Anotācija

24-TA-3244: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par nekustamā īpašuma "Sakaiņu pilskalns" Daugmales pagastā, Ķekavas novadā, daļas pirkšanu projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" īstenošanai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma (turpmāk – Likums) 9. panta pirmā daļa.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz projekta “Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve “Rail Baltica” koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu” (turpmāk – Rail Baltica projekts) īstenošanas vajadzībām no privātpersonas atsavināt nekustamā īpašuma “Sakaiņu pilskalns” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 80560010244) daļu - zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 80560010677) 0,32 ha platībā - Daugmales pagastā, Ķekavas novadā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Īstenojot Rail Baltica projektu, nepieciešams atsavināt īpašniekam piederoša nekustamā īpašuma “Sakaiņu pilskalns” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 80560010244) (turpmāk arī - Nekustamais īpašums) daļu - zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 80560010677) 0,32 ha platībā (turpmāk arī – Nekustamā īpašuma daļa).
Nekustamais īpašums atrodas pamattrasē, kas atrodas posmā “Vangaži – Salaspils Misa”, apakšposms DPS4. Minētais īpašums nodrošina Rail Baltica savienojumu no Lietuvas robežas līdz Igaunijas robežai.
Rail Baltica projekta īstenošanai paredzētā darbība, nosakot dzelzceļa līnijas trases novietojumu Latvijas teritorijā, akceptēta ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 467 “Par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecībai paredzētās darbības akceptu”. Ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 468 “Par nacionālo interešu objekta statusa noteikšanu Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica” noteikts nacionālo interešu objekta statuss.
Atbilstoši būvniecības ieceres tehniskajiem risinājumiem būvatļaujā Nr. BIS-BL-365183-261 “Ātrgaitas dzelzceļa ‘’Rail Baltica’’ DS2 posma “Vangaži – Salaspils – Misa apakšposms DPS4”, būvatļauja Nr. 1, Rail Baltica projekta īstenošanai Nekustamā īpašuma daļa būs izmantojama Rail Baltica projekta dzelzceļa infrastruktūras publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras nodalījuma joslā izbūvei.
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta publiskās lietošanas dzelzceļa transporta infrastruktūras projekta attīstībai un atbilstoši akciju sabiedrības “RB Rail” sniegtajai informācijai par būvprojekta tehniskajiem risinājumiem atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai, ievērojot Dzelzceļa likuma 15. panta pirmajā daļā noteikto, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nekustamais īpašums ierakstīts Rīgas rajona tiesas Daugmales pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000146822 un īpašuma tiesības uz Nekustamo īpašumu ir nostiprinātas fiziskai personai (turpmāk – Nekustamā īpašuma īpašnieks).
1. Nekustamais īpašums (pēc zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 80560010244) sadales) sastāv no divām zemes vienībām:
1.1.    zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 80560010676 – 4,92 ha platībā; 
1.2.    zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 80560010677 – 0,32 ha platībā.
Saskaņā ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas (turpmāk – Kadastra informācijas sistēma) datiem uz zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 80560010676 reģistrēta būve: dzīvojamā māja (būves kadastra apzīmējums 80560010244001), kas ar Rail Baltica projektu netiek skarta.
2. Nekustamajam īpašumam zemesgrāmatas nodalījumā nav reģistrēti apgrūtinājumi, nomas tiesības, ķīlas vai hipotēkas tiesības, kā arī piedziņas atzīmes, izņemot atzīmes veidā veikto ierakstu par to, ka Nekustamajā īpašumā ir aizsargjosla gar ģeomorfoloģisko pieminekli "Sakaiņu pilskalns" 5,24 ha platībā (pamats: 2003. gada 27. janvāra Valsts zemes dienesta Lielrīgas reģionālās nodaļas lēmums Nr.8.-13.56/1).
Nacionālā kultūras mantojuma pārvalde 2023. gada 17. maija vēstulē Nr. 05-01/3362 informēja, ka, ņemot vērā Sakaiņu pilskalna atrašanās vietu nekustamā īpašuma “Sakaiņu pilskalns”, zemes vienībā ar kadastra apzīmējumu 8056 001 0244 un dzelzceļa līnijas “Rail Baltica” infrastruktūras būvniecības nozīmību, Nacionālā kultūras mantojuma pārvalde kultūras mantojuma aizsardzības aspektā neiebilst pret minētā īpašuma zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 8056 001 0244 sadalīšanu.
3.       Kadastra informācijas sistēmā Nekustamā īpašuma atsavināmajai:
3.1.    zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 80560010677) 0,32 ha platībā, no kuras mežu platība – 0,32 ha, reģistrēts apgrūtinājums: vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslas (aizsardzības zonas) teritorija ap kultūras pieminekli laukos (7314020101) – 0,32 ha;
3.2.    Nekustamā īpašuma atsavināmo daļu veidojošajai zemes vienībai (kadastra apzīmējums 80560010677) noteikts lietošanas mērķis – zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā (kods 1101).
Atbilstoši Aizsargjoslu likumā noteiktajam, lai ievērotu ar attiecīgās aizsargjoslas veidu noteiktos ierobežojumus un aizsargātu objektus vai arī vidi un cilvēkus, Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamo būvdarbu izpildē būs ievērojami vispārējie un speciālie būvnoteikumi, kas noteic pienākumu pie būvdarbu ieceres dokumentācijas izstrādes saņemt atbildīgo institūciju (valsts institūciju) un inženiertīklu īpašnieku tehniskos noteikumus, tai skaitā arī vietējās pašvaldības saskaņojumu, ja to paredz saistošie noteikumi.
Uz atsavināmās Nekustamā īpašuma daļas neatrodas zemesgrāmatā un/vai Kadastra informācijas sistēmā reģistrētas būves.
Saskaņā ar situāciju pirms zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 80560010244) sadales, nodalot Rail Baltica projektam nepieciešamo zemes vienības daļu aptuveni 0,3247 ha platībā, atlikumā veidojas zemes vienības daļa aptuveni 4,9153 ha platībā.
Atbilstoši Ķekavas novada pašvaldības 2023. gada 13. aprīļa atzinumam Nr. 1-7.1/23/1128 jaunveidojamo zemes vienību platības lauku teritorijā, kas ir mazākas par 2 ha, lai realizētu Rail Baltica projektu, nav pretrunā spēkā esošajiem Ķekavas novada teritorijas plānojumiem, tajā skaitā Daugmales pagasta teritorijas plānojumam. Tas pamatojams ar  Ministru kabineta 2013. gada 30. aprīļa Ministru kabineta noteikumu Nr.240 “Vispārīgie teritorijas plānošanas, izmantošanas un apbūves noteikumi” 11.1.apakšpunktu, kas paredz, ka prasības par zemes vienību minimālo platību nav attiecināmas, ja zemes vienība nepieciešama inženierbūvju vai publiskās infrastruktūras nodrošināšanai. Līdz ar to zemes vienības daļa ar aptuveno platību 4,9153 ha atbilst pašvaldības teritorijas plānojumam un turpmāk izmantojama patstāvīgi.
Pēc zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 80560010244) sadales, atlikusī zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 80560010676) 4,92 ha platībā.
Saskaņā ar akciju sabiedrības “RB Rail”, kas ir atbildīga par Rail Baltica trases projektēšanu, sniegto informāciju Nekustamā īpašuma atlikušajai (neatsavināmajai) zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 80560010676) 4,92 ha platībā Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros ir paredzēts saglabāt piekļuvi caur valsts īpašumā esošu meža zemi.
2023. gada 24. aprīlī Institūcija (sabiedrība ar ierobežotu atbildību “EIROPAS DZELZCEĻA LĪNIJAS”) saskaņā ar Likuma 18. panta pirmo un otro daļu nosūtīja Nekustamā īpašuma īpašniekam paziņojumu Nr. 2.3.N/2023-1153 “Paziņojums par nekustamā īpašuma “Sakaiņu pilskalns" Daugmales pagastā, Ķekavas novadā, kadastra Nr. 80560010244, daļas atsavināšanas nepieciešamību sabiedrības vajadzību nodrošināšanai”, informējot par zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 80560010244 daļas aptuveni 0,3247 ha platībā atsavināšanu.
2024. gada 6. septembrī Institūcijā saņemta Nekustamā īpašuma Īpašnieka pilnvarotās personas elektroniskā pasta ziņojums, kam pievienota 2023. gada 5. septembrī zvērinātas notāres Ineses Jaunzemes izdota ģenerālpilnvara (reģistrēta ar Nr.10873) ar tiesībām pārstāvēt Nekustamā īpašuma Īpašnieku atsavināšanas procesā.
Nekustamā īpašuma Īpašnieka pilnvarotā persona 2024. gada 2. augustā informēja Institūciju, ka plāno veikt mežistrādi (kailcirti) arī Nekustamā īpašuma daļai.
Nekustamā īpašuma īpašnieks un Nekustamā īpašuma īpašnieka pilnvarotā persona iebildumus nav snieguši un prasījumus nav pieteikuši.
Institūcijas Rail Baltica projektam atsavināmā īpašuma atlīdzības noteikšanas pastāvīgā komisija 2024. gada 3. decembra sēdes slēgtajā daļā apstiprināja atlīdzības apmēru par sabiedrības vajadzībām – projekta “Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūves “Rail Baltica” koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu” īstenošanai – atsavināmo nekustamā īpašuma “Sakaiņu pilskalns” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 80560010244) daļu - zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 80560010677) 0,32 ha platībā - Daugmales pagastā, Ķekavas novadā, nosakot to atbilstoši tirgus vērtībai 1 056 EUR (viens tūkstotis piecdesmit seši eiro un 00 centi), ko veido zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 80560010677) 0,32 ha platībā tirgus vērtība 1 056 EUR jeb 0,33 EUR par zemes kvadrātmetru, neiekļaujot tajā uz zemes vienības esošās mežaudzes tirgus vērtību atbilstoši nekustamā īpašuma īpašnieka pilnvarotās personas 2024. gada 2. augustā sniegtajai informācijai par meža izstrādāšanu saviem spēkiem.
Institūcijā 2024. gada 4. decembrī elektroniskā sarakstē saņemta Nekustamā īpašuma īpašnieka pilnvarotās personas piekrišana atlīdzības apmēram. 
Alternatīvais vērtējums nav iesniegts.

Pamatojoties uz Likuma 9. pantu un Ministru kabineta 2011. gada 15. marta noteikumu Nr. 204 “Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu” (turpmāk – Ministru kabineta noteikumi) 36.1. apakšpunktu, Satiksmes ministrija ar 2024. gada 11. decembra lēmumu Nr. 03.1-14/4179 nolēma apstiprināt taisnīgas atlīdzības apmēru par nekustamā īpašuma “Sakaiņu Pilskalns” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 80560010244) daļas – zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 80560010677) 0,32 ha platībā – Daugmales pagastā, Ķekavas novadā, atsavināšanu, nosakot to atbilstoši tirgus vērtībai 1056 euro (viens tūkstotis piecdesmit seši euro).

Saskaņā ar Likuma 27. panta pirmajā un otrajā daļā noteikto Nekustamā īpašuma īpašniekam ir tiesības apstrīdēt Satiksmes ministrijas noteikto atlīdzības apmēru.
Ja netiks noslēgts pirkuma līgums par Nekustamā īpašuma daļas labprātīgu atsavināšanu, tiks virzīts likumprojekts par Nekustamā īpašuma daļas piespiedu atsavināšanu sabiedrības vajadzībām.
Pēc Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanas, Satiksmes ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās īpašuma tiesības uz Nekustamā īpašuma daļu zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53. punktu Satiksmes ministrija atsavināto Nekustamā īpašuma daļu nodos Rail Baltica projekta īstenotājam pārvaldīšanā tā pienācīgai apsaimniekošanai līdz būvdarbu uzsākšanai.
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz atsavināt nekustamā īpašuma “Sakaiņu pilskalns” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 80560010244) daļu - zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 80560010677) 0,32 ha platībā - Daugmales pagastā, Ķekavas novadā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta transporta infrastruktūras attīstībai un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai.
Dzelzceļa likuma 15. panta pirmā daļa noteic, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Taisnīga atlīdzība par Nekustamā īpašuma daļu aprēķināta un apstiprināta, ievērojot normatīvajos aktos noteikto kārtību.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

Nosaukums
-
Apraksts
Nekustamā īpašuma daļas nepieciešamība sabiedrības vajadzībām konstatēta Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros izstrādātajos detalizētajos tehniskajos risinājumos būvprojektā.

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projektā risinātie jautājumi tiešā veidā skar Nekustamā īpašuma īpašnieku, no kura Nekustamā īpašuma daļa atsavināma sabiedrības vajadzībām.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, piemēram, pārvadātājus.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai. Rail Baltica projekta ietvaros īstenojamie transporta infrastruktūras uzlabojumi un jaunas izbūves veicinās attiecīgā reģiona un valsts ekonomisko izaugsmi.

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai, kas labvēlīgi ietekmēs citas tautsaimniecības nozares, radot iespējas palielināt eksporta apjomu un ātrumu.

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt uzņēmējdarbības vidi, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi mazās un vidējās uzņēmējdarbības attīstībai.

2.2.5. uz konkurenci:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi konkurences attīstībai gan Latvijā, gan ārpus tās, ņemot vērā Rail Baltica projekta pārnacionālo nozīmi.

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt tautsaimniecību kā valsts saimniecības nozari, tostarp nodarbinātību un darbaspēka migrācijas iespējas, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami.
Izdevumi, kas saistīti ar Nekustamā īpašuma sadalīšanu un daļas pirkšanu un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no finansēšanas līgumā, kas 2020. gada 13. novembrī noslēgts starp akciju sabiedrību “RB Rail” un Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūru par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai, paredzētajiem līdzekļiem.  
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2024. gada 15. oktobra noteikumu Nr.639 “Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 4. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama attīstības plānošanas dokumentu projektu, kā arī tiesību aktu projektu izstrādē un citās sabiedrībai nozīmīgās iniciatīvās un procesos, it īpaši reformu izstrādes un īstenošanas procesā un publiskā finansējuma plānošanā, nodrošinot sabiedrības pārstāvjiem iespējas iegūt informāciju un sniegt priekšlikumus par reformu vai publiskā finansējuma prioritātēm.
Ņemot vērā, ka rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, jo nav saistīts ar reformu izstrādi un tā īstenošanas procesu, vai publiskā finansējuma plānošanu, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota.
Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.
Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas – Satiksmes ministrija un sabiedrība ar ierobežotu atbildību “EIROPAS DZELZCEĻA LĪNIJAS”.

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā “Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļvietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Satiksmes ministrija
  • SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Rīkojuma projekta īstenošana tiks veikta esošo valsts pārvaldes funkciju ietvaros, tā neietekmēs pārvaldes funkcijas vai institucionālo struktūru.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Uzturot un veicot dzelzceļa un autoceļu attīstību, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Izstrādes procesā izmantoto dokumentu, kas satur personas datus, apstrādes mērķis ir nodrošināt pilnvērtīgu Rīkojuma projekta par nekustamā īpašuma atsavināšanu atbilstības izvērtēšanu gan normatīvajiem aktiem, gan dokumentiem, tādējādi nodrošinot, ka tiek aizsargātas visu nekustamā īpašuma atsavināšanā iesaistīto pušu tiesības. Dokumenti, kas satur personas datus, ir paredzēti šauram subjektu lokam – noteiktajiem saskaņošanas dalībniekiem, kas veic Rīkojuma projekta un anotācijas vērtēšanu.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk