Anotācija (ex-ante)

24-TA-345: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par investīcijas 2.1.2.1.i. "Centralizētās platformas un sistēmas" nolūka "Pašvaldību pakalpojumu digitālā transformācija un pašvaldību atbalsta procesu modernizācija un centralizācija, t. sk. sadarbībā ar valsts pārvaldes institūcijām" projekta "Izglītību apliecinošo dokumentu reģistrs" pases un koplietošanas pakalpojumu attīstības plāna apstiprināšanu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Rīkojuma projekts izstrādāts saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumu Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi" nosacījumiem.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekta mērķis ir līdz 2026. gada 31. maijam izstrādāt IS “Izglītību apliecinošo dokumentu reģistrs” un veikt Valsts pārbaudījumu informācijas sistēmas e-pakalpojuma “Pieteikšanās apliecības, sertifikāta vai to dublikāta saņemšanai” pilnveidi, paplašinot tā funkcionalitāti, lai nodrošinātu visām personām iespēju apskatīt informāciju par saviem iegūtajiem valsts atzītajiem pamatizglītību un vidējo izglītību apliecinošajiem dokumentiem, nepieciešamības gadījumā lejuplādēt elektroniski izsniegtos izglītības dokumentus. 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Šobrīd Valsts izglītības informācijas sistēmā (turpmāk - VIIS) tiek uzkrāta informācija par izsniegtajiem valsts atzītajiem izglītības dokumentiem, tomēr VIIS nav pieejami paši dokumenti, jo tie, izņemot centralizēto eksāmenu sertifikātus, tiek izsniegti papīra formā, kā arī personai pašai nav iespēja apskatīt / izmantot informāciju par tiem.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Personām šobrīd nav pieejama iespēja saņemt elektroniskā formā dokumentus par tās iegūtajiem valsts atzītajiem pamatizglītību un vidējo izglītību apliecinošajiem dokumentiem, nepieciešamības gadījumā lejupielādējot elektroniski izsniegtos izglītības dokumentus.
Nav iespējas elektroniski pieprasīt izsniegt izglītības dokumenta atvasinājumu dokumenta oriģināla nozaudēšanas gadījumā.
Risinājuma apraksts
Rīkojuma projektam ir pievienots pielikums "Investīcijas “2.1.2.1.i. nolūka "Pašvaldību pakalpojumu digitālā transformācija un pašvaldību atbalsta procesu modernizācija un centralizācija, t. sk. sadarbībā ar valsts pārvaldes institūcijām” projekta  “Izglītību apliecinošo dokumentu reģistrs” pase", kurā sniegta informācija par projekta mērķi un tā galvenajiem ieguvumiem.
Papildinot Valsts pārbaudījumu informācijas sistēmas (turpmāk – VPS) e-pakalpojumu “Pieteikšanās apliecības, sertifikāta vai to dublikāta saņemšanai” (EP-226), personai būs iespēja apskatīt informāciju par saviem iegūtajiem valsts atzītajiem pamatizglītību un vidējo izglītību apliecinošajiem dokumentiem, nepieciešamības gadījumā lejupielādēt elektroniski izsniegtos izglītības dokumentus vai sūtīt saiti par savu izglītību apliecinošo informāciju.
Izglītību apliecinošo dokumentu reģistrā turpmāk plānots, ka tiek uzkrāta ne tikai informācija par izsniegtajiem valsts atzītajiem izglītības dokumentiem, bet tiek izveidota iespēja sagatavot elektronisko dokumentu, ieskaitot dokumentu pielikumus.
Izglītību apliecinošo dokumentu reģistrs tiks veidots balstoties uz definētiem datu apmaiņas standartiem un to nākamajās attīstības kārtās varēs papildināt ar citiem izglītības dokumentiem, piemēram, augstākās izglītības iestāžu izsniegtajiem diplomiem.
Projekta termiņa ietvarā tiks radīts normatīvais regulējums pārejai uz elektronisku valsts atzītu izglītības dokumentu izsniegšanu (kopš 2023. gada elektroniski tiek izsniegti tikai centralizēto eksāmenu sertifikāti, profesionālās kvalifikācijas apliecības un valsts valodas prasmes apliecības) par pamatizglītības un vidējās izglītības apguvi. Kā arī tiks apstiprināts tiesiskais regulējums, kas nosaka projekta ietvaros izveidoto/attīstīto informācijas un komunikācijas tehnoloģiju risinājumu vai izveidotās centralizētās funkcijas un koplietošanas pakalpojuma darbību un lietošanu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Salīdzināta situācija ar projektu un bez projekta.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Rīkojuma projektam ir pievienots pielikums "Investīcijas “2.1.2.1.i. nolūka "Pašvaldību pakalpojumu digitālā transformācija un pašvaldību atbalsta procesu modernizācija un centralizācija, t. sk. sadarbībā ar valsts pārvaldes institūcijām” projekta  “Izglītību apliecinošo dokumentu reģistrs” pase", kurā novērtēti projekta ekonomiskie ieguvumi, veicot projekta izmaksu un ieguvumu analīzi. Izmaksu un ieguvumu analīze ir projekta ekonomiskās ietekmes izvērtējuma metode, kas nosaka, vai projekts ir vēlams no publiskās labklājības viedokļa. Izmaksu un ieguvumu analīze tika piemērota projekta pārskata periodam – 15 gadi pēc projekta īstenošanas, t. i., no tā ieguldījumu uzsākšanas brīža 2026. gadā līdz 2040. gadam (ieskaitot).  
Pēc projekta iesniedzēja iecerēm projektā tiks radīti šādi sociālekonomiskie ieguvumi gan pašvaldībām, kuras izmantos projektā ietvaros izveidotos IKT risinājumus, gan iedzīvotājiem: 
1) Ieviešot unificētu e-pakalpojumu, samazināsies iedzīvotāju administratīvais slogs un pakalpojumu saņēmējiem ietaupīsies laiks un finanšu resursi, salīdzinot ar pakalpojumu izmantošanu klātienē.  
Pieņemot, ka iedzīvotāji pakāpeniski palielinās e-pakalpojumu izmantošanas intensitāti no 47 % projekta periodā un pēc projekta līdz 100%, projekta pašvaldības ietaupīs ap 7,8 milj. euro. 
2) Izstrādājot integrāciju ar Latvijas valsts arhīvu dokumentu elektroniskai nodošanai, tiek iegūts ietaupījums arhīva telpu izmaksām papīra dokumentu glabāšanai, kā arī e-pakalpojumu ieviešana samazinās pašvaldību administratīvo slogu. 
Pieņemot, ka pašvaldību pakalpojumu sniegšanā iesaistītie pašvaldību darbinieki tērēs mazāk resursu, laika produktivitātes uzlabojums būs vismaz 15%. Plānots, ka Latvijas pašvaldības projekta pārskata periodā ietaupīs ap 1,4 milj. euro. 
3) Samazinātas iestāžu izmaksas, elektroniski apkopojot statistikas informāciju par izglītības dokumentu datiem.
Pieņemot, ka pašvaldību pakalpojumu sniegšanā iesaistītie pašvaldību darbinieki tērēs mazāk resursu, laika apkopotu statistiku par izsniegtajiem izglītības dokumentiem prognozēts, ka Latvijas pašvaldības pēc projekta īstenošanas ietaupīs ap 52 tūkst. euro. 

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Projekta īstenotājs apliecina, ka projekta ietvaros tiks izstrādāts Izglītības apliecinošo dokumentu reģistrs un veikta Valsts pārbaudījumu informācijas sistēmas e-pakalpojuma “Pieteikšanās apliecības, sertifikāta vai to dublikāta saņemšanai” (EP-226) pilnveide, paplašinot tā funkcionalitāti.
Apliecinām, ka nepastāv dubultā finansējuma risks.
Atbilstoši Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumu Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi" 13.9.3.apakšpunktam, projekta ietvaros komercdarbības atbalsts nav plānots un netiks sniegts.
Investīcijas projekta līdzekļi tiks ieguldīti tikai "Izglītības apliecinošo dokumentu reģistrs" izstrādē un Valsts pārbaudījumu informācijas sistēmas e-pakalpojuma “Pieteikšanās apliecības, sertifikāta vai to dublikāta saņemšanai” (EP-226) pilnveidei, paplašinot tā funkcionalitāti.

Vienlaikus, Izglītības un zinātnes ministrijai kā finansējuma saņēmējam, sniegtais atbalsts nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, jo tas tiks piešķirts valsts deleģētas funkcijas veikšanai.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Tiks uzlabota informācijas pieejamība visām sabiedrības grupām, t.i., visiem Latvijas iedzīvotājiem, kuri saņēmuši valsts atzītus pamatizglītības un vidējās izglītības apliecinošus dokumentus, tie būs pieejami digitālā vidē. Privātpersonām tiks samazināts administratīvais slogs, jo tām būs iespējas reģistrā esošos dokumentus lejuplādēt un izmanot pēc nepieciešamības.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Projekta īstenošana radīs pozitīvu ietekmi juridiskajām personām - visām Latvijas formālās izglītības iestādēm tiks uzlabota informācijas pieejamība elektroniski un vienuviet. Iestādes iegūs jaunu, mūsdienīgu, piekļūstamības un drošības prasībām atbilstošu informācijas sistēmu - Izglītību apliecinošo dokumentu reģistrs un tai tiks nodrošināta centralizēta uzturēšana.

Pozitīvu ietekme būs pašvaldību iestādēm, tā kā tiks samazinātas pašvaldību iestāžu izmaksas, elektroniski apkopojot statistikas informāciju par izglītības apliecinošo dokumentu izsniegšanu un izglītības apliecinošu dokumentu uzglabāšanu.
E-pakalpojumu pilnveides rezultātā tiks samazināts pašvaldību izglītības iestāžu administratīvais slogs, netiks sagatavoti izsniegšanai izglītību apliecinošie dokumenti papīra formā, tā kā tie būs pieejami digitālā vidē.

Savukārt projekta īstenošanā iesaistītajiem (Izglītības un zinātnes ministrijai) projekts radīs papildu slodzi - papildu darbi, kas saistīti ar informācijas sistēmas uzturēšanu, ko nodrošinās esošo darba resursu ietvaros.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
247 250
0
1 934 750
0
1 318 000
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
247 250
0
1 934 750
0
1 318 000
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
278 172
0
2 278 048
0
1 568 530
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
278 172
0
2 278 048
0
1 568 530
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-30 922
0
-343 298
0
-250 530
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-30 922
0
-343 298
0
-250 530
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-30 922
-343 298
-250 530
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Budžeta ieņēmumu un izdevumu sadalījums ir norādīts, ņemot vērā indikatīvo investīcijas īstenošanas laika grafiku un Atveseļošanas fonda plānā norādīto investīciju finansējuma apguvi pa gadiem.

Investīcijas projektu plānots īstenot no 2024.gada septembra līdz 2026.gada 31.maijam.
Kopējais investīcijas projekta īstenošanas izdevumu apmērs plānots no Atveseļošanas fonda plāna finansējuma 3 500 000 EUR apjomā (2 975 000 euro pakalpojumu izmaksas, kurām tiek piemērots PVN; 525 000 euro, atlīdzības izmaksas - PVN netiek piemērots), bet valsts budžeta finansējums pievienotās vērtības nodokļa (PVN) izmaksu segšanai 624 750 EUR (2 975 000 euro *21%).
Kopējais projekta īstenošanas finansējums 4 124 750 EUR


Projekta izstrādes izmaksu sadalījums pa gadiem (provizoriski):

2024.gada plānotie izdevumi, pavisam kopā 278 172 EUR, no tiem:
plānotās izmaksas no Atveseļošanas fonda finansējuma projekta aktivitātēm (bez PVN)  247 250 EUR;
bet PVN (21%) 30 922 EUR apmērā no valsts budžeta;

2025.gada plānotie izdevumi, pavisam kopā 2 278 048 EUR, no tiem:
plānotās izmaksas no Atveseļošanas fonda finansējuma projekta aktivitātēm (bez PVN) 1 934 750 EUR;
bet PVN (21% ) 343 298 EUR apmērā no valsts budžeta;

2026.gada plānotie izdevumi, pavisam kopā 1 568 530 EUR, no tiem:
plānotās izmaksas no Atveseļošanas fonda finansējuma projekta aktivitātēm (bez PVN) 1 318 000 EUR;
bet PVN (21%) 250 530 EUR apmērā no valsts budžeta.

Pēc investīcijas projekta īstenošanas ikgadējās uzturēšanas izmaksas tiek plānotas līdz 20% no izstrādes izmaksām - 2026. gadā ne vairāk kā 343 500 euro (par periodu pēc projekta pabeigšanas: jūnijs - decembris) un turpmākajos gados ne vairāk kā 589 000 euro gadā. Detalizēts aprēķins uzturēšanas izmaksu segšanai tiks sniegts finansējuma pieprasīšanas brīdī pamatojoties uz izstrādāto risinājumu.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Pēc projekta pabeigšanas, nepieciešamie valsts budžeta līdzekļi projekta rezultātu uzturēšanas izmaksām, normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā tiks pieprasīti no 74.resora “Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 01.00.00 "Apropriācijas rezerve" un normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā attiecīgi precizēti bāzes izdevumi turpmākajiem gadiem.

4.1.1. Ministru kabineta 2023. gada 6, jūnija noteikumi Nr.274 "Kārtība, kādā izsniedzami valsts atzīti vispārējās izglītības dokumenti"

Pamatojums un apraksts
MK noteikumos jāveic grozījumi, normatīvajā regulējumā paredzot pakāpenisku pāreju uz valsts atzītu pamatizglītības un vispārējās izglītības apliecinošo dokumentu izsniegšanu elektroniski.
Atbildīgā institūcija
Izglītības un zinātnes ministrija

4.1.2. Ministru kabineta 2019. gada 25. jūnija noteikumi Nr.276 "Valsts izglītības informācijas sistēmas noteikumi"

Pamatojums un apraksts
MK noteikumos jāveic grozījumi, papildinot, ka valsts atzīti pamatizglītības un vispārējās izglītības apliecinošie dokumenti būs pieejami elektroniski, pakāpeniski paredzot pāreju no papīra veida dokumentiem uz elektroniskiem dokumentiem, kā arī, ka paplašināta e-pakalpojuma “Pieteikšanās apliecības, sertifikāta vai to dublikāta saņemšanai” (EP-226) funkcionalitāte, lai persona var redzēt un var lejuplādēt izglītības apliecinošo dokumentu.
Atbildīgā institūcija
Izglītības un zinātnes ministrija

4.1.3. Ministru kabineta 2022. gada 15. februāra noteikumi Nr.117 "Valsts pārbaudījumu informācijas sistēmas noteikumi"

Pamatojums un apraksts
MK noteikumos jāveic grozījumi, normatīvajā regulējumā paredzot pakāpenisku pāreju uz valsts atzītu pamatizglītības un vispārējās izglītības apliecinošu dokumentu izsniegšanu elektroniski.
Atbildīgā institūcija
Izglītības un zinātnes ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
Ievērojot, ka Latvijā elektroniski izsniegti dokumenti ir leģitīmi tikai Latvijā, ja būs nepieciešams saņemt izglītības apliecinošo dokumentu papīra veidā (piemēram, lai iesniegtu mācību iestādē, darba vietā ārpus Latvijas), tas tiks sagatavots un izsniegts gan elektroniskā veidā, gan paralēli papīra veidā.
Skaidrojums
Investīcijas projekta finansējuma saņēmējs ir tiešās pārvaldes iestāde – Izglītības un zinātnes ministrija.
Sabiedrības līdzdalība tiek nodrošināta līdz ar investīcijas projekta pieejamības nodrošināšanu tiesību aktu projektu (TAP) publiskajā portālā.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija
  • Liepājas valstspilsētas pašvaldība
  • Daugavpils valstspilsētas pašvaldība
  • Ventspils valstspilsētas pašvaldība
  • Talsu novada pašvaldība
  • Kuldīgas novada pašvaldība
  • Cēsu novada pašvaldība
  • Jelgavas valstspilsētas pašvaldība
  • Biedrība “Augstākās izglītības un zinātnes informācijas tehnoloģiju koplietošanas pakalpojumu centrs”
  • Rīgas valstspilsētas pašvaldības aģentūra “Rīgas digitālā aģentūra”

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Projekta īstenošanas ietvaros tiks efektivizētas, digitalizētas un optimizētas valsts un pašvaldības procesu normatīvajos aktos noteiktās pamatdarbības funkcijas un datu aprites procesi.
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Projekta īstenošanas ietvaros tiks efektivizētas, digitalizētas un optimizētas valsts un pašvaldības procesu normatīvajos aktos noteiktās pamatdarbības funkcijas un datu aprites procesi.
 
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Projekta īstenošanas ietvaros tiks efektivizētas, digitalizētas un optimizētas valsts un pašvaldības procesu normatīvajos aktos noteiktās pamatdarbības funkcijas un datu aprites procesi.
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Projekta īstenošanas nodrošināšanā plānots iesaistīt gan Rīgas valstspilsētas pašvaldības aģentūras “Rīgas digitālā aģentūra”, gan partnerpašvaldību ekspertus un Latvijas Pašvaldību savienības deleģētos pašvaldību pārstāvjus, lai definētu biznesa prasības risinājumiem, nodrošinātu to izstrādes pārraudzību, testēšanu un ieviešanu.
Projekta īstenošanas laikā tiks veiktas pastāvīgas pašvaldību piesaistīšanas aktivitātes, lai nodrošinātu izstrādājamo/pilnveidojamo risinājumu un pakalpojumu ilgtspēju un ekspluatāciju pēc projekta beigām.  

Atbilstoši MK 14.07.2022. noteikumiem Nr.435 projekta dokumentācijai jāpievieno vismaz piecu valstspilsētu un novadu pašvaldību apliecinājumi par rīkojuma projekta satura saskaņošanu un projekta īstenošanas laikā izstrādāto un ieviesto koplietošanas risinājumu un koplietošanas pakalpojumu izmantošanu pēc projekta noslēguma saskaņā ar šo noteikumu 13.18. apakšpunktu (Noteikumu 13.1.4.2. punkts) un Latvijas Pašvaldību savienības (LPS) saskaņojums par projekta iekļaušanu pašvaldību koplietošanas platformu programmā  (Noteikumu 13.1.4.1.punkts).
Parakstīts Rīgas valstspilsētas aģentūra “Rīgas digitālā aģentūra” apliecinājums tiks pievienots TAP saskaņošanas procesā.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Tiks izveidots ar IS “Izglītību apliecinošo dokumentu reģistrs” saistīts e-pakalpojums, lai nodrošinātu personai piekļuvi saviem valsts atzītajiem pamatizglītības un vispārējo izglītību apliecinošajiem dokumentiem, kā arī lejupielādējot tos pēc nepieciešamības.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Īstenojot projekta darbības tiks izstrādāts Izglītības apliecinošo dokumentu reģistrs, ko centralizēti uzturot iespējams konsolidēt resursus un nodrošināt visām iestādēm augstāka līmeņa pakalpojumu.
Augstskolas varēs uzlabot, pilnveidot studentu uzņemšanas procesu, pilnībā to nodrošinot attālināti, jo apstrādājot tikai elektroniskos dokumentus, papildus nebūs nepieciešamība studentiem ierasties klātienē (piemēram, iesniegt, uzrādīt izglītības apliecinošos dokumentus papīra veidā).

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Personām tiks nodrošināta iespēja ar e-pakalpojuma palīdzību apskatīt / izmantot informāciju par saviem iegūtajiem valsts atzītajiem izglītību apliecinošajiem dokumentiem.

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Centralizēti nodrošināta iespēja iegūt informāciju par saviem izglītību apliecinošajiem dokumentiem. Samazināta nepieciešamība klātienes apmeklējumam formalitāšu kārtošanai.

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Samazināta nepieciešamība klātienes apmeklējumam formalitāšu kārtošanai, kas jo īpaši atvieglo personu ar invaliditāti iespējas.

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Attīstot elektronisko pakalpojumu projekta ietvaros, tiks nodrošināti Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa Regulā Nr. 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula, turpmāk - Datu regula)  minētie personas datu apstrādes principi. Izstrādājot Izglītības apliecinošo dokumentu reģistru, tiks nodrošināta atbilstoša personas datu drošība, tostarp pret neatļautu vai nelikumīgu apstrādi un pret nejaušu iznīcināšanu vai sabojāšanu, izmantojot atbilstošus tehniskos un organizatoriskos pasākumus (integritāte un konfidencialitāte), nodrošinot reģistra pieejamību un noturību. Ņemot vērā īstenošanas izmaksas un apstrādes raksturu, apmēru, kontekstu un nolūkus,  kā arī dažādas iespējamības un smaguma pakāpes risku attiecībā uz fizisku personu tiesībām un brīvībām,  tiks veikta regulāra tehnisko un organizatorisko pasākumu efektivitātes testēšana, izvērtēšana un novērtēšana, lai nodrošinātu apstrādes drošību.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Valsts atzītos izglītību apliecinošos dokumentus varēs saņemt elektroniski.

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
1. pielikums
Nosaukums
Sadarbības partnera apliecinājums - Cēsu novada pašvaldība
2. pielikums
Nosaukums
Sadarbības partnera apliecinājums - Kuldīgas novada pašvaldība
3. pielikums
Nosaukums
Sadarbības partnera apliecinājums - Daugavpils valstspilsētas pašvaldība
4. pielikums
Nosaukums
Sadarbības partnera apliecinājums - Talsu novada pašvaldība
5. pielikums
Nosaukums
Sadarbības partnera apliecinājums - Ventspils valstspilsētas pašvaldība
6. pielikums
Nosaukums
Sadarbības partnera apliecinājums - Liepājas valstspilsētas pašvaldība
7. pielikums
Nosaukums
Sadarbības partnera apliecinājums - Jelgavas valstspilsētas pašvaldība
8. pielikums
Nosaukums
Izglītības un zinātnes ministrijas apliecinājums