Anotācija (ex-ante)

24-TA-496: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par valsts nekustamā īpašuma "Brīvnieki" Ropažos, Ropažu pagastā, Ropažu novadā, nodošanu Ropažu novada pašvaldības īpašumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma (turpmāk - Atsavināšanas likums) 42.panta pirmā daļa un 43.pants.
Pašvaldību likuma 4.panta pirmās daļas 4., 5., 8., 9. un 11. punkts.
Ropažu novada pašvaldības 2023.gada  20.septembra lēmums Nr.2724 “Par nekustamā īpašuma “Brīvnieki” Ropažu pagastā, Ropažu novadā, pārņemšanu” (prot. Nr.76/2023, 28.§).
 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekts sagatavots, lai atbilstoši Atsavināšanas likuma regulējumam saņemtu Ministru kabineta atļauju Finanšu ministrijai nodot bez atlīdzības Ropažu novada pašvaldības īpašumā valsts nekustamo īpašumu “Brīvnieki”, Ropažos, Ropažu pagastā, Ropažu novadā, Pašvaldību likuma 4.panta pirmās daļas 4., 5., 8., 9. un 11. punktā noteiktās pašvaldības autonomās funkcijas īstenošanai.
 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Īpašuma tiesības uz nekustamo īpašumu “Brīvnieki” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8084 009 0237) Ropažos, Ropažu pagastā, Ropažu novadā (turpmāk – nekustamais īpašums), nostiprinātas Latvijas valstij Finanšu ministrijas personā Rīgas rajona tiesas Ropažu pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000010329, lēmuma datums: 2023.gada 6.oktobris, pamats: 2019.gada 7.jūnija Uzņēmumu reģistra lēmums Nr.6-12/72988 par kapitālsabiedrību izslēgšanu no komercreģistra, 2023.gada 7.augusta valstij piekritīgās mantas aprakstes un novērtējuma akts Nr.2539R/23 (turpmāk - Mantas aprakstes un novērtējuma akts Nr.2539R/23).
Nekustamais īpašums pieņemts no Valsts ieņēmumu dienesta Finanšu ministrijas valdījumā un grāmatvedības uzskaitē un valsts akciju sabiedrības “Valsts nekustamie īpašumi” (turpmāk – VNĪ) pārvaldīšanā ar Mantas aprakstes un novērtējuma akta Nr.2539R/23 parakstīšanas dienu, t.i., ar 2023. gada 7.augustu.

Ropažu novada pašvaldība ar 2023.gada 31.jūlija vēstuli Nr. RN/2023/4.2-2/1528 informējusi VNĪ, ka ir ieinteresēta nekustamā īpašuma turpmākai izmantošanai sociālo un izglītības funkciju veikšanai. 2023.gada 20.septembrī Ropažu novada pašvaldības dome pieņēmusi lēmumu Nr.2724 “Par nekustamā īpašuma “Brīvnieki” Ropažu pagastā, Ropažu novadā, pārņemšanu” (prot. Nr.76/2023, 28.§) (turpmāk – Pašvaldības domes lēmums), saskaņā ar kuru nolemts nekustamo īpašumu pārņemt bez atlīdzības Ropažu novada pašvaldības īpašumā tās funkciju nodrošināšanai atbilstoši Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 4., 5., 8., 9. un 11.punktam.

Atbilstošo Pašvaldības domes lēmumā norādītajai informācijai,  ar Ropažu novada domes 2022.gada 21.decembra lēmumu Nr.1877 apstiprinātajā Ropažu novada attīstības programmā 2022-2028 (turpmāk – RNAP2028) rīcības virzienam “Attīstoša un veselīga dzīves vide jauniešiem” noteikti šādi uzdevumi: 1. Attīstīt kvalitatīvu un ilgtspējīgu sistēmu darbam ar jaunatni Ropažu novadā, kas vērsta uz tādas vides veidošanu, kurā jauni cilvēki vēlas dzīvot, strādāt, veidot ģimeni, attīstīt uzņēmumus un kvalitatīvi pavadīt savu brīvo laiku Ropažu novadā; 2. Veicināt plašāku jauniešu līdzdalību un darba tirgum un patstāvīgai dzīvei nepieciešamo prasmju un iemaņu apguvi.
Ņemot vērā Ropažu novada pašvaldībai noteiktās autonomās funkcijas, īpaši darbā ar jauniešiem, valsts un Ropažu novada pašvaldības politikas plānošanas dokumentus un pamatnostādnes jaunatnes jomā, nekustamajā īpašumā paredzēts izveidot Ropažu novada jauniešu centru (turpmāk – Centrs).

Saskaņā ar Pašvaldības domes lēmumā norādīto informāciju  Centram paredzētas šādas funkcijas:
- nodrošināt jauniešiem lietderīga brīvā laika izmantošanas iespējas. Centrā iekārtot, ieviest un attīstīt dažādas brīvā laika aktivitātēm paredzētas spēles, profesionālās ievirzes (video, foto, audio, mākslas, mūzikas, terapijas, sportisko aktivitāšu) telpas, lai jauniešiem būtu jēgpilni un interesanti atrasties paredzētajās telpās;
- sekmēt jauniešiem nepieciešamo zināšanu un prasmju apgūšanu ārpus formālās izglītības, īstenojot dažādus neformālās un interešu izglītības pasākumus, projektus un programmas – galvenokārt ļaujot jauniešiem noteikt pašiem, kas ir tās vērtības un intereses, kuras konkrētajā laikā nepieciešams iegūt, apgūt, attīstīt vai pilnveidot. Šai sadaļai būs interesanti piesaistīt kvalificētus, profesionālus un piemērotus speciālistus, ņemot vērā jauniešu vēlmes un objektīvus ieteikumus;
- radīt labvēlīgus apstākļus jauniešu intelektuālai un radošai attīstībai abu augstāk minēto punktu īstenošanas rezultātā jauniešiem tiks radīta labvēlīga un piemērota vide, lai attīstītos un iesaistītos Ropažu novada jauniešu dzīves kvalitatīvā augšupejā, kā rezultātā Ropažu novads iegūs jaunus, zinātkārus, inteliģentus, radošus, inovatīvus, atraktīvus un aktīvus jauniešus, sava novada ilgtspējīgas darbības nodrošināšanai;
- nodrošināt nepieciešamo atbalstu jauniešu iniciatīvām. Jauniešu iniciatīvas un viņu līdzdalība dažādu projektu īstenošanā un virzībā sekmēs pareizu un jauniešiem visnoderīgāko mērķu sasniegšanu. Jauniešu centrs būs tā vieta, kur jauniešus konsultēs, iedrošinās, palīdzēs un atbalstīs dažādu projektu tapšanā;
- sekmēt jauniešu līdzdalību jaunatnes organizācijās, jauniešu iniciatīvu grupās un brīvprātīgajā darbā. Jauniešu centra darbība, jau aktīvajiem un radošajiem novada jauniešiem piesaistīs aizvien jaunus un mērķtiecīgus novada iedzīvotājus, kas ilgtermiņā nodrošinās veiksmīgu Ropažu novada attīstību;
- nodrošināt piekļuvi jauniešu vajadzībām un interesēm atbilstošai informācijai. Darbojoties jauniešu centram un attīstoties tā darbībai jaunieši sadarbojoties ar Ropažu novada pašvaldības jaunatnes lietu speciālistiem un citu novadu jauniešu centriem radīs jaunas idejas un veidos jaunas sadraudzības un apmaiņas programmas;
- sekmēt sociālās atstumtības riskam pakļauto jauniešu iekļaušanu vienaudžu vidū;
- piedāvāt telpas un biedrošanās vietu jauniešu domei, skolēnu padomēm un jauniešu organizācijām, kuru dalībnieku vidējais vecums nepārsniedz 25 gadus;
- veicināt sadarbību starp Centru un darbā ar jaunatni iesaistītajām personām un institūcijām vietējā, reģionālā, valsts un starptautiskā mērogā, informēt sabiedrību par Centra darbību. Organizēt tematiskus apmaiņas braucienus gan Ropažu novada jauniešiem - apmeklējot citu novadu jauniešu centrus, kā arī aicināt jauniešus no citiem novadiem ciemos uz Centru;
- sekmēt jauniešu iesaistīšanos vietējā, reģionāla, valsts un starptautiska mēroga pasākumos, projektos un programmās ne tikai jaunatnes jomā, bet arī citu Ropažu novadam svarīgu lēmumu izskatīšanā un pieņemšanā uzklausot un iesaistot jauniešus viedokļu apmaiņā;
- lai prezentētu, reklamētu un iepazīstinātu ar Ropažu novada jauniešu darbību, organizēt sadraudzības pasākumu jauniešiem Centrā, kas varētu kļūt par Ropažu jauniešu atpazīstamības simbolu un veiksmes stāstu, piesaistot katru gadu jaunus un aizraujošus talantus, lektorus, jauniešu elkus vai vienkārši atpazīstamus jauniešus, tādējādi iedrošinot jauniešus iespējamiem jauniem izaicinājumiem.

Jaunatnes likuma 5.panta otrās daļas 4. un 6.punkts paredz, ka pašvaldība, izveidojot institucionālu sistēmu darbam ar jaunatni, ir tiesīga izveidot jauniešu centru, kura mērķis ir veicināt pašvaldības jauniešu iniciatīvas, līdzdalību lēmumu pieņemšanā un sabiedriskajā dzīvē, un arī paredzēt citu kārtību, kādā veicams darbs ar jaunatni. Atbilstoši Jaunatnes likums 5.panta septītajai daļai, ja pašvaldība izveido jauniešu centru, kas ir pašvaldības iestāde vai pašvaldības iestādes struktūrvienība, šis centrs veic darbu ar jaunatni atbilstoši šā likuma 2.1panta trešajā daļā noteiktajiem pamatuzdevumiem (atbalstīt un veicināt jauniešu iniciatīvas, radot labvēlīgus apstākļus viņu intelektuālajai un radošajai attīstībai; nodrošināt jauniešiem iespēju iegūt dzīvei nepieciešamās prasmes, zināšanas un kompetences neformālās izglītības ceļā; nodrošināt jauniešiem iespēju lietderīgi izmantot brīvo laiku; nodrošināt jauniešiem viņu attīstības vajadzībām atbilstošas informācijas pieejamību.), nodrošinot: 1) neformālās izglītības pasākumu, projektu un programmu īstenošanu; 2) jauniešu iesaistīšanu jaunatnes organizācijās vai jauniešu iniciatīvu grupās un brīvprātīgajā darbā; 3) sociālās atstumtības riskam pakļauto jauniešu iekļaušanu vienaudžu vidē; 4) starpkultūru dialogu jauniešu mērķauditorijā; 5) konsultācijas jauniešiem par viņiem aktuālām tēmām; 6) jauniešu iesaistīšanos pašvaldības darbā ar jaunatni un tā ietvaros organizētajos pasākumos, projektos un programmās; 7) citu uzdevumu izpildi atbilstoši pašvaldības kompetencei jaunatnes politikas nozarē.

Pašvaldības domes lēmumā norādīts, ka nekustamā īpašuma atrašanās vieta ir īpaši piemērota Centra izveidei, kā arī, ņemot vērā nekustamā īpašuma būves telpu apjomu, tajā iespējams izvietot arī citas novada un pagasta nozīmes izglītības, kultūras un sabiedriskās institūcijas, kas veicinās jauniešu un arī citu iedzīvotāju grupu iesaisti novada, īpaši Ropažu ciema, kas ir Ropažu pagasta administratīvais centrs, sabiedriskajā dzīvē. Nekustamais īpašums papildus Centra izveidei var kalpot par multifunkcionālu Ropažu attīstības centru.

Saskaņā ar Pašvaldības domes lēmumā norādīto informāciju nekustamais īpašums netiks izmantots saimnieciskās darbības veikšanai un komercdarbības atbalsta sniegšanai.

Atbilstoši Zemesgrāmatas un Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas (turpmāk – NĪVKIS) datiem nekustamais īpašums sastāv no zemes vienības  (zemes vienības kadastra apzīmējums 8084 009 0237) 0,1117 ha platībā un būves (būves kadastra apzīmējums 8084 009 0237 001).
Saskaņā ar NĪVKIS datiem:
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8084 009 0237) lietošanas mērķis: 0801 - Komercdarbības objektu apbūve, 0,1117 ha, Zemes vienības platības sadalījums pa lietošanas veidiem: - Zemes zem ēkām platība, 0,1117 ha, zemes vienības kadastrālā vērtība 2024.gada 1.janvārī: 2445 euro;
- būves – kafejnīcas (būves kadastra apzīmējums 8084 009 0237 001) galvenais lietošanas veids:  1211 - Viesnīcas un sabiedriskās ēdināšanas ēkas, būves kopējā platība 221,3 m2,  būves kadastrālā vērtība 2024.gada 1.janvārī: 18223 euro;
- nekustamā īpašuma kadastrālā vērtība 2024.gada 1.janvārī  ir 20668 euro.
- nekustamajam īpašumam reģistrēts apgrūtinājums: aizsargjoslas teritorija gar autoceļu, 0,1117 ha platībā.
Nekustamais īpašums nav iznomāts.
Saskaņā ar Mantas aprakstes un novērtējuma akta Nr.2539R/23 pielikumu, apsekojot nekustamo īpašumu dabā, konstatēts, ka tā stāvoklis ir raksturojams kā labs, nekustamā īpašuma sastāvā esošā zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 8084 009 0237) ir kopta un uzturēta kārtībā, uz zemes vienības konstatētas divas mazēkas, kas nav reģistrētas NĪVKIS datos, un izvietota gājēju ietve pie valsts reģionālā autoceļa P10 Inčukalns – Ropaži – Ikšķile.
Valsts ieņēmumu dienests 2023.gada 14. jūnija vēstulē Nr. P009-5/5.1/1323 sniedzis informāciju par nekustamo īpašumu, ka izvērtējot Valsts zemes dienesta NĪVKIS un Valsts vienotās datorizētās zemesgrāmatas datos esošo informāciju, nekustamā īpašuma sastāvā esošai zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 8084 009 0237) ir noteikts apgrūtinājums ar atzīmi – III tehniskās kategorijas autoceļa Ropaži – Inčukalns 60m/0,04km aizsargjosla 0,1117 ha platībā, līdz ar to, saskaņā ar Ministru kabineta 2013.gada 26.novembra noteikumu Nr.1354 “Kārtība, kādā veicama valstij piekritīgās mantas uzskaite, novērtēšana, realizācija, nodošana bez maksas, iznīcināšanas un realizācijas ieņēmumu ieskaitīšana valsts budžetā” 32.8.apakšpunktu Valsts ieņēmumu dienests 2023. gada 23. janvārī nosūtījis informāciju Satiksmes ministrijai nekustamā īpašuma pārņemšanai. 2023. gada 21. februārī Valsts ieņēmumu dienests saņēmis Satiksmes ministrijas atteikumu pārņemt nekustamo īpašumu.
Saskaņā ar likuma “Par nekustamā īpašuma ierakstīšanu zemesgrāmatā” 19.panta pirmās daļas 1.punktu Zemesgrāmatā kā patstāvīgi īpašuma objekti nav ierakstāmas mazēkas, izņemot garāžas. Ievērojot minēto, būvju – mazēku atrašanās uz nekustamā īpašuma sastāvā esošās zemes vienības neietekmē nekustamā īpašuma nodošanu Ropažu pašvaldības īpašumā, Ropažu novada pašvaldības pēc nekustamā īpašuma pārņemšanas bez atlīdzības pašvaldības īpašumā, būs jāveic nepieciešamās darbības būvju - mazēku tiesiskā stāvokļa sakārtošanai.

Atbilstoši Ropažu novada pašvaldības 2023.gada 25.septembra vēstulē Nr. 4.2-2/1922 sniegtajai informācijai par nekustamo īpašumu:
- Ropažu novada Ropažu pagasta teritorijas plānojumā (turpmāk – Teritorijas plānojums) zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 8084 009 0237) tās lielākajā platībā noteiktā funkcionālā zona ir publiskās apbūves teritorija (P), arī daļa transporta infrastruktūras teritorijas (TR);
          - atbilstoši Teritorijas plānojums Teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumi (turpmāk – Noteikumi) 232.-246.punktam publiskās apbūves teritorija (P) ir funkcionālā zona, ko nosaka, lai nodrošinātu gan komerciālu, gan nekomerciālu publiska rakstura iestāžu un objektu izvietošanu, paredzot atbilstošu infrastruktūru, ar šādiem galvenajiem izmantošanas veidiem: biroju ēku, tirdzniecības vai pakalpojumu objektu, tūrisma un atpūtas iestāžu, kultūras iestāžu, sporta būvju, aizsardzības un drošības iestāžu, izglītības un zinātnes iestāžu, veselības aizsardzības iestāžu, sociālās aprūpes iestāžu, dzīvnieku aprūpes iestāžu un reliģisko organizāciju ēku apbūve un labiekārtota ārtelpa. Teritorijas papildizmantošanas veidi ir rindu māju un daudzdzīvokļu māju apbūve.
- zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 8084 009 0237) papildus iekļaujas teritorijā ar īpašiem noteikumiem – teritorijā, kurā ierīko centralizētas ūdensapgādes un kanalizācijas sistēmas (TIN15). Zemes vienība arī atrodas vides un dabas resursu ķīmiskās aizsargjoslas teritorijā ap pazemes ūdens ņemšanas vietu.
- zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 8084 009 0237) neatrodas degradētā teritorijā;
- zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 8084 009 0237) ir nodrošināta piekļūšana no pašvaldības ielas – Stadiona ielas.
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Informāciju skatīt  sadaļā “Pašreizējā situācija”.
 
Risinājuma apraksts
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 4.panta pirmajā daļā noteikto valsts mantas atsavināšanu var ierosināt, ja tā nav nepieciešama attiecīgajai iestādei vai citām valsts iestādēm to funkciju nodrošināšanai. Nekustamā īpašuma nodošana bez atlīdzības pašvaldības īpašumā saskaņā ar Atsavināšanas likumā noteikto ir viens no atsavināšanas veidiem.
Pašvaldību likuma 4.panta pirmās daļas 4.,5., 8., 9., 11.punktā noteiktas šādas pašvaldības autonomās funkcijas:
- gādāt par iedzīvotāju izglītību, tostarp nodrošināt iespēju iegūt obligāto izglītību un gādāt par pirmsskolas izglītības, vidējās izglītības, profesionālās ievirzes izglītības, interešu izglītības un pieaugušo izglītības pieejamību (4.p.);
- sniegt iedzīvotājiem daudzveidīgu kultūras piedāvājumu un iespēju piedalīties kultūras dzīvē, sekmēt pašvaldības teritorijā esošā kultūras mantojuma saglabāšanu un sniegt atbalstu kultūras norisēm (5.p.);
- veikt darbu ar jaunatni (8.p.);
- nodrošināt iedzīvotājiem atbalstu sociālo problēmu risināšanā, kā arī iespēju saņemt sociālo palīdzību un sociālos pakalpojumus (9.p.);
- īstenot bērnu un aizgādnībā esošo personu tiesību un interešu aizsardzību (11.p.).
Ar Finanšu ministrijas un VNĪ 2020.gada 18.martā noslēgto Nekustamā īpašuma portfeļa pārvaldīšanas līgumu (ar 2023.gada 22.decembrī noslēgto Vienošanās par grozījumiem Nekustamā īpašuma portfeļa pārvaldīšanas līgumā), kas Finanšu ministrijā reģistrēts ar Nr. 13.7-17/12/38, VNĪ veic Finanšu ministrijas valdījumā esošo nekustamo īpašumu pārvaldīšanu, tajā skaitā nodrošinot lietderīgu rīcību ar valsts funkciju veikšanai neizmantotiem nekustamajiem īpašumiem.
Ņemot vērā, ka pašvaldības autonomās funkcijas īstenošanai nekustamais īpašums ir nepieciešams Ropažu novada pašvaldībai, ar VNĪ Īpašumu izvērtēšanas komisijas lēmumu nolemts atbalstīt minētā nekustamā īpašuma atsavināšanu, nododot bez atlīdzības Ropažu novada pašvaldības īpašumā pašvaldības lēmumā minēto pašvaldības autonomo funkciju īstenošanai.
Ievērojot iepriekš minēto, ir sagatavots attiecīgs Ministru kabineta rīkojuma projekts, kas paredz saskaņā ar  Atsavināšanas likuma 42.panta pirmo daļu un 43.pantu atļaut Finanšu ministrijai nodot bez atlīdzības Ropažu novada pašvaldības īpašumā nekustamo īpašumu,  lai saskaņā ar Pašvaldību likuma  4.panta pirmo daļu to izmantotu pašvaldības autonomās funkcijas īstenošanai.
Pēc nekustamā īpašuma pārņemšanas Ropažu novada pašvaldība varēs to izmantot Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 4., 5., 8., 9. un 11.punktā noteikto pašvaldības autonomo funkciju īstenošanai. Ievērojot Pašvaldības domes lēmumā norādīto informāciju, nekustamais īpašums netiks izmantots saimnieciskās darbības veikšanai un komercdarbības atbalsta sniegšanai, tādējādi rīkojuma projekts neparedz komercdarbības atbalsta sniegšanu  Ropažu  novada pašvaldībai.
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 42. panta pirmo daļu valsts nekustamo īpašumu var nodot bez atlīdzības atvasinātas publiskas personas īpašumā. Ministru kabinets lēmumā par valsts nekustamā īpašuma nodošanu bez atlīdzības atvasinātas publiskas personas īpašumā nosaka, kādu atvasinātas publiskas personas funkciju vai deleģēta pārvaldes uzdevuma veikšanai nekustamais īpašums tiek nodots. Nostiprinot atvasinātas publiskas personas īpašuma tiesības uz nekustamo īpašumu, zemesgrāmatā izdarāma atzīme par Ministru kabineta lēmumā noteiktajiem tiesību aprobežojumiem.
Ja nodotais nekustamais īpašums vairs netiek izmantots Ministru kabineta lēmumā par valsts nekustamā īpašuma nodošanu bez atlīdzības atvasinātas publiskas personas īpašumā norādīto funkciju vai deleģēta pārvaldes uzdevuma veikšanai, atvasināta publiska persona šo īpašumu bez atlīdzības nodod valstij.
Ievērojot minēto, ja nekustamais īpašums vairs netiks izmantots Ropažu novada pašvaldības lēmumā norādīto funkciju īstenošanai, Ropažu novada pašvaldībai nekustamais īpašums jānodod atpakaļ valstij.
Atbilstoši Atsavināšanas likuma 43.panta ietvertajam regulējumam šā likuma 42.pantā minētajos gadījumos lēmumu par valsts mantas nodošanu īpašumā bez atlīdzības pieņem šā likuma 5. pantā minētā institūcija, t.i., Ministru kabinets.
Ropažu novada pašvaldībai kā nekustamā īpašuma ieguvējai, izmantojot nekustamo īpašumu, būs saistoša Aizsargjoslu likumā noteiktā kārtība atbilstoši aizsargjoslu veidam.
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Atbilstoši Ministru kabineta 2011.gada 1.februāra noteikumu Nr.109 „Kārtība, kādā atsavināma publiskās personas manta” 12.punktā noteiktajam, lai noskaidrotu, vai atsavināmais valsts nekustamais īpašums nav nepieciešams citai valsts iestādei, valsts kapitālsabiedrībai vai atvasinātas publiskas personas vai to iestādes funkciju nodrošināšanai, Rīkojuma projektu izsludinot Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā, tiks nodrošināts noteikumos noteiktais pienākums.
Ja divu nedēļu laikā pēc Ministru kabineta projekta izsludināšanas Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā valsts iestādes, valsts kapitālsabiedrības vai atvasinātas publiskas personas vai to iestādes nepieprasa projektā minēto nekustamo īpašumu valsts pārvaldes funkciju nodrošināšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu, to var atsavināt likumā noteiktajā kārtībā.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Ropažu novada pašvaldības iedzīvotāji.
 
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Ropažu novada pašvaldība.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami.
Izdevumus, saistībā ar rīkojuma projektā minētā nekustamā īpašuma pārņemšanu pašvaldības īpašumā, reģistrēšanu zemesgrāmatā uz Ropažu novada pašvaldības vārda, kā arī izdevumus, kas saistīti ar minētā nekustamā īpašuma uzturēšanu, segs Ropažu novada pašvaldība no sava budžeta līdzekļiem.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Finanšu ministrija, VAS "Valsts nekustamie īpašumi"
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

Atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Finanšu ministrija
  • VAS "Valsts nekustamie īpašumi"
  • Ropažu novada pašvaldība

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi