22-TA-1024: Noteikumu projekts (Groza manuāli)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2015. gada 10. marta noteikumos Nr. 126 "Tiešo maksājumu piešķiršanas kārtība lauksaimniekiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma 5. panta ceturtā daļa.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekta (turpmāk – noteikumu projekts) mērķis ir noteikt atvieglojumus maksājuma par klimatam un videi labvēlīgu lauksaimniecības praksi (turpmāk – zaļināšanas maksājums) nosacījumiem papuves platībās 2022. gadā, lai palielinātu aramzemes platības, kas pieejamas pārtikas un barības nodrošināšanai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Krievijas 2022. gada 24. februārī sāktais iebrukums Ukrainā izraisīja strauju izejvielu un lauksaimniecības produktu cenu kāpumu un ietekmēja lauksaimniecības produktu piedāvājumu un pieprasījumu. Krievijas realizētā kara Ukrainā ietekme ir negatīvi ietekmējusi pārtikas nodrošinājumu ES un pasaulē, sagaidāms pārtikas trūkums pasaulē. Lai gan ES spēs sevi nodrošināt ar galvenajiem pārtikas produktiem, tomēr karadarbībai Ukrainā būs negatīva ietekme arī uz trešo valstu tirgiem un nodrošinājumu ar graudaugiem. Īpaši tas skars daudzas pārtikas deficīta valstis - Āfriku, Tuvos Austrumus, Rietumbalkānu valstis.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Eiropas Komisija ir piedāvājusi risinājumus pārtikas nodrošinājuma problēmai. Viens no Eiropas Komisijas risinājumiem paredz dalībvalstīm iespēju atkāpties no nosacījumiem par zaļināšanas maksājumu, tā dodot iespēju palielināt kopējo aramzemes platību, kas pieejama pārtikas un barības nodrošināšanai attiecībā uz papuvē atstātu zemi.
Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulas (ES) Nr. 1307/2013, ar ko izveido noteikumus par lauksaimniekiem paredzētiem tiešajiem maksājumiem, kurus veic saskaņā ar kopējās lauksaimniecības politikas atbalsta shēmām, un ar ko atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 637/2008 un Padomes Regulu (EK) Nr. 73/2009, (turpmāk – regula Nr. 1307/2013) III sadaļas 3. nodaļā ir paredzēts maksājums par klimatam un videi labvēlīgām lauksaimniecības praksēm. Minētās prakses ietver kultūraugu dažādošanu saskaņā ar minētās regulas 43. panta 2. punkta "a" apakšpunktu un ekoloģiski nozīmīgas platības saskaņā ar 43. panta 2. punkta "c" apakšpunktu. Sīkāki noteikumi par minētajām praksēm ir izklāstīti Komisijas Deleģētās regulas (ES) Nr. 639/20142 3. nodaļā.
Regulas (ES) Nr. 1307/2013 44. panta 4. punkts noteic, ka kultūraugu dažādošanas nolūkos papuvē atstāta zeme uzskaites vajadzībām tiek uzskatīta par tādu kultūraugu platību, kas ir atšķirīgi no stiebrzālēm vai citiem lopbarības zālaugiem. Tas nozīmē, ka zemi, kura ir noganīta vai no kuras ražošanas vajadzībām ir novākta raža, nevar uzskatīt par papuvē atstātu zemi.
Regulas (ES) Nr. 1307/2013 46. panta 2. punkta pirmās daļas "a" apakšpunktā noteikts, ka papuvē atstātas zemes platības var uzskatīt par ekoloģiski nozīmīgām platībām, kurām kopā arī ar citiem elementiem ir jāveido 5% no saimniecības aramzemes. Deleģētās regulas (ES) Nr. 639/2014 45. panta 2. punktā noteikts, ka lauksaimnieciskā ražošana nedrīkst notikt, un minētās regulas 45. panta 10.b punktā noteikts, ka ir aizliegts izmantot augu aizsardzības līdzekļus papuvē atstātā zemē, kas uzskatāma par ekoloģiski nozīmīgu platību.
Šīs papuvē atstātas platības joprojām ir augkopībai piemērotas aramzemes platības, ko var nekavējoties izmantot pārtikas un lopbarības ražošanai. Tāpēc, lai mazinātu ar Krievijas iebrukuma Ukrainā radītās sekas pasaules pārtikas apgādē un lai lauksaimnieki pēc iespējas vairāk varētu izmantot savas pieejamās platības pārtikas ražošanai un dzīvnieku barošanai, Eiropas Komisijas 2022. gada 3. marta Īstenošanas lēmums, ar ko atkāpes no Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) Nr. 1307/2013 un Komisijas Deleģētās regulas (ES) Nr. 639/2014 paredz attiecībā uz dažu tādu nosacījumu īstenošanu, kuri saistīti ar zaļināšanas maksājumu par 2022. pieprasījumu gadu (C(2022) 1875 final), (turpmāk – Komisijas lēmums) paredz iespēju dalībvalstīm atļaut 2022. pieprasījumu gadā atkāpties no nosacījumiem par zaļināšanas maksājumu, tostarp augu aizsardzības līdzekļu izmantošanu, attiecībā uz papuvē atstātu zemi, par kuru ir paziņots, ka tā atbilst kultūraugu dažādošanas vai ekoloģiski nozīmīgas platības prasībām.
Papuves Latvijā pēdējos gados tiek izveidotas gandrīz 60 tūkst. ha platībā, 2021.gadā bija deklarēti 58 386 ha papuves, tostarp kā ekoloģiskas nozīmes platības – 27 817 ha.
Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulas (ES) Nr. 1307/2013, ar ko izveido noteikumus par lauksaimniekiem paredzētiem tiešajiem maksājumiem, kurus veic saskaņā ar kopējās lauksaimniecības politikas atbalsta shēmām, un ar ko atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 637/2008 un Padomes Regulu (EK) Nr. 73/2009, (turpmāk – regula Nr. 1307/2013) III sadaļas 3. nodaļā ir paredzēts maksājums par klimatam un videi labvēlīgām lauksaimniecības praksēm. Minētās prakses ietver kultūraugu dažādošanu saskaņā ar minētās regulas 43. panta 2. punkta "a" apakšpunktu un ekoloģiski nozīmīgas platības saskaņā ar 43. panta 2. punkta "c" apakšpunktu. Sīkāki noteikumi par minētajām praksēm ir izklāstīti Komisijas Deleģētās regulas (ES) Nr. 639/20142 3. nodaļā.
Regulas (ES) Nr. 1307/2013 44. panta 4. punkts noteic, ka kultūraugu dažādošanas nolūkos papuvē atstāta zeme uzskaites vajadzībām tiek uzskatīta par tādu kultūraugu platību, kas ir atšķirīgi no stiebrzālēm vai citiem lopbarības zālaugiem. Tas nozīmē, ka zemi, kura ir noganīta vai no kuras ražošanas vajadzībām ir novākta raža, nevar uzskatīt par papuvē atstātu zemi.
Regulas (ES) Nr. 1307/2013 46. panta 2. punkta pirmās daļas "a" apakšpunktā noteikts, ka papuvē atstātas zemes platības var uzskatīt par ekoloģiski nozīmīgām platībām, kurām kopā arī ar citiem elementiem ir jāveido 5% no saimniecības aramzemes. Deleģētās regulas (ES) Nr. 639/2014 45. panta 2. punktā noteikts, ka lauksaimnieciskā ražošana nedrīkst notikt, un minētās regulas 45. panta 10.b punktā noteikts, ka ir aizliegts izmantot augu aizsardzības līdzekļus papuvē atstātā zemē, kas uzskatāma par ekoloģiski nozīmīgu platību.
Šīs papuvē atstātas platības joprojām ir augkopībai piemērotas aramzemes platības, ko var nekavējoties izmantot pārtikas un lopbarības ražošanai. Tāpēc, lai mazinātu ar Krievijas iebrukuma Ukrainā radītās sekas pasaules pārtikas apgādē un lai lauksaimnieki pēc iespējas vairāk varētu izmantot savas pieejamās platības pārtikas ražošanai un dzīvnieku barošanai, Eiropas Komisijas 2022. gada 3. marta Īstenošanas lēmums, ar ko atkāpes no Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) Nr. 1307/2013 un Komisijas Deleģētās regulas (ES) Nr. 639/2014 paredz attiecībā uz dažu tādu nosacījumu īstenošanu, kuri saistīti ar zaļināšanas maksājumu par 2022. pieprasījumu gadu (C(2022) 1875 final), (turpmāk – Komisijas lēmums) paredz iespēju dalībvalstīm atļaut 2022. pieprasījumu gadā atkāpties no nosacījumiem par zaļināšanas maksājumu, tostarp augu aizsardzības līdzekļu izmantošanu, attiecībā uz papuvē atstātu zemi, par kuru ir paziņots, ka tā atbilst kultūraugu dažādošanas vai ekoloģiski nozīmīgas platības prasībām.
Papuves Latvijā pēdējos gados tiek izveidotas gandrīz 60 tūkst. ha platībā, 2021.gadā bija deklarēti 58 386 ha papuves, tostarp kā ekoloģiskas nozīmes platības – 27 817 ha.
Risinājuma apraksts
Lai dotu lauksaimniekiem iespēju paplašināt kultūraugu audzēšanai pārtikai un lopbarībai atvēlētās platības 2022. gadā, ir jānodrošina atkāpes no zaļināšanas maksājuma prasībām, paredzot, ka tās papuves platības, kuras ir noganītas vai no kurām ražošanas vajadzībām ir novākta raža vai kuras ir izmantotas kultūraugu audzēšanai, tiek uzskatītas par atšķirīga kultūrauga aizņemtu platību, lai nodrošinātu kultūraugu dažādošanas prasību, un tiek uzskatītas par ekoloģiski nozīmīgu platību, pieļaujot arī augu aizsardzības līdzekļu lietošanu šajās papuves platībās.
Komisijas lēmuma latviešu versijā tiek lietota terminoloģija: “vai tā ir iekultivēta”, kas nozīmē, ka papuves platības var tikt izmantotas kultūraugu audzēšanai, ko apliecina arī Komisijas skaidrojumi. Līdz ar to noteikumu projektā tiek izmantots formulējums, kas nepārprotamāk izskaidro terminoloģijas “vai tā ir iekultivēta” nozīmi.
Tam paredzēts jauns kultūrauga kods, lai lauksaimnieki varētu deklarēt papuves, kas tiek izmantotas ražošanas vajadzībām.
Komisijas lēmuma 2. pantā noteikts, ka dalībvalstij 21 dienas laikā no Komisijas lēmuma paziņošanas dienas ir jāpieņem lēmums par atkāpes piemērošanu un saskaņā ar 3.pantu septiņu dienu laikā jāinformē Komisiju. Lēmums Latvijā īstenot Komisijas lēmumā paredzētās atkāpēs ir pieņemts š.g. 5.aprīlī ar Zemkopības ministrijas vadības apspriedes protokollēmumu Nr.11 Par atkāpēm no zaļināšanas maksājuma nosacījumu piemērošanas 2022. gadā attiecībā uz papuves platībām. Līdz ar to Zemkopības ministrijai līdz š.g. 11.aprīlim ieskaitot ir jāpaziņo Komisijai lēmums. Un saskaņā ar Komisijas lēmuma 3.pantu līdz 2022. gada 15. decembrim tiks iesniegta informācija par to saimniecību un hektāru skaitu, uz kuriem attiecinātas ar šo noteikumu projektu noteiktās atkāpes.
Komisijas lēmuma latviešu versijā tiek lietota terminoloģija: “vai tā ir iekultivēta”, kas nozīmē, ka papuves platības var tikt izmantotas kultūraugu audzēšanai, ko apliecina arī Komisijas skaidrojumi. Līdz ar to noteikumu projektā tiek izmantots formulējums, kas nepārprotamāk izskaidro terminoloģijas “vai tā ir iekultivēta” nozīmi.
Tam paredzēts jauns kultūrauga kods, lai lauksaimnieki varētu deklarēt papuves, kas tiek izmantotas ražošanas vajadzībām.
Komisijas lēmuma 2. pantā noteikts, ka dalībvalstij 21 dienas laikā no Komisijas lēmuma paziņošanas dienas ir jāpieņem lēmums par atkāpes piemērošanu un saskaņā ar 3.pantu septiņu dienu laikā jāinformē Komisiju. Lēmums Latvijā īstenot Komisijas lēmumā paredzētās atkāpēs ir pieņemts š.g. 5.aprīlī ar Zemkopības ministrijas vadības apspriedes protokollēmumu Nr.11 Par atkāpēm no zaļināšanas maksājuma nosacījumu piemērošanas 2022. gadā attiecībā uz papuves platībām. Līdz ar to Zemkopības ministrijai līdz š.g. 11.aprīlim ieskaitot ir jāpaziņo Komisijai lēmums. Un saskaņā ar Komisijas lēmuma 3.pantu līdz 2022. gada 15. decembrim tiks iesniegta informācija par to saimniecību un hektāru skaitu, uz kuriem attiecinātas ar šo noteikumu projektu noteiktās atkāpes.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Jā
Apraksts
Lauksaimniekiem slogs nepalielināsies. 2022. gadā atbalsts tiks piešķirts, pamatojoties uz iesniegtā vienotā iesnieguma datiem. Tiem lauksaimniekiem, kas izvēlēsies izmantot papuves ražošanai, vienotajā iesniegumā būs jānorāda atbilstoša platība ar jauno kultūrauga kodu.
Paredzams, ka Lauku atbalsta dienesta administratīvais slogs palielināsies nenozīmīgi, tikai saistībā ar jaunā kultūrauga koda izveidi.
Lauksaimniekiem 2022. gadā zaļināšanas maksājums tiks piešķirts pilnā apmērā, pat ja uz papuves zemes, kas tiek deklarēta kā ekoloģiski nozīmīga platība, tiek audzēta jebkura pārtikas un lopbarības kultūra. Šis pagaidu risinājums ļaus lauksaimniekiem pielāgot un paplašināt savus audzēšanas plānus šogad, kā arī gūt papildu ieņēmumus.
Paredzams, ka Lauku atbalsta dienesta administratīvais slogs palielināsies nenozīmīgi, tikai saistībā ar jaunā kultūrauga koda izveidi.
Lauksaimniekiem 2022. gadā zaļināšanas maksājums tiks piešķirts pilnā apmērā, pat ja uz papuves zemes, kas tiek deklarēta kā ekoloģiski nozīmīga platība, tiek audzēta jebkura pārtikas un lopbarības kultūra. Šis pagaidu risinājums ļaus lauksaimniekiem pielāgot un paplašināt savus audzēšanas plānus šogad, kā arī gūt papildu ieņēmumus.
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
02013R1307; L 98/105
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regula (ES) Nr. 1307/2013, ar ko izveido noteikumus par lauksaimniekiem paredzētiem tiešajiem maksājumiem, kurus veic saskaņā ar kopējās lauksaimniecības politikas atbalsta shēmām, un ar ko atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 637/2008 un Padomes Regulu (EK) Nr. 73/2009;
Komisijas 2014. gada 11. marta Deleģētā regula (ES) Nr. 639/2014, ar ko papildina Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr. 1307/2013, ar ko izveido noteikumus par lauksaimniekiem paredzētiem tiešajiem maksājumiem, kurus veic saskaņā ar kopējās lauksaimniecības politikas atbalsta shēmām, un ar kuru groza minētās regulas X pielikumu (turpmāk – regula Nr. 639/2014);
Eiropas Komisijas 2022. gada 3. marta Īstenošanas lēmums, ar ko atkāpes no Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) Nr. 1307/2013 un Komisijas Deleģētās regulas (ES) Nr. 639/2014 paredz attiecībā uz dažu tādu nosacījumu īstenošanu, kuri saistīti ar zaļināšanas maksājumu par 2022. pieprasījumu gadu (C(2022) 1875 final).
Apraksts
-
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regula (ES) Nr. 1307/2013, ar ko izveido noteikumus par lauksaimniekiem paredzētiem tiešajiem maksājumiem, kurus veic saskaņā ar kopējās lauksaimniecības politikas atbalsta shēmām, un ar ko atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 637/2008 un Padomes Regulu (EK) Nr. 73/2009;
Komisijas 2014. gada 11. marta Deleģētā regula (ES) Nr. 639/2014, ar ko papildina Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr. 1307/2013, ar ko izveido noteikumus par lauksaimniekiem paredzētiem tiešajiem maksājumiem, kurus veic saskaņā ar kopējās lauksaimniecības politikas atbalsta shēmām, un ar kuru groza minētās regulas X pielikumu (turpmāk – regula Nr. 639/2014);
Eiropas Komisijas 2022. gada 3. marta Īstenošanas lēmums, ar ko atkāpes no Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) Nr. 1307/2013 un Komisijas Deleģētās regulas (ES) Nr. 639/2014 paredz attiecībā uz dažu tādu nosacījumu īstenošanu, kuri saistīti ar zaļināšanas maksājumu par 2022. pieprasījumu gadu (C(2022) 1875 final).
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas Nr. 1307/2013 44. panta 4. punkts
1.punkts
Pārņemtas pilnībā
Paredz noteikt atbrīvojumu 2022. gadam saskaņā ar Komisijās lēmumu.
Regulas Nr. 639/2014
45. panta 2. punkts
45. panta 2. punkts
1.punkts
Pārņemtas pilnībā
Paredz noteikt atbrīvojumu 2022. gadam saskaņā ar Komisijas lēmumu
Regulas Nr. 639/2014
45. panta 10.b punkts
45. panta 10.b punkts
1.punkts
Pārņemtas pilnībā
Paredz noteikt atbrīvojumu 2022. gadam saskaņā ar Komisijas lēmumu.
Komisijas lēmuma 1. panta 1. punkts
1.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību normas.
Komisijas lēmuma 1. panta 2. punkts
1.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību normas.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Noteikumu projekts atbilst Komisijas lēmuma 1. pantam, ar kuru tiek noteikti atbrīvojumi 2022. gadam no Regulas Nr. 1307/2013 44. panta 4. punkta un 45. panta 2. punkta prasībām un Regulas Nr. 639/2014 45. panta 2. punkta un 45. panta 10.b punkta prasībām. Ar noteikumu projektu tiek izmantota dalībvalstīm paredzētā izvēle 2022. gadā noteikt atkāpes no zaļināšanas maksājuma prasībām, lai uz papuvēm, kas tiek deklarētas kā ekoloģiskas nozīmes platības, pieļautu iespēju tās noganīt, no tām ražošanas vajadzībām novākta ražu lopbarības vai pārtikas vajadzībām, kā arī paredzēt atkāpi no aizlieguma šajās platībās lietot augu aizsardzības līdzekļus. Noteikumos tiek atrunāta arī dalībvalstij paredzētā iespēja noteikt, ka minētās papuvju platības izpilda arī zaļināšanas maksājuma kultūraugu dažādošanas prasības.
Ņemot vērā sarežģīto situāciju, kas sagaidāma pārtikas nodrošinājuma jomā Krievijas – Ukrainas kara rezultātā, Latvijas lauksaimniekiem tiek dota iespēja 2022. gadā paplašināt ražošanā izmantotās platības, veicot papuvju noganīšanu, lopbarības un pārtikas ražošanu šajās platībās, tajā pat laikā izpildot zaļināšanas maksājuma prasības.
Ņemot vērā sarežģīto situāciju, kas sagaidāma pārtikas nodrošinājuma jomā Krievijas – Ukrainas kara rezultātā, Latvijas lauksaimniekiem tiek dota iespēja 2022. gadā paplašināt ražošanā izmantotās platības, veicot papuvju noganīšanu, lopbarības un pārtikas ražošanu šajās platībās, tajā pat laikā izpildot zaļināšanas maksājuma prasības.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Projekts tiek virzīts steidzamības kārtā, pamatojoties uz Komisijas lēmumu. Grozījumi ir labvēlīgi lauksaimniekiem, paredzot atkāpes zaļināšanas maksājuma nosacījumu piemērošanai 2022. gadā un dodot iespēju lauksaimniekiem izvēlēties tās īstenot.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Zemkopības ministrija
- Lauku atbalsta dienests
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
