Anotācija (ex-ante)

23-TA-2166: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2013. gada 17. decembra noteikumos Nr. 1514 "Kārtība, kādā reģistrēts nodokļa maksātājs iesniedz pieteikumu pievienotās vērtības nodokļa atmaksas saņemšanai citā Eiropas Savienības dalībvalstī, un kārtība, kādā atmaksā pievienotās vērtības nodokli citas Eiropas Savienības dalībvalsts reģistrētam nodokļa maksātājam"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2013.gada 17.decembra noteikumos Nr.1514 "Kārtība, kādā reģistrēts nodokļa maksātājs iesniedz pieteikumu pievienotās vērtības nodokļa atmaksas saņemšanai citā Eiropas Savienības dalībvalstī, un kārtība, kādā atmaksā pievienotās vērtības nodokli citas Eiropas Savienības dalībvalsts reģistrētam nodokļa maksātājam"" (turpmāk - Ministru kabineta noteikumu projekts) ir izstrādāts, lai:
1) izpildītu Senāta Administratīvo lietu departamenta 2022.gada 31.janvāra spriedumu lietā Nr.A420145218, SKA-77/2022;
2) pilnveidotu Ministru kabineta 2013.gada 17.decembra noteikumu Nr.1514 "Kārtība, kādā reģistrēts nodokļa maksātājs iesniedz pieteikumu pievienotās vērtības nodokļa atmaksas saņemšanai citā Eiropas Savienības dalībvalstī, un kārtība, kādā atmaksā pievienotās vērtības nodokli citas Eiropas Savienības dalībvalsts reģistrētam nodokļa maksātājam" (turpmāk - Ministru kabineta noteikumi Nr.1514) regulējumu daļā par citas Eiropas Savienības (turpmāk - ES) dalībvalsts reģistrēta pievienotās vērtības nodokļa (turpmāk - PVN) maksātāja tiesībām saņemt PVN atmaksu par darījumiem, kas veikti īpašo PVN režīmu ietvaros;
3) redakcionāli precizētu Ministru kabineta noteikumos Nr.1514 lietoto terminoloģiju atbilstoši Pievienotās vērtības nodokļa likumā un būvniecības jomu reglamentējošajos tiesību aktos lietotajai terminoloģijai.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekta mērķis ir precizēt Ministru kabineta noteikumus Nr.1514 atbilstoši faktiskajai un tiesiskajai situācijai, paredzot citas ES dalībvalsts reģistrēta PVN maksātāja tiesības saņemt PVN atmaksu par iekšzemē saņemtajiem ar nekustamo īpašumu saistītajiem pakalpojumiem, ja tos izmanto darījumiem, kuros par PVN samaksu ir atbildīgs pakalpojumu saņēmējs saskaņā ar Pievienotās vērtības nodokļa likumā noteikto, PVN atmaksu par precēm un pakalpojumiem, ja tos izmanto darījumiem īpašo PVN režīmu ietvaros, un veikt redakcionālos precizējumus.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
PVN atmaksa par iekšzemē saņemtajiem ar nekustamo īpašumu saistītajiem pakalpojumiem
Vispārējā gadījumā saskaņā ar Pievienotās vērtības nodokļa likuma 56.panta otrajā daļā noteikto, ja citas ES dalībvalsts PVN maksātājs Latvijā veic vismaz vienu ar nodokli apliekamu darījumu, tam ir pienākums reģistrēties Valsts ieņēmumu dienesta PVN maksātāju reģistrā vai reģistrēt tā pilnvaroto personu. Tomēr, ja citas ES dalībvalsts PVN maksātājs Latvijā veic tādu preču piegādi vai tādu pakalpojumu sniegšanu, par ko nodokli valsts budžetā maksā preču vai pakalpojumu saņēmējs, tas var nereģistrēties Valsts ieņēmumu dienesta PVN maksātāju reģistrā, pamatojoties uz Pievienotās vērtības nodokļa likuma 61.panta pirmo daļu. Saskaņā ar Pievienotās vērtības nodokļa likuma 88.panta otro daļu par nekustamā īpašuma saistītajiem pakalpojumiem[1], kuru sniegšanas vieta saskaņā ar šo likumu ir iekšzeme un kuri saņemti no citas ES dalībvalsts PVN maksātāja, kas neveic saimniecisko darbību Latvijā, PVN aprēķina un maksā valsts budžetā pakalpojumu saņēmējs, ja tas ir reģistrēts PVN maksātājs.
Tādējādi atbilstoši minētajām tiesību normām, ja citas ES dalībvalsts PVN maksātājs Latvijā neveic saimniecisko darbību, taču iekšzemē sniedz ar nekustamo īpašumu saistītus pakalpojumus, tad PVN par šiem pakalpojumiem aprēķina un maksā valsts budžetā pakalpojumu saņēmējs, ja vien tas ir reģistrēts PVN maksātājs. Minētajā gadījumā atbilstoši Pievienotās vērtības nodokļa likuma 61.panta pirmajai daļai citas ES dalībvalsts PVN maksātājs ir tiesīgs nereģistrēties Valsts ieņēmumu dienesta PVN maksātāju reģistrā un var prasīt PVN atmaksu par iekšzemē saņemtajiem pakalpojumiem, kurus izmanto darījumiem, par kuriem nodokli maksā cita persona saskaņā ar Pievienotās vērtības nodokļa likuma 88.pantā noteikto, atbilstoši kārtībai, kas noteikta Padomes 2008.gada 12.februāra Direktīvā 2008/9/EK, ar ko nosaka sīki izstrādātus noteikumus Direktīvā 2006/112/EK paredzētajai pievienotās vērtības nodokļa atmaksāšanai nodokļa maksātājiem, kas neveic uzņēmējdarbību attiecīgās valsts teritorijā, bet veic uzņēmējdarbību citā dalībvalstī (tā sauktā PVN atmaksas direktīva[2]).
Senāta Administratīvo lietu departaments 2022.gada 31.janvāra spriedumā lietā Nr. A420145218, SKA-77/2022 ir paudis atziņas, ka, ja citas ES dalībvalsts PVN maksātājs ievēro Pievienotās vērtības nodokļa likumā noteiktās prasības un kritērijus, kuriem izpildoties PVN par pakalpojumiem kas saistīti ar nekustamo īpašumu, ir atmaksājams, citas ES dalībvalsts PVN maksātājam nevar liegt tiesības saņemt PVN atmaksu tikai tāpēc, ka tas nav reģistrējies attiecīgās dalībvalsts PVN maksātāju reģistrā. Ar minēto Senāta Administratīvo lietu departamenta spriedumu ir nolemts, ka nodokļu administrācijai, izskatot jautājumu par citas ES dalībvalsts PVN maksātāja, kas neveic saimniecisko darbību Latvijā, tiesībām saņemt PVN atmaksu par Latvijas teritorijā saņemtajiem pakalpojumiem, nav pietiekami koncentrēties tikai uz saņemtajiem pakalpojumiem, bet ir jāpārbauda arī tas, vai un kādu darījumu nodrošināšanai minētā persona ir izmantojusi šos pakalpojumus, un kāda PVN samaksas kārtība tika piemērota personas sniegtajiem pakalpojumiem.
Papildus ir jāatzīmē, ka Pievienotās vērtības nodokļa likuma 88.panta otrās daļas nosacījumi attiecībā uz pakalpojumu saņēmēja pienākumu aprēķināt un nomaksāt PVN par noteiktajiem darījumiem ir attiecināmi arī uz tādiem pakalpojumiem un papildpakalpojumiem, kuri saistīti ar biļešu iegādi kultūras, mākslas, sporta, zinātnes, izglītības, izklaides vai citiem līdzīga rakstura pasākumiem (piemēram, gadatirgi, izstādes), ja minētos pakalpojumus sniedz PVN maksātājam. Tā kā Ministru kabineta noteikumos Nr.1514 nav ietverts VID pienākums atteikt PVN atmaksu par iepriekš minētajiem pakalpojumiem, izņēmuma radīšana VID atteikumu tiesībās nav nepieciešama.

[1] Ar nekustamo īpašumu saistīto pakalpojumu tvērums PVN piemērošanas nolūkā ir noteikts Padomes 2011.gada 15.marta Īstenošanas regulas (ES) Nr. 282/2011, ar ko nosaka īstenošanas pasākumus Direktīvai 2006/112/EK par kopējo pievienotās vērtības nodokļa sistēmu (turpmāk - Īstenošanas regula 282/2011), 4.iedaļas 6.a apakšiedaļā.
[2] PVN atmaksas direktīva ir pārņemta ar Ministru kabineta noteikumiem Nr.1514.

PVN atmaksa citas ES dalībvalsts PVN maksātājam par Latvijas teritorijā iegādātajām precēm un saņemtajiem pakalpojumiem OSS (One Stop Shop) Savienības režīma ietvaros veicamo darījumu nodrošināšanai
Vispārējā gadījumā saskaņā ar Pievienotās vērtības nodokļa likuma 56.panta otrajā daļā noteikto, ja citas ES dalībvalsts PVN maksātājs Latvijā veic vismaz vienu ar nodokli apliekamu darījumu, tam ir pienākums reģistrēties Valsts ieņēmumu dienesta PVN maksātāju reģistrā vai reģistrēt tā pilnvaroto personu. Tomēr, ja citas ES dalībvalsts PVN maksātājs veic preču tālpārdošanu Eiropas Savienībā, veicina preču piegādes ar elektroniskas saskarnes palīdzību vai sniedz pakalpojumus nodokļa maksātājiem, kuri veic saimniecisko darbību Eiropas Savienībā, bet ne patēriņa dalībvalstī, tas PVN nolūkā var reģistrēties vienā ES dalībvalstī OSS Savienības režīma izmantošanai un nomaksāt PVN par visiem darījumiem, kas veikti ES teritorijā saskaņā ar šo īpašo PVN režīmu. Jāatzīmē, ka OSS Savienības režīms ir brīvprātīgi piemērojams īpašais PVN režīms.
Saskaņā ar Pievienotās vērtības nodokļa likuma 140.3 panta desmito daļu citas ES dalībvalsts PVN maksātājam, kurš ir reģistrēts OSS Savienības režīmā, PVN par iekšzemē iegādātajām precēm un saņemtajiem pakalpojumiem OSS Savienības režīma ietvaros veicamo darījumu nodrošināšanai atmaksā no valsts budžeta, piemērojot šā likuma 113.pantā noteikto kārtību. Tādējādi atbilstoši minētajām tiesību normām, ja citas ES dalībvalsts PVN maksātājs veic preču tālpārdošanu Eiropas Savienībā, veicina preču piegādes ar elektroniskas saskarnes palīdzību vai sniedz pakalpojumus nodokļa maksātājiem, kuri veic saimniecisko darbību Eiropas Savienībā, bet ne patēriņa dalībvalstī, un par šiem darījumiem nodokli valsts budžetā maksā saskaņā ar OSS Savienības režīmu, tas var prasīt PVN atmaksu par iekšzemē iegādātajām precēm un saņemtajiem pakalpojumiem (t.sk. iekšzemē saņemtajiem pakalpojumiem, kas saistīti ar nekustamo īpašumu), ja tos izmanto darījumiem, par kuriem PVN maksā saskaņā ar OSS Savienības režīmu, atbilstoši PVN atmaksas direktīvā noteiktajai kārtībai.

PVN atmaksa citas ES dalībvalsts PVN maksātājam, kas veic no trešajām valstīm vai trešajām teritorijām importētu preču tālpārdošanu vai pārstāv citas ES dalībvalsts PVN maksātāju vai trešās valsts vai trešās teritorijas PVN maksātāju, kurš veic  no trešajām valstīm vai trešajām teritorijām importētu preču tālpārdošanu, par Latvijas teritorijā iegādātajām precēm un saņemtajiem pakalpojumiem OSS Importa režīma (IOSS)[3] ietvaros veicamo darījumu nodrošināšanai
Vispārējā gadījumā saskaņā ar Pievienotās vērtības nodokļa likuma 56.panta otrajā daļā noteikto, ja citas ES dalībvalsts PVN maksātājs Latvijā veic vismaz vienu ar nodokli apliekamu darījumu, tam ir pienākums reģistrēties Valsts ieņēmumu dienesta PVN maksātāju reģistrā vai reģistrēt tā pilnvaroto personu. Tomēr, ja citas ES dalībvalsts PVN maksātājs veic no trešajām valstīm vai trešajām teritorijām importētu preču tālpārdošanu vai pārstāv citas ES dalībvalsts PVN maksātāju vai trešās valsts vai trešās teritorijas PVN maksātāju, kurš veic  no trešajām valstīm vai trešajām teritorijām importētu preču tālpārdošanu, tas PVN nolūkā var reģistrēties vienā ES dalībvalstī IOSS režīma izmantošanai, deklarēt un nomaksāt PVN no trešajām valstīm vai trešajām teritorijām importētu preču tālpārdošanas darījumiem, kas veikti saskaņā ar šo īpašo PVN maksāšanas režīmu.
Saskaņā ar Pievienotās vērtības nodokļa likuma 140.4 panta sešpadsmito daļu citas ES dalībvalsts PVN maksātājam, kas veic no trešajām valstīm vai trešajām teritorijām importētu preču tālpārdošanu vai pārstāv citas ES dalībvalsts PVN maksātāju vai trešās valsts vai trešās teritorijas PVN maksātāju, kurš veic  no trešajām valstīm vai trešajām teritorijām importētu preču tālpārdošanu, un kurš ir reģistrēts IOSS režīmā, PVN par iekšzemē iegādātajām precēm un saņemtajiem pakalpojumiem IOSS režīma ietvaros veicamo darījumu nodrošināšanai atmaksā no valsts budžeta, piemērojot šā likuma 113.pantā noteikto kārtību. Tādējādi atbilstoši minētajām tiesību normām, ja citas ES dalībvalsts PVN maksātājam, kas veic no trešajām valstīm vai trešajām teritorijām importētu preču tālpārdošanu vai pārstāv citas ES dalībvalsts PVN maksātāju vai trešās valsts vai trešās teritorijas PVN maksātāju, kurš veic no trešajām valstīm vai trešajām teritorijām importētu preču tālpārdošanu, un kurš nodokli valsts budžetā maksā saskaņā ar IOSS režīmu, tas var prasīt PVN atmaksu par iekšzemē iegādātajām precēm un saņemtajiem pakalpojumiem (t.sk. iekšzemē saņemtajiem pakalpojumiem, kas saistīti ar nekustamo īpašumu), ja tos izmanto darījumiem, par kuriem nodokli maksā saskaņā ar IOSS režīmu, atbilstoši PVN atmaksas direktīvā noteiktajai kārtībai.
Papildus ir jāatzīmē, ka Eiropas Komisijas Nodokļu politikas un muitas savienības ģenerāldirektorāts pilotlietas EUP(2022)10207 pieprasījumā ir norādījis, ka dalībvalstis nedrīkst izslēgt tādus izdevumus, kas nav saistīti ar nekustamā īpašuma iegādi, vai paredzēt papildu nosacījumus atmaksāšanai saistībā ar pakalpojumiem, uz kuriem attiecās IOSS režīms. Pakalpojumu, kas saistīti ar nekustamo īpašumu, izslēgšana no atmaksāšanas Eiropas Komisijas dienestiem nešķiet saderīga ar grozītās PVN direktīvas 369.w pantu (Padomes 2017.gada 5.decembra Direktīvā (ES) 2017/2455, ar ko groza Direktīvu 2006/112/EK un Direktīvu 2009/132/EK attiecībā uz konkrētām pievienotās vērtības nodokļa saistībām pakalpojumu sniegšanā un preču tālpārdošanā 2.panta 30.punkts).

[3] IOSS jeb īpašs nodokļa režīms no trešajām valstīm vai trešajām teritorijām importētu preču tālpārdošanai ir brīvprātīgi piemērojams režīms no trešajām valstīm vai trešajām teritorijām importētu preču (izņemot akcīzes preces) tālpārdošanai, ja šo preču sūtījuma patiesā vērtība nepārsniedz 150 euro. Izmantojot šo īpašo PVN maksāšanas režīmu, uzņēmumiem nav jāreģistrējas kā PVN maksātājiem katrā ES dalībvalstī, kur atrodas tā klienti.


Redakcionālie precizējumi
Termins "rekonstrukcija" un "renovācija"
Būvniecības likuma pārejas noteikumu 7.punktā ir skaidrots, ka līdz grozījumu izdarīšanai normatīvajos aktos Būvniecības likumā lietotie jēdzieni "pārbūve" un "lietošanas veida maiņa" atbilst jēdzienam "rekonstrukcija", bet jēdziens "atjaunošana" — jēdzienam "renovācija". Saeimā 2017.gada 20.aprīlī pieņēma grozījumus Pievienotās vērtības nodokļa likumā, saskaņā ar kuriem termins “renovācija” aizstāts ar terminu “atjaunošana” un termins “rekonstrukcija” - ar terminu “pārbūve”, tādējādi nodrošinot Pievienotās vērtības nodokļa likumā lietotās terminoloģijas atbilstību būvniecības jomu reglamentējošajos tiesību aktos lietotajai terminoloģijai. Tā kā nekustamā īpašuma lietošanas veida maiņu var izdarīt, neveicot būvdarbus, šis jēdziens nav ietverts normatīvajos aktos PVN jomā un tas neietekmē PVN regulējumu.
Termins "remonts"
Saskaņā ar Īstenošanas regulas 282/2011 31.a panta noteikto pakalpojumi, kas saistīti ar nekustamo īpašumu, kā minēts PVN direktīvas 47.pantā[4], ir tikai tādi pakalpojumi, kam ir pietiekami tieša saikne ar šo īpašumu. Ministru kabineta noteikumos Nr.1514 kā viens no pakalpojumu veidiem, kas ir uzskatāms par pakalpojumu, kas saistīts ar nekustamo īpašumu, tiek minēts remonts. Lai gan termins “remonts” netiek izmantots Būvniecības likumā, Vispārīgajos būvnoteikumos vai Ēku būvnoteikumos, Ministru kabineta noteikumu Nr.1514 izpratnē saskaņā ar  Īstenošanas regulas 282/2011 31.a panta "k" apakšpunktu ar terminu "remonts" ir saprotami apdares darbi, tostarp tīrīšana, flīzēšana, tapešu līmēšana un parketa ieklāšana.

[4] PVN direktīvas 47.pants ir pārņemts Pievienotās vērtības nodokļa likuma 25.pantā.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
PVN atmaksa par iekšzemē saņemtajiem ar nekustamo īpašumu saistītajiem pakalpojumiem
Ministru kabineta noteikumu Nr.1514 34.2.3.apakšpunktā ir noteikts Valsts ieņēmumu dienesta pienākums visos gadījumos atteikt PVN atmaksu citas ES dalībvalsts PVN maksātājam, kas neveic saimniecisko darbību Latvijā, par iekšzemē saņemtajiem pakalpojumiem, kas saistīti ar nekustamā īpašuma būvniecību, rekonstrukciju, renovāciju, restaurāciju vai remontu, nevērtējot, vai minētā persona Latvijas teritorijā sniedz tādus pakalpojumus, par kuriem nodokli aprēķina un maksā valsts budžetā pakalpojumu saņēmējs, un kura atbilstoši Pievienotās vērtības nodokļa likumā noteiktajam ir tiesīga nereģistrēties Valsts ieņēmumu dienesta PVN maksātāju reģistrā.
Tādēļ šobrīd, ievērojot Ministru kabineta noteikumu Nr.1514 34.2.3.apakšpunktā noteikto pienākumu, Valsts ieņēmumu dienestam nav tiesiskā rīka PVN atmaksai citas ES dalībvalsts PVN maksātājam par iekšzemē saņemtajiem pakalpojumiem, kas saistīti ar nekustamo īpašumu, situācijā, kad citas ES dalībvalsts PVN maksātājs iekšzemē veic ar nekustamo īpašumu saistītos pakalpojumus, par kuriem nodokli aprēķina un maksā valsts budžetā pakalpojumu saņēmējs, kas ir reģistrēts PVN maksātājs.
Risinājuma apraksts
Līdz ar to ir nepieciešams veikt grozījumus Ministru kabineta noteikumos Nr.1514, paredzot iespēju citas ES dalībvalsts PVN maksātājam, kas neveic saimniecisko darbību Latvijā, saņemt PVN atmaksu par Latvijas teritorijā saņemtajiem pakalpojumiem, kas saistīti ar nekustamo īpašumu, tos izmanto darījumiem, kuros par PVN samaksu ir atbildīgs pakalpojumu saņēmējs, ja tas ir reģistrēts PVN maksātājs saskaņā ar Pievienotās vērtības nodokļa likuma 88.panta otrajā daļā noteikto.
Ar Ministru kabineta noteikumu projektu tiek paredzēts papildināt Ministru kabineta noteikumus Nr.1514 ar jaunu 34.1 1.apakšpunktu, nosakot izņēmumu no kārtības, kad VID veidojas pienākums citas ES dalībvalsts PVN maksātājam atteikt PVN atmaksu par Latvijas teritorijā saņemtajiem pakalpojumiem, kas saistīti ar nekustamo īpašumu.
Problēmas apraksts
PVN atmaksa citas ES dalībvalsts PVN maksātājam par Latvijas teritorijā iegādātajām precēm un saņemtajiem pakalpojumiem OSS Savienības režīma ietvaros veicamo darījumu nodrošināšanai
Lai gan no Pievienotās vērtības nodokļa likuma 140.3 panta desmitās daļas izriet citas ES dalībvalsts PVN maksātāja tiesības saņemt PVN atmaksu par iekšzemē iegādātajām precēm un saņemtajiem pakalpojumiem OSS Savienības režīma ietvaros veicamo darījumu nodrošināšanai, pašreiz Ministru kabineta noteikumu Nr.1514 saturs nenodrošina pietiekamu tiesisku paļāvību, ka šajos noteikumos noteiktā PVN atmaksas kārtība attiecināma arī uz PVN atmaksas pieteikumiem par precēm vai pakalpojumiem, ko pieteikuma iesniedzējam - citas ES dalībvalsts PVN maksātājam ir piegādājuši vai snieguši atmaksas dalībvalsts reģistrēti PVN maksātāji, ja preces vai pakalpojumi izmantoti OSS Savienības režīma ietvaros veicamo darījumu nodrošināšanai.
Vienlaikus Ministru kabineta noteikumu Nr.1514 34.2.3.apakšpunktā ir noteikts Valsts ieņēmumu dienesta pienākums visos gadījumos atteikt PVN atmaksu citas ES dalībvalsts PVN maksātājam par iekšzemē saņemtajiem pakalpojumiem, kas saistīti ar nekustamā īpašuma būvniecību, rekonstrukciju, renovāciju, restaurāciju vai remontu, nevērtējot, vai minētā persona Latvijas teritorijā veic tādus darījumus, par kuriem nodokli aprēķina un maksā valsts budžetā saskaņā ar OSS Savienības režīmu. Tādēļ šobrīd, ievērojot Ministru kabineta noteikumu regulējumu, Valsts ieņēmumu dienestam nav tiesiskā rīka PVN atmaksai citas ES dalībvalsts PVN maksātājam par Latvijas teritorijā saņemtajiem pakalpojumiem, kas saistīti ar nekustamo īpašumu, situācijā, kad tos izmanto OSS Savienības režīma ietvaros veikto darījumu nodrošināšanai.
Risinājuma apraksts
Līdz ar to ir nepieciešams veikt grozījumus Ministru kabineta noteikumos Nr.1514, nepārprotami nosakot citas ES dalībvalsts PVN maksātāja tiesības saņemt PVN atmaksu par Latvijas teritorijā iegādātajām precēm un saņemtajiem pakalpojumiem (t.sk. pakalpojumiem, kas saistīti ar nekustamo īpašumu), ja tos izmanto darījumiem, ko veic saskaņā ar Pievienotās vērtības nodokļa likuma 140.3 pantā noteikto īpašo nodokļa režīmu.
Ar Ministru kabineta noteikumu projektu tiek paredzēts papildināt Ministru kabineta noteikumus Nr.1514 ar:
* jaunu 7.3.apakšpunktu, radot tiesisku paļāvību, ka šajos noteikumos noteiktā PVN atmaksas kārtība attiecināma uz citas ES dalībvalsts PVN maksātāja atmaksas pieteikumiem par precēm vai pakalpojumiem, ko pieteikuma iesniedzējam - citas ES dalībvalsts PVN maksātājam ir piegādājuši vai snieguši atmaksas dalībvalsts reģistrēti PVN maksātāji, ja preces vai pakalpojumi izmantoti OSS Savienības režīma ietvaros veicamo darījumu nodrošināšanai;
* jaunu 34.1 2.apakšpunktu, nosakot izņēmumu no kārtības, kad VID veidojas pienākums citas ES dalībvalsts PVN maksātājam atteikt PVN atmaksu par Latvijas teritorijā saņemtajiem pakalpojumiem, kas saistīti ar nekustamo īpašumu, ja tos izmanto darījumiem, ko veic saskaņā ar OSS Savienības režīmu.
Problēmas apraksts
PVN atmaksa citas ES dalībvalsts PVN maksātājam, kas veic no trešajām valstīm vai trešajām teritorijām importētu preču tālpārdošanu vai pārstāv citas ES dalībvalsts PVN maksātāju vai trešās valsts vai trešās teritorijas PVN maksātāju, kurš veic  no trešajām valstīm vai trešajām teritorijām importētu preču tālpārdošanu, par Latvijas teritorijā iegādātajām precēm un saņemtajiem pakalpojumiem IOSS režīma ietvaros veicamo darījumu nodrošināšanai
Lai gan no Pievienotās vērtības nodokļa likuma 140.4 panta sešpadsmitās daļas izriet citas ES dalībvalsts PVN maksātāja tiesības saņemt PVN atmaksu par iekšzemē iegādātajām precēm un saņemtajiem pakalpojumiem IOSS režīma ietvaros veicamo darījumu nodrošināšanai, pašreiz Ministru kabineta noteikumu Nr.1514 saturs nenodrošina pietiekamu tiesisku paļāvību, ka šajos noteikumos noteiktā PVN atmaksas kārtība attiecināma arī uz PVN atmaksas pieteikumiem par precēm vai pakalpojumiem ko pieteikuma iesniedzējam - citas ES dalībvalsts PVN maksātājam ir piegādājuši vai snieguši atmaksas dalībvalsts reģistrēti PVN maksātāji, ja preces vai pakalpojumi izmantoti IOSS režīma ietvaros veicamo darījumu nodrošināšanai.
Vienlaikus Ministru kabineta noteikumu Nr.1514 34.2.3.apakšpunktā ir noteikts Valsts ieņēmumu dienesta pienākums visos gadījumos atteikt PVN atmaksu citas ES dalībvalsts PVN maksātājam par iekšzemē saņemtajiem pakalpojumiem, kas saistīti ar nekustamā īpašuma būvniecību, rekonstrukciju, renovāciju, restaurāciju vai remontu, nevērtējot, vai minētā persona Latvijas teritorijā veic tādus darījumus, par kuriem nodokli aprēķina un maksā valsts budžetā saskaņā ar IOSS režīmu. Tādēļ šobrīd, ievērojot Ministru kabineta noteikumu regulējumu, Valsts ieņēmumu dienestam nav tiesiskā rīka PVN atmaksai citas ES dalībvalsts PVN maksātājam par Latvijas teritorijā saņemtajiem pakalpojumiem, kas saistīti ar nekustamo īpašumu, ja tos izmanto IOSS režīma ietvaros veikto darījumu nodrošināšanai.
Risinājuma apraksts
Līdz ar to ir nepieciešams veikt grozījumus Ministru kabineta noteikumos Nr.1514, nepārprotami nosakot citas ES dalībvalsts PVN maksātāja tiesības saņemt PVN atmaksu par Latvijas teritorijā iegādātajām precēm un saņemtajiem pakalpojumiem (t.sk. pakalpojumiem, kas saistīti ar nekustamo īpašumu), ja tos izmanto darījumiem, ko veic saskaņā ar Pievienotās vērtības nodokļa likuma 140.4 pantā noteikto īpašo nodokļa režīmu.
Ar Ministru kabineta noteikumu projektu tiek paredzēts papildināt Ministru kabineta noteikumus Nr.1514 ar:
* jaunu 7.3.apakšpunktu, radot tiesisku paļāvību, ka šajos noteikumos noteiktā PVN atmaksas kārtība attiecināma uz citas ES dalībvalsts PVN maksātāja atmaksas pieteikumiem par precēm vai pakalpojumiem, ko pieteikuma iesniedzējam - citas ES dalībvalsts PVN maksātājam ir piegādājuši vai snieguši atmaksas dalībvalsts reģistrēti PVN maksātāji, ja preces vai pakalpojumi izmantoti IOSS režīma ietvaros veicamo darījumu nodrošināšanai;
* jaunu 34.1 2.apakšpunktu, nosakot izņēmumu no kārtības, kad VID veidojas pienākums citas ES dalībvalsts PVN maksātājam atteikt PVN atmaksu par Latvijas teritorijā saņemtajiem pakalpojumiem, kas saistīti ar nekustamo īpašumu, ja tos izmanto darījumiem, ko veic saskaņā ar IOSS režīmu.
Problēmas apraksts
Redakcionālie precizējumi
Ministru kabineta noteikumu Nr.1514 34.2.3.apakšpunktā lietotie termini "rekonstrukcija" un "renovācija" neatbilst Pievienotās vērtības nodokļa likumā un Būvniecības likumā lietotajai terminoloģijai. Savukārt termins "remonts" attiecībā uz nekustamā īpašuma jomu nav skaidrots ne Pievienotās vērtības nodokļa likumā, ne būvniecības jomas normatīvajā regulējumā.
Risinājuma apraksts
Līdz ar to ir nepieciešams redakcionāli precizēt Ministru kabineta noteikumu Nr.1514 34.2.3.apakšpunktu, terminu “renovācija” aizstājot ar terminu “atjaunošana” un terminu “rekonstrukcija” - ar terminu “pārbūve”, ar to salāgojot Ministru kabineta noteikumos Nr.1514 lietoto terminoloģiju ar Pievienotās vērtības nodokļa likumā un Būvniecības likumā lietoto.
Savukārt, lai mazinātu termina "remonts" interpretācijas iespējas, ir nepieciešams to aizstāt ar tiešu atsauci uz Īstenošanas regulas 31.a panta 2.punkta "k" apakšpunktu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • citas ES dalībvalsts PVN maksātāji, kuri neveic saimniecisko darbību Latvijā
Ietekmes apraksts
Ar Ministru kabineta noteikumu projektu kopumā tiek radīta juridiskā noteiktība citas ES dalībvalsts PVN maksātājiem, kuri neveic saimniecisko darbību Latvijā, paredzot tiesības saņemt PVN atmaksu par iekšzemē saņemtajiem ar nekustamo īpašumu saistītajiem pakalpojumiem atbilstoši PVN atmaksas direktīvas noteikumiem, ja minētos pakalpojumus izmanto darījumos, par kuriem nodokli aprēķinā un maksā valsts budžetā pakalpojumu saņēmējs, ja tas ir reģistrēts PVN maksātājs, kā arī saņemt PVN atmaksu par precēm un pakalpojumiem, ja tos izmanto darījumiem īpašo PVN režīmu ietvaros.

Ar Ministru kabineta noteikumu projektu tiek ietekmēti:
* citas ES dalībvalsts PVN maksātāji, kas neveic saimniecisko darbību Latvijā, - tieši, jo ar Ministru kabineta noteikumu projektu tiek paredzētas tiesības saņemt PVN atmaksu par iekšzemē saņemtajiem ar nekustamo īpašumu saistītajiem pakalpojumiem, ja tos izmanto darījumos, par kuriem nodokli aprēķinā un maksā valsts budžetā pakalpojumu saņēmējs, ja tas ir reģistrēts PVN maksātājs, un PVN atmaksu par precēm un pakalpojumiem, ja tos izmanto darījumiem īpašo PVN režīmu ietvaros;
* Valsts ieņēmumu dienests kā faktiskais regulējuma piemērotājs - tieši, jo ar Ministru kabineta noteikumu projektu tiek paplašinātas Valsts ieņēmumu dienesta tiesības veikt faktisku PVN atmaksu citu ES dalībvalstu PVN maksātājiem, kas neveic saimniecisko darbību Latvijā, kā arī normatīvā regulējuma izpildes preventīva kontrole.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Šobrīd nav iespējams prognozēt Ministru kabineta noteikumu projekta ietekmi uz valsts budžetu, jo nav zināms, cik aktīvi citas ES dalībvalsts PVN maksātāji prasīs PVN atmaksu par iekšzemē saņemtajiem ar nekustamo īpašumu saistītajiem pakalpojumiem un PVN atmaksu par precēm un pakalpojumiem, ko izmanto OSS Savienības režīma vai IOSS režīma ietvaros veikto darījumu nodrošināšanai.
Papildus informējam, ka pamatojoties uz Senāta Administratīvo lietu departamenta 2022.gada 31.janvāra spriedumā lietā Nr.A420145218, SKA-77/2022 nolemto, lieta tika nosūtīta jaunai izskatīšanai Administratīvajai apgabaltiesai. Saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta sniegto informāciju, 2023. gadā, izpildot Administratīvas apgabaltiesas 2022.gada 16.novembra spriedumu lietā Nr.A420145218, ir veikta PVN atmaksa 44 550,45 euro apmērā un atmaksāta atmaksājamās summas palielinājuma nauda 24 699,60 euro.
Savukārt, 2023. gadā, izpildot Administratīvās rajona tiesas 2023.gada 4.augusta spriedumu lietā Nr.A420291922, ir veikta PVN atmaksa 289 161,44 euro apmērā un atmaksāta atmaksājamās summas palielinājuma nauda 32 877,66 euro.
Citas ES dalībvalsts PVN maksātāji, kas Latvijā no 2021.gada 1.jūlija reģistrējušies OSS Savienības režīma un IOSS režīma izmantošanai, PVN atmaksu nav pieprasījuši. Iespējams PVN atmaksa ir pieprasīta, tomēr šāda informācija nav pieejama, jo ne visi iesniedzēji norāda informāciju par reģistrēšanos OSS Savienības režīma un IOSS režīma izmantošanai. Divos gadījumos ir veikta PVN atmaksa 43 754,01 euro citas ES dalībvalsts PVN maksātājiem, kuri īpašajā PVN režīmā bija reģistrējušies savā dalībvalstī un nodokli maksāja arī Latvijā. Informācija par reģistrēšanos īpašajos PVN režīmos tiek pārbaudīta atsevišķos gadījumos, kad tas var ietekmēt iesnieguma izskatīšanu un kad pats iesniedzējs ir norādījis šādu informāciju.

4.1.1. Grozījumi Ministru kabineta 2013. gada 17. decembra noteikumos Nr. 1507 "Kārtība, kādā atmaksā pievienotās vērtības nodokli trešās valsts vai trešās teritorijas reģistrētam nodokļa maksātājam"" (23-TA-2282)

Pamatojums un apraksts
Paredzēts noteikt trešās valsts vai trešās teritorijas PVN maksātāja, kas veic no trešajām valstīm vai trešajām teritorijām importētu preču tālpārdošanu un kurš nodokli valsts budžetā maksā saskaņā ar IOSS režīmu, tiesības prasīt PVN atmaksu par iekšzemē iegādātajām precēm un saņemtajiem pakalpojumiem (t.sk. iekšzemē saņemtajiem pakalpojumiem, kas saistīti ar nekustamo īpašumu) atbilstoši Padomes 1986.gada 17.novembra Trīspadsmitajā direktīvā 86/560/EEK par dalībvalstu likumu saskaņošanu attiecībā uz apgrozījuma nodokļiem – pievienotās vērtības nodokļa atmaksāšanas kārtības nodokļiem pakļautajām personām, kas nav reģistrētas Kopienas teritorijā, noteiktajai kārtībai, ja minētos darījumus izmanto Pievienotās vērtības nodokļa likuma 140.4 pantā noteiktā IOSS režīma ietvaros veicamo darījumu nodrošināšanai.
Atbildīgā institūcija
Finanšu ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32006L0112
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Padomes 2006.gada 28.novembra Direktīva 2006/112/EK par kopējo pievienotās vērtības nodokļa sistēmu
Apraksts
Atbilstoši PVN direktīvas 170.panta "b" apakšpunktam PVN maksātājiem, kuri Direktīvas 2008/9/EK 2.panta 1.punkta un 3. panta un šīs direktīvas 171.panta nozīmē neveic uzņēmējdarbību dalībvalstī, kurā viņi iegādājas preces un saņem pakalpojumus vai veic preču importu, kam uzlikts PVN, ir tiesības uz nodokļa atmaksāšanu tiktāl, ciktāl preces vai pakalpojumus izmanto darījumiem, par kuriem saskaņā ar 194. līdz 197.pantu vai 199.pantu nodokli maksā vienīgi pircējs vai pakalpojumu saņēmējs.
Latvija ir izmantojusi ar PVN direktīvas 194.pantu dalībvalstīm piešķirto rīcības brīvību noteikt par PVN nomaksu atbildīgu personu preču vai pakalpojumu saņēmēju, ja preču vai pakalpojumu piegādi, par kuru uzliek nodokli, veic PVN maksātājs, kas neveic saimniecisko darbību tās dalībvalsts teritorijā, kurā maksājams PVN. Saskaņā ar Pievienotās vērtības nodokļa likuma 88.panta otrajā daļā noteikto par nekustamā īpašuma saistītajiem pakalpojumiem, kuru sniegšanas vieta saskaņā ar šo likumu ir iekšzeme un kuri saņemti no citas ES dalībvalsts PVN maksātāja, kas neveic saimniecisko darbību iekšzemē, PVN aprēķina un maksā valsts budžetā pakalpojumu saņēmējs, ja tas ir reģistrēts PVN maksātājs.
Lai ievērotu PVN direktīvas 170.panta "b" apakšpunktā minēto, ar Ministru kabineta noteikumu projektu tiek paredzētas tiesības citas ES dalībvalsts PVN maksātājam, kas neveic saimniecisko darbību Latvijā, saņemt PVN atmaksu par iekšzemē saņemtajiem ar nekustamo īpašumu saistītajiem pakalpojumiem, ja tos izmanto darījumos, par kuriem PVN aprēķina un maksā valsts budžetā pakalpojumu saņēmējs.
ES tiesību akta CELEX numurs
32017L2455
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Padomes 2017.gada 5.decembra Direktīva (ES) 2017/2455, ar ko groza Direktīvu 2006/112/EK un Direktīvu 2009/132/EK attiecībā uz konkrētām pievienotās vērtības nodokļa saistībām pakalpojumu sniegšanā un preču tālpārdošanā
Apraksts
Atbilstoši Direktīvas 2017/2455 2.panta 28.punktam ir grozīta PVN direktīvas 369.j panta redakcija, nosakot, ka citas ES dalībvalsts PVN maksātājs, kas izmanto OSS Savienības režīmu, nevar atskaitīt PVN, ievērojot PVN direktīvas 168.pantu. Neatkarīgi no PVN atmaksas direktīvas 2.panta 1.punkta, 3.panta un 8.panta 1.punkta "e" apakšpunkta šādam PVN maksātājam atmaksāšanu veic saskaņā ar minēto direktīvu.
Lai ievērotu PVN direktīvas 369.j pantā minēto, ar Ministru kabineta noteikumu projektu tiek paredzētas citas ES dalībvalsts PVN maksātāja tiesības saņemt PVN atmaksu par iekšzemē saņemtajiem ar nekustamo īpašumu saistītajiem pakalpojumiem, ja tos izmanto darījumos, kas veikti OSS Savienības režīma ietvaros.

Atbilstoši Direktīvas 2017/2455 2.panta 30.punktam PVN direktīvas XII sadaļas 6.nodaļā pievieno jaunu 4.iedaļu, ieviešot īpašo PVN režīmu no trešām teritorijām vai trešām valstīm importētu preču tālpārdošanai (IOSS režīmu). PVN direktīvas 369.w pants nosaka, ka PVN maksātājs, kas izmanto šo īpašo režīmu, attiecībā uz savām darbībām, kurām uzliekams nodoklis un uz kurām attiecas šis īpašais režīms, ievērojot šīs direktīvas 168.pantu, nevar atskaitīt PVN, kas radies patēriņa dalībvalstī. Neatkarīgi no PVN atmaksas direktīvas 2.panta 1.punkta un 3.panta šādam PVN maksātājam piemēro nodokļa atmaksāšanu saskaņā ar minēto direktīvu.
Lai ievērotu PVN direktīvas 369.w pantā minēto, ar Ministru kabineta noteikumu projektu tiek paredzētas citas ES dalībvalsts PVN maksātāja tiesības saņemt PVN atmaksu par iekšzemē saņemtajiem ar nekustamo īpašumu saistītajiem pakalpojumiem, ja tos izmanto darījumos, kas veikti IOSS režīma ietvaros.

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Padomes 2006.gada 28.novembra Direktīva 2006/112/EK par kopējo pievienotās vērtības nodokļa sistēmu
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
170.panta "b" apakšpunkts
Ministru kabineta noteikumu projekta 3.punkts
(Ministru kabineta noteikumu Nr.1514 34.1 1.apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Ministru kabineta noteikumu projekts neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Padomes 2017.gada 5.decembra Direktīva (ES) 2017/2455, ar ko groza Direktīvu 2006/112/EK un Direktīvu 2009/132/EK attiecībā uz konkrētām pievienotās vērtības nodokļa saistībām pakalpojumu sniegšanā un preču tālpārdošanā
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
2.panta 28.punkts
(PVN direktīvas 369.j pants)
Ministru kabineta noteikumu projekta 3.punkts 
(Ministru kabineta noteikumu Nr.1514 34.1 2. apakšpunkts daļā par atsauci uz Pievienotās vērtības nodokļa likuma 140.3 pantu)
Pārņemtas pilnībā
Ministru kabineta noteikumu projekts neparedz stingrākas prasības
2.panta 30.punkts
(PVN direktīvas 369.w pants)
Ministru kabineta noteikumu projekta 3.punkts 
(Ministru kabineta noteikumu Nr.1514 34.1 2. apakšpunkts daļā par atsauci uz Pievienotās vērtības nodokļa likuma 140.4 pantu)
Pārņemtas pilnībā
Ministru kabineta noteikumu projekts neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Valsts ieņēmumu dienests
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://vktap.mk.gov.lv/public_participations/public_discussions/86980b21-9248-4ce9-9e11-0b4594744b70

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Priekšlikumi un iebildumi nav saņemti.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts ieņēmumu dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Valsts ieņēmumu dienests projekta izpildi realizēs esošā finansējuma ietvaros.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi