Anotācija (ex-ante)

22-TA-1697: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
04.11.2021.Saeimā pieņemtais likums “Grozījums likumā “Par maternitātes un slimības apdrošināšanu”” - pārejas noteikumu 55. un 56. punkts.
Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likuma 24. un 25.pants.
Ministru kabineta 19.10.2021.sēdes protokollēmuma Nr.70 45.§ 6.punkts.
 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” ir izstrādāts, lai valsts sociālās apdrošināšanas speciālā budžeta (turpmāk – speciālais budžets) apakšprogrammas 04.04.00 “Invaliditātes, maternitātes un slimības speciālais budžets” ietvaros novērstu Covid-19 izplatības seku negatīvo ietekmi uz slimības pabalsta izdevumiem.
 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Speciālā budžeta apakšprogrammā 04.04.00 “Invaliditātes, maternitātes un slimības speciālais budžets” izdevumi slimības pabalstam 2022.gadam ir apstiprināti 303 637 994 euro.
2022.gada četros mēnešos izdevumi slimības pabalstam veikti 153 769 310 euro apmērā jeb 50,6% no 2022.gadam plānotajiem izdevumiem, t.sk., atbilstoši VSAA statistikas datiem 52 787 516 euro jeb 34,3% no kopējiem izdevumiem piešķirti par slimības gadījumiem ar cēloni “Cits cēlonis (Ārkārtas stāvoklis)”.

Atbilstoši 04.11.2021. Saeimā pieņemtajam likumam  “Grozījums likumā “Par maternitātes un slimības apdrošināšanu”” paredzēts, ka personai, kurai ir sadarbspējīgs vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikāts vai kura ir saņēmusi atzinumu par nepieciešamību atlikt personas vakcināciju pret Covid-19, un kurai tiek izsniegta darbnespējas lapa sakarā ar saslimšanu ar Covid-19 vai atrašanos mājas karantīnā no 06.11.2021. līdz 31.12.2021., slimības pabalstu piešķir un izmaksā no pirmās darbnespējas dienas.
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ņemot vērā ievērojamo izdevumu izpildi slimības pabalsta izmaksām 2022.gada četros mēnešos, pastāv būtisks finanšu nepietiekamības risks slimības pabalsta izmaksām 2022.gadā.
Atbilstoši VSAA statistikas datiem 2022.gada četros mēnešos par slimības gadījumiem ar cēloni “Cits cēlonis (Ārkārtas stāvoklis)” izdevumu 52 787 516 euro apmērā piešķiršanas periodi iedalās:
653 475 euro par periodu, kad pirmā darbnespējas diena ir no 16.11.2020. līdz 30.06.2021.;
1 146 974 euro par periodu, kad pirmā darbnespējas diena ir no 06.11.2021. līdz 30.11.2021.;
3 935 033 euro par periodu, kad pirmā darbnespējas diena ir no 01.12.2021. līdz 31.12.2021.;
47 052 034 euro par periodu, kad pirmā darbnespējas diena ir no 17.01.2022. līdz 28.02.2022.
Atbilstoši Ministru kabineta 19.10.2021. sēdes protokollēmuma Nr.70 45.§ 6.punktam Labklājības ministrijai normatīvajos aktos noteiktā kārtībā jāsagatavo un jāiesniedz izskatīšanai Ministru kabinetā rīkojuma projektu par līdzekļu piešķiršanu 2022. gadam no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" 5 593 449 euro apmērā, lai laikposmā no 01.12.2021. līdz 31.12.2021. nodrošinātu slimības pabalsta izmaksu no pirmās darbnespējas dienas personām, kurām ir sadarbspējīgs vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikāts vai kuras ir saņēmušas atzinumu par nepieciešamību atlikt personas vakcināciju pret Covid-19, gadījumā, ja šīs personas saslimušas ar Covid-19, vai tām ir izsniegta darbnespējas lapa akūtu augšējo elpceļu infekciju dēļ.
Faktiski veiktie izdevumi par minēto laikposmu 2022.gada četros mēnešos ir 3 935 033 euro.

Saskaņā ar Ministru kabineta 30.11.2021.rīkojumu Nr.896 (prot. Nr.78 25.§) “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” un Finanšu ministrijas 08.12.2021. rīkojumu Nr.819 “Par līdzekļu piešķiršanu” Labklājības ministrijai (Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūrai) no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” tika piešķirti 6 991 811 euro, veicot valsts budžeta uzturēšanas izdevumu transfertu no valsts pamatbudžeta uz valsts speciālā budžeta apakšprogrammu 04.04.00 “Invaliditātes, maternitātes un slimības speciālais budžets”, lai atbilstoši likuma “Par maternitātes un slimības apdrošināšanu” pārejas noteikumu 55. un 56. punktam personām, kurām ir sadarbspējīgs vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikāts vai atzinums par nepieciešamību atlikt personas vakcināciju pret Covid-19, izmaksātu slimības pabalstu no pirmās darbnespējas dienas, ja tām izsniegta darbnespējas lapa sakarā ar saslimšanu ar Covid-19 vai atrašanos mājas karantīnā no 06.11.2021. līdz 31.12.2021, vai no darbnespējas pirmās dienas līdz darbnespējas trešajai dienai, ja tām izsniegta darbnespējas lapa akūtu augšējo elpceļu infekciju dēļ.
Saskaņā ar VSAA statistikas datiem faktiski par minēto laikposmu izdevumi tika veikti 3 316 908 euro apmērā. Līdz ar to faktiskais līdzekļu atlikums pret piešķirto finansējumu 2021.gadā bija 3 674 903 euro, kas palielināja speciālā budžeta apakšprogrammas 04.04.00 “Invaliditātes, maternitātes un slimības speciālais budžets” uzkrājumu turpmāko periodu pakalpojumu izmaksai. VSAA apakšprogrammas ietvaros 2022.gadā nodrošinās slimības pabalstu par Covid-19 darbnespējas lapām par periodu, kad pirmā darbnespējas diena ir 01.12.2021. līdz 31.12.2021. 3 674 903 euro apmērā, nepieciešamības gadījumā palielinot apropriāciju speciālā budžeta apakšprogrammā 04.04.00 “Invaliditātes, maternitātes un slimības speciālais budžets”, pamatojoties uz Likuma par budžetu un finanšu vadību 9.panta četrpadsmitās daļas 6.punktu (normatīvajos aktos noteikto sociālās apdrošināšanas speciālā budžeta izdevumu segšanai), par atbilstošo summu samazinot speciālā budžeta atlikumu uz 01.01.2022.
Attiecīgi, lai laikposmā no 01.12.2021. līdz 31.12.2021. nodrošinātu slimības pabalsta izmaksu no pirmās darbnespējas dienas personām, kurām ir sadarbspējīgs vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikāts vai kuras ir saņēmušas atzinumu par nepieciešamību atlikt personas vakcināciju pret Covid-19, gadījumā, ja šīs personas saslimušas ar Covid-19, vai tām ir izsniegta darbnespējas lapa akūtu augšējo elpceļu infekciju dēļ, 2022.gadā piešķiramais finansējums no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” ir 260 130 euro (3 935 033 euro faktiskie izdevumi 2022.gada četros mēnešos par periodu no 01.12.2021. līdz 31.12.2021. - 3 674 903 euro faktiskais līdzekļu atlikums pret piešķirto finansējumu 2021.gadā).
 
Risinājuma apraksts
MK rīkojuma projekts paredz Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" piešķirt Labklājības ministrijai (Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūrai) finansējumu 260 130 euro apmērā, veicot  valsts budžeta uzturēšanas izdevumu transfertu no valsts pamatbudžeta uz valsts speciālā budžeta apakšprogrammu 04.04.00 “Invaliditātes, maternitātes un slimības speciālais budžets”, lai segtu izdevumus slimības pabalsta izmaksām, kas veiktas 2022.gadā par periodu no 2021. gada 1. decembra līdz 2021. gada 31. decembrim atbilstoši likuma “Par maternitātes un slimības apdrošināšanu” pārejas noteikumu 55. un 56. punktam personām ar sadarbspējīgu vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikātu vai atzinumu par nepieciešamību atlikt personas vakcināciju pret Covid-19 no pirmās darbnespējas dienas, ja tām pirmā darbnespējas diena ir periodā no 2021. gada 1. decembra līdz 2021. gada 31. decembrim un darbnespējas lapa izsniegta sakarā ar saslimšanu ar Covid-19 vai atrašanos mājas karantīnā, vai akūtu augšējo elpceļu infekciju dēļ no darbnespējas pirmās dienas līdz darbnespējas trešajai dienai, ja tām pirmā darbnespējas diena ir periodā no 2021.gada 1.decembra līdz 2021.gada 31.decembrim un darbnespējas lapa izsniegta akūtu augšējo elpceļu infekciju dēļ.”.
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Sociāli apdrošinātās personas, kurām ir sadarbspējīgs vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikāts vai kuras ir saņēmušas atzinumu par nepieciešamību atlikt personas vakcināciju pret Covid-19 un kurām izsniegta darbnespējas lapa sakarā ar saslimšanu ar Covid-19 vai atrašanos mājas karantīnā no 01.12.2021. līdz 31.12.2021., vai izsniegta darbnespēja lapa akūtu augšējo elpceļu infekciju dēļ par laiku no darbnespējas pirmās dienas līdz darbnespējas trešajai dienai.
 
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
303 637 994
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
303 637 994
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
260 130
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
260 130
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
303 637 994
-260 130
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
303 637 994
-260 130
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
260 130
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Detalizēta tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu 
 
Rādītāji Saskaņā ar valsts budžetu 2022.gadam*, euro Izmaiņas 2022.gadā, salīdzinot ar valsts budžetu 2022.gadam, euro
1. Budžeta ieņēmumi 303 637 994 0
1.1. valsts pamatbudžets 0 0
1.2. valsts speciālais budžets 303 637 994 260 130
04.04.00  “Invaliditātes, maternitātes un slimības  speciālais budžets", t.sk. 303 637 994 260 130
valsts speciālajā budžetā saņemtie transferti no valsts pamatbudžeta 33 183 606 260 130 (konsolidējamā pozīcija)
2. Budžeta izdevumi 303 637 994 260 130
2.1. valsts pamatbudžets 0 260 130
99.00.00 "Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums", t.sk. 0 260 130
valsts budžeta uzturēšanas izdevumu transferti no valsts pamatbudžeta uz valsts speciālo budžetu 0 260 130 (konsolidējamā pozīcija)
2.2. valsts speciālais budžets 303 637 994 260 130
04.04.00  “Invaliditātes, maternitātes un slimības  speciālais budžets", t.sk. 303 637 994 260 130
slimības pabalsts 303 637 994 260 130
3. Finansiālā ietekme 0 -260 130
3.1. valsts pamatbudžets 0 -260 130
3.2. valsts speciālais budžets 0 0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu samazinājumu norāda ar "+" zīmi) X 260 130
5. Precizēta finansiālā ietekme X 0
5.1. valsts pamatbudžets 0
5.2. valsts speciālais budžets 0

 
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Līdzekļu pieprasījuma aprēķins:

Slimības pabalsti ar cēloni “Cits cēlonis (Ārkārtas stāvoklis)”
par laikposmu no 01.12.2021.-31.12.2021.
 
Izmaksas periods Gadījumu skaits Piešķirtā pabalsta vidējais apmērs uz vienu gadījumu
(euro)*
Kopējie izdevumi
(euro)
01.2022. 9 877 311.06 3 072 386
02.2022. 1 266 447.10 566 032
03.2022. 578 328.17 189 681
04.2022. 365 292.97 106 934
01.2022.-04.2022. 12 086 325.59 3 935 033
* aprēķini veikti Excel vidē

Atbilstoši budžeta izpildes datiem 2022.gada četros mēnešos slimības pabalstiem ar cēloni "Cits cēlonis (Ārkārtas stāvoklis)" par laikposmu no 01.12.2021. līdz 31.12.2021. no speciālā budžeta apakšprogrammas 04.04.00 “Invaliditātes, maternitātes un slimības speciālais budžets” izlietoti 3 935 033 euro. 
Faktiskais līdzekļu atlikums pret piešķirto finansējumu 2021.gadā par laikposmu no 06.11.2021. līdz 31.12.2021. bija 3 674 903 euro.

Līdz ar to papildus piešķiramais finansējums, lai kompensētu izdevumus slimības pabalstiem ar cēloni "Cits cēlonis (Ārkārtas stāvoklis)" par laikposmu no 01.12.2021. līdz 31.12.2021., ir 260 130 euro.

MK rīkojuma projekts paredz Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” veikt līdzekļu pārdali uz LM pamatbudžeta programmu 99.00.00 “Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums” 260 130 euro apmērā, vienlaikus veicot  valsts budžeta uzturēšanas izdevumu transfertu no valsts pamatbudžeta uz valsts speciālā budžeta apakšprogrammu 04.04.00 “Invaliditātes, maternitātes un slimības speciālais budžets”, lai novērstu Covid-19 izplatības seku negatīvo ietekmi uz slimības pabalsta izdevumiem.

 
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija

Labklājības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā pieprasījumu par līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”. Finanšu ministrs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēs Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par apropriācijas izmaiņām un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā pēc attiecīgās informācijas saņemšanas neizteiks iebildumus, veiks apropriācijas izmaiņas.
Izdevumi 2022.gadā  260 130 euro apmērā tiks veikti Labklājības ministrijas pamatbudžeta programmas 99.00.00 “Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums” ietvaros, līdzekļus pārdalot no 74.resora „Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 02.00.00 „Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”. Vienlaikus no Labklājības ministrijas pamatbudžeta programmas 99.00.00 “Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums” veicot valsts budžeta uzturēšanas izdevumu transfertu no valsts pamatbudžeta uz valsts speciālo budžetu 260 130 euro apmērā, par atbilstošo summu palielinot speciālā budžeta apakšprogrammas 04.04.00 “Invaliditātes, maternitātes un slimības speciālais budžets” ieņēmumus no valsts speciālajā budžetā saņemtajiem transfertiem no valsts pamatbudžeta un attiecīgi izdevumus sociāla rakstura maksājumiem un kompensācijām (izdevumus slimības pabalstam), lai nodrošinātu slimības pabalsta izmaksas.

Ņemot vērā, ka izdevumi slimības pabalsta izmaksām ar cēloni "Cits cēlonis (Ārkārtas stāvoklis)" par laikposmu no 01.12.2021. līdz 31.12.2021. var tikt veikti arī turpmākos mēnešus (piem., ilgstošas darbnespējas gadījumā līdz 26 nedēļām[1], t.i., līdz 2022.gada augustam, novēloti iesniegtas darbnespējas lapas iesniegšanas VSAA gadījumā u.c.) un ilgstošo slimības gadījumu skaitu nav iespējams noteikt, Labklājības ministrija pieņem, ka aptuveni 5% no slimības pabalstiem ar cēloni "Cits cēlonis (Ārkārtas stāvoklis)”, kuru pirmā darbnespējas diena ir periodā 01.12.2021. līdz 31.12.2021., būs ilgstoši slimojošie, kam provizoriski papildus būtu nepieciešami 138 920 euro (3 022 gadījumi x 5% x pabalsta vidējais apmērs uz vienu gadījumu 368 euro x 2,5 mēn.). Līdz ar ko Labklājības ministrija budžeta izpildes procesā izvērtēs nepieciešamību par papildus līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”, lai novērstu Covid-19 izplatības seku negatīvo ietekmi uz slimības pabalsta izdevumiem.

Papildus, lai novērstu finanšu nepietiekamības risku slimības pabalsta izmaksām 2022.gadā, Labklājības ministrija, pamatojoties uz Ministru kabineta 11.01.2022. sēdes protokollēmuma Nr.2 67.§ 6.punktu, sagatavos un iesniegs izskatīšanai Ministru kabinetā rīkojuma projektu par līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" atbilstoši faktiski veiktajiem izdevumiem 2022.gada četros mēnešos (47 052 034 euro), lai par laikposmu no 17.01.2022. līdz 28.02.2022. kompensētu slimības pabalsta izmaksu no pirmās darbnespējas dienas personām, kurām ir sadarbspējīgs vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikāts vai atzinums par nepieciešamību atlikt personas vakcināciju pret Covid-19, ja tām izsniegta darbnespējas lapa sakarā ar saslimšanu ar Covid-19 vai atrašanos mājas karantīnā, vai no darbnespējas pirmās dienas līdz darbnespējas trešajai dienai, ja tām izsniegta darbnespējas lapa akūtu augšējo elpceļu infekciju dēļ.

Vienlaikus 2022.gada četros mēnešos veiktos izdevumus slimības pabalstam par slimības gadījumiem ar cēloni “Cits cēlonis (Ārkārtas stāvoklis)” 653 475 euro apmērā par periodu, kad pirmā darbnespējas diena ir no 16.11.2020. līdz 30.06.2021. un 1 146 974 euro apmērā par periodu, kad pirmā darbnespējas diena ir no 06.11.2021. līdz 30.11.2021., Labklājības ministrija nodrošinās speciālā budžeta ietvaros, nepieciešamības gadījumā palielinot apropriāciju speciālā budžeta apakšprogrammā 04.04.00 “Invaliditātes, maternitātes un slimības speciālais budžets”, pamatojoties uz Likuma par budžetu un finanšu vadību 9.panta četrpadsmitās daļas 6.punktu (normatīvajos aktos noteikto sociālās apdrošināšanas speciālā budžeta izdevumu segšanai), par atbilstošo summu samazinot speciālā budžeta atlikumu uz 01.01.2022.

Pabalsta izmaksu nodrošina VSAA.

[1] 26 nedēļu periods, kas atbilstoši likumam “Par maternitātes un slimības apdrošināšanu” ir periods, par kādu slimības pabalsts var tikt izmaksāts nepārtraukti. Pēc tam, ja darbnespēja nepāriet, personai ir jāvēršas Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijā, lai noteikt invaliditāte, vai atsevišķos gadījumos pagarinātu slimības pabalsta izmaksu.

 
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi