Anotācija

24-TA-2969: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Izmantot digitalizācijas priekšrocības iedzīvotājiem, uzņēmumiem, pētniecības organizācijām un publiskajām iestādēm" 1.3.1.1. pasākuma "IKT risinājumu un pakalpojumu attīstība un iespēju radīšana privātajam sektoram" projekta "E-valdības ieviešana, Vienotā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portāla 2. kārta" pases apstiprināšanu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Deklarācija par Ministru kabineta iecerēto darbību
Apraksts
Projekta ārkārtas īstenošana ir noteikta ar valdības lēmumu – MK 2024. gada 20. janvāra rīkojumu Nr.55 "Par Valdības rīcības plānu Deklarācijas par Evikas Siliņas vadīta Ministru kabineta iecerēto darbību īstenošanai", kurā valdības deklarācijas uzdevuma – “īstenosim vienotu valsts informācijas un komunikācijas tehnoloģiju politiku un uzlabosim valsts pakalpojumus, lai arī privātajiem datu devējiem būtu atvērtas iespējas ātri un ērti pielāgoties sistēmu izmaiņām” – īstenošanai paredzēts rīcības plāna pasākums Nr. 19.10. “Izveidota Ministru kabineta darba digitālā transformācija, pilnībā pārejot uz e-valdību, attīstot vienotā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portāla (TAP) 2. kārtu”.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Īstenot TAP portāla 2.kārtu un izveidot:
1) Ārkārtas moduli, lai nodrošinātu nepārtrauktu valdības darbu un lēmumu pieņemšanu, kā arī nepārtrauktu valsts pārvaldes darbu tiesību aktu projektu izstrādē;
2) Vadības paneli un uzkrāto datu analīzes rīku;
3) Arhīva moduli TAP portālā uzkrātās informācijas centralizētai nodošanai valsts arhīva glabāšanā;
Kā arī nodrošināt plašāku sabiedrības iesaisti tiesību aktu izstrādes un lēmumu pieņemšanas procesā. Uzlabot TAP portālā digitālo piekļūstamību sabiedrībai. Atvērt divas jaunas atvērto datu kopas.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ņemot vērā ģeopolitiskās situācijas izmaiņas, var prognozēt tādus reālus ārējus apstākļus (piemēram, kiberuzbrukuma draudus u.c.), kuru iestāšanās gadījumā valsts pārvaldes un valdības darbs varētu tikt apturēts un paralizēts, jo pašlaik TAP portāls (bez Ārkārtas moduļa izveides u.c.) var nespēt nodrošināt sekmīgu un nepārtrauktu valdības darbu. Papildus jāņem vērā, ka TAP portālam ir jāatbilst izvirzītajām drošības prasībām, kas nepārtraukti tiek un tiks pastiprinātas, ņemto vērā hibrīdkara draudu apstākļus. Valsts pārvaldes resursi ir ierobežoti, tāpēc jo īpaši svarīga ir to lietderīga un efektīva izmantošana. Arī digitālās transformācijas process pieprasa mērķtiecīgi izmantot esošos un veidot jaunus digitālos rīkus inovatīvu digitālo pakalpojumu un risinājumu radīšanai, kas ietaupa valsts pārvaldes, sabiedrības un uzņēmēju resursus, kā arī mazina administratīvo slogu (lieku darbību novēršana, laika ekonomija, resursu ekonomija u.c.), sekmē datos balstītu lēmumu pieņemšanu un uzlabo sabiedrības iesaistes iespējas lēmumu pieņemšanas procesā. Tādējādi kritiski nepieciešams pilnveidot TAP portālu, ieviešot jaunu un drošu tā funkcionalitāti.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ņemot vērā ģeopolitiskās situācijas izmaiņas, var prognozēt tādus reālus ārējus apstākļus (piemēram, kiberuzbrukuma draudus u.c.), kuru iestāšanās gadījumā valsts pārvaldes un valdības darbs varētu tikt apturēts un paralizēts, jo pašlaik TAP portāls var nespēt nodrošināt sekmīgu un nepārtrauktu valdības darbu. Papildus jāņem vērā, ka TAP portālam ir jāatbilst izvirzītajām drošības prasībām, kas nepārtraukti tiek un tiks pastiprinātas, ņemto vērā hibrīdkara draudu apstākļus. TAP portālām jānodrošina valdības funkciju izpildes stabilitāte un nepārtrauktība pat kiberuzbrukumu gadījumā.
Risinājuma apraksts
Tiks izveidots TAP portāla ārkārtas modulis.
Problēmas apraksts
Nav nodrošināta centralizēta TAP uzkrātās informācijas ilgtermiņa saglabāšana un tās nodošana Latvijas Nacionālā arhīva Vienotajā valsts arhīvu informācijas sistēmā.
Risinājuma apraksts
Tiks izveidots TAP portāla arhīva modulis.
Problēmas apraksts
TAP portālā augstākā līmeņa vadītājiem nav skaidra un viegli pieejama informācija par uzdevumu izpildes gaitu, darbinieku noslodzi un darba organizēšanas iespējām. TAP portāla uzkrātie dati netiek plaši izmantoti datos balstītu lēmumu pieņemšanā, kas samazina subjektivitātes un kļūdu risku, kā arī veicina precīzākus, efektīvākus un ilgtermiņā ilgtspējīgus risinājumus.
Risinājuma apraksts
Tiks izveidots vadības panelis un datu analīzes rīks.
Problēmas apraksts
Jānodrošina TAP portāla labāka pieejamība un piekļūstamība, lai TA izstrādē un lēmumu pieņemšanā varētu iesaistīties vēl plašākas sabiedrības grupas, tādējādi uzlabojot TA kvalitāti un sabiedrības līdzdalības atklātību. Jāatver jaunas datu kopas. 
Risinājuma apraksts
Tiks paplašināti TAP portāla sabiedrības līdzdalības e-pakalpojumi un to piekļūstamība. Tiks nodrošinātas papildus atvērto datu kopas.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Ir izvērtēti dažādi risinājumi un izvēlēts visefektīvākais risinājums, kas aprakstīts projekta Pasē (MK Rīkojuma pielikums).
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
TAP portāla 2. kārtas sociālekonomiskā ietekme ir vērtējama kā ļoti pozitīva gan no laika ietaupījuma, gan no resursu efektīvākas izmantošanas. Kopējais laika ietaupījums no dažādiem moduļiem var svārstīties no 10% līdz 30% atkarībā no mērķgrupas un ieguvuma veida. Šis ieguldījums radīs ilgtermiņa uzlabojumus visās iesaistītajās jomās, uzlabojot valdības darbības nodrošināšanas efektivitāti, sabiedrības apmierinātību un uzņēmējdarbības vidi Latvijā.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Reformas, ar kurām projekts saistīts:
1) Valsts pārvaldes darbības efektivitātes uzlabošana. Valsts pārvaldes modernizācijas plāns 2023. –2027. gadam paredz valdības lēmumu pieņemšanas procesa modernizāciju, attīstot jaunu TAP portāla funkcionalitāti, lai nodrošinātu sabiedrībai pieejamāku līdzdalību un valsts pārvaldei efektīvāku un ātrāku tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas procesu.

2) MK darba digitālā transformācija (e-valdība). Digitālās transformācijas pamatnostādnes 2021.-2027. gadam 4.4.5.2. un 4.4.9.6. punkts paredz nacionālās drošības un informācijas telpas stiprināšanu un sabiedrības informēšanu un iesaisti, izmantojot digitālās vides iespējas.

3) Latvijas Nacionālais attīstības plāns 2021.-2027.gadam, kura rīcības virziens Nr. 307 un Nr.316 un pasākums Nr.444 paredz TAP 2. kārtas izveidi, kā arī paredz mūsdienu tehnoloģiju un racionālas, resursu efektīvas, lietotājorientētas un atvērtas pārvaldības ieviešanu, lai kvalitatīvi nodrošinātu publiskos pakalpojumus, ievērojot “primāri digitāls”, proaktīvas pakalpojumu sniegšanas un vienreizes principu, kā arī veiktu valsts pārvaldes un pašvaldību IKT infrastruktūras un atbalsta procesu optimizāciju un centralizāciju.

4) Valsts kancelejai kā finansējuma saņēmējam sniegtais atbalsts nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, jo tas tiks piešķirts valsts deleģētas funkcijas veikšanai.

5) Paskaidrojums par atvērto datu kopu “5.4.1. Dati par personu dalību lēmumu izstrādes un pieņemšanas procesā” - minētā datu kopa nesaturēs konkrētus personas datus, bet tikai statistiku par tiem.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Uzlabota kopējā sabiedrības līdzdalības iespēja TA izstrādē. Paplašināta informācijas pieejamība TAP portālā.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Pieejamas papildu divas atvērto datu kopas. Uzlabota kopējā sabiedrības līdzdalības iespēja TA izstrādē. Paplašināta informācijas pieejamība TAP portālā.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?
-

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?
-

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?
-

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
-
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
212 500
0
425 000
0
680 000
722 500
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
212 500
0
425 000
0
680 000
722 500
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
250 000
0
500 000
0
800 000
850 000
2.1. valsts pamatbudžets
0
250 000
0
500 000
0
800 000
850 000
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-37 500
0
-75 000
0
-120 000
-127 500
3.1. valsts pamatbudžets
0
-37 500
0
-75 000
0
-120 000
-127 500
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-37 500
-75 000
-120 000
-127 500
5.1. valsts pamatbudžets
-37 500
-75 000
-120 000
-127 500
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Projekta izmaksas plānotas 2 400 000 euro, tai skaitā Eiropas savienības fondu finansējums 2 040 000 euro apmērā un valsts budžeta finansējums 360 000 euro apmērā:
1) TAP portāla 2. kārtas tehniskās specifikācijas un iepirkumu nolikumu izstrāde, autoruzraudzība un TAP2 ieviešanas kvalitātes kontrole. (240 000 euro)
2) TAP portāla 2. kārtas programmatūras izstrāde, tai skaitā, datu apmaiņas pilnveidojumi ar Valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Latvijas Vēstnesis" Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas sistēmu. (1 344 000 euro).
3) TAP portāla 2. kārtas programmatūras uzturēšana, garantijas nodrošināšana un izmaiņu pieprasījumu veikšana. (336 000 euro).
Kopā 1 920 000 euro
4) Pārējās izmaksas (projekta vadība, personāls, komunikācija, apmācības u.c.) (480 000 euro).
Pavisam kopā 2 400 000 euro. 
*Norādītās izmaksas ir indikatīvas
Budžeta ieņēmumi ir finansējuma Eiropas Reģionālā attīstības fonda daļa 85 procentu apmērā no projekta attiecināmām izmaksām. Budžeta izdevumi ir kopējais projekta ieviešanai nepieciešamais publiskais finansējums (Eiropas Reģionālais attīstības fonda un valsts budžeta finansējums), kas sastāda 100 procentu apmēru no projekta attiecināmām izmaksām.
Projektu plānots ieviest no 2025. gada III ceturkšņa līdz 2028. gada 31. decembrim. Pirmajā ieviešanas gadā plānots mazākais finansējums, turpmākajos gados finansējumu pakāpeniski plānots palielināt.
Indikatīvais finansējuma sadalījums pa gadiem (var tikt precizēts pēc projekta apstiprināšanas):
2025. gads: kopējais finansējums ir 250 000 euro, no tā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums – 212 500 euro, valsts budžeta līdzfinansējums – 37 500 euro; 
2026. gads: kopējais finansējums ir 500 000 euro, no tā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums – 425 000 euro, valsts budžeta līdzfinansējums – 75 000 euro;
2027. gads: kopējais finansējums ir 800 000 euro, no tā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums –680 000 euro, valsts budžeta līdzfinansējums – 120 000 euro;
2028. gads: kopējais finansējums ir 850 000 euro, no tā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums  -  722 500 euro, valsts budžeta līdzfinansējums – 127 500 euro.
Pēc projekta pabeigšanas tiek paredzētas projekta rezultātu uzturēšanas izmaksas, kuru apmērs tiek plānots ne vairāk kā 384 000 euro gadā, kas saskaņots ar Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministriju 31.10.2024. atzinumu Nr.11-1/6408.
TAP portāls ir liela mēroga IKT projekts, kas aptver visu valsts pārvaldi, nodrošinot valdības darba drošību un nepārtrauktību, tai skaitā kiberapdraudējuma apstākļos. Lai nodrošinātu projekta ilgtspēju un kvalitāti, ir būtiski paredzēt atbilstošus finanšu līdzekļus tā uzturēšanai. Galvenie pamatojuma punkti:
Sistēmas nepārtrauktība un pieejamība (24/7):
Lai TAP portāls darbotos nepārtraukti un būtu pieejams Ministru kabinetam, ministrijām, to padotības iestādēm, NVO un jebkuram sabiedrības pārstāvim, ir nepieciešama regulāra tehniskā uzturēšana. Tas ietver:
- serveru un datubāzu darbības uzraudzību;
- augstu pieejamības līmeņa nodrošināšanu (SLA).
Kiberdrošības pasākumi un risinājumi:
TAP portāls ir kritiska sistēma valsts pārvaldē, tādēļ nepieciešami pastāvīgi drošības uzlabojumi un monitorings, lai mazinātu kiberapdraudējuma riskus. Uzturēšanas izmaksās ietilpst:
- regulāri drošības auditi un ievainojamību skenēšana;
- drošības uzlabojumu ieviešana un reakcija uz jaunākajiem draudiem;
- incidentu identificēšana un novēršana reālajā laikā.
Programmatūras atjauninājumi un uzlabojumi:
Sistēmas uzturēšanai ir nepieciešami:
- regulāri tehnoloģiskie atjauninājumi, lai nodrošinātu sistēmas efektivitāti un drošību;
- atbilstība jaunākajiem tehniskajiem standartiem un integrācijas ar citām valsts pārvaldes informācijas sistēmām.
Lietotāju atbalsts un apmācības:
Projekts aptver visu valsts pārvaldi, tādēļ ir svarīgi nodrošināt:
- lietotāju apkalpošanu un problēmu risināšanu (Helpdesk);
- sistēmas lietotāju apmācības un informēšanas pasākumus, kas sekmē efektīvu TAP portāla lietošanu.
Infrastruktūras uzturēšana:
Lai TAP portāls darbotos efektīvi, ir nepieciešama:
- mākoņtehnoloģiju un serveru infrastruktūras uzturēšana;
- rezerves kopēšanas un datu atjaunošanas procesu nodrošināšana, lai izvairītos no datu zudumiem.
Sistēmas mērogojamība un uzlabojumi:
Valsts pārvaldes vajadzības attīstās, tāpēc sistēmai jāspēj pielāgoties jauniem uzdevumiem un lietotāju skaita pieaugumam. Uzturēšanas izmaksās ietilpst arī:
- jaunu funkcionalitāšu izstrāde;
- sistēmas mērogošanas iespējas atbilstoši lietotāju pieprasījumam.
Secinājums:
Uzturēšanas izmaksas 20% no izstrāžu izmaksām jeb (384 000 EUR), kas TAP gadījumā izstrādei paredzētas ir 1,92 milj. apmērā, ir saprātīgs un pamatots apjoms, lai nodrošinātu TAP portāla ilgtermiņa drošību, darbības nepārtrauktību un tehnisko uzturēšanu. Šādas izmaksas ir ierasta prakse lielos IKT projektos, kas ir būtiski valsts funkciju veikšanai un ir saskaņotas ar Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministriju. Nenodrošinot pienācīgu uzturēšanu, pastāv risks, ka TAP portāla darbība kļūs neefektīva, novecojusi un neaizsargāta pret drošības apdraudējumiem.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija

1) Valsts kanceleja nepieciešamo finansējumu lūgs pārdalīt no 74.resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas „Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai” un finansējumu projekta rezultātu uzturēšanas izmaksu segšanai pieprasīs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
2) Saistībā ar esošo TAP portāla 1. kārtas uzturēšanas finansējumu Valsts kancelejas budžetā 2025. un turpmākajiem gadiem ir paredzēts finansējums saskaņā ar Ministru kabineta 2017. gada 31. augusta rīkojumu Nr. 469 "Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 10.0. versija)”.
TAP tīrās uzturēšanas izdevumi gadā sastāda 253 947 euro, kas ietver (Licences uzturēšana 950 euro, lietotāju atbalsts 17 026 euro, LVRTC mākoņdatošanas pakalpojumi 36 300 euro, TAP drošības audits 12 000 euro, TAP uzturēšana 18 7671 euro). Secināms, ka šobrīd piešķirtie uzturēšanas līdzekļi ir vairāk kā nepietiekami, jo tie nesedz pat pamatuzturēšanu, nemaz nerunājot par izmaiņu pieprasījumu izstrādi, kas vispār nav iespējama. TAP portāls ir masīva centralizēta sistēma, kas nodrošina MK darbu un centralizētu tiesību aktu izstrādi. TAP portālam ir regulāri nepieciešams attīstīties un nodrošināt daudzo lietotāju aktuālās prasības. Papildus TAP portālam jānodrošina atbilstības visām kiberdrošības prasībām u.c.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Projekts izstrādāts atbilstoši Ministru kabineta izveidotās Digitālās komitejas pieņemtajam lēmumam, kurš tika balstīts Valsts kancelejas sniegtajā pamatojumā un nepieciešamībā īstenot TAP portāla turpmāku attīstību, veidojot gan jaunas funkcionalitātes iespējas, gan pilnveidojot esošās iespējas. Attiecībā uz sabiedrības pārstāvju iespējām TAP portālā, plānotie uzlabojumi tiks veikti saskaņā ar TAP portāla darbības laikā saņemtajiem ierosinājumiem no TAP portāla lietotājiem, to skaitā, biedrībām un nodibinājumiem, kā arī iecerēts funkcionalitāti pilnveidot atbilstoši priekšlikumiem, kas tika saņemti no iesaistītajām pusēm Ministru kabineta 2024.gada 15.oktobra noteikumu Nr. 639 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" izstrādes procesā. 

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts kanceleja
  • VSIA "Latvijas Vēstnesis"
  • Valsts kase
  • Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs
  • Latvijas Nacionālais arhīvs

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Tiks paplašināti TAP portāla Sabiedrības iesaistes e-pakalpojumi:
- Nodrošināta plašāka sabiedrības līdzdalība tiesību aktu izstrādē un lēmumu pieņemšanā, uzlabojot interešu atklātību un tiesību aktu kvalitāti.
- Paplašināta TAP portāla digitālā piekļūstamība un pieejamība sabiedrībai, nodrošinot vienlīdzīgu pieeju informācijai un pakalpojumiem visiem iedzīvotājiem, neatkarīgi no viņu vajadzībām un spējām. Izveidoti un paplašināti sabiedrības līdzdalības e-pakalpojumi.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Lai samazinātu kiberapdraudējuma riskus, TAP2 ietvaros TAP portāls tiks papildināts ar Ārkārtas moduli, Arhīva moduli,  Vadības paneli, Datu analīzes rīku. Tiks   paplašinātas Sabiedrības iesaistes iespējas tiesību aktu izstrādē un lēmumu pieņemšanā. Tiks uzlabota TAP portāla digitālā piekļūstamība un uz Atvērto datu portālu nodotas 2 papildu datu kopas.

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Ietekmes apraksts sniegts anotācijas 1.sadaļā. 

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Latvijas Nacionālais attīstības plāns 2021.-2027.gadam, kura rīcības virziens Nr. 307 un Nr.316 un pasākums Nr.444 paredz TAP portāla 2. kārtas izveidi, kā arī paredz mūsdienu tehnoloģiju un racionālas, resursu efektīvas, lietotājorientētas un atvērtas pārvaldības ieviešanu, lai kvalitatīvi nodrošinātu publiskos pakalpojumus, ievērojot “primāri digitāls”, proaktīvas pakalpojumu sniegšanas un vienreizes principu, kā arī veiktu valsts pārvaldes un pašvaldību IKT infrastruktūras un atbalsta procesu optimizāciju un centralizāciju.

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Tiks paplašināta TAP portāla pieejamība sabiedrībai, nodrošinot vienlīdzīgu pieeju informācijai un pakalpojumiem visiem iedzīvotājiem, neatkarīgi no viņu vajadzībām un spējām. Izveidoti un paplašināti sabiedrības līdzdalības e-pakalpojumi. Piekļūstamības uzlabojumi tiks veikti ievērojot:
2020. gada 14. jūlija Ministru kabineta noteikumus Nr. 445 “Kārtība, kādā iestādes ievieto informāciju internetā”;
Standartus:
LVS EN ISO 9241-210:2019 Cilvēka un sistēmas mijiedarbības ergonomika. 210.daļa: Cilvēkorientēta interaktīvo sistēmu projektēšana (ISO 9241-210:2019);
LVS EN 301549:2021 IKT produktu un pakalpojumu pieejamības prasības.

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
TAP portāla turpmākās attīstības būtiska daļa ir iecere pilnveidot iespējas sabiedrības pārstāvjiem (indivīdiem, formālām un neformālām organizācijām) uzzināt par aktuālo un iesaistīties lēmumu izstrādes un pieņemšanas procesos. Līdzdalības iespēju, e-pakalpojumu lietošanas ērtums un pieejamība, arī informācijas pieejamība un izsekojamība sekmēs sabiedrības vēlmi iesaistīties, tādējādi sniedzot ieguldījumu pilsoniskās sabiedrības attīstībā. Iecerētās jaunās datu kopas sniegs iespēju apkopot un izvērtēt līdzdalības norišu ietekmi uz projektu saturu, kā arī apzināt un analizēt patieso situāciju saistībā ar sabiedrības pārstāvju iesaisti lēmumu pieņemšanas procesā. Pieejami dati par veikto līdzdalības aktivitāšu sasniegtajiem rezultātiem ir būtiski gan valsts pārvaldei, gan arī nevalstiskajām organizācijām, piemēram, biedrība "Latvijas Pilsoniskā alianse" ik gadu veic izvērtējumu par NVO iesaisti lēmumu pieņemšanas procesos. Datu pieejamība dos iespēju piedāvāt pamatotus priekšlikumus lēmumu izstrādes procesa uzlabošanai sabiedrības interesēs. 

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk