21-TA-580: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Noteikumi par apsardzes darbības reģistru, apsardzes darbības reģistrāciju un prasībām apsardzes vadības centram
" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Projekts izstrādāts, pamatojoties uz Ministru prezidenta A.K.Kariņa kunga 2021.gada 24.maija rezolūciju Nr. 12/2021-JUR-99, kas nosaka, ka saskaņā ar Ministru kabineta 2009. gada 7. aprīļa noteikumu Nr. 300 "Ministru kabineta kārtības rullis" 234. punktu sagatavot un noteiktā kārtībā iesniegt Ministru kabinetā Apsardzes darbības likuma (trupmāk- likums) (2021. gada 6. maija likuma "Grozījumi Apsardzes darbības likumā" redakcijā) 5. panta sestajā daļā, 6. panta otrajā daļā un 11. panta septītajā daļā minētos tiesību akta projektus, attiecīgi nodrošinot Ministru kabinetam doto uzdevumu izpildi.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikt Apsardzes darbības reģistra (turpmāk- reģistrs) iekļaujamo ziņu apjomu, to reģistrēšanas, izmantošanas, glabāšanas, aprites un dzēšanas kārtību, institūcijas, kuras iekļauj ziņas, institūcijas, kurām piešķirama piekļuve reģistrā iekļautajām ziņām, kā arī piekļuves un tās anulēšanas kārtību, kā arī noteikt kārtību, kādā apsardzes komersantu un iekšējas drošības dienestu reģistrē reģistrā, prasības, kas apsardzes komersantam un iekšējas drošības dienestam jāpilda, atrodoties reģistrā, prasības apsardzes vadības centram.
Spēkā stāšanās termiņš
01.07.2022.
Pamatojums
Projekts stāsies spēkā 2022. gada 1.jūlijā vienlaikus ar 2021.gada 6.maija likuma “Grozījumi Apsardzes darbības likumā” redakciju, kas stāsies spēkā 2022.gada 1.jūlijā.
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
2021.gada 6.maijā Saeima pieņēma likumu “Grozījumi Apsardzes darbības likumā” redakciju, kas stāsies spēkā 2022. gada 1.jūlijā. . Likuma mērķis ir palielināt Valsts policijas un citu apsardzes darbību kontrolējošo institūciju iespējas kontroles pasākumu veikšanā, likumpārkāpumu savlaicīgā identificēšanā un atklāšanā, kā arī ēnu ekonomikas īpatsvara mazināšanā apsardzes nozarē. Ar likumu paredzēts ieviest Apsardzes darbības reģistru (turpmāk - Reģistrs), kas mainīs arī apsardzes komersantu reģistrācijas kārtību. Iekšlietu ministrija un apsardzes nozari pārstāvošās nevalstiskās organizācijas vienojās, ka reģistrā jābūt pieejamām aktuālām, centralizēti un caurskatāmi apkopotām visām ar apsardzes darbību saistītām ziņām, tādējādi, uzlabojot apsardzes darbības tirgus pārskatāmību Latvijā.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Likumā ietvertā koncepcija paredz ar informācijas tehnoloģiju starpniecību caurskatāma veidā saņemt aktuālas ziņas no apsardzes darbības subjektiem (apsardzes komersantiem un iekšējas drošības dienestiem), izglītības iestādēm, kas īsteno personu apmācību apsardzes darbības nozares vajadzībām un citu valsts institūciju uzturētām informācijas sistēmām, kā arī uzkrāt minētās ziņas, lai attiecīgās ziņas varētu izmantot Valsts policija apsardzes darbības kontrolei un citas valsts institūcijas atbilstoši savai kompetencei (piemēram Valsts ieņēmumu dienests, Valsts darba inspekcija) kontroles pasākumu veikšanā, likumpārkāpumu savlaicīgā identificēšanā un atklāšanā, kā arī ēnu ekonomikas īpatsvara mazināšanā apsardzes nozarē. Piemēram 2014. gada 9. decembra noteikumu Nr.757 “Apsardzes darbības licencēšanas noteikumi”31.3.apakšpunkts nosaka, ka apsardzes komersants, kas saņēmis speciālo atļauju (licenci) fiziskās apsardzes, tehniskās apsardzes vai inkasācijas apsardzes pakalpojumu sniegšanai reizi gadā (janvārī) iesniedz licencēšanas komisijai apsardzes darbības pārskatu. Savukārt Ministru kabineta 2015. gada 13. oktobra noteikumu Nr.582 “Iekšējās drošības dienesta reģistrācijas kārtība” 15.punktu organizācija, kas reģistrējusi iekšējās drošības dienestu, katru gadu līdz 1. februārim elektroniski iesniedz Valsts policijas teritoriālajā struktūrvienībā apsardzes darbības pārskatu. Apsardzes darbības subjekti piemērojot attiecīgas tiesību normas praksē, bieži vien iesniedz Valsts policijā šādas atskaites joprojām papīra formā. Valsts policija, veicot apsardzes darbības kontroles pasākumus apsardzes objektos konstatē, ka apsardzes subjektu iesniegtā informācija vairs nav aktuāla, jo apsardzes darbības tirgū gada laikā samēra bieži notiek izmaiņas, apsardzes pakalpojuma sniedzēju subjektu maiņa vai arī citu sadarbības partneru, (apakšuzņēmumu) izvēle un piesaiste.
Risinājuma apraksts
Projekts paredz, ka reģistrs sastāvēs no publiskojamās un nepubliskojamās daļas, kurai var piekļūt autorizēti lietotāji.
Reģistra publiskojamās ziņas būs pieejamas ikvienai personai, kura vēlas pārbaudīt, vai apsardzes komersants ir reģistrēts reģistrā apsardzes pakalpojumu sniegšanai, iepazīties ar pamata informāciju par komersantu un sniedzamo pakalpojumu klāstu. Saskaņā ar projekta 3.punktu Iekšlietu ministrijas Informācijas Centrs nodrošinās reģistra publisku pieejamību elektroniskā veidā. Pēc apsardzes komersanta reģistrācijas reģistrā par apsardzes komersantu publiski būs pieejamas šādas ziņas:
3.1. apsardzes komersanta nosaukums (firma);
3.2. apsardzes komersanta reģistrācijas numurs;
3.3. apsardzes komersanta reģistrācijas datums;
3.4. apsardzes komersanta reģistrācijas kods;
3.5. juridiskā adrese;
3.6. kontaktinformācija;
3.7. informācija par civiltiesiskās atbildības obligāto apdrošināšanu (apdrošināšanas periodu, polises numuru un apdrošinātāja nosaukumu);
3.8. apsardzes pakalpojuma veids:
3.8.1. apsardzes tehnisko sistēmu ierīkošana;
3.8.2. fiziskā apsardze;
3.8.3. tehniskā apsardze;
3.8.4. inkasācijas apsardze;
3.9. spēkā esošo līgumu skaits katrā no reģistrētiem apsardzes pakalpojumu veidiem, kuros komersanta uzņemto apsardzes pakalpojumu saistību izpildē ir iesaistīti apakšuzņēmēji;
3.10. nodarbināto apsardzes darbinieku skaits (bez apakšuzņēmēja nodarbinātiem apsardzes darbiniekiem);
3.11. mobilā norīkojuma transportlīdzekļu skaits (bez apakšuzņēmēja mobilā norīkojumā iesaistītiem transportlīdzekļiem);
3.12. inkasācijas transportlīdzekļu skaits (bez apakšuzņēmēja inkasācijā iesaistītiem transportlīdzekļiem);
3.13. apsardzes komersanta kopējais finanšu apgrozījums par iepriekšēja taksācijas gadā un iepriekšēja taksācijas gadā nomaksātajiem nodokļiem.
3.14. izslēgšanas no reģistra datums.
Projekts paredz, ka reģistra nepubliskojamai daļai varēs piekļūt autorizēti lietotāji. Reģistrā nepubliskojamās daļas ietvertām ziņām varēs piekļūt apsardzes komersanti uzņēmuma darbības apsardzes jomā datu apstrādei un uzskaitei, kā arī iekšējās drošības dienesti savas īstenojamās apsardzes darbības datu apstrādei un uzskaitei, kā arī izglītības iestādes, kas īsteno personu apmācību apsardzes darbības nozares vajadzībām informācijas apstrādei par izglītojamajiem, kuri tiek apmācīti apsardzes sertifikāta iegūšanai un tā derīguma termiņa pagarināšanai. Licencēšanas komisijas pēc komersanta iekļaušanas reģistrā piecu darbdienu laikā informē par tā reģistrāciju un tam piešķirto reģistra kodu. Projekta 61.punkts paredz, ka pēc komersanta iekļaušanas reģistrā šo noteikumu 29.punkta noteiktajā kārtībā Valsts policija piecu darbdienu laikā piešķir apsardzes komersantam lietotāja rekvizītus un paroli. Saskaņā ar Projekta 33.punktu Valsts policija piecu darbdienu laikā par pieņemto lēmumu par iekšējas drošības dienesta reģistrāciju informē iestādi, komersantu vai organizāciju kas vēlas reģistrēt iekšējās drošības dienestu un tam piešķirto reģistra kodu. Projekta 63.punkts nosaka, ka pēc iekšējas drošības dienesta reģistrācijas Valsts policija šo noteikumu 33.punkta noteiktajā kārtībā piecu darbdienu laikā piešķir iekšējās drošības dienestam reģistra lietotāja rekvizītus un paroli. Saskaņa ar projekta 65.punktu izglītības iestādei tiesības piekļūt reģistram piešķir un anulē Centrs, pamatojoties uz izglītības iestādes vadītāja pieprasījumu. Projekta 49.punkts nosaka, ka izglītības iestāde šo noteikumu 43. punktā minētās ziņas iekļauj reģistrā 30 dienu laikā tiešsaistes pārraides režīmā pēc lietotāja rekvizītu un paroles saņemšanas, bet aktualizē minētās ziņas vienas darba dienas laikā pēc attiecīgo izmaiņu iestāšanos.
Papildus minētam reģistrā nepubliskojamās daļas ietvertām ziņām saskaņā ar projekta 59. punktu varēs piekļūt:Valsts policija; valsts drošības iestādes; Valsts ieņēmumu dienests; Valsts darba inspekcija, Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs.
Projekta IV nodaļa nosaka reģistrā iekļaujamo ziņu apjoms, to reģistrēšanas, glabāšanas, aprites un dzēšanas kārtība, kā arī institūcijas, kas iekļauj ziņas reģistrā. Izstrādājot attiecīgas nodaļas tiesību normas tika, ievērots likumā tiesību normās ietvertā koncepcija par administratīva sloga mazināšanu apsardzes darbības subjektiem un izglītības iestādēm, kas īsteno personu apmācību apsardzes darbības nozares vajadzībām. Vienlaikus norādām, ka Projekta 50.punkts, 51.punkts 52.punkts un 53.punkts paredz informācijas apmaiņu starp reģistru un ārējām sistēmām, kur tas ir tehniski iespējams. Tiešsaistē un izmantojot datubāzu sasaistes tehniskos līdzekļus tiks nodrošināta datu iegūšana no Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes uzturēto Fizisko personu reģistra, Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra vestajiem reģistriem Valsts ieņēmumu dienesta reģistra un Izglītības un zinātnes ministrijas uzturētas Valsts izglītības informācijas sistēmas.
Papildus, lai mazināto administratīvo slogu personām, kas pretendē uz apsardzes sertifikāta saņemšanu vai pagarināšanu projekta 54.punkts paredz, Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests divu darba dienu laikā par personu, kura beidza pirmās palīdzības pamatzināšanu 12 stundu apmācības kursa beigšanu ar triju stundu zināšanu pārbaudi, kas ir nepieciešams apsardzes sertifikāta saņemšanai, reģistrā iekļauj šādas ziņas: apmācības kursa beigšanas datums; personas vārds un uzvārds; personas kods (ja ziņas par personu nav iekļautas Fizisko personu reģistrā, – personas dzimšanas datums).
Tomēr vienlaikus projekta IV nodaļā pieprasītas ziņas no apsardzes komersanta un iekšējas drošības dienesta projekta 40.punktā un 41.punktā nodrošinās veicamās apsardzes darbības pārskatāmību, kā arī nodrošinās aktuālo ziņu efektīvu izmantošanu Valsts policijai, īstenojot apsardzes darbības kontroli, un citām valsts institūcijām atbilstoši savai kompetencei (piemēram, Valsts ieņēmumu dienests, Valsts darba inspekcija) veicot likumpārkāpumu savlaicīgu identificēšanu un atklāšanu, kā arī proaktīvas kontroles rīcību nolūkā mazināt ēnu ekonomikas īpatsvaru apsardzes nozarē. Projekta 40.7.apakšpuktā pieprasītas ziņas ir nepieciešamas Valsts policijai, lai identificētu, ka apsardzes komersants, kas sniedz tehniskās apsardzes pakalpojumus, ievēro Projekta 77.4.apakšpunktā noteiktās prasības un nodarbina pietiekošo apsardzes vadības centra dežurantu skaitu.
Projekta IV nodaļas 57.punkts paredz, ka reģistrā iekļautās ziņas glabā 5 gadus no dienas:
- kad stājies spēkā lēmums par apsardzes komersanta vai iekšējās drošības dienesta izslēgšanu no reģistra;
- kad stājies spēkā lēmums par skaidras naudas pārrobežu pārvadājumu atļaujas vai apsardzes sertifikāta anulēšanu;
- kad stājies spēkā lēmums par atteikumu pagarināt apsardzes sertifikāta derīguma termiņu;
- kad beidzies apsardzes sertifikāta derīguma termiņš un tas nav pagarināts;
- kad persona saņēma izglītības dokumentu, kas apliecina apmācību pabeigšanu apsardzes sertifikāta saņemšanai vai saņēma izziņu par mācību kursu pabeigšanu apsardzes sertifikāta derīguma termiņa pagarināšanai.
Projektā noteiktais 5 gadu termiņš ziņu glabāšanai ir reģistrā tiek pamatots ar to, ka minētas ziņas var kļūt par pierādījumu tiesvedības procesos, jo citu informācijas avoti nav paredzēti, piemēram, papīra formāta uzskaites lietas.
Papildus projekta VI nodaļas “Prasības, kas apsardzes komersantam un iekšējās drošības dienestam ir jāpilda, kamēr ir spēkā reģistrācija” 77.punkta un 78.punkta tiesību normas nodrošinās apsardzes komersanta un iekšējo drošības dienestu ievadāmo ziņu aktualizāciju reģistrā. Norādām, ka izstrādājot projekta VI nodaļu netika palielināts administratīvais slogs apsardzes darbības subjektiem nosakot prasības, kas jāpilda atrodoties reģistrā, izņemot minēto ziņu aktualizāciju.
Pēc projekta pieņemšanas Ministru kabinetā zaudēs spēku Ministru kabineta 2014. gada 9. decembra noteikumi Nr.757 “Apsardzes darbības licencēšanas noteikumi” (Latvijas Vēstnesis, Nr. 257, 30.12.2014.), kas nosaka arī prasības apsardzes vadības centram. Projekts tika papildināts ar Apsardzes darbības likuma 10.panta trešās daļas deleģējumu Ministru kabinetam noteikt prasības apsardzes vadības centram, lai neizveidojas situācija, ka apsardzes vadības centri vairs nebūs tiesiski reglamentēti. Ņemot vērā minēto, Projekta II nodaļa nosaka prasības apsardzes vadības centram. Nosakot attiecīgas prasības, tās tika izgūtas no Ministru kabineta 2014. gada 9. decembra noteikumu Nr.757 “Apsardzes darbības licencēšanas noteikumi” tiesību normām un jaunas prasības netika noteiktas. Šobrīd apsardzes darbības tirgū 41 apsardzes komersants uztur apsardzes vadības centrus, lai nodrošinātu tehniskās apsardzes pakalpojumu sniegšanu.
Projekta III nodaļas tiesību normas nosaka kārtība, kādā apsardzes komersantu un iekšējās drošības dienestu reģistrē reģistrā. Attiecīgajā nodaļā ir ņemta vērā likumā tiesību normās ietvertā koncepcija digitalizēt apsardzes komersanta un iekšējas drošības dienesta reģistrācijas procesu, atsakoties no papīra formā iesniedzamiem un izsniedzamiem dokumentiem. Nosakot apsardzes komersanta atbilstības kritērijus un spēju nodrošināt konkrētu apsardzes pakalpojumu sniegšanu tika aizgūtas prasības no Ministru kabineta 2014. gada 9. decembra noteikumu Nr.757 “Apsardzes darbības licencēšanas noteikumi” tiesību normām. Attiecīgajā nodaļā nav noteikti jauni ierobežojumi izglītības kvalifikācijai komersantu darbiniekiem vai izvirzītās jaunas prasības apsardzes komersantu minimālam materiāltehniskam nodrošinājumam.
Projekta VII nodaļas tiesību normas nosaka kārtību un apmēru, kādā maksājama valsts nodeva par reģistrāciju reģistrā un ikgadējā valsts nodeva. Jāatzīmē, ka valsts nodevas apmērs par apsardzes komersanta un iekšējās drošības dienesta reģistrāciju reģistrā tiek atstāts esošajā apmērā, kāds šobrīd ir noteikts Ministru kabineta 2014. gada 9. decembra noteikumos Nr.757 “Apsardzes darbības licencēšanas noteikumi” speciālās atļaujas (licences) saņemšanai attiecīgā apsardzes pakalpojuma sniegšanai un attiecīgi Ministru kabineta 2015. gada 13. oktobra noteikumos Nr.582 “Iekšējās drošības dienesta reģistrācijas kārtība” iekšējās drošības dienesta apliecības saņemšanai. Minētais nodrošinās vienādus apstākļus apsardzes komersantiem un iekšējās drošības dienestiem, kas pašlaik ir saņēmuši licences apsardzes pakalpojuma (pakalpojumu) sniegšanai un attiecīgi – reģistrācijas apliecības un arī tiem, kas tiks reģistrēti Reģistrā no jauna un, kuri iepriekš nav saņēmuši licenci vai reģistrācijas apliecību. Pašlaik normatīvajos aktos ir noteiktas šādas valsts nodevas par speciālās atļaujas (licences) un reģistrācijas apliecības izsniegšanu: apsardzes tehnisko sistēmu ierīkošana - 1000 euro; fiziskās apsardzes pakalpojumu sniegšana- 2000 euro; inkasācijas apsardzes pakalpojumu sniegšana -
3000; tehniskās apsardzes pakalpojumu sniegšana 5000 euro; iekšējās drošības dienesta reģistrācija - 500 euro.
Projekts paredz apsardzes komersantiem un iekšējās drošības dienestiem noteikt ikgadējo valsts nodevu 10% apmērā no sākotnējās valsts nodevas par reģistrāciju reģistrā par attiecīga apsardzes pakalpojuma sniegšanu apmēra vai iekšējas drošības dienesta reģistrācijas reģistrā apmēra. Ikgadējo valsts nodevu maksās bez izņēmuma visi reģistrā reģistrētie apsardzes komersanti un iekšējās drošības dienesti reizi gadā līdz 31.decembrim. Ikgadējā valsts nodeva tiks maksāta par kalendāro gadu, līdz 31.decembrim neskatoties uz apsardzes komersanta un iekšējās drošības dienesta reģistrācijas mēnesi kalendāra gada ietvaros.
Reģistra publiskojamās ziņas būs pieejamas ikvienai personai, kura vēlas pārbaudīt, vai apsardzes komersants ir reģistrēts reģistrā apsardzes pakalpojumu sniegšanai, iepazīties ar pamata informāciju par komersantu un sniedzamo pakalpojumu klāstu. Saskaņā ar projekta 3.punktu Iekšlietu ministrijas Informācijas Centrs nodrošinās reģistra publisku pieejamību elektroniskā veidā. Pēc apsardzes komersanta reģistrācijas reģistrā par apsardzes komersantu publiski būs pieejamas šādas ziņas:
3.1. apsardzes komersanta nosaukums (firma);
3.2. apsardzes komersanta reģistrācijas numurs;
3.3. apsardzes komersanta reģistrācijas datums;
3.4. apsardzes komersanta reģistrācijas kods;
3.5. juridiskā adrese;
3.6. kontaktinformācija;
3.7. informācija par civiltiesiskās atbildības obligāto apdrošināšanu (apdrošināšanas periodu, polises numuru un apdrošinātāja nosaukumu);
3.8. apsardzes pakalpojuma veids:
3.8.1. apsardzes tehnisko sistēmu ierīkošana;
3.8.2. fiziskā apsardze;
3.8.3. tehniskā apsardze;
3.8.4. inkasācijas apsardze;
3.9. spēkā esošo līgumu skaits katrā no reģistrētiem apsardzes pakalpojumu veidiem, kuros komersanta uzņemto apsardzes pakalpojumu saistību izpildē ir iesaistīti apakšuzņēmēji;
3.10. nodarbināto apsardzes darbinieku skaits (bez apakšuzņēmēja nodarbinātiem apsardzes darbiniekiem);
3.11. mobilā norīkojuma transportlīdzekļu skaits (bez apakšuzņēmēja mobilā norīkojumā iesaistītiem transportlīdzekļiem);
3.12. inkasācijas transportlīdzekļu skaits (bez apakšuzņēmēja inkasācijā iesaistītiem transportlīdzekļiem);
3.13. apsardzes komersanta kopējais finanšu apgrozījums par iepriekšēja taksācijas gadā un iepriekšēja taksācijas gadā nomaksātajiem nodokļiem.
3.14. izslēgšanas no reģistra datums.
Projekts paredz, ka reģistra nepubliskojamai daļai varēs piekļūt autorizēti lietotāji. Reģistrā nepubliskojamās daļas ietvertām ziņām varēs piekļūt apsardzes komersanti uzņēmuma darbības apsardzes jomā datu apstrādei un uzskaitei, kā arī iekšējās drošības dienesti savas īstenojamās apsardzes darbības datu apstrādei un uzskaitei, kā arī izglītības iestādes, kas īsteno personu apmācību apsardzes darbības nozares vajadzībām informācijas apstrādei par izglītojamajiem, kuri tiek apmācīti apsardzes sertifikāta iegūšanai un tā derīguma termiņa pagarināšanai. Licencēšanas komisijas pēc komersanta iekļaušanas reģistrā piecu darbdienu laikā informē par tā reģistrāciju un tam piešķirto reģistra kodu. Projekta 61.punkts paredz, ka pēc komersanta iekļaušanas reģistrā šo noteikumu 29.punkta noteiktajā kārtībā Valsts policija piecu darbdienu laikā piešķir apsardzes komersantam lietotāja rekvizītus un paroli. Saskaņā ar Projekta 33.punktu Valsts policija piecu darbdienu laikā par pieņemto lēmumu par iekšējas drošības dienesta reģistrāciju informē iestādi, komersantu vai organizāciju kas vēlas reģistrēt iekšējās drošības dienestu un tam piešķirto reģistra kodu. Projekta 63.punkts nosaka, ka pēc iekšējas drošības dienesta reģistrācijas Valsts policija šo noteikumu 33.punkta noteiktajā kārtībā piecu darbdienu laikā piešķir iekšējās drošības dienestam reģistra lietotāja rekvizītus un paroli. Saskaņa ar projekta 65.punktu izglītības iestādei tiesības piekļūt reģistram piešķir un anulē Centrs, pamatojoties uz izglītības iestādes vadītāja pieprasījumu. Projekta 49.punkts nosaka, ka izglītības iestāde šo noteikumu 43. punktā minētās ziņas iekļauj reģistrā 30 dienu laikā tiešsaistes pārraides režīmā pēc lietotāja rekvizītu un paroles saņemšanas, bet aktualizē minētās ziņas vienas darba dienas laikā pēc attiecīgo izmaiņu iestāšanos.
Papildus minētam reģistrā nepubliskojamās daļas ietvertām ziņām saskaņā ar projekta 59. punktu varēs piekļūt:Valsts policija; valsts drošības iestādes; Valsts ieņēmumu dienests; Valsts darba inspekcija, Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs.
Projekta IV nodaļa nosaka reģistrā iekļaujamo ziņu apjoms, to reģistrēšanas, glabāšanas, aprites un dzēšanas kārtība, kā arī institūcijas, kas iekļauj ziņas reģistrā. Izstrādājot attiecīgas nodaļas tiesību normas tika, ievērots likumā tiesību normās ietvertā koncepcija par administratīva sloga mazināšanu apsardzes darbības subjektiem un izglītības iestādēm, kas īsteno personu apmācību apsardzes darbības nozares vajadzībām. Vienlaikus norādām, ka Projekta 50.punkts, 51.punkts 52.punkts un 53.punkts paredz informācijas apmaiņu starp reģistru un ārējām sistēmām, kur tas ir tehniski iespējams. Tiešsaistē un izmantojot datubāzu sasaistes tehniskos līdzekļus tiks nodrošināta datu iegūšana no Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes uzturēto Fizisko personu reģistra, Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra vestajiem reģistriem Valsts ieņēmumu dienesta reģistra un Izglītības un zinātnes ministrijas uzturētas Valsts izglītības informācijas sistēmas.
Papildus, lai mazināto administratīvo slogu personām, kas pretendē uz apsardzes sertifikāta saņemšanu vai pagarināšanu projekta 54.punkts paredz, Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests divu darba dienu laikā par personu, kura beidza pirmās palīdzības pamatzināšanu 12 stundu apmācības kursa beigšanu ar triju stundu zināšanu pārbaudi, kas ir nepieciešams apsardzes sertifikāta saņemšanai, reģistrā iekļauj šādas ziņas: apmācības kursa beigšanas datums; personas vārds un uzvārds; personas kods (ja ziņas par personu nav iekļautas Fizisko personu reģistrā, – personas dzimšanas datums).
Tomēr vienlaikus projekta IV nodaļā pieprasītas ziņas no apsardzes komersanta un iekšējas drošības dienesta projekta 40.punktā un 41.punktā nodrošinās veicamās apsardzes darbības pārskatāmību, kā arī nodrošinās aktuālo ziņu efektīvu izmantošanu Valsts policijai, īstenojot apsardzes darbības kontroli, un citām valsts institūcijām atbilstoši savai kompetencei (piemēram, Valsts ieņēmumu dienests, Valsts darba inspekcija) veicot likumpārkāpumu savlaicīgu identificēšanu un atklāšanu, kā arī proaktīvas kontroles rīcību nolūkā mazināt ēnu ekonomikas īpatsvaru apsardzes nozarē. Projekta 40.7.apakšpuktā pieprasītas ziņas ir nepieciešamas Valsts policijai, lai identificētu, ka apsardzes komersants, kas sniedz tehniskās apsardzes pakalpojumus, ievēro Projekta 77.4.apakšpunktā noteiktās prasības un nodarbina pietiekošo apsardzes vadības centra dežurantu skaitu.
Projekta IV nodaļas 57.punkts paredz, ka reģistrā iekļautās ziņas glabā 5 gadus no dienas:
- kad stājies spēkā lēmums par apsardzes komersanta vai iekšējās drošības dienesta izslēgšanu no reģistra;
- kad stājies spēkā lēmums par skaidras naudas pārrobežu pārvadājumu atļaujas vai apsardzes sertifikāta anulēšanu;
- kad stājies spēkā lēmums par atteikumu pagarināt apsardzes sertifikāta derīguma termiņu;
- kad beidzies apsardzes sertifikāta derīguma termiņš un tas nav pagarināts;
- kad persona saņēma izglītības dokumentu, kas apliecina apmācību pabeigšanu apsardzes sertifikāta saņemšanai vai saņēma izziņu par mācību kursu pabeigšanu apsardzes sertifikāta derīguma termiņa pagarināšanai.
Projektā noteiktais 5 gadu termiņš ziņu glabāšanai ir reģistrā tiek pamatots ar to, ka minētas ziņas var kļūt par pierādījumu tiesvedības procesos, jo citu informācijas avoti nav paredzēti, piemēram, papīra formāta uzskaites lietas.
Papildus projekta VI nodaļas “Prasības, kas apsardzes komersantam un iekšējās drošības dienestam ir jāpilda, kamēr ir spēkā reģistrācija” 77.punkta un 78.punkta tiesību normas nodrošinās apsardzes komersanta un iekšējo drošības dienestu ievadāmo ziņu aktualizāciju reģistrā. Norādām, ka izstrādājot projekta VI nodaļu netika palielināts administratīvais slogs apsardzes darbības subjektiem nosakot prasības, kas jāpilda atrodoties reģistrā, izņemot minēto ziņu aktualizāciju.
Pēc projekta pieņemšanas Ministru kabinetā zaudēs spēku Ministru kabineta 2014. gada 9. decembra noteikumi Nr.757 “Apsardzes darbības licencēšanas noteikumi” (Latvijas Vēstnesis, Nr. 257, 30.12.2014.), kas nosaka arī prasības apsardzes vadības centram. Projekts tika papildināts ar Apsardzes darbības likuma 10.panta trešās daļas deleģējumu Ministru kabinetam noteikt prasības apsardzes vadības centram, lai neizveidojas situācija, ka apsardzes vadības centri vairs nebūs tiesiski reglamentēti. Ņemot vērā minēto, Projekta II nodaļa nosaka prasības apsardzes vadības centram. Nosakot attiecīgas prasības, tās tika izgūtas no Ministru kabineta 2014. gada 9. decembra noteikumu Nr.757 “Apsardzes darbības licencēšanas noteikumi” tiesību normām un jaunas prasības netika noteiktas. Šobrīd apsardzes darbības tirgū 41 apsardzes komersants uztur apsardzes vadības centrus, lai nodrošinātu tehniskās apsardzes pakalpojumu sniegšanu.
Projekta III nodaļas tiesību normas nosaka kārtība, kādā apsardzes komersantu un iekšējās drošības dienestu reģistrē reģistrā. Attiecīgajā nodaļā ir ņemta vērā likumā tiesību normās ietvertā koncepcija digitalizēt apsardzes komersanta un iekšējas drošības dienesta reģistrācijas procesu, atsakoties no papīra formā iesniedzamiem un izsniedzamiem dokumentiem. Nosakot apsardzes komersanta atbilstības kritērijus un spēju nodrošināt konkrētu apsardzes pakalpojumu sniegšanu tika aizgūtas prasības no Ministru kabineta 2014. gada 9. decembra noteikumu Nr.757 “Apsardzes darbības licencēšanas noteikumi” tiesību normām. Attiecīgajā nodaļā nav noteikti jauni ierobežojumi izglītības kvalifikācijai komersantu darbiniekiem vai izvirzītās jaunas prasības apsardzes komersantu minimālam materiāltehniskam nodrošinājumam.
Projekta VII nodaļas tiesību normas nosaka kārtību un apmēru, kādā maksājama valsts nodeva par reģistrāciju reģistrā un ikgadējā valsts nodeva. Jāatzīmē, ka valsts nodevas apmērs par apsardzes komersanta un iekšējās drošības dienesta reģistrāciju reģistrā tiek atstāts esošajā apmērā, kāds šobrīd ir noteikts Ministru kabineta 2014. gada 9. decembra noteikumos Nr.757 “Apsardzes darbības licencēšanas noteikumi” speciālās atļaujas (licences) saņemšanai attiecīgā apsardzes pakalpojuma sniegšanai un attiecīgi Ministru kabineta 2015. gada 13. oktobra noteikumos Nr.582 “Iekšējās drošības dienesta reģistrācijas kārtība” iekšējās drošības dienesta apliecības saņemšanai. Minētais nodrošinās vienādus apstākļus apsardzes komersantiem un iekšējās drošības dienestiem, kas pašlaik ir saņēmuši licences apsardzes pakalpojuma (pakalpojumu) sniegšanai un attiecīgi – reģistrācijas apliecības un arī tiem, kas tiks reģistrēti Reģistrā no jauna un, kuri iepriekš nav saņēmuši licenci vai reģistrācijas apliecību. Pašlaik normatīvajos aktos ir noteiktas šādas valsts nodevas par speciālās atļaujas (licences) un reģistrācijas apliecības izsniegšanu: apsardzes tehnisko sistēmu ierīkošana - 1000 euro; fiziskās apsardzes pakalpojumu sniegšana- 2000 euro; inkasācijas apsardzes pakalpojumu sniegšana -
3000; tehniskās apsardzes pakalpojumu sniegšana 5000 euro; iekšējās drošības dienesta reģistrācija - 500 euro.
Projekts paredz apsardzes komersantiem un iekšējās drošības dienestiem noteikt ikgadējo valsts nodevu 10% apmērā no sākotnējās valsts nodevas par reģistrāciju reģistrā par attiecīga apsardzes pakalpojuma sniegšanu apmēra vai iekšējas drošības dienesta reģistrācijas reģistrā apmēra. Ikgadējo valsts nodevu maksās bez izņēmuma visi reģistrā reģistrētie apsardzes komersanti un iekšējās drošības dienesti reizi gadā līdz 31.decembrim. Ikgadējā valsts nodeva tiks maksāta par kalendāro gadu, līdz 31.decembrim neskatoties uz apsardzes komersanta un iekšējās drošības dienesta reģistrācijas mēnesi kalendāra gada ietvaros.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- apsardzes darbinieki
Ietekmes apraksts
Projekts attieksies uz apsardzes darbiniekiem. Saskaņā ar Valsts policijā rīcībā esošo informāciju uz 2021.gada 1.jūniju ir izsniegti 9000 apsardzes sertifikāti.
Juridiskās personas
- visi uzņēmumi
Ietekmes apraksts
Saskaņā ar Valsts policijā rīcībā esošo informāciju uz 2021.gada 1.jūniju valstī ir reģistrēti 410 licencēti apsardzes komersanti un 45 iekšējās drošības dienesti. Ir apsardzes komersanti, kuriem izsniegtas vairākas licences apsardzes pakalpojumu sniegšanai (kopā izsniegtas 464 licences).
Nozare
Citi pakalpojumi
Nozaru ietekmes apraksts
Projekts attieksies uz apsardzes komersantiem un iekšējas drošības dienestiem.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2021
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2022
2023
2024
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
151 717
0
151 717
30 220
151 717
30 220
30 220
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
151 717
0
151 717
30 220
151 717
30 220
30 220
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
139 896
0
139 896
0
139 896
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
139 896
0
139 896
0
139 896
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
11 821
0
11 821
30 220
11 821
30 220
30 220
3.1. valsts pamatbudžets
11 821
0
11 821
30 220
11 821
30 220
30 220
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
30 220
30 220
30 220
5.1. valsts pamatbudžets
0
30 220
30 220
30 220
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins:
2021.gadā un turpmāk katru gadu saskaņā ar likumu “Par valsts budžetu 2021.gadam” ieņēmumi plānoti sekojoši ;
1. kodā 9.1.3.8. “Nodeva par iekšējās drošības dienesta reģistrācijas apliecības, tās dublikāta un atkārtotas apliecības izsniegšanu” plānoti 2021.gadā un turpmāk katru gadu 1 699 euro apmērā;
2. kodā 9.2.1.9. “Pārējās nodevas par speciālu atļauju (licenču) izsniegšanu atsevišķiem komercdarbības veidiem” plānoti 2021.gadā un turpmāk katru gadu 150 018 euro apmērā.
Kopā 151 717 euro gadā.
Saskaņā ar noteikumu projektu plānoti sekojoši papildu ieņēmumi:
Plānotie papildu ieņēmumi precizēti ņemot vērā faktisko izpildi ieņēmumu kodos 9.1.3.8. un 9.2.1.9. pēdējo divu gadu laikā sekojoši:
* plānotie papildu ieņēmumi ņemot vērā faktisko izpildi pieņemti ņemot vērā sekojošo:
1. kodā 9.1.3.8. faktiskā izpilde pieņemta saskaņā ar plānu 1 699 euro, jo pēdējos divos gados sastāda vidēji 92% no plāna un attiecīgi precizētais plāns ir 3 949 euro;
2. kodā 9.2.1.9. plānotie papildu ieņēmumi precizēti, lai plānotā izpilde (ņemot vērā faktisko izpildi (vidēji gadā 76 749 euro) un plānotos papildu ieņēmumus 87 000 euro) sasniegtu vismaz 92% no plāna
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins:
Papildu finansējums nodevu administrēšanai nav nepieciešams.
2021.gadā un turpmāk katru gadu saskaņā ar likumu “Par valsts budžetu 2021.gadam” ieņēmumi plānoti sekojoši ;
1. kodā 9.1.3.8. “Nodeva par iekšējās drošības dienesta reģistrācijas apliecības, tās dublikāta un atkārtotas apliecības izsniegšanu” plānoti 2021.gadā un turpmāk katru gadu 1 699 euro apmērā;
2. kodā 9.2.1.9. “Pārējās nodevas par speciālu atļauju (licenču) izsniegšanu atsevišķiem komercdarbības veidiem” plānoti 2021.gadā un turpmāk katru gadu 150 018 euro apmērā.
Kopā 151 717 euro gadā.
Saskaņā ar noteikumu projektu plānoti sekojoši papildu ieņēmumi:
Darbības veids | Ieņēmumu kods | Skaits |
Maksa par licenci/ apliecību, euro |
Ikgadējā valsts nodeva, euro |
Plānotie ieņēmumi gadā, euro |
Iekšējās drošības dienests | 9.1.3.8. | 45 | 500 | 50 | 2 250 |
Apsardzes tehnisko sistēmu ierīkošana | 9.2.1.9 | 184 | 1000 | 100 | 18 400 |
Fiziskās apsardzes pakalpojumu sniegšana | 236 | 2000 | 200 | 47 200 | |
Inkasācijas apsardzes pakalpojumu sniegšana | 3 | 3000 | 300 | 900 | |
Tehniskās apsardzes pakalpojumu sniegšana | 41 | 5000 | 500 | 20 500 | |
Plānotie ieņēmumi gadā (kods 9.1.3.8.), euro | 2 250 | ||||
Plānotie ieņēmumi gadā (kods 9.2.1.9.), euro | 87 000 | ||||
Plānotie ieņēmumi kopā gadā, euro | 89 250 |
Plānotie papildu ieņēmumi precizēti ņemot vērā faktisko izpildi ieņēmumu kodos 9.1.3.8. un 9.2.1.9. pēdējo divu gadu laikā sekojoši:
kods | nodevas veids | 2019. gada izpilde |
2020. gada izpilde |
2021. gada plāns |
plāns | plānotie papildu ieņēmumi | plānotie papildu ieņēmumi ņemot vērā faktisko izpildi* | precizētais plāns |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 = 6+7 |
9.1.3.8. | Nodeva par iekšējās drošības dienesta reģistrācijas apliecības, tās dublikāta un atkārtotas apliecības izsniegšanu | 1 644 | 1 465 | 1 699 | 1 699 | 2 250 | 2 250 | 3 949 |
9.2.1.9. | Pārējās nodevas par speciālu atļauju (licenču) izsniegšanu atsevišķiem komercdarbības veidiem | 87 026 | 66 471 | 150 018 | 150 018 | 87 000 | 27 970 | 177 988 |
Kopā gadā: | 88 670 | 67 936 | 151 717 | 151 717 | 89 250 | 30 220 | 181 937 |
* plānotie papildu ieņēmumi ņemot vērā faktisko izpildi pieņemti ņemot vērā sekojošo:
1. kodā 9.1.3.8. faktiskā izpilde pieņemta saskaņā ar plānu 1 699 euro, jo pēdējos divos gados sastāda vidēji 92% no plāna un attiecīgi precizētais plāns ir 3 949 euro;
2. kodā 9.2.1.9. plānotie papildu ieņēmumi precizēti, lai plānotā izpilde (ņemot vērā faktisko izpildi (vidēji gadā 76 749 euro) un plānotos papildu ieņēmumus 87 000 euro) sasniegtu vismaz 92% no plāna
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins:
Izdevumu klasifikācijas kods | Izdevumu ekonomiskās klasifikācijas rādītāji | Plānotie izdevumi | ||
Izdevumi gadā, euro |
Budžeta apakšprogramma | |||
06.01.00 "Valsts policija |
02.03.00 "Vienotā sakaru un informācijas sistēmas uzturēšana un vadība" | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Nodeva par iekšējās drošības dienesta reģistrācijas apliecības, tās dublikāta un atkārtotas apliecības izsniegšanu (kods 9.1.3.8.) | ||||
1000 | Atlīdzība | 131 | 131 | 0 |
2000 | Preces un pakalpojumi | 358 | 358 | 0 |
5000 | Pamatkapitāla veidošana | 9 | 9 | 0 |
KOPĀ: | 498 | 498 | 0 | |
Pārējās nodevas par speciālu atļauju (licenču) izsniegšanu atsevišķiem komercdarbības veidiem (kods 9.2.1.9.) | ||||
Izdevumi, kas saistīti ar valsts nodevu administrēšanu (tiešie izdevumi): | ||||
1000 | Atlīdzība | 9 998 | 9 998 | 0 |
2000 | Preces un pakalpojumi | 3 598 | 3 598 | 0 |
5000 | Pamatkapitāla veidošana | 303 | 303 | 0 |
Kopā: | 13 899 | 13 899 | 0 | |
Izdevumi, kas saistīti ar valsts nodevu maksājumu nodrošināšanu un citu likumprojektā paredzēto prasību izpildi (netiešie izdevumi) | ||||
1000 | Atlīdzība | 118 910 | 118 910 | 0 |
2000 | Preces un pakalpojumi | 6 589 | 4 379 | 2 210 |
5000 | Pamatkapitāla veidošana | 0 | 0 | 0 |
Kopā: | 125 499 | 123 289 | 2 210 | |
KOPĀ: | ||||
1000 | Atlidzība | 128 908 | 128 908 | 0 |
2000 | Preces un pakalpojumi | 10 187 | 7 977 | 2 210 |
5000 | Pamatkapitala veidošana | 303 | 303 | 0 |
Kopā: | 139 398 | 137 188 | 2 210 | |
Pavisam KOPĀ | ||||
1000 | Atlidzība | 12 039 | 129 039 | 0 |
2000 | Preces un pakalpojumi | 10 545 | 8 335 | 2210 |
5000 | Pamatkapitala veidošana | 312 | 312 | 0 |
Pavisam KOPĀ: | 139 896 | 137 686 | 2 210 |
Papildu finansējums nodevu administrēšanai nav nepieciešams.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Nav.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
4.1.1. Ministru kabineta 2014. gada 9. decembra noteikumi Nr.757 “Apsardzes darbības licencēšanas noteikumi”
Pamatojums un apraksts
Ar projekta spēkā stāšanos vairs nebūs paredzēta speciālo atļauju (licenču) un reģistrācijas apliecību izsniegšana, bet gan reģistrācija reģistrā. Zaudēs spēku ar projekta spēkā stāšanos
Atbildīgā institūcija
Iekšlietu ministrija
4.1.2. Ministru kabineta 2015. gada 13. oktobra noteikumi Nr.582 “Iekšējās drošības dienesta reģistrācijas kārtība”
Pamatojums un apraksts
Ar projekta spēkā stāšanos vairs nebūs paredzēta speciālo atļauju (licenču) un reģistrācijas apliecību izsniegšana, bet gan reģistrācija reģistrā. Zaudēs spēku ar projekta spēkā stāšanos
Atbildīgā institūcija
Iekšlietu ministrija
4.1.3. Ministru kabineta 2020. gada 25. februāra noteikumos Nr. 120 “Licenču un sertifikātu reģistra noteikumi”
Pamatojums un apraksts
Ar projekta spēkā stāšanos vairs nebūs paredzēta speciālo atļauju (licenču) un reģistrācijas apliecību izsniegšana, bet gan reģistrācija reģistrā. Tiks svītroti tiesību normas, kas ir saistīti ar apsardzes darbību
Atbildīgā institūcija
Iekšlietu ministrija
4.1.4. Ministru kabineta 2005. gada 27. decembra noteikumos Nr.1032 “Noteikumi par budžetu ieņēmumu klasifikāciju”
Pamatojums un apraksts
Ar projekta spēkā stāšanos vairs nebūs paredzēta speciālo atļauju (licenču) un reģistrācijas apliecību izsniegšana, bet gan reģistrācija reģistrā. Ir nepieciešams arī veikt grozījumus tiesiskajā regulējumā par budžetu ieņēmumu klasifikāciju.
Atbildīgā institūcija
Iekšlietu ministrija
4.2. Cita informācija
Nav
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
NēNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi