22-TA-2269: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 1. aprīļa noteikumos Nr. 199 "Valsts uzraudzībā esošās dzīvnieku infekcijas slimības vai epizootijas uzliesmojuma laikā radušos zaudējumu kompensācijas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Pēc Zemkopības ministrijas iniciatīvas ir sagatavots Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 1. aprīļa noteikumos Nr. 199 "Valsts uzraudzībā esošās dzīvnieku infekcijas slimības vai epizootijas uzliesmojuma laikā radušos zaudējumu kompensācijas noteikumi"" (turpmāk – projekts), lai precizētu tiesisko regulējumu zaudējumu kompensāciju izvērtēšanā, aprēķināšanā, piešķiršanā un saņemšanā.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Projekts sagatavots, lai precizētu tiesību normas un redakcionāli uzlabotu Ministru kabineta 2021. gada 1. aprīļa noteikumos Nr. 199 "Valsts uzraudzībā esošās dzīvnieku infekcijas slimības vai epizootijas uzliesmojuma laikā radušos zaudējumu kompensācijas noteikumi" (turpmāk – noteikumi Nr.199) noteiktās prasības un kārtību, kādā izvērtē, aprēķina, piešķir un saņem zaudējumu kompensāciju, kā arī samazina zaudējumu kompensācijas apmēru vai atsaka zaudējumu kompensācijas piešķiršanu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Veterinārmedicīnas likuma 35. pantā un 38. pantā noteikts, ka dzīvnieku infekcijas slimības uzliesmojuma gadījumā dzīvnieku īpašniekam ir tiesības pieteikties un saņemt zaudējumu kompensāciju par nogalinātajiem dzīvniekiem, iznīcinātajiem dzīvnieku izcelsmes produktiem un reproduktīvajiem produktiem, iznīcināto dzīvnieku barību, iznīcināto inventāru, ko nav iespējams dezinficēt, un noslēguma dezinfekciju Ministru kabineta noteiktajā apmērā.
Patlaban ir spēkā noteikumos Nr.199 noteiktās prasības, nosacījumi un kārtība, kādā izvērtē, aprēķina, piešķir un saņem zaudējumu kompensāciju.
Patlaban ir spēkā noteikumos Nr.199 noteiktās prasības, nosacījumi un kārtība, kādā izvērtē, aprēķina, piešķir un saņem zaudējumu kompensāciju.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Veterinārmedicīnas likuma 35. panta otrās daļas 1.punkta “f” apakšpunktā un 38. panta otrās daļas “e” apakšpunktā noteikts, ka dzīvnieku īpašniekam ir tiesības pieteikties uz zaudējumu kompensāciju par dzīvnieku novietnes noslēguma dezinfekciju.
Noteikumu Nr.199 10. punkta redakcija ir grūti uztverama, jo tajā ir iekļauts noslēguma dezinfekcijas skaidrojums. Nepieciešams vienkāršot 10. punkta redakciju.
Veterinārmedicīnas likuma 35. panta trešās daļas 4. punktā un 38. panta trešās daļas 4. punktā noteikts, ka Ministru kabinets nosaka nosacījumus un kārtību, ar kādiem tiek piešķirta zaudējumu kompensācija par dzīvnieku novietnes noslēguma dezinfekciju, kā arī kompensācijas apmēru.
Saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 28. aprīļa Regulā (ES) 2021/690, ar ko izveido iekšējā tirgus, uzņēmumu, tostarp mazo un vidējo uzņēmumu, konkurētspējas, augu, dzīvnieku, pārtikas aprites un dzīvnieku barības jomas un Eiropas statistikas programmu (vienotā tirgus programma) un atceļ Regulas (ES) Nr. 99/2013, (ES) Nr. 1287/2013, (ES) Nr. 254/2014, un (ES) Nr. 652/2014 (turpmāk - Regula 2021/690), Ieviešanas lēmumā 2021/3046 (Commission Implementing Decision of 6.5.2021 on the financing of the Programme for Single Market, competitiveness of enterprises, including small and medium sized enterprises, and European Statistics and the adoption of the work programme for 2021-2024) un Eiropas Komisijas vadlīnijās (Guidelines for member states for eu funding of veterinary emergency measures SANCO/11385/2014 Rev7) noteikto, veicot dzīvnieku infekcijas slimību apkarošanas pasākumus (tostarp noslēguma dezinfekciju), no Eiropas Savienības budžeta daļēji tiek atgūti līdzekļi par attiecināmām izmaksām.
Šobrīd noteikumos Nr. 199 nav noteikts, kādas izmaksas ir attiecināmas uz noslēguma dezinfekciju un kādas nav, kā arī nav noteikts kādi dokumenti apliecina šos noslēguma dezinfekcijas attiecināmo pasākumu izmaksas.
Attiecībā uz noslēguma dezinfekcijai nepieciešamo nomāto vai iegādāto aprīkojumu, jābūt ievērotam samērīguma principam. Lai izslēgtu nesamērīgas kompensācijas iespējamību, nepieciešams noteikt kompensācijas apjomu par aprīkojuma (iekārtu) nomu vai iegādi.
Noteikumu Nr.199 10. punkta redakcija ir grūti uztverama, jo tajā ir iekļauts noslēguma dezinfekcijas skaidrojums. Nepieciešams vienkāršot 10. punkta redakciju.
Veterinārmedicīnas likuma 35. panta trešās daļas 4. punktā un 38. panta trešās daļas 4. punktā noteikts, ka Ministru kabinets nosaka nosacījumus un kārtību, ar kādiem tiek piešķirta zaudējumu kompensācija par dzīvnieku novietnes noslēguma dezinfekciju, kā arī kompensācijas apmēru.
Saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 28. aprīļa Regulā (ES) 2021/690, ar ko izveido iekšējā tirgus, uzņēmumu, tostarp mazo un vidējo uzņēmumu, konkurētspējas, augu, dzīvnieku, pārtikas aprites un dzīvnieku barības jomas un Eiropas statistikas programmu (vienotā tirgus programma) un atceļ Regulas (ES) Nr. 99/2013, (ES) Nr. 1287/2013, (ES) Nr. 254/2014, un (ES) Nr. 652/2014 (turpmāk - Regula 2021/690), Ieviešanas lēmumā 2021/3046 (Commission Implementing Decision of 6.5.2021 on the financing of the Programme for Single Market, competitiveness of enterprises, including small and medium sized enterprises, and European Statistics and the adoption of the work programme for 2021-2024) un Eiropas Komisijas vadlīnijās (Guidelines for member states for eu funding of veterinary emergency measures SANCO/11385/2014 Rev7) noteikto, veicot dzīvnieku infekcijas slimību apkarošanas pasākumus (tostarp noslēguma dezinfekciju), no Eiropas Savienības budžeta daļēji tiek atgūti līdzekļi par attiecināmām izmaksām.
Šobrīd noteikumos Nr. 199 nav noteikts, kādas izmaksas ir attiecināmas uz noslēguma dezinfekciju un kādas nav, kā arī nav noteikts kādi dokumenti apliecina šos noslēguma dezinfekcijas attiecināmo pasākumu izmaksas.
Attiecībā uz noslēguma dezinfekcijai nepieciešamo nomāto vai iegādāto aprīkojumu, jābūt ievērotam samērīguma principam. Lai izslēgtu nesamērīgas kompensācijas iespējamību, nepieciešams noteikt kompensācijas apjomu par aprīkojuma (iekārtu) nomu vai iegādi.
Risinājuma apraksts
Noslēguma dezinfekcija ir dzīvnieku novietnes mazgāšana, tīrīšana un dezinficēšana ar dezinfekcijas līdzekli, lai iznīcinātu infekcijas slimības ierosinātāju. Dezinfekcijas kvalitāti un efektivitāti apliecina laboratorisko izmeklējumu rezultāti virsmas nomazgājumu paraugiem, kurus noņēmis Pārtikas un veterinārā dienesta (turpmāk – PVD) inspektors.
Novietnes noslēguma dezinfekcijas nepieciešamība tiek pamatota ar infekcijas slimības ierosinātāja (patogēna) epidemioloģiju un īpašībām, kā arī ar infekcijas slimības izplatības saistītajiem riskiem un samērīgumu.
Uz noslēguma dezinfekciju attiecina laika posmu no sākotnējas dezinfekcijas pabeigšanas datuma līdz noslēguma dezinfekcijas pabeigšanas datumam.
Noteikumu Nr. 199 10. punkts jāizsaka jaunā redakcijā. Izsakot noteikumu Nr. 199 10. punktu jaunā redakcijā, attiecīgi redakcionāli jāprecizē noteikumu Nr. 199 12.2., 13.4. un 15.3. apakšpunkts, veidojot atsauci uz noteikumu 10.punktu.
Noteikumi Nr. 199 jāpapildina ar 10.1 punktu, nosakot uz noslēguma dezinfekciju attiecināmās izmaksas, pamatojoties uz Eiropas Komisijas vadlīnijās noteikto. Izmaksas, kas nav uzskaitītas pie attiecināmām izmaksām, ir neattiecināmas.
Izmaksas par noslēguma dezinfekciju (laika posmā no sākotnējas dezinfekcijas pabeigšanas datuma līdz noslēguma dezinfekcijas pabeigšanas datumam) ir attiecināmas, ja tās saistītas ar:
1) tīrīšanas, mazgāšanas un dezinfekcijas līdzekļu iegādi, ko apliecina grāmatvedības dokuments, kurā ir norādīta līdzekļa cena. Līdzekļi ir iegādāti infekcijas slimības uzliesmojuma un apkarošanas laikā;
2) personālam izmaksāto darba samaksu par laika posmu, kas saistīts tikai ar tīrīšanas, mazgāšanas un dezinfekcijas darbībām, - t.i., no sākotnējas dezinfekcijas pabeigšanas datuma līdz noslēguma dezinfekcijas pabeigšanas datumam. Lai apliecinātu izmaksu pamatotību Lauku atbalsta dienestam (turpmāk - LAD) iesniedz dokumentus, kas apliecina informāciju par iesaistīto personālu, tā darba laika uzskaiti un veiktos darbus. Izmaksāto darba algu apliecina ar grāmatvedības dokumentiem. Pie šīm izmaksām neattiecina tās izmaksas, kas nav saistītas ar tīrīšanas, mazgāšanas un dezinfekcijas darbībām piemēram, personāla iesaiste novietnes stacionārās infrastruktūras, iekārtu, aprīkojuma un materiālu demontāžā, noņemšanā vai iznīcināšanā, kā arī citas izmaksas, kas saistītas personālu, piemēram, slimības pabalsts, atvaļinājuma apmaksa, ēdināšana, ceļa izmaksas dodoties uz darbu un no darba, izmitināšana, dienas nauda, apmācība, vakcinācija, nodokļi un citas šāda veida izmaksas;
3) lai veiktu noslēguma dezinfekciju, var būt nepieciešamība iegādāties atbilstošus materiālus, piemēram: aizsargtērpu, respiratoru, cimdus, birstes, lupatas, švammes, utt. Šādu materiālu iegādi apliecina grāmatvedības dokuments, kurā ir norādīta to cena. Materiāli ir iegādāti infekcijas slimības uzliesmojuma un apkarošanas laikā. Pie materiālu izmaksām neattiecina izmaksas, kas saistītas ar:
a) būvmateriālu (piemēram, dēļi, ģipškartona un skaidu plāksnes, skrūves, naglas utt.) iegādi;
b) aprīkojuma (iekārtas) un tā rezerves daļu iegādi;
4) noslēguma dezinfekcijas veikšanai patērēto elektrību, degvielu vai gāzi. Šo resursu patēriņu apliecina ar dokumentiem, kuros norādīta noteiktajā laika periodā patērētās elektrības, degvielas vai gāzes uzskaite un grāmatvedības dokumentiem par patērētās elektrības, degvielas vai gāzes iegādi un tā apmaksu;
5) dezinfekcijas aprīkojuma (iekārtu) noma un iegādi. Lai veiktu noslēguma dezinfekciju, dzīvnieku īpašniekam ne vienmēr īpašumā ir atbilstošs aprīkojums (iekārta). Tāpēc nepieciešams šādu aprīkojumu (iekārtu) iegādāties vai nomāt. Iegādi vai nomu apliecina grāmatvedības dokuments, kurā ir norādīta aprīkojuma (iekārtas) cena. Pie aprīkojuma (iekārtas) iegādes ir attiecināma rezerves daļu iegāde jau esošai iekārtai, ja tas nepieciešams, lai nodrošinātu esošās iekārtas darbību. Lai nodrošinātu samērīguma principu un izslēgtu nesamērīgas kompensācijas iespējamību, kompensācijas apjoms par aprīkojuma (iekārtas) nomu vai iegādi nepārsniedz 10 % no kopējās noslēguma dezinfekcijai aprēķinātās summas par attiecināmām izmaksām, kas noteiktas šo noteikumu 10.11., 10.12., 10.13. un 10.14. apakšpunktā;
6) noslēguma dezinfekciju var veikt Veselības inspekcijas dezinfekcijas, dezinsekcijas un deratizācijas pakalpojumu sniegšanas komersantu sarakstā iekļauts pakalpojuma sniedzējs (turpmāk – dezinfekcijas pakalpojuma sniedzējs). Iesniedz ar dezinfekcijas pakalpojuma sniedzēju noslēgto līgumu, kurā ir iekļauta informācija par līguma izpildes laikā veicamajām darbībām, un grāmatvedības dokumentus par sniegtā pakalpojuma apmaksu. Ja noslēguma dezinfekciju veic dezinfekcijas pakalpojuma sniedzējs, tad šo noteikumu 10.11., 10.12., 10.13., 10.14. un 10.15. apakšpunktā minētās izmaksas nav attiecināmas.
Novietnes noslēguma dezinfekcijas nepieciešamība tiek pamatota ar infekcijas slimības ierosinātāja (patogēna) epidemioloģiju un īpašībām, kā arī ar infekcijas slimības izplatības saistītajiem riskiem un samērīgumu.
Uz noslēguma dezinfekciju attiecina laika posmu no sākotnējas dezinfekcijas pabeigšanas datuma līdz noslēguma dezinfekcijas pabeigšanas datumam.
Noteikumu Nr. 199 10. punkts jāizsaka jaunā redakcijā. Izsakot noteikumu Nr. 199 10. punktu jaunā redakcijā, attiecīgi redakcionāli jāprecizē noteikumu Nr. 199 12.2., 13.4. un 15.3. apakšpunkts, veidojot atsauci uz noteikumu 10.punktu.
Noteikumi Nr. 199 jāpapildina ar 10.1 punktu, nosakot uz noslēguma dezinfekciju attiecināmās izmaksas, pamatojoties uz Eiropas Komisijas vadlīnijās noteikto. Izmaksas, kas nav uzskaitītas pie attiecināmām izmaksām, ir neattiecināmas.
Izmaksas par noslēguma dezinfekciju (laika posmā no sākotnējas dezinfekcijas pabeigšanas datuma līdz noslēguma dezinfekcijas pabeigšanas datumam) ir attiecināmas, ja tās saistītas ar:
1) tīrīšanas, mazgāšanas un dezinfekcijas līdzekļu iegādi, ko apliecina grāmatvedības dokuments, kurā ir norādīta līdzekļa cena. Līdzekļi ir iegādāti infekcijas slimības uzliesmojuma un apkarošanas laikā;
2) personālam izmaksāto darba samaksu par laika posmu, kas saistīts tikai ar tīrīšanas, mazgāšanas un dezinfekcijas darbībām, - t.i., no sākotnējas dezinfekcijas pabeigšanas datuma līdz noslēguma dezinfekcijas pabeigšanas datumam. Lai apliecinātu izmaksu pamatotību Lauku atbalsta dienestam (turpmāk - LAD) iesniedz dokumentus, kas apliecina informāciju par iesaistīto personālu, tā darba laika uzskaiti un veiktos darbus. Izmaksāto darba algu apliecina ar grāmatvedības dokumentiem. Pie šīm izmaksām neattiecina tās izmaksas, kas nav saistītas ar tīrīšanas, mazgāšanas un dezinfekcijas darbībām piemēram, personāla iesaiste novietnes stacionārās infrastruktūras, iekārtu, aprīkojuma un materiālu demontāžā, noņemšanā vai iznīcināšanā, kā arī citas izmaksas, kas saistītas personālu, piemēram, slimības pabalsts, atvaļinājuma apmaksa, ēdināšana, ceļa izmaksas dodoties uz darbu un no darba, izmitināšana, dienas nauda, apmācība, vakcinācija, nodokļi un citas šāda veida izmaksas;
3) lai veiktu noslēguma dezinfekciju, var būt nepieciešamība iegādāties atbilstošus materiālus, piemēram: aizsargtērpu, respiratoru, cimdus, birstes, lupatas, švammes, utt. Šādu materiālu iegādi apliecina grāmatvedības dokuments, kurā ir norādīta to cena. Materiāli ir iegādāti infekcijas slimības uzliesmojuma un apkarošanas laikā. Pie materiālu izmaksām neattiecina izmaksas, kas saistītas ar:
a) būvmateriālu (piemēram, dēļi, ģipškartona un skaidu plāksnes, skrūves, naglas utt.) iegādi;
b) aprīkojuma (iekārtas) un tā rezerves daļu iegādi;
4) noslēguma dezinfekcijas veikšanai patērēto elektrību, degvielu vai gāzi. Šo resursu patēriņu apliecina ar dokumentiem, kuros norādīta noteiktajā laika periodā patērētās elektrības, degvielas vai gāzes uzskaite un grāmatvedības dokumentiem par patērētās elektrības, degvielas vai gāzes iegādi un tā apmaksu;
5) dezinfekcijas aprīkojuma (iekārtu) noma un iegādi. Lai veiktu noslēguma dezinfekciju, dzīvnieku īpašniekam ne vienmēr īpašumā ir atbilstošs aprīkojums (iekārta). Tāpēc nepieciešams šādu aprīkojumu (iekārtu) iegādāties vai nomāt. Iegādi vai nomu apliecina grāmatvedības dokuments, kurā ir norādīta aprīkojuma (iekārtas) cena. Pie aprīkojuma (iekārtas) iegādes ir attiecināma rezerves daļu iegāde jau esošai iekārtai, ja tas nepieciešams, lai nodrošinātu esošās iekārtas darbību. Lai nodrošinātu samērīguma principu un izslēgtu nesamērīgas kompensācijas iespējamību, kompensācijas apjoms par aprīkojuma (iekārtas) nomu vai iegādi nepārsniedz 10 % no kopējās noslēguma dezinfekcijai aprēķinātās summas par attiecināmām izmaksām, kas noteiktas šo noteikumu 10.11., 10.12., 10.13. un 10.14. apakšpunktā;
6) noslēguma dezinfekciju var veikt Veselības inspekcijas dezinfekcijas, dezinsekcijas un deratizācijas pakalpojumu sniegšanas komersantu sarakstā iekļauts pakalpojuma sniedzējs (turpmāk – dezinfekcijas pakalpojuma sniedzējs). Iesniedz ar dezinfekcijas pakalpojuma sniedzēju noslēgto līgumu, kurā ir iekļauta informācija par līguma izpildes laikā veicamajām darbībām, un grāmatvedības dokumentus par sniegtā pakalpojuma apmaksu. Ja noslēguma dezinfekciju veic dezinfekcijas pakalpojuma sniedzējs, tad šo noteikumu 10.11., 10.12., 10.13., 10.14. un 10.15. apakšpunktā minētās izmaksas nav attiecināmas.
Problēmas apraksts
Šobrīd noteikumos Nr. 199 nav noteikts laika periods un termiņš noslēguma dezinfekcijas veikšanai laika posmā no visu nobeigušos, nogalināto un nokauto dzīvnieku savākšanas un transportēšanas beigu datuma līdz noslēguma dezinfekcijas pabeigšanas datumam, par kuru tiek izmaksāta zaudējumu kompensācija.
Ja novietnes noslēguma dezinfekcijas pasākumu īstenošanas laiks tiek novilcināts, tad:
1) būtiski pieaug riski slimības ierosinātāja tālākai izplatīšanai no skartās dzīvnieku novietnes;
2) var ieilgt un netikt atcelti aizsardzības zonai noteiktie dzīvnieku un produktu pārvietošanas ierobežojumi un citi infekcijas slimības kontroles un biodrošības pasākumi, kuru nolūks ir nepieļaut minētās slimības izplatīšanos.
Tāpēc jānosaka laika periods, kuru nepārsniedzot tiek izmaksāta zaudējumu kompensācija par noslēguma dezinfekciju, kā arī nosacījumi noslēguma dezinfekcijas pasākumu termiņa pagarināšanai.
Ja novietnes noslēguma dezinfekcijas pasākumu īstenošanas laiks tiek novilcināts, tad:
1) būtiski pieaug riski slimības ierosinātāja tālākai izplatīšanai no skartās dzīvnieku novietnes;
2) var ieilgt un netikt atcelti aizsardzības zonai noteiktie dzīvnieku un produktu pārvietošanas ierobežojumi un citi infekcijas slimības kontroles un biodrošības pasākumi, kuru nolūks ir nepieļaut minētās slimības izplatīšanos.
Tāpēc jānosaka laika periods, kuru nepārsniedzot tiek izmaksāta zaudējumu kompensācija par noslēguma dezinfekciju, kā arī nosacījumi noslēguma dezinfekcijas pasākumu termiņa pagarināšanai.
Risinājuma apraksts
Infekcijas slimības ierobežojumus un pasākumus var atcelt tikai tad, kad veikta kvalitatīva dzīvnieku novietnes noslēguma dezinfekcija.
Balstoties uz infekcijas slimību apkarošanas pasākumu veikšanas pieredzi, optimālais laika periods noslēguma dezinfekcijas procesa veikšanai nepārsniedz 90 dienas no visu nobeigušos, nogalināto un nokauto dzīvnieku savākšanas un transportēšanas beigu datuma līdz noslēguma dezinfekcijas pabeigšanas datumam. Tas ir maksimāli pieļaujamais laika periods. Ilgāks laika periods var radīt infekcijas izplatīšanās risku un paildzināt noteiktos ierobežojumus. Personai ir tiesības noslēguma dezinfekciju veikt īsākā laika periodā.
Izņēmuma gadījums, kad var būt pārsniegts minētais 90 dienu laika periods, ir apstākļi, kuri tieši ietekmē dezinfekcijas pasākumu izpildi - nepārvarama vara, ārkārtēja situācija vai dabas apstākļi. Šādā gadījumā Pārtikas un veterinārais dienests, izvērtējot konkrēto situāciju, var pagarināt noslēguma dezinfekcijas veikšanas termiņu.
Tāpēc noteikumus Nr. 199 nepieciešams papildināt ar jaunu 10.2 punktu, nosakot, ka zaudējumu kompensācija par noslēguma dezinfekciju tiks izmaksāta, ja tā tiks veikta noteiktajā periodā.
Balstoties uz infekcijas slimību apkarošanas pasākumu veikšanas pieredzi, optimālais laika periods noslēguma dezinfekcijas procesa veikšanai nepārsniedz 90 dienas no visu nobeigušos, nogalināto un nokauto dzīvnieku savākšanas un transportēšanas beigu datuma līdz noslēguma dezinfekcijas pabeigšanas datumam. Tas ir maksimāli pieļaujamais laika periods. Ilgāks laika periods var radīt infekcijas izplatīšanās risku un paildzināt noteiktos ierobežojumus. Personai ir tiesības noslēguma dezinfekciju veikt īsākā laika periodā.
Izņēmuma gadījums, kad var būt pārsniegts minētais 90 dienu laika periods, ir apstākļi, kuri tieši ietekmē dezinfekcijas pasākumu izpildi - nepārvarama vara, ārkārtēja situācija vai dabas apstākļi. Šādā gadījumā Pārtikas un veterinārais dienests, izvērtējot konkrēto situāciju, var pagarināt noslēguma dezinfekcijas veikšanas termiņu.
Tāpēc noteikumus Nr. 199 nepieciešams papildināt ar jaunu 10.2 punktu, nosakot, ka zaudējumu kompensācija par noslēguma dezinfekciju tiks izmaksāta, ja tā tiks veikta noteiktajā periodā.
Problēmas apraksts
Šobrīd noteikumu Nr. 199 16. punktā noteiktais termiņš personas iesnieguma iesniegšanai – 14 dienas ir neviennozīmīgs, jo tajās ir iekļautas gan brīvdienas (sestdiena, svētdiena), gan dažkārt svētku dienas.
Ātrākai dokumentu aprites nodrošināšanai nepieciešams noteikt, ka dokumentus var iesniegt tikai elektroniski, izmantojot LAD elektroniskās pieteikšanās sistēmu (EPS).
Normatīvajos aktos par dzīvnieku infekcijas slimības kontroli un apkarošanu dažādām infekcijas slimībām ir noteikti dažādi pasākumi un termiņi to apkarošanai un izplatības ierobežošanai. Ne vienmēr infekcijas slimību apkarošanas pasākumus atceļ, ja ir veikta kvalitatīva inficētās novietnes noslēguma dezinfekcija. Dažu infekcijas slimību gadījumā apkarošanas pasākumus atceļ tikai tad, ja pēc pasākumu īstenošanas ir pagājis konkrētai infekcijas slimībai noteiktais laika periods. Dažādām infekcijas slimībām, ņemot vērā infekcijas slimību ierosinātāja (patogēna) epidemioloģiju, īpašības un specifiku, šie noteiktie laika periodi ir atšķirīgi, piemēram Āfrikas zirgu mēra uzliesmojuma gadījumā tie ir 12 mēneši. Šāds nosacījums neļauj personai pieteikties un saņemt zaudējumu kompensāciju savlaicīgi pēc zaudējumu rašanās.
Ātrākai dokumentu aprites nodrošināšanai nepieciešams noteikt, ka dokumentus var iesniegt tikai elektroniski, izmantojot LAD elektroniskās pieteikšanās sistēmu (EPS).
Normatīvajos aktos par dzīvnieku infekcijas slimības kontroli un apkarošanu dažādām infekcijas slimībām ir noteikti dažādi pasākumi un termiņi to apkarošanai un izplatības ierobežošanai. Ne vienmēr infekcijas slimību apkarošanas pasākumus atceļ, ja ir veikta kvalitatīva inficētās novietnes noslēguma dezinfekcija. Dažu infekcijas slimību gadījumā apkarošanas pasākumus atceļ tikai tad, ja pēc pasākumu īstenošanas ir pagājis konkrētai infekcijas slimībai noteiktais laika periods. Dažādām infekcijas slimībām, ņemot vērā infekcijas slimību ierosinātāja (patogēna) epidemioloģiju, īpašības un specifiku, šie noteiktie laika periodi ir atšķirīgi, piemēram Āfrikas zirgu mēra uzliesmojuma gadījumā tie ir 12 mēneši. Šāds nosacījums neļauj personai pieteikties un saņemt zaudējumu kompensāciju savlaicīgi pēc zaudējumu rašanās.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr. 199 16. punkta redakcija jāprecizē, nosakot, ka persona LAD iesniedz vienu iesniegumu par zaudējumu kompensāciju, kurā ietver visas kompensējamās pozīcijas.
Persona iesniegumu iesniedz elektroniskās pieteikšanās sistēmā (EPS). Sistēmā (EPS) iespējams autorizēties ar Lauku atbalsta dienesta piešķirto lietotāju vārdu un paroli vai arī, izmantojot internetbanku, e-parakstu, elektronisko identifikācijas karti (eID). Līdz ar to tiek paātrināta iesniegto dokumentu aprite un samazināti administratīvie un finansiālie izdevumi uz papīra formas dokumentu aprites rēķina.
Saistībā ar infekcijas slimības apkarošanas pasākumiem, 16. punktā jānosaka, ka persona iesniegumu par zaudējumu kompensāciju iesniedz 10 darbdienu laikā pēc noslēguma dezinfekcijas pabeigšanas vai pēc sākotnējās dezinfekcijas pabeigšanas, ja noslēguma dezinfekciju neveic.
Persona iesniegumu iesniedz elektroniskās pieteikšanās sistēmā (EPS). Sistēmā (EPS) iespējams autorizēties ar Lauku atbalsta dienesta piešķirto lietotāju vārdu un paroli vai arī, izmantojot internetbanku, e-parakstu, elektronisko identifikācijas karti (eID). Līdz ar to tiek paātrināta iesniegto dokumentu aprite un samazināti administratīvie un finansiālie izdevumi uz papīra formas dokumentu aprites rēķina.
Saistībā ar infekcijas slimības apkarošanas pasākumiem, 16. punktā jānosaka, ka persona iesniegumu par zaudējumu kompensāciju iesniedz 10 darbdienu laikā pēc noslēguma dezinfekcijas pabeigšanas vai pēc sākotnējās dezinfekcijas pabeigšanas, ja noslēguma dezinfekciju neveic.
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 199 17. punktā ir noteikts, ka plašas epizootijas gadījumā persona zaudējumu kompensāciju var pieprasīt divās daļās, bet nav noteikti termiņi un nosacījumi iesniegumu iesniegšanai šādā gadījumā.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr. 199 17. punkts jāprecizē, nosakot:
1) iesnieguma iesniegšanas termiņu pēc dezinfekcijas veikšanas;
2) nosacījumus, kādu zaudējumu kompensāciju persona var pieprasīt pēc sākotnējās dezinfekcijas, un kādu – pēc noslēguma dezinfekcijas.
1) iesnieguma iesniegšanas termiņu pēc dezinfekcijas veikšanas;
2) nosacījumus, kādu zaudējumu kompensāciju persona var pieprasīt pēc sākotnējās dezinfekcijas, un kādu – pēc noslēguma dezinfekcijas.
Problēmas apraksts
Šobrīd noteikumu Nr. 199 20.8. apakšpunktā noteikts, ka iesniegumam par zaudējumu kompensāciju pievieno grāmatvedības attaisnojuma dokumentus par dezinfekcijas līdzekļa iegādi noslēguma dezinfekcijai. Savukārt noteikumu Nr. 199 20.9. apakšpunktā noteikts, ka iesniegumam par zaudējumu kompensāciju pievieno līgumu, rēķinu un tā samaksu apliecinošs dokuments, ja noslēguma dezinfekciju izdarījis Veselības inspekcijas dezinfekcijas, dezinsekcijas un deratizācijas pakalpojumu sniegšanas komersantu sarakstā iekļauts dezinfekcijas pakalpojuma sniedzējs.
Tā kā noteikumus paredzēts papildināt ar 10.1 punktu, nosakot uz noslēguma dezinfekciju attiecināmās izmaksas, nepieciešams precizēt nosacījumus par iesniedzamajiem dokumentiem.
Tā kā noteikumus paredzēts papildināt ar 10.1 punktu, nosakot uz noslēguma dezinfekciju attiecināmās izmaksas, nepieciešams precizēt nosacījumus par iesniedzamajiem dokumentiem.
Risinājuma apraksts
Noteikumu 20.8. apakšpunkts jāprecizē, nosakot, ka iesniedz grāmatvedības dokumentus, kas apliecina noteikumu 10.1 punktā minētās izmaksas.
LAD elektroniskās pieteikšanās sistēmā (EPS), aizpildot iesniegumu, norāda informāciju par noslēguma dezinfekciju. EPS tiks ievietota veidlapa ar uzskaitītām un attiecīgi strukturētām attiecināmām izmaksām noslēguma dezinfekcijai. Veidlapa atvieglos dzīvnieka īpašniekam pieteikšanos uz zaudējumu kompensāciju par noslēguma dezinfekciju, norādot attiecināmas izmaksas un pievienojamos grāmatvedības dokumentus. Tādejādi gan dzīvnieka īpašniekam, gan valsts institūcijām (LAD un Finanšu ministrija) būs harmonizēta zaudējumu kompensācijas iesnieguma un pievienojamo dokumentu iesniegšana un saņemšana.
Noteikumu Nr. 199 20.9. apakšpunkts tiek papildināts ar nosacījumu kāda informācija ir iekļaujama līgumā ar dezinfekcijas pakalpojuma sniedzēju.
LAD elektroniskās pieteikšanās sistēmā (EPS), aizpildot iesniegumu, norāda informāciju par noslēguma dezinfekciju. EPS tiks ievietota veidlapa ar uzskaitītām un attiecīgi strukturētām attiecināmām izmaksām noslēguma dezinfekcijai. Veidlapa atvieglos dzīvnieka īpašniekam pieteikšanos uz zaudējumu kompensāciju par noslēguma dezinfekciju, norādot attiecināmas izmaksas un pievienojamos grāmatvedības dokumentus. Tādejādi gan dzīvnieka īpašniekam, gan valsts institūcijām (LAD un Finanšu ministrija) būs harmonizēta zaudējumu kompensācijas iesnieguma un pievienojamo dokumentu iesniegšana un saņemšana.
Noteikumu Nr. 199 20.9. apakšpunkts tiek papildināts ar nosacījumu kāda informācija ir iekļaujama līgumā ar dezinfekcijas pakalpojuma sniedzēju.
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 199 21. un 22. punkts dublē Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa Regulā (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula), Personas datu apstrādes likumā, Oficiālās elektroniskās adreses likumā, Arhīvu likumā un Ministru kabineta 2012. gada 6. novembra noteikumos Nr. 748 “Dokumentu un arhīvu pārvaldības noteikumi” noteiktās prasības.
Risinājuma apraksts
Noteikumos Nr. 199 svītrot 21. un 22. punktu.
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 199 23. punktā noteikts, ka LAD vienas darbdienas laikā iesniegumu par zaudējumu kompensācijas piešķiršanu nosūta saskaņošanai PVD, bet ārējā normatīvajā aktā nav nepieciešams noteikt termiņu iesnieguma pārsūtīšanai starp viena resora valsts institūcijām.
PVD un LAD savā starpā sadarbojas pamatojoties uz Valsts pārvaldes iekārtas likumu un Ministru kabineta 2010. gada 13. aprīļa noteikumiem Nr. 357 “Kārtība, kādā iestādes sadarbojoties sniedz informāciju elektroniskā veidā, kā arī nodrošina un apliecina šādas informācijas patiesumu”.
PVD un LAD savā starpā sadarbojas pamatojoties uz Valsts pārvaldes iekārtas likumu un Ministru kabineta 2010. gada 13. aprīļa noteikumiem Nr. 357 “Kārtība, kādā iestādes sadarbojoties sniedz informāciju elektroniskā veidā, kā arī nodrošina un apliecina šādas informācijas patiesumu”.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr. 199 23. punkta redakcija tiek precizēta, nosakot, ka personas iesniegumu LAD nosūta PVD atzinuma sniegšanai.
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 199 24.5. un 24.6. apakšpunkta esošā redakcija neatbilst precizēto nosacījumu redakcijai (tekstam) šo noteikumu 10.2 un 16. punktā.
Lai noteikumu Nr. 199 punktos netiktu lietoti dažādi termini un nosacījumi, tad 24. punkts jāgroza, precizējot PVD atzinumā sniedzamo informāciju par infekcijas slimības uzliesmojuma gadījumu.
Lai noteikumu Nr. 199 punktos netiktu lietoti dažādi termini un nosacījumi, tad 24. punkts jāgroza, precizējot PVD atzinumā sniedzamo informāciju par infekcijas slimības uzliesmojuma gadījumu.
Risinājuma apraksts
Noteikumu 24. punkts tiek izteikts jaunā redakcijā, nosakot kādu informāciju PVD sniedz savā atzinumā.
Precizējot teksta redakciju, mainās noteikumu 24. punkta apakšpunktu numerācija.
Precizējot teksta redakciju, mainās noteikumu 24. punkta apakšpunktu numerācija.
Problēmas apraksts
Spēkā esošais normatīvais regulējums noteikumu Nr. 199 24. punktā paredz PVD lielu administratīvo slogu, sniedzot atzinumu LAD ar informāciju par infekcijas slimības uzliesmojuma gadījumu.
Veterinārmedicīnas likuma 35. panta pirmajā daļā un 38. panta pirmajā daļā noteikts, ka epizootijas un valsts uzraudzībā esošu dzīvnieku infekcijas slimību uzliesmojuma gadījumā personai ir tiesības saņemt zaudējumu kompensāciju Ministru kabineta noteiktajā apmērā, ja ir izpildītas dzīvnieku veselības jomu reglamentējošos normatīvajos aktos noteiktās prasības attiecībā uz dzīvnieku apzīmēšanu un reģistrāciju, dzīvnieku ēdināšanu, biodrošību, rīcību epizootijas uzliesmojuma gadījumā un draudu novēršanai, dzīvnieku izcelsmes blakusproduktu un tādu atvasinātu produktu apriti, kuri nav paredzēti cilvēku patēriņam, kā arī ziņošanu par dzīvnieku pārvietošanu un dzīvnieku saslimšanu, tomēr ievērojot samērīguma principu.
Veterinārmedicīnas likuma 35. panta pirmajā daļā un 38. panta pirmajā daļā noteikts, ka epizootijas un valsts uzraudzībā esošu dzīvnieku infekcijas slimību uzliesmojuma gadījumā personai ir tiesības saņemt zaudējumu kompensāciju Ministru kabineta noteiktajā apmērā, ja ir izpildītas dzīvnieku veselības jomu reglamentējošos normatīvajos aktos noteiktās prasības attiecībā uz dzīvnieku apzīmēšanu un reģistrāciju, dzīvnieku ēdināšanu, biodrošību, rīcību epizootijas uzliesmojuma gadījumā un draudu novēršanai, dzīvnieku izcelsmes blakusproduktu un tādu atvasinātu produktu apriti, kuri nav paredzēti cilvēku patēriņam, kā arī ziņošanu par dzīvnieku pārvietošanu un dzīvnieku saslimšanu, tomēr ievērojot samērīguma principu.
Risinājuma apraksts
Veicot jebkuru saimniecisko darbību var gadīties kļūmes, tādēļ tiesiskā sistēma ir izveidota tā, lai būtu skaidri nodalāmi novēršami un nenovēršami pārkāpumi. Izvērtējot administratīvo slogu gan institūcijām, gan saimnieciskās darbības veicējiem, ir secināts, ka nav lietderīgi pie jebkura novēršama pārkāpuma konstatēšanas aizkavēt kompensācijas iesnieguma izskatīšanu. Administratīvā pārkāpuma uzsākšanas mērķis, pamatojoties uz Administratīvās atbildības likumā noteikto, ir veicināt tiesību normu labprātīgu ievērošanu un personas audzināšanu likuma ievērošanas garā, savukārt iestādes pašmērķis nav personas sodīšana, bet gan nodrošināt, ka novēršamais pārkāpums jeb neatbilstība tiek novērsts.
Veterinārmedicīnas likuma XIII nodaļā “Administratīvie pārkāpumi veterinārmedicīnas jomā un kompetence administratīvo pārkāpumu procesā” noteikti tie nenovēršamie pārkāpumi veterinārmedicīnas jomā, par kuriem dienests uzsāk administratīvā pārkāpuma procesu, pamatojoties uz Administratīvās atbildības likumu.
Ja PVD konstatēs Veterinārmedicīnas likuma XIII nodaļā uzskaitīto administratīvo pārkāpumu jomās, kas noteiktas Veterinārmedicīnas likumā 35. panta pirmajā daļā un 38. panta pirmajā daļā, un ja minētais pārkāpums, izvērtējot slimības attīstības un izplatības riskus, varēja būt par iemeslu konkrētās infekcijas slimības ierosināšanai un izplatībai, tad lai samazinātu administratīvo slogu PVD un LAD informācijas izvērtēšanā, sagatavošanā un sniegšanā, nepieciešams noteikt, ka PVD sniedz atzinumu LAD, neveicot šo noteikumu 24. punktā minētās informācijas apkopojumu par infekcijas slimības uzliesmojuma gadījumu. PVD savā atzinumā sniedz tikai informāciju par konstatēto pārkāpumu, norādot konkrētā normatīvā akta nosaukumu, numuru un attiecīgo pantu, tā daļu vai punktu un tā apakšpunktu.
Noteikumi Nr. 199 tiek papildināti ar 24.1 punktu par PVD sniegtā atzinuma saturu, ja konstatē pārkāpumus.
Veterinārmedicīnas likuma XIII nodaļā “Administratīvie pārkāpumi veterinārmedicīnas jomā un kompetence administratīvo pārkāpumu procesā” noteikti tie nenovēršamie pārkāpumi veterinārmedicīnas jomā, par kuriem dienests uzsāk administratīvā pārkāpuma procesu, pamatojoties uz Administratīvās atbildības likumu.
Ja PVD konstatēs Veterinārmedicīnas likuma XIII nodaļā uzskaitīto administratīvo pārkāpumu jomās, kas noteiktas Veterinārmedicīnas likumā 35. panta pirmajā daļā un 38. panta pirmajā daļā, un ja minētais pārkāpums, izvērtējot slimības attīstības un izplatības riskus, varēja būt par iemeslu konkrētās infekcijas slimības ierosināšanai un izplatībai, tad lai samazinātu administratīvo slogu PVD un LAD informācijas izvērtēšanā, sagatavošanā un sniegšanā, nepieciešams noteikt, ka PVD sniedz atzinumu LAD, neveicot šo noteikumu 24. punktā minētās informācijas apkopojumu par infekcijas slimības uzliesmojuma gadījumu. PVD savā atzinumā sniedz tikai informāciju par konstatēto pārkāpumu, norādot konkrētā normatīvā akta nosaukumu, numuru un attiecīgo pantu, tā daļu vai punktu un tā apakšpunktu.
Noteikumi Nr. 199 tiek papildināti ar 24.1 punktu par PVD sniegtā atzinuma saturu, ja konstatē pārkāpumus.
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 199 25. punktā noteikts, kad LAD sāk izvērtēt iesniegtos dokumentus par zaudējumu kompensāciju, bet ārējā normatīvajā aktā nav nepieciešams noteikt nosacījumu un termiņu personas iesnieguma izvērtēšanas uzsākšanai.
LAD personas iesnieguma izvērtēšanā un zaudējumu kompensācijas aprēķināšanā, piešķiršanā, izmaksāšanā un lēmumu pieņemšanā darbojas pamatojoties uz Administratīvā procesa likumā noteikto.
LAD personas iesnieguma izvērtēšanā un zaudējumu kompensācijas aprēķināšanā, piešķiršanā, izmaksāšanā un lēmumu pieņemšanā darbojas pamatojoties uz Administratīvā procesa likumā noteikto.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr. 199 25. punkts jāsvītro.
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 199 26. punktā noteikts, ka LAD aprēķina zaudējumu kompensāciju, bet nav noteikts, ka LAD arī izvērtē personas iesnigumu, piešķir vai atsaka piešķirt un izmaksā zaudējumu kompensāciju.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr. 199 26. punkta redakcija jāpapildina, nosakot, ka LAD izvērtē personas iesniegumu, aprēķina kompensācijas apmēru, pieņem lēmumu par zaudējumu kompensācijas piešķiršanu vai atteikumu to piešķirt, kā arī izmaksā zaudējumu kompensāciju.
Problēmas apraksts
Noteikumos Nr. 199 nav noteikts, kuru informāciju LAD izmanto zaudējumu kompensācijas aprēķināšanai, ja personas iesniegumā sniegtā informācija (par dzīvniekiem, dzīvnieku izcelsmes un reproduktīvajiem produktiem, dzīvnieku barību, inventāru un noslēguma dezinfekciju) atšķiras no PVD sniegtās informācijas, kuru PVD faktiski konstatē dzīvnieku novietnē.
Līdz ar to jāprecizē noteikumu Nr. 199 27. punkts.
Līdz ar to jāprecizē noteikumu Nr. 199 27. punkts.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr. 199 27. punkts tiek papildināts ar 27.3. apakšpunktu, kas nosaka, ka LAD zaudējumu kompensācijas apmēru samazina par summu, kas aprēķināta par nepatiesi pieteiktu zaudējuma kompensācijas pozīciju vai kompensējamā pasākuma attiecināmo izmaksu, pamatojoties uz šo noteikumu 24.7. apakšpunktā minēto informāciju un nosacījumu.
Noteikumu 27.1. apakšpunktā tiek veikts tehnisks precizējums – papildināts ar atsauci uz 15. punktu.
Noteikumu 27.1. apakšpunktā tiek veikts tehnisks precizējums – papildināts ar atsauci uz 15. punktu.
Problēmas apraksts
Veterinārmedicīnas likuma 35. panta trešās daļas 5. punktā un 38. panta trešās daļas 5. punktā noteikts, ka Ministru kabinets nosaka nosacījumus un kārtību, kādā atsaka zaudējumu kompensācijas piešķiršanu.
Šobrīd noteikumos Nr. 199 nav pateikts nosacījums un kārtība, kādā atsaka zaudējumu kompensācijas piešķiršanu.
Šobrīd noteikumos Nr. 199 nav pateikts nosacījums un kārtība, kādā atsaka zaudējumu kompensācijas piešķiršanu.
Risinājuma apraksts
Izpildot Veterinārmedicīnas likuma 35. panta trešās daļas 5. punktā un 38. panta trešās daļas 5. punktā noteikto pilnvarojumu Ministru kabinetam, noteikumi jāpapildina ar 27.1 punktu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- Lauksaimniecības dzīvnieku īpašnieki
Ietekmes apraksts
Projekta tiesiskais regulējums nemaina tiesības un pienākumus lauksaimniecības dzīvnieku īpašniekiem. Noteikumu projekts paredz redakcionāli precizēt nosacījumus un kārtību, kādā izvērtē, aprēķina, piešķir, un saņem zaudējumu kompensāciju, kā arī samazina zaudējumu kompensācijas apmēru vai atsaka zaudējumu kompensācijas piešķiršanu.
Juridiskās personas
- Lauksaimniecības dzīvnieku īpašnieki
Ietekmes apraksts
Projekta tiesiskais regulējums nemaina tiesības un pienākumus lauksaimniecības dzīvnieku īpašniekiem. Noteikumu projekts paredz redakcionāli precizēt nosacījumus un kārtību, kādā izvērtē, aprēķina, piešķir, un saņem zaudējumu kompensāciju, kā arī samazina zaudējumu kompensācijas apmēru vai atsaka zaudējumu kompensācijas piešķiršanu.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
Nav
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Lauku atbalsta dienests, Pārtikas un veterinārais dienestsNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Lauku atbalsta dienests
- Pārtikas un veterinārais dienests
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi