Anotācija (ex-ante)

22-TA-3313: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2010. gada 13. aprīļa noteikumos Nr. 352 "Eļļas augu un šķiedraugu sēklaudzēšanas un sēklu tirdzniecības noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts

Ministru kabineta 2010. gada 13. aprīļa noteikumi Nr. 352 "Eļļas augu un šķiedraugu sēklaudzēšanas un sēklu tirdzniecības noteikumi" (turpmāk – noteikumi Nr. 352) ir jāpapildina ar nosacījumiem par tirdzniecību ar eļļas augu sugas saulespuķu (Helianthus annus L.) sēklām nelielos iesaiņojumos, kā arī ar nosacījumiem par šīs sugas sēklām kaitīgajiem organismiem. Lai tirgotājiem būtu iespēja tirgot balto un sāreptas sinepju komercsēklas (K) kategorijas sēklas, attiecīgi jāpapildina noteikumi Nr. 352.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts

Noteikumi Nr. 352 ir jāpapildina ar nosacījumiem par tirdzniecību ar eļļas augu sugas saulespuķu (Helianthus annus L.) sēklām nelielos iesaiņojumos, ar prasībām un kārtību augu pases lietošanā, jo ir mainījusies situācija ar šīs sugas sēklu tirdzniecību Latvijā, turklāt ir nepieciešams norādīt sēklām nosakāmos Eiropas Savienībā (turpmāk – ES) reglamentētos nekarantīnas organismus. Noteikumi Nr. 352 jāpapildina arī ar sēklu tirdzniecības atļaujas nosacījumiem komercsēklas (K) kategorijas sēklām baltajām sinepēm un sāreptas sinepēm. 

Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija

Spēkā esošajos noteikumos Nr. 352 nav noteikta tirdzniecības kārtība ar eļļas augu sugas saulespuķu (Helianthus annus L.) sēklām nelielos iesaiņojumos. Tā kā patlaban Latvijā netiek audzētas  saulespuķu sēklas, tās tiek ievestas lielos iesaiņojumos. Lai sekmētu tirdzniecību ar šīs sugas sēklām, ir jāizdara grozījumi noteikumos Nr. 352 attiecībā uz iesaiņojuma lielumu, prasībām par augu pasi un nosakāmajiem ES reglamentētiem nekarantīnas organismiem. 
Tā kā noteikumos Nr. 352 jau ir noteikts,  ka ir pieļaujama komercsēklu (K) kategorijas sēklu ražošana un iespējama šādu sēklu tirdzniecība arī baltajām sinepēm (Sinapis alba L.) un sāreptas sinepēm (Brassica juncea (L.) Czern.), bet tas nav ietverts X nodaļā "Sēklu tirdzniecība", tāpēc rodas neskaidrība par šo sēklu tirdzniecības kārtību, tāpēc noteikumi papildināmi ar nosacījumu atļaut tirgot šo sugu sēklas kā komercsēklas. 

Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts

Latvijā saulespuķes (Helianthus annus L.) netiek audzētas sēklu ieguvei, bet tās tiek ievestas lielos iepakojumos. Patlaban sēklu tirgū ir radies pieprasījums pēc nelieliem saulespuķu sēklu iesaiņojumiem (līdz 1000 gramiem). Atbilstoši Direktīvā 2002/57 noteiktajam dalībvalstis drīkst savā teritorijā atļaut tirgot noslēgtus nelielus iesaiņojumus, jo tas būtu attiecināms uz patērētāju pieprasījumu. Nozares eksperti ir izvērtējuši un noteikuši, kādām sugām ir nepieciešams nelielais iesaiņojums, kā arī optimālo sēklu masu šāda veida iesaiņojumiem. Lai šīs augu sugas sēklu piegādātājiem un saiņotājiem būtu iespēja šādus iepakojumus piedāvāt tirgū, ir jāizdara attiecīgi grozījumi noteikumos Nr. 352. 
Uz nelieliem iesaiņojumiem attieksies IX nodaļā "Sēklu iesaiņojuma etiķetēšana ar saiņotāja etiķetēm" noteiktā kārtība.   

Risinājuma apraksts

Noteikumu Nr. 352 VII nodaļas "Sēklu iesaiņošana" 81. punkts (noteikumu projekta 1. punkts) tiek papildināts ar vārdu "saulespuķu" un 82.3. apakšpunkts (noteikumu projekta 2. punkts) – ar vārdu "saulespuķēm", dodot iespēju saulespuķu sēklas iesaiņot nelielā iepakojumā, kurā sēklu masa nepārsniedz 1000 gramu. 
Tiesību norma stāsies spēkā vispārējā kārtībā.

Problēmas apraksts

Noteikumu Nr. 352 3. punktā noteikta kārtībā, kādā ieved un tirgo saulespuķu sēklas, ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 26. oktobra Regulas (ES) 2016/2031 par aizsardzības pasākumiem pret augiem kaitīgajiem organismiem, ar ko groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) Nr. 228/2013, (ES) Nr. 652/2014 un (ES) Nr. 1143/2014 un atceļ Padomes Direktīvas 69/464/EEK, 74/647/EEK, 93/85/EEK, 98/57/EK, 2000/29/EK, 2006/91/EK un 2007/33/EK, (turpmāk – Augu veselības regula) 79. panta "Augi, augu produkti un citi objekti, kuriem ir nepieciešama augu pase, lai tos pārvietotu Savienības teritorijā" prasības par sēklu ievešanas kārtību. Savukārt Augu veselības regulas 83. pants noteic nosacījumus augu pases saturam un formātam, kāds nepieciešams pārvietošanai ES teritorijā, kā arī prasības normatīvajiem aktiem par augu karantīnu. Spēkā esošajos noteikumos Nr. 352 tirdzniecībai ar saulespuķu sēklu nelieliem iepakojumiem šāda nosacījuma nav, tāpēc noteikumi ir jāpapildina par augu pases nepieciešamību, kas ir identiska lielajam iesaiņojumam.

Risinājuma apraksts

Noteikumu Nr. 352 X nodaļas "Sēklu tirdzniecība" 107.1 punkts  (noteikumu projekta 3. punkts) tiek papildināts ar vārdu "saulespuķu", nosakot prasības un kārtību augu pases lietošanas nepieciešamībai saulespuķu sēklu tirgošanā. 

Problēmas apraksts

Noteikumu Nr. 352 24.2 punkts noteic, ka ir pieļaujama komercsēklu (K) kategorijas sēklu ražošana un iespējama šādu sēklu tirdzniecība arī baltajām sinepēm (Sinapis alba L.) un sāreptas sinepēm (Brassica juncea (L.) Czern.). Savukārt noteikumu X nodaļā "Sēklu tirdzniecība" nav noteikta atļauja tirgot šo sugu komercsēklas, tāpēc noteikumi papildināmi ar atsauci uz balto sinepju (Sinapis alba L.) un sāreptas sinepju (Brassica juncea (L.) Czern.) sugas sēklām, lai tiktu noteikta šādu sēklu tirdzniecības kārtība.

Risinājuma apraksts

Noteikumu Nr. 352 X nodaļas "Sēklu tirdzniecība" 108. punkts (noteikumu projekta 4. punkts) papildināts ar atļauju tirgot balto sinepju un sāreptas sinepju sēklas, kas ir atzītas par komercsēklu (K) kategorijas sēklām.

Problēmas apraksts

Noteikumos Nr. 352 ir pārņemti nosacījumi par ES reglamentētiem nekarantīnas organismiem (turpmāk – RNKO) augu sugām, kas Latvijā tiek audzētas sēklai. Tie ir noteikti saskaņā ar Komisijas 2020. gada 11. februāra Īstenošanas direktīvu 2020/177, ar ko attiecībā uz augu kaitīgajiem organismiem sēklās un citā augu reproduktīvajā materiālā groza Padomes Direktīvas 66/401/EEK, 66/402/EEK, 68/193/EEK, 2002/55/EK, 2002/56/EK un 2002/57/EK, Komisijas Direktīvas 93/49/EEK un 93/61/EEK un Īstenošanas direktīvas 2014/21/ES un 2014/98/ES. Latvija ir atbrīvota no saulespuķu sēklaudzēšanas saskaņā ar Komisijas 2017. gada 16. marta Īstenošanas lēmumu (ES) 2017/478, ar kuru konkrētas dalībvalstis atbrīvo no pienākuma konkrētām sugām piemērot Padomes Direktīvas 66/401/EEK, 66/402/EEK, 68/193/EEK, 1999/105/EK, 2002/54/EK, 2002/55/EK un 2002/57/EK attiecīgi par lopbarības augu sēklu, graudaugu sēklu, vīnogulāju veģetatīvās pavairošanas materiāla, meža reproduktīvā materiāla, biešu sēklu, dārzeņu sēklu un eļļas augu un šķiedraugu sēklu tirdzniecību un ar kuru atceļ Komisijas Lēmumu 2010/680/ES.
Tā kā Latvijā saulespuķes netiek audzētas sēklu ieguvei, bet šīs sugas sēklas tiek ievestas un tirgotas, sēklām ir jāatbilst noteikumos Nr. 352 noteiktajām sēklu kvalitātes prasībām. Noteikumos Nr. 352 jau ietverta norma, kas  nosaka saulespuķu sēklu parauga noņemšanu RNKO noteikšanai (noteikumu Nr. 352 65.4. apakšpunkts) 12. pielikumā ir norādīta nepieciešamā saulespuķu sēklu parauga masa. Savukārt 14. pielikumā nav informācijas par saulespuķu sēklai nosakāmo RNKO pieļaujamo līmeni, tāpēc šis pielikums ir attiecīgi jāpapildina.

Risinājuma apraksts

Noteikumu Nr. 352 14. pielikums (noteikumu projekta 5. punkts) papildināts ar 9. punktu par saulespuķu (Helianthus annuus L.) ES reglamentētiem nekarantīnas organismiem.
Minētā tiesību norma stāsies spēkā vispārējā kārtībā.

Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts attieksies uz eļļas augu sugas – saulespuķu sēklu saiņotājiem un tirgotājiem, kas reģistrēti Kultūraugu uzraudzības valsts informācijas sistēmas Sēklaudzētāju un sēklu tirgotāju reģistrā un Profesionālo operatoru oficiālajā reģistrā.
Juridiskās personas
  • visi uzņēmumi
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts attieksies uz eļļas augu sugas – saulespuķu sēklu saiņotājiem un tirgotājiem, kas reģistrēti Kultūraugu uzraudzības valsts informācijas sistēmas Sēklaudzētāju un sēklu tirgotāju reģistrā un Profesionālo operatoru oficiālajā reģistrā.
Nozare
Lauksaimniecība, mežsaimniecība un zivsaimniecība
Nozaru ietekmes apraksts
-

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32002L0057
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Padomes 2002. gada 13. jūnija Direktīva 2002/57/EK par eļļas augu un šķiedraugu sēklu tirdzniecību (turpmāk – Direktīva 2002/57)
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32009L0074
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2009.gada 26. jūnija Direktīva 2009/74/EK, ar ko groza Padomes Direktīvu 66/401/EEK, Padomes Direktīvu 66/402/EEK, Padomes Direktīvu 2002/55/EK un Padomes Direktīvu 2002/57/EK attiecībā uz augu botāniskajiem nosaukumiem, citu organismu zinātniskajiem nosaukumiem un konkrētiem Direktīvu 66/401/EEK, 66/402/EEK un 2002/57/EK pielikumiem, ņemot vērā jaunākās zinātnes un tehnikas atziņas (turpmāk – Direktīva 2009/74)
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32016R2031
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 26. oktobra Regula (ES) 2016/2031 par aizsardzības pasākumiem pret augiem kaitīgajiem organismiem, ar ko groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) Nr. 228/2013, (ES) Nr. 652/2014 un (ES) Nr. 1143/2014 un atceļ Padomes Direktīvas 69/464/EEK, 74/647/EEK, 93/85/EEK, 98/57/EK, 2000/29/EK, 2006/91/EK un 2007/33/EK (turpmāk – Regula 2016/2031)
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32019R2072
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2019. gada 28. novembra Īstenošanas regula (ES) 2019/2072, ar ko paredz vienotus nosacījumus Eiropas Parlamenta un Padomes Regulai (ES) 2016/2031 par aizsardzības pasākumiem pret augiem kaitīgajiem organismiem īstenošanu, atceļ Komisijas Regulu (EK) Nr. 690/2008 un groza Komisijas Īstenošanas regulu (ES) 2018/2019 (turpmāk – Regula 2009/2072)
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32020L0177
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2020. gada 11. februāra Īstenošanas direktīva (ES) 2020/177, ar ko attiecībā uz augu kaitīgajiem organismiem sēklās un citā augu reproduktīvajā materiālā groza Padomes Direktīvas 66/401/EEK, 66/402/EEK, 68/193/EEK, 2002/55/EK, 2002/56/EK un 2002/57/EK, Komisijas Direktīvas 93/49/EEK un 93/61/EEK un Īstenošanas direktīvas 2014/21/ES un 2014/98/ES (turpmāk – Direktīva 2020/177)
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Padomes 2002. gada 13. jūnija Direktīva 2002/57/EK par eļļas augu un šķiedraugu sēklu tirdzniecību (turpmāk – Direktīva 2002/57)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Direktīvas 2002/57 2. panta 1. punkta "j" apakšpunkts, 3. panta 2. punkts un II pielikuma II iedaļa
Noteikumu projekta 4. punktā izteiktais noteikumu Nr. 352
108. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2002/57 11. panta 3. punkts
Noteikumu projekta 1. un 2. punktā izteiktais noteikumu Nr. 352 81. punkts un 82.3. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumu projekts nesatur nacionālās tehniskās prasības un nav paziņojams Eiropas Komisijai kā tehnisko noteikumu projekts atbilstoši Ministru kabineta 2010. gada 23. februāra instrukcijai Nr. 1 "Kārtība, kādā valsts pārvaldes iestādes sniedz informāciju par tehnisko noteikumu projektu" 4.1. apakšpunktu.
Cita informācija
Nav.
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2009.gada 26. jūnija Direktīva 2009/74/EK, ar ko groza Padomes Direktīvu 66/401/EEK, Padomes Direktīvu 66/402/EEK, Padomes Direktīvu 2002/55/EK un Padomes Direktīvu 2002/57/EK attiecībā uz augu botāniskajiem nosaukumiem, citu organismu zinātniskajiem nosaukumiem un konkrētiem Direktīvu 66/401/EEK, 66/402/EEK un 2002/57/EK pielikumiem, ņemot vērā jaunākās zinātnes un tehnikas atziņas (turpmāk – Direktīva 2009/74)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Direktīvas 2009/74 4. panta 1. punkta "a" apakšpunkts un pielikuma "D" daļas II pielikuma II iedaļa
Noteikumu projekta 4. punktā izteiktais noteikumu Nr. 352
108. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2009/74 4. panta 2. punkts un
pielikuma "D" daļas II pielikuma I daļas 5. punkta "A" apakšpunkts, "B" apakšpunkts
Noteikumu projekta 5. punktā izteiktais noteikumu Nr. 352 14. pielikums
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumu projekts nesatur nacionālās tehniskās prasības un nav paziņojams Eiropas Komisijai kā tehnisko noteikumu projekts atbilstoši Ministru kabineta 2010. gada 23. februāra instrukcijai Nr. 1 "Kārtība, kādā valsts pārvaldes iestādes sniedz informāciju par tehnisko noteikumu projektu" 4.1. apakšpunktu.
Cita informācija
Nav.
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 26. oktobra Regula (ES) 2016/2031 par aizsardzības pasākumiem pret augiem kaitīgajiem organismiem, ar ko groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) Nr. 228/2013, (ES) Nr. 652/2014 un (ES) Nr. 1143/2014 un atceļ Padomes Direktīvas 69/464/EEK, 74/647/EEK, 93/85/EEK, 98/57/EK, 2000/29/EK, 2006/91/EK un 2007/33/EK (turpmāk – Regula 2016/2031)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas 2016/2031  30. panta 1. punkts
Noteikumu projekta 5. punktā izteiktais noteikumu Nr. 352 14. pielikums
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2016/2031 83. pants
Noteikumu projekta 3. punktā izteiktais noteikumu Nr. 352 107.1 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar.
 
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumu projekts nesatur nacionālās tehniskās prasības un nav paziņojams Eiropas Komisijai kā tehnisko noteikumu projekts atbilstoši Ministru kabineta 2010. gada 23. februāra instrukcijai Nr. 1 "Kārtība, kādā valsts pārvaldes iestādes sniedz informāciju par tehnisko noteikumu projektu"  4.1. apakšpunktu.
Cita informācija
Nav.
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2019. gada 28. novembra Īstenošanas regula (ES) 2019/2072, ar ko paredz vienotus nosacījumus Eiropas Parlamenta un Padomes Regulai (ES) 2016/2031 par aizsardzības pasākumiem pret augiem kaitīgajiem organismiem īstenošanu, atceļ Komisijas Regulu (EK) Nr. 690/2008 un groza Komisijas Īstenošanas regulu (ES) 2018/2019 (turpmāk – Regula 2009/2072)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regula 2019/2072 IV pielikuma H daļa
Noteikumu projekta 5. punktā izteiktais noteikumu Nr. 352 14. pielikums 
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regula 2019/2072 V pielikuma G daļa
 Noteikumu Nr. 352 14. pielikums 
Pārņemtas daļēji
Attiecībā par saulespuķēm (Helianthus annuus L.) Regulas 2019/2072 V pielikuma G daļas 1. punkts, 3. iedaļas 1. punkts, 2. punkts  nav pārņemti, jo Latvijā nenotiek šīs sugas sēklaudzēšana.
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Regulas 2019/2072 V pielikuma G daļā noteiktā norma par saulespuķu (Helianthus annus L.) sēklaudzēšanu netiek pārņemta, jo tiek ņemts vērā Komisijas 2017. gada 16. marta Īstenošanas Lēmums  (ES) 2017/478, ar kuru konkrētas dalībvalstis atbrīvo no pienākuma konkrētām sugām piemērot Padomes Direktīvas 66/401/EEK, 66/402/EEK, 68/193/EEK, 1999/105/EK, 2002/54/EK, 2002/55/EK un 2002/57/EK attiecīgi par lopbarības augu sēklu, graudaugu sēklu, vīnogulāju veģetatīvās pavairošanas materiāla, meža reproduktīvā materiāla, biešu sēklu, dārzeņu sēklu un eļļas augu un šķiedraugu sēklu tirdzniecību un ar kuru atceļ Komisijas Lēmumu 2010/680/ES. Tomēr saulespuķu sēklu ievedējiem un tirgotājiem ir jāveic sēklu kvalitātes pārbaude.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumu projekts nesatur nacionālās tehniskās prasības un nav paziņojams Eiropas Komisijai kā tehnisko noteikumu projekts atbilstoši Ministru kabineta 2010. gada 23. februāra instrukcijai Nr. 1 "Kārtība, kādā valsts pārvaldes iestādes sniedz informāciju par tehnisko noteikumu projektu"  4.1. apakšpunktu.
Cita informācija
Nav.
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2020. gada 11. februāra Īstenošanas direktīva (ES) 2020/177, ar ko attiecībā uz augu kaitīgajiem organismiem sēklās un citā augu reproduktīvajā materiālā groza Padomes Direktīvas 66/401/EEK, 66/402/EEK, 68/193/EEK, 2002/55/EK, 2002/56/EK un 2002/57/EK, Komisijas Direktīvas 93/49/EEK un 93/61/EEK un Īstenošanas direktīvas 2014/21/ES un 2014/98/ES (turpmāk – Direktīva 2020/177)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Direktīvas 2020/177
8. pants un VIII pielikuma  pirmā daļa
Noteikumu projekta 5. punktā izteiktais noteikumu Nr. 352 14. pielikums
Pārņemtas daļēji
Direktīvas 2020/177
VIII pielikuma pirmā daļa par saulespuķēm (Helianthus annus L.) netiek pārņemta, jo Latvijā nenotiek šīs sugas sēklaudzēšana.
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2020/177 VIII pielikuma otrā daļa
Noteikumu projekta 5. punktā izteiktais noteikumu Nr. 352 14. pielikums
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Direktīvas 2020/177 VIII pielikuma 1. punkta tabulā noteiktā norma par saulespuķu (Helianthus annus L.) sēklaudzēšanu netiek pārņemta, jo tiek ņemts vērā Komisijas 2017. gada 16. marta Īstenošanas Lēmums (ES) 2017/478, ar kuru konkrētas dalībvalstis atbrīvo no pienākuma konkrētām sugām piemērot Padomes Direktīvas 66/401/EEK, 66/402/EEK, 68/193/EEK, 1999/105/EK, 2002/54/EK, 2002/55/EK un 2002/57/EK attiecīgi par lopbarības augu sēklu, graudaugu sēklu, vīnogulāju veģetatīvās pavairošanas materiāla, meža reproduktīvā materiāla, biešu sēklu, dārzeņu sēklu un eļļas augu un šķiedraugu sēklu tirdzniecību un ar kuru atceļ Komisijas Lēmumu 2010/680/ES. Tomēr saulespuķu sēklu ievedējiem un tirgotājiem ir jāveic sēklu kvalitātes pārbaude.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumu projekts nesatur nacionālās tehniskās prasības un nav paziņojams Eiropas Komisijai kā tehnisko noteikumu projekts atbilstoši Ministru kabineta 2010. gada 23. februāra instrukcijai Nr. 1 "Kārtība, kādā valsts pārvaldes iestādes sniedz informāciju par tehnisko noteikumu projektu"  4.1. apakšpunktu.
Cita informācija
Nav

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Valsts augu aizsardzības dienests, Zemkopības ministrija
Nevalstiskās organizācijas
Biedrība "Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padome", Biedrība Zemnieku saeima
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://vktap.mk.gov.lv/legal_acts/headers/d08816f9-27a8-47ae-b7aa-4c8ca2e9036a/public_participations

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Netika saņemti iebildumi.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts augu aizsardzības dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi