Anotācija (ex-ante)

24-TA-477: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Latvijā 2023. gada 7. augustā tika pieredzēts spēcīgs negaiss, kas atnesa lielgraudu krusu, vētru un stipras lietusgāzes, nodarīja postījumus vairākos Latvijas reģionos, un negaisa skartajās teritorijās bojā gāja ievērojama daļa lauksaimniecības kultūraugu sējumu un stādījumu. Lauksaimnieki ir cietuši ievērojamus zaudējumus, īpaši tie, kuriem nebija iespējas savus stādījumus apdrošināt. Tāpēc jāparedz finansiāls atbalsts 1 135 000 euro apmērā negaisos cietušo kultūraugu platībām, par kurām tika paziņots Lauku atbalsta dienestā.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekta mērķis ir piešķirt Zemkopības ministrijai valsts budžeta līdzekļus, kas nepārsniedz 1 135 000 euro, lai mazinātu radušos zaudējumus lauksaimniekiem pēc 2023. gada 7. augusta vētras postījumiem.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
2023. gada 7. augustā Latvijā tika pieredzēts spēcīgs negaiss, kas atnesa lielgraudu krusu, vētru un stipras lietusgāzes, nodarīja postījumus vairākos Latvijas reģionos, un negaisa skartajās teritorijās bojā gāja ievērojama daļa lauksaimniecības kultūraugu sējumu un stādījumu.
Atbalstu plānots izmaksāt saskaņā ar Komisijas 2022. gada 14. decembra Regulas (ES) 2022/2472, ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu, (turpmāk – regula 2022/2472), 25. pantu.

Fiksēt dabas postījumus var tikai ierobežotā laikā. Lai nekavējoties apzinātu esošo situāciju lauksaimniecības nozarē krusas un negaisa skartajos novados, Lauku atbalsta dienests (turpmāk – LAD) 2023. gada 8. augustā aicināja lauksaimniekus no 2023. gada 11. līdz 25. augustam ziņot par cietušajām platībām un konstatētajiem zaudējumiem LAD  mobilās lietotnes autorizētajā versijā (vēstuļu veids “Krusas postījumi”) vai citādi, iesūtot attēlus un cita veida papildinošu informāciju, kā arī norādot attiecīgo kultūru un tās platību hektāros. Tā tika fiksēti konkrēti dabas postījumi konkrēta reģionā atsevišķajās saimniecībās.
Informācija par iespēju ziņot par 2023. gada 7. augusta negaisā un krusā cietušajiem kultūraugu sējumiem un stādījumiem tika sniegta laikus, ievērojot atklātības un pārredzamības principus. Informācija bija pieejama LAD tīmekļvietnē, un lauksaimniekiem, kas vēlējās ziņot par krusas nodarītajiem postījumiem, ziņojuma iesniegšanai tika dots kopumā 18 dienu.
Visiem lauksaimniekiem negaisa un krusas skartajā reģionā tika dota vienlīdzīga iespēja paziņot par cietušajiem kultūraugu sējumiem un stādījumiem. Ziņojuma iesniegšana bija lauksaimnieku izvēle atkarībā no negaisa un krusas postījumu esības vai to trūkuma.

Kopumā LAD tika saņemti 337 paziņojumi par 19 046 ha cietušu lauksaimniecības kultūraugu platību, kura kopā veido 21 % no kopējās deklarētās platības valstī. No šīs platības 95 % aizņem kultūraugi (graudaugi, pākšaugi un eļļas augi), kurus varēja apdrošināt un par kuriem no valsts tiek piedāvāta iespēja saņemt kompensāciju 50 % apmērā par apdrošināšanas polises iegādi. No kopējās cietušās platības 51 % jeb 9796 ha bija apdrošināti, bet 49 % jeb 9250 ha platību nebija apdrošinātas. 10 % jeb 905,03 ha neapdrošināto platību aizņem augļi, ogulāji, dārzeņi un zālāji, bet 90 % jeb 8345,96 ha – graudaugi, tauriņzieži un eļļas augi.

Pamatojoties uz lauksaimniecības bruto seguma datiem par 2022. gadu, t.i., periodu, kurā radās izdevumi negaisā un krusā bojā gājušo sējumu ierīkošanai un stādījumu kopšanai, Latvijas Lauku konsultāciju un izglītības centrs (turpmāk – LLKC) aprēķināja ieguldījumu apmēru negaisos cietušo kultūraugu platībās, par kurām tika sniegts paziņojums LAD. Šajā aprēķinā ir iekļautas tās izmaksas, kas bijušas līdz brīdim, kad sējumi un stādījumi ir cietuši no negaisa un krusas, – par sēklu, doto mēslojumu, lietotajiem augu aizsardzības līdzekļiem un īstenotajām darbībām ar tehniku. LLKC aprēķinātais vidējais ieguldījumu apmērs negaisos cietušajiem graudaugiem veido 925 euro/ha, tauriņziežiem – 529 euro/ha, eļļas augiem – 813 euro/ha, zālājiem – 102 euro/ha, dārzeņiem – 2534 euro/ha, augļiem, ogām, ilggadīgiem stādījumiem – 2484 euro/ha, nelielas platības – 4585 euro/ha. Ņemot vērā LAD apzinātos krusas un negaisa postījumus un LLKC izdarītos aprēķinus, kopējais zaudējums lauksaimniekiem ir 7 959 294 euro apmērā.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Kā jau iepriekš minēts, fiksēt dabas postījumus var tikai ierobežotā laikā un tūlīt pēc attiecīgā notikuma. Lai atbalsts tiktu sniegts mērķtiecīgi un pēc iespējas samazinātu administratīvo slogu lauksaimniekiem (t.i., piesakoties uz atbalstu nav jāsniedz atkārtoti pierādījumi par negaisa un krusas nodarītajiem postījumiem), tiks izmantoti LAD apkopotie paziņojumi par dabas postījumiem konkrētā reģionā individuālu saimniecību līmenī. Visiem lauksaimniekiem negaisa un krusas skartajā reģionā tika dota vienlīdzīga iespēja paziņot par cietušajiem kultūraugu sējumiem un stādījumiem. Ziņojuma iesniegšana bija lauksaimnieku izvēle atkarībā no negaisa un krusas postījumu esības vai to trūkuma. Tādējādi atbalsts jāparedz tikai tiem lauksaimniekiem, kuri bija snieguši iepriekšminēto paziņojumu LAD un kuri ir uz tirgu orientēti lauksaimnieki.

Viens no riska vadības pasākumiem ir apdrošināšana. Atsevišķas kultūras (graudaugus, pākšaugus un eļļas augus) var apdrošināt, turklāt no valsts ir paredzēta iespēja saņemt kompensāciju 50 % apmērā par apdrošināšanas polises iegādi, taču 49 % jeb 9250 ha platības no kopējās cietušās platības nebija apdrošināta. No tā 10 % jeb 905 ha neapdrošināto platību aizņem augļi, ogulāji, dārzeņi un zālāji, bet 90 % jeb 8346 ha – graudaugi, tauriņzieži un eļļas augi. Tādējādi atbalsts jāparedz tikai par tām cietušām platībām, kas nebija apdrošinātas 2023. gadā.
Lai nedegradētu apdrošināšanas sistēmu, atbalsts par negaisā un krusā cietušajiem graudaugiem, tauriņziežiem un eļļas augiem tiks paredzēts tikai tiem lauksaimniekiem, kuru cietusī platība sastāda aizņem  vismaz 90 % no kopējās attiecīgās kultūras platības, kas atbilstoši normatīvajiem aktiem par tiešo maksājumu piešķiršanas kārtību lauksaimniekiem ir deklarēta ilgtspēju sekmējošā ienākumu pamatatbalsta vai maksājuma mazajiem lauksaimniekiem saņemšanai 2023. gadā (turpmāk – deklarētā platība), t.i., atbalsts paredzēts tiem, kas zaudējuši gandrīz visu attiecīgās kultūras platību, un tādējādi tiek ietekmēta attiecīgā lauksaimnieka dzīvotspēja. Šāds nosacījums netiek paredzēts par augļiem, ogulājiem, ilggadīgiem stādījumiem un dārzeņiem.
Attiecībā uz zālāju platību lauksaimnieku organizāciju pārstāvji pauda viedokli, ka pēc negaisa un krusas postījumiem zālāji ir labi atauguši. To apstiprināja arī LLKC: pēc viņu rīcībā esošās informācijas, kopumā zālāji nav cietuši. Tādējādi atbalsts par negaisā un krusā cietušajiem zālājiem netiek paredzēts.
Turklāt pēc LLKC izvērtējuma atbalsts netiek paredzēts par kultūrām, kuras ap 2023. gada 7. augustu jau bija gatavas novākšanai (ķiploki, sīpoli), kā arī par papuvi. 
Risinājuma apraksts
Lai atbalsts būtu mērķēts un virzīts uz tirgu orientētiem lauksaimniekiem, bet tajā pašā laikā netiktu degradēta valsts īstenotā apdrošināšanas sistēma un veicinātu kultūraugu sējumu platību apdrošināšanu nākotnē, kā arī pēc iespējas tiktu samazināts administratīvais slogs lauksaimniekiem, ir sagatavots noteikumu projekts "Valsts atbalsta piešķiršanas kārtība par 2023. gadā vētras radītajiem zaudējumiem augkopības nozarē" (tiesību akta lietas numurs 24-TA-693), kurā noteikti detalizēti atbalsta saņemšanas kritēriji.
Noteikumu projekts (tiesību akta lietas numurs 24-TA-693) noteic, ka atbalsts tiek piešķirts lauksaimniekam, kas atbilst regulas 2022/2472 I pielikumā noteiktajiem kritērijiem, kā arī tad, ja
1) lauksaimnieks ir sniedzis paziņojumu LAD par 2023. gada 7. augusta negaisā un krusā cietušo kultūraugu platībām, iesniedzot cietušo platību attēlus un cita veida papildinošu informāciju, kā arī norādot attiecīgo kultūru un tās platību hektāros (atbalsttiesīgie kultūraugi noteikti noteikumu projekta pielikumā);
2) negaisā un krusā cietušās platības, kas norādītas noteikumu projekta pielikumā (t.i., augļu, ogu, ilggadīgo stādījumu, dārzeņu, graudaugu, eļļas augu vai tauriņziežu kultūras), nebija apdrošinātas 2023. gadā, un atbilstoši normatīvajiem aktiem par tiešo maksājumu piešķiršanas kārtību lauksaimniekiem ir deklarētas ilgtspēju sekmējošā ienākumu pamatatbalsta vai maksājuma mazajiem lauksaimniekiem saņemšanai 2023. gadā;
3) negaisā un krusā cietusī graudaugu, tauriņziežu un eļļas augu platība (noteikumu projekta pielikuma II daļa) aizņem vismaz 90 % no kopējās attiecīgās kultūras deklarētās platības.

Pamatojoties uz LLKC aprēķināto vidējo ieguldījumu apmēru katram kultūraugam un ievērojot regulas 2022/2472 25. panta 7.–11. punkta nosacījumus, kā arī LLKC aprēķināto ienākumu zaudējumu saskaņā ar regulas 2022/2472 25. panta 8. punktu, tika noteiktas atbalsta likmes katram kultūraugam, pamatojoties uz paziņotajiem dabas postījumiem LAD līdz 2023. gada 25. augustam (detalizētu informāciju un aprēķinus skatīt pie tiesību akta lietas ar numuru 24-TA-693). Kopējais nepieciešamais finansējums veido 1 135 000 euro. Finansējums jāparedz no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" un tas tiks izmaksāts saskaņā ar normatīvo aktu par valsts atbalsta piešķiršanas kārtību par 2023. gadā vētras radītajiem zaudējumiem augkopības nozarē.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Tika izvērtētas iespējas rast nepieciešamo finansējumu no Zemkopības ministrijas budžeta, bet, ņemot vērā problēmsituācijas, ar kurām saskaras lauksaimnieki visās nozarēs, to neizdevās rast.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • mazie uzņēmumi
Ietekmes apraksts
Ja netiks piešķirts atbalsts 2023. gada 7. augusta krusas un negaisa skartajiem lauksaimniekiem, kas sniedza paziņojumu LAD par nodarītajiem postījumiem, pastāv draudi, ka daudzi uzņēmumi varētu pārtraukt savu darbību.
Nozare
Lauksaimniecība, mežsaimniecība un zivsaimniecība
Nozaru ietekmes apraksts
Pamatojoties uz LLKC aprēķināto vidējo ieguldījumu apmēru katram kultūraugam un ievērojot regulas 2022/2472 25. panta nosacījumus, tika noteiktas atbalsta likmes katram kultūraugam. Ņemot vērā paziņotos dabas postījumus LAD līdz 2023. gada 25. augustam, kuri atbilst atbalsta piešķiršanas nosacījumiem (detalizētu informāciju un aprēķinus skatīt pie tiesību akta lietas ar numuru 24-TA-693), kopējais nepieciešamais finansējums ir 1 135 000 euro. Finansējums jāparedz no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem", un tas tiks izmaksāts saskaņā ar normatīvo aktu par valsts atbalsta piešķiršanas kārtību par 2023. gadā vētras radītajiem zaudējumiem augkopības nozarē.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

-

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

-

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

-

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Ja netiks paredzēts valsts atbalsts krusas un negaisa skartajiem lauksaimniekiem, kas sniedza paziņojumu LAD par nodarītajiem postījumiem, pastāv draudi, ka daudzi uzņēmumi varētu pārtraukt savu darbību.

2.2.5. uz konkurenci:

-

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Likvidējoties saimniecībām, samazināsies nodarbinātība lauku reģionos.

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
1 135 000
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
1 135 000
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-1 135 000
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-1 135 000
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
1 135 000
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Rīkojuma projekts paredz uzdot Finanšu ministrijai piešķirt no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" kopējo finansējumu, kas nepārsniedz 1 135 000 euro lauksaimnieku zaudējumu segšanai, lai kompensētu izdevumus, kas saistīti ar 2023. gada 7. augustā vētras laikā radīto postījumu novēršanu lauksaimniekiem.
Detalizētu informāciju skatīt pie tiesību akta lietas ar numuru 24-TA-693.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Atsevišķas kultūras (graudaugus, pākšaugus un eļļas augus) var apdrošināt, turklāt no valsts ir paredzēta iespēja saņemt kompensāciju 50 % apmērā par attiecīgās sējumu apdrošināšanas polises iegādi, taču 49 % jeb 9250 ha platības no kopējās cietušās platības nebija apdrošināta. No tā 10 % jeb 905,03 ha neapdrošināto platību aizņem augļi, ogulāji, dārzeņi un zālāji, bet 90 % jeb 8345,96 ha – graudaugi, tauriņzieži un eļļas augi. Tādējādi atbalsts jāparedz tikai par tām cietušām platībām, kas nebija apdrošinātas 2023. gadā.
Lai nedegradētu apdrošināšanas sistēmu, atbalsts par negaisā un krusā cietušajiem graudaugiem, tauriņziežiem un eļļas augiem tiks paredzēts tikai tiem lauksaimniekiem, kuru cietusī platība aizņem vismaz 90 % no kopējās attiecīgās kultūras deklarētās platības. Šāds nosacījums netiek paredzēts par augļiem, ogulājiem, ilggadīgiem stādījumiem un dārzeņiem.
Turklāt netiek paredzēts atbalsts par negaisā un krusā cietušajiem zālājiem, kā arī par kultūrām, kuras ap 2023. gada 7. augustu jau bija gatavas novākšanai (ķiploki, sīpoli), un par papuvi.

Lai atbalsts tiktu izmaksāts pēc iespējas agrāk, ir noteiktas kompensācijas likmes par cietušajiem kultūraugiem. Zaudējot ienākumus, lauksaimniekam nav iespējams nosegt ieguldījumus attiecīgajās kultūraugu platības un tas ietekmē viņu dzīvotspēju.

Ņemot vērā atbalsta likmju noteikšanu katram kultūraugam, kā arī paziņotos dabas postījumus LAD līdz 2023. gada 25. augustam, kuri atbilst atbalsta piešķiršanas nosacījumiem, kopējais aprēķinātais nepieciešamais finansējums 133 atbalsta pretendentiem veido 1 135 000 euro (noapaļojot, jo tas var mainīties atkarībā no saņemtajiem iesniegumiem saskaņā ar noteikumu projekta nosacījumiem). Detalizētu informāciju skatīt pie tiesību akta lietas ar numuru 24-TA-693:
a) graudaugi (noteikumu projekta pielikuma II daļa) – 1128 ha un 497 464 euro;
b) tauriņzieži (noteikumu projekta pielikuma II daļa) – 203 ha un 53 513 euro;
c) eļļas augi (noteikumu projekta pielikuma II daļa) – 328 ha un 133 145 euro;
d) dārzeņi un pārējie (noteikumu projekta pielikuma I daļa) – 124 ha un 256 023 euro;
e) augļi, ogas, ilggadīgie stādījumi (noteikumu projekta pielikuma I daļa) – 80 ha un 193 247 euro.

Kompensācijas apmērs tiks noteikts individuāli katrai saimniecībai, pamatojoties uz LAD apkopojumu par iesniegtajiem paziņojumiem par negaisos cietušajiem kultūraugu platībām un aprēķinātajām atbalsta likmēm.

Finansējums 1 135 000 euro apmērā jāparedz no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" un tas tiks izmaksāts saskaņā ar normatīvo aktu par valsts atbalsta piešķiršanas kārtību par 2023. gadā vētras radītajiem zaudējumiem augkopības nozarē.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Izdevumi, kas nepārsniedz 1 135 000 euro, sedzami no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem". Nepieciešamo finansējumu Zemkopības ministrija pieprasīs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā atbilstoši faktiski nepieciešamajam apmēram.

4.1.1. Valsts atbalsta piešķiršanas kārtība par 2023. gadā vētras radītajiem zaudējumiem augkopības nozarē

Pamatojums un apraksts
Rīkojuma projekts paredz uzdot Finanšu ministrijai piešķirt no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" kopējo finansējumu, kas nepārsniedz 1 135 000 euro, lai kompensētu izdevumus, kas saistīti ar 2023. gada 7. augustā vētras laikā radīto postījumu novēršanu lauksaimniekiem.
Attiecīgais tiesību akts nosaka atbalsta piešķiršanas kārtību un nosacījumus.
Atbildīgā institūcija
Zemkopības ministrija
tiesību akta lietas Nr. 24-TA-693
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Lauku atbalsta dienests
Nevalstiskās organizācijas
Dobeles un Tukuma novada cietušo lauksaimnieku iniciatīvas grupa
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

2024. gada 17. janvārī notika tikšanās ar Dobeles un Tukuma novada cietušo lauksaimnieku iniciatīvas grupu. Tās laikā tika diskutēts par iespējām rast valsts atbalstu krusas skartajiem lauksaimniekiem. Lai nedegradētu valsts ieviesto apdrošināšanas sistēmu un veicinātu kultūraugu sējumu platību apdrošināšanu, jo tieši mazās saimniecības nav apdrošinājušas savus kultūraugu sējumus, valsts atbalsts būtu jānovirza tām saimniecībām, kuru pieteiktās cietušās platības veidoja vismaz 90 % no deklarētās platības.

6.4. Cita informācija

Izvērstas diskusijas par valsts atbalsta izmaksas kārtību notika noteikumu projekta "Valsts atbalsta piešķiršanas kārtība par 2023. gadā vētras radītajiem zaudējumiem augkopības nozarē" (tiesību akta lietas numurs 24-TA-693) sagatavošanas laikā. Tajā noteikti detalizēti atbalsta saņemšanas kritēriji.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Ja netiks paredzēts valsts atbalsts krusas un negaisa skartajiem lauksaimniekiem, kas sniedza paziņojumu LAD par nodarītajiem postījumiem, pastāv draudi, ka daudzi uzņēmumi varētu pārtraukt savu darbību.

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi