vērā, ka ir pieņemta un stājusies spēkā Eiropas Komisijas Īstenošanas Regula (ES) 2019/1780 (2019. gada 23. septembris), ar ko izveido standarta veidlapas paziņojumu publicēšanai publisko iepirkumu jomā un atceļ Īstenošanas regulu (ES) 2015/1986, Eiropas Savienības dalībvalstīm ne vēlāk ka līdz 2023. gada 25. oktobrim ir jānodrošina, ka, lai publicētu paziņojumus publiskā iepirkuma jomā, tiktu izmantotas ar Regulu 2019/1780 izveidotās standarta veidlapas (e-veidlapas). Ņemot vērā, ka izstrādātās veidlapas nav lietošanai gatavs risinājums, ko var ieviest tikai ar informāciju tehnoloģiju dienestu spēkiem, ir jāveic ne tikai tehniskā izstrāde, bet arī jāveic grozījumi publisko iepirkumu jomu regulējošajos normatīvajos aktos. 
Regulas 2019/1780 mērķis ir veicināt publiskā iepirkuma digitālo pārveidi, samazinot administratīvo slogu atkārtotas informācijas ievadei, jo ar sākotnējo paziņojumu saistītie paziņojumi pamatā vairs nebūtu aizpildāmi manuāli, bet tiem būtu jābūt maksimāli automātiski ģenerējamiem programmatūras sistēmā. Minēto pārmaiņu rezultātā tiks nodrošināta daudz lielāka iegūto datu precizitāte un līdz ar to lietderība (piemēram, politikas plānošanai, uzraugošo institūciju darbībai, piegādātāju piesaistīšanai). 
Lai gan ar Regulu 2015/1986 ieviestie paziņojumi ir bijuši digitāli, tomēr šie paziņojumu bija uz papīra formāta dokumentiem balstītu procedūru digitalizācija. Taču ar Regulu 2019/1780 ieviestās veidlapas ir izstrādātās ar mērķi īstenot veidlapas digitālā veidā.  
Pasūtītāji publicē paziņojumus, lai piesaistītu piegādātājus, un jo vairāk piegādātāji piedalīsies pasūtītāja izsludinātos iepirkumos, jo lielāka iespēja, ka pasūtītājs iegūs saimnieciski izdevīgāko piedāvājumu par iespējami zemāko cenu, tādējādi nodrošinot pasūtītāja līdzekļu efektīvu izmantošanu. Turklāt pasūtītāji ir atbildīgi par paziņojumu aizpildīšanu, kas gadījumos, ja tā nenotiek pietiekami automatizēti, var radīt ievērojamu administratīvo slogu. Vienlaikus iepriekš publicētie paziņojumi var palīdzēt pasūtītājiem nākotnē, piemēram, lai identificētu iespējamo piegādātāju loku, noteiktu paredzamo līgumcenu vai, lai identificētu iespēju rīkot kopīgus iepirkumus ar citiem pasūtītājiem. Ņemot vērā minēto, ir ļoti svarīgi, lai datu ievade paziņojumos notiktu pēc iespējas automatizēti, tādējādi nodrošinot lielāku ievadāmo datu precizitāti un uzticamību. 
Vienlaikus piegādātāji, meklējot iespējas piedalīties iepirkumos, lasa paziņojumus, kuri tiek publicēti Iepirkumu uzraudzības biroja (turpmāk - IUB) tīmekļvietnē. No publicētajiem paziņojumiem, izmantojot paziņojumu meklēšanas iespējas, piemēram, ievadot kopējās publiskā iepirkuma vārdnīcas (CPV) kodus vai izpildes vietu, atlasa sev interesējošos paziņojumus un izlemj, vai veltīt laiku iepirkuma procedūras dokumentu izskatīšanai un piedāvājumu iesniegšanai. Tāpēc paziņojumos ir jābūt pietiekamai informācijai, to maksimāli standartizējot (piemēram, ieviešot definētas kodu vērtības), lai varētu veikt precīzu meklēšanu.  
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
IUB gadījumos, kad informācija saskaņā ar normatīvajiem aktiem publicējama IUB tīmekļvietnē vai Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī, kā sistēmas uzturētājs, nodrošina publicējamās un nosūtāmās informācijas pārbaudi, publicēšanu un gadījumā, ja iepirkuma procedūras paredzamā līgumcena pārsniedz Ministru kabineta noteikto robežvērtību, nosūtīšanu Eiropas Savienības Publikāciju birojam publicēšanai Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī. Attiecīgi ADJIL paredz, ka IUB veic katra šāda paziņojuma manuālu pārbaudi vienas darbdienas laikā pēc paziņojumu sagatavošanas Publikāciju vadības sistēmā (turpmāk – PVS), pirms paziņojumi tiek publicēti.
Ņemot vērā, ka ieviešot ar Regulu 2019/1780 izveidotās standarta veidlapas, tās tiek izstrādātas, paredzot paziņojumos iekļautās informācijas automatizētu validāciju (ja iespējams), un liela daļa informācijas paziņojumos tiks pārizmantota no iepriekš sagatavotiem paziņojumiem, tiks nodrošināta daudz lielāka ievadīto datu precizitāte. Papildus, lielāku ievadīto datu uzticamību nodrošinās arī tas, ka Eiropas Savienības Publikāciju birojs veic to paziņojumu validāciju, kuri tiek nosūtīti Eiropas Savienības Publikāciju birojam publicēšanai Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī. Neprecīzas informācijas publicēšanas gadījumā ir iespēja to novērst, pirmkārt, kļūdaini publicēto informāciju ir iespējams koriģēt, publicējot attiecīgo paziņojumu ar izmaiņām, kas tiek konsolidētas aktualizētajā paziņojumā. Otrkārt, arī zemsliekšņu paziņojumos tiek izmantoti Eiropas Savienības Publikāciju biroja biznesa lauki un validācijas, turklāt sistēma nodrošina paziņojumu sasaisti un validēšanu atbilstoši iepirkumu procesa ontoloģijai, kas ir detalizēta izstrādāta katram paziņojuma veidam. Turklāt arī plašāka Eiropas Savienības Vārdnīcu (kodu vērtību) izmantošana nodrošina lielāku datu precizitāti.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā, ka, ieviešot ar Regulu 2019/1780 izveidotās standarta veidlapas, tiek nodrošināta daudz lielāka iegūto datu precizitāte, ar likumprojektu tiek noteikts, ka pasūtītāji un iepirkuma procedūrā izraudzītais pretendents PVS sagatavo, publicē un nosūta paziņojumus Eiropas Savienības Publikāciju birojam publicēšanai Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī. Attiecīgi, tiek papildināta PVS funkcionalitāte ar iespēju pasūtītājiem un iepirkuma procedūrā izraudzītajiem pretendentiem publicēt sagatavotos paziņojumus IUB tīmekļvietnē, kā arī nosūtīt paziņojumus Eiropas Savienības Publikāciju birojam publicēšanai Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī. 
Tādējādi jaunais e-veidlapu risinājums nodrošina, ka IUB nav jāveic paziņojumu manuāla pārbaude, iestrādājot automatizētu ievadīto datu validāciju. Šāds risinājums ne tikai samazina resursu patēriņu paziņojumu manuālai pārbaudei, bet arī veicina ātrāku iepirkuma procesa norisi, paātrinot iepirkumu izsludināšanu.
Attiecīgi ar likumprojektu tiek veikti grozījumi ADJIL 1. panta 18. punktā.
Problēmas apraksts
ADJIL vairākkārt tiek noteikts, ka atsevišķas prasības un iepirkuma procedūras elementi ir norādāmi iepirkuma procedūras dokumentos un/vai attiecīgā iepirkuma paziņojumā. Saskaņā ar ADJIL iekļauto iepirkuma procedūras dokumentu definīciju arī paziņojumi tiek uzskatīti par iepirkuma procedūras dokumentu. Līdz ar to nav korekti noteikt, ka prasības un iepirkuma procedūras elementi būtu norādāmi iepirkuma procedūras dokumentos un/vai attiecīgā paziņojumā, jo faktiski informāciju iekļaujot attiecīgā paziņojumā, tā tiek iekļauta iepirkuma procedūras dokumentos. 
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā minēto, ar šo likumprojektu tiek noteikts, ka pasūtītājiem prasības un iepirkuma procedūras elementi ir jānorāda iepirkuma procedūras dokumentos. 
Attiecīgi ar likumprojektu tiek veikti grozījumi ADJIL 12. panta piektajā daļā, 14. panta trešajā daļā, 15. panta trešajā un septītajā daļā, 18. panta pirmajā un otrajā daļā, 21. panta trešajā un ceturtajā daļā, 22. panta pirmās daļas 6. punktā un otrajā daļā, 23. panta septītajā, astotajā un desmitajā daļā, 26. panta otrajā daļā, 44. panta trešās daļas 2. punktā un devītās daļas 1. punktā, 45. panta trešajā un ceturtajā daļā, 46. panta astotajā daļā, 48. panta ceturtajā daļā, 54. panta pirmajā daļā, 57. panta otrajā daļā un 59. panta otrajā un sestajā daļā.   
Kā arī, ņemot vērā Regulas 2019/1780 izveidotās standarta veidlapas un ieviestās definētās kodu vērtības, vienlaicīgi veiktas izmaiņas ADJIL 20.panta otrajā daļā, nosakot pasūtītājam iespēju paredzēt iesniegt piedāvājumu variantus, par kuriem jānorāda paziņojumā par līgumu un paziņojumā par apakšuzņēmuma līgumu, vai šāda prasība ir obligāta, pieļaujama vai nav atļauta.  
 
Problēmas apraksts
ADJIL tiek noteiktas pasūtītāja tiesības informēt par plānotajiem iepirkumiem, publicējot iepriekšējo informatīvo paziņojumu. Saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas 2009/81/EK (2009. gada 13. jūlijs), ar kuru koordinē procedūras attiecībā uz to, kā līgumslēdzējas iestādes vai subjekti, kas darbojas drošības un aizsardzības jomā, piešķir noteiktu būvdarbu, piegādes un pakalpojumu līgumu slēgšanas tiesības, un ar kuru groza Direktīvas 2004/17/EK un 2004/18/EK (turpmāk – Direktīva 2009/81/EK) 30. panta 1. punktu un 33. panta 3. punktu tiek izdalīti divu veidu iepriekšējie informatīvie paziņojumi. Pirmais tiek izmantots, lai saīsinātu piedāvājumu iesniegšanas termiņu, bet otrs – lai informētu par plānoto iepirkumu, attiecīgi pēc būtības šo paziņojumu publicēšanas sekas un informācijas apjoms ir atšķirīgs. ADJIL šobrīd ir paredzēts iepriekšējs informatīvs paziņojums, neizdalot šos divus paziņojumus. Ņemot vērā, ka Regulas 2019/1780 pielikumā tiek paredzētas divas atsevišķas šo iepriekšējo informatīvo paziņojumu veidlapas, ADJIL ir nepieciešams šos paziņojumus izdalīt atbilstoši to nosaukumiem.   
Risinājuma apraksts
Ar likumprojektu tiek noteikti divi iepriekšējā informatīvā paziņojuma veidi: iepriekšējs informatīvs paziņojums, ko izmanto tikai informācijai, un iepriekšējs informatīvs paziņojums, ko izmanto, lai saīsinātu piedāvājumu iesniegšanas termiņu.
Ņemot vērā minēto ar likumprojektu tiek veikti grozījumi ADJIL 31. panta pirmajā daļā, kā arī papildinot 31. pantu ar "1. 1" daļu un 37. panta astotajā un devītajā daļā.
Problēmas apraksts
Saskaņā ar ADJIL gadījumos, kad tiek izdarīti grozījumi iepirkuma procedūras dokumentos, tiek pagarināts piedāvājumu iesniegšanas termiņš vai izbeigta, vai pārtraukta iepirkuma procedūra, pasūtītājs publicē paziņojumu par grozījumiem, iepirkuma procedūras izbeigšanu vai pārtraukšanu, taču saskaņā ar Regulu 2019/1780 netiek paredzēts atsevišķs paziņojums gadījumiem, kad tiek izdarīti grozījumi iepirkuma procedūras dokumentos, tiek pagarināts piedāvājumu iesniegšanas termiņš vai tiek pārtraukta vai izbeigta iepirkuma procedūra, bet tā vietā Regulas 2019/1780 2. panta 6. punkts paredz "Izmaiņu veidlapu”: par iepriekš minēto paziņojumu izmaiņām vai atcelšanu", kura ir nevis kā atsevišķs paziņojums, bet tā tiek iekļauta sākotnējos paziņojumos, un gadījumā, ja tiek izdarīti grozījumi iepirkuma procedūras dokumentos vai tiek pagarināts piedāvājumu iesniegšanas termiņš, ir paredzēts publicēt šo sākotnējo paziņojumu jaunākās versijas,  vienlaikus aizpildot "Izmaiņu veidlapu”: par iepriekš minēto paziņojumu izmaiņām vai atcelšanu", proti, norādot informāciju par izmaiņām sākotnējā paziņojumā. Tādējādi, ja tiek izdarīti grozījumi iepirkuma procedūras dokumentos vai tiek pagarināts piedāvājumu iesniegšanas termiņš, tiek paredzēts atkārtoti publicēt paziņojumu, ar kuru ir izsludināts iepirkums vai iepirkuma procedūra. Savukārt attiecībā uz gadījumiem, kad pasūtītājs ir pieņēmis lēmumu par iepirkuma procedūras izbeigšanu vai pārtraukšanu Regula 2019/1780 paredz, ka pasūtītājs publicē paziņojumu par līguma slēgšanas tiesību piešķiršanu. 
Risinājuma apraksts
Atbilstoši minētajam ar likumprojektu tiek noteikts, ka gadījumos, kad pasūtītājs izdara grozījumus iepirkuma procedūras dokumentos, pagarina noteiktos pieteikumu, piedāvājumu iesniegšanas termiņus, pasūtītājs atkārtoti publicē paziņojumu par līgumu. Savukārt gadījumos, kad pasūtītājs ir pieņēmis lēmumu par iepirkuma procedūras izbeigšanu vai pārtraukšanu tas publicē paziņojumu par līguma slēgšanas tiesību piešķiršanu. 
Atbilstoši minētajam ar likumprojektu tiek veikti grozījumi ADJIL 32. panta otrajā daļā, 34. panta otrajā daļā, 37. panta trešajā un septītajā daļā un 38. panta sestajā daļā.
Šāds risinājums ļauj atspoguļot sākotnējo paziņojuma ar aktuālajiem datiem, proti, ja ir veikti grozījumi dokumentācijā, tai skaitā sākotnēji publicētajā paziņojumā, sistēma primāri atspoguļos tieši aktuālo paziņojumu, bet būs izsekojamas arī iepriekšējās paziņojumu publikācijas. Veicot grozījumus iepirkuma dokumentos vai publicētajos paziņojumos, tiek labota iepriekš norādītā informācija, tāpēc, pārpublicējot atkārtotu sākotnējo paziņojumu, ir jāaizpilda arī Izmaiņu veidlapa, kas tiek pievienota atsevišķā sadaļā pārpublicētajam paziņojumam un kurā norāda, kādas izmaiņas ir veiktas. Lai informācija publicētajos paziņojumos būtu izsekojama un pārskatāma, Izmaiņu veidlapa nav paredzēta kā atsevišķs paziņojuma veids, bet gan tiek pievienota grozītajam paziņojumam kā atsevišķa sadaļa (veidlapa). Tādējādi izpildās Regulas 2019/1780 2. panta 6. punktā noteiktā prasība attiecībā uz “Izmaiņu veidlapu”: par iepriekš minēto paziņojumu izmaiņām vai atcelšanu”, ar ko jāsaprot, ka Izmaiņu veidlapa ietvers visu iepriekš minēto paziņojumu izmaiņas vai atcelšanu un atsevišķi izmaiņu paziņojums kā tāds nebūs. Līdz ar to, labotā paziņojuma gala versija ir paziņojums par līgumu, kurā arī uzrādās, ka ir veikti grozījumi, kad un kāpēc.
Sistēmā ir iestrādātas automātiskas minimālo pieteikumu/piedāvājumu iesniegšanas termiņu validācijas, gan sākotnēji izsludinot iepirkumu, gan arī publicējot jaunāku paziņojuma versiju, veicot grozījumus iepirkuma dokumentācijā.
Visi secīgie paziņojumi ir savstarpēji sasaistīti, turklāt izsludinot konkrēto iepirkumu, sistēma piešķirs unikālu iepirkuma identifikatoru, kas tiks pārņemts arī turpmākajos ar šo iepirkumu saistītajos paziņojumos. Sistēmā paredzēts, ka jebkurus secīgos paziņojumos viena iepirkuma ietvaros varēs veidot tikai “sasaistē”, un darbības būs pieejamas atkarībā no sistēmā paredzētajām secīgajām iespējām, piemēram, izsludināšanas paziņojumam varēs veikt grozījumus vai pēc piedāvājumu iesniegšanas termiņa beigām pievienot rezultātu paziņojumu. Tādi dati kā iepirkuma identifikators (ko piešķir sistēma) un iepirkuma identifikācijas numurs, iepirkuma nosaukums, ko piešķir pasūtītājs, sākotnēji izsludinot iepirkumu, tiek pārizmantoti kā nemaināmas vērtības secīgajos paziņojumos.
Ar Izmaiņu veidlapu var grozīt arī tehniska rakstura kļūdas iepriekšējā paziņojumā vai atsevišķos gadījumos atsaukt iepirkumu, ja paziņojums par iepirkumu ir publicēts kļūdaini.
 
Problēmas apraksts
Saskaņā ar ADJIL, ja pieņemts lēmums par iepirkuma līguma vai vispārīgās vienošanās noslēgšanu, pasūtītājs publicē paziņojumu par iepirkuma procedūras rezultātiem. Savukārt saskaņā ar Publisko iepirkumu likumu un Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likumu šādos gadījumos tiek publicēts paziņojums par līguma slēgšanas tiesību piešķiršanu. Ņemot vērā, ka ar Regulas 2019/1780 pielikumu tiek paredzēts viena veida paziņojums un paziņojuma nosaukums ir unificēts neatkarīgi no piemērojamā iepirkuma regulējuma, ir nepieciešams vienādot minētā paziņojuma nosaukumu visos likumos.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā minēto, ar šo likumprojektu tiek precizēts paziņojuma nosaukums un gadījumos, kad pieņemts lēmums par iepirkuma līguma vai vispārīgās vienošanās noslēgšanu vai iepirkuma procedūras izbeigšanu vai pārtraukšanu, pasūtītājs publicē paziņojumu par līguma slēgšanas tiesību piešķiršanu.  
Attiecīgi ar likumprojektu tiek precizēts ADJIL 34. panta nosaukums, tiek veikti grozījumi ADJIL 34. panta pirmajā, otrajā trešajā un ceturtajā daļā, 48. panta devītajā daļā, 51. panta pirmajā, otrajā un trešajā daļā, 53. panta trešajā daļā un 67. panta trešās daļa 2. punkta a) apakšpunktā.
Problēmas apraksts
Saskaņā ar ADJIL netiek noteikts termiņš, kādā ir publicējam paziņojums par līguma slēgšanas tiesību piešķiršanu pēc iepirkuma līguma vai vispārīgās vienošanās noslēgšanas, tādējādi nenodrošinot savlaicīgu informācijas publicēšanu. 
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā minēto ar šo likumprojektu ADJIL 34. panta pirmajā daļā tiek noteikts, ka paziņojums par līguma slēgšanas tiesību piešķiršanu ir publicējams 10 darbdienu laikā pēc iepirkuma līguma noslēgšanas, tādējādi saskaņojot šo termiņu ar Publisko iepirkumu likumu un Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likumu. 
Problēmas apraksts
ADJIL nosaka, ka pasūtītājs ADJIL 36. panta pirmajā daļā minēto paziņojumu sagatavo un iesniedz PVS un IUB pārbauda paziņojuma satura atbilstību ADJIL prasībām un ievieto to IUB tīmekļvietnē, kā arī gadījumos, kad paredzamā līgumcena ir vienāda ar Ministru kabineta noteiktajām līgumcenu robežām vai lielāka IUB vienlaikus ar paziņojumu ievietošanu IUB tīmekļvietnē nosūta tos publicēšanai Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī. Ņemot vērā, ka ar Regulu 2019/1780 tiek veicināta publisko iepirkumu digitālā pārveide un tiek nodrošināta daudz lielāka iegūto datu precizitāte, ir nepieciešams nodrošināt, ka pasūtītāji paši izmantojot PVS sagatavo, publicē IUB tīmekļvietnē, kā arī nosūta Eiropas Savienības Publikāciju birojam publicēšanai Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī ADJIL 36. panta pirmajā daļā minētos paziņojumus. 
Risinājuma apraksts
Ar šo likumprojektu tiek noteikts, ka pasūtītāji nodrošina ADJIL 36. panta pirmajā daļā minēto paziņojumu sagatavošanu, publicēšanu IUB tīmekļvietnē un nosūtīšanu Eiropas Savienības Publikāciju birojam publicēšanai Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī, ja paredzamā līgumcena ir vienāda ar Ministru kabineta noteiktajām līgumcenu robežvērtībām vai lielāka izmantojot PVS. Atbilstoši ar šo likumprojektu tiek veikti grozījumi ADJIL 36. panta otrajā un ceturtajā daļā.  
Problēmas apraksts
ADJIL 36. panta sestā daļa nosaka, ka IUB savā tīmekļvietnē ievieto informāciju par to, vai, nosūtot paziņojumus publicēšanai Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī, tas izmanto Eiropas Savienības Oficiālā Vēstneša dokumentu elektronisko saņemšanas sistēmu, tādējādi nodrošinot, ka pasūtītāji var izmantot ADJIL 37.panta desmitajā daļā un divpadsmitās daļas 1.punkta pirmajā teikumā noteiktās pieteikumu iesniegšanas termiņu saīsināšanas iespējas. Taču, ņemot vērā, ka ar šo likumprojektu tiek noteikts, ka pasūtītāji paši izmantojot PVS sagatavo un nosūta paziņojumus publicēšanai Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī, tiek nodrošināts, ka visu paziņojumu nosūtīšanai tiek izmantota Eiropas Savienības Oficiālā Vēstneša dokumentu elektronisko saņemšanas sistēma. 
Risinājuma apraksts
Atbilstoši minētajam ar šo likumprojektu tiek izslēgta ADJIL 36. panta sestā daļa un 37. panta desmitā daļa. Vienlaikus ADJIL 37. panta otrajā daļā tiek noteiks, ka slēgtā konkursā, sarunu procedūrā, publicējot paziņojumu par līgumu, un konkursa dialogā, gadījumos, kad paredzamā līgumcena ir vienāda ar Ministru kabineta noteikto līgumcenas robežvērtību vai lielāka, tiek noteikts saīsināt pieteikumu iesniegšanas termiņš, kas ir 30 dienas (nevis 37 dienas) pēc dienas, kad paziņojums par līgumu ir nosūtīts Eiropas Savienības Publikāciju birojam publicēšanai Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī. Pamatojums  minētā termiņa saīsinājumam ir Direktīvas Nr. 2009/81/EK 33. panta 4. punkts, kas noteic, ka termiņu dalības pieteikumu iesniegšanai var saīsināt par septiņām dienām.  ADJIL 37. panta vienpadsmitajā daļā tiek svītrota atruna par to, ka šajā daļā minēto termiņu saīsinājumu var piemērot papildus šā panta desmitajā daļā minētajam termiņa saīsinājumam. Tāpat ADJIL 37. panta divpadsmitās daļas 1. punktā tiek noteikts, ka gadījumos, kad pasūtītājs piemēro slēgtu konkursu vai sarunu procedūru, publicējot paziņojumu par līgumu, un galējas nepieciešamības gadījumā nav iespējams ievērot ADJIL 37. pantā minētos termiņus, var tikt piemērots saīsināts pieteikumu iesniegšanas termiņš, kas nedrīkst būt īsāks par 10 dienām (nevis 15 dienām) pēc dienas, kad paziņojums par līgumu nosūtīts Eiropas Savienības Publikāciju birojam publicēšanai Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī. . Tā kā likumprojektā tiek noteikts, ka visu paziņojumu nosūtīšanai tiek izmantota Eiropas Savienības Oficiālā Vēstneša dokumentu elektronisko saņemšanas sistēma, līdz ar to, izvēlēts attiecīgs termiņš, kas atbilst Direktīvas Nr. 2009/81/EK        33. panta 7.punkta pirmajai daļai par termiņu pieteikumu iesniegšanai, kad paziņojums nosūtīts elektroniski.
Problēmas apraksts
ADJIL 37. panta otrajā, trešajā, ceturtajā, piektajā, astotajā un divpadsmitajā daļā ir noteikts pieteikumu un piedāvājumu iesniegšanas minimālais termiņš, kurš saskaņā ar minēto pantu redakciju tiek skaitīts "no dienas" vai "pēc tam", kad ir publicēts attiecīgs paziņojums IUB tīmekļvietnē, tas nosūtīts publicēšanai Eiropas Savienības Publikāciju birojam publicēšanai Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī vai kad atlasītajiem kandidātiem nosūtīts uzaicinājums iesniegt piedāvājumus. Attiecīgi pieteikumu un piedāvājumu iesniegšanas termiņi būtu vienādojami visiem iepirkumiem/iepirkuma procedūrām, skaitot tos no dienas pēc paziņojuma publicēšanas vai uzaicinājumu nosūtīšanas, vienādojot termiņu noteikšanas principus visos iepirkumus regulējošajos likumos. 
Risinājuma apraksts
Atbilstoši minētajam ar likumprojektu tiek veikti grozījumi ADJIL 37. panta otrajā, trešajā, ceturtajā, piektajā, astotajā un divpadsmitajā daļā, nosakot, ka pieteikumu un piedāvājumu iesniegšanas termiņš ir aprēķināms "pēc dienas", kad attiecīgs paziņojums ir publicēts IUB tīmekļvietnē, tas nosūtīts publicēšanai Eiropas Savienības Publikāciju birojam publicēšanai Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī vai atlasītajiem kandidātiem nosūtīts uzaicinājums iesniegt piedāvājumus.
Problēmas apraksts
ADJIL tiek noteikts, ka gadījumos, ja pasūtītājs izdara grozījumus iepirkuma procedūras dokumentos un ir pagājusi puse no ADJIL 37. panta otrajā daļa minētā termiņa vai ilgāks laiks, pieteikumu iesniegšanas termiņš pēc tam, kad paziņojums par grozījumiem publicēts IUB tīmekļvietnē, nedrīkst būt īsāks par 21 dienu, ja paredzamā līgumcena ir vienāda ar Ministru kabineta noteiktajām līgumcenu robežām vai lielāka. Ja paredzamā līgumcena ir mazāka par Ministru kabineta noteiktajām līgumcenu robežām, pieteikumu iesniegšanas termiņš nedrīkst būt īsāks par 13 dienām no dienas, kad paziņojums par grozījumiem publicēts IUB tīmekļvietnē. Šāda konkrēta minimālā termiņa noteikšana gadījumos, kad iepirkuma līgums ir sarežģīts,  var radīt situāciju, kad kandidātiem nav pietiekoši laika sagatavot pieteikumus, it sevišķi gadījumos, kad pasūtītājs ir noteicis garāku sākotnējo pieteikumu iesniegšanas termiņu. Turklāt šāda pieeja termiņu noteikšanā ir atšķirīga no pārējos iepirkumus regulējošajos likumos noteiktā.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā minēto, ar šo likumprojektu ADJIL 37. panta trešajā daļā tiek noteikts, ka gadījumos, kad pasūtītājs izdara grozījumus iepirkuma procedūras dokumentos, pieteikumu iesniegšanas minimālais termiņš nedrīkst būt īsāks par pusi no sākotnēji noteiktā pieteikumu iesniegšanas termiņa pēc dienas, kad paziņojums par līgumu atkārtoti publicēts IUB tīmekļvietnē vai nosūtīts Eiropas Savienības Publikāciju birojam publicēšanai Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī. Tādējādi nodrošinot, ka pēc grozījumu veikšanas iepirkuma dokumentācijā kandidātiem ir pietiekami laika pieteikumu sagatavošanai. Tā kā ADJIL nav atklāta konkursa, piedāvājuma iesniegšanas termiņš ADJIL netiek regulēts, kad paziņojums paziņots līdz ar to, tikai pieteikuma iesniegšanas termiņš tiek regulēts, kā to paredz ADJIL 37. panta trešās daļas otrais teikums. Vienlaikus šajā normā ir veikti redakcionāli precizējumi, izslēdzot formulējumu, ka pasūtītājs var izdarīt grozījumus iepirkuma procedūras dokumentos, ja tādējādi netiek būtiski mainītas kvalifikācijas vai citas prasības. Attiecīgi normā ir precizēts, ka pasūtītājs var izdarīt grozījumus iepirkuma procedūras dokumentos, ja vien grozītie noteikumi nepieļauj atšķirīgu piedāvājumu iesniegšanu vai citu kandidātu vai pretendentu dalību vai izvēli iepirkuma procedūrā. Ar minēto precizējumu tiek salāgots regulējums atbilstoši analoģiskām normām Publisko iepirkumu likumā un Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likumā. Pēc būtības netiek mainīts regulējums, bet redakcionāli precīzāk izteikts pieļaujamo grozījumu tvērums, tādējādi jau pašā normas vārdiskajā formulējumā izskaidrojot, kādu prasību mainīšana (grozīšana) nav pieļaujama, ņemot vērā, ka formulējums “būtiski mainītas kvalifikācijas vai citas prasības” nav precīzs.    
Problēmas apraksts
Saskaņā ar ADJIL 38. panta pirmo daļu, kandidātu atlases nolikums un visi papildus nepieciešamie dokumenti kandidātu atlasei ir pieejami ne agrāk kā dienā, kad IUB tīmekļvietnē ir publicēts paziņojums par līgumu, un ne vēlāk kā dienu pēc tam, kad IUB tīmekļvietnē ir publicēts paziņojums par līgumu. Ņemot vērā, ka ar šo likumprojektu tiek noteikts, ka pasūtītāji paši publicē paziņojumus IUB tīmekļvietnē, nevis iesniedz tos IUB publicēšanai, paziņojums par līgumu tiek publicēts tajā pašā dienā, nevis dienu pēc tam vai vispār netiek publicēts, ja tiek konstatēts, ka tajā iekļautā informācija nav atbilstoša ADJIL prasībām un paziņojums tiek atgriezts pasūtītājam. Ņemot vērā, ka ir iespējams precīzi noteikt dienu, kad paziņojums par līgumu tiks publicēts IUB tīmekļvietnē, lai nodrošinātu iespēju kandidātiem laicīgi iepazīties ar kandidātu atlases nolikumu un visiem papildus dokumentiem kandidātu atlasei, ir nepieciešams noteikt, ka kandidātu atlases nolikums un visi papildus nepieciešamie dokumenti kandidātu atlasei ir pieejami, sākot ar paziņojuma par līgumu publicēšanas dienu.  
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā minēto, ar šo likumprojektu ADJIL 38. panta pirmajā daļā tiek noteikts, ka kandidātu atlases nolikums un visi papildus nepieciešamie dokumenti kandidātu atlasei ir pieejami, sākot ar paziņojuma par līgumu publicēšanas dienu. 
Problēmas apraksts
ADJIL 38. panta sestā daļa nosaka, ka gadījumos, kad pasūtītājs izdara grozījumu iepirkuma procedūras dokumentos, tas nosūta šo informāciju piegādātājiem vai ievieto to tīmekļvietnē ne vēlāk kā dienu pēc tam, kad paziņojums par grozījumiem, iepirkuma procedūras izbeigšanu vai pārtraukšanu iesniegts IUB publicēšanai. Ņemot vērā, ka ar šo likumprojektu tiek noteikts, ka pasūtītāji paziņojumus nevis iesniedz IUB publicēšanai, bet publicē paši, tiek nodrošināts, ka paziņojumi IUB tīmekļvietnē tiek publicēti tajā pašā dienā, nevis dienu pēc iesniegšanas IUB. Lai nerastos situācija, kad ir nopublicēts paziņojums par grozījumiem, bet piegādātājiem nav pieejama informācija par to, kādi grozījumi iepirkuma dokumentācijā ir veikti, ir nepieciešamas noteikt, ka pasūtītājs nosūta šo informāciju piegādātājiem vai ievieto to tīmekļvietnē ne vēlāk kā dienā, kad atkārtoti publicēts paziņojums par līgumu.  
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā minēto, ar šo likumprojektu ADJIL 38. panta sestajā daļā tiek noteikts, ka pasūtītājs nosūta informāciju par grozījumiem piegādātājiem vai ievieto to tīmekļvietnē ne vēlāk kā dienā, kad atkārtoti publicēts paziņojums par līgumu.
Problēmas apraksts
Saskaņā ar ADJIL ir noteikts, uz kādu laiku var tikt slēgtas vispārīgās vienošanās un iepirkuma līgumi, vienlaikus nosakot, ka izņēmuma gadījumā pasūtītājs ir tiesīgs noslēgt vispārīgo vienošanos un iepirkuma līgumu uz ilgāku laiku, ievērojot piegādājamo preču, iekārtu vai sistēmu paredzamo izmantošanas laiku, kā arī tehniskās grūtības, kas var rasties cita piegādātāja (ražotāja) izvēles gadījumā, kā arī iepirkuma līguma gadījumā citus nosacījumus, kas tieši saistīti ar iepirkuma priekšmetu. Šādā gadījumā pasūtītājs attiecīgā paziņojumā norāda pamatojumu šādu apstākļu esamībai. Ņemot vērā, ka Regulas 2019/1780 pielikumā minētajos paziņojumos nav paredzēts norādīt pamatojumu šādu apstākļu esamībai tieši rezultātu paziņojumā, ir nepieciešams svītrot atrunu par šādas informācijas norādīšanu paziņojumā par līguma slēgšanas tiesību piešķiršanu.  Atbilstoši Regulas 2019/1780 pielikumam šāda pamatojums ir norādāms tieši paziņojumā par līgumu, attiecīgo veidlapu saturu apstiprinot ar Ministru kabineta noteikumiem.
Risinājuma apraksts
Atbilstoši minētajam ADJIL tiek izslēgta prasība par nepieciešamību rezultātu paziņojumā norādīt informāciju par apstākļiem, kuru dēļ vispārīgo vienošanos vai iepirkuma līgumu ir nepieciešams noslēgt uz ilgāku laiku par ADJIL noteikto. Ņemot vērā minēto, ar likumprojektu tiek veikti grozījumi ADJIL 54. panta piektajā un sestajā daļā.  
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija


Likumprojektā pārejas noteikumi nav paredzēti, jo iepriekšējās veidlapas vairs netiks piemērotas
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Likumprojekta paredzamās veidlapu izstrādes un uzturēšanas izmaksas nav nodalāmas un aprēķināmas atsevišķi, tās tiks nodrošinātas likumprojektā "Grozījumi Publisko iepirkumu likumā" (22-TA-2819) Finanšu ministrijas budžeta programmā “32.00.00 “Iepirkumu uzraudzības birojs” PVS uzturēšanai un veidlapu izstrādei paredzētā kopējā finansējuma ietvaros.

4.1.1. Likumprojekts "Grozījumi Publisko iepirkumu likumā"

Pamatojums un apraksts
Lai īstenotu Regulas 2019/1780 prasības nepieciešams veikt grozījumus arī Publisko iepirkumu likumā.  
Atbildīgā institūcija
Finanšu ministrija

4.1.2. Likumprojekts "Grozījumi Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likumā"

Pamatojums un apraksts
Lai īstenotu Regulas 2019/1780 prasības nepieciešams veikt grozījumus arī Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likumā.  
Atbildīgā institūcija
Finanšu ministrija

4.1.3. Likumprojekts "Grozījumi Publiskās un privātās partnerības likumā" 

Pamatojums un apraksts
Lai īstenotu Regulas 2019/1780 prasības nepieciešams veikt grozījumus arī Publiskās un privātās partnerības likumā.  
Atbildīgā institūcija
Finanšu ministrija

4.1.4. Ministru kabineta 2011. gada 6. decembra noteikumi Nr. 196 "Noteikumi par līgumcenu robežām iepirkumiem aizsardzības un drošības jomā" 

Pamatojums un apraksts
Lai pārņemtu ar Regulu 2019/1780 izveidotās paziņojumu veidlapas, nepieciešams veikt grozījumus arī Ministru kabineta 2011. gada 6. decembra noteikumos Nr. 196 "Noteikumi par līgumcenu robežām iepirkumiem aizsardzības un drošības jomā", precizējot atsauces uz Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likuma normām. 
Atbildīgā institūcija
Finanšu ministrija

4.1.5. Ministru kabineta 2011. gada 6. decembra noteikumi Nr. 193 "Noteikumi par iepirkumos aizsardzības un drošības jomā izmantojamo paziņojumu saturu un sagatavošanas kārtību" 

Pamatojums un apraksts
Ņemot vērā, ka Ministru kabineta 2011. gada 6. decembra noteikumos Nr. 193 "Noteikumi par iepirkumos aizsardzības un drošības jomā izmantojamo paziņojumu saturu un sagatavošanas kārtību" iekļauto paziņojumu veidlapu paraugus nosaka Regula 2015/1986, kura ar Regulu 2019/1780 tiks atcelta, un dalībvalstīm, lai publicētu paziņojumus publiskā iepirkuma jomā, jāizmanto ar Regulu 2019/1780 izveidotās standarta veidlapas, ir nepieciešams pārizdot Ministru kabineta 2011. gada 6. decembra noteikumus Nr. 193 "Noteikumi par iepirkumos aizsardzības un drošības jomā izmantojamo paziņojumu saturu un sagatavošanas kārtību", nosakot jauno e-veidlapu saturu, kas ir atbilstošs e-veidlapu digitālajam formātam.
Atbildīgā institūcija
Finanšu ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32019R1780
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Īstenošanas Regula (ES) 2019/1780 (2019. gada 23. septembris), ar ko izveido standarta veidlapas paziņojumu publicēšanai publisko iepirkumu jomā un atceļ Īstenošanas regulu (ES) 2015/1986 (turpmāk arī - Regula 2019/1780)
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32009L0081
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2009. gada 13. jūlija Direktīvas 2009/81/EK, ar kuru koordinē procedūras attiecībā uz to, kā līgumslēdzējas iestādes vai subjekti, kas darbojas drošības un aizsardzības jomā, piešķir noteiktu būvdarbu, piegādes un pakalpojumu līgumu slēgšanas tiesības, un ar kuru groza Direktīvas 2004/17/EK un 2004/18/EK (turpmāk arī - Direktīva 2009/81/EK)
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Īstenošanas Regula (ES) 2019/1780 (2019. gada 23. septembris), ar ko izveido standarta veidlapas paziņojumu publicēšanai publisko iepirkumu jomā un atceļ Īstenošanas regulu (ES) 2015/1986 (turpmāk arī - Regula 2019/1780)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas 2019/1780 1. pants 
Tiks pārņemts ar Ministru kabineta noteikumiem, ar kuriem tiks apstiprinātas veidlapas.
-
-
Regulas 2019/1780 2. panta 1. punkts 
ADJIL 31. pants. Regulas 2019/1780 vienība tiks pilnībā pārņemta ar Publisko iepirkumu likumu, Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likumu un Ministru kabineta noteikumiem, ar kuriem tiks apstiprinātas veidlapas. 
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts stingrākas prasības neparedz
Regulas 2019/1780 2. panta 2. punkts 
ADJIL 32. panta pirmā daļa un 33. pants. Regulas 2019/1780 vienība tiks pārņemta arī ar Publisko iepirkumu likumu, Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likumu, Publiskās un privātās partnerības likumu un Ministru kabineta noteikumiem, ar kuriem tiks apstiprinātas veidlapas.
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts stingrākas prasības neparedz
Regulas 2019/1780 2. panta 3. punkts 
ADJIL 35. pants. Regulas 2019/1780 vienība tiks pilnībā pārņemta ar Publisko iepirkumu likumu, Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likumu, Publiskās un privātās partnerības likumu un Ministru kabineta noteikumiem, ar kuriem tiks apstiprinātas veidlapas.
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts stingrākas prasības neparedz
Regulas 2019/1780 2. panta 4. punkts 
ADJIL 34. pants. Regulas 2019/1780 vienība tiks pilnībā pārņemta ar Publisko iepirkumu likumu,Sabiedrikso pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likumu, Publiskās un privātās partnerības likumu un Ministru kabineta noteikumiem, ar kuriem tiks apstiprinātas veidlapas.
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts stingrākas prasības neparedz
Regulas 2019/1780 2. panta 5. punkts 
Nav jāpārņem 
-
-
Regulas 2019/1780 2. panta 6. punkts 
ADJIL 32. panta otrā daļa. Regulas 2019/1780 vienība tiks pilnībā pārņemta ar Publisko iepirkumu likumu, Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likumu, Publiskās un privātās partnerības likumu un Ministru kabineta noteikumiem, ar kuriem tiks apstiprinātas veidlapas.
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts stingrākas prasības neparedz
Regulas 2019/1780 3. pants 
Regulas 2019/1780 konsolidētās versijas 3.a pants 
Nav jāpārņem 
Netiek pārņemts 
-
-
Regulas 2019/1780 4. pants 
Nav jāpārņem 
-
-
Regulas 2019/1780 pielikums 
Tiks pārņemts ar Ministru kabineta noteikumiem, ar kuriem tiks apstiprinātas veidlapas. Tādējādi tiek strādāts pie jaunu Ministru kabineta noteikumu izstrādes ar kuriem tiek plānots aizstāt Ministru kabineta 2017. gada 28. februāra noteikumus Nr. 103 “Publisko iepirkumu paziņojumi un to sagatavošanas kārtība”, Ministru kabineta 2017. gada 28. marta noteikumus Nr. 182 “Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu paziņojumi un to sagatavošanas kārtība”, Ministru kabineta 2011. gada 6. decembra noteikumus Nr. 927 “Noteikumi par iepirkumos aizsardzības un drošības jomā izmantojamo paziņojumu saturu un sagatavošanas kārtību” un Ministru kabineta 2017. gada 3. maija noteikumus Nr. 244 “Koncesijas procedūras paziņojumi un to sagatavošanas kārtība”.
Jaunie ministru kabineta noteikumi tiks izstrādāti pamatojoties uz Aizsardzības un drošības jomas
iepirkumu likuma 36. panta pirmo daļu, kā arī uz Publisko iepirkumu likuma 8.  panta trešās daļas 8. punktu, 9. panta divdesmit otrās daļas 4. punktu un 34. panta pirmo daļu, Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likuma 13. panta trešās daļas 8. punktu un 40. panta pirmo daļu, Publiskās un privātās partnerības likuma 20. panta pirmo daļu.              
Šo Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās paredzēta vienlaicīgi ar šī likumprojekta spēkā stāšanos, t.i., ar 2023. gada 25. oktobri. Par šī tiesību akta izstrādi atbildīgā institūcija ir Finanšu ministrija.
 
Pārņemtas daļēji
ES tiesību akta vienība tiek pārņemta daļēji, jo saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas 2014/24/ES ( 2014. gada 26. februāris ) par publisko iepirkumu un ar ko atceļ Direktīvu 2004/18/EK doto izvēles iespēju, pārņemot minēto direktīvu Publisko iepirkumu likumā netika ieviesta iepriekšējā informatīvā paziņojuma izmantošanu kā iepirkuma izsludināšanas paziņojumu attiecībā uz tiešās pārvaldes iestāžu padotībā esošo iestāžu iepirkumiem. Tāpat pārņemot minēto direktīvu netiek ieviestas paziņojums par iepriekšēja informatīva paziņojuma publicēšanu pircēja profilā, jo  iepriekšējo informatīvo paziņojumu publicē Iepirkumu uzraudzības biroja tīmekļvietnē un Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī, nevis pircēja profilā. Pārņemot Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīva 2014/25/ES ( 2014. gada 26. februāris ) par iepirkumu, ko īsteno subjekti, kuri darbojas ūdensapgādes, enerģētikas, transporta un pasta pakalpojumu nozarēs, un ar ko atceļ Direktīvu 2004/17/EK netika ieviests paziņojums par iepriekšēja informatīva paziņojuma publicēšanu pircēja profilā, jo iepriekšējo informatīvo paziņojumu publicē Iepirkumu uzraudzības biroja tīmekļvietnē un Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī, nevis pircēja profilā. 
Pārņemot Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīva 2009/81/EK ( 2009. gada 13. jūlijs ), ar kuru koordinē procedūras attiecībā uz to, kā līgumslēdzējas iestādes vai subjekti, kas darbojas drošības un aizsardzības jomā, piešķir noteiktu būvdarbu, piegādes un pakalpojumu līgumu slēgšanas tiesības, un ar kuru groza Direktīvas 2004/17/EK un 2004/18/EK netika ieviests paziņojums par iepriekšēja informatīva paziņojuma publicēšanu pircēja profilā, jo iepriekšējo informatīvo paziņojumu publicē Iepirkumu uzraudzības biroja tīmekļvietnē un Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī, nevis pircēja profilā. Pārņemtas daļēji
Pārņemtas daļēji 
ES tiesību akta vienība tiek pārņemta daļēji, jo saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas 2014/24/ES (2014. gada 26. februāris ) par publisko iepirkumu un ar ko atceļ Direktīvu 2004/18/EK doto izvēles iespēju, pārņemot minēto direktīvu Publisko iepirkumu likumā netika ieviesta iepriekšējā informatīvā paziņojuma izmantošanu kā iepirkuma izsludināšanas paziņojumu attiecībā uz tiešās pārvaldes iestāžu padotībā esošo iestāžu iepirkumiem. Tāpat pārņemot minēto direktīvu netiek ieviestas paziņojums par iepriekšēja informatīva paziņojuma publicēšanu pircēja profilā, jo  iepriekšējo informatīvo paziņojumu publicē Iepirkumu uzraudzības biroja tīmekļvietnē un Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī, nevis pircēja profilā. Pārņemot Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīva 2014/25/ES ( 2014. gada 26. februāris ) par iepirkumu, ko īsteno subjekti, kuri darbojas ūdensapgādes, enerģētikas, transporta un pasta pakalpojumu nozarēs, un ar ko atceļ Direktīvu 2004/17/EK netika ieviests paziņojums par iepriekšēja informatīva paziņojuma publicēšanu pircēja profilā, jo iepriekšējo informatīvo paziņojumu publicē Iepirkumu uzraudzības biroja tīmekļvietnē un Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī, nevis pircēja profilā. 
Pārņemot Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīva 2009/81/EK ( 2009. gada 13. jūlijs ), ar kuru koordinē procedūras attiecībā uz to, kā līgumslēdzējas iestādes vai subjekti, kas darbojas drošības un aizsardzības jomā, piešķir noteiktu būvdarbu, piegādes un pakalpojumu līgumu slēgšanas tiesības, un ar kuru groza Direktīvas 2004/17/EK un 2004/18/EK netika ieviests paziņojums par iepriekšēja informatīva paziņojuma publicēšanu pircēja profilā, jo iepriekšējo informatīvo paziņojumu publicē Iepirkumu uzraudzības biroja tīmekļvietnē un Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī, nevis pircēja profilā. Ar minētās direktīvas 30. panta 1. punktu un 33. panta 3. punktu likumprojekta  tiek noteikti divi iepriekšējā informatīvā paziņojuma veidi: iepriekšējs informatīvs paziņojums, ko izmanto tikai informācijai, un iepriekšējs informatīvs paziņojums, ko izmanto, lai saīsinātu piedāvājumu iesniegšanas termiņu. ADJIL šobrīd ir paredzēts iepriekšējs informatīvs paziņojums, neizdalot šos divus paziņojumus.  
Likumprojekts stingrākas prasības neparedz
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas 2014/24/ES ( 2014. gada 26. februāris ) par publisko iepirkumu un ar ko atceļ Direktīvu 2004/18/EK doto izvēles iespēju, pārņemot minēto direktīvu Publisko iepirkumu likumā netika ieviesta iepriekšējā informatīvā paziņojuma izmantošanu kā iepirkuma izsludināšanas paziņojumu attiecībā uz tiešās pārvaldes iestāžu padotībā esošo iestāžu iepirkumiem. Tāpat pārņemot minēto direktīvu netiek ieviests paziņojums par iepriekšēja informatīva paziņojuma publicēšanu pircēja profilā, jo iepriekšējo informatīvo paziņojumu publicē Iepirkumu uzraudzības biroja tīmekļvietnē un Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī, nevis pircēja profilā. 
Pārņemot Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīva 2014/25/ES ( 2014. gada 26. februāris ) par iepirkumu, ko īsteno subjekti, kuri darbojas ūdensapgādes, enerģētikas, transporta un pasta pakalpojumu nozarēs, un ar ko atceļ Direktīvu 2004/17/EK Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likumā netika ieviests paziņojums par iepriekšēja informatīva paziņojuma publicēšanu pircēja profilā, jo iepriekšējo informatīvo paziņojumu publicē Iepirkumu uzraudzības biroja tīmekļvietnē un Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī, nevis pircēja profilā. 
Pārņemot Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu 2009/81/EK ( 2009. gada 13. jūlijs ), ar kuru koordinē procedūras attiecībā uz to, kā līgumslēdzējas iestādes vai subjekti, kas darbojas drošības un aizsardzības jomā, piešķir noteiktu būvdarbu, piegādes un pakalpojumu līgumu slēgšanas tiesības, un ar kuru groza Direktīvas 2004/17/EK un 2004/18/EK Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likumā netika ieviests minētās direktīvas 30. panta 1. punktā un 33. panta 3. punktā noteiktais paziņojums par iepriekšēja informatīva paziņojuma publicēšanu pircēja profilā, jo iepriekšējo informatīvo paziņojumu publicē Iepirkumu uzraudzības biroja tīmekļvietnē un Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī, nevis pircēja profilā. Rīcības brīvība tiek izmantota arī no minētās direktīvas 33. panta 7.punkta pirmās daļas attiecībā uz izvēli par termiņa saīsināšanu uz 10 dienām pieteikumu iesniegšanai, kad paziņojums nosūtīts elektroniski. 
Ņemot vērā minēto netiek pārņemti atsevišķi Regulas 2019/1780 pielikumā minēti paziņojumi. 
Tās veidlapas, kas izveidotas ar Īstenošanas regulu (ES) 2015/1986, šobrīd tiek izmantotas atbilstoši spēkā esošajam regulējumam, jo Regulas 2019/1780 konsolidētās versijas 3.a pants paredz ka no 2022. gada 14. novembra līdz 2023. gada 24. oktobrim paziņojumu publicēšanai Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī var izmantot gan veidlapas, kas izveidotas ar šo regulu, gan veidlapas, kas izveidotas ar Īstenošanas regulu (ES) 2015/1986. Savukārt jaunās veidlapas stāsies spēkā ar Ministru kabineta noteikumiem, ar kuriem tās tiks apstiprinātas. Regulas 2019/1780 konsolidētās versijas 3.a pants likumprojektā netiek pārņemts, jo ar likumprojekta spēkā stāšanos 25.10.2023., vienlaicīgi stāsies spēkā arī Ministru kabineta noteikumi, ar kuriem veidlapas tiks apstiprinātas. Līdz ar to, iepriekšējās veidlapas vairs netiks izmantotas.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2009. gada 13. jūlija Direktīvas 2009/81/EK, ar kuru koordinē procedūras attiecībā uz to, kā līgumslēdzējas iestādes vai subjekti, kas darbojas drošības un aizsardzības jomā, piešķir noteiktu būvdarbu, piegādes un pakalpojumu līgumu slēgšanas tiesības, un ar kuru groza Direktīvas 2004/17/EK un 2004/18/EK (turpmāk arī - Direktīva 2009/81/EK)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Direktīvas 2009/81/EK
30.panta 1.punkts
 
ADJIL 31. panta pirmā daļa un 1.1 daļa, 33. un  36. pants  
 
Pārņemtas daļēji
Pārņemtas daļēji, jo iepriekšējo informatīvo paziņojumu publicē Iepirkumu uzraudzības biroja tīmekļvietnē un Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī, nevis pircēja profilā
Likumprojekts stingrākas prasības neparedz
Direktīvas 2009/81/EK
33.panta 3.punkts
 
ADJIL 37. panta astotā un devītā daļa
Pārņemtas daļēji
Pārņemtas daļēji,jo iepriekšējo informatīvo paziņojumu publicē Iepirkumu uzraudzības biroja tīmekļvietnē un Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī, nevis pircēja profilā
Likumprojekts stingrākas prasības neparedz
Direktīvas 2009/81/EK
33.panta 7.punkta 1. daļa
ADJIL 37. panta divpadsmitās daļas  1. punkts
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts stingrākas prasības neparedz
Direktīvas 2009/81/EK

33.panta 4.punkts
ADJIL 37. panta otrā daļa
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts stingrākas prasības neparedz
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Rīcības brīvība tiek izmantota no minētās direktīvas 30. panta 1. punktā un 33. panta 3. punktā noteiktais paziņojums par iepriekšēja informatīva paziņojuma publicēšanu nevis pircēja profilā, bet gan Iepirkumu uzraudzības biroja tīmekļvietnē un Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī.
Rīcības brīvība tiek izmantota arī no minētās direktīvas 33. panta 7.punkta pirmās daļas attiecībā uz izvēli par termiņa saīsināšanu uz 10 dienām pieteikumu iesniegšanai, kad paziņojums nosūtīts elektroniski. 
Tiek izmantota minētās direktīvas 33.panta 4.punktā noteiktā rīcības brīvība, un saskaņā ar minētajā direktīvas normā paredzēto ADJIL 37.panta otrajā daļā ir paredzēts par septiņām dienām saīsināts minimāli nosakāmais pieteikumu iesniegšanas termiņš gadījumā, kad iepirkuma līguma paredzamā līgumcena ir vienāda ar Ministru kabineta noteikto līgumcenas robežvērtību vai lielāka (t.i., 30 dienas pēc dienas, kad paziņojums par līgumu ir nosūtīts Eiropas Savienības Publikāciju birojam publicēšanai Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī), jo izpildās minētajā direktīvas normā paredzētais attiecībā uz paziņojuma par līgumu nosūtīšanu.
 
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka likumprojekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Likumprojekts ir izstrādāts, lai Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likumā pārņemtu ar Regulu 2019/1780 izveidotās standarta veidlapas, tehniski aizstājot šobrīd lietotās ar Regula 2015/1986 izveidotās standarta veidlapas. Ņemot vērā, ka minēto veidlapu lietotāji ir pasūtītāji Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likuma izpratnē, veicot likumprojektā minētos grozījumus sabiedrības intereses netiek ietekmētas, kā arī šādu grozījumu veikšana nevarētu radīt interesi sabiedrībā. 

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Iepirkumu uzraudzības birojs

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi