Anotācija (ex-ante)

22-TA-581: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2014. gada 23. septembra noteikumos Nr. 563 "Noteikumi par ziņu sniegšanu un saņemšanu no Sodu reģistra, valsts nodevas apmēru un izziņas noformēšanas prasībām"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
-

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta 2014. gada 23. septembra noteikumu Nr. 563 “Noteikumi par ziņu sniegšanu un saņemšanu no Sodu reģistra, valsts nodevas apmēru un izziņas noformēšanas prasībām” (turpmāk – SR noteikumi) grozījumu projekta (turpmāk – noteikumu projekts) mērķis ir precizēt valsts informācijas sistēmā "Sodu reģistrs" (turpmāk – Sodu reģistrs) apstrādājamo ziņu apjomu atbilstoši veiktajiem grozījumiem Sodu reģistra likumā, lai nodrošinātu vienotu ziņu uzskaiti Sodu reģistrā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Saskaņā ar spēkā esošo Sodu reģistra likuma redakciju no 2023. gada 1. janvāra vairs netiek paredzēta valsts nodevas samaksa par izziņas no Sodu reģistra sagatavošanu, tā vietā nosakot, ka tas būs maksas pakalpojums.

Sodu reģistra likuma 19. panta ceturtajā daļā ietverts deleģējums Ministru kabinetam noteikt veidu un kārtību, kādā Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs (turpmāk – Informācijas centrs) sniedz un nosūta Sodu reģistrā iekļautās ziņas.

Pašlaik SR noteikumi nosaka, ka izziņas no Sodu reģistra (turpmāk – izziņa) var saņemt personīgi, ierodoties Informācijas centrā, vai ar izziņas saņēmēja pilnvarotas personas starpniecību, ierakstītā pasta sūtījumā, ja izziņas saņēmējs atrodas Latvijā, kā arī Latvijas Republikas diplomātiskajā pārstāvniecībā ārzemēs. Izziņu saņemšanas iespēja klātienē no SR noteikumiem ir izslēdzama, vienlaikus paplašinot iespējas tās saņemt citos veidos. Līdz 2020. gadam izziņu saņemšana tika nodrošināta elektroniski, klātienē Informācijas centrā, Bruņinieku ielā 72B, Rīgā, vai kādā no Latvijas pasta nodaļām. Lai izziņu saņemtu klātienē, personām, kas arī iesniegumu izziņas saņemšanai iesniedza klātienē, bija nepieciešams Informācijas centrā ierasties divas reizes - iesnieguma iesniegšanai (kā arī apmaksas veikšanai) un izziņas saņemšanai.
Lai paplašinātu pakalpojuma pieejamību visā Latvijas teritorijā tuvāk personu dzīvesvietai, kā arī efektīvāk nodrošinātu pakalpojuma pieejamību personām ar īpašām vajadzībām, šobrīd izziņas saņemšanas pakalpojums tiek nodrošināts elektroniski (nosūtīts uz personas oficiālo elektronisko adresi vai sagatavots ar elektronisko parakstu un nosūtīts uz personas norādīto elektroniskā pasta adresi, ja personai nav aktivizēts oficiālās elektroniskās adreses konts), kā arī pēc privātpersonas izvēles jebkurā no Latvijas pasta nodaļām. Jāņem vērā, ka no 2023. gada 1. maija personas apliecība (eID karte) noteikta kā obligātais personu apliecinošais dokuments Latvijas pilsonim vai nepilsonim, kurš sasniedzis 15 gadu vecumu, līdz ar to jebkura persona (ievērojot Personu apliecinošu dokumentu likumā noteiktos izņēmumus) varēs īstenot tiesības saņemt izziņu bez papildu ierašanās klātienē.
No personas viedokļa izziņu neizsniegšana klātienē neatstāj negatīvu ietekmi uz privātpersonas tiesībām, jo, piemēram, ja personai nepieciešams izziņu saņemt papīra formā, tad, nosūtot izziņu ierakstītā pasta sūtījumā, persona var klātienē saņemt ierakstīto sūtījumu tajā Latvijas pasta nodaļā, kas atrodas vistuvāk personas dzīvesvietai, un personai, ja tā dzīvo citur, nav izziņas saņemšanai jāierodas Rīgā.
Izziņas lielākoties pieprasa ekonomiski aktīvas personas, kam vairākumā gadījumu ir pietiekamas prasmes, lai izmantotu pakalpojumu elektroniski.
Turklāt pēdējo divu gadu laikā, nesniedzot pakalpojumu klātienē, privātpersonas ir veiksmīgi pielāgojušās izziņu pieprasīšanai un saņemšanai attālināti, un Informācijas centrs nav novērojis privātpersonu vēlmi izziņas saņemt klātienē, kā arī nav saņemtas negatīvas atsauksmes par izziņu pieprasīšanas un saņemšanas attālināto risinājumu.

Atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 17. aprīļa Direktīvas 2019/884, ar ko groza Padomes Pamatlēmumu 2009/315/TI attiecībā uz informācijas apmaiņu par trešo valstu valstspiederīgajiem un attiecībā uz Eiropas Sodāmības reģistru informācijas sistēmu (ECRIS) un ar ko aizstāj Padomes Lēmumu 2009/316/TI (turpmāk – Direktīva) 1. panta 6. punktā ietvertajam Padomes Pamatlēmuma 2009/315/TI (turpmāk – Pamatlēmums) 8. panta 2. punktam atbildi uz Pamatlēmuma 6. panta 2., 3. un 3.a punktā minētajiem lūgumiem nodod 20 darba dienās pēc lūguma saņemšanas.
Ņemot vērā, ka SR noteikumu 22.4. apakšpunkts paredz, ka Informācijas centrs sniedz Eiropas Savienības dalībvalsts centrālajai iestādei reģistrā iekļautās ziņas par personas sodāmību Latvijas Republikā, citās Eiropas Savienības dalībvalstīs un trešajās valstīs 20 darbdienu laikā pēc attiecīgās Eiropas Savienības dalībvalsts centrālās iestādes lūguma saņemšanas, ja informāciju par sevi pieprasa fiziskā persona, aptver Pamatlēmuma 6. panta 2., 3. un 3.a punktu, tad arī SR noteikumu 22.4. apakšpunktā minētais ziņu sniegšanas termiņš atbilst Direktīvas 1. panta 6. punktā ietvertajā Pamatlēmuma 8. panta 2. punktā minētajam termiņam. Līdz ar to SR noteikumi papildināmi ar informatīvo atsauci uz Direktīvu, lai nodrošinātu tiesisko noteiktību un būtu viennozīmīgi skaidrs, ka SR noteikumos ir ietvertas arī Direktīvas prasības.

SR noteikumos ir nepieciešams arī veikt grozījumus, lai nodrošinātu tajā lietotās terminoloģijas atbilstību Administratīvās atbildības likumam.
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Saskaņā ar grozījumiem Sodu reģistra likumā, kas stājušies spēkā 2022. gada 4. maijā, Sodu reģistra likuma 21. panta sestā daļa tiek izteikta jaunā redakcijā un paredz, ka ziņu sniegšana no Sodu reģistra ir maksas pakalpojums atbilstoši Ministru kabineta noteiktajam maksas pakalpojumu cenrādim.

Elektroniski sagatavotām izziņām no Sodu reģistra turpmāk tādas prasības kā ūdenszīmes un krāsu kods netiks nodrošinātas. Lai praksē neatšķirtos rakstiski sagatavotas izziņas no elektroniski sagatavotajām, visas tiks gatavotas uz parastas A4 formāta lapas.

SR noteikumos tiek lietoti divi atsevišķi termini: “tiešsaistes datu pārraides režīms” un “automatizētā datu apmaiņa”. Termins “tiešsaistes datu pārraides režīms” ietver arī automatizēto datu apmaiņu, līdz ar to izdarāmi attiecīgi grozījumi.

Ņemot vērā, ka Administratīvās atbildības likums vairs neparedz administratīvā pārkāpuma protokola sastādīšanu, veicami attiecīgi grozījumi SR noteikumos.

SR noteikumi nosaka, ka izziņas var saņemt personīgi, ierodoties Informācijas centrā, vai ar izziņas saņēmēja pilnvarotas personas starpniecību, ierakstītā pasta sūtījumā, ja izziņas saņēmējs atrodas Latvijā, kā arī Latvijas Republikas diplomātiskajā pārstāvniecībā ārzemēs. No esošā regulējuma būtu izslēdzama iespēja saņemt izziņas klātienē, taču vienlaikus jāpaplašina iespējas personai saņemt izziņu citos tai ērtos veidos.

Ņemot vērā, ka izziņā no Sodu reģistra iekļautās ziņas var salīdzinoši īsā laikā zaudēt savu aktualitāti (piemēram, ja notiek izmaiņas personas sodāmības statusā), tad ieteicamais izziņas izmantošanas (derīguma) termiņš ir līdz sešiem mēnešiem. Rezultātā šobrīd izsniegtajām izziņām no Sodu reģistra noteiktais piecu gadu glabāšanas laiks ir neproporcionāli ilgs un līdz ar to ir saīsināms. Kritērijus dokumentu glabāšanas termiņa noteikšanai nosaka Ministru kabineta 2012. gada 6. novembra noteikumi Nr. 748. “Dokumentu un arhīvu pārvaldības noteikumi”. Noteikumi paredz, ka institūcija dokumentu pārvaldībā var izmantot elektronisku dokumentu pārvaldības sistēmu. 2021. gadā Iekšlietu ministrijas resorā tika ieviesta jauna lietvedības sistēma, kurā tiek pievienoti gan privātpersonu saņemtie iesniegumi par izziņu saņemšanas nepieciešamību, gan arī privātpersonām izsniegtās izziņas.
Turklāt izziņas kopijas ir jāsaglabā gadījumam, ja, piemēram, izziņa izsniegta kļūdaini un persona to vēlas apstrīdēt. Saskaņā ar Administratīvā procesa likumu apstrīdēšanas termiņš ir viens gads. Pie tam tādu dokumentu, kuru glabāšanas termiņš ir beidzies, iznīcināšana notiek pēc kārtējā uzskaites gada noslēguma. Ja persona vēlas apstrīdēt kļūdaini izsniegto izziņu pēdējā brīdī – nebūtu pieļaujama situācija, ka izziņa jau tikusi iznīcināta. Līdz ar to uzglabāšanas termiņš būtu nosakāms ne īsāks par diviem gadiem. Savukārt uzglabāt izsniegto izziņu kopijas ilgāk kā divus gadus arī nav praktiskas nepieciešamības. Ņemot vērā iepriekš minēto, rakstiski saņemto dokumentu un izsniegto izziņu uzglabāšanas termiņš nosakāms divi gadi.

Tāpat veicami citi redakcionāli precizējumi SR noteikumos, lai precizētu regulējumu atbilstoši faktiskajai situācijai un Sodu reģistrā iekļaujamo ziņu apjomam.
 
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekta 1.punkts paredz grozīt SR noteikumu nosaukumu, izslēdzot no tā teksta daļu par valsts nodevas apmēru un izziņas noformēšanas prasībām.
Noteikumu projekta 2.punkts paredz izteikt jaunā redakcijā norādi, uz kāda likuma pamata noteikumi izdoti, izslēdzot atsauci uz Sodu reģistra likuma 21. panta sesto daļu.
Noteikumu projekts paredz grozījumu izdarīšanu SR noteikumu 1.1. apakšpunktā, jo Administratīvās atbildības likums vairs neparedz administratīvā pārkāpuma protokola sastādīšanu.
Tiek svītrots SR noteikumu 1.4. apakšpunkts, kas paredz, ka SR noteikumi nosaka valsts nodevas apmēru par izziņas sagatavošanu, tās samaksas kārtību un atbrīvojumus no valsts nodevas samaksas, un tiek svītrota SR noteikumu V nodaļa.
Noteikumu projekta 4. punkts izsaka jaunā redakcijā SR noteikumu 1.2. apakšpunktu atbilstoši Sodu reģistra likumā ietvertajam deleģējumam Ministru kabinetam noteikt veidu un kārtību, kādā Informācijas centrs sniedz un nosūta reģistrā iekļautās ziņas.
Noteikumu projekta 5. punkts paredz svītrot SR noteikumu 1.3. apakšpunktu un 65.punkts paredz svītrot SR noteikumu IV nodaļu, jo elektroniski sagatavotām izziņām tādas prasības kā ūdenszīmes un krāsu kods netiks nodrošinātas.
Noteikumu projekts paredz svītrot terminu “automatizētais datu apmaiņas režīms” no SR noteikumu 2. punkta, jo termins “tiešsaistes datu pārraides režīms” ietver arī automatizēto datu apmaiņu.
Ņemot vērā, ka valsts pārvaldes mērķus visefektīvāk iespējams sasniegt, valsts pārvaldes iestādēm sadarbojoties, Valsts pārvaldes iekārtas likuma 54. panta ceturtā daļa noteic, ka valsts pārvaldes iestādes var sadarboties gan atsevišķā gadījumā, gan pastāvīgi. Sadarbojoties pastāvīgi, iestādes var slēgt starpresoru vienošanos. Savukārt Valsts pārvaldes iekārtas likuma 58. panta pirmā daļa noteic, ka, lai nodrošinātu pastāvīgu sadarbību, iestādes, kas atrodas dažādu Ministru kabineta locekļu padotībā (pieder pie dažādiem resoriem), rakstveidā var slēgt starpresoru vienošanos.
SR noteikumu 3. punktā paredzētā starpresoru vienošanās un sadarbības līgums regulē valsts un pašvaldību iestāžu un Informācijas centra  savstarpējās sadarbības kārtību, veicot ziņu iekļaušanu Sodu reģistrā un ziņu saņemšanu no Sodu reģistra tiešsaistes datu pārraides režīmā. Starpresoru vienošanās vai sadarbības līgumā attiecībā uz katru dalībnieku tiek noteikts gan datu apmaiņas pamatojums un apjoms, gan, piemēram, datu drošības prasības, datu apstrādes mērķi, apstrādājamo datu kategorijas, dalībnieku tiesības un pienākumi. Starpresoru vienošanās vai sadarbības līgums ziņu iekļaušanai un saņemšanai no Sodu reģistra ir slēdzams, jo tas ir veids, kā noteikt skaidru kārtību apjomīgai ziņu apmaiņai.
Atbilstoši Valsts informācijas sistēmu likuma 5. panta 1.1 daļas 5. un 6. punktam valsts informācijas sistēmu izmanto, pamatojoties uz ārējiem normatīvajiem aktiem, kuros norāda kārtību, kādā informāciju apstrādā valsts informācijas sistēmā, un nosacījumus piekļuves nodrošināšanai valsts informācijas sistēmā iekļautajai informācijai. Ņemot vērā minēto, informācijas apstrādes kārtība un piekļuves nodrošināšanas nosacījumi tiek atrunāti, slēdzot starpresoru vienošanos vai sadarbības līgumu.
Turklāt starpresoru vienošanās vai sadarbības līgums tiek slēgts gadījumos, kad plānota pastāvīga un ilgstoša sadarbība ziņu iekļaušanā un saņemšanā no Sodu reģistra. Starpresoru vienošanās vai sadarbības līguma noslēgšana kā obligāts nosacījums nekavē ziņu apmaiņas procesu, jo līdz starpresoru vienošanās vai sadarbības līguma noslēgšanai (piemēram, vienošanās saskaņošanas laikā u.tml.) iestāde ziņas no Sodu reģistra var saņemt uz atsevišķu pieprasījumu pamata (rakstveidā), savukārt, pēc tam, kad vienošanās stājusies spēkā – saņemt piekļuves tiesības un īstenot ziņu saņemšanu tiešsaistes režīmā.
Ar noteikumu projekta 10. punktu tiek svītrots SR noteikumu 7. punkts, jo tam nav juridiskās slodzes, ņemot vērā, ka starpresoru vienošanās vai līguma slēgšana tiek paredzēta SR noteikumu 3. punktā.
Noteikumu projekta 30.punkts paredz izteikt jaunā redakcijā SR noteikumu 9.1. apakšpunktu.
Noteikumu projekta 40. ‑ 45. punkti paredz SR noteikumos iekļaut nosacījumus attiecībā uz ziņām, kas tiek iekļautas Sodu reģistrā par administratīvo pārkāpumu izdarījušo personu un administratīvā pārkāpuma procesu.
Iekļaujamās ziņas un visu noteikumu projektā minēto personas datu kategoriju apstrāde atbilst Sodu reģistra mērķim – ziņu uzkrāšanai par personai piemēroto sodu, tādējādi veicot precīzu uzskaiti par noziedzīgus nodarījumus un administratīvos pārkāpumus izdarījušām personām.
Noteikumu projekta 45. punkts paredz SR noteikumus papildināt ar 12.4 punktu, kas nosaka ziņas, ko reģistrā iekļauj zvērināts tiesu izpildītājs par administratīvā pārkāpuma lietā pieņemtā nolēmuma par naudas soda piemērošanu izpildi. Minētās ziņas automātiski tiks nosūtītas no valsts informācijas sistēmas “Izpildu lietu reģistrs” (turpmāk – ILR) uz Sodu reģistra apakšsistēmu “Administratīvo pārkāpumu procesa atbalsta sistēma” (turpmāk – APAS). Šobrīd Sodu reģistra likuma 25. pants nosaka, ka APAS ir Sodu reģistra apakšsistēma, kurā sagatavo, lejupielādē un glabā ar administratīvā pārkāpuma lietu saistītos dokumentus. Ir izstrādāti grozījumi Administratīvās atbildības likumā, kas paredz papildināt Administratīvās atbildības likumu ar 296. pantu, kas noteiks, ka APAS ir valsts informācijas sistēma, kura nodrošina iestādes, amatpersonas un augstākas amatpersonas uzdevumu īstenošanu elektroniskā vidē un informācijas, kas saistīta ar administratīvā pārkāpuma procesu, apstrādi, un APAS vairs netiks noteikta kā Sodu reģistra apakšsistēma, taču minētie Administratīvās atbildības likuma grozījumi ziņu nodošanas kārtību no ILR uz APAS neietekmēs.
Savukārt noteikumu projekta 50. punkts paredz attiecīgi veikt izmaiņas arī SR noteikumu 17. punktā, jo Administratīvās atbildības likums neparedz garantijas naudu.
Noteikumu projekta 57. punkts paredz papildināt SR noteikumus ar 23.1 punktu, kas nosaka, ka ziņu pieprasījumam zvērināts advokāts kā aizstāvis kriminālprocesā vai administratīvā pārkāpuma procesā  pievieno orderi, kas apliecina advokāta kā aizstāvja tiesības piedalīties kriminālprocesā vai administratīvā pārkāpuma procesā, norādot procesa veidu un lietas numuru. Savukārt zvērināts advokāts kā juridiskās palīdzības sniedzējs, pieprasot ziņas par klientu, pievieno orderi, norādot procesa veidu un lietas numuru vai klienta pilnvarojuma apjomu ziņu pieprasīšanai. Grozījuma mērķis ir Ministru kabineta noteikumu līmenī paredzēt, ka pieprasījumam pievienojams orderis, lai novērstu situācijas, kad pieprasījumā netiek norādīta visa nepieciešamā informācija un nav arī pievienots orderis, kā arī lai nodrošinātu, ka Informācijas centrs var prasīt iesniegt orderi, pamatojot to ar attiecīgu SR noteikumu apakšpunktu. Grozījums attiecas tikai uz zvērinātiem advokātiem (advokātam izsniegtu orderi). Ja ziņas pieprasa aizstāvis, kura pārstāvība ir noformēta ar notariāli apliecinātu pilnvaru, vai advokāts, kam nav ordera, tad ziņas pieprasa par citu personu kā fiziska persona, pamatojoties uz pilnvaru.
Noteikumu projekts paredz izslēgt iespēju saņemt izziņas klātienē, vienlaicīgi paplašinot iespējas tās saņemt citos veidos – elektroniski, ja tiek identificēts saņēmējs, ierakstītā pasta sūtījumā Latvijā vai ārvalstīs, kā arī Latvijas Republikas diplomātiskajās un konsulārajās pārstāvniecībās ārvalstīs.
Lai pārliecinātos, vai personai ir piemērojama SR noteikumos noteiktā samazinātā maksa par atsevišķiem maksas pakalpojumiem (par izziņas tulkošanu angļu vai krievu valodā vienas vai piecu darbdienu laikā), pieprasot izziņu, personai papildus tiks lūgts norādīt ziņas par attiecīgo statusu apliecinoša dokumenta reģistrācijas numuru, izdevējiestādi un datumu, no kura stājas spēkā šis statuss.
Savukārt bērna vecums līdz 18 gadiem tiks noteikts automātiski pēc personas koda vai dzimšanas datuma.
Noteikumu projekts paredz izteikt SR noteikumu 24. - 27. punktu jaunā redakcijā, nosakot izziņu saņemšanas veidus personām, kā arī pieprasījumos par izziņas saņemšanu norādāmo ziņu apjomu. Lai sagatavotu un izsniegtu korektu izziņu, pieprasījumos būs jānorāda arī personas iepriekšējais vārds, uzvārds un personas kods, ja tas bijis mainīts. Ārvalstniekiem būs jānorāda dzimšanas datums. Papildus būs iespēja arī norādīt personas vārda un uzvārda vēlamo rakstību (ģenitīva locījumā) izziņā, jo attiecīgo galotņu locījumiem var būt nozīme, piemēram, iesniedzot izziņu ārvalstīs.
Ieviešot izziņas saņemšanu elektroniski, tiek saglabātas arī tiesības personai saņemt izziņas papīra formātā ierakstītā pasta sūtījumā Latvijā vai ārvalstīs. Sūtījuma saņemšanai uz ārvalstīm persona var izmantot iepriekš apmaksātus pasta (eksprespasta vai kurjerpasta) pakalpojumus, tādēļ noteikumu projektā tiek paredzēts, ka atbilstoši noteikumu projekta 59. punktā iekļautajai 25.12. apakšpunkta redakcijai un 61. punktā iekļautajai 27.9. apakšpunkta redakcijai ir norādāma informācija par izziņas saņēmēja iepriekš apmaksāta pasta pakalpojuma sniedzēju un veidu.
Persona, pieprasot ziņas no Sodu reģistra, apmaksā visas ar izziņas sagatavošanu un nosūtīšanu saistītās izmaksas. Atkarībā no izvēlētā pasta pakalpojuma veida un pakalpojuma sniedzēja, persona ar izziņas nosūtīšanu saistītās izmaksas segs izziņas (e‑pakalpojuma) pieprasīšanas brīdī vai pirms tam (apmaksājot šo pakalpojumu iepriekš).
Noteikumu projekta 63. punkts precizē SR noteikumu 29. punktu, izsakot to jaunā redakcijā, kas paredz, ka fiziska persona rakstveidā vai izmantojot valsts pārvaldes pakalpojumu portālā www.latvija.lv pieejamo elektronisko pakalpojumu (autentificējoties un apliecinot savu identitāti ar portālā pieejamiem autentifikācijas līdzekļiem) var bez maksas saņemt ziņas par sevi, saviem nepilngadīgajiem bērniem un aizbildnībā vai aizgādnībā esošajām personām.
Saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa Regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 15.panta 3.punktu datu subjektam ir tiesības saņemt no pārziņa tā apstrādē esošo datu subjekta personas datu kopiju bez maksas, savukārt par visām papildus kopijām, ko pieprasa datu subjekts, pārzinis var iekasēt saprātīgu samaksu, kas balstīta uz administratīvām izmaksām. Ja datu subjekts pieprasījumu iesniedz elektroniskā formā un ja vien datu subjekts nepieprasa citādi, informāciju sniedz plaši izmantotā elektroniskā formātā. Ņemot vērā minēto, fiziskai personai ir tiesības arī ārpus portālā www.latvija.lv pieejamā pakalpojuma pieprasīt no Informācijas centra ziņas no reģistra un vienu reizi bez maksas saņemt no Informācijas centra visu tā rīcībā esošo informāciju par sevi.
Tāpat pakalpojumu (izziņas saņemšanu) var pieprasīt arī izmantojot e-pakalpojumu, kurš ir atrodams tīmekļvietnes saitē https://e.ic.iem.gov.lv/lv/.
Noteikumu projekta 64. punkts samazina SR noteikumu 35. punktā paredzēto izsniegto izziņu kopiju glabāšanas laiku no pieciem gadiem uz diviem gadiem.
Ņemot vērā, ka SR noteikumu 22.4. apakšpunkts aptver Pamatlēmuma 6. panta 2., 3. un 3.a punktu, tad arī SR noteikumu 22.4. apakšpunktā minētais ziņu sniegšanas termiņš atbilst Direktīvas 1. panta 6. punktā ietvertajā Pamatlēmuma 8. panta 2. punktā minētajam termiņam. Līdz ar to Noteikumu projekta 69. punkts paredz papildināt SR noteikumus ar informatīvo atsauci uz Direktīvu, lai nodrošinātu tiesisko noteiktību un būtu viennozīmīgi skaidrs, ka SR noteikumos ir ietvertas arī Direktīvas prasības.

 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Fiziskās personas, kuras pieprasa un saņem ziņas no Sodu reģistra, kā arī fiziskās personas, par kurām Sodu reģistrā tiek iekļautas ziņas.
Ietekmes apraksts
Tiek veikta personas datu apstrāde. Atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa Regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 5. panta 1. punkta "a" apakšpunktam dati tiek apstrādāti likumīgi, godprātīgi un datu subjektam pārredzamā veidā.

No esošā regulējuma tiek izslēgta iespēja saņemt izziņas klātienē, taču vienlaikus paplašinās iespējas saņemt izziņu citos veidos.
Lai paplašinātu pakalpojuma pieejamību visā Latvijā tuvāk personas dzīvesvietai, kā arī efektīvāk nodrošinātu pakalpojuma pieejamību personām ar īpašām vajadzībām, izziņas saņemšanas pakalpojums tiek nodrošināts elektroniski (nosūtīts uz personas oficiālo elektronisko adresi, ja ir aktivizēts oficiālās elektroniskās adreses konts, vai sagatavots ar elektronisko parakstu un nosūtīts uz personas norādīto elektroniskā pasta adresi, ja personai nav aktivizēts oficiālās elektroniskās adreses konts), kā arī pēc personas izvēles jebkurā no Latvijas pasta nodaļām.
Juridiskās personas
  • Juridiskās personas, kuras pieprasa un saņem ziņas no Sodu reģistra, kā arī juridiskās personas, par kurām Sodu reģistrā tiek iekļautas ziņas.
Ietekmes apraksts
No esošā regulējuma tiek izslēgta iespēja saņemt izziņas klātienē, taču vienlaikus paplašinās iespējas saņemt izziņu citos veidos.

Lai paplašinātu pakalpojuma pieejamību visā Latvijā, izziņas saņemšanas pakalpojums tiek nodrošināts elektroniski (nosūtīts uz personas oficiālo elektronisko adresi, vai sagatavots ar elektronisko parakstu un nosūtīts uz personas norādīto elektroniskā pasta adresi, ja personai nav aktivizēts oficiālās elektroniskās adreses konts), kā arī pēc personas izvēles jebkurā no Latvijas pasta nodaļām.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
110 166
0
110 166
0
110 166
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
110 166
0
110 166
0
110 166
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
77 831
32 335
77 831
32 335
77 831
32 335
32 335
2.1. valsts pamatbudžets
77 831
32 335
77 831
32 335
77 831
32 335
32 335
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
32 335
-32 335
32 335
-32 335
32 335
-32 335
-32 335
3.1. valsts pamatbudžets
32 335
-32 335
32 335
-32 335
32 335
-32 335
-32 335
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-32 335
-32 335
-32 335
-32 335
5.1. valsts pamatbudžets
-32 335
-32 335
-32 335
-32 335
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Saskaņā ar likuma “Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2022., 2023. un 2024. gadam” 2.pielikumu ieņēmumi no valsts nodevas par izziņas no Sodu reģistra sagatavošanu tika plānoti šādā apmērā: 2022. gadā – 110 166 euro, 2023. gadā – 110 166 euro, 2024. gadā – 110 166 euro apmērā
Iekšlietu ministrija
Saskaņā ar Noteikumu projektā paredzēto:

1) valsts pamatbudžeta ieņēmumos sākot ar 2023.gadu netiek plānoti ieņēmumi no valsts nodevas par izziņas no Sodu reģistra sagatavošanu.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2014. gada 23. septembra noteikumu Nr.563 “Noteikumi par ziņu sniegšanu un saņemšanu no Sodu reģistra, valsts nodevas apmēru un izziņas noformēšanas prasībām” 39. punktu valsts nodevas apmērs ir 4,27 un saskaņā ar 40. punktu – ja persona izziņu vēlas saņemt nākamajā darbdienā, valsts nodevu maksā trīskāršā apmērā.
Ieņēmumu (110 166 euro) no valsts nodevas par izziņas no Sodu reģistra sagatavošanu aprēķins:
10 500 (vidējais izsniegto izziņu skaits gadā) x 4,27 euro (valsts nodevas likme) = 44 835 euro;
5 100 (vidējais izsniegto izziņu skaits gadā) x 12,81 euro (valsts nodevas likme trīskāršā apmērā, ja persona izziņu vēlas saņemt nākamajā darba dienā) = 65 331 euro.

 
Nosaukums 2023. gads 2024. gads 2025. gads un turpmāk katru gadu
plāns izmaiņas precizētais
plāns
plāns izmaiņas precizētais
plāns
plāns izmaiņas precizētais plāns
ieņēmumi no valsts nodevas par izziņas no Sodu reģistra sagatavošanu 110 166
 
-110 166 0 110 166 -110 166 0 110 166 -110 166 0



2) sākot ar 2023.gadu jāsamazina dotācija no vispārējiem ieņēmumiem un attiecīgie izdevumi Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammā 02.03.00 “Vienotās sakaru un informācijas sistēmas uzturēšana un vadība” par 77 831 euro. Iekšlietu ministrijai saistībā ar valsts nodevu par izziņas no Sodu reģistra sagatavošanu tika palielināta dotācija un vispārējiem ieņēmumiem un attiecīgie izdevumi šādā apmērā:
saskaņā ar likumu “Par valsts budžetu 2002. gadam” 14 814 euro (10 411 Ls);
saskaņā ar likumu “Par valsts budžetu 2003. gadam” 15 209 euro (10 689 Ls);
saskaņā ar likumu “Par valsts budžetu 2005. gadam” 47 808 euro (33 600 Ls).

 
Nosaukums 2023. gads
 budžeta apakšprogrammā 02.03.00
2024. gads
budžeta apakšprogrammā 02.03.00
2025. gads un turpmāk
budžeta apakšprogrammā 02.03.00
plāns izmaiņas precizētais
plāns
plāns izmaiņas precizētais
plāns
plāns izmaiņas precizētais
plāns
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 77 831 -77 831 0 77 831 -77 831 0 77 831 - 77 831 0
Izdevumi 77 831 -77 831 0 77 831 -77 831 0 77 831 - 77 831 0
Ieņēmumi ­ – izdevumi 0 0 0 0 0 0 0 0 0


Ņemot vērā kopējās ieņēmumu un izdevumu izmaiņas valsts budžetā, tiek prognozēta finansiālā ietekme 2023. gadā un turpmāk katru gadu -32 335 euro apmērā, kas veidojas no ieņēmumu no valsts nodevas par izziņas no Sodu reģistra sagatavošanu prognozes ietekmes.

3) valsts pamatbudžeta ieņēmumos Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammā 02.03.00 “Vienotās sakaru un informācijas sistēmas uzturēšana un vadība” jāplāno ieņēmumi no maksas pakalpojumiem.

 
Nosaukums 2023. gads
 budžeta apakšprogrammā 02.03.00
2024. gads
budžeta apakšprogrammā 02.03.00
2025. gads un turpmāk
budžeta apakšprogrammā 02.03.00
plāns izmaiņas precizētais
plāns
plāns izmaiņas precizētais
plāns
plāns izmaiņas precizētais
plāns
ieņēmumi no maksas pakalpojuma par Sodu reģistrā iekļauto ziņu sniegšanu izziņas formā vai tiešsaistes datu pārraides režīmā * 0 +110 166 110 166 0 +110 166 110 166 0 +110 166 110 166
Izdevumi 0 +110 166 110 166 0 +110 166 110 166 0 +110 166 110 166
Ieņēmumi ­ – izdevumi x x x 0 0 0 0 0 0




 
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Amata vietu skaita izmaiņas netiek plānotas
Cita informācija
Saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 9. novembra sēdē nolemto (prot. Nr.74 4.§ “Likumprojekts “Grozījumi Sodu reģistra likumā””; 2021-TA-1931) Iekšlietu ministrijai tika uzdots pēc likumprojekta "Grozījumi Sodu reģistra likumā" stāšanās spēkā normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā iesniegt Finanšu ministrijā priekšlikumus 2023. gadā un turpmāk ik gadu samazināt ieņēmumu prognozi no valsts nodevas par izziņas no Sodu reģistra sagatavošanu 110 166 euro apmērā, Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammā 02.03.00 "Vienotās sakaru un informācijas sistēmas uzturēšana un vadība" samazināt vispārējā kārtībā sadalāmo dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumus 77 831 euro apmērā un palielināt ieņēmumus no maksas pakalpojumiem un citus pašu ieņēmumus un atbilstošus izdevumus 111 606 euro apmērā.
Saskaņā ar grozījumu Sodu reģistra likumā (spēkā no 2022. gada 4. maija) anotāciju, Iekšlietu ministrijas Informācijas centram ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi palielināsies par 111 606 euro, tajā skaitā, ieņēmumi no maksas pakalpojuma par Sodu reģistrā iekļauto ziņu sniegšanu izziņas formā vai tiešsaistes datu pārraides režīmā  palielinājums ir 110 166 euro un ieņēmumu no maksas pakalpojuma par daudzvalodu standarta veidlapas sagatavošanu palielinājums ir 1 440 euro.
Izmaiņas saskaņā ar grozījumu Sodu reģistra likumā (spēkā no 2022. gada 4. maija) anotāciju ir iekļautas Iekšlietu ministrijas maksimāli pieļaujamajā izdevumu apjomā 2023. – 2025. gadam.
Šo noteikumu projekta anotācijas 3. sadaļā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi norādīti 110 166 euro apmērā, jo noteikumu projekts  neattiecas uz ieņēmumiem no maksas pakalpojuma par daudzvalodu standarta veidlapas sagatavošanu.
Projekts atklāj vairāku Sodu reģistra likuma normu neatbilstību Adminsitratīvās atbildības likuma normām, līdz ar to būtu nepieciešama attiecīgu grozījumu veikšana neatbilstību novēršanai Sodu reģistra likumā.
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32019L0884
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 17. aprīļa Direktīva 2019/884, ar ko groza Padomes Pamatlēmumu 2009/315/TI attiecībā uz informācijas apmaiņu par trešo valstu valstspiederīgajiem un attiecībā uz Eiropas Sodāmības reģistru informācijas sistēmu (ECRIS) un ar ko aizstāj Padomes Lēmumu 2009/316/TI
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?
Starptautiskā dokumenta nosaukums
Eiropas Cilvēka tiesību un pamatbrīvību aizsardzības konvencija
Apraksts
Projektā paredzētie grozījumi attiecībā uz Sodu reģistrā ietverto ziņu sniegšanas un saņemšanas kārtību ietilpst Eiropas Cilvēka tiesību un pamatbrīvību aizsardzības konvencijas 8.panta (tiesības uz privātās dzīves neaizskaramību) tvērumā, kā šīs tiesības saistībā ar personu datu apstrādi krimināltiesiskiem, kriminālprocesuāliem un cita rakstura procesuāliem nolūkiem ir interpretējusi Eiropas Cilvēktiesību tiesa, piemēram,  lietās S. un Marper pret Apvienoto Karalisti (iesniegumi Nr.30562/04 un 30566/04), Lielās palātas 2008.gada 4.decembra spriedums, Gardel pret Franciju (iesniegums Nr.16428/05), 2009.gada 17.decembra spriedums, P.N. pret Vāciju (iesniegums Nr.74440/17), 2020.gada 11.jūnija spriedums. Šī judikatūra ir saistīta ar dažādu nacionālo sodu reģistru sistēmās ietveramo ziņu apjomu, apstrādi, datu apmaiņu un aizsardzību.

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 17. aprīļa Direktīva 2019/884, ar ko groza Padomes Pamatlēmumu 2009/315/TI attiecībā uz informācijas apmaiņu par trešo valstu valstspiederīgajiem un attiecībā uz Eiropas Sodāmības reģistru informācijas sistēmu (ECRIS) un ar ko aizstāj Padomes Lēmumu 2009/316/TI
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Direktīvas 1. panta 6. punktā ietvertais Pamatlēmuma 8. panta 2. punkts
Spēkā esošo Ministru kabineta 2014. gada 23. septembra noteikumu Nr.563 "Noteikumi par ziņu sniegšanu un saņemšanu no Sodu reģistra, valsts nodevas apmēru un izziņas noformēšanas prasībām" (SR noteikumi) 22.4. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Šo jomu neskar
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Šo jomu neskar
Cita informācija
Spēkā esošo SR noteikumu 22.4. apakšpunkts atbilst Direktīvas 1. panta 6. punktā ietvertajam Pamatlēmuma 8. panta 2. punktam, līdz ar to attiecīgās Direktīvas prasības ir pārņemts jau ar spēkā esošo SR noteikumu 22.4. apakšpunktu. Ņemot vērā minēto, projekts neparedz izmaiņas spēkā esošo SR noteikumu 22.4. apakšpunktā, bet paredz papildināt SR noteikumus ar informatīvo atsauci uz Direktīvu.

5.5. 2. tabula. Ar tiesību akta projektu izpildītās vai uzņemtās saistības, kas izriet no starptautiskajiem tiesību aktiem vai starptautiskas institūcijas vai organizācijas dokumentiem. Pasākumi šo saistību izpildei

Attiecīgā starptautiskā tiesību akta vai starptautiskas institūcijas vai organizācijas dokumenta (turpmāk – starptautiskais dokuments) datums, numurs un nosaukums
Eiropas Cilvēka tiesību un pamatbrīvību aizsardzības konvencija
Starptautiskās saistības pasākums/uzdevums
Projekta vienība, ar ko izpilda A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
A
B
C
Vai starptautiskajā dokumentā paredzētās saistības nav pretrunā ar jau esošajām Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
-
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Lai nodrošinātu efektīvu, atklātu, ietverošu, savlaicīgu un atbildīgu sabiedrības līdzdalību, un sabiedrības pārstāvjiem nodrošinātu iespēju iesaistīties rakstiski sniegt viedokli par noteikumu projektu tā izstrādes stadijā, informācija par noteikumu projektu 2021.gada 24.augustā ievietota Iekšlietu ministrijas tīmekļa vietnē sadaļas „Aktualitātes” apakšsadaļas “Sabiedrības līdzdalība” apakšsadaļā „Attīstības plānošanas dokumenti un tiesību aktu projekti” - “Diskusiju dokumenti” (tīmekļa vietnes saite: https://www.iem.gov.lv/lv/ministru-kabineta-noteikumu-projekts-grozijumi-ministru-kabineta-2014-gada-23-septembra-noteikumos-nr-563-noteikumi-par-zinu-sniegsanu-un-sanemsanu-no-sodu-registra-valsts-nodevas-apmeru-un-izzinas-noformesanas-prasibam).
Iespēja iesniegt viedokli, iebildumus un priekšlikumus sabiedrības līdzdalības ietvaros tika nodrošināta līdz 2021. gada 7.septembrim.
Sabiedrības līdzdalības ietvaros ierosinājumi, iebildumi vai priekšlikumi par noteikumu projektu saņemti netika.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs
  • Iestādes (amatpersonas), kas iekļauj ziņas Sodu reģistrā un saņem ziņas no Sodu reģistra

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Netiks izsniegtas izziņas par (ne)sodāmību klātienē – izziņas tiks nosūtītas elektroniski vai ierakstītā pasta sūtījumā
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Tiks veikta procesu digitalizācija, pārstājot izziņas par (ne)sodāmību izsniegt personām klātienē – izziņu saņemšana galvenokārt tiks nodrošināta elektroniskā formā vai ierakstītā pasta sūtījumā
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Tiek apstrādāti personu dati, Sodu reģistra likumā un SR noteikumos minētajām iestādēm un personām ievadot datus Sodu reģistrā, kā arī Informācijas centram sniedzot ziņas no Sodu reģistra. Noteikumos noteiktas apstrādājamo personas datu kategorijas, kā arī glabāšanas termiņi.
Personu datu apstrāde skar tās personas, par kurām Sodu reģistrā tiek iekļautas ziņas, kā arī tiek uzlikts personas datu apstrādes pienākums tām personām, kas ziņas Sodu reģistrā iekļauj vai no Sodu reģistra saņem.
Atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa Regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 5. panta 1. punkta "a" apakšpunktam dati tiek apstrādāti likumīgi, godprātīgi un datu subjektam pārredzamā veidā.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi