Anotācija (ex-ante)

22-TA-3376: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Drošības konsultantu (padomnieku) noteikumi bīstamo kravu autopārvadājumu un dzelzceļa pārvadājumu jomā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Ministru Kabineta noteikumu projekts (turpmāk - projekts) noteiks kārtību, kādā Bīstamo kravu aprites likuma (turpmāk - BKAL) 3. panta trešajā un ceturtajā daļā norādītajos starptautiskajos līgumos noteiktās prasības tiek piemērotas Latvijā, prasības drošības konsultanta (padomnieka) profesionālās kvalifikācijas sertifikāta iegūšanai un eksaminācijas kārtību, kā arī prasības attiecībā uz mācību kursiem un to uzraudzību.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekta mērķis ir saskaņā ar BKAL 10.1 panta otro daļu noteikt kārtību kādā starptautiskajos līgumos, kas reglamentē bīstamo kravu apriti autopārvadājumu un dzelzceļa pārvadājumu jomā, noteiktās prasības attiecībā uz drošības konsultantu (padomnieku) tiek piemērotas Latvijā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
BKAL 3. panta trešā un ceturtā daļa noteic, ka jautājumus par bīstamo kravu apriti un tās uzraudzību autopārvadājumu jomā reglamentē Nolīgums par bīstamo kravu starptautiskajiem pārvadājumiem ar autotransportu (turpmāk - ADR Nolīgums), jautājumus par bīstamo kravu apriti un tās uzraudzību dzelzceļa pārvadājumu jomā reglamentē 1999. gada 3. jūnija Protokola par grozījumiem 1980. gada 9. maija Konvencijā par starptautiskajiem dzelzceļa pārvadājumiem (COTIF) C papildinājuma “Noteikumi par bīstamo kravu starptautiskajiem dzelzceļa pārvadājumiem” pielikums (turpmāk - RID noteikumi), bet satiksmē uz valstīm, kuras nav Eiropas Savienības dalībvalstis, — Starptautiskās dzelzceļu sadarbības organizācijas 1951.gada 1.novembra Nolīguma par starptautisko dzelzceļa kravu satiksmi (SMGS) 2.pielikums “Bīstamo kravu pārvadājumu noteikumi" (turpmāk - SMGS 2.pielikums). Tas nozīmē, ka SMGS 2.pielikums ir piemērojams tikai un vienīgi satiksmē uz valstīm, kuras nav Eiropas Savienības dalībvalstis, taču drošības konsultanta (padomnieka) darbība jebkurā gadījumā ir saistīta ar bīstamo kravu aprites dalībnieka darbības vietu (valsti), tāpēc par šo noteikumu izpratnē par starptautiskajiem līgumiem ir uzskatāmi ADR nolīgums un RID noteikumi. To apliecina arī Eiropas Parlamenta un Padomes 2008. gada 24. septembra Direktīva 2008/68/EK par bīstamo kravu iekšzemes pārvadājumiem (turpmāk – Direktīva 2008/68/EK), kuras 3.pants noteic, ka bīstamo kravu pārvadājumus atļauj, ja ir ievēroti Direktīvas 2008/68/EK I pielikuma I.1. iedaļā un II pielikuma II.1. iedaļā izklāstītie nosacījumi. Direktīvas 2008/68/EK I pielikuma I.1. iedaļā ir iekļauts ADR nolīgums un  II pielikuma II.1. iedaļā - RID noteikumi. Direktīva 2008/68/EK Latvijā ir pārņemta ar Ministru kabineta 2005. gada 6. septembra noteikumiem Nr.674 “Bīstamo kravu pārvadājumu noteikumi” un Ministru kabineta 2003. gada 29. aprīļa noteikumiem Nr.226  „Noteikumi par bīstamo kravu pārvadāšanu pa dzelzceļu”. Ministru kabineta 2006. gada 21. februāra noteikumi Nr. 156 “Noteikumi par drošības konsultantu (padomnieku) norīkošanu, to profesionālo kvalifikāciju un darbību bīstamo kravu pārvadājumu jomā” (turpmāk - MK noteikumi Nr. 156) reglamentē jautājumus, kas ir saistīti ar kārtību, kādā komersanti, kas veic bīstamo kravu pārvadājumus pa autoceļiem vai dzelzceļu, bīstamo kravu iekraušanu un izkraušanu vai citas ar šādiem pārvadājumiem saistītas darbības norīko drošības konsultantus (padomniekus), kuri ir atbildīgi par bīstamo kravu pārvadājumiem raksturīgā riska samazināšanu attiecībā uz personām, īpašumu un vidi, kā arī drošības konsultanta (padomnieka) kvalifikācijas iegūšanas kārtību, tostarp prasības eksāmeniem un mācību kursiem.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Saeima 2022. gada 13. oktobrī pieņēma grozījumus BKAL (vienlaikus izslēdzot attiecīgās normas Autopārvadājumu likumā un Dzelzceļa pārvadājuma likumā), kuru mērķis bija novērst pretrunas tiesiskajā regulējumā. Līdz veiktajiem grozījumiem regulējums attiecībā uz bīstamo kravu pārvadājumu drošības konsultantu (padomnieku) kvalifikāciju un darbību bija noteikts Autopārvadājumu likumā un Dzelzceļa pārvadājumu likumā dažādās redakcijās un nenodrošināja vienotu pieeju faktiski vienas jomas normatīvajam regulējumam dažādās pārvadājumu jomās, jo detalizēti drošības konsultantu kvalifikāciju un darbību reglamentē arī ADR Nolīguma un RID noteikumu 1.8.3. sadaļa. Tādējādi, lai novērstu normu dublēšanos un iespējamās pretrunas, kas varētu rasties ADR Nolīguma un RID noteikumu 1.8.3. sadaļu piemērošanas gadījumā, Saeima pilnvaroja Ministru kabinetu izdot noteikumus, kas būtu jābalsta uz ADR Nolīguma un RID noteikumu prasību piemērošanas kārtību. Tas nodrošinās vienas jomas normatīvā regulējuma kompaktumu un pārskatāmību normatīvajā regulējumā, kuru jāizmanto ikdienas darbā, veicot bīstamo kravu apriti un tās kontroli.
Risinājuma apraksts
Projekts aizstās MK noteikumus Nr.156, precizējot MK noteikumos Nr.156 regulētos jautājumus, lai novērstu pretrunas starptautisko līgumu piemērošanā autopārvadājumu un dzelzceļa pārvadājumu bīstamo kravu aprites jomās. Projekts neparedz būtiskas atšķirības no šobrīd MK noteikumos Nr.156 noteiktā regulējuma.
Projekts noteiks kārtību, kādā starptautiskajos līgumos (ADR Nolīgumā un RID noteikumos)  noteiktās prasības tiek piemērotas Latvijā. Projekts paredz, ka bīstamo kravu aprites dalībnieks nodrošina starptautisko līgumu 1.8.3. sadaļas prasību izpildi, kas attiecas uz bīstamo kravu aprites dalībnieku. ADR Nolīguma un RID noteikumu 1.8.3. sadaļu saturs pēc savas saturiskās būtības ir identisks, tāpēc projektā netiek atsevišķi pieminēti ADR Nolīgums un RID noteikumi, bet ir izmantota atsauce uz BKAL minētajiem starptautiskajiem līgumiem.
Līdzīgi kā tas ir noteikts MK noteikumos Nr.156 drošības konsultants (padomnieks) ir nepieciešams visos uzņēmumos, kuru darbība ir saistīta ar bīstamo kravu pārvadājumiem pa dzelzceļu un autoceļiem un, kuri bīstamās kravas klasificē, iepako, marķē, aizpilda transporta dokumentus, nosūta, pārvadā, iekrauj, izkrauj. Projekts precizē iepriekšminēto prasību, izmantojot BKAL terminoloģiju.
Projekts paredz, ka noteikumi neattieksies uz bīstamo kravu aprites dalībniekiem, kuru darbība ir saistīta ar kravu, kuras daudzums katrā transporta vienībā vai vagonā nepārsniedz starptautisko līgumu 1.1.3.6. un 1.7.1.4. punktā, kā arī 3.3., 3.4. un 3.5.nodaļā noteiktās robežvērtības, kā tas ir noteikts starptautisko līgumu 1.8.3.2. apakšpunktā. Projekts neattiecas arī uz bruņotajiem spēkiem, ja tie organizē bīstamo kravu pārvadājumus valsts aizsardzības vajadzībām ar transportlīdzekļiem, kuri pieder bruņotajiem spēkiem vai nodoti to pārziņā, kā tas ir noteikts BKAL 3.panta septītajā daļā. Līdzīgi kā tas ir noteikts MK noteikumos Nr.156, projekts neparedz izņēmumus attiecībā uz bīstamo kravu aprites dalībniekiem, kuru galvenā vai papildu darbība nav bīstamo kravu pārvadāšana vai ar to saistītā iepakošana, piepildīšana, iekraušana vai izkraušana, bet kuri savas valsts teritorijā neregulāri veic tādu bīstamo kravu pārvadājumus, kuru bīstamība ir neliela vai kuru radītā piesārņojuma iespējamība ir neliela, vai ar šādiem pārvadājumiem saistīto iepakošanu, piepildīšanu, iekraušanu vai izkraušanu, jo nav iespējams precīzi definēt kas ir neliela bīstamība konkrētu kritēriju trūkuma dēļ, ko apliecina arī  šobrīd pastāvošā prakse.
Projekts paredz, lai nodrošinātu efektīvu un drošu bīstamo kravu apriti, bīstamo kravu aprites dalībnieks atbilstoši darbības veidam un apjomam norīko vienu vai vairākus drošības konsultantus (padomniekus). Vairākus drošības konsultantus (padomniekus) parasti norīko bīstamo kravu aprites dalībnieki, kuru darbība aptver vairākas darbības vietas, pārvadājumu vai darbību veidus. Ja ir norīkoti vairāki drošības konsultanti (padomnieki), bīstamo kravu aprites dalībnieks izstrādā iekšējo procedūru, kurā norāda katra drošības konsultanta (padomnieka) pienākumus, lai nodrošinātu viņu darbības koordināciju. Par drošības konsultantu (padomnieku) nozīmēšanu un  atcelšanu bīstamo kravu aprites dalībnieks sniegs informāciju atbilstoši pārvadājuma veidam valsts sabiedrībā ar ierobežotu atbildību "Autotransporta direkcija" (turpmāk - Autotransporta direkcija) vai/un Valsts dzelzceļa tehniskajā inspekcijā, kā arī līdz kārtējā gada 1. aprīlim iesniegs pārskatu par darbību bīstamo kravu apritē iepriekšējā gadā. Informācijas iesniegšana vienā institūcijā samazinās bīstamo kravu aprites dalībnieku un drošības konsultantu (padomnieku) administratīvo slogu, kā arī nodrošinās valsts institūcijām efektīvam darbam nepieciešamās informācijas apkopojumu vienā resursā. Vienā institūcijā saņemot gan paziņojumu par drošības konsultanta (padomnieka) nozīmēšanu un atcelšanu, gan pārskatu par darbību tiks uzlabota iespēja kontrolēt normatīvajos aktos noteikto prasību izpildi, kā arī pilnveidot transporta plūsmu koordināciju un transporta politikas izstrādi. Par drošības konsultanta (padomnieka) pienākumu pildīšanas izbeigšanu attiecīgi Autotransporta direkciju vai Valsts dzelzceļa tehnisko inspekciju informē arī pats drošības konsultants (padomnieks), kas nodrošina to, ka bīstamo kravu aprites dalībnieks pēc sadarbības ar drošības konsultantu (padomnieku) ļaunprātīgi neizmantotu iepriekš iesniegto informāciju.
Savukārt, ja bīstamo kravu aprites laikā ir noticis negadījums, kurš atbilst starptautisko līgumu 1.8.5. sadaļā noteiktajiem kritērijiem, ziņojums par negadījumiem šobrīd tiek un arī turpmāk tiks iesniegs Valsts policijā vai Valsts dzelzceļa tehniskajā inspekcijā. Ziņojumam jāatbilst starptautisko līgumu 1.8.5. sadaļā norādītajam paraugam.
Projektā tiek precizētas prasības mācību iestādēm un pasniedzējiem, kuras atbilst starptautisko līgumu prasībām. Projektā paredzēts, ka tāpat kā iepriekš apmācības drīkst vadīt pasniedzēji, kuriem ir vismaz 2. līmeņa profesionālā augstākā izglītība, drošības konsultanta (padomnieka) profesionālā kvalifikācija darbam ar visu klašu bīstamajām kravām attiecīgajā transporta veidā un vismaz trīs gadus ilga praktiskā darba pieredze drošības konsultanta (padomnieka) darbā. Tas nodrošinās optimālo apmācības līmeņa uzturēšanu. Projektā noteikts, ka mācību iestāde pirms darbības uzsākšanas informē eksaminācijas komisiju par mācību programmu, pasniedzējiem, mācību norises vietu, izmantotajiem mācību līdzekļiem, apmācību uzsākumu, kā arī par apmācītajiem pretendentiem. Projekts paredz eksaminācijas komisijas tiesības veikt nepieciešamās pārbaudes mācību iestādēs, kā arī atteikt kvalifikācijas eksāmenus personām, kuru apmācībā konstatētas neatbilstības mācību nodarbību apmeklējumā vai mācību saturā.
Projekts nosaka eksaminācijas komisijas sastāvu un darbību, kā arī eksāmena saturu un vērtēšanas kritērijus. Eksaminācijas kārtība un saturs noteikti atbilstoši starptautisko līgumu 1.8.3.12. punkta prasībām. Projektā noteikts, ka eksāmenam ir divas daļas - testa jautājumi ar atbilžu variantiem un situāciju analīzes uzdevums. Projekts, tāpat kā tas notiek šobrīd, nosaka, ka eksāmena pirmajā daļā netiek izmantoti brīvas atbildes jautājumi, bet eksāmena pirmā daļa tiek veidota no testa jautājumiem ar atbilžu izvēli. Testa jautājumu skaits, atbilstoši starptautisko līgumu prasībām, atbilst dubultotam brīvas izvēles jautājumu skaitam. Līdzšinējā prakse izmantot jautājumus ar iespējamo atbilžu variantiem tiek piemērota jau kopš Latvijas pievienošanās starptautiskajiem līgumiem un ir sevi pierādījusi kā efektīvu eksaminācijas veidu, kas ļauj pretendentam pierādīt savu zināšanu apjomu, vienlaikus izslēdzot iespējas eksāmena darba atbilžu interpretācijai un vērtējuma subjektivitātei. Šo pašu iemeslu, kā arī lai nepieciešamības gadījumā būtu pieejams faktoloģiskais materiāls eksāmena rezultāta pārskatīšanai, dēļ netiek izmantota arī starptautiskajos līgumos  pieļautā iespējamība mutiskajam eksāmenam. Eksāmena otrajā daļā - situāciju analīzes uzdevumā pretendentam pretendents veic konkrētas bīstamo kravu pārvadājuma situācijas analīzi, atbildot uz brīvas izvēles jautājumiem. Eksāmena sekmīgai nokārtošanai nepieciešams nokārtot abas eksāmena daļas. Eksāmena saturu nosaka atbilstoši pretendenta iegūstamai kvalifikācijai attiecīgajā pārvadājumu veidā. Projektā netiek paredzētas jaunas prasības attiecībā uz pretendenta pienākumiem, eksāmena saturu un vērtēšanu, taču projekts paredz procesu uzlabošanu un vienkāršošanu. Projektā noteikta kārtība un termiņi eksāmena darba izskatīšanai, rezultātu paziņošanai, atkārtotiem eksāmeniem, kā arī komisijas lēmuma apstrīdēšanai.
Ja pretendents nepiekrīt Eksāmenu komisijas pieņemtajam lēmumam par eksāmena vērtējumu, tas pēc eksāmena rezultāta paziņošanas var to apstrīdēt Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā, iesniedzot attiecīgu iesniegumu Satiksmes ministrijā. Atbilstoši Satiksmes ministrijas iekšējos normatīvajos aktos noteiktajai dokumentu aprites kārtībai, iesniegumus sākotnēji izskata iestādes administratīvais vadītājs, kurš to nodod izvērtēšanai Satiksmes ministrijas amatpersonām atbilstoši kompetencei. Ievērojot likumā Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā, kā arī iekšējos normatīvos aktos noteikto, apstrīdētā lēmuma izskatīšanā nedrīkst piedalīties amatpersonas, kuras jau iepriekš pieņēmušas lēmumus par attiecīgo lietu, tas ir  - eksaminācijas komisijas pārstāvji.
Projekts nosaka kārtību kvalifikācijas sertifikātu izsniegšanai, saturam un derīguma termiņa noteikšanai. Derīguma termiņš līdzīgi, kā iepriekš tiek noteikts atbilstoši ADR Nolīgumam un RID noteikumiem. Satiksmes ministrija sertifikātā norādīs starptautisko līgumu 1.8.3.18. punktā noteikto informāciju.
Projekts ir izstrādāts, lai bīstamo kravu aprites dalībnieki korekti piemērotu ADR Nolīguma un RID noteikumu prasības.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Projekts nav uzskatāms par normatīvo aktu, kas pārņem Direktīvu 2008/68/EK. Direktīva 2008/68/EK ir pilnībā pārņemta ar Ministru kabineta 2005. gada 6. septembra noteikumiem Nr.674 “Bīstamo kravu pārvadājumu noteikumi” un Ministru kabineta 2003. gada 29. aprīļa noteikumiem Nr.226 „Noteikumi par bīstamo kravu pārvadāšanu pa dzelzceļu”. Ministru kabineta 2005.gada 6.septembra noteikumu Nr.674 “Bīstamo kravu pārvadājumu noteikumi” 3. punkts noteic, ka bīstamo kravu starptautiskos un iekšzemes pārvadājumus veic atbilstoši ADR nolīguma prasībām (Direktīvas 2008/68/EK I.1.pielikums) un Ministru kabineta 2003. gada 29. aprīļa noteikumu Nr.226 „Noteikumi par bīstamo kravu pārvadāšanu pa dzelzceļu” 2.1.apakšpunkts noteic, ka iekšzemes dzelzceļa pārvadājumos piemēro Konvencijas par starptautiskajiem dzelzceļa pārvadājumiem (COTIF) C papildinājuma "Noteikumi par bīstamo kravu starptautiskajiem dzelzceļa pārvadājumiem (RID)" pielikuma (Direktīvas 2008/68/EK II.1.pielikums) nosacījumus. Projekts tieši nepārņem ne Direktīvas 2008/68/EK, ne starptautisko līgumu prasības, bet nosaka administratīvi procesuālās prasības, kas nodrošinās starptautisko līgumu prasību izpildi. 
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Bīstamo kravu apritē iesaistītās fiziskas personas.
Ietekmes apraksts
Projekts reglamentē bīstamo kravu pārvadājumu drošības konsultanta (padomnieka) kvalifikācijas iegūšanu un darbību. Projekts neparedz būtiskas atšķirības no MK noteikumos Nr. 156 noteiktā regulējuma. Projekts precizē šobrīd MK noteikumos Nr.156 regulētos jautājumus, lai novērstu pretrunas starptautisko līgumu piemērošanā autopārvadājumu un dzelzceļa pārvadājumu bīstamo kravu aprites jomās.
Juridiskās personas
  • Bīstamo kravu apritē iesaistītās juridiskās personas.
Ietekmes apraksts
Projekts reglamentē bīstamo kravu aprites dalībnieka pienākumus. Projekts neparedz būtiskas atšķirības no šobrīd MK noteikumos Nr.156 noteiktā regulējuma. Projekts precizē MK noteikumos Nr.156 regulētos jautājumus, lai novērstu pretrunas starptautisko līgumu piemērošanā autopārvadājumu un dzelzceļa pārvadājumu bīstamo kravu aprites jomās.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?
Starptautiskā dokumenta nosaukums
Nolīgums par bīstamo kravu starptautiskajiem pārvadājumiem ar autotransportu (ADR).
Apraksts
-
Starptautiskā dokumenta nosaukums
1999. gada 3. jūnija Protokola par grozījumiem 1980. gada 9. maija Konvencijā par starptautiskajiem dzelzceļa pārvadājumiem (COTIF) C papildinājuma “Noteikumi par bīstamo kravu starptautiskajiem dzelzceļa pārvadājumiem” pielikums (RID).
Apraksts
-
Starptautiskā dokumenta nosaukums
Starptautiskās dzelzceļu sadarbības organizācijas 1951. gada 1. novembra Nolīguma par starptautisko dzelzceļa kravu satiksmi (SMGS) 2. pielikumā “Bīstamo kravu pārvadājumu noteikumi”.
Apraksts
-

5.3. Cita informācija

Apraksts
Projekts nav uzskatāms par normatīvo aktu, kas pārņem Direktīvu 2008/68/EK. Direktīva 2008/68/EK ir pilnībā pārņemta ar Ministru kabineta 2005. gada 6. septembra noteikumiem Nr.674 “Bīstamo kravu pārvadājumu noteikumi” un Ministru kabineta 2003. gada 29. aprīļa noteikumiem Nr.226 „Noteikumi par bīstamo kravu pārvadāšanu pa dzelzceļu”. Ministru kabineta 2005.gada 6.septembra noteikumu Nr.674 “Bīstamo kravu pārvadājumu noteikumi” 3. punkts noteic, ka bīstamo kravu starptautiskos un iekšzemes pārvadājumus veic atbilstoši ADR nolīguma prasībām (Direktīvas 2008/68/EK I.1.pielikums) un Ministru kabineta 2003. gada 29. aprīļa noteikumu Nr.226 „Noteikumi par bīstamo kravu pārvadāšanu pa dzelzceļu” 2.1.apakšpunkts noteic, ka iekšzemes dzelzceļa pārvadājumos piemēro Konvencijas par starptautiskajiem dzelzceļa pārvadājumiem (COTIF) C papildinājuma "Noteikumi par bīstamo kravu starptautiskajiem dzelzceļa pārvadājumiem (RID)" pielikuma (Direktīvas 2008/68/EK II.1.pielikums) nosacījumus. Projekts tieši nepārņem ne Direktīvas 2008/68/EK, ne starptautisko līgumu prasības, bet nosaka administratīvi procesuālās prasības, kas nodrošinās starptautisko līgumu prasību izpildi, neskatoties uz to, ka MK noteikumos Nr.156, kas zaudēs spēku līdz ar projekta stāšanos spēkā, bija informatīva atsauce uz Direktīvu 2008/68/EK. MK noteikumu Nr.156 pamata redakcijā (2006.gada 9.marts) bija informatīva atsauce uz Eiropas Parlamenta un Padomes 1996.gada 3.jūnija Direktīvu 96/35/EK par drošības konsultantu iecelšanu bīstamo kravu pārvadājumiem pa ceļiem, dzelzceļu un iekšējiem ūdensceļiem un viņu profesionālo kvalifikāciju un Eiropas Parlamenta un Padomes 2000.gada 17.aprīļa Direktīvu 2000/18/EK par obligātām eksaminācijas prasībām drošības konsultantiem bīstamo kravu pārvadājumos pa ceļiem, dzelzceļu un iekšējiem ūdensceļiem. Minētās direktīvas no 2009.gada 30.jūnija atcēla Direktīva 2008/68/EK. 2009.gadā, ieviešot Direktīvu 2008/68/EK MK noteikumos Nr.156 kļūdaini tika norādīta atsauce uz šo direktīvu.

5.5. 2. tabula. Ar tiesību akta projektu izpildītās vai uzņemtās saistības, kas izriet no starptautiskajiem tiesību aktiem vai starptautiskas institūcijas vai organizācijas dokumentiem. Pasākumi šo saistību izpildei

Attiecīgā starptautiskā tiesību akta vai starptautiskas institūcijas vai organizācijas dokumenta (turpmāk – starptautiskais dokuments) datums, numurs un nosaukums
Nolīgums par bīstamo kravu starptautiskajiem pārvadājumiem ar autotransportu (ADR).
Starptautiskās saistības pasākums/uzdevums
Projekta vienība, ar ko izpilda A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
A
B
C
1.8.3.1. 
Noteikumu projekta 3. punkts.
Pārņemtas pilnībā
1.8.3.2. 
Noteikumu projekta 2. punkts.
Pārņemtas pilnībā
1.8.3.5. 
Noteikumu projekta 7. un 9. punkts.
Pārņemtas pilnībā
1.8.3.6.
 
Noteikumu projekta 12. punkts.
Pārņemtas pilnībā
1.8.3.7. 
Noteikumu projekta 48. punkts.
Pārņemtas pilnībā
1.8.3.8. 
Noteikumu projekta 14., 15., 16., 36. punkts.
Pārņemtas pilnībā
1.8.3.10. 
 
Noteikumu projekta 28. punkts.
Pārņemtas pilnībā
1.8.3.11.
Noteikumu projekta 36. punkts.
Pārņemtas pilnībā
1.8.3.12.
Noteikumu projekta 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40. 41., 42., 43. punkts
Pārņemtas pilnībā
1.8.3.13. 
Noteikumu projekta 15., 16. punkts.
Pārņemtas pilnībā
1.8.3.16.
Noteikumu projekta 50., 51. punkts.
Pārņemtas pilnībā
1.8.3.18.          
Noteikumu projekta 49. punkts.
Pārņemtas pilnībā
1.8.3.19. 
Noteikumu projekta 50. punkts.
Pārņemtas pilnībā
1.8.5.
Noteikumu projekta 12. punkts
Pārņemtas pilnībā
Vai starptautiskajā dokumentā paredzētās saistības nav pretrunā ar jau esošajām Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Nav pretrunā ar jau esošajām Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām.
Cita informācija
Projekts tieši nepārņem ADR nolīguma prasības, bet nosaka administratīvi procesuālās prasības, kas nodrošinās starptautisko līgumu prasību izpildi. 
Attiecīgā starptautiskā tiesību akta vai starptautiskas institūcijas vai organizācijas dokumenta (turpmāk – starptautiskais dokuments) datums, numurs un nosaukums
1999. gada 3. jūnija Protokola par grozījumiem 1980. gada 9. maija Konvencijā par starptautiskajiem dzelzceļa pārvadājumiem (COTIF) C papildinājuma “Noteikumi par bīstamo kravu starptautiskajiem dzelzceļa pārvadājumiem” pielikums (RID).
Starptautiskās saistības pasākums/uzdevums
Projekta vienība, ar ko izpilda A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
A
B
C
1.8.3.1. 
Noteikumu projekta 3. punkts.
Pārņemtas pilnībā
1.8.3.2. 
Noteikumu projekta 2. punkts.
Pārņemtas pilnībā
1.8.3.5. 
Noteikumu projekta 7. un 9. punkts.
Pārņemtas pilnībā
1.8.3.6. 
Noteikumu projekta 12. punkts.
Pārņemtas pilnībā
1.8.3.7. 
Noteikumu projekta 48. punkts.
Pārņemtas pilnībā
1.8.3.8.
Noteikumu projekta 14., 15., 16., 36. punkts.
Pārņemtas pilnībā
1.8.3.10. 
Noteikumu projekta 28. punkts.
Pārņemtas pilnībā
1.8.3.11.
Noteikumu projekta 36. punkts.
Pārņemtas pilnībā
1.8.3.12. 
Noteikumu projekta 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40. 41., 42., 43. punkts
Pārņemtas pilnībā
1.8.3.13. 
Noteikumu projekta 15., 16. punkts.
Pārņemtas pilnībā
1.8.3.16.
Noteikumu projekta 50., 51. punkts.
Pārņemtas pilnībā
1.8.3.18
Noteikumu projekta 49. punkts.
Pārņemtas pilnībā
1.8.3.19.
Noteikumu projekta 50. punkts.
Pārņemtas pilnībā
1.8.5.
Noteikumu projekta 12. punkts.
Pārņemtas pilnībā
Vai starptautiskajā dokumentā paredzētās saistības nav pretrunā ar jau esošajām Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Nav pretrunā ar jau esošajām Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām.
Cita informācija
Projekts tieši nepārņem RID noteikumu prasības, bet nosaka administratīvi procesuālās prasības, kas nodrošinās starptautisko līgumu prasību izpildi. 
Attiecīgā starptautiskā tiesību akta vai starptautiskas institūcijas vai organizācijas dokumenta (turpmāk – starptautiskais dokuments) datums, numurs un nosaukums
Starptautiskās dzelzceļu sadarbības organizācijas 1951. gada 1. novembra Nolīguma par starptautisko dzelzceļa kravu satiksmi (SMGS) 2. pielikumā “Bīstamo kravu pārvadājumu noteikumi”.
Starptautiskās saistības pasākums/uzdevums
Projekta vienība, ar ko izpilda A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
A
B
C
1.8.3.
Projekts.
Pārņemtas pilnībā
Vai starptautiskajā dokumentā paredzētās saistības nav pretrunā ar jau esošajām Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Nav pretrunā ar jau esošajām Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām.
Cita informācija
Projekta vienību sīkāka detalizācija nav norādīta, jo Starptautiskās dzelzceļu sadarbības organizācijas 1951.gada 1.novembra Nolīguma par starptautisko dzelzceļa kravu satiksmi (SMGS) 2.pielikums “Bīstamo kravu pārvadājumu noteikumi" (turpmāk - SMGS 2.pielikums) tiek piemērots tikai un vienīgi satiksmē uz valstīm, kuras nav Eiropas Savienības dalībvalstis, taču drošības konsultanta (padomnieka) darbība jebkurā gadījumā ir saistīta ar bīstamo kravu aprites dalībnieka darbības vietu (valsti), tāpēc par šo noteikumu izpratnē par starptautiskajiem līgumiem ir uzskatāmi ADR nolīgums un RID noteikumi. Bīstamo kravu aprites dalībniekiem Latvijā izpildot RID noteikumu prasības tiek nodrošināta arī SMGS 2.pielikuma prasību izpilde, jo drošības konsultanta (padomnieka) darbība jebkurā gadījumā ir saistīta ar bīstamo kravu aprites dalībnieka darbības vietu (valsti). SMGS 2.pielikuma prasības tiek pielāgotas RID prasībām ar zināmu laika nobīdi.

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Satiksmes ministrija, Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija, VSIA "Autotransporta direkcija"
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://vktap.mk.gov.lv/public_participations/public_discussions/e8b1ee4b-2792-4c7f-a097-4a4f00991970

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Sabiedrības līdzdalības procesā priekšlikumi vai iebildumi nav saņemti.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Satiksmes ministrija
  • Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija
  • VSIA "Autotransporta direkcija"
  • Valsts policija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi