Anotācija (ex-ante)

22-TA-3415: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" reformas 2.1.2.r "Valsts IKT resursu izmantošanas efektivitātes un sadarbspējas paaugstināšana" investīcijas 2.1.2.1.i. "Pārvaldes centralizētās platformas un sistēmas" projekta "Valsts pārvaldes vienota valsts finanšu resursu plānošana un pārvaldības grāmatvedības pakalpojumu nodrošinājums, vienotās resursu vadības ieviešana" pases un centralizētas funkcijas vai koplietošanas pakalpojumu attīstības plānu apstiprināšanu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Rīkojuma projekts izstrādāts saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumu Nr. 435 “Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi" nosacījumiem un 4.pielikumā iekļauto nolūku “Valsts pārvaldes vienota valsts finanšu resursu plānošana un pārvaldības grāmatvedības pakalpojumu nodrošinājums, vienotās resursu vadības ieviešana”. Rīkojuma projektu (projekta pase un centralizētas funkcijas vai koplietošanas pakalpojumu attīstības plāni) ir sagatavojis projekta iesniedzējs Valsts kase.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekta “Valsts pārvaldes vienota valsts finanšu resursu plānošana un pārvaldības grāmatvedības pakalpojumu nodrošinājums, vienotās resursu vadības ieviešana” (turpmāk – projekts) mērķis ir izveidot vienotu platformu grāmatvedības un personāla lietvedības, budžeta plānošanas un finanšu vadības jomā, koplietošanas pakalpojumu nodrošināšanai Vienoto pakalpojumu centrā, kas ilgtermiņā sniegs iespēju gan būtiski uzlabot datu tālākizmantošanu, gan virzīties uz administratīvo funkciju efektivitāti.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Atbalsta funkciju (grāmatvedības, personāla lietvedības u.c.) centralizācijas iniciatīva ir uzsākta vairāk nekā pirms 10 gadiem. Kaut arī pasākumi funkciju centralizācijas virzienā ir īstenoti aktīvi, lēmumi par grāmatvedības uzskaiti, uzskaites centralizāciju un vienotas informācijas tehnoloģiju (turpmāk – IT) sistēmas izveidi nav nesuši gaidītos rezultātus.

Virzība uz grāmatvedības uzskaites funkciju centralizāciju ir notikusi, tomēr lēnākā tempā, nekā bija plānots. Kā dažus no iemesliem var minēt:
- finanšu ieguldījumu nepietiekamība vienota tehniskā risinājuma ieviešanai;
- atbildīgo darbinieku vienotas izpratnes trūkums par centralizējamo procesu norisi un sasniedzamo rezultātu;
- iestāžu neieinteresētība;
- lēmuma par obligātu iestāžu iesaisti funkciju centralizācijā neesamība u. c.
Tomēr problēmas risināšanas atlikšana ir vēl vairāk izgaismojusi nepieciešamību ieviest vienotus, centralizētus un caurskatāmus procesus.

Vairāk kā 15 gadus dažāda līmeņa pētījumos, izvērtējumos, ziņojumos ir analizēta grāmatvedības funkciju centralizācija valsts tiešajā pārvaldē, tomēr līdz šim katrs no resoriem to ir īstenojis pēc savas prakses un iespējām. Šāda situācija radījusi sekas, ka:
- nav iespējams centralizēti izmantot grāmatvedības pirmdatus citos procesos (piemēram, finanšu vadības procesos). Tāpat gadījumos, kad nepieciešama kāda padziļināta informācija par kādu horizontālu jomu (piemēram, IT), tad šobrīd dati tiek apkopoti manuāli, sūtot pieprasījumus un tos pēc tam apkopojot;
- nav iespējams centralizēti pārvaldīt noslodzes, pakāpeniski veicinot slodžu samazināšanu no administratīva rakstura darbībām;
- līdzīga veida izstrādnes pasūta katrs resors atsevišķi, tādējādi valstī kopumā samaksājot vairāk nekā, ja to darītu centralizēti;
- resoros ir atšķirīgs digitalizācijas līmenis, ko ietekmēja pieejamie resursi (finansējums, cilvēkresursi) un nozares prioritātes.
Tajā pašā laikā Eiropas līmenī pētījumi liecina, ka Latvija ir viena no retajām valstīm, kur grāmatvedības funkcijas centralizācija nav notikusi.

Projekta ieviešana veicinās:
- Atveseļošanas fonda plāna rādītāja "Izveidoto un ekspluatācijā esošo centralizēto IKT platformu un sistēmu skaits" sasniegšanu;
- Valsts pārvaldes modernizācijas plāna 2023.-2027. gadam (22-TA-3192) 6.4. sadaļā "Atbalsta funkciju centralizācija un standartizācija" iekļauto rezultatīvo rādītāju “Izstrādāts MK noteikumu projekts par vienotā pakalpojumu centra darbību, sniegto pakalpojumu izmantošanas obligātumu, procesu kontroli savstarpējās sadarbības principiem, atbalstu, pienākumiem” un “Ieviestas vismaz trīs digitālās platformas vai pilnveidotas esošās, kas nodrošina slodžu ietaupījumu, automatizējot administratīva rakstura darbības” sasniegšanu.  
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
94% no iestādēm lieto vienu finanšu grāmatvedības uzskaites informācijas sistēmu - Horizon/Hop finanšu grāmatvedības procesiem, bet iestādēs ir atšķirīga tās komplektācija, moduļi, versijas, papildu izstrādnes. Iestādēs, kurās šie procesi netiek vadīti izmantojot HoP, ir ievērojami zemāka efektivitāte gan pieteikumu iesniegšanas, gan apstrādes un apstiprināšanas laikā. Papildus būtiski ņemt vērā, ka, ieviešot moduļus decentralizēti, tiek patērēts vairāk resursu, t.i., visos resoros nepieciešams finansējums un speciālisti, kuriem ir prasmes gan ieviest izstrādātās funkcionalitātes, gan pēc tam sniegt atbalstu, tās pārvaldot.

Lielā daļā iestāžu finanšu grāmatvedības uzskaites sistēma ir integrēta ar citām iestāžu informācijas sistēmām (turpmāk – IS), kas nodrošina iestāžu funkciju izpildi vai pakalpojumu sniegšanu. Centralizējot grāmatvedības uzskaites funkciju, būtiski ir vērtēt ar finanšu grāmatvedības uzskaites sistēmām veidotās integrācijas, ar mērķi veidot homogēnu pieeju funkcionalitātei un procesam, ko nodrošina finanšu grāmatvedības sistēma un ko – funkciju izpildes (pakalpojumu) sistēma, t.i., piemēram, daļa iestādes rēķinu izrakstīšanu veic  Horizon, bet daļai rēķinu izrakstīšanu pilnībā nodrošina pakalpojumu uzskaites sistēmas. Veidojot centralizētus grāmatvedības uzskaites IS risinājumus un standartizējot procesus, ir būtiski veidot maksimāli viendabīgu, standartizētu pieeju gan no tehniskā risinājuma, gan procesa viedokļa. Vienlaicīgi pastāv risks, ka, centralizējot grāmatvedību iestādēm ar zemāku digitalizācijas līmeni (piemēram, pakalpojuma rēķins tiek veidots ārpus sistēmām - papīrā), būs būtiski jāmaina arī esošie pakalpojumu sniegšanas procesi, lai virzītos uz digitālo grāmatvedību. Šāds risks var aizkavēt grāmatvedības centralizāciju un vienotās platformas izveidi.

Grāmatvedības uzskaites informācijas sistēmās datu uzskaite tiek veikta, izmantojot atšķirīgus klasifikatorus, dimensijas un detalizācijas pakāpes, un resori tos finanšu vadības procesos izmanto dažādā detalizācijā, bet nav vienotas prakses un risinājumu, kas būtiski apgrūtina situācijās, kad nepieciešams analizēt informāciju horizontāli par visiem resoriem.

No visiem finanšu grāmatvedības procesiem atlīdzības aprēķins un uzskaite un ar to saistītie personāla lietvedības procesi ir ar īpaši augstu efektivizēšanas un standartizēšanas potenciālu. Izveidotie decentralizētie risinājumi ir atkarīgi no konkrēto cilvēkresursu vadības funkcijas vadītāju izpratnes par procesu organizēšanu, vajadzībām un nākotnes perspektīvām, kā arī no iestādes vadītāja atbalsta un iesaistes. Papildu personāla lietvedības raksturojošs faktors ir vēsturiska manuālu darbību un dokumentu pieeja, kas, pārejot uz dokumentu izveidi elektroniskā formā, nav mainīta uz datu plūsmām, bet gan esošu procesu un dokumentu digitalizēšanu.

Vērtējot valsts pārvaldes digitālo transformāciju un virzību uz “bezpapīra” procesiem, t.sk. ar grāmatvedības uzskaiti saistītiem procesiem, secināts, ka joprojām papīra dokumentu aprite dominē atsevišķos posmos, kā arī digitalizācijas līmenis resoros un iestādēs ir atšķirīgs. 

Biznesa inteliģences risinājumu attīstība ir vāja – pamatā atskaites tiek veidotas periodiski un manuāli, izmantojot MS Office rīkus.

Attiecībā uz budžeta plānošanas un finanšu vadības risinājumiem šobrīd nav vienota risinājuma, kurš sniegtu atbalstu resoru finansistiem ikdienas procesu nodrošināšanai, kā arī atbalstītu valsts līmeņa budžeta vajadzības.
Risinājuma apraksts
Atveseļošanas un noturības mehānisma fonda ieguldījumi plānoti uz digitālo transformāciju valsts pārvaldes centralizētu grāmatvedības un personāla lietvedības, budžeta plānošanas un finanšu vadības funkciju nodrošināšanā un tie ir vērsti attīstīt nepieciešamos risinājumus, spējas un prasmes, kā arī uzlabot efektivitāti, digitālos procesus un datu pārvaldību. Tāpēc projekta ietvaros līdz 2026. gada I. ceturksnim ir paredzēts, ka uzsāk darboties vienoti risinājumi centralizētā platformā un pakāpeniski tiek sākta resoru grāmatvedības uzskaites centralizācija (t.sk., IT risinājumu un darbaspēka). 
 
Finanšu grāmatvedībā – lai valstī centralizācija virzītos ātrāk, tad, balstoties uz Eiropas Savienības Tehniskā atbalsta instrumenta projektā "Valsts pārvaldes vienoto pakalpojumu centra attīstība Latvijā" ("Development of the shared services centre system for Public sector in Latvia") piesaistīto konsultantu SIA "PricewaterhouseCoopers"  analīzi, kā valstij izdevīgākais risinājums šobrīd izvērtēts esošais risinājums Horizon/Hop, attīstot tajā centralizēti nepieciešamās funkcionālās un nefunkcionālās prasības, lai sasniegtu augstāku automatizācijas līmeni. Plānota pakāpeniska esošo resoru Horizon/Hop migrācija uz centralizēto risinājumu. Attīstot vienoto risinājumu, būtiski to veidot ar vienotām datu struktūrām, klasifikatoriem, plūsmām, algoritmiem, izmantotajiem moduļiem utt., kas veicinātu standartizāciju, digitālo transformāciju un datu tālākizmantošanas iespējas. Veidojot risinājumu un metodiku tiešās valsts pārvaldes iestādēm, maksimāli tiks veidots vienots uzskaites standarts, lai tam varētu pielāgot arī citas grāmatvedības un/vai biznesa procesu vadības (BPM) sistēmas, kas nodrošinātu datu savietojamību arī ārpus vienotā risinājuma, ļaujot to eksportēšanu un importēšanu vienotajā risinājumā. Pie resoru centralizācijas sadarbībā ar resoru pārstāvjiem vērtējamas esošās integrācijas, lai nezaudētu būtiskus biznesa procesu atbalstus – t.i., nepieciešamības gadījumā investējot integrāciju pārbūvē. Kā nākamais posms – ilgtermiņā – vērtējama jauna risinājuma iegāde, t.sk., gadījumos, ja centralizācijas rezultātā tiek identificēti būtiski funkcionālie vai nefunkcionālie ierobežojumi, ko Horizon/Hop nevar nodrošināt vai to izstrāde ir nesamērīga. Tāpat jauna risinājuma iegādes nepieciešamība ilgtermiņā  var tikt vērtēta, ņemot vērā tehnoloģiju attīstības dinamiku un to, kā esošais risinājums atbilst attīstības tendencēm ilgtermiņā. 
 
Budžeta plānošanas un finanšu vadībā – vienots risinājums, kas atbalsta ar finanšu vadību saistītos procesus, un kuros piedalās visi procesu dalībnieki: 
- Valsts līmeņa budžeta plānošana, kontrole un izpilde – izmanto Finanšu ministrija, resori/iestādes. 
- Iestādes/resora līmeņa budžeta plānošana, kontrole un izpilde - izmanto resoros/iestādēs strādājošie finansisti. 
 
Resoriem, kuriem jau ir iestrādnes IT risinājumos kādā no minētajiem posmiem tiks izskatīta iespēja šādiem variantiem: resora risinājuma pārņemšana vai integrācija, vai izmaiņu veikšana/pielāgošana resora IT risinājumos sadarbspējas nodrošināšanai. Katrs gadījums vērtējams individuāli (t.sk., gan no juridiskiem, gan finanšu aspektiem). 
 
Tāpat, pilnveidojot risinājumus, jānodrošina visu veidu valsts uzskaites maksimālā automatizācija, nodrošinot integrēto pieeju iespējami plašākiem pārskatu un atskaišu veidiem, nodrošinot lielāku pārskatāmību visām procesā iesaistītajām pusēm un samazinātu administratīvo slogu. 
 
Ieviešot risinājumus un izveidojot centralizēto platformu, tiks radīti priekšnoteikumi, lai  turpinātu, attīstītu un izvērstu centralizētu pakalpojumu sniegšanu valsts pārvaldes iestādēm saskaņā ar centralizētās funkcijas vai koplietošanas pakalpojuma attīstības plāniem un nodrošinātu šo plānu izpildi. 
 
Kopējo slodžu monitoringu un izmaiņu pārvaldību nodrošina Valsts kanceleja, savukārt budžeta precizējumi par resoru finansējuma pārdali notiek ikgadējā izdevumu pārskatīšanas procesā un kārtējā valsts budžeta sagatavošanas procesā. Projekta rezultātu un rādītāju sasniegšana atkarīga no lēmumiem šo procesu rezultātā. 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Eiropas Savienības Tehniskā atbalsta instrumenta projekta "Publiskā sektora vienoto pakalpojumu centra attīstība Latvijā" ("Development of the shared services centre system for Public sector in Latvia") ietvaros, balstoties uz veikto analīzi un  sasniedzamajiem rādītājiem īstermiņā (līdz 2026.gadam izstrādāta centralizēta platforma, uzsākta centralizētu pakalpojumu sniegšana) un ilgtermiņā (centralizētus pakalpojumus vienotā risinājumā saņem visas tiešās valsts pārvaldes iestādes), tika izvirzīti trīs scenāriji, kas tika salīdzināti pret bāzes scenāriju, ja tiek saglabāta esošā situācija un projekts netiek īstenots.
Tika veikta dažādo scenāriju izmaksu un ieguvumu analīze, risku un ietekmes novērtējums. Ministru kabineta rīkojuma projektā ir aprakstīts finansiāli izdevīgākais scenārijs ar viszemāko potenciālo risku iedarbību, nodrošinot iespēju sasniegt izvirzītos īstermiņa mērķus līdz 2026. gadam un ātrāk realizēt nemonetāros ieguvumus.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Informācija ietverta Ministru kabineta rīkojuma projekta 1. pielikuma “Projekta pase” 7. sadaļā.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Saskaņā ar Ministru kabineta 2022.gada 14.jūlija noteikumu Nr. 435 “Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi"   13.9.3.apakšpunktu “komercdarbības atbalsta nepieļaušanu projekta ietvaros”- projekta ietvaros komercdarbības atbalsts netiks sniegts.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • Visas nozares ministrijas un to padotības iestādes
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projektam būs labvēlīga ietekme, jo tiks sniegts ieguldījums risinājumos, kas sekmēs efektivitāti, digitālo transformāciju un valsts līdzekļu optimizāciju, caur standartizētiem procesiem centralizētajā platformā.
 

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
1 470 300
0
4 455 600
0
5 004 600
2 509 500
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
1 470 300
0
4 455 600
0
5 004 600
2 509 500
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
1 683 513
0
5 203 956
0
5 889 246
3 162 365
2.1. valsts pamatbudžets
0
1 683 513
0
5 203 956
0
5 889 246
3 162 365
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-213 213
0
-748 356
0
-884 646
-652 865
3.1. valsts pamatbudžets
0
-213 213
0
-748 356
0
-884 646
-652 865
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-213 213
-748 356
-884 646
-652 865
5.1. valsts pamatbudžets
-213 213
-748 356
-884 646
-652 865
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Budžeta ieņēmumu un izdevumu sadalījums ir norādīts, ņemot vērā indikatīvo investīcijas īstenošanas laika grafiku un Atveseļošanas fonda plānā norādīto investīciju finansējuma apguvi pa gadiem. 

Investīcijas projektu plānots īstenot no 2023. gada līdz 2026. gada 31.maijam. Kopējais investīcijas projekta īstenošanas izdevumu apmērs 15 739 080 euro plānots no Atveseļošanas fonda plāna finansējuma 13 440 000 euro apjomā, bet valsts budžeta finansējums pievienotās vērtības nodokļa (PVN) izmaksu segšanai ne vairāk kā 2 299 080 euro. PVN aprēķināts no 10 948 000 euro, kas neietver atlīdzībai paredzēto finansējumu.
2023.gads
No Atveseļošanas un noturības fonda veicamie maksājumi  par summu 1 470 300 euro un pievienotās vērtības nodoklis 213 213 euro.
2024.gads
No Atveseļošanas un noturības fonda veicamie maksājumi  par summu 4 455 600 euro un pievienotās vērtības nodoklis 748 356 euro.
2025.gads
No Atveseļošanas un noturības fonda veicamie maksājumi  par summu 5 004 600 euro un pievienotās vērtības nodoklis 884 646 euro.
2026.gads
No Atveseļošanas un noturības fonda veicamie maksājumi  par summu 2 509 500 euro un pievienotās vērtības nodoklis 452 865 euro.
Pēc investīciju projekta pabeigšanas budžeta plānošanas un finanšu vadības sistēmas uzturēšanas izmaksas provizoriski ik gadu tiek plānotas 400 000 euro apmērā, kas tiek aprēķinātas 10% apmērā no šobrīd paredzētajām budžeta plānošanas un finanšu vadības sistēmas izveides izmaksām  4 000 000 euro apmērā.
Projekta pabeigšana paredzēta līdz 2026.gada 31.maijam, attiecīgi  uzturēšanas izmaksas 2026.gadā tiek plānotas 6 mēnešiem 200 000 euro apmērā.

 
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Investīcijas projekta īstenošanai nepieciešamais finansējums, tai skaitā pievienotās vērtības nodokļa (PVN) izmaksu segšanai Finanšu ministrijas budžetā tiks pārdalīts no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 80.00.00 “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai” atbilstoši Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumos Nr. 421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” noteiktajam. Pēc projekta pabeigšanas 2026.gadā tiks aprēķinātas precīzas budžeta plānošanas un finanšu vadības sistēmas uzturēšanas izmaksas un pieprasītas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
Papildus, lai nodrošinātu platformā pilnveidoto un izstrādāto risinājumu darbību, nepieciešamās uzturēšanas izmaksas tiks segtas pārņemot resorus uz Vienoto pakalpojumu centru. Precīzs pārdalāmā finansējuma apjoms tiks noteikts pirms katra resora pārņemšanas, ņemot vērā amata vietu pārcelšanu no resoriem uz VPC un pārskatot iepriekšējā gada izmaksas par licencēm vai licenču nomu.Attiecīgi ir precizējams provizoriskais pārdalāmais finansējums no projekta rezultātā plānoto saņēmēju loka. Pārdalāmais finansējums licencēm no trīs resoriem uz Valsts kases budžetu sākot ar 2025.gadu provizoriski tiek plānotos 614 000 euro apmērā.  
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
-
Nevalstiskās organizācijas
-
Cits
-

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

Investīcijas projekta finansējuma saņēmējs ir tiešās pārvaldes iestāde – Valsts kase. Savukārt sabiedrību investīcijas projekta ietvaros paredzētās aktivitātes tiešā veidā neskar, līdz ar to investīcijas projekts netika publicēts Valsts kases tīmekļvietnē un netika veikta publiskā apspriede. Rīkojuma projekts regulē Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija saistības ar finansējuma saņēmēju.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Centrālā finanšu un līgumu aģentūra
  • Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcija
  • Veselības ministrija
  • Latvijas Antidopinga birojs
  • Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests
  • Nacionālais veselības dienests
  • Paula Stradiņa Medicīnas vēstures muzejs
  • Slimību profilakses un kontroles centrs
  • Valsts asinsdonoru centrs
  • Valsts tiesu medicīnas ekspertīzes centrs
  • Veselības inspekcija
  • Finanšu ministrija
  • Iepirkumu uzraudzības birojs
  • Valsts ieņēmumu dienests
  • Zāļu valsts aģentūra
  • Zemkopības ministrija
  • Lauksaimniecības datu centrs
  • Lauku atbalsta dienests
  • Pārtikas un veterinārais dienests
  • Valsts augu aizsardzības dienests
  • Valsts Tehniskās uzraudzības aģentūra
  • Valsts meža dienests
  • Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija
  • Valsts vides dienests
  • Vides pārraudzības valsts birojs
  • Dabas aizsardzības pārvalde
  • Latvijas Nacionālais dabas muzejs
  • Latvijas Nacionālais botāniskais dārzs
  • Valsts reģionālās attīstības aģentūra
  • Valsts kase
  • Valsts kanceleja
  • Fiskālās disciplīnas padome

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Paplašināti. Valsts kase nodrošina koplietošanas pakalpojumus un uztur centralizēto platformu.
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Darbību dublēšanās novēršana, ievadot un pārbaudot datus IS.
Datu ievades kļūdu risku samazināšana, kas rada plašu uzticamas informācijas bāzi. 
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Vienota, centralizēta valsts pārvaldes platforma grāmatvedības un personāla lietvedības, budžeta plānošanas un finanšu vadības jomā.
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Datu pieejamība, pateicoties vienotām IS, kas nodrošina iespēju pieņemt pamatotus un efektīvus vadības lēmumus.
8. Cita informācija
-
-

7.5. Cita informācija

Atbilstoši Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumu Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi" 29.punktam ar projektā iesaistītajiem parteriem tiek slēgts sadarbības līgumus, lai nodrošinātu sadarbības partneru sistēmu integrāciju pārnesi uz centralizētās platformas risinājumiem.
Finanšu ministrija un iestādes (Iepirkumu uzraudzības birojs, Valsts ieņēmumu dienests, Centrālā finanšu un līgumu aģentūra,  Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcija, Fiskālās disciplīnas padome); Veselības ministrija un iestādes (Latvijas Antidopinga birojs, Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests, Nacionālais veselības dienests, Paula Stradiņa Medicīnas vēstures muzejs, Slimību profilakses un kontroles centrs, Valsts asinsdonoru centrs, Valsts tiesu medicīnas ekspertīzes centrs, Veselības inspekcija, Zāļu valsts aģentūra); Zemkopības ministrija un iestādes (Lauksaimniecības datu centrs, Lauku atbalsta dienests, Pārtikas un veterinārais dienests, Valsts augu aizsardzības dienests, Valsts tehniskās uzraudzības aģentūra, Valsts meža dienests) koplietošanas pakalpojumus un risinājumus uzsāk lietot no 2025.gada.
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija un iestādes (Valsts vides dienests, Vides pārraudzības valsts birojs, Dabas aizsardzības pārvalde, Latvijas Nacionālais dabas muzejs, Latvijas Nacionālais botāniskais dārzs, Valsts reģionālās attīstības aģentūra) koplietošanas pakalpojumus un risinājumus uzsāk lietot no 2026.gada.
 
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Īstenojot investīcijas projektu, tiks nodrošināta vienotu un standartizētu pakalpojumu sniegšana, tādejādi, veicinot standartizāciju, efektivizāciju, digitālo transformāciju un datu tālākizmantošanas iespējas.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Izveidota centralizēta valsts pārvaldes platforma, centralizējot grāmatvedības un personāla lietvedības risinājumus un ieviešot budžeta plānošanas un finanšu vadības risinājumu.

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Ieviešot risinājumus un izveidojot centralizēto platformu, sekmēs  Latvijas Nacionālā attīstības plāna 2021.-2027. gadam rīcības virziena “Tehnoloģiskā vide un pakalpojumi” uzdevuma “Mūsdienu tehnoloģiju un racionālas, resursu efektīvas, lietotājorientētas un atvērtas pārvaldības ieviešana, lai kvalitatīvi nodrošinātu publiskos pakalpojumus, ievērojot “primāri digitāls”, proaktīvas pakalpojumu sniegšanas un vienreizes principu, t. sk. pārrobežu, kā arī veiktu valsts pārvaldes un pašvaldību IKT infrastruktūras un atbalsta procesu optimizāciju un centralizāciju” sasniegšanu.

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi