24-TA-2197: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2017. gada 16. augusta noteikumos Nr. 485 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas, administrēšanas un uzraudzības kārtība augļu, dārzeņu un piena piegādei izglītības iestādēm"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Zemkopības ministrija (turpmāk - ZM) ierosina izdarīt grozījumus Ministru kabineta 2017. gada 16. augusta noteikumos Nr. 485 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas, administrēšanas un uzraudzības kārtība augļu, dārzeņu un piena piegādei izglītības iestādēm" (turpmāk - MK noteikumi Nr. 485), pamatojoties uz konstatētajām neskaidrībām pievienotās vērtības nodokļa nosacījumu piemērošanā. Kā arī, ZM ir secinājusi, ka pašreiz MK noteikumos Nr. 485 noteiktais termiņš atbalsta likmju publicēšanai var būt neizpildāms, ņemot vērā iekšējo lēmuma pieņemšanas procedūru.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumu projekts izstrādāts, lai padarītu skaidrākas tiesību normas attiecībā uz pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu programmā skolu apgādei ar augļiem, dārzeņiem un pienu. Kā arī, noteikumu projekta mērķis ir noteikt garāku termiņu, kādā Lauku atbalsta dienests publicē atbalsta likmes katram no noteiktajiem periodiem saskaņā ar MK noteikumu Nr. 485 19. punktu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
-
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Par PVN:
Pašreiz spēkā esošais regulējums programmā skolu apgādei ar augļiem, dārzeņiem un pienu (turpmāk - skolu apgādes programma) atbilstoši Ministru kabineta 2017. gada 16. augusta noteikumiem Nr. 485 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas, administrēšanas un uzraudzības kārtība augļu, dārzeņu un piena piegādei izglītības iestādēm" (turpmāk - MK noteikumi Nr. 485) skaidri nenosaka PVN piemērošanu, piešķirot atbalstu par izdalītajiem produktiem.
Tai pašā laikā Komisijas 2016. gada 3. novembra Deleģētās regula (ES) 2017/40, ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr. 1308/2013 papildina attiecībā uz Savienības atbalstu izglītības iestāžu apgādei ar augļiem un dārzeņiem, banāniem un pienu un groza Komisijas Deleģēto regulu (ES) Nr. 907/2014 (turpmāk - regula 2017/40), 4. panta 3. punkts (regulas angliskajā redakcijā) noteic, ka "nav tiesību pretendēt uz Savienības atbalstu par pievienotās vērtības nodokli (PVN)".
Balstoties uz regulas 2017/40 4. panta 3.punktu, pašlaik skolu apgādes programmā atbalsta pretendentiem PVN par izdalītajiem produktiem netiek segts. Savukārt, PVN vispārīgie piemērošanas principi paredz, ka PVN ir attiecināms tajos gadījumos, kad to nevar atgūt no valsts.
2024. gadā vairāki skolu apgādes programmā iesaistītie atbalsta pretendenti (gan produktu ražotāji, gan izglītības iestāžu ēdinātāji) vērsās Zemkopības ministrijā un Lauku atbalsta dienestā, informējot, ka 2023./2024. mācību gadā tiem dalība programmā rada finansiālus zaudējumus tieši PVN piemērošanas kārtības dēļ, jo PVN par skolu apgādes programmā izdalītajiem produktiem netiek segts, un, kā norādījuši atbalsta pretendenti, tie atbilstoši Valsts Ieņēmumu dienesta (turpmāk - VID) sniegtajiem skaidrojumiem, arī nevar šo PVN atgūt caur priekšnodokli saskaņā ar Pievienotās vērtības nodokļa likumu.
Tādēļ ZM laikā no 2024. gada jūlija līdz septembrim organizēja vairākas konsultācijas un sanāksmes gan ar skolu apgādes programmā iesaistītajiem produktu ražotājiem un ēdināšanas uzņēmumiem, gan ar Finanšu ministriju un VID, lai pārrunātu neskaidrības un rastu risinājumu PVN piemērošanai skolu apgādes programmā un nodrošinātu, ka dalība skolu apgādes programmā iesaistītajiem nerada zaudējumus.
Par termiņu atbalsta likmju publicēšanai:
Šobrīd MK noteikumu Nr. 485 19. punkts nosaka, ka Lauku atbalsta dienests ZM noteiktās atbalsta likmes par izdalītajiem produktiem publicē oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" ne vēlāk kā 10 darbdienas pirms attiecīgā perioda sākuma. Tomēr Zemkopības ministrija, izpildot šī MK noteikumu Nr. 485 punkta prasības, ir konstatējusi, ka objektīvu iemeslu dēļ šāds termiņš publicēšanai ir neizpildāms, jo saskaņā ar MK noteikumu Nr. 485 19. punktā noteikto ZM izstrādāto metodiku atbalsta likmju noteikšanā augļiem un dārzeņiem tiek izmantotas Centrālās Statistikas pārvaldes apkopotās mazumtirdzniecības cenas, kas tiek publicētas orientējoši katra mēneša 8. datumā, taču atkarībā no nedēļas dienas šis datums var būt arī par 1-2 dienām vēlāks. Savukārt, atbalsta likmēm par pienu metodika paredz izmantot Lauksaimniecības datu centra apkopotos datus par aktuālāko svaigpiena vidējo iepirkuma cenu, kas atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā tiek vākta un apkopota informācija par lauksaimniecības produktu cenām un tirdzniecības apjomiem, tiek apkopota līdz attiecīgā mēneša 10. datumam, un arī šeit ir iespējama pāris dienu nobīde saistībā, ja termiņš iekrīt brīvdienā vai svētku dienā. Tādējādi tas apgrūtina atbalsta likmju publicēšanu noteiktajā termiņā.
Pašreiz spēkā esošais regulējums programmā skolu apgādei ar augļiem, dārzeņiem un pienu (turpmāk - skolu apgādes programma) atbilstoši Ministru kabineta 2017. gada 16. augusta noteikumiem Nr. 485 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas, administrēšanas un uzraudzības kārtība augļu, dārzeņu un piena piegādei izglītības iestādēm" (turpmāk - MK noteikumi Nr. 485) skaidri nenosaka PVN piemērošanu, piešķirot atbalstu par izdalītajiem produktiem.
Tai pašā laikā Komisijas 2016. gada 3. novembra Deleģētās regula (ES) 2017/40, ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr. 1308/2013 papildina attiecībā uz Savienības atbalstu izglītības iestāžu apgādei ar augļiem un dārzeņiem, banāniem un pienu un groza Komisijas Deleģēto regulu (ES) Nr. 907/2014 (turpmāk - regula 2017/40), 4. panta 3. punkts (regulas angliskajā redakcijā) noteic, ka "nav tiesību pretendēt uz Savienības atbalstu par pievienotās vērtības nodokli (PVN)".
Balstoties uz regulas 2017/40 4. panta 3.punktu, pašlaik skolu apgādes programmā atbalsta pretendentiem PVN par izdalītajiem produktiem netiek segts. Savukārt, PVN vispārīgie piemērošanas principi paredz, ka PVN ir attiecināms tajos gadījumos, kad to nevar atgūt no valsts.
2024. gadā vairāki skolu apgādes programmā iesaistītie atbalsta pretendenti (gan produktu ražotāji, gan izglītības iestāžu ēdinātāji) vērsās Zemkopības ministrijā un Lauku atbalsta dienestā, informējot, ka 2023./2024. mācību gadā tiem dalība programmā rada finansiālus zaudējumus tieši PVN piemērošanas kārtības dēļ, jo PVN par skolu apgādes programmā izdalītajiem produktiem netiek segts, un, kā norādījuši atbalsta pretendenti, tie atbilstoši Valsts Ieņēmumu dienesta (turpmāk - VID) sniegtajiem skaidrojumiem, arī nevar šo PVN atgūt caur priekšnodokli saskaņā ar Pievienotās vērtības nodokļa likumu.
Tādēļ ZM laikā no 2024. gada jūlija līdz septembrim organizēja vairākas konsultācijas un sanāksmes gan ar skolu apgādes programmā iesaistītajiem produktu ražotājiem un ēdināšanas uzņēmumiem, gan ar Finanšu ministriju un VID, lai pārrunātu neskaidrības un rastu risinājumu PVN piemērošanai skolu apgādes programmā un nodrošinātu, ka dalība skolu apgādes programmā iesaistītajiem nerada zaudējumus.
Par termiņu atbalsta likmju publicēšanai:
Šobrīd MK noteikumu Nr. 485 19. punkts nosaka, ka Lauku atbalsta dienests ZM noteiktās atbalsta likmes par izdalītajiem produktiem publicē oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" ne vēlāk kā 10 darbdienas pirms attiecīgā perioda sākuma. Tomēr Zemkopības ministrija, izpildot šī MK noteikumu Nr. 485 punkta prasības, ir konstatējusi, ka objektīvu iemeslu dēļ šāds termiņš publicēšanai ir neizpildāms, jo saskaņā ar MK noteikumu Nr. 485 19. punktā noteikto ZM izstrādāto metodiku atbalsta likmju noteikšanā augļiem un dārzeņiem tiek izmantotas Centrālās Statistikas pārvaldes apkopotās mazumtirdzniecības cenas, kas tiek publicētas orientējoši katra mēneša 8. datumā, taču atkarībā no nedēļas dienas šis datums var būt arī par 1-2 dienām vēlāks. Savukārt, atbalsta likmēm par pienu metodika paredz izmantot Lauksaimniecības datu centra apkopotos datus par aktuālāko svaigpiena vidējo iepirkuma cenu, kas atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā tiek vākta un apkopota informācija par lauksaimniecības produktu cenām un tirdzniecības apjomiem, tiek apkopota līdz attiecīgā mēneša 10. datumam, un arī šeit ir iespējama pāris dienu nobīde saistībā, ja termiņš iekrīt brīvdienā vai svētku dienā. Tādējādi tas apgrūtina atbalsta likmju publicēšanu noteiktajā termiņā.
Risinājuma apraksts
Par PVN:
2024. gada 3. septembrī Zemkopības ministrijā notika sanāksme, kurā piedalījās Zemkopības ministrijas, Lauku atbalsta dienesta, Valsts Ieņēmumu dienesta, produktu ražotāju un izglītības iestāžu ēdinātāju pārstāvji. Sanāksmes mērķis bija nonākt pie vienota risinājuma, kā organizēt produktu (preču) piegādes skolu apgādes programmā, lai atbalsta pretendentam, kurš ir PVN maksātājs, tiktu segts arī PVN par piegādātajiem produktiem, ja PVN netiek atgūts no valsts.
Sanāksmē Valsts Ieņēmumu dienesta pārstāvis skaidroja, ka, tāpat kā citās atbalsta programmās, arī skolu apgādes programmā ir spēkā princips, ka PVN ir attiecināms, ja atbalsta pretendents to neatgūst no valsts. Tādēļ atbalsta pretendentam skolu apgādes programmā būtu jāapliecina, ka tas neatgūst par piegādātajiem produktiem samaksāto PVN no valsts (caur priekšnodokli). Šajā nolūkā saskaņā ar VID norādījumiem un atbilstoši citos atbalsta pasākumos izmantotai praksei, atbalsta pretendents, kas ir PVN maksātājs, var iesniegt Lauku atbalsta dienestā rakstisku VID rakstisku apliecinājumu, ka attiecībā uz produktu (preču) piegādēm skolu apgādes programmā tas PVN neatgūst. Šāds apliecinājums atbalsta pretendentam ir iegūstams, iesniedzot VID Elektroniskās deklarēšanās sistēmā brīvas formas iesniegumu.
Līdz ar to noteikumu projekts paredz grozīt MK noteikumus Nr. 485, iekļaujot jaunu 231. punktu, kas noteic, ka PVN ir attiecināms, ja tas nav atgūstams no valsts.
Par termiņu atbalsta likmju publicēšanai:
Lai nodrošinātu, ka ZM ir pietiekams laiks nepieciešamo izejas datu iegūšanai un atbalsta likmju aprēķinu veikšanai, kā arī lēmuma pieņemšanai, noteikumu projekts paredz grozīt MK noteikumu Nr. 485 19. punktu, nosakot, ka termiņš, kādā Lauku atbalsta dienests publicē atbalsta likmes, ir 5 darbdienas pirms attiecīgā perioda sākuma.
2024. gada 3. septembrī Zemkopības ministrijā notika sanāksme, kurā piedalījās Zemkopības ministrijas, Lauku atbalsta dienesta, Valsts Ieņēmumu dienesta, produktu ražotāju un izglītības iestāžu ēdinātāju pārstāvji. Sanāksmes mērķis bija nonākt pie vienota risinājuma, kā organizēt produktu (preču) piegādes skolu apgādes programmā, lai atbalsta pretendentam, kurš ir PVN maksātājs, tiktu segts arī PVN par piegādātajiem produktiem, ja PVN netiek atgūts no valsts.
Sanāksmē Valsts Ieņēmumu dienesta pārstāvis skaidroja, ka, tāpat kā citās atbalsta programmās, arī skolu apgādes programmā ir spēkā princips, ka PVN ir attiecināms, ja atbalsta pretendents to neatgūst no valsts. Tādēļ atbalsta pretendentam skolu apgādes programmā būtu jāapliecina, ka tas neatgūst par piegādātajiem produktiem samaksāto PVN no valsts (caur priekšnodokli). Šajā nolūkā saskaņā ar VID norādījumiem un atbilstoši citos atbalsta pasākumos izmantotai praksei, atbalsta pretendents, kas ir PVN maksātājs, var iesniegt Lauku atbalsta dienestā rakstisku VID rakstisku apliecinājumu, ka attiecībā uz produktu (preču) piegādēm skolu apgādes programmā tas PVN neatgūst. Šāds apliecinājums atbalsta pretendentam ir iegūstams, iesniedzot VID Elektroniskās deklarēšanās sistēmā brīvas formas iesniegumu.
Līdz ar to noteikumu projekts paredz grozīt MK noteikumus Nr. 485, iekļaujot jaunu 231. punktu, kas noteic, ka PVN ir attiecināms, ja tas nav atgūstams no valsts.
Par termiņu atbalsta likmju publicēšanai:
Lai nodrošinātu, ka ZM ir pietiekams laiks nepieciešamo izejas datu iegūšanai un atbalsta likmju aprēķinu veikšanai, kā arī lēmuma pieņemšanai, noteikumu projekts paredz grozīt MK noteikumu Nr. 485 19. punktu, nosakot, ka termiņš, kādā Lauku atbalsta dienests publicē atbalsta likmes, ir 5 darbdienas pirms attiecīgā perioda sākuma.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Jā
Apraksts
Par PVN - ja skolu apgādes programmā tiktu saglabāta līdzšinējā prakse, ka PVN netiek segts nevienam atbalsta pretendentam un produkta ražotājam, tad varētu izveidoties situācija, kad uzņēmumi pārtrauc dalību programmā un līdz ar to programmas līdzšinējā sekmīgā realizācija būtu apdraudēta. Skolu apgādes programma sniedz ieguldījumu gan veselīga uztura paradumu veidošanā, gan vietējo produktu noieta veidošanā, gan, kā savā 2022. gadā veiktajā izvērtējumā ir secinājis Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskais institūts "BIOR", tā daudzos gadījumos arī darbojas kā būtisks atbalsts ģimenēm, jo mēdz arī aizstāt brokastis vai kādu citu maltīti, tādējādi nodrošinot bērniem būtiskas uzturvielas un nepieciešamo enerģiju. Saskaņā ar Lauku atbalsta dienesta datiem, 2023./2024. mācību gadā bezmaksas piena porcijas skolu apgādes programmā saņēma 93%, bet bezmaksas augļu un dārzeņu porcijas - 96% no visiem pirmsskolas un 1.-9.klases izglītojamiem. Tādēļ ir svarīgi, lai skolu apgādes programma turpina darboties līdzšinējā apmērā vai pat sasniegtu vēl augstākus apguves rādītājus.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Jā
Apraksts
Par PVN - noteikumu projektā ietvertais regulējums neradīs būtisku administratīvo slogu Lauku atbalsta dienestam un atbalsta pretendentiem. Tomēr vienlaikus no regulējuma izriet apstāklis, ka palielināsies par produktiem izmaksātās atbalsta summas, bet, tā kā programmas budžets nepalielinās, tad, attiecīgi, esošā budžeta ietvaros būs iespējams izdalīt mazākus produktu daudzumus, proti, saīsināsies produktu izdales periods.
Par termiņu atbalsta likmju publicēšanai - noteikumu projektā ietvertais regulējums neradīs problēmas skolu apgādes programmas īstenošanā un neskaidrības par atbalsta likmēm, jo ZM, tāpat kā arī 2023./2024. mācību gadā, ar atbalsta programmā iesaistītajiem rīkos informējošas sanāksmes par jaunajām aprēķinātajām atbalsta likmēm vēl pirms tās tiek publicētas, lai informācija līdz ieinteresētajām pusēm nonāk iespējami savlaicīgi.
Par termiņu atbalsta likmju publicēšanai - noteikumu projektā ietvertais regulējums neradīs problēmas skolu apgādes programmas īstenošanā un neskaidrības par atbalsta likmēm, jo ZM, tāpat kā arī 2023./2024. mācību gadā, ar atbalsta programmā iesaistītajiem rīkos informējošas sanāksmes par jaunajām aprēķinātajām atbalsta likmēm vēl pirms tās tiek publicētas, lai informācija līdz ieinteresētajām pusēm nonāk iespējami savlaicīgi.
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
nav.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
Nē
Juridiskās personas
- produktu ražotāji, izglītības iestāžu ēdinātāji
Ietekmes apraksts
Projektā ietvertais regulējums viesīs skaidrību par to, ka PVN par skolu apgādes programmā piegādātajiem produktiem ir attiecināms, ja atbalsta pretendents - PVN maksātājs, to neatgūst no valsts. Tādējādi, apliecinot, ka PVN netiek atgūts, atbalsta pretendents to varēs saņemt kopā ar atbalstu par piegādātajiem produktiem.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.2.1. uz makroekonomisko vidi:
Nē2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:
Nē2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Noteikumu projektā ietvertais regulējums novērsīs finansiālu zaudējumu rašanos saistībā ar PVN uzņēmumiem, kas piedalās skolu apgādes programmā kā produktu piegādātāji vai atbalsta pretendenti.
2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:
Jā
Ietekmes apraksts
Noteikumu projektā ietvertais regulējums novērsīs finansiālu zaudējumu rašanos saistībā ar PVN uzņēmumiem, kas piedalās skolu apgādes programmā kā produktu piegādātāji vai atbalsta pretendenti.
2.2.5. uz konkurenci:
Nē2.2.6. uz nodarbinātību:
Nē2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Noteikumu projektā ietvertajam regulējumam nav tiešas ietekmes uz budžetu, jo papildu budžeta līdzekļi netiek pieprasīti un PVN atbalsta pretendentiem, kuri PVN neatgūst no valsts, tiks segts no esošā skolu apgādes programmas budžeta.
Tomēr regulējums izraisīs situāciju, ka atbalsta apmēri par skolu apgādes programmā izdalītajiem produktiem palielināsies uz PVN rēķina, tādēļ ar esošo budžetu būs iespējams izdalīt mazākus produktu daudzumus.
Tomēr regulējums izraisīs situāciju, ka atbalsta apmēri par skolu apgādes programmā izdalītajiem produktiem palielināsies uz PVN rēķina, tādēļ ar esošo budžetu būs iespējams izdalīt mazākus produktu daudzumus.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
nav.
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
nav.
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
-
6.4. Cita informācija
nav.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Lauku atbalsta dienests
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
Lauku atbalsta dienests saskaņā ar MK noteikumu Nr. 485 2. punktu piešķir, administrē un uzrauga atbalstu.
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
nav.
Pielikumi
