Anotācija (ex-ante)

22-TA-3136: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Gaisa kuģu lidojumu procedūras izstrādes, validēšanas, apstiprināšanas un uzturēšanas kārtība" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Projekts paredz nodrošināt nacionālā normatīvā regulējuma atbilstību Eiropas Savienības tiesiskajam regulējumam par gaisa kuģu lidojumu procedūras izstrādi, validēšanu, apstiprināšanu un uzturēšanu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekts sagatavots, lai nodrošinātu Komisijas 2017.gada 1.marta Īstenošanas regulas (ES) 2017/373, ar ko nosaka kopīgas prasības gaisa satiksmes pārvaldības/aeronavigācijas pakalpojumu sniedzējiem un citu gaisa satiksmes pārvaldības tīkla funkciju nodrošinātājiem un to uzraudzībai, ar ko atceļ Regulu (EK) Nr. 482/2008, Īstenošanas regulas (ES) Nr.1034/2011, (ES) Nr.1035/2011 un (ES) 2016/1377 un groza Regulu (ES) Nr.677/2011, prasību piemērošanu, nosakot kārtību, kādā izstrādā, validē, apstiprina un uztur gaisa kuģu lidojumu procedūru LR gaisa telpā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Šobrīd gaisa kuģu lidojumu procedūras izstrādāšanas, validēšanas, apstiprināšanas un uzturēšanas kārtību regulē Ministru kabineta 2013.gada 15.oktobra noteikumi Nr.1112 “Gaisa kuģu lidojumu procedūras izstrādes, validēšanas, apstiprināšanas un uzturēšanas kārtība” (turpmāk – noteikumi Nr.1112). Gaisa kuģu lidojumu procedūra (turpmāk - lidojumu procedūra) ir aprakstīta shēma, kādā gaisa kuģis veic pacelšanos un nolaišanos konkrētā lidlaukā. Starptautiskā Civilās Aviācijas Organizācija (turpmāk – ICAO) ir pieņēmusi vairākus dokumentus attiecībā uz lidojumu procedūras izstrādāšanu un validēšanas kārtību, kas jāievēro attiecīgi katrai ICAO dalībvalstij. Minētajos ICAO dokumentos ir aprakstīts, kādi ir lidojumu procedūras posmi no lidojumu procedūras ierosināšanas brīža līdz tās publicēšanai katras valsts aeronavigācijas informācijas produktos un lidojumu procedūras uzturēšanas spēkā esamības laikā, kā arī noteikti lidojumu procedūras izstrādāšanas un validēšanas kritēriji. Katrai ICAO dalībvalstij ir jānosaka, kas tās valstī īsteno katru lidojumu procedūras posmu un kādā kārtībā. Noteikumos Nr.1112 ir pārņemts ICAO dokumentā „Kvalitātes nodrošināšanas rokasgrāmata instrumentālā lidojumu procedūru izstrādē” (Doc 9906) noteiktais lidojumu procedūras izstrādes process.
Noteikumi Nr.1112 ir pieņemti uz likuma “Par aviāciju” 2.panta otrajā daļā noteiktā pilnvarojuma pamata Ministru kabinetam izdot noteikumus, ja tas nepieciešams Starptautiskās civilās aviācijas organizācijas (ICAO) noteikto tehnisko prasību izpildei.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Komisija 2020.gada 14.februārī ir pieņēmusi Īstenošanas Regulu Nr.2020/469, ar ko attiecībā uz prasībām par gaisa satiksmes pārvaldības/ aeronavigācijas pakalpojumiem, gaisa telpas struktūru plānojumu un datu kvalitāti, skrejceļu drošumu groza Regulu (ES) Nr.923/2012, Regulu (ES) Nr.139/2014 un Regulu (ES) 2017/373 un ar ko atceļ Regulu (ES) Nr.73/2010 (turpmāk - Regula Nr.2020/469), saskaņā ar kuras  5.pantu ar 2022.gada 27.janvāri Eiropas Savienībā visām dalībvalstīm tiek piemērotas kopīgas prasības, kādā izstrādā, validē, apstiprina un uztur gaisa kuģu lidojumu procedūras, kā rezultātā ir nepieciešams veikt grozījumus nacionālā tiesību aktā, kas nosaka kārtību, kādā izstrādā, validē, apstiprina un uztur gaisa kuģu lidojumu procedūru Latvijas Republikas gaisa telpā.
Ar regulas Nr. 2020/469 3.pantu ir atcelta noteikumos Nr.1112 minētā Komisijas 2010.gada 26.janvāra Regula (ES) Nr.73/2010, ar ko nosaka prasības attiecībā uz aeronavigācijas datu un aeronavigācijas informācijas kvalitāti vienotajā Eiropas gaisa telpā.
Satiksmes ministrija izstrādāja Ministru kabineta noteikumu projektu “Grozījumi 2013.gada 15.oktobra Ministru kabineta noteikumos Nr.1112 “Gaisa kuģu lidojumu procedūras izstrādes, validēšanas, apstiprināšanas un uzturēšanas kārtība”” (21-TA-875). Tieslietu ministrija 2022.gada 25.janvāra atzinumā izteica iebildumu par minētā projekta izdošanas tiesisko pamatojumu, norādot, ka likuma “Par aviāciju” 2. panta otrā daļā noteiktais pilnvarojums Ministru kabinetam izdot noteikumus, ja tas nepieciešams Starptautiskās civilās aviācijas organizācijas (ICAO) noteikto tehnisko prasību izpildei, tieši neparedz noteiktu Eiropas tiesību aktu piemērošanas prasību noteikšanu.
Satiksmes ministrija izstrādāja likumprojektu “Grozījumi likumā “Par aviāciju””, kas paredz papildināt likumu “Par aviāciju” ar pilnvarojumu Ministru kabinetam noteikt kārtību, kādā veic gaisa kuģu lidojumu procedūras izstrādi, validēšanu, apstiprināšanu un uzturēšanu, kas izsludināts 2022.gada 20.oktobrī (21-TA-578, Nr.1579/Lp13).
Risinājuma apraksts
Projekts nepieciešams Komisijas 2017.gada 1.marta regulas Nr.2017/373,  ar ko nosaka kopīgas prasības gaisa satiksmes pārvaldības/aeronavigācijas pakalpojumu sniedzējiem un citu gaisa satiksmes pārvaldības tīklu funkciju nodrošinātājiem un ar to uzraudzībai, ar ko atceļ Regulu (EK) Nr.482/2008, Īstenošanas regulas (ES) Nr.1034/2011, (ES) Nr.1035/2011 un (ES) 2016/1377 un groza Regulu (ES) Nr.677/2011 (turpmāk - Regula Nr.2017/373) īstenošanai, kā arī aptver vairākus nacionālās kompetences jautājumus saistībā ar lidojumu procedūru izstrādes kārtību.
Projektā tiek saglabāta ar noteikumiem Nr.1112 pārņemtā ICAO dokumentā „Kvalitātes nodrošināšanas rokasgrāmata instrumentālā lidojumu procedūru izstrādē” (Doc 9906) noteiktā lidojumu procedūras izstrādes kārtība, kas sastāv no 17 posmiem: 1) lidojumu procedūras ierosināšana; 2) visu datu savākšana un validēšana; 3) konceptuālā lidojumu projekta izstrādāšana; 4) konceptuālā lidojumu projekta apspriede ar ieinteresētajām pusēm; 5) kritēriju piemērošana; 6) dokumentēšana un glabāšana; 7) drošības pasākumi; 8) pamata validācija un kritēriju verifikācija; 9) lidojumu validācija un datu verifikācija; 10) apspriede ar ieinteresētajām pusēm par lidojumu procedūras validācijas rezultātiem; 11) lidojumu procedūras apstiprināšana; 12) lidojumu procedūras publikācijas sagatavošana; 13) lidojumu procedūras publikācijai sagatavoto dokumentu verificēšana; 14) lidojumu procedūras publicēšana; 15) atgriezeniskās saites iegūšana no ieinteresētajām pusēm; 16) pastāvīga uzturēšana; 17) periodiska pārskatīšana.
Visi minētie lidojumu procedūras posmi ir cieši saistīti un nav pieļaujama situācija, ka kāds lidojumu procedūras posms tiktu izlaists, tādējādi projektā tiek saglabāta noteikumos Nr.1112 noteiktā lidojumu procedūras izstrādes kārtība.
Būtiskākie grozījumi noteikumos Nr.1112 ir šādi:
1) ņemot vērā, ka ES dalībvalstīs ar regulu Nr.2017/373 vienotas prasības dalībvalstīm kārtībai, kādā jāizstrādā lidojumu procedūrām, ievērojot ICAO dokumentu, kas attiecas uz lidojumu procedūru izstrādi, tiek noteiktas pirmo reizi, bet Latvijas Republikā ar noteikumiem Nr.1112 šī kārtība, ievērojot ICAO dokumentos noteikto, bija noteikta jau kopš 2013.gada, ir izveidojusies situācija, ka līdz ar regulas Nr.2017/373 spēkā stāšanos, noteikumi Nr.1112 dublē vairākas regulas Nr.2017/373 prasības, tādēļ šī projekta mērķis ir izslēgt tās prasības, kuras no 2022.gada 27.janvāra nosaka regula Nr.2017/373, lai novērstu prasību dublēšanos (no noteikumiem Nr.1112 svītrots 2.3.apakšpunkts, 5., 6., 7., 18., 22., 29., 32.punkts), kā arī tiek precizētas noteikumos lietotās atsauces uz regulu Nr.2017/373 (precizēts noteikumu Nr.1112 3. (projekta 3.punkts), 4. (projekta 4.punkts), 8. (projekta 5.punkts), 23. (projekta 20.punkts), 34.1.apakšpunkts (projekta 27.1.apakšpunkts), 35. (projekta 28.punkts), 39. (projekta 32.punkts), 40. (projekta 33.punkts), 41.2.apakšpunkts (projekta 34.2.apakšpunkts), 43.2.apakšpunkts (projekta 36.2.apakšpunkts), 45. (projekta 38.punkts), 46. (projekta 40.punkts) un 48.2.apakšpunkts (projekta 43.2.apakšpunkts));
2) ņemot vērā regulas Nr.2017/373 XI pielikuma FPD.OR.105.punkta d) punkta prasības, projektā tiek precizētas personas, kurām piemērojamas nacionālā normatīvā akta prasības, nosakot, ka Latvijas gaisa satiksmes pienākums ir noskaidro personas, kuras var ietekmēt ierosinātās lidojumu procedūras izstrāde un kuras nav iekļautas ekspertu grupas sastāvā, lai ar šīm personām (piemēram, pašvaldības, kuru gaisa telpu varētu šķērsot ierosinātā lidojumu procedūra) tiktu nodrošināta konsultāciju veikšana par izstrādājamās lidojumu procedūras ietekmi, kā arī tiek precizēts, ka lidojumu procedūras izstrādi lidlauka ekspluatants var ierosināt tikai attiecībā uz savu lidlauku (tiesiskais regulējums tiek papildināts ar jaunu punktu (projekta 10.punkts));
3) projektā tiek precizēts spēkā esošās terminoloģijas pielietojums, piemēram, aizstājot vārdus “informatīvais dokuments “Aeronavigācijas informācijas publikācija” (AIP)” ar vārdiem “aeronavigācijas informācijas produkti”, atbilstoši regulas Nr.2017/373 I pielikuma 117.punktā dotajam termina “aeronavigācijas informācijas produkts” skaidrojumam, lai nodrošinātu, ka aeronavigācijas informāciju par izstrādātajām lidojumu procedūrām būtu iespējams izplatīt izmantojot dažādus aeronavigācijas informācijas produktus – ne tikai AIP, bet arī, piemēram, lidojumu procedūru datu kopas (precizēts noteikumu Nr.1112 10. (projekta 7.punkts), 11. (projekta 8.punkts),17. (projekta 16.punkts), 19.3.apakšpunkts (projekta 17.3.apakšpunkts), 33. (projekta 26.punkts) un 46. (projekta 40.punkts) punkts);
4) nacionālā līmenī noteikts nosacījums, saskaņā ar kuru lidostai apstiprinātās lidojumu procedūras var zaudēt spēku, t.i., gadījumā, ja lidostai saskaņā ar regulas Nr.139/2014 prasībām izsniegta sertifikāta darbība tiek anulēta (tiesiskais regulējums tiek papildināts ar jaunu punktu (projekta 41.punkts));
5) projekts, saskaņā ar regulas Nr.2017/373 XI pielikuma FPD.OR.100. punkta prasībām, turpmāk paredz, ka gadījumos, kad tiek konstatēts, ka lidojumu procedūras izstrāde paredz minimālas izmaiņas lidojuma procedūrā, lidojuma procedūru izstrādes pakalpojumu sniedzējam turpmāk ir iespēja veikt šādas lidojuma procedūras izstrādi bez turpmāka saskaņojuma ar Civilās aviācijas aģentūru (tiesiskais regulējums tiek papildināts ar jaunu punktu (projekta 18.punkts) un precizēts noteikumu Nr.1112 pielikums);
6) saskaņā ar regulas Nr. 2020/373 XI pielikuma FPD.OR.120.punkta prasībām, projektā tiek noteikts, ka lidojumu procedūru izstrādātājs lidojumu procedūru izstrādei drīkst izmantot tikai tos datus, kas iegūti no personām, ar kurām tas ir noslēdzis formālo vienošanos par savstarpējās sadarbības kartību (precizēts noteikumu Nr.1112 20.punkts (projekta 19.punkts));
7) projekts paredz, ka ierosināt jaunas lidojumu procedūras izveidi vai veikt izmaiņas aeronavigācijas informācijas produktos jau publicētā lidojumu procedūrā var lidlauka ekspluatants attiecībā par savu lidlauku, izslēdzot iepriekš noteikto prasību, ka veikt minētās darbības var tikai sertificēta lidlauka ekspluatanti, tādējādi paredzot iespēju vēl nesertificētam lidlauka ekspluatantam ierosināt jaunas lidojumu procedūras izveidi, jo, piemēram, lai iegūtu lidlauka ekspluatanta sertifikātu viens no nepieciešamajiem dokumentiem ir lidojumu procedūras (precizēts noteikumu Nr.1112 11.3.apakšpunkts (projekta 8.3.apakšpunkts));
8) projekts paredz, ka ekspertu grupai papildus jau noteikumu Nr.1112 14.punktā (projekta 12.punkts) noteiktajam, turpmāk būs jāizvērtē lidojumu procedūras iesniegumā sniegtā priekšlikuma atbilstību  lidlauka attīstības plāniem un vides aizsardzības prasībām, lai pārliecinātos par priekšlikuma atbilstību  lidlauka attīstības plāniem un vides aizsardzības prasībām (precizēts noteikumu Nr.1112 14.6.apakšpunkts (projekta 12.6.apakšpunkts) un  tiesiskais regulējums tiek papildināts ar jaunu punktu (projekta 12.7.apakšpunkts));
9) projekts paredz, ka gadījumā, ja ekspertu grupas vairākums neatbalsta lidojumu procedūras iesniegumā sniegto priekšlikumu, tā pieņem lēmumu uzdot iesnieguma iesniedzējam pārstrādāt iesniegto priekšlikumu vai neuzsākt lidojumu procedūras izstrādi, tādējādi paredzot ekspertu grupas rīcību, ja ir iesniegts nekvalitatīvi sagatavots priekšlikums (tiesiskais regulējums tiek papildināts ar jaunu punktu (projekta 13.punkts));
10) projekts nosaka gadījumus, kādos Civilās aviācijas aģentūra pieņem lēmumu atteikt lidojumu procedūras iesniegumā sniegtā priekšlikuma apstiprināšanu (precizēts noteikumu Nr.1112 19.punkts (projekta 17.punkts));
11) projekts paredz, ka turpmāk ekspertu grupa atbalstīts konceptuāls lidojumu procedūras projekts vairs nebūs jāapstiprina Civilās aviācijas aģentūrai, jo atbilstoši precizētajam noteikumu Nr.1112 19.punktam (projekta 17.punkts) Civilās aviācijas aģentūra apstiprina lidojumu procedūras iesniegumā sniegto priekšlikumu, tādējādi uzraudzība iestāde netiek iesaistīta lidojumu procedūras izstrādes pakalpojumu sniedzēja funkciju izpildē (precizēts noteikumu Nr.1112 26.punkts (projekta 23.punkts) un no noteikumiem Nr.1112 svītrots 27. un 28.punts);
12) atbilstoši Eiropas aviācijas drošības aģentūras dokumentā “Attiecīgie līdzekļi atbilstības panākšanai un vadlīnijas. Regulas Nr.2017/373 ATM/ANS.OR. daļa” AMC1 ATM/ANS.OR.B.030 (b).punktā noteiktajam un VAS “Latvijas gaisa satiksme” izteiktajam lūgumam Latvijas gaisa satiksme visus datus, kas izmantoti lidojumu procedūras izstrādē, un dokumentus, kas atspoguļo pilnu lidojumu procedūras izstrādes gaitu turpmāk glabās arhīvā ne mazāk kā trīs gadus pēc tam, kad lidojumu procedūra zaudējusi spēku, līdzšinējo piecu gadu vietā (precizēts noteikumu Nr.1112 34.2.apakšpunkts (projekta 27.2.apakšpunkts));
13) projekts paredz, ka Latvijas gaisa satiksme izstrādā lidojumu procedūras validāciju, kas sastāv no pamata validācijas un lidojumu validācijas. Minēto lidojumu procedūras validāciju Latvijas gaisa satiksme izstrādā saskaņā ar Starptautiskās civilās aviācijas organizācijas (ICAO) dokumenta "Kvalitātes nodrošināšanas rokasgrāmata instrumentālā lidojumu procedūru izstrādē" (Doc 9906) prasībām (projekta 29.2.apakšpunkts);
14) no noteikumiem Nr.1112 svītrots 45.4.apakšpunkts, jo minētā norma praksē nav piemērota un nav iedomājama situācija, ka Latvijas gaisa satiksme iesniedz Civilās aviācijas aģentūrā lidojumu procedūru, kas nav savietojama ar esošo gaisa telpas pārvaldības funkcionālo sistēmu un neatbilst lidojumu drošuma prasībām;
15) tiek noteiktas personas, kurām Civilās aviācijas aģentūra nosūta lēmumu par lidojumu procedūras apstiprināšanu (tiesiskais regulējums tiek papildināts ar jaunu punktu (projekta 39.punkts));
16) veikti redakcionāli precizējumi (precizēts noteikumu Nr.1112 9. punkts (projekta 6.punkts)).
Uz projekta normām, kurās Civilās aviācijas aģentūra pieņem lēmumu (projekta 16., 17. un 38.punkts) ir attiecināma likuma "Par aviāciju" 6.panta piektajā daļā noteiktā administratīvo aktu  pārsūdzēšanas kārtība un Civilās aviācijas aģentūras administratīvie akti ir pārsūdzami tiesā bez apstrīdēšanas augstākā iestādē. Projektā minētie ekspertu grupas un valsts akciju sabiedrības "Latvijas gaisa satiksme" lēmumi nav uzskatāmi par administratīviem aktiem Administratīvā procesa likuma izpratnē. Minētie lēmumi tiek pieņemti lidojumu procedūras izstrādes gaitā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
-

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • Nozares komersanti
Ietekmes apraksts
Projekts attiecas uz:
1) atbilstoši regulas Nr.2017/373 sertificētiem lidojuma procedūru izstrādes pakalpojumu sniedzējiem;
2) lidlauka ekspluatantiem;
3) Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem, ja lidojumu procedūra saistīta ar militāro lidlauku vai militārās aviācijas gaisa kuģu lidojumiem;
4) aviosabiedrībām.
Sabiedrības grupām noteikumu projekta tiesiskais regulējums nemaina to tiesības un pienākumus. Noteikumu projekts sabiedrības grupām padara saprotamākas regulas Nr.2017/373 noteiktās prasības.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32017R0373
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2017. gada 1. marta Īstenošanas regula (ES) Nr. 2017/373, ar ko nosaka kopīgas prasības gaisa satiksmes pārvaldības/aeronavigācijas pakalpojumu sniedzējiem un citu gaisa satiksmes pārvaldības tīkla funkciju nodrošinātājiem un to uzraudzībai, ar ko atceļ Regulu (EK) Nr. 482/2008, Īstenošanas regulas (ES) Nr. 1034/2011, (ES) Nr. 1035/2011 un (ES) 2016/1377 un groza Regulu (ES) Nr. 677/2011 (publicēta Eiropas Savienības Oficiālajā vēstnesī OV L 62, 08.03.2017).
Apraksts
Publicēta Eiropas Savienības Oficiālajā vēstnesī OV L 62, 08.03.2017

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?
Starptautiskā dokumenta nosaukums
Starptautiskās civilās aviācijas organizācijas (ICAO) dokuments „Kvalitātes nodrošināšanas rokasgrāmata instrumentālā lidojumu procedūru izstrādē” (Doc 9906)
Apraksts
Dokuments nosaka visus lidojumu procedūras procesa etapus, pēc kuriem attiecīgi jāvadās visā lidojumu procedūras izstrādes procesā, kā arī lidojumu procedūras validācijas kritērijus.
Starptautiskā dokumenta nosaukums
Starptautiskās civilās aviācijas organizācijas (ICAO) dokuments „Gaisa kuģu lidojumu procedūras” (Doc 8168)
Apraksts
Dokuments nosaka pamata kritērijus, kas jāievēro lidojumu procedūras izstrādes procesā.
Starptautiskā dokumenta nosaukums
1944.gada 7.decembra Konvencijas par starptautisko civilo aviāciju 4.pielikums „Aeronavigācijas kartes”
Apraksts
Dokuments nosaka prasības, kas jāpiemēro lidojumu procedūras izstrādē, aviācijas kartes sagatavošanā un verificēšanas procesa, izmantojot drošuma novērtējuma rezultātus.

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2017. gada 1. marta Īstenošanas regula (ES) Nr. 2017/373, ar ko nosaka kopīgas prasības gaisa satiksmes pārvaldības/aeronavigācijas pakalpojumu sniedzējiem un citu gaisa satiksmes pārvaldības tīkla funkciju nodrošinātājiem un to uzraudzībai, ar ko atceļ Regulu (EK) Nr. 482/2008, Īstenošanas regulas (ES) Nr. 1034/2011, (ES) Nr. 1035/2011 un (ES) 2016/1377 un groza Regulu (ES) Nr. 677/2011 (publicēta Eiropas Savienības Oficiālajā vēstnesī OV L 62, 08.03.2017).
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas Nr.2017/373 3.panta 9.punkts
Projekta 1.punkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Regulas Nr.2017/373 3.panta 9.punkts; 6.panta a) un k) punkts
Projekta 3., 8.punkts;
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Regulas Nr.2017/373 5.panta 4.punkts
Projekta 4.punkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Regulas Nr.2017/373 6.panta a) un k) punkts
Projekta 5.punkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Regulas Nr.2017/373 XI pielikuma FPD.OR.105. punkta d) punkts
Projekta 6., 10.punkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Regulas Nr.2017/373 I pielikuma 117.punkts;  
3.panta 9.punkts
Projekta 8.punkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Regulas Nr.2017/373 3.panta 8.punkts
Projekta 12.punkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Regulas Nr.2017/373 XI pielikuma FPD.OR.105. punkta d) punkts
Projekta 13.punkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Regulas Nr.2017/373 XI pielikuma FPD.OR.100. punkta a) punkts
Projekta 17., 18. 38., 39.punkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Regulas Nr.2017/373 XI pielikuma FPD.OR.120. punkta a) punkts
Projekta 19.punkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Regulas Nr.2017/373 XI pielikuma
FPD.TR.100. punkts
Projekta 20., 23., 32., 33., 34.2., 36.2.punkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Regulas Nr.2017/373 XI pielikuma
FPD.OR.110. punkts
Projekta 27.punkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Regulas Nr. 2017/373 IV pielikuma ATS.OR.205.punkts
Projekta 28.punkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Regulas Nr. 2017/373 VI pielikuma AIS.TR.370. a) punkts
Projekta 40.punkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Regulas Nr.2017/373 XI pielikuma
FPD.OR.100. punkta a) punkts
Projekta 41.punkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Regulas Nr. 2017/373 XI pielikuma FPD.OR.120. punkts
Projekta 43.2.punkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
-

5.5. 2. tabula. Ar tiesību akta projektu izpildītās vai uzņemtās saistības, kas izriet no starptautiskajiem tiesību aktiem vai starptautiskas institūcijas vai organizācijas dokumentiem. Pasākumi šo saistību izpildei

Attiecīgā starptautiskā tiesību akta vai starptautiskas institūcijas vai organizācijas dokumenta (turpmāk – starptautiskais dokuments) datums, numurs un nosaukums
Starptautiskās civilās aviācijas organizācijas (ICAO) dokuments „Kvalitātes nodrošināšanas rokasgrāmata instrumentālā lidojumu procedūru izstrādē” (Doc 9906)
Starptautiskās saistības pasākums/uzdevums
Projekta vienība, ar ko izpilda A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
A
B
C
Starptautiskās civilās aviācijas organizācijas (ICAO) dokuments „Kvalitātes nodrošināšanas rokasgrāmata instrumentālā lidojumu procedūru izstrādē” (Doc 9906)
Projekta 2.1., 29.2.punkts
Pārņemtas pilnībā
Vai starptautiskajā dokumentā paredzētās saistības nav pretrunā ar jau esošajām Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Nav
Cita informācija
Starptautiskās civilās aviācijas organizācijas (ICAO) dokuments ir pieejams Starptautiskās civilās aviācijas organizācijas (ICAO) oficiālajā mājas lapā:
„Kvalitātes nodrošināšanas rokasgrāmata instrumentālā lidojumu procedūru izstrādē” (Doc 9906) (https://portal.icao.int/icao-net/Pages/Doc9906.aspx)
Starptautiskās civilās aviācijas organizācijas (ICAO) dokumenti tiks publicēti Civilās aviācijas aģentūras tīmekļvietnē (www.caa.gov.lv). 
Attiecīgā starptautiskā tiesību akta vai starptautiskas institūcijas vai organizācijas dokumenta (turpmāk – starptautiskais dokuments) datums, numurs un nosaukums
Starptautiskās civilās aviācijas organizācijas (ICAO) dokuments „Gaisa kuģu lidojumu procedūras” (Doc 8168)
Starptautiskās saistības pasākums/uzdevums
Projekta vienība, ar ko izpilda A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
A
B
C
Starptautiskās civilās aviācijas organizācijas (ICAO) dokuments „Gaisa kuģu lidojumu procedūras” (Doc 8168)
Projekta 2.2.punkts
Pārņemtas pilnībā
Vai starptautiskajā dokumentā paredzētās saistības nav pretrunā ar jau esošajām Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Nav
Cita informācija
Starptautiskās civilās aviācijas organizācijas (ICAO) dokuments ir pieejams Starptautiskās civilās aviācijas organizācijas (ICAO) oficiālajā mājas lapā:
„Gaisa kuģu lidojumu procedūras” (Doc8168) (https://portal.icao.int/icao-net/Pages/Doc8168.aspx);
Starptautiskās civilās aviācijas organizācijas (ICAO) dokumenti tiks publicēti Civilās aviācijas aģentūras tīmekļvietnē (www.caa.gov.lv). 
Attiecīgā starptautiskā tiesību akta vai starptautiskas institūcijas vai organizācijas dokumenta (turpmāk – starptautiskais dokuments) datums, numurs un nosaukums
1944.gada 7.decembra Konvencijas par starptautisko civilo aviāciju 4.pielikums „Aeronavigācijas kartes”
Starptautiskās saistības pasākums/uzdevums
Projekta vienība, ar ko izpilda A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
A
B
C
1944.gada 7.decembra Konvencijas par starptautisko civilo aviāciju 4.pielikums „Aeronavigācijas kartes”
Projekta 29.1.punkts
Pārņemtas pilnībā
Vai starptautiskajā dokumentā paredzētās saistības nav pretrunā ar jau esošajām Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Nav
Cita informācija
Starptautiskās civilās aviācijas organizācijas (ICAO) dokuments ir pieejams Starptautiskās civilās aviācijas organizācijas (ICAO) oficiālajā mājas lapā:
1944.gada 7.decembra Konvencijas par starptautisko civilo aviāciju 4.pielikums „Aeronavigācijas kartes” ir pieejams: https://portal.icao.int/icao-net/Annexes/an04_cons.pdf.
Starptautiskās civilās aviācijas organizācijas (ICAO) dokumenti tiks publicēti Civilās aviācijas aģentūras tīmekļvietnē (www.caa.gov.lv). 

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Satiksmes ministrija, Valsts aģentūra "Civilās aviācijas aģentūra"
Nevalstiskās organizācijas
Cits
VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga"; VAS "Latvijas gaisa satiksme"

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Sabiedriskā apspriede
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://vktap.mk.gov.lv/public_participations/public_discussions/09e1b42c-eced-458a-8cea-682209634206

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Netika saņemti priekšlikumi vai iebildumi.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts aģentūra "Civilās aviācijas aģentūra"
  • VAS "Latvijas gaisa satiksme"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi