Anotācija

25-TA-418: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījums Ministru kabineta 2022. gada 21. jūnija noteikumos Nr. 381 "Eiropas Sociālā fonda Plus programmas materiālās nenodrošinātības mazināšanai 2021.–2027. gadam īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Tiesību akta izstrāde nepieciešama, lai:
Precizētu informāciju par Eiropas Sociālā fonda Plus programmas materiālās nenodrošinātības mazināšanai 2021.–2027. gadam (turpmāk – Programma) kopējo pieejamo finansējumu, tajā skaitā sadalījumā pa finanšu avotiem, ņemot vērā papildu pārdalīto finansējumu 30 395 560,00 euro, kas tiek pārdalīts Eiropas Savienības (ES) fondu finansējuma ietvaros.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Precizēt Ministru kabineta 2022. gada 21. jūnija noteikumos Nr. 381 "Eiropas Sociālā fonda Plus programmas materiālās nenodrošinātības mazināšanai 2021.–2027. gadam īstenošanas noteikumi"" (turpmāk – MKN Nr.381) noteikto Programmas kopējo pieejamo finansējumu, tajā skaitā sadalījumā pa finanšu avotiem.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Labklājības ministrijas (LM) informatīvajā ziņojumā "Informatīvais ziņojums par Eiropas Sociālā fonda Plus programmas materiālās nenodrošinātības mazināšanai 2021.–2027. gadam finansēšanu 2025.–2027. gadā” (pieņemts 22.10.2024. Ministru kabineta sēdes protokols Nr.45, 49.§) secināts, ka, lai turpināt sniegt pārtikas atbalstu un pamata materiālo palīdzību zemu ienākumu (trūcīgu) un krīzes situācijā nonākušām mājsaimniecībām (Latvijas iedzīvotājiem un Ukrainas civiliedzīvotājiem) līdz plānošanas perioda beigām (2025.–2027. gads), ir nepieciešams papildu finansējums.
Starpinstitūciju sanāksmju sarunās panākta vienošanās par Programmai nepieciešamā papildu finansējuma pārdali no Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmai 2021.–2027. gadam pieejamā finansējuma. Izrietoši ir sagatavoti un starpinstitūciju saskaņošanai 12.02.2025. nodoti grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 16. novembra rīkojumā Nr. 841 "Par Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmu 2021.–2027. gadam, kas tajā skaitā paredz ES fondu finansējuma 30 395 560,00 euro (tajā skaitā 27 356 004 euro ES fondu finansējums, 3 039 556,00 euro nacionālais līdzfinansējums) apmērā pārdali Programmai, lai nodrošinātu tās atbalsta nepārtrauktību un turpinātu atbalsta sniegšanu indikatīvi līdz 2027. gada beigām (detalizēta informācija tiesību akta lietā ID 25-TA-321).
ES fondu finansējums (27 356 004 euro (90%)) tiek pārdalīts no Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam. Nacionālais līdzfinansējums (3 039 556,00 euro (10%)) tiks pieprasīts atbilstoši anotācijas 3. sadaļas 6.2. apakšpunktā "detalizēts izdevumu aprēķins" norādītajai kārtībai.
Ņemot vērā iepriekšminēto, LM sagatavojusi un starpinstitūciju saskaņošanai virza grozījumus Programmas ieviešanas normatīvajā regulējumā, palielinot par 30 395 560,00 euro Programmas kopējo pieejamo finansējumu:
- Ministru kabineta 2023. gada 16. maija rīkojumā Nr.276 "Par Eiropas Sociālā fonda Plus programmu materiālās nenodrošinātības mazināšanai 2021.–2027. gadam" (25-TA-407);
- MKN Nr.381.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Šobrīd spēkā esošo MKN Nr.381 2. punktā norādītajā Programmas kopējā pieejamajā finansējumā nav iekļauta informācija par Programmai papildu piešķirto finansējumu, kas nepieciešams, lai nodrošinātu Programmas atbalsta nepārtrauktību un turpinātu atbalsta sniegšanu līdz 2027. gada beigām.
Risinājuma apraksts
Precizēt MKN Nr.381 2. punktu, norādot kopējo palielināto pieejamo finansējumu un tā sadalījumu pa finansējuma avotiem.
TAP sadaļā “Papildu dokumenti” pievienota Finanšu ministrijas (FM) sniegtā informācija par ES kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam pasākumiem no kuriem tiek pārdalīts finansējums, tajā skatā norādot pārdalāmo finansējuma apmēru.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Zemu ienākumu (trūcīgu) un krīzes situācijā nonākušo mājsaimniecību locekļi, t.sk. Ukrainas civiliedzīvotāji, kas ir Programmas atbalsta saņēmēji Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma izpratnē.
Ietekmes apraksts
Nodrošināta Programmas atbalsta (pārtikas atbalsts un pamata materiālā palīdzība) nepārtrauktība un tā pieejamība indikatīvi līdz 2027. gada beigām.
Juridiskās personas
  • Partneroganizācijas (NVO, pašvaldību iestādes, reliģiskās organizācijas) un sadarbības iestāde (Sabiedrības integrācijas fonds)
Ietekmes apraksts
Turpināta Programmas ietvaros noslēgto līgumu/vienošanās ar partnerorganizācijām par Programmas atbalsta nodrošināšanu īstenošana.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
8 144 160
4 419 845
4 388 010
9 596 210
0
12 105 898
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
8 144 160
4 419 845
4 388 010
9 596 210
0
12 105 898
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
9 079 602
4 910 939
4 906 102
10 662 456
0
15 601 162
0
2.1. valsts pamatbudžets
9 079 602
4 910 939
4 906 102
10 662 456
0
15 601 162
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
-935 442
-491 094
-518 092
-1 066 246
0
-3 495 264
0
3.1. valsts pamatbudžets
-935 442
-491 094
-518 092
-1 066 246
0
-3 495 264
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-491 094
-1 066 246
-3 495 264
0
5.1. valsts pamatbudžets
-491 094
-1 066 246
-3 495 264
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Programmai sākotnēji piešķirtais un MKN Nr. 381 2. punktā apstiprinātais kopējais finansējums 38 280 000 euro, tostarp:
1) Eiropas Sociālā fonda Plus (ESF+) līdzfinansējums 32 538 000 euro, kas veido 90 % no Programmas finansējuma;
2) valsts budžeta finansējums 5 742 000 euro apmērā, no tiem obligātais valsts budžeta līdzfinansējums 3 615 334 euro apmērā, kas veido 10 % no Programmas finansējuma, un papildu valsts budžeta finansējums 2 126 666 euro.
Papildus Programmai ES fondu ietvaros pārdalīts papildu finansējums 30 395 560 euro, (tajā skaitā 27 356 004 euro ES fondu finansējums, 3 039 556,00 euro nacionālais līdzfinansējums).
Tādējādi kopējais Programmai piešķirtais finansējums ir 68 675 560 euro, tostarp:
1) ESF+ līdzfinansējums 59 894 004 euro, kas veido 90 % no Programmas finansējuma;
2) valsts budžeta finansējums 8 781 556 euro apmērā, no tiem obligātais valsts budžeta līdzfinansējums 6 654 890 euro apmērā, kas veido 10 % no Programmas finansējuma, un papildu valsts budžeta finansējums 2 126 666 euro.
Vienlaikus Programmai piešķirts kopējais finansējums neattiecināmiem izdevumiem 85 498 euro Sabiedrības integrācijas fondam kā Finansējuma saņēmējam (FS) organizētā iepirkuma administrēšanai (detalizēta informācija par šī finansējuma izmantošanas mērķi un nepieciešamību iekļauta 05.05.2022. apstiprinātā tiesību akta “Eiropas Sociālā fonda Plus programmas materiālās nenodrošinātības mazināšanai 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likums” anotācijas 3. sadaļā. Šī finansējuma piešķīrums nostiprināts MKN Nr. 381 60. punktā).
Atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija regulas  2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk - regula 2021/1060) 90. panta nosacījumiem Programmai izmaksāts viss pieejamais priekšfinansējums (avanss) par četriem gadiem (2023., 2024., 2025. un 2026. gads). Eiropas Komisija (EK) sākotnēji veica priekšfinansējuma maksājumu 813 451 euro par pieciem gadiem, taču ievērojot Programmas vēlāku uzsākšanu (2023. gadā), EK no atmaksas par pirmo maksājuma pieteikumu ieturēja viena gada priekšfinansējuma maksājuma summu (162 690,00 euro).
EK apstiprinājusi divus Programmas vadošās iestādes iesniegtos maksājuma pieteikumus un valsts budžetā veikusi atmaksu 14 507 282,60 euro apmērā.
Tādējādi līdz 19.02.2025. kopējais valstij samaksātais finansējums no EK veido summu 15 320 733,60 euro
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
Detalizēts ieņēmumu aprēķins atspoguļots 2025.-2027. gadam.
Ieņēmumos paredzēti maksājumi (atmaksa) no EK par LM kā Programmas vadošās iestādes iesniegtajiem maksājuma pieteikumiem (par Programmas veiktajiem attiecināmajiem izdevumiem) atbilstoši regulas 2021/1060 91. panta un 93. panta nosacījumiem.
Ņemot vērā Programmas naudas plūsmas prognozes plānotie ieņēmumi ir:
2025. gadā: 12 564 005 euro ESF+ finansējums prognozētajai atmaksai no EK par veiktajiem attiecināmajiem       izdevumiem.
Aprēķins: Programmas izdevumi (bez neattiecināmiem izdevumiem SIF) 13 960 006 euro x ESF+ līdzfinansējuma likme 90 %;
2026. gadā: 13 984 220 euro ESF+ finansējums prognozētajai atmaksai no EK par veiktajiem attiecināmajiem izdevumiem.
Aprēķins: Programmas izdevumi 15 538 023 euro x ESF+ līdzfinansējuma likme 90 %;
2027. gadā: 12 105 898 euro ESF+ finansējums prognozētajai atmaksai no EK par veiktajiem attiecināmajiem izdevumiem.
Aprēķins: (Programmas izdevumi 15 577 664 euro – 2 126 666 euro VB papildu finansējums) x ESF+ līdzfinansējuma likme 90 %).
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Detalizēts izdevumu aprēķins atspoguļots 2025.-2027. gadam.
Izdevumi paredzēti Programmā noteikto atbalstāmo darbību īstenošanai, tostarp finansējums tehniskajai palīdzībai 5 % apmērā atbilstoši Regulas 2021/1060 36. panta 5. punkta b) iii) apakšpunkta nosacījumam.
Līdzīgi kā 2014.-2020. gada plānošanas periodā Programmai saglabāts finansējums neattiecināmiem izdevumiem FS organizētā iepirkuma administrēšanai.
Atbilstoši Valsts kases (VK) konta pārskatiem Programmas ietvaros līdz šim veikti šādi izdevumi:
1) Atbalstāmām darbībām (atbalsta komplektu iegāde, maksājumi partnerorganizācijām par atbalsta izdali un papildpasākumu organizēšanu vistrūcīgākajām personām):
2023. gadā – 8 933 107,06 euro;
2024. gadā – 14 293 420,90 euro.
Izdevumus veica Sabiedrības integrācijas fonds (SIF) no VK konta LV15TREL208062212800B (Eiropas Sociālā fonda Plus (ESF+) programmas materiālās nenodrošinātības mazināšanai pasākumu īstenošanai (2021.-2027.)).
2) Tehniskajai palīdzībai trijās Programmas vadībā un uzraudzībā iesaistītajās iestādēs:
1. LM kā Programmas vadošajā iestādē:
2023. gadā – 0,00 euro;
2024. gadā – 176 897,48 euro.
Izdevumus veica LM no VK konta LV53TREL218039615500B (Tehniskā palīdzība Eiropas Sociālā fonda Plus (ESF+) programmas materiālās nenodrošinātības mazināšanai pasākumu īstenošanai (2021.–2027.)).
2. SIF kā Programmas sadarbības iestādē:
2023. gadā – 38,94 euro;
2024. gadā – 174 169,76 euro.
Izdevumus veica SIF no VK konta LV63TREL208062212900B (Tehniskā palīdzība Eiropas Sociālā fonda Plus (ESF+) programmas materiālās nenodrošinātības mazināšanai pasākumu īstenošanai (2021.–2027.)).
3. FM kā Programmas revīzijas iestādē:
2023. gadā – 8 099,00 euro;
2024. gadā – 14 134,42 euro.
Izdevumus veica FM no VK konta LV08TREL213005014100B.

Vienlaikus SIF kā FS veica izdevumus par iepirkumu organizēšanu (Programmai no valsts budžeta piešķirto neattiecināmo izdevumu ietvaros):
2023. gadā – 0,00 euro;
2024. gadā – 929,68 euro.
Izdevumus veica SIF no VK konta LV63TREL208062212900B.

Turpmākajos gados Programmas ietvaros prognozētie izdevumi (sadalījumā pa iestādēm):
2025. gadā:
SIF:
- finansējums pārtikas un pamata materiālās nenodrošinātības mazināšanai 8 553 204 euro (saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru) un 4 801 622 euro (izmaiņas, saistībā ar papildu finansējuma piešķiršanu Programmai).
- tehniskās palīdzības (TP) finansējums 205 932 euro (saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru) un 109 317 euro (papildus).
- neattiecināmie izdevumi FS iepirkumu organizēšanai 30 535 euro (saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru).
LM: tehniskās palīdzības (TP) finansējums 257 531 euro (saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru).
FM: tehniskās palīdzības (TP) finansējums 32 400 euro (saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru).
2026. gadā:
SIF:
- finansējums pārtikas un pamata materiālās nenodrošinātības mazināšanai 4 653 435 euro (saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru) un 10 266 436 euro (izmaiņas, saistībā ar papildu finansējuma piešķiršanu Programmai).
- tehniskās palīdzības (TP) finansējums 205 932 euro (saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru) un 23 381 euro (papildu finansējums).
- neattiecināmie izdevumi FS iepirkumu organizēšanai 30 535 euro (saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru).
LM: tehniskās palīdzības (TP) finansējums 345 000 euro (papildu finansējums).
FM: tehniskās palīdzības (TP) finansējums 16 200 euro (saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru) un 27 639 euro (papildu finansējums).
2027. gadā:
SIF:
- finansējums pārtikas un pamata materiālās nenodrošinātības mazināšanai 13 904 072 euro (saistībā ar papildu finansējuma piešķiršanu Programmai).
- tehniskās palīdzības (TP) finansējums 245 108 euro (papildu finansējums).
- neattiecināmie izdevumi FS iepirkumu organizēšanai 23 498 euro.
LM: tehniskās palīdzības (TP) finansējums 1 384 645 euro (papildu finansējums).
FM: tehniskās palīdzības (TP) finansējums 43 839 euro (papildu finansējums).

2. Finansiālā ietekme 2025.–2027. gadam
Programmas finansiālo ietekmi 2025.-2027. gadam veido nacionālais līdzfinansējums (10 % no pieejamā Programmas finansējuma), papildu valsts budžeta finansējums (2 126 666 euro atbilstoši MKN Nr. 381 2. punktā noteiktajam) un Programmas īstenošanas neattiecināmās izmaksas:
2025. gadā – 1 426 536 euro
2026. gadā – 1 584 338 euro
2027. gadā – 3 495 264 euro
LM (2025. gadam), SIF un FM (2025. un 2026. gadam) nepieciešamais finansējums ir apstiprināts likuma “Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam” 11. pielikumā.
Papildu nepieciešamo finansējumu LM, SIF un FM lūgs pārdalīt no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” budžeta programmas 80.00.00 “Nesadalītais finansējums ES politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Programmas īstenošanas nodrošināšanai tiek saglabāts 2014.-2020. gada plānošanas periodā apstiprinātais amata vietu skaits (Informatīvais ziņojums "Par "Eiropas Sociālā fonda plus programmas materiālās nenodrošinātības mazināšanai 2021.-2027. gada plānošanas periodā" pārvaldību un īstenošanu Latvijā", Ministru kabineta 2020. gada 27. oktobra sēdes protokola Nr. 65 31. § 5. punkts).
Izmaiņas nav plānotas.
Cita informācija
-
Par ES fondu īstenošanu atbildīgās iestādes virzīs grozījumus apstiprinātajos Ministru kabineta noteikumos par pasākumu īstenošanu, atbrīvojot finansējumu tajos pasākumos, no kuriem tiek pārdalīts noteikumu projekta pielikuma dokumentā “Finanšu ministrijas informācija par pārvedumu uz ESF+ programmu” minētais finansējums Eiropas Sociālā fonda Plus programmas materiālās nenodrošinātības mazināšanai 2021.–2027. gadam īstenošanai.
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Ierosinātajiem MK noteikumu Nr.381 grozījumiem nav negatīvas ietekmes uz sabiedrību un Programmas atbalsta gala saņēmējiem. Atbalsta apjoms un mērķa grupa nemainās.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Zemu ienākumu (trūcīgu) un krīzes situācijā nonākušajām mājsaimniecībām nodrošināta Programmas atbalsta (pārtikas atbalsts un pamata materiālā palīdzība) nepārtrauktība un tā pieejamība indikatīvi vēl līdz 2027. gada beigām.

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk