22-TA-1561: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Numerācijas pārvaldīšanas kārtība, izveidojot un uzturot numerācijas datubāzi" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Numerācijas pārvaldīšanas kārtība, izveidojot un uzturot numerācijas datubāzi” izstrādāts, pamatojoties uz Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 9.panta piekto daļu un Elektronisko sakaru likuma 66.panta otro daļu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Ar 2022.gada 29.jūliju spēkā stājas jauns Elektronisko sakaru likums. Pamatojoties uz Elektronisko sakaru likuma 66.panta otrajā daļā noteikto, tika izstrādāts noteikumu projekts.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
2022.gada 29.jūlijā stājas spēkā jauns Elektronisko sakaru likums un zaudēja spēku Elektronisko sakaru likums, kas bija spēkā no 2004.gada 1.decembra, uz kura 7.panta 1.punkta, 19.panta pirmās daļas 14.punkta un 55.panta otrās daļas pamata bija izdoti Ministru kabineta 2014.gada 21.janvāra noteikumi Nr.45 "Numerācijas pārvaldīšanas kārtība, izveidojot un uzturot numerācijas datubāzi" (turpmāk - Noteikumi Nr.45.).
Saskaņā ar Elektronisko sakaru likuma pārejas noteikumu 2.9.apakšpunktu minētie noteikumi piemērojami ne ilgāk kā līdz 2022.gada 30.septembrim. Pamatojoties uz Elektronisko sakaru likuma 66.panta otro daļu Ministru kabinetam jānosaka kārtība, kādā valsts akciju sabiedrība "Elektroniskie sakari" pārvalda numerāciju, izveidojot un uzturot numerācijas datubāzi.
Ievērojot minēto, ir izstrādāts Ministru kabineta noteikumu projekts "Numerācijas pārvaldīšanas kārtība, izveidojot un uzturot numerācijas datubāzi”.
Saskaņā ar Elektronisko sakaru likuma pārejas noteikumu 2.9.apakšpunktu minētie noteikumi piemērojami ne ilgāk kā līdz 2022.gada 30.septembrim. Pamatojoties uz Elektronisko sakaru likuma 66.panta otro daļu Ministru kabinetam jānosaka kārtība, kādā valsts akciju sabiedrība "Elektroniskie sakari" pārvalda numerāciju, izveidojot un uzturot numerācijas datubāzi.
Ievērojot minēto, ir izstrādāts Ministru kabineta noteikumu projekts "Numerācijas pārvaldīšanas kārtība, izveidojot un uzturot numerācijas datubāzi”.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Līdz šim numerācijas pārvaldīšanas kārtību, izveidojot un uzturot numerācijas datubāzi, noteica Noteikumi Nr.45.
Atbilstoši Elektronisko sakaru likuma jaunajām deleģējumam tiek izdots Ministru kabineta noteikumu projekts “Numerācijas pārvaldīšanas kārtība, izveidojot un uzturot numerācijas datubāzi”.
Atbilstoši Elektronisko sakaru likuma jaunajām deleģējumam tiek izdots Ministru kabineta noteikumu projekts “Numerācijas pārvaldīšanas kārtība, izveidojot un uzturot numerācijas datubāzi”.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projektā pamatā tiek saglabāta spēkā esošā Noteikumu Nr.45 redakcija ar jauno normu papildinājumiem, kuras tika iekļautas Ministru kabineta 2021.gada 12.oktobra noteikumos Nr.685 "Grozījumi Ministru kabineta 2014.gada 21. janvāra noteikumos Nr.45 "Numerācijas pārvaldīšanas kārtība, izveidojot un uzturot numerācijas datubāzi"", jau pēc noteikumu projekta izsludināšanas Valsts sekretāru sanāksmē 2021.gada 19.augustā.
Atbilstoši Elektronisko sakaru likuma 66.panta ceturtajai daļai, noteikumu projektā noteikts, ka valsts akciju sabiedrība "Elektroniskie sakari" nodrošina publiski pieejamu informāciju par numerācijas izmantošanu un komersantiem lietošanā piešķirtajiem numerācijas diapazoniem, ievietojot šo informāciju valsts akciju sabiedrības "Elektroniskie sakari" tīmekļa vietnē www.vases.lv.
Valsts akciju sabiedrība "Elektroniskie sakari" tīmekļa vietnē www.vases.lv ievieto šādu publiski pieejamu informāciju:
- informāciju par katrā numerācijas veidā brīvajiem, pieteiktajiem, piešķirtajiem, tālāknodotajiem, anulētajiem un nepiešķiramajiem numerācijas resursiem;
- informāciju par komersantiem, kuriem numerācijas lietošanas tiesības piešķirtas vai saņemtas tālāknodošanas ceļā.
Atbilstoši Elektronisko sakaru likuma 66.panta ceturtajai daļai, noteikumu projektā noteikts, ka valsts akciju sabiedrība "Elektroniskie sakari" nodrošina publiski pieejamu informāciju par numerācijas izmantošanu un komersantiem lietošanā piešķirtajiem numerācijas diapazoniem, ievietojot šo informāciju valsts akciju sabiedrības "Elektroniskie sakari" tīmekļa vietnē www.vases.lv.
Valsts akciju sabiedrība "Elektroniskie sakari" tīmekļa vietnē www.vases.lv ievieto šādu publiski pieejamu informāciju:
- informāciju par katrā numerācijas veidā brīvajiem, pieteiktajiem, piešķirtajiem, tālāknodotajiem, anulētajiem un nepiešķiramajiem numerācijas resursiem;
- informāciju par komersantiem, kuriem numerācijas lietošanas tiesības piešķirtas vai saņemtas tālāknodošanas ceļā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
117 237
0
117 237
0
117 237
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
117 237
0
117 237
0
117 237
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
117 237
0
117 237
0
117 237
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
117 237
0
117 237
0
117 237
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Numerācijas datubāze ir valsts informācijas sistēma numerācijas pārvaldības īstenošanai un tai ir būtiska loma nodevas administrēšanas informācijas kvalitatīvā nodrošināšanā. Numerācijas datubāzes uzturēšanai no valsts budžeta tiek novirzīti 117 237 euro gadā. Ieņēmumi tiek gūti no ikgadējās valsts nodevas par numerācijas lietošanas tiesībām.
Kārtību, kādā aprēķina ikgadējo valsts nodevu par numerācijas lietošanas tiesībām, nodevas maksāšanas kārtību un nodevas piemērošanas atvieglojumus nosaka Ministru kabineta 2020. gada 17. decembra noteikumi Nr.828 “Noteikumi par numerācijas lietošanas tiesību ikgadējo valsts nodevu” (turpmāk - noteikumi Nr.828). Nodevu maksā elektronisko sakaru komersants, kuram ir piešķirtas numerācijas lietošanas tiesības. Šobrīd notiek Ministru kabineta noteikumu projekta "Noteikumi par numerācijas lietošanas tiesību ikgadējo valsts nodevu" (22-TA-1392) izstrāde, kas aizstās noteikumus Nr.828.
Detalizēti aprēķini:
Kārtību, kādā aprēķina ikgadējo valsts nodevu par numerācijas lietošanas tiesībām, nodevas maksāšanas kārtību un nodevas piemērošanas atvieglojumus nosaka Ministru kabineta 2020. gada 17. decembra noteikumi Nr.828 “Noteikumi par numerācijas lietošanas tiesību ikgadējo valsts nodevu” (turpmāk - noteikumi Nr.828). Nodevu maksā elektronisko sakaru komersants, kuram ir piešķirtas numerācijas lietošanas tiesības. Šobrīd notiek Ministru kabineta noteikumu projekta "Noteikumi par numerācijas lietošanas tiesību ikgadējo valsts nodevu" (22-TA-1392) izstrāde, kas aizstās noteikumus Nr.828.
Detalizēti aprēķini:
Izdevumu pozīcija | Finansējums kopā, gadā |
Izdevumi kopā, euro | 117 237 |
1. Personāla izmaksas, euro | 58 657 |
1.1. Atalgojums, euro | 40 325 |
1.2. Darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, sociāla rakstura pabalsti, kompensācijas un uzņēmējdarbības riska valsts nodeva, euro | 17 804 |
1.3. Darbinieku apdrošināšanas izdevumi, euro | 528 |
2. Numerācijas datu bāzes tehniskās uzturēšanas un pilnveidošanas izdevumi | 47 086 |
2.1. Tehniskā uzturēšana, t.sk. e-vide, nodevas modulis, kā arī datu bāzes uzlabojumu ieviešana, euro | 44 000 |
2.2. Informācijas sistēmu drošības pārvaldnieka pakalpojumi, euro | 3 086 |
3. Preces un pakalpojumi, euro | 9 150 |
4. Pamatkapitāla veidošana (nolietojuma izdevumu atzīšana), euro | 2 344 |
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Noteikumu projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Numerācijas datu bāzes uzturēšana tiek nodrošināta Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas budžeta programmai 30.00.00 “Attīstības nacionālie atbalsta instrumenti” pieejamā finansējuma ietvaros.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Satiksmes ministrijaNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://www.sam.gov.lv/lv/izstrade-esosie-attistibas-planosanas-dokumenti-un-tiesibu-akti
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Priekšlikumi un iebildumi netika saņemti.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi