24-TA-1653: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2005. gada 29. marta noteikumos Nr. 209 "Autotransporta gada nobraukuma uzskaites kārtība"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
ES dokuments
Apraksts
2023. gada 12. februārī stājās spēkā Eiropas Parlamenta un Padomes 2023. gada 18. janvāra Regula (ES) 2023/144, ar ko atceļ Padomes Regulu (EEK) Nr. 1108/70, ar ko ievieš infrastruktūras izdevumu uzskaites sistēmu attiecībā uz pārvadājumiem pa dzelzceļiem, autoceļiem un iekšējiem ūdensceļiem, un atceļ Komisijas Regulu (EK) Nr. 851/2006, ar ko nosaka dažādu pozīciju saturu iekļaušanai Padomes Regulas (EEK) Nr. 1108/70 I pielikumā norādītajās pārskatu veidlapās (turpmāk – Regula Nr. 2023/144). Tiesību akta izstrāde veikta, pamatojoties uz Regulu Nr. 2023/144.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Tiesību akta projekta mērķis ir nodrošināt transporta infrastruktūras datu apkopošanas un izmantošanas sistēmas efektivitāti, mazinot administratīvo slogu un neatbilstību mūsdienu normatīvo aktu prasībām. Projekts ir vērsts uz vienotu un caurspīdīgu datu pārvaldību transporta jomā, lai uzlabotu ziņošanas kvalitāti, samazinātu dublējošos darbības procesus un nodrošinātu datu pieejamību atbilstoši dalībvalstu tiesiskajām un praktiskajām iespējām.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2005. gada 29. marta noteikumi Nr. 209 "Autotransporta gada nobraukuma uzskaites kārtība" (turpmāk – noteikumi) tika izstrādāti, lai ieviestu vienotu sistēmu transporta infrastruktūras izdevumu un nobraukuma datu uzskaitei, pamatojoties uz Eiropas Savienības (ES) Padomes Regulu (EEK) Nr. 1108/70 (turpmāk – Regula Nr. 1108/70). Noteikumi nosaka pienākumus gan valsts sabiedrībām, gan pašvaldībām datu apstrādei un ziņošanai Eiropas Komisijai (EK).
Līdz ar Regulas Nr. 1108/70 atcelšanu ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2023/144 (turpmāk – Regula Nr. 2023/144) iepriekšējā normatīvā kārtība zaudējusi aktualitāti un rada administratīvo slogu.
Līdz ar Regulas Nr. 1108/70 atcelšanu ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2023/144 (turpmāk – Regula Nr. 2023/144) iepriekšējā normatīvā kārtība zaudējusi aktualitāti un rada administratīvo slogu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Esošie noteikumi ietver prasības, kas vairs nav nepieciešamas:
9. punkts: Prasība, lai valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Latvijas Valsts ceļi" (turpmāk - LVC) apkopotu datus par autotransporta intensitāti un iesniegtu tos Satiksmes ministrijā (turpmāk - SM).
10. punkts: Prasība, lai SM iesniegtu autotransporta nobraukuma datus EK.
Šīs prasības balstījās atceltajā Regulā Nr. 1108/70 un neatbilst pašreizējām ES normām. Vienlaikus noteikumu 3., 4. un 8. punktā noteikto prasību formulējumi novecojuši un neatbilst mūsdienu transporta nozares datu apstrādes un pieejamības vajadzībām.
9. punkts: Prasība, lai valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Latvijas Valsts ceļi" (turpmāk - LVC) apkopotu datus par autotransporta intensitāti un iesniegtu tos Satiksmes ministrijā (turpmāk - SM).
10. punkts: Prasība, lai SM iesniegtu autotransporta nobraukuma datus EK.
Šīs prasības balstījās atceltajā Regulā Nr. 1108/70 un neatbilst pašreizējām ES normām. Vienlaikus noteikumu 3., 4. un 8. punktā noteikto prasību formulējumi novecojuši un neatbilst mūsdienu transporta nozares datu apstrādes un pieejamības vajadzībām.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz šādus grozījumus:
3. punkts: Precizētas datu apstrādes atbildības robežas starp LVC un pašvaldībām, nosakot, ka:
- LVC veic uzskaiti valsts autoceļos,
- pašvaldības – pašvaldību ceļos.
4. punkts: Precizētas autotransporta kategorijas, uz kurām attiecas datu uzskaite, izmantojot transportlīdzekļu klasifikāciju (piemēram, M1, N1, O kategorijas). Tas nodrošina konsekvenci ar citiem normatīvajiem aktiem un skaidrību tiesību normu adresātiem.
8. punkts: Pārskatīti termiņi, nosakot, ka pašvaldības iesniedz datus LVC līdz 1. martam, lai efektivizētu datu apkopošanas procesu.
9. punkts: Izteikts jaunā redakcijā, kurā:
- LVC noteikts pienākums apkopot datus par valsts un pašvaldību ceļiem,
- Dati jāpievieno Transporta nozares informācijas nacionālajā piekļuves punktā, nodrošinot to atjaunošanu līdz kārtējā gada 1. maijam.
10. punkts: Svītrots, jo Regulas Nr. 2023/144 prasības neparedz datu iesniegšanu EK.
Šie grozījumi balstīti uz Regulas Nr. 2023/144 prasību izpildi, kas paredz administratīvā sloga mazināšanu, samazinot dalībvalstu pienākumus ziņot EK. Papildus grozījumi nodrošina datu pieejamību un pārvaldību valsts līmenī, ieviešot modernizētu un centralizētu piekļuves sistēmu.
3. punkts: Precizētas datu apstrādes atbildības robežas starp LVC un pašvaldībām, nosakot, ka:
- LVC veic uzskaiti valsts autoceļos,
- pašvaldības – pašvaldību ceļos.
4. punkts: Precizētas autotransporta kategorijas, uz kurām attiecas datu uzskaite, izmantojot transportlīdzekļu klasifikāciju (piemēram, M1, N1, O kategorijas). Tas nodrošina konsekvenci ar citiem normatīvajiem aktiem un skaidrību tiesību normu adresātiem.
8. punkts: Pārskatīti termiņi, nosakot, ka pašvaldības iesniedz datus LVC līdz 1. martam, lai efektivizētu datu apkopošanas procesu.
9. punkts: Izteikts jaunā redakcijā, kurā:
- LVC noteikts pienākums apkopot datus par valsts un pašvaldību ceļiem,
- Dati jāpievieno Transporta nozares informācijas nacionālajā piekļuves punktā, nodrošinot to atjaunošanu līdz kārtējā gada 1. maijam.
10. punkts: Svītrots, jo Regulas Nr. 2023/144 prasības neparedz datu iesniegšanu EK.
Šie grozījumi balstīti uz Regulas Nr. 2023/144 prasību izpildi, kas paredz administratīvā sloga mazināšanu, samazinot dalībvalstu pienākumus ziņot EK. Papildus grozījumi nodrošina datu pieejamību un pārvaldību valsts līmenī, ieviešot modernizētu un centralizētu piekļuves sistēmu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
Transportlīdzekļu un piekabju kategoriju skaidrojumi
Lai nodrošinātu tiesību normu adresātu skaidrību, lietotie saīsinājumi ir interpretējami šādi:
M1 kategorija: transportlīdzekļi, kas paredzēti pasažieru pārvadāšanai, un kuriem papildus vadītāja sēdvietai ir ne vairāk kā astoņas sēdvietas.
N1 kategorija: kravas transportlīdzekļi, kuru pilna masa nepārsniedz 3,5 tonnas.
N2 kategorija: kravas transportlīdzekļi, kuru pilna masa pārsniedz 3,5 tonnas, bet nepārsniedz 12 tonnas.
N3 kategorija: kravas transportlīdzekļi, kuru pilna masa pārsniedz 12 tonnas.
O kategorija: piekabes un puspiekabes, kuras iedala vairākās apakškategorijās atkarībā no to pilnas masas (O1, O2, O3, O4).
Šīs kategorijas ir noteiktas saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2007. gada 5. septembra Regulu (EK) Nr. 661/2009 par mehānisko transportlīdzekļu un to piekabju vispārējo drošību (turpmāk – Regula 661/2009). Kategoriju klasifikācija tiek izmantota, lai vienoti regulētu transportlīdzekļu tehniskās prasības un ziņošanas kārtību.
Lai nodrošinātu tiesību normu adresātu skaidrību, lietotie saīsinājumi ir interpretējami šādi:
M1 kategorija: transportlīdzekļi, kas paredzēti pasažieru pārvadāšanai, un kuriem papildus vadītāja sēdvietai ir ne vairāk kā astoņas sēdvietas.
N1 kategorija: kravas transportlīdzekļi, kuru pilna masa nepārsniedz 3,5 tonnas.
N2 kategorija: kravas transportlīdzekļi, kuru pilna masa pārsniedz 3,5 tonnas, bet nepārsniedz 12 tonnas.
N3 kategorija: kravas transportlīdzekļi, kuru pilna masa pārsniedz 12 tonnas.
O kategorija: piekabes un puspiekabes, kuras iedala vairākās apakškategorijās atkarībā no to pilnas masas (O1, O2, O3, O4).
Šīs kategorijas ir noteiktas saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2007. gada 5. septembra Regulu (EK) Nr. 661/2009 par mehānisko transportlīdzekļu un to piekabju vispārējo drošību (turpmāk – Regula 661/2009). Kategoriju klasifikācija tiek izmantota, lai vienoti regulētu transportlīdzekļu tehniskās prasības un ziņošanas kārtību.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
32023R0144
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2023. gada 18. janvāra Regula (ES) 2023/144, ar ko atceļ Padomes Regulu (EEK) Nr. 1108/70, ar ko ievieš infrastruktūras izdevumu uzskaites sistēmu attiecībā uz pārvadājumiem pa dzelzceļiem, autoceļiem un iekšējiem ūdensceļiem, un atceļ Komisijas Regulu (EK) Nr. 851/2006, ar ko nosaka dažādu pozīciju saturu iekļaušanai Padomes Regulas (EEK) Nr. 1108/70 I pielikumā norādītajās pārskatu veidlapās (turpmāk – Regula Nr. 2023/144).
Apraksts
Ar Regulas 2023/144 1. pantu tika atcelta Padomes 1970. gada 4. jūnija Regula (EEK) Nr. 1108/70 (turpmāk – Regula Nr. 1108/70). Regula Nr. 1108/70 noteica infrastruktūras izdevumu un maksas par infrastruktūras izmantošanu uzskaites sistēmu dalībvalstīs, paredzot vienotu uzskaites kārtību dažādiem transporta veidiem (dzelzceļiem, autoceļiem un iekšējiem ūdensceļiem), kā arī regulāru datu ziņošanu Eiropas Komisijai (EK).
Regula 2023/144, kas stājās spēkā 2023. gada 12. februārī un kļuva spēkā neesoša 2023. gada 12. februārī, tika pieņemta, lai vienkāršotu ES tiesisko regulējumu, atceļot novecojušus tiesību aktus, tostarp Regulu Nr. 1108/70, kura vairs nebija piemērota mūsdienu transporta sektora vajadzībām. Regulas Nr. 1108/70 prasības radīja pārmērīgu administratīvo slogu un neatbilda jaunākajiem ES tiesību aktiem, kas paredz modernākas ziņošanas sistēmas un datu apkopošanas kārtību.
Regulas Nr. 1108/70 atcelšana tieši ietekmēja Ministru kabineta 2005. gada 29. marta noteikumu Nr. 209 "Autotransporta gada nobraukuma uzskaites kārtība" (turpmāk – noteikumi) saturu, jo:
Noteikumos paredzētās prasības bija balstītas uz Regulas Nr. 1108/70 prasībām, kas noteica datu apkopošanu un ziņošanu EK.
Regulas Nr. 1108/70 atcelšana padarīja daļu no noteikumu normām novecojušām un nepamatotām, piemēram:
9. punkta prasība par datu apkopošanu un to iesniegšanu SM,
10. punkta prasība par datu iesniegšanu EK.
Regulas Nr. 2023/144 mērķis bija samazināt dalībvalstu administratīvo slogu, nodrošinot tiesību aktu vienkāršošanu. Tas nosaka, ka dalībvalstīm vairs nav pienākuma regulāri iesniegt EK pārskatus par transporta infrastruktūras izdevumiem un izmantošanu, tā vietā koncentrējoties uz datu pieejamību nacionālā līmenī. Tādēļ grozījumi noteikumos paredz:
- Novērst novecojušas normas (piemēram, noteikumu 10. punktu),
- Pārveidot datu apkopošanas un pārvaldības kārtību, nodrošinot datu pieejamību Transporta nozares informācijas nacionālā piekļuves punktā.
Regulas Nr. 2023/144 īstenošana un Regulas Nr. 1108/70 atcelšana radīja nepieciešamību pielāgot nacionālos normatīvos aktus, lai tie atbilstu pašreizējai ES transporta politikai un nacionālo datu pārvaldības vajadzībām. Šī pārskatīšana nodrošina noteikumu saskaņu ar spēkā esošajiem ES tiesību aktiem un administratīvās slodzes mazināšanu valsts un pašvaldību līmenī.
Regula 2023/144, kas stājās spēkā 2023. gada 12. februārī un kļuva spēkā neesoša 2023. gada 12. februārī, tika pieņemta, lai vienkāršotu ES tiesisko regulējumu, atceļot novecojušus tiesību aktus, tostarp Regulu Nr. 1108/70, kura vairs nebija piemērota mūsdienu transporta sektora vajadzībām. Regulas Nr. 1108/70 prasības radīja pārmērīgu administratīvo slogu un neatbilda jaunākajiem ES tiesību aktiem, kas paredz modernākas ziņošanas sistēmas un datu apkopošanas kārtību.
Regulas Nr. 1108/70 atcelšana tieši ietekmēja Ministru kabineta 2005. gada 29. marta noteikumu Nr. 209 "Autotransporta gada nobraukuma uzskaites kārtība" (turpmāk – noteikumi) saturu, jo:
Noteikumos paredzētās prasības bija balstītas uz Regulas Nr. 1108/70 prasībām, kas noteica datu apkopošanu un ziņošanu EK.
Regulas Nr. 1108/70 atcelšana padarīja daļu no noteikumu normām novecojušām un nepamatotām, piemēram:
9. punkta prasība par datu apkopošanu un to iesniegšanu SM,
10. punkta prasība par datu iesniegšanu EK.
Regulas Nr. 2023/144 mērķis bija samazināt dalībvalstu administratīvo slogu, nodrošinot tiesību aktu vienkāršošanu. Tas nosaka, ka dalībvalstīm vairs nav pienākuma regulāri iesniegt EK pārskatus par transporta infrastruktūras izdevumiem un izmantošanu, tā vietā koncentrējoties uz datu pieejamību nacionālā līmenī. Tādēļ grozījumi noteikumos paredz:
- Novērst novecojušas normas (piemēram, noteikumu 10. punktu),
- Pārveidot datu apkopošanas un pārvaldības kārtību, nodrošinot datu pieejamību Transporta nozares informācijas nacionālā piekļuves punktā.
Regulas Nr. 2023/144 īstenošana un Regulas Nr. 1108/70 atcelšana radīja nepieciešamību pielāgot nacionālos normatīvos aktus, lai tie atbilstu pašreizējai ES transporta politikai un nacionālo datu pārvaldības vajadzībām. Šī pārskatīšana nodrošina noteikumu saskaņu ar spēkā esošajiem ES tiesību aktiem un administratīvās slodzes mazināšanu valsts un pašvaldību līmenī.
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
-
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2023. gada 18. janvāra Regula (ES) 2023/144, ar ko atceļ Padomes Regulu (EEK) Nr. 1108/70, ar ko ievieš infrastruktūras izdevumu uzskaites sistēmu attiecībā uz pārvadājumiem pa dzelzceļiem, autoceļiem un iekšējiem ūdensceļiem, un atceļ Komisijas Regulu (EK) Nr. 851/2006, ar ko nosaka dažādu pozīciju saturu iekļaušanai Padomes Regulas (EEK) Nr. 1108/70 I pielikumā norādītajās pārskatu veidlapās (turpmāk – Regula Nr. 2023/144).
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas 2023/144 1. pants
3. punkts, kas precizē datu apkopošanas un pārvaldības atbildības starp valsts sabiedrību "Latvijas Valsts ceļi" un pašvaldībām.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas 2023/144 1. pants
4. punkts, kas precizē transportlīdzekļu kategorijas, piemēram, M1, N1 un O kategorijas, nodrošinot konsekvenci ar ES normām.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas 2023/144 1. pants
6. punkts paredz novērst novecojušas prasības un svītrot 10. punktu, kas iepriekš noteica datu ziņošanu Eiropas Komisijai saskaņā ar Regulas Nr. 1108/70 prasībām, kas vairs nav aktuālas pēc tās atcelšanas.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Neskar šo jomu.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Neskar šo jomu.
Cita informācija
Nav.
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2024. gada 15. oktobra noteikumu Nr. 639 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 4. punktam, ja projekta izstrādes procesā sabiedrības līdzdalības iespējas netiek nodrošinātas, institūcija lēmumu neiesaistīt sabiedrības pārstāvjus pamato, sniedzot skaidrojumu attīstības plānošanas dokumentā, tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā vai paskaidrojuma rakstā.
Sabiedrības līdzdalības mērķis ir sekmēt jēgpilnu, efektīvu, atklātu, ietverošu, savlaicīgu un atbildīgu sabiedrības līdzdalību attīstības plānošanas procesā, tādējādi paaugstinot minētā procesa kvalitāti un rezultātu atbilstību sabiedrības vajadzībām un interesēm.
Noteikumu projekts neparedz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas un neatbilst kritērijiem par attīstības plānošanas procesu un tā mērķiem. Tādējādi sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota.
Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas – Satiksmes ministrija un VSIA "Latvijas Valsts ceļi".
Sabiedrības līdzdalības mērķis ir sekmēt jēgpilnu, efektīvu, atklātu, ietverošu, savlaicīgu un atbildīgu sabiedrības līdzdalību attīstības plānošanas procesā, tādējādi paaugstinot minētā procesa kvalitāti un rezultātu atbilstību sabiedrības vajadzībām un interesēm.
Noteikumu projekts neparedz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas un neatbilst kritērijiem par attīstības plānošanas procesu un tā mērķiem. Tādējādi sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota.
Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas – Satiksmes ministrija un VSIA "Latvijas Valsts ceļi".
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- VSIA "Latvijas Valsts ceļi"
- pašvaldības
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
