Anotācija (ex-ante)

24-TA-1224: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2018. gada 27. novembra noteikumos Nr. 747 "Noteikumi par valsts pamatizglītības standartu un pamatizglītības programmu paraugiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Izglītības un zinātnes ministrija (turpmāk – ministrija) ir sagatavojusi Ministru kabineta noteikumu projektu "Grozījumi Ministru kabineta 2018. gada 27. novembra noteikumos Nr. 747 "Noteikumi par valsts pamatizglītības standartu un pamatizglītības programmu paraugiem"" (turpmāk – projekts) pēc savas iniciatīvas saskaņā ar Izglītības likuma 14. panta 19. punktu un Vispārējās izglītības likuma 4. panta 11., 11.1 un 13. punktu un 30. panta septīto daļu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekta mērķis ir noteikt, ka pamatizglītības pakāpē valsts ģimnāzijas var integrēti īstenot vispārējās pamatizglītības programmu un starptautiskā bakalaurāta programmu, pilnveidot regulējumu valodu, veselības un fiziskās aktivitātes mācību jomās saistībā ar sasniedzamo rezultātu pielāgošanu un vērtēšanu izglītojamam izstrādātā individuālā izglītības programmas apguves plāna gadījumā, kā arī noteikt izglītības iestādei pienākumu mācību sasniegumu vērtēšanas kārtībā paredzēt, kā izglītojamie ar speciālām vajadzībām var uzlabot sniegumu mācību gada laikā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
[1] Vispārējās izglītības likuma 40. panta ceturtās daļas otrais teikums nosaka, ka valsts ģimnāzija ir tiesīga īstenot arī vispārējās pamatizglītības otrā posma izglītības programmu vai pilnu pamatizglītības programmu, kā arī starptautiskā bakalaurāta programmu. Starptautiskā Bakalaurāta organizācija ir nevalstiska organizācija ar konsultatīvo statusu UNESCO un Eiropas Padomē. Tā ir reģistrēta kā izglītojoša, brīvprātīga organizācija Šveicē un tās vadību veido starptautiska padome. Starptautiskā Bakalaurāta diploma programma pamatizglītības pakāpē un vidējās izglītības pakāpē ir starptautiski atzīta pamatizglītības, kā arī pasaules augstskolās un Latvijā atzīta izglītības programma, kas paver plašas iespējas turpināt izglītību nākamajā izglītības pakāpē. Regulējums, kas paredz, ka izglītības iestāde, kurai piešķirts valsts ģimnāzijas statuss, var integrēti īstenot vispārējās vidējās izglītības programmu un starptautiskā bakalaurāta programmu ir jau iekļauts vidējās izglītības standartā ar Ministru kabineta 2024. gada 16. aprīļa noteikumiem Nr. 242 “Grozījumi Ministru kabineta 2019. gada 3. septembra noteikumos Nr. 416 "Noteikumi par valsts vispārējās vidējās izglītības standartu un vispārējās vidējās izglītības programmu paraugiem”” un attiecīgus grozījumus nepieciešams veikt arī Ministru kabineta 2018. gada 27. novembra noteikumos Nr. 747 "Noteikumi par valsts pamatizglītības standartu un pamatizglītības programmu paraugiem" (turpmāk - pamatizglītības standarts).
[2] Pamatizglītības standarts nosaka, ka izglītojamam obligāti ir jāapgūst divas svešvalodas. Savukārt 2024. gada 22. maijā stājās spēkā Grozījumi Izglītības likumā (https://likumi.lv/ta/id/352092), kas paredz tiesības 4.-9.klašu izglītojamiem, kuri vispārējā pamatizglītības programmā kā otro svešvalodu apgūst krievu valodu, līdz 2024. gada 21. jūnijam un ne vēlāk kā līdz 2025. gada 31. maijam atteikties no tās apguves.
Pēc atteikuma saņemšanas, bet ne vēlāk kā ar nākamā mācību gada sākumu, izglītības iestādes dibinātājam sadarbībā ar izglītības iestādi jānodrošina izglītojamam iespēja apgūt citu svešvalodu.
Atbilstoši ministrijas apkopotajai informācijai 2023./2024. mācību gadā krievu valodu kā otro svešvalodu no 4.-9. klasei apguva 66523 izglītojamie. Uz 2024.gada 21.jūniju atteikušies no krievu valodas tālākas apguves ir 2838 izglītojamie, kas ir – 4,26% no visiem 4.-9. klašu izglītojamiem, kas 2023./2024. mācību gadā apguva krievu valodu kā otro svešvalodu.
Līdz ar to minētajiem izglītojamiem būs jāuzsāk izglītības iestādes dibinātāja sadarbībā ar izglītības iestādi piedāvātās citas otrās svešvalodas apguve, neatkarīgi no viņu konkrētās otrās svešvalodas priekšzināšanu līmeņa.
[3] Pamatizglītības standarts paredz novērtēt un dokumentēt, kā izglītojamais ir apguvis plānotos sasniedzamos rezultātus visu mācību jomu mācību priekšmetos, tostarp mācību priekšmetā “Sports un veselība”. No Vispārējās izglītības likumā ietvertā regulējuma izriet, ka izglītojamais Ministru kabineta 2023. gada 24. janvāra noteikumos Nr. 31 “Kārtība, kādā izglītojamie atbrīvojami no noteiktajiem valsts pārbaudījumiem” noteiktajā kārtībā var tikt atbrīvots vienīgi no noteiktajiem valsts pārbaudījumiem. Vienlaikus Ministru kabineta 2023. gada 22. augusta noteikumu Nr. 474 “Kārtība, kādā nodrošināma izglītojamo profilaktiskā veselības aprūpe, pirmā palīdzība un drošība izglītības iestādēs un to organizētajos pasākumos” 6.21.apakšpunkts nosaka, ka izglītības iestādes vadītājam vai viņa pilnvarotai personai izglītojamo profilaktiskās veselības aprūpes un pirmās palīdzības nodrošināšanai jānodrošina izglītojamā fizisko aktivitāšu pielāgošana mācībām atbilstoši ģimenes ārsta vai ārsta speciālista ieteikumiem un norādījumiem, ja tādi ir saņemti. Līdz ar to atbilstoši pamatizglītības standartā noteiktajam izglītības iestāde izstrādā izglītojamam individuālo izglītības programmas apguves plānu, lai palīdzētu viņam iekļauties kopējā mācību procesā, ja izglītojamais ilgstoši slimojis vai viņam ir citas mācīšanās vajadzības.
[4] No 2024. gada 1. septembra atbilstoši pamatizglītības standartam izglītības iestādēm jāievieš izmaiņas izglītojamo mācību sniegumu vērtēšanas kārtībā, cita starpā ieviešot vienotas prasības iegūto vērtējumu uzlabošanā un ievērojot to, ka pedagogam jānodrošina izglītojamam papildu iespējas demonstrēt sniegumu, ja pedagogam nav bijusi iespēja objektīvi novērtēt izglītojamā sniegumu attiecībā pret konkrētiem sasniedzamajiem rezultātiem vai ja mācību gada noslēgumā vērtējums izšķiras vienas balles robežās, vai izglītojamais izteicis vēlēšanos uzlabot vērtējumu.
[5] No 2025. gada 1. septembra pamatizglītības standartā stāsies spēkā 27.8 un 27.9 punkts, kas būtībā dublē Izglītības likuma pārejas noteikumu 117. un 118. punktā ietverto tiesisko regulējumu saistībā ar izglītības iestādes pienākumu nodrošināt iespēju izglītojamam turpināt apgūt krievu valodu kā otro svešvalodu līdz pamatizglītības pakāpes noslēgumam, bet ne ilgāk kā līdz 2029./2030. mācību gada beigām, un apliecības par vispārējo pamatizglītību sekmju izrakstā mācību priekšmetā "Svešvaloda 2" norādāmo vērtējumu.
[6] Pamatizglītības standarta 11. pielikuma "Pamatizglītības programmas paraugs" 1. varianta 26. punktā un 2. varianta 24. punktā, 12. pielikuma “Pamatizglītības mazākumtautību programmas paraugs” 28. punktā, 14. pielikuma “Speciālās pamatizglītības programmas skolēniem ar redzes traucējumiem, dzirdes traucējumiem, fiziskās attīstības traucējumiem, somatiskām saslimšanām, valodas traucējumiem, mācīšanās traucējumiem, garīgās veselības traucējumiem paraugs” 34. punktā noteikti ierobežojumi izglītības posma klašu izglītojamo apvienošanai mācību priekšmeta apguvei.
[7] Pamatizglītības standarta 15. un 16. pielikumā ietvertajos speciālās pamatizglītības programmas izglītojamiem ar garīgās attīstības traucējumiem un speciālās pamatizglītības programmas izglītojamiem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem vai vairākiem smagiem attīstības traucējumiem paraugos izglītības iestādei noteiktas tiesības apstiprinātā pedagogu darba samaksas fonda ietvaros atsevišķu mācību priekšmetu apguvei dalīt klasi grupās, kā arī apvienot izglītojamos atsevišķu mācību priekšmetu apguvei gan visās, gan daļā mācību stundu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
[1] Šobrīd pamatizglītības standarts neparedz, ka starptautiskā bakalaurāta programmu var integrēti īstenot ar vispārējās pamatizglītības programmu. Līdz ar to ir nepieciešams regulējums, kas izglītības iestādei, kurai piešķirts valsts ģimnāzijas statuss, dotu iespēju integrēti īstenot vispārējās pamatizglītības programmu un starptautiskā bakalaurāta programmu. Minētais ļaus arī Valsts izglītības informācijas sistēmā precīzi fiksēt pašreiz pastāvošo valsts ģimnāziju darbības praksi, norādot: vispārējās pamatizglītības programmu integrēti ar starptautiskā bakalaurāta programmu, atbilstīgi norādot šīs programmas nosaukumu vai pakāpi, piemēram, starptautiskā bakalaurāta diploma programma pamatizglītības pakāpē (Middle Years Programme) un vidējās izglītības pakāpē (Diploma Programme).
Risinājuma apraksts
[1] Atbilstoši izstrādātajiem grozījumiem izglītības iestāde, kurai piešķirts valsts ģimnāzijas statuss, varēs integrēti īstenot vispārējās pamatizglītības programmu un starptautiskā bakalaurāta programmu.
Problēmas apraksts
[2] Izglītojamiem, kuri izmantos Izglītības likumā noteiktās tiesības un atteiksies no krievu valodas kā otrās svešvalodas apguves, būs jāuzsāk izglītības iestādes dibinātāja sadarbībā ar izglītības iestādi piedāvātās citas otrās svešvalodas apguve, neatkarīgi no viņu konkrētās otrās svešvalodas priekšzināšanu līmeņa, un jāiegūst snieguma vērtējums par visiem pamatizglītības standarta mācību satura valodu jomā (svešvalodā) paredzētajiem sasniedzamajiem rezultātiem.  Lai gan šobrīd pamatizglītības standarts paredz izglītojamam individuālā izglītības programmas apguves plāna izstrādi, tomēr neparedz sasniedzamo rezultātu pielāgošanu un mācību snieguma vērtēšanu atbilstoši viņam individuālajā izglītības programmas apguves plānā noteiktajiem sasniedzamajiem rezultātiem.
Risinājuma apraksts
[2] Projekts paredz papildināt pamatizglītības standarta 2. pielikumu “Sasniedzamie rezultāti valodu mācību jomā, beidzot 3., 6. un 9. klasi” ar piezīmi, kas ļaus izglītības iestādēm izglītojamiem, kuri izmantos Izglītības likumā noteiktās tiesības un atteiksies no krievu valodas kā otrās svešvalodas apguves un uzsāks izglītības iestādes dibinātāja sadarbībā ar izglītības iestādi piedāvātās citas otrās svešvalodas apguvi, pielāgot sasniedzamos rezultātus un nodrošināt mācību snieguma vērtēšanu atbilstoši viņiem individuālajā izglītības programmas apguves plānā noteiktajiem sasniedzamajiem rezultātiem.
Problēmas apraksts
[3] Mācību priekšmetā “Sports un veselība” praksē izveidojušos situāciju izvērtējums liecina, ka izglītojamiem, kuriem veselības stāvokļa dēļ ilgstoši un būtiski ir ierobežota fiziskā aktivitāte (sākot no viena semestra līdz vienam mācību gadam), mācību procesā ir nepieciešama individuāla pieeja pamatizglītības standartā noteikto sasniedzamo rezultātu pielāgošanai un vērtēšanai. Lai gan šobrīd pamatizglītības standarts paredz izglītojamam individuālā izglītības programmas apguves plāna izstrādi, tomēr neparedz sasniedzamo rezultātu pielāgošanu un mācību snieguma vērtēšanu atbilstoši viņam individuālajā izglītības programmas apguves plānā noteiktajiem sasniedzamajiem rezultātiem.
Risinājuma apraksts
[3] Projekts paredz papildināt pamatizglītības standarta 8.pielikumu “Sasniedzamie rezultāti veselības un fiziskās aktivitātes mācību jomā, beidzot 3., 6. un 9. klasi” ar piezīmi, kas ļaus izglītības iestādēm izglītojamiem, kuriem veselības stāvokļa dēļ ilgstoši un būtiski ir ierobežota fiziskā aktivitāte (sākot no viena semestra līdz vienam mācību gadam), pielāgot sasniedzamos rezultātus un nodrošināt mācību snieguma vērtēšanu atbilstoši viņiem individuālajā izglītības programmas apguves plānā noteiktajiem sasniedzamajiem rezultātiem.
Problēmas apraksts
[4] Lai izpildītu Latvijas Republikas Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas 2024. gada 3. jūlija sēdē pieņemto lēmumu (https://titania.saeima.lv/livs/saeimasnotikumi.nsf/0/5050A7CD9A6FFB44C2258B48004852A2?OpenDocument&prevCat=14|Izgl%C4%ABt%C4%ABbas,%20kult%C5%ABras%20un%20zin%C4%81tnes%20komisija) saistībā ar sabiedrisko iniciatīvu “Lai skolēns katrā mācību priekšmetā drīkst uzlabot vairāk par vienu atzīmi”, ir nepieciešams papildināt pamatizglītības standartu, nosakot izglītības iestādēm pienākumu patstāvīgi izglītojamo mācību sasniegumu vērtēšanas kārtībā noteikt, kā izglītojamais ar speciālajām vajadzībām mācību gada laikā var uzlabot iegūto vērtējumu. No 2024. gada 1. septembra stāsies spēkā pamatizglītības standarta 10.pielikums “Skolēna mācību snieguma vērtēšana 10 ballu skalā”, kurā cita starpā noteikts, ka izglītojamais iegūst 1-2 balles, ja viņa apguves procents ir vismaz 0.
Risinājuma apraksts
[4] Projekts paredz papildināt pamatizglītības standarta 11.pielikuma “Pamatizglītības programmu paraugi” 1.varianta “Pamatizglītības programmas paraugs” 19.7.apakšpunktu un 2.varianta “Pamatizglītības programmas paraugs pamatizglītības ieguvei nepilngadīgam patvēruma meklētājam, bēglim vai personai ar alternatīvo statusu” 16.7.apakšpunktu, 12.pielikuma “Pamatizglītības programmas paraugs pamatizglītības ieguvei nepilngadīgam patvēruma meklētājam, bēglim vai personai ar alternatīvo statusu” 21.7.apakšpunktu, 13.pielikuma “Pamatizglītības programmas paraugs pamatizglītības ieguvei nepilngadīgam patvēruma meklētājam, bēglim vai personai ar alternatīvo statusu” 27.7.apakšpunktu, 14.pielikuma “Speciālās pamatizglītības programmas skolēniem ar redzes traucējumiem, dzirdes traucējumiem, fiziskās attīstības traucējumiem, somatiskām saslimšanām, valodas traucējumiem, mācīšanās traucējumiem, garīgās veselības traucējumiem paraugs” 27.7.apakšpunktu, 15.pielikuma “Speciālās pamatizglītības programmas skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem paraugs” 28.7.apakšpunktu un 16.pielikuma “Speciālās pamatizglītības programmas skolēniem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem vai vairākiem smagiem attīstības traucējumiem paraugs” 25.7.apakšpunktu, nosakot izglītības iestādēm pienākumu patstāvīgi izglītojamo mācību sasniegumu vērtēšanas kārtībā noteikt, kā izglītojamais ar speciālajām vajadzībām – gan izglītojamais, kuram atbilstoši Ministru kabineta 2019. gada 19. novembra noteikumiem Nr. 556 “Prasības vispārējās izglītības iestādēm, lai to īstenotajās izglītības programmās uzņemtu izglītojamos ar speciālām vajadzībām” izstrādāts individuālais izglītības programmas apguves plāns, gan izglītojamais, kurš apgūst attiecīgo speciālās pamatizglītības programmu, mācību gada laikā var uzlabot iegūto vērtējumu. Vienlaikus projekts paredz pamatizglītības standarta 10.pielikuma “Skolēna mācību sasniegumu vērtēšana 10 ballu skalā” 3.punkta tabulas 3.rindā noteikt, ka izglītojamā sniegums “sācis apgūt” vērtējums “1–2” balles atbilst “1-20 ” apguves procentiem.
Problēmas apraksts
[5] Ievērojot Ministru kabineta 2009.gada 3.februāra noteikumu Nr. 108 „Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi” 3.2.apakšpunktā noteikto, ka normatīvā akta projektā neietver normas, kas dublē augstāka spēka normatīvā akta tiesību normās ietverto normatīvo regulējumu, nepieciešams novērst pamatizglītības standarta 27.8 un 27.9 punktā (stāsies spēkā no 2025. gada 1. septembra) un Izglītības likuma pārejas noteikumu 117. un 118. punktā (stājās spēkā 2024. gada 22. maijā) ietvertā tiesiskā regulējuma saistībā ar izglītības iestādes pienākumu nodrošināt iespēju izglītojamam turpināt apgūt krievu valodu kā otro svešvalodu līdz pamatizglītības pakāpes noslēgumam, bet ne ilgāk kā līdz 2029./2030. mācību gada beigām, un apliecības par vispārējo pamatizglītību sekmju izrakstā mācību priekšmetā "Svešvaloda 2" norādāmo vērtējumu dublēšanos.
Risinājuma apraksts
[5] Projekts paredz svītrot pamatizglītības standarta 27.8 un 27.9 punktu (stāsies spēkā no 2025. gada 1. septembra), lai novērstu dublēšanos ar Izglītības likuma pārejas noteikumu 117. un 118. punktā (stājās spēkā 2024. gada 22. maijā) ietverto tiesisko regulējumu saistībā ar izglītības iestādes pienākumu nodrošināt iespēju izglītojamam turpināt apgūt krievu valodu kā otro svešvalodu līdz pamatizglītības pakāpes noslēgumam, bet ne ilgāk kā līdz 2029./2030. mācību gada beigām, un apliecības par vispārējo pamatizglītību sekmju izrakstā mācību priekšmetā "Svešvaloda 2" norādāmo vērtējumu.
Problēmas apraksts
[6] Lai nodrošinātu iespēju izglītības iestādēm pielāgot mācību procesu izglītojamiem, kas atbilstoši Izglītības likuma pārejas noteikumos noteiktajam atteikušies no krievu valodas kā otrās svešvalodas apguves un ar atšķirīgu otrās svešvalodas priekšzināšanu līmeni uzsāks izglītības iestādes dibinātāja sadarbībā ar izglītības iestādi piedāvātās citas otrās svešvalodas apguvi, vai arī mācību priekšmeta “Latviešu valoda” apguvi nepilngadīgam patvēruma meklētājam, bēglim vai personai ar alternatīvo statusu, nepieciešams precizēt pamatizglītības standartā pieļaujamos gadījumus klašu izglītojamo apvienošanai konkrētu  mācību priekšmetu apguvei.
Risinājuma apraksts
[6] Projekts paredz nepiemērot pamatizglītības standartā noteiktos ierobežojumus par ne vairāk kā divu viena izglītības posma klašu skolēnu apvienošanu atsevišķa mācību priekšmeta apguvei šādos gadījumos:
1)ja izglītības iestāde nodrošina citas otrās svešvalodas apguvi izglītojamam, kas atbilstoši Izglītības likuma pārejas noteikumos noteiktajam atteicies no krievu valodas kā otrās svešvalodas apguves (attiecināms uz pamatizglītības standarta 11.pielikuma "Pamatizglītības programmas paraugs" 1.varianta 26.punktā un 2.varianta 24.punktā, 12.pielikuma “Pamatizglītības mazākumtautību programmas paraugs” 28.punktā, 14.pielikuma “Speciālās pamatizglītības programmas skolēniem ar redzes traucējumiem, dzirdes traucējumiem, fiziskās attīstības traucējumiem, somatiskām saslimšanām, valodas traucējumiem, mācīšanās traucējumiem, garīgās veselības traucējumiem paraugs” 34.punktā noteikto ierobežojumu);
2)ja izglītības iestāde nodrošina mācību priekšmeta “Latviešu valoda” apguvi nepilngadīgam patvēruma meklētājam, bēglim vai personai ar alternatīvo statusu (attiecināms tikai uz pamatizglītības standarta 11.pielikuma "Pamatizglītības programmas paraugs" 2.varianta 24.punktā noteikto ierobežojumu).
Problēmas apraksts
[7] Lai nostiprinātu praksē izveidojušās situācijas un arī lai nodrošinātu iespēju izglītības iestādēm patstāvīgi pielāgot mācību procesu speciālās pamatizglītības programmas izglītojamiem ar garīgās attīstības traucējumiem un speciālās pamatizglītības programmas izglītojamiem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem vai vairākiem smagiem attīstības traucējumiem, nepieciešams precizēt pamatizglītības standartā ietverto regulējumu par minēto izglītojamo dalīšanu un apvienošanu grupās mācību priekšmetu apguvei.
Risinājuma apraksts
[7] Projekts paredz pamatizglītības standarta 15.pielikuma "Speciālās pamatizglītības programmas skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem paraugs" 35.punktā un 16.pielikuma"Speciālās pamatizglītības programmas skolēniem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem vai vairākiem smagiem attīstības traucējumiem paraugs" 32.punktā svītrot vārdu “atsevišķu”, kas nodrošinās izglītības iestādei apstiprinātā pedagogu darba samaksas fonda ietvaros tiesības ne tikai atsevišķu, bet visu mācību priekšmetu apguvei dalīt klasi grupās, kā arī apvienot izglītojamos ne tikai atsevišķu, bet visu mācību priekšmetu apguvei gan visās, gan daļā mācību stundu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Izglītības iestāžu, kuras īsteno pamatizglītības programmas, to skaitā ģimnāziju, izglītojamie un pedagogi.
Ietekmes apraksts
Izglītojamie varēs integrēti apgūt vispārējās pamatizglītības programmu un starptautiskā bakalaurāta programmu, tiks pilnveidots mācību process un izglītojamo mācību sasniegumu vērtēšanas kārtība valodu, veselības un fiziskās aktivitātes mācību jomās, kā arī paredzēta iespēja vērtējumu uzlabošanai mācību gada laikā izglītojamiem ar specialajām vajadzībām – valsts vai pašvaldības pedagoģiski medicīnisko komisiju vai izglītības iestādes atbalsta speciālistu (izglītības vai klīniskā psihologa, logopēda, skolotāja logopēda vai speciālā pedagoga) atzinumiem.
Juridiskās personas
  • Izglītības iestādes, to skaitā ģimnāzijas
Ietekmes apraksts
Varēs integrēti īstenot vispārējās pamatizglītības programmu un starptautiskā bakalaurāta programmu, tiks pilnveidots mācību process valodu, veselības un fiziskās aktivitātes mācību jomās. Izglītības iestādes izglītojamo mācību sasniegumu vērtēšanas kārtībā noteiks, kā izglītojamie ar speciālām vajadzībām var uzlabot sniegumu mācību gada laikā.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Ja līdz sabiedrības līdzdalības procesa beigām tiks saņemti sabiedrības pārstāvju viedokļi, tad attiecīgi tie tiks vērtēti projekta saskaņošanas procesā un attiecīgi tiks precizēts projekts un tā anotācija pirms projekta iesniegšanas izskatīšanai Ministru kabineta sēdē.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts izglītības satura centrs, izglītības iestādes, to skaitā ģimnāzijas

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Projektā ietvertais regulējums nodrošinās bērnu labāko interešu ievērošanu, jo, piemēram:
1) bērni varēs integrēti apgūt vispārējās pamatizglītības programmu un starptautiskā bakalaurāta programmu;
2) bērniem tiks pielāgoti sasniedzamie rezultāti un nodrošināta mācību snieguma vērtēšana atbilstoši viņiem individuālajā izglītības programmas apguves plānā noteiktajiem sasniedzamajiem rezultātiem mācību priekšmetā "Sports un veselība" un "Svešvaloda 2";
3) bērni ar speciālām vajadzībām mācību gada laikā varēs uzlabot mācību priekšmetos iegūto vērtējumu.

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi