25-TA-15: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 25. jūnija noteikumos Nr. 413 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2. prioritārā virziena "Izglītība, prasmes un mūžizglītība" 4.2.4. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt mūžizglītību, jo īpaši piedāvājot elastīgas prasmju pilnveides un pārkvalifikācijas iespējas visiem, ņemot vērā uzņēmējdarbības un digitālās prasmes, labāk prognozējot pārmaiņas un vajadzību pēc jaunām prasmēm, pamatojoties uz darba tirgus vajadzībām, atvieglojot karjeras maiņu un sekmējot profesionālo mobilitāti" 4.2.4.1. pasākuma "Atbalsts nozaru vajadzībās balstītai pieaugušo izglītībai" pirmās kārtas īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Tiesību aktu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 25. jūnija noteikumos Nr. 413 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2. prioritārā virziena "Izglītība, prasmes un mūžizglītība" 4.2.4. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt mūžizglītību, jo īpaši piedāvājot elastīgas prasmju pilnveides un pārkvalifikācijas iespējas visiem, ņemot vērā uzņēmējdarbības un digitālās prasmes, labāk prognozējot pārmaiņas un vajadzību pēc jaunām prasmēm, pamatojoties uz darba tirgus vajadzībām, atvieglojot karjeras maiņu un sekmējot profesionālo mobilitāti" 4.2.4.1. pasākuma "Atbalsts nozaru vajadzībās balstītai pieaugušo izglītībai" pirmās kārtas īstenošanas noteikumi"" (turpmāk - MK noteikumu projekts) ir izstrādāts, lai precizētu vairākus MK noteikumu projekta punktus, kas saistīti ar atbalsta saņemšanas nosacījumiem un to ierobežojumiem.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
MK noteikumu projekta mērķis ir precizēt vairākus MK noteikumu projekta punktus, kas saistīti ar atbalsta saņemšanas nosacījumiem un to ierobežojumiem.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
MK noteikumi Nr. 413 apstiprināti 2024. gada 25. jūnijā. Šobrīd Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (turpmāk - CFLA) ir finansējuma saņēmēju atlases procesā. Saņemti 13 projektu iesniegumi, kas šobrīd tiek vērtēti. Ekonomikas ministrija kā Atbildīgā iestāde par MK Noteikumu Nr. 413 izstrādi, ir saņēmusi vairākus jautājumus no CFLA, kurus tā ir saņēmusi no potenciālajiem finansējuma saņēmējiem. Ekonomikas ministrija, pēc skaidrojumu sniegšanas, ir secinājusi, ka nepiecašams veikt MK noteikumu Nr. 413 grozījumus, lai nodrošinātu interpretācijas risku, kas attiecas uz atbalsta nosacījumiem, izslēgšanu vai mazināšanu. Papildus grozījumos atjaunoti normatīvie regulējumi, kuri šobrīd zaudējuši spēku vai tiem spēkā stājušās jaunas redakcijas.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
1) Uz MK noteikumu Nr. 413 apstiprināšanas brīdi Ekonomikas ministrija bija iesniegusi pieteikumu Darbības programmā, kas paredzēja MK noteikumu Nr. 413 ietvaros mainīt rādītāju uzskaiti - no neunikālajām personām uz unikālajām, šīs izmaiņas tika ietvertas MK noteikumu Nr. 413 10.1. apakšpunktā, taču 14. punktā, kur precīzāk skaidrota rādītāju uzskaite viena projekta pieteikumā, ir saglabājusies uzskaite pēc neunikālajām personām. Lai veidotu vienotu pieeju, ka rezultāti finansējuma saņēmējiem jāuzskaita pēc unikālajām vienībām, veikti grozījumi MK noteikumu Nr. 413 14. punktā.
2) Pamatojoties uz to, ka 2024. gada beigās pēc ES fondu tematiskās komitejas 2024.gada 31.oktobra sēdē atbalstītajām elastības finansējuma pārdalēm no Ekonomikas ministrijas tika pārskatīti vairāki pasākumi, no kuriem pārdalīts elastības finansējums. Viens no šiem pasākumiem bija MK noteikumi Nr. 414, līdz ar to atbilstoši apstiprinātajām pārdalēm elastības finansējums 2 289 021 EUR apmērā tika nodrošināts prioritārajam mērķim - nevienlīdzības mazināšanai.
3) Viens no CFLA uzdotajiem jautājumiem skāra potenciālā finansējuma saņēmēja norādi uz to, ka MK noteikumu Nr. 413 33.4. apakšpunktā minēto prasību, ka finansējuma saņēmējam noteikts, ka ir jāveic sociāli atbildīgs iepirkums. Prasība par sociāli atbildīga iepirkuma veikšana noteikumos iekļauta, lai finansējuma saņēmējs iepirkuma procesā, ja tas ir attiecināms, ņemtu vērā ne tikai izmaksu un kvalitātes aspektus, bet arī sociālos, ētiskos un ilgtspējības kritērijus. Tas nozīmē, ka, veicot preču, pakalpojumu vai būvdarbu iepirkumus, pasūtītājs apsver, kā šis iepirkums ietekmēs sabiedrību, darba apstākļus, vides aizsardzību un citus sociāli nozīmīgus jautājumus. Ņemot vērā pasākuma specifiku, finansējuma saņēmējam, veicot iepirkuma procedūru jāvērtē, vai konkrētajā iepirkuma procedūrā var tikt ņemti vērā sociāli atbildīga iepirkuma aspekti. Lai finansējuma saņēmēji šo MKN prasību neuzskatītu kā obligātu prasību katrā iepirkumā, tiek veikts precizējums šajā MK noteikum Nr. 413 punktā.
4) Saskaņā ar to, ka MK noteikumi Nr. 413 ir Eiropas Sociālā fonda pasākums, secināts, ka apakšpunktā 33.6. ir nekorekta atsauce, jo ievietota atsauce uz Atveseļošanas un noturības mehānismu. Lai neradītu interpretācijas iespēju un netsauktos uz normatīvajiem aktiem, kas nav saistīti ar Eiropas Sociālo fondu, veikts precizējums.
5) MK noteikumu Nr. 413 41. punkts nosaka izņēmuma gadījumu, kad piešķirtais atbalsts netiek uzskatīts par komercdarbības atbalstu, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5. panta pazīmēm. MK noteikumu NR. 413 41. punkts, kā izņēmumu no komercdarbības atbalsta identificē vienu no MK noteikumu 26. punktā noteiktajiem iespējamiem projektu vadības veidiem, kas noteikts MK noteikumu 26.3. apakšpunktā, kur projekta ietvaros ir attiecināmas tiešās attiecināmās izmaksas, kas ir projekta vadības izmaksas, ja tās projekta iesniedzējam sniegtas ārpakalpojuma veidā vai uz uzņēmuma līguma pamata piesaistot pakalpojuma sniedzēju. MK noteikumu Nr. 413 izstrādes gaitā Finanšu ministrija norādīja, ka noteikumu projektā nepieciešams identificēt un pamatot gadījumus, kādos sniegtais atbalsts netiek uzskatīts par komercdarbības atbalstu. Lai to īstenotu MK noteikumu Nr. 413 anotācijas 1.3. sadaļā “Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi” 6. punktā tika skaidrots, ka atbalsts projekta vadības izmaksām nav uzskatās par komercdarbības atbalstu, ja finansējuma saņēmējs nodrošina projekta vadību, piemērojot iepirkuma procedūru. Līdzīgi anotācijā skaidrots, ka Finansējuma saņēmēja vadības izmaksām var nepiemērot komercdarbības atbalstu, ja projekta vadība, piemēram, projekta vadītājs, jurists, grāmatvedis, tiek nodrošināta ārpakalpojumā, nodrošinot pārredzamu, atklātu un nediskriminējošu iepirkuma procedūru. Gadījumos, kad finansējuma saņēmējs nodrošina projekta vadību kā ārpakalpojumu, skatīt noteikumu 33.3. punktu, kurš tiek nodrošināts atbilstoši nacionālajam regulējumam publisko iepirkumu jomā, tad tas netiek uzskatīts par valsts atbalstu finansējuma saņēmējam Finansējuma saņēmējs ir tikai starpnieks, kas negūst nekādu labumu, finansējuma saņēmējs nodod projekta vadības izmaksām paredzēto finansējumu tālāk tieši tādā apmērā, cik tas paredzēts slēdzot līgumu ar ārpakalpojuma sniedzēju. Attiecībā uz atsauci uz MK noteikumu Nr. 413 33.3. apakšpunktu ir konstatēta tehniska pārrakstīšanās, jo pēc būtības publisko iepirkumu nosacījumi ir minēti MK noteikumu 33.4. apakšpunktā. Lai novērstu šo neprecizitāti, tiek veikti grozījumi MK NR. 413 41. punktā, lai ietvertu visus 26. punktā minētos ārpakalpojuma veidus.
6) MK Noteikumu Nr. 413 54. punktā norādītā redakcija rada interpretācijas risku attiecībā uz atbalsta intensitātes aprēķināšanu gala labuma guvējam. Lai izslēgtu šo risku, ka atbalsta intensitāti aprēķinātu no finansējuma saņēmēja projekta kopējām izmaksām, kas tā nav plānots, tiek veikti grozījumi 54. punktā.
7) Saskaņā ar to, ka spēku ir zaudējusi Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regula (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 (turpmāk - Komisijas regula 2018/1046), MK noteikumu Nr. 413 grozījumos spēku zaudējusī regula ir aizstāta ar spēkā esošo.
8) No 2025. gada 1. janvāra spēkā ir Saimniecisko darbību statistiskā klasifikācija Eiropas Kopienā NACE 2.1. red., līdz ar to veicot grozījumus, MK noteikumu Nr. 413 vairākos punktos veiktas izmaiņas.
2) Pamatojoties uz to, ka 2024. gada beigās pēc ES fondu tematiskās komitejas 2024.gada 31.oktobra sēdē atbalstītajām elastības finansējuma pārdalēm no Ekonomikas ministrijas tika pārskatīti vairāki pasākumi, no kuriem pārdalīts elastības finansējums. Viens no šiem pasākumiem bija MK noteikumi Nr. 414, līdz ar to atbilstoši apstiprinātajām pārdalēm elastības finansējums 2 289 021 EUR apmērā tika nodrošināts prioritārajam mērķim - nevienlīdzības mazināšanai.
3) Viens no CFLA uzdotajiem jautājumiem skāra potenciālā finansējuma saņēmēja norādi uz to, ka MK noteikumu Nr. 413 33.4. apakšpunktā minēto prasību, ka finansējuma saņēmējam noteikts, ka ir jāveic sociāli atbildīgs iepirkums. Prasība par sociāli atbildīga iepirkuma veikšana noteikumos iekļauta, lai finansējuma saņēmējs iepirkuma procesā, ja tas ir attiecināms, ņemtu vērā ne tikai izmaksu un kvalitātes aspektus, bet arī sociālos, ētiskos un ilgtspējības kritērijus. Tas nozīmē, ka, veicot preču, pakalpojumu vai būvdarbu iepirkumus, pasūtītājs apsver, kā šis iepirkums ietekmēs sabiedrību, darba apstākļus, vides aizsardzību un citus sociāli nozīmīgus jautājumus. Ņemot vērā pasākuma specifiku, finansējuma saņēmējam, veicot iepirkuma procedūru jāvērtē, vai konkrētajā iepirkuma procedūrā var tikt ņemti vērā sociāli atbildīga iepirkuma aspekti. Lai finansējuma saņēmēji šo MKN prasību neuzskatītu kā obligātu prasību katrā iepirkumā, tiek veikts precizējums šajā MK noteikum Nr. 413 punktā.
4) Saskaņā ar to, ka MK noteikumi Nr. 413 ir Eiropas Sociālā fonda pasākums, secināts, ka apakšpunktā 33.6. ir nekorekta atsauce, jo ievietota atsauce uz Atveseļošanas un noturības mehānismu. Lai neradītu interpretācijas iespēju un netsauktos uz normatīvajiem aktiem, kas nav saistīti ar Eiropas Sociālo fondu, veikts precizējums.
5) MK noteikumu Nr. 413 41. punkts nosaka izņēmuma gadījumu, kad piešķirtais atbalsts netiek uzskatīts par komercdarbības atbalstu, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5. panta pazīmēm. MK noteikumu NR. 413 41. punkts, kā izņēmumu no komercdarbības atbalsta identificē vienu no MK noteikumu 26. punktā noteiktajiem iespējamiem projektu vadības veidiem, kas noteikts MK noteikumu 26.3. apakšpunktā, kur projekta ietvaros ir attiecināmas tiešās attiecināmās izmaksas, kas ir projekta vadības izmaksas, ja tās projekta iesniedzējam sniegtas ārpakalpojuma veidā vai uz uzņēmuma līguma pamata piesaistot pakalpojuma sniedzēju. MK noteikumu Nr. 413 izstrādes gaitā Finanšu ministrija norādīja, ka noteikumu projektā nepieciešams identificēt un pamatot gadījumus, kādos sniegtais atbalsts netiek uzskatīts par komercdarbības atbalstu. Lai to īstenotu MK noteikumu Nr. 413 anotācijas 1.3. sadaļā “Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi” 6. punktā tika skaidrots, ka atbalsts projekta vadības izmaksām nav uzskatās par komercdarbības atbalstu, ja finansējuma saņēmējs nodrošina projekta vadību, piemērojot iepirkuma procedūru. Līdzīgi anotācijā skaidrots, ka Finansējuma saņēmēja vadības izmaksām var nepiemērot komercdarbības atbalstu, ja projekta vadība, piemēram, projekta vadītājs, jurists, grāmatvedis, tiek nodrošināta ārpakalpojumā, nodrošinot pārredzamu, atklātu un nediskriminējošu iepirkuma procedūru. Gadījumos, kad finansējuma saņēmējs nodrošina projekta vadību kā ārpakalpojumu, skatīt noteikumu 33.3. punktu, kurš tiek nodrošināts atbilstoši nacionālajam regulējumam publisko iepirkumu jomā, tad tas netiek uzskatīts par valsts atbalstu finansējuma saņēmējam Finansējuma saņēmējs ir tikai starpnieks, kas negūst nekādu labumu, finansējuma saņēmējs nodod projekta vadības izmaksām paredzēto finansējumu tālāk tieši tādā apmērā, cik tas paredzēts slēdzot līgumu ar ārpakalpojuma sniedzēju. Attiecībā uz atsauci uz MK noteikumu Nr. 413 33.3. apakšpunktu ir konstatēta tehniska pārrakstīšanās, jo pēc būtības publisko iepirkumu nosacījumi ir minēti MK noteikumu 33.4. apakšpunktā. Lai novērstu šo neprecizitāti, tiek veikti grozījumi MK NR. 413 41. punktā, lai ietvertu visus 26. punktā minētos ārpakalpojuma veidus.
6) MK Noteikumu Nr. 413 54. punktā norādītā redakcija rada interpretācijas risku attiecībā uz atbalsta intensitātes aprēķināšanu gala labuma guvējam. Lai izslēgtu šo risku, ka atbalsta intensitāti aprēķinātu no finansējuma saņēmēja projekta kopējām izmaksām, kas tā nav plānots, tiek veikti grozījumi 54. punktā.
7) Saskaņā ar to, ka spēku ir zaudējusi Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regula (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 (turpmāk - Komisijas regula 2018/1046), MK noteikumu Nr. 413 grozījumos spēku zaudējusī regula ir aizstāta ar spēkā esošo.
8) No 2025. gada 1. janvāra spēkā ir Saimniecisko darbību statistiskā klasifikācija Eiropas Kopienā NACE 2.1. red., līdz ar to veicot grozījumus, MK noteikumu Nr. 413 vairākos punktos veiktas izmaiņas.
Risinājuma apraksts
1) MK noteikumu Nr. 413 14. punktā veiktas izmaiņas, kas finansējuma saņēmējam nodrošina vienotu pieeju rādītāju uzskaitei. Izmaiņas paredz noteikt, ka projekta iesniegumā rādītājus plāno proporcionāli Eiropas Sociālā fonda Plus un valsts budžeta līdzfinansējumam. Ja projekta iesniegums ir iesniegts par maksimāli pieejamo finansējumu 939 931 euro, tad sasniedzamais rādītājs – mācībās iesaistīto darbinieku skaits – ir vismaz 92. Ja projekta iesniegums ir iesniegts par minimāli pieejamo finansējumu 500 000 euro, tad sasniedzamais rādītājs – mācībās iesaistīto darbinieku skaits – ir vismaz 49. Sākotnējā MK noteikumu Nr. 413 redakcijā šis skaitlis tika noteikts 342, kas bija aprēķināts pēc principa, ja finansējuma saņēmējs apmācībās iesaistītās personas uzskaita kā neunikālās vienības.
2) Balstoties uz ierosināto elastības finansējuma pārdali 2 289 021 EUR apmērā, tiek veikti grozījumi MK noteikumu Nr. 413 punktos nr. 5 un 8, kur šobrīd norādīts pasākumā attiecināmais finansējums bez elastības finansējuma.
3) Tiek veikti grozījumi 33.4. apakšpunktā, kur pēc vārdiem “sociāli atbildīgu” ievietotu vārdus “ja attiecināms”. Tas joprojām nozīmēs to, ka finansējuma saņēmējam tāpat ir jāizvērtē, vai pie konkrētā iepirkuma ir iespējams veikt sociāli atbildīgu iepirkumu, tomēr to nepadara par obligātu prasību katrā iepirkumā.
4) 33.6. apakšpunktā dzēsta atsauce uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regulas (ES) 2021/241, ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānisma 34. pantu, izsakot apakšpunktu šādā redakcijā : "Finansējuma saņēmējs informāciju par projekta īstenošanas gaitu savā tīmekļvietnē aktualizē, tiklīdz tā ir pieejama, bet ne retāk kā reizi trijos mēnešos." Pēc būtības komunikācijas prasību ievērošana nemainās, finansējuma saņēmējam ir jānodrošina publicitātes pasākumi un jāatjauno informācija par projektu visu tā īstenošanas laiku.
5) Lai novērstu neprecizitāti ka MK noteikumu Nr. 413 41. punktā nav minēti visi gadījumi, kad tiek piemērots ārpakalpojums, tiek veikts labojums 41. punktā, pievienojot atsauci uz 26.3. apakšpunktu. Vienlaikus tiek norādīts, ka arī pašreizējās redakcijas ietvaros piesaistīt ārpakalpojumā projektu vadītāju atbilstoši MK noteikumu 26.3. apakšpunktam, kas netiks uzskatīts par komercdarbības atbalstu, ja tiks ievērots nosacījums par publisko iepirkumu nosacījumu izpildi.
6) Lai precizētu MK Noteikumu 54. punktu, tas tiek izteikts jaunā redakcijā, norādot, ka intensitāte tiek aprēķināta no gala labuma guvēja projekta pieteikumā norādītājām kopējām apmācību izmaksām.
7) Spēku zaudējusī Komisijas regula 2018/1046 aizstāta Eiropas Parlamenta un Padomes Regula (ES, Euratom) 2024/2509 (2024. gada 23. septembris) par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija) (turpmāk – Komisijas regula 2024/2509), izmaiņas veiktas MK noteikumu Nr. 413 grozījumu punktos nr. 33.12., 33.18., 33.19.1.
8) Saskaņā ar NACE 2.1. redakcijas spēkā stāšanos ar 2025. gada 1. janvāri, izmaiņas veikta MK noteikumu Nr. 413apakšpunktos punktā Nr. 33.2.1 un attiecīgi 2. pielikumā.
Papildus veiktas izmaiņas tiesiskajā pamatojumā, pievienojot Izglītības likuma 14. panta 34. daļu.
2) Balstoties uz ierosināto elastības finansējuma pārdali 2 289 021 EUR apmērā, tiek veikti grozījumi MK noteikumu Nr. 413 punktos nr. 5 un 8, kur šobrīd norādīts pasākumā attiecināmais finansējums bez elastības finansējuma.
3) Tiek veikti grozījumi 33.4. apakšpunktā, kur pēc vārdiem “sociāli atbildīgu” ievietotu vārdus “ja attiecināms”. Tas joprojām nozīmēs to, ka finansējuma saņēmējam tāpat ir jāizvērtē, vai pie konkrētā iepirkuma ir iespējams veikt sociāli atbildīgu iepirkumu, tomēr to nepadara par obligātu prasību katrā iepirkumā.
4) 33.6. apakšpunktā dzēsta atsauce uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regulas (ES) 2021/241, ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānisma 34. pantu, izsakot apakšpunktu šādā redakcijā : "Finansējuma saņēmējs informāciju par projekta īstenošanas gaitu savā tīmekļvietnē aktualizē, tiklīdz tā ir pieejama, bet ne retāk kā reizi trijos mēnešos." Pēc būtības komunikācijas prasību ievērošana nemainās, finansējuma saņēmējam ir jānodrošina publicitātes pasākumi un jāatjauno informācija par projektu visu tā īstenošanas laiku.
5) Lai novērstu neprecizitāti ka MK noteikumu Nr. 413 41. punktā nav minēti visi gadījumi, kad tiek piemērots ārpakalpojums, tiek veikts labojums 41. punktā, pievienojot atsauci uz 26.3. apakšpunktu. Vienlaikus tiek norādīts, ka arī pašreizējās redakcijas ietvaros piesaistīt ārpakalpojumā projektu vadītāju atbilstoši MK noteikumu 26.3. apakšpunktam, kas netiks uzskatīts par komercdarbības atbalstu, ja tiks ievērots nosacījums par publisko iepirkumu nosacījumu izpildi.
6) Lai precizētu MK Noteikumu 54. punktu, tas tiek izteikts jaunā redakcijā, norādot, ka intensitāte tiek aprēķināta no gala labuma guvēja projekta pieteikumā norādītājām kopējām apmācību izmaksām.
7) Spēku zaudējusī Komisijas regula 2018/1046 aizstāta Eiropas Parlamenta un Padomes Regula (ES, Euratom) 2024/2509 (2024. gada 23. septembris) par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija) (turpmāk – Komisijas regula 2024/2509), izmaiņas veiktas MK noteikumu Nr. 413 grozījumu punktos nr. 33.12., 33.18., 33.19.1.
8) Saskaņā ar NACE 2.1. redakcijas spēkā stāšanos ar 2025. gada 1. janvāri, izmaiņas veikta MK noteikumu Nr. 413apakšpunktos punktā Nr. 33.2.1 un attiecīgi 2. pielikumā.
Papildus veiktas izmaiņas tiesiskajā pamatojumā, pievienojot Izglītības likuma 14. panta 34. daļu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
-
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
-
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
-
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
-
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
-
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
8.1.5. uz teritoriju attīstību
8.1.6. uz vidi
8.1.7. uz klimatneitralitāti
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
8.1.11. uz veselību
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
8.1.13. uz datu aizsardzību
8.1.14. uz diasporu
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
