Anotācija (ex-ante)

22-TA-2163: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 20. decembra noteikumos Nr. 812 "Oficiālās statistikas veidlapu paraugu apstiprināšanas un veidlapu aizpildīšanas un iesniegšanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
-

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Uzlabot atsevišķu statistisko rādītāju apkopošanu un kopsavilkuma informācijas publicēšanas termiņus, izpildīt Eiropas Savienības normatīvo aktu (regulu) prasības un samazināt respondentu noslodzi.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2016. gada 20. decembra noteikumi Nr. 812 “Oficiālās statistikas veidlapu paraugu apstiprināšanas un veidlapu aizpildīšanas un iesniegšanas noteikumi” (turpmāk - noteikumi Nr. 812).
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts „Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 20. decembra noteikumos Nr. 812 “Oficiālās statistikas veidlapu paraugu apstiprināšanas un veidlapu aizpildīšanas un iesniegšanas noteikumi”” (turpmāk – MK noteikumu projekts) izstrādāts, lai risinātu šādas galvenās problēmas:
- lai uzlabotu atsevišķu statistisko rādītāju apkopošanas un kopsavilkuma informācijas publicēšanas termiņus;
- lai izpildītu Eiropas Savienības normatīvo aktu (regulu) prasības un Eiropas Savienības un Centrālās statistikas pārvaldes (turpmāk - Pārvalde) savstarpēji noslēgto sadarbības līgumu prasības;
- lai samazinātu respondentu noslodzi.
Risinājuma apraksts
Ar MK noteikumu projektu groza 22 spēkā esošas veidlapas, papildina ar četrām jaunām veidlapām un svītro četras veidlapas. MK noteikumu projekts paredz veikt šādas izmaiņas:
1. MK noteikumu projekta 1. un 30. punkts (MK noteikumu projekta 1. pielikums) - izvērtēta apkopojamās informācijas nepieciešamība un griezums. 13. tabulā mainīti statistiskie reģioni uz plānošanas reģioniem. Izņemtas 8., 11., 17., 18. tabula. Minētās izmaiņas neietekmē 2013. gada 23. septembra Regulas (ES) Nr. 912/2013 ar ko attiecībā uz statistiku par izglītības un apmācības sistēmām īsteno Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr. 452/2008 par izglītības un mūžizglītības statistikas izveidi un pilnveidi prasību izpildi;
2. MK noteikumu projekta 31. punkts (MK noteikumu projekta 2. pielikums) - izmaiņas veidlapā jāveic sakarā ar jauna kravu pārvadājumu veida uzsākšanu: mobilo kravu pārvadājumi. Tāpēc ir izveidota jauna sadaļa datiem par mobila kravu pārvadājumiem;
3. MK noteikumu projekta 2. punkts - papildināts ar regulu, kas pamato datu vākšanu. Pašā veidlapā grozījumu veikšana nav nepieciešama, jo veidlapa jau aptver nepieciešamo datu, kurus vākt paredz attiecīgā Eiropas Savienības regula, vākšanu;
4. MK noteikumu projekta 3. punkts - papildināts ar regulu, kas pamato datu vākšanu. Pašā veidlapā grozījumu veikšana nav nepieciešama, jo veidlapa jau aptver nepieciešamo datu, kurus vākt paredz attiecīgā Eiropas Savienības regula, vākšanu;
5. MK noteikumu projekta 32. punkts (MK noteikumu projekta 3. pielikums) - Eiropas Komisija katru gadu apstiprina ieviešanas regulu, ar ko saskaņā ar Eiropas parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2019/2152 tematiem "IKT izmantojums un e-komercija" nosaka datu prasību tehniskās specifikācijas 2023. gadam. Šogad apstiprināta Komisijas 2022. gada 1. augusta Īstenošanas regula (ES) Nr. 2022/1344, ar ko saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2019/2152 tematam “IKT izmantojums un e-komercija” nosaka datu prasību tehniskās specifikācijas 2023. pārskata gadam. Ņemot vērā ieviešanas regulā iekļauto, veidlapa precizēta pēc jaunākajām prasībām un regulējumiem par datiem, kurus nepieciešams iegūt 2023. gada apsekojumā. Pievienoti jautājumi par uzņēmuma tīmekļa vietnes un sociālo mēdiju izmantošanu, pievienots pilnīgi jauns modulis “C. Datu izmantošana, koplietošana, analītika un tirdzniecība,” kā arī iekļauti moduļi “E. Mākslīgais intelekts” un “F. Rēķini” Veiktas redakcionālas izmaiņas, balstoties uz iepriekšēja gada apsekojuma pieredzi, tai skaitā A sadaļā Ir izņemti jautājumi par Mobilā interneta lietošanu. Pievienoti jautājumi par Uzņēmuma tīmekļa vietnes izmantošanu; Mobilo lietotņu izmantošanu; Sociālo mediju izmantošanu; Cita veida interneta izmantošanu. C sadaļā Izņemts Modulis IKT speciālisti un prasmes. Pievienots modulis Datu izmantošana, koplietošana, analītika un tirdzniecība. D sadaļā Izņemts modulis IKT drošība. Pievienots modulis Mākoņpakalpojumu izmantošana. E sadaļā Izņemts modulis par robotu izmantošanu. Pievienots modulis par mākslīgo intelektu. Un F sadaļā izņemts modulis IKT un vide. Pievienots modulis Rēķini.
6. MK noteikumu projekta 4. un 33. punkts (MK noteikumu projekta 4. pielikums) - izņemti rādītāji, kas nav obligāti iesniedzami (izvēles rādītāji) saskaņā ar  Komisijas 2020. gada 30. jūlija Īstenošanas regulu (ES) Nr. 2020/1197 ar kuru nosaka tehniskās specifikācijas un kārtību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2019/2152 par Eiropas uzņēmējdarbības statistiku, ar ko atceļ 10 tiesību aktus uzņēmējdarbības statistikas jomā, un kas nav nepieciešami, lai nodrošinātu statistiku nacionālajām vajadzībām. No veidlapas izņemts 2.9. jautājums un izņemtas rindas no jautājumiem 1.1., 1.2., 3.1. un 3.2. par datu sadalījumiem (piemēram, sīkāks izpildīto darbu sadalījums pa apakšnozarēm), tādā veidā samazinot respondentu noslodzi, kas ir galvenais veidlapas saīsināšanas iemesls. Apvienots 2.2., 2.3. un 2.4.jautājums vienā, tāpat vienā jautājumā apvienots 2.5., 2.6. un 2.7. jautājums; 
7. MK noteikumu projekta 34. punkts (MK noteikumu projekta 5. pielikums) - Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 27. novembra Regulu (ES) Nr. 2019/2152 par Eiropas uzņēmējdarbības statistiku, ar ko atceļ 10 tiesību aktus uzņēmējdarbības statistikas jomā 6. pants. Lai nodrošinātu informāciju par ārvalstu saistītu uzņēmumu darbību ārvalstīs un pakalpojumu starptautiskās sniegšanas iedalījumu pēc sniegšanas veida I un II pielikuma 4. joma.   3 atsevišķas  sadaļas apvienotas vienā, norādot uzņēmuma statusu (rādītāji A1, A2, A3).  Pievienots  rādītājs, neto apgrozījuma daļa vietējā tirgū  (9) un precizējoša piezīme par pārdošanas, darbības izbeigšanas vai pārtraukšanas datumu (10), kā arī  precizēti atsevišķi atsauču skaidrojumi atbilstoši jaunās regulas prasībām un pārskata struktūrai;
8. MK noteikumu projekta 5. un 35. punkts (MK noteikumu projekta 6. pielikums) - izņemti rādītāji, kas nav obligāti iesniedzami (izvēles rādītāji) saskaņā ar  Komisijas 2020. gada 30. jūlija Īstenošanas regulu (ES) Nr. 2020/1197 ar kuru nosaka tehniskās specifikācijas un kārtību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2019/2152 par Eiropas uzņēmējdarbības statistiku, ar ko atceļ 10 tiesību aktus uzņēmējdarbības statistikas jomā, un kas nav nepieciešami, lai nodrošinātu statistiku nacionālajām vajadzībām. No veidlapas izņemts 2.9. jautājums un izņemtas rindas no jautājumiem 1.1., 1.2., 3.1. un 3.2. par datu sadalījumiem (piemēram, sīkāks izpildīto darbu sadalījums pa apakšnozarēm), tādā veidā samazinot respondentu noslodzi, kas ir galvenais veidlapas saīsināšanas iemesls. Apvienots 2.2., 2.3. un 2.4.jautājums vienā, tāpat vienā jautājumā apvienots 2.5., 2.6. un 2.7. jautājums;
9. MK noteikumu projekta 36. punkts (MK noteikumu projekta 7. pielikums) - lai nodrošinātu datu ieguvi Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. aprīļa Regulas (ES) Nr. 2018/643 par dzelzceļa transporta statistiku  IV Pielikuma sagatavošanai par iebraukušo/ izbraukušo pasažieru sadalījumu pēc ES dalībvalstu reģioniem, veidlapa ir papildināta ar 2 sadaļām;
10. MK noteikumu projekta 6. un 37. punkts (MK noteikumu projekta 8. pielikums) - izņemti rādītāji, kas nav obligāti iesniedzami (izvēles rādītāji) saskaņā ar  Komisijas 2020. gada 30. jūlija Īstenošanas regulu (ES) Nr. 2020/1197 ar kuru nosaka tehniskās specifikācijas un kārtību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2019/2152 par Eiropas uzņēmējdarbības statistiku, ar ko atceļ 10 tiesību aktus uzņēmējdarbības statistikas jomā, un kas nav nepieciešami, lai nodrošinātu statistiku nacionālajām vajadzībām. No veidlapas izņemts 2.9. jautājums un izņemtas rindas no jautājumiem 1.1., 1.2., 3.1. un 3.2. par datu sadalījumiem (piemēram, sīkāks izpildīto darbu sadalījums pa apakšnozarēm), tādā veidā samazinot respondentu noslodzi, kas ir galvenais veidlapas saīsināšanas iemesls. Apvienots 2.2., 2.3. un 2.4.jautājums vienā, tāpat vienā jautājumā apvienots 2.5., 2.6. un 2.7. jautājums;
11. MK noteikumu projekta 7. un 38. punkts (MK noteikumu projekta 9. pielikums) - ar šis veidlapas palīdzību iepriekš, atbilstoši Eiropa Savienības regulām, tika iegūts mazumtirdzniecības apgrozījuma sadalījums pa preču grupām. Šis apsekojums tika veikts reizi 5 gados. Tagad, līdz ar jaunā regulējuma (FRIBS) stāšanos spēkā, šāda apsekojuma veikšana vairs nav obligāta.Tomēr, tā kā šie dati ir nepieciešami Centrālā statistikas pārvaldes Gada nacionālajai kontu daļai (GNKD) iekšzemes kopprodukta mājsaimniecību galapatēriņa izdevumu aprēķinam, apsekojums tiek vākts ņemot vērā GNKD vajadzības. Veidlapa ir pielāgota galvenā lietotāja - Pārvaldes gada nacionālo kontu daļas (turpmāk - GNKD) - vajadzībām. Tāpēc izņemts saturs, kas GNKD nav nepieciešams, bet preču grupu sadalījums mainīts, pielāgojoties GNKD vajadzībām. Kopējo rindu skaitu tādējādi izdevies nedaudz samazināt;
12. MK noteikumu projekta 39. punkts (MK noteikumu projekta 10. pielikums) - pievienots viens papildu filtra veida jautājums (2. sadaļa 1. jautājums). Tas ļaus veikt datu apstrādi atbilstoši ES ekonomikas un finanšu ģenerāldirektorāta (ECFIN) jaunajai datu apstrādes metodoloģijai kopīgā saskaņotā Eiropas Savienības uzņēmumu un patērētāju apsekojumu programmā noteikto apsekojumu datiem;
13. MK noteikumu projekta 8. un 40. punkts (MK noteikumu projekta 11. pielikums) - nepieciešamību veikt izmaiņas veidlapā nosaka Komisijas 2017. gada 20. aprīļa Īstenošanas Regula (ES) Nr. 2017/1185 ar ko paredz noteikumus par to, kā Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) Nr. 1307/2013 un (ES) Nr. 1308/2013 piemēro attiecībā uz informācijas un dokumentu paziņošanu Komisijai, un ar ko groza un atceļ vairākas Komisijas regulas un Komisijas 2022. gada 19. maija Īstenošanas Regula (ES) Nr. 2022/791 ar ko attiecībā uz paziņojumu par labības, eļļas augu sēklu un rīsu krājumu apjomiem groza Īstenošanas regulu (ES) 2017/1185. Izmaiņas veidlapā ir saistītas ar nepieciešamību dalībvalstīm (Latvijas gadījumā Zemkopības ministrijai) ziņot Eiropas Komisijai informāciju par stratēģiski svarīgu produktu (graudaugu un rapša sēklas) krājumiem, lai spētu paredzēt pārtikas un lopbarības nodrošinājumu pasaules tirgū pēc Krievijas iebrukuma Ukrainā. Līdz šim dati par krājumiem tika sniegti 2 reizes gadā. Iesniedzamo datu apjoms 1. un 3. ceturksnī katrā pieaug par 14 rādītājiem, 2. un  4. ceturksnī  - par 5 rādītājiem (kopā gadā - par 38 rādītājiem);
14. MK noteikumu projekta 9. un 41. punkts (MK noteikumu projekta 12. pielikums) - saskaņā ar Komisijas 2021. gada 27. aprīļa Deleģēto lēmumu (ES) Nr. 2021/1167 ar ko izveido Savienības daudzgadu programmu par bioloģisko, vidisko, tehnisko un sociālekonomisko zvejniecības un akvakultūras datu vākšanu un pārvaldību no 2022. gada ir veiktas izmaiņas kuģa garuma klasēs pārskata tabulā “5. Ekonomiskie rādītāji zvejniecībā pa kuģu grupām 20xx. gadā”. Citi rādītāji nemainās, tika precizēti daži virsraksti un virsrakstu izkārtojumi, lai ir skaidrāki pēc būtības;
15. MK noteikumu projekta 42. punkts (MK noteikumu projekta 13. pielikums) - izņemti veidlapas E un F atbilžu varianti 8. jautājumā. D jautājumam mainīts teksts no “finanšu izmaksas” uz “finansiālas grūtības”, lai būtu identiski ar rūpniecības un pakalpojumu konjunktūras apsekojumiem. G un H atbildes pārsauktas par E un F;
16. MK noteikumu projekta 10. un 43. punkts (MK noteikumu projekta 14. pielikums) - mainījusies jautājumu numerācija, jo tika pārskatīts un mainīts veidlapas dizains, atbilstoši jaunam standartam, kā arī uzlaboti metodoloģiskie norādījumi atsevišķiem jautājumiem. Konkrēto gada skaitļu vietā ir norāde [gadskaitlis]. Veikti precizējumi gramatisku un stila nepilnību novēršanai. Tāpat tika dzēsts 8.jautājums par radniecību (mainīgais RG_Z), jo to būs iespējams piekārtot no administratīviem datiem, un tika mainīts 15.jautājums (mainīgie RL010 – RL060) par bērnu aprūpi, lai šis jautājums būtu loģiskāks un vieglāk aizpildāms respondentam. Mainītas pārejas 15. un 18.jautājumā un precizēti jautājumu formulējumi 19.,20.,21. un 22.jautājumā. Veidlapa tika pilnveidota, lai mazinātu respondentu noslodzi, ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 10. oktobra Regulas (ES) Nr. 2019/1700, ar ko izveido vienotu ietvaru Eiropas statistikai par personām un mājsaimniecībām, kuras pamatā ir no izlasēm savākti dati individuālā līmenī, ar ko groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (EK) Nr. 808/2004, (EK) Nr. 452/2008 un (EK) Nr. 1338/2008 un ar ko atceļ Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr. 1177/2003 un Padomes Regulu (EK) Nr. 577/98  9.punktu un 12.punktu;
17. MK noteikumu projekta 11. un 44. punkts (MK noteikumu projekta 15. pielikums) - mainījusies jautājumu numerācija, jo tika pārskatīts un mainīts veidlapas dizains, atbilstoši jaunam standartam. Konkrēto gada skaitļu vietā ir norāde [gadskaitlis], kā arī uzlaboti metodoloģiskie norādījumi atsevišķiem jautājumiem. Veidlapa tika pilnveidota, lai mazinātu respondentu noslodzi, ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 10. oktobra Regulas (ES) Nr. 2019/1700, ar ko izveido vienotu ietvaru Eiropas statistikai par personām un mājsaimniecībām, kuras pamatā ir no izlasēm savākti dati individuālā līmenī, ar ko groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (EK) Nr. 808/2004, (EK) Nr. 452/2008 un (EK) Nr. 1338/2008 un ar ko atceļ Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr. 1177/2003 un Padomes Regulu (EK) Nr. 577/98;
18. MK noteikumu projekta 12. un 45. punkts (MK noteikumu projekta 16. pielikums) - mainījusies jautājumu numerācija, jo tika pārskatīts un mainīts veidlapas dizains, atbilstoši jaunam standartam. Konkrēto gada skaitļu vietā ir norāde [gadskaitlis], kā arī uzlaboti metodoloģiskie norādījumi atsevišķiem jautājumiem. Pievienots 163.jautājums, lai būtu tāpat kā citos sociālās statistikas apsekojumos 27. pamatrādītāja Ierobežojumi  aktivitātēs veselības problēmu dēļ (Limitation in activities because of health problems) tiktu jautāts vienādi. Pārveidota anketas kontaktinformācijas sadaļa, lai tā būtu atbilstoša ieviestajiem standarta jautājumos, kā citos sociālās statistikas apsekojumos. Precizēti atsevišķu jautājumu, atbilžu un paskaidrojumu formulējumi, kur bija nepieciešami stila un gramatikas labojumi. 1.jautājumā  ieviesta papildu atbilde par valsts aizsardzības dienestu, sakarā ar to, ka Latvijā ieviestas izmaiņas normatīvajos regulējumos. Jautājumu un atbilžu formulējumi precizēti 164., 165.,167.,168. jautājumos. Jautājumu formulējumi precizēti 80., 166. jautājumā. Pārejas precizētas 1.,7.,13.144. jautājumā. 15. jautājums dzēsts, jo tam nebija funkcionālas nozīmes- tikai pagarināja anketu un radīja lieku laika patēriņu intervētājam, atzīmējot lieku informāciju. Šī jautājuma izņemšana no anketas nedaudz ir izmainījusi jautājumu secību- pēc 14.jautājuma seko 16. Veidlapa tika pilnveidota, lai mazinātu respondentu noslodzi, ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 10. oktobra Regulas (ES) Nr. 2019/1700, ar ko izveido vienotu ietvaru Eiropas statistikai par personām un mājsaimniecībām, kuras pamatā ir no izlasēm savākti dati individuālā līmenī, ar ko groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (EK) Nr. 808/2004, (EK) Nr. 452/2008 un (EK) Nr. 1338/2008 un ar ko atceļ Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr. 1177/2003 un Padomes Regulu (EK) Nr. 577/98;
19. MK noteikumu projekta 13. un 46. punkts (MK noteikumu projekta 17. pielikums) - veidlapa precizēta pēc jaunākajām Eurostat prasībām un regulējumiem (Komisijas 2022. gada 1. augusta Īstenošanas Regula (ES) Nr. 2022/1399 ar ko saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2019/1700 precizē datu kopas tehniskos aspektus, nosaka tehniskos formātus informācijas nosūtīšanai un precizē kvalitātes ziņojumu sagatavošanas kārtību un saturu par izlases apsekojuma organizēšanu informācijas un komunikācijas tehnoloģiju izmantošanas jomā 2023. pārskata gadam par datiem), par datiem kurus nepieciešams iegūt 2023. gada apsekojumā. Jautājumā B4 atjaunots saraksts ar interneta izmantošanas mērķiem, pievienots pilnīgi jauns modulis “D. Elektroniskās identifikācijas lietošana”, atkārtoti iekļauts modulis “F. E-prasmes”. Veiktas redakcionālas izmaiņas, balstoties iepriekšēja gada apsekojuma pieredzē;
20.MK noteikumu projekta 14. un 47. punkts (MK noteikumu projekta 18. pielikums) - izmaiņu nepieciešamību nosaka Komisijas 2022. gada 30.jūnija Īstenošanas Regula (ES) Nr. 2022/1092 ar ko nosaka datu prasību tehniskās specifikācijas tematam “Inovācija” saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2019/2152. Veidlapa precizēta pēc jaunākajām Eurostat prasībām par datiem, kurus nepieciešams iegūt 2023. gada apsekojumā. Tā kā inovāciju apsekojums tiek veikts vienu reizi divos gados, tad jau apmēram 1.5 gadu pirms nākamās veidlapas palaišanas gada, Eurostat veido speciālas darba grupas, kurās tiek aktualizētas tajā brīdī galvenās un noteicošās globālās tendences (kā piemēram  klimata pārmaiņas, izmeši utt.). Līdz ar to mainās arī inovāciju veidlapa, jo datiem, kas saistīti ar inovācijām ir jābūt aktuāliem un noderīgiem tā brīža politikas veidotājiem. Pievienoti papildu jautājumi 2. sadaļā par inovācijām un 4. sadaļā par uzņēmuma darbību raksturojošajiem faktoriem. Izņemts jautājums par dizainu, intelektuālā īpašuma tiesībām, likumdošanu, kavējošajiem faktoriem inovāciju ieviešanai. Precizētas un pievienotas jaunas definīcijas;
21. MK noteikumu projekta 15. un 48. punkts - veidlapa svītrota, jo ārvalstu ceļotāju apsekojumu no 1996. līdz 2021. gadam finansēja Latvijas Banka. 2022. gadā finansējums tika pārtraukts, un tiek izskatīti citi datu avoti ienākošā tūrisma visaptverošai novērtēšanai;
22. MK noteikumu projekta 16. un 49. punkts - veidlapa svītrota, jo ārvalstu ceļotāju apsekojumu no 1996. līdz 2021. gadam finansēja Latvijas Banka. 2022. gadā finansējums tika pārtraukts, un tiek izskatīti citi datu avoti ienākošā tūrisma visaptverošai novērtēšanai;
23. MK noteikumu projekta 17. punkts - papildināts ar regulu, kas precizē datu vākšanas tiesisko pamatu. Pašā veidlapā grozījumu veikšana nav nepieciešama, jo veidlapa jau aptver nepieciešamo datu, kurus vākt paredz attiecīgā Eiropas Savienības regula, vākšanu;
24. MK noteikumu projekta 18. un 50. punkts (MK noteikumu projekta 19. pielikums) - datu vākšanas nepieciešamību nosaka Komisijas 2005. gada 21. oktobra Regulas (EK) Nr. 1738/2005  ar ko groza Regulu (EK) Nr. 1916/2000 attiecībā uz informācijas par izpeļņas struktūru definēšanu un nosūtīšanu II pielikuma 1.punkts un 1.2.apakšpunkts, kur norādīts, ka informāciju par darbiniekiem sniedz uzņēmumi ( saskaņā ar Regulas terminoloģiju), kuros strādā ne mazāk par 10 darbiniekiem un kuru statistisko vienību galvenie darbības veidi saskaņā ar Saimniecisko darbību statistisko klasifikāciju NACE 2.red. ir no ieguves rūpniecības un karjeru izstrādes (B) nozares līdz "Citi pakalpojumi" ( S) nozarei.  Eurostata tiesību akts, kurš konkretizē augstākminēto Regulu pielietošanu un īstenošanu kārtējam darba samaksas struktūras apsekojumam 2022. gadā ir Structure of Earnings Survey 2018: Eurostat's arrangements for implementing the Council Regulation 530/1999, the Commision Regulations 1916/2000 and 1738/2005 (p.1.3.1). Informācija par darbiniekiem uzņēmumos, kuros ir mazāk par 10 darbiniekiem kā arī par valsts pārvaldes un aizsardzības; obligātās sociālās apdrošināšanas (O) nozares darbiniekiem ir neobligāta (Regulas 1738/2005 pielikuma II p.1.  un apakšpunkts 2.1. un Eurostat's arrangements for implementing p.1.3.1.). Centrālā statistiks pārvalde uzskata ka Latvijas statistikas un valsts institūciju un dažādu juridisku personu vajadzībām ir nepieciešama informācija arī par uzņēmumu lieluma grupas no 1 līdz 9 darbiniekiem un par valsts pārvaldes un aizsardzības; obligātās  sociālās apdrošināšanas (O) nozares darbiniekiem. Informācija par valsts tiešās pārvaldes iestāžu darbiniekiem, kura ir Finanšu ministrijas pārziņā esošā valsts informācijas sistēmā (VIS) tiek iegūta ar pārskata 5-darbs - VTP palīdzību, bet par uzņēmumu lieluma no 1 līdz 9 darbiniekiem grupas darbiniekiem – ar pārskata 5-darbs -MkU palīdzību. Valsts pārvaldes un aizsardzības; obligātās sociālās apdrošināšanas nozares uzņēmumi un iestādes, kuru nav VISā,  ar darbinieku skaitu ne mazāk par 10, un pašvaldības iestādes neatkarīgi no darbinieku skaita, arī tiek iekļautās  5-darbs pārskatā respondentu lokā. Apsekojums tiek veikts vienreiz četros gados (nākamais notiks 2023. gada martā par 2022. gadu), līdz ar to veikta veidlapas un norādījumu aktualizēšana. Mainās apsekojumā gads no 2018. uz 2022. Ieviests jauns rādītājs (Personas kods), ar kuru palīdzību Pārvalde var iegūt informāciju no reģistriem un VID datu bāzēm. Šis rādītājs nav obligāts, respondents pats izvēlas norādīt personas kodu vai nenorādīt to;
25. MK noteikumu projekta 19. un 51. punkts (MK noteikumu projekta 20. pielikums) - datu vākšanas nepieciešamību nosaka Komisijas 2005. gada 21. oktobra  Regulas (EK) Nr. 1738/2005 ar ko groza Regulu (EK) Nr. 1916/2000 attiecībā uz informācijas par izpeļņas struktūru definēšanu un nosūtīšanu II pielikuma 1.punkts un 1.2.apakšpunkts, kuros norādīts, ka informāciju par darbiniekiem sniedz uzņēmumi ( saskaņā ar Regulas terminoloģiju ), kuros strādā ne mazāk par 10 darbiniekiem un kuru statistisko vienību galvenie darbības veidi saskaņā ar Saimniecisko darbību statistisko klasifikāciju NACE 2.red. ir no ieguves rūpniecības un karjeru izstrādes (B) nozares līdz  "Citi pakalpojumi" ( S) nozarei. Informācija par darbiniekiem uzņēmumos, kuros ir mazāk par 10 darbiniekiem kā arī par valsts pārvaldes un aizsardzības; obligātās sociālās apdrošināšanas (O) nozares darbiniekiem ir neobligāta (p.1 un p.1.2.).  Centrālā statistikas pārvalde uzskata, ka Latvijas statistikas un valsts institūciju un dažādu juridisku personu vajadzībām ir nepieciešama informācija arī par pārējo nozaru no B līdz S uzņēmumu lieluma grupas no 1 līdz 9 darbiniekiem, tai skaitā par valsts pārvaldes un aizsardzības; obligātās  sociālās apdrošināšanas (O) nozares darbiniekiem. Informācija par valsts tiešās pārvaldes iestāžu darbiniekiem, kura ir Vlalsts kancelejas pārziņā esošā valsts informācijas sistēmā (VIS) tiek iegūta ar pārskata 5-darbs - VTP palīdzību, bet par uzņēmumu lieluma no 1 līdz 9 darbiniekiem grupas darbiniekiem – ar pārskata 5-darbs -MkU palīdzību. Valsts pārvaldes un aizsardzības; obligātās sociālās apdrošināšanas nozares uzņēmumi un iestādes, kuru nav VISā,  ar darbinieku skaitu mazāk par 10 arī tiek iekļautās  5-MkU darbs pārskatā respondentu lokā. apsekojums tiek veikts vienreiz četros gados (nākamais notiks 2023. gada martā par 2022. gadu), līdz ar to veikta veidlapas un norādījumu aktualizēšana. Mainās apsekojumā gads no 2018. uz 2022. Ieviests jauns rādītājs (Personas kods), ar kuru palīdzību Pārvalde var iegūt informāciju no reģistriem un VID datu bāzēm. Šis rādītājs nav obligāts, respondents pats izvēlas norādīt personas kodu vai nenorādīt to;
26. MK noteikumu projekta 20. un 52. punkts (MK noteikumu projekta 21. pielikums) - datu vākšanas nepieciešamība noteikta Komisijas 2005. gada 21. oktobra Regulas (EK) Nr. 1738/2005 ar ko groza Regulu (EK) Nr. 1916/2000 attiecībā uz informācijas par izpeļņas struktūru definēšanu un nosūtīšanu II pielikuma 1.punktā un 1.2.apakšpunktā, kur norādīts, ka informāciju par darbiniekiem sniedz uzņēmumi ( saskaņā ar Regulas terminoloģiju ), kuros strādā ne mazāk par 10 darbiniekiem un kuru statistisko vienību galvenie darbības veidi saskaņā ar Saimniecisko darbību statistisko klasifikāciju NACE 2.red. ir no ieguves rūpniecības un karjeru izstrādes (B) nozares līdz  "Citi pakalpojumi" ( S) nozarei. Informācija par darbiniekiem uzņēmumos, kuros ir mazāk par 10 darbiniekiem kā arī par valsts pārvaldes un aizsardzības; obligātās sociālās apdrošināšanas (O) nozares darbiniekiem ir neobligāta (p.1. un p.1.2.).  Centrālā statistikas pārvalde uzskata, ka Latvijas statistikas un valsts institūciju un dažādu juridisku personu vajadzībām ir nepieciešama informācija par valsts pārvaldes un aizsardzības; obligātās  sociālās apdrošināšanas (O) nozares uzņēmumu lieluma grupas no 1 līdz 9  darbiniekiem. Informācija par valsts tiešās pārvaldes iestāžu darbiniekiem, neatkarīgi no iestādes darbinieku skaita, kura ir Finanšu ministrijas pārziņā esošā valsts informācijas sistēmā (VIS) tiek iegūta ar pārskata 5-darbs - VTP palīdzību. Informācija par šīs nozares uzņēmumu darbiniekiem, kuru nav VISā, neatkarīgi no darbinieku skaita tiek iegūta ar 5-darbs vai ar 5-darbs-MkU pārskata palīdzību. Apsekojums tiek veikts vienreiz četros gados (nākamais notiks 2023. gada martā par 2022. gadu), līdz ar to veikta veidlapas un norādījumu aktualizēšana. Mainās apsekojumā gads no 2018. uz 2022;
27. MK noteikumu projekta 21. un 53. punkts - veidlapa svītrota, jo turpmāk nav nepieciešamības vākt šos datus. 4-EU-SILC veidlapa ir rotējošo moduļu veidlapa. Tēmas atkārtojas ik pēc 3 vai 6 gadiem. Saraksts ar rotācijas kārtību un gadiem pieejams Regulation (EU) 2020/256. Tātad katru gadu 4-EU-SILC ir ar dažādu saturu. Tas nozīme ka 4-EU_SILC (2021) ir vienreizējā veidlapa, kas tiek vākta tikai vienu gadu.
28. MK noteikumu projekta 22. un 54. punkts - veidlapa svītrota, jo tā tika paredzēta un  izmantota datu vākšanai tikai 2021. gadā saskaņā ar Komisijas 2019. gada 16. decembra Deleģētās regulas Nr. 2020/256 ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2019/1700 papildina, izveidojot daudzgadu mainīgo plānu 1. pielikumu, dati tika vākti visu gadu 1. intervijas reizē. Saskaņā ar  Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 10. oktobra Regulas Nr. 2019/1700 ar ko izveido vienotu ietvaru Eiropas statistikai par personām un mājsaimniecībām, kuras pamatā ir no izlasēm savākti dati individuālā līmenī, ar ko groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (EK) Nr. 808/2004, (EK) Nr. 452/2008 un (EK) Nr. 1338/2008 un ar ko atceļ Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr. 1177/2003 un Padomes Regulu (EK) Nr. 577/98 5. pielikuma 1. punkta (b) apakšpunktu 2021. gadā ar minēto veidlapu savāktie dati Eurostat tika nosūtīti līdz 2022. gada 31. martam.
29. MK noteikumu projekta 23. un 55. punkts (MK noteikumu projekta 22. pielikums) - dati tiek vākti, lai izpildītu Eurostat iniciatīvu, papildus apkopojot nacionāli un starptautiski būtiskus datus par COVID-19 krīzes ietekmi Džentlmeņu vienošanās ar Eurostat ietvaros, kas izteikta apsekojuma “Eiropas Savienības statistika par ienākumiem un dzīves apstākļiem” (turpmāk - EU – SILC) Eurostat darba grupā, rakstiski konsultējoties ar valstīm (Doc. LC-ILC/278-20/NE). Kā arī moduļa dati tiek vākti Granta projekta Nr. 101100936-2022-LV-SILC, Ienākumu un dzīves apstākļu joma - Ar Sociālās statistikas ietvara regulu (SSIR) saistītā EU-SILC statistiskā infrastruktūra – EU-SILC 2023. gada modulis” (projekta ID kods: G-22.12.) ietvaros (starp Centrālo statistikas pārvaldi un Eiropas Komisiju). Ar minētajiem grozījumiem papildu personu dati netiks apstrādāti, grozījumi veikti tikai veidlapas dizainā;
30. MK noteikumu projekta 25. un 56. punkts (MK noteikumu projekta 23. pielikums) - lai nodrošinātu regulas projekta par lauksaimnieciskās ražošanas statistiku (Regulation for Statistics on Agricultural Input and Output – SAIO) prasību izpildi attiecībā uz zālāju platību apsaimniekošanu pēc 2024. gada, ir nepieciešams veikt pētījumu, lai izstrādātu metodoloģiju šo statistikas datu ieguvei. Vienreizēja anketa Granta projekts G-20.19.1 (līguma Nr. 101037748 — 2020-LV-AGRI) ietvaros;
31. MK noteikumu projekta 26. un 57. punkts (MK noteikumu projekta 24. pielikums) - datu vākšanas nepieciešamību nosaka Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regula (ES) Nr. 2018/1091 par lauku saimniecību integrētu statistiku un ar ko atceļ Regulas (EK) Nr. 1166/2008 un (ES) Nr. 1337/2011 un Komisijas 2021. gada 16. decembra Īstenošanas regula (ES) Nr. 2021/2286 par datiem, kas attiecībā uz mainīgo lielumu sarakstu un to aprakstu sniedzami par 2023. pārskata gadu saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2018/1091 par lauku saimniecību integrētu statistiku, un ar ko atceļ Komisijas Regulu (EK) Nr. 1200/2009;
32. MK noteikumu projekta 27. un 58. punkts (MK noteikumu projekta 25. pielikums) - datu vākšanas nepieciešamību nosaka Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 10. oktobra Regula (ES) Nr. 2019/1700, ar ko izveido vienotu ietvaru Eiropas statistikai par personām un mājsaimniecībām, kuras pamatā ir no izlasēm savākti dati individuālā līmenī, ar ko groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (EK) Nr. 808/2004, (EK) Nr. 452/2008 un (EK) Nr. 1338/2008 un ar ko atceļ Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr. 1177/2003 un Padomes Regulu (EK) Nr. 577/98 un Komisijas 2021. gada 24. novembra Īstenošanas regula (ES) Nr. 2021/2052 ar ko saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2019/1700 precizē izlases apsekojuma ienākumu un dzīves apstākļu jomā datu kopu par “Darba tirgu un mājokļiem”, “Priekšrocību un trūkumu pārmantošanu no paaudzes paaudzē” un “Mājokļa grūtībām” tehniskos aspektus un 2023. gada ad hoc tematu “Mājsaimniecību energoefektivitāte”;
33. MK noteikumu projekta 28. un 59. punkts (MK noteikumu projekta 26. pielikums) - datu vākšanas nepieciešamību nosaka Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 10. oktobra Regula (ES) Nr. 2019/1700, ar ko izveido vienotu ietvaru Eiropas statistikai par personām un mājsaimniecībām, kuras pamatā ir no izlasēm savākti dati individuālā līmenī, ar ko groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (EK) Nr. 808/2004, (EK) Nr. 452/2008 un (EK) Nr. 1338/2008 un ar ko atceļ Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr. 1177/2003 un Padomes Regulu (EK) Nr. 577/98Komisijas 2020. gada 5. novembra Īstenošanas regulas (ES) Nr. 2020/1642, ar ko saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2019/1700 precizē tehniskos aspektus attiecībā uz 2022. gada ad hoc temata "darba prasmes" un astoņu gadu mainīgo lielumu par "pensiju un dalību darba tirgū" datu kopu darbaspēka jomā;
34. MK noteikumu projekta 29. punkts - darba procesā, saņemot datus no respondentiem, tika konstatēts, ka faktiski respondenti iesniedz datus arī pa citiem kanāliem, ne tikai pa MK 812. noteikumu 3. punktā noteiktajiem. Līdz ar to, lai pielāgotos faktiskajai situācijai, ir izstrādāts MK 812. noteikumu 3.2. apakšpunkta grozījums. 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • 8000 privātās mājsaimniecības
  • 6600 nodarbinātās personas 15-74 gadu vecumā
  • 6000 fiziskas personas (Latvijā uzņemtie ārvalstu viesi vecumā no 15 gadiem, kas nakšņoja Latvija)
  • 3200 personas 50-74 gadu vecumā
  • 6000 fiziskas personas (Latvijā uzņemtie ārvalstu viesi vecumā no 15 gadiem, kas uzturējās Latvijā mazāk par 24 stundām)
  • 8000 privātās mājsaimniecības
Ietekmes apraksts
MK noteikumu projekts ietekmēs šādas respondentu - fizisko personu, grupas:
1. MK noteikumu projekta 14. un 48. punkts - 6000 fiziskas personas (Latvijā uzņemtie ārvalstu viesi vecumā no 15 gadiem, kas nakšņoja Latvija);
2. MK noteikumu projekta 16. un 49. punkts - 6000 fiziskas personas (Latvijā uzņemtie ārvalstu viesi vecumā no 15 gadiem, kas uzturējās Latvijā mazāk par 24 stundām);
3. MK noteikumu projekta 21. un 53. punkts - 8000 privātās mājsaimniecības;
4. MK noteikumu projekta 22. un 54. punkts - 6600 nodarbinātās personas 15-74 gadu vecumā;
5. MK noteikumu projekta 27. un 58. punkts - 8000 privātās mājsaimniecības;
6. MK noteikumu projekta 28. un 59. punkts - 3200 personas 50-74 gadu vecumā.
Juridiskās personas
  • 20 000 ekonomiski aktīvās lauku saimniecības
  • 300 ekonomiski aktīvās lauku saimniecības ar ilggadīgo aramzemē sēto zālāju un pļavu un ganību platībām
Ietekmes apraksts
MK noteikumu projekts ietekmēs šādas respondentu - juridisko personu, grupas:
1. MK noteikumu projekta 25. un 56. punkts (MK noteikumu projekta 23.pielikums) - 300 ekonomiski aktīvās lauku saimniecības ar ilggadīgo aramzamē sēto zālāju un pļavu un ganību platībām;
2. MK noteikumu projekta 26. un 57. punkts (MK noteikumu projekta 24.pielikums) - 20 000 ekonomiski aktīvās lauku saimniecības.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Fiziskās personas
Kopā (fiziskās personas)
-7 055,58
8000 privātās mājsaimniecības
palielinās
Vērtības nozīme:
10,99
vienas stundas darbaspēka izmaksas
0,13
veidlapas aizpildīšanas laiks
8 000
respondentu skaits
1
veidlapas iesniegšanas reižu skaits
11 429,60
Administratīvā sloga aprēķinam tiek izmantota vienas stundas darbaspēka izmaksas, kas ir 10,99 euro apmērā. Tie ir sezonāli neizlīdzināti dati. Šajā likmē ir iekļautas arī visas pārējās izmaksas, ne tikai alga (lielāko daļu no pārējām izmaksām veido darba devēja valsts obligātās sociālās apdrošināšanas iemaksas), par 2022. gada 1. ceturksni. Tā ir aprēķināta kā vidējais rādītājs par šādiem NACE 2red. A-S darbības veidiem, jo Pārvaldes respondenti pārstāv visas šīs nozares. Jaunu veidlapu ieviešana palielina administratīvo slogu, un svītrošana - mazina.
6600 nodarbinātās personas 15-74 gadu vecumā
samazinās
Vērtības nozīme:
10,99
vienas stundas darbaspēka izmaksas
0,03
veidlapas aizpildīšanas laiks
6 600
respondentu skaits
1
veidlapas iesniegšanas reižu skaits
-2 176,02
Skat. augstāk.
6000 fiziskas personas (Latvijā uzņemtie ārvalstu viesi vecumā no 15 gadiem, kas nakšņoja Latvija)
samazinās
Vērtības nozīme:
10,99
vienas stundas darbaspēka izmaksas
0,08
veidlapas aizpildīšanas laiks
6 000
respondentu skaits
1
veidlapas iesniegšanas reižu skaits
-5 275,20
Skat. augstāk.
3200 personas 50-74 gadu vecumā
palielinās
Vērtības nozīme:
10,99
vienas stundas darbaspēka izmaksas
0,03
veidlapas aizpildīšanas laiks
3 200
respondentu skaits
1
veidlapas iesniegšanas reižu skaits
1 055,04
Skat. augstāk.
6000 fiziskas personas (Latvijā uzņemtie ārvalstu viesi vecumā no 15 gadiem, kas uzturējās Latvijā mazāk par 24 stundām)
samazinās
Vērtības nozīme:
10,99
vienas stundas darbaspēka izmaksas
0,01
veidlapas aizpildīšanas laiks
6 000
respondentu skaits
1
veidlapas iesniegšanas reižu skaits
-659,40
Skat. augstāk.
8000 privātās mājsaimniecības
samazinās
Vērtības nozīme:
10,99
vienas stundas darbaspēka izmaksas
0,13
veidlapas aizpildīšanas laiks
8 000
respondentu skaits
1
veidlapas iesniegšanas reižu skaits
-11 429,60
Skat. augstāk.
Juridiskās personas
Kopā (juridiskās personas)
145 892,25
20 000 ekonomiski aktīvās lauku saimniecības
palielinās
Vērtības nozīme:
10,99
vienas stundas darbaspēka izmaksas
0,66
veidlapas aizpildīšanas laiks
20 000
respondentu skaits
1
veidlapas iesniegšanas reižu skaits
145 068,00
Skat. augstāk.
300 ekonomiski aktīvās lauku saimniecības ar ilggadīgo aramzemē sēto zālāju un pļavu un ganību platībām
palielinās
Vērtības nozīme:
10,99
vienas stundas darbaspēka izmaksas
0,25
veidlapas aizpildīšanas laiks
300
respondentu skaits
1
veidlapas iesniegšanas reižu skaits
824,25
Skat. augstāk.
Kopā
138 836,67

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32018R1091
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regula (ES) Nr. 2018/1091 par lauku saimniecību integrētu statistiku un ar ko atceļ Regulas (EK) Nr. 1166/2008 un (ES) Nr. 1337/2011
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R2286
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2021. gada 16. decembra Īstenošanas regula (ES) Nr. 2021/2286 par datiem, kas attiecībā uz mainīgo lielumu sarakstu un to aprakstu sniedzami par 2023. pārskata gadu saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2018/1091 par lauku saimniecību integrētu statistiku, un ar ko atceļ Komisijas Regulu (EK) Nr. 1200/2009
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32019R1700
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 10. oktobra Regula (ES) Nr. 2019/1700, ar ko izveido vienotu ietvaru Eiropas statistikai par personām un mājsaimniecībām, kuras pamatā ir no izlasēm savākti dati individuālā līmenī, ar ko groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (EK) Nr. 808/2004, (EK) Nr. 452/2008 un (EK) Nr. 1338/2008 un ar ko atceļ Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr. 1177/2003 un Padomes Regulu (EK) Nr. 577/98
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32019R2242
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2019. gada 16. decembra Īstenošanas regula (ES) Nr. 2019/2242, ar ko saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2019/1700 precizē datu kopu tehniskos aspektus, nosaka tehniskos formātus un precizē kvalitātes ziņojumu detalizētu sagatavošanas kārtību un saturu par izlases apsekojuma organizēšanu ienākumu un dzīves apstākļu jomā
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32020R1642
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2020. gada 5. novembra Īstenošanas regulas (ES) Nr. 2020/1642, ar ko saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2019/1700 precizē tehniskos aspektus attiecībā uz 2022. gada ad hoc temata "darba prasmes" un astoņu gadu mainīgo lielumu par "pensiju un dalību darba tirgū" datu kopu darbaspēka jomā
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32020R1197
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2020. gada 30. jūlija Īstenošanas regula (ES) Nr. 2020/1197, ar kuru nosaka tehniskās specifikācijas un kārtību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2019/2152 par Eiropas uzņēmējdarbības statistiku, ar ko atceļ 10 tiesību aktus uzņēmējdarbības statistikas jomā
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R2052
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2021. gada 24. novembra Īstenošanas Regula (ES) Nr. 2021/2052 ar ko saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2019/1700 precizē izlases apsekojuma ienākumu un dzīves apstākļu jomā datu kopu par “Darba tirgu un mājokļiem”, “Priekšrocību un trūkumu pārmantošanu no paaudzes paaudzē” un “Mājokļa grūtībām” tehniskos aspektus un 2023. gada ad hoc tematu “Mājsaimniecību energoefektivitāte”
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32021D1167
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2021. gada 27. aprīļa Deleģētais lēmums (ES) Nr. 2021/1167 ar ko izveido Savienības daudzgadu programmu par bioloģisko, vidisko, tehnisko un sociālekonomisko zvejniecības un akvakultūras datu vākšanu un pārvaldību no 2022. gada
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32022R1344
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 1. augusta Īstenošanas regula (ES) Nr. 2022/1344, ar ko saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2019/2152 tematam “IKT izmantojums un e-komercija” nosaka datu prasību tehniskās specifikācijas 2023. pārskata gadam
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32022R1092
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 30. jūnija Īstenošanas Regula (ES) Nr. 2022/1092 ar ko nosaka datu prasību tehniskās specifikācijas tematam “Inovācija” saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2019/2152
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32022R1399
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 1. augusta Īstenošanas Regula (ES) Nr. 2022/1399 ar ko saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2019/1700 precizē datu kopas tehniskos aspektus, nosaka tehniskos formātus informācijas nosūtīšanai un precizē kvalitātes ziņojumu sagatavošanas kārtību un saturu par izlases apsekojuma organizēšanu informācijas un komunikācijas tehnoloģiju izmantošanas jomā 2023. pārskata gadam par datiem
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32022R0791
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 19. maija Īstenošanas Regula (ES) Nr. 2022/791 ar ko attiecībā uz paziņojumu par labības, eļļas augu sēklu un rīsu krājumu apjomiem groza Īstenošanas regulu (ES) 2017/1185
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32017R1185
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2017. gada 20. aprīļa Īstenošanas Regula (ES) Nr. 2017/1185 ar ko paredz noteikumus par to, kā Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) Nr. 1307/2013 un (ES) Nr. 1308/2013 piemēro attiecībā uz informācijas un dokumentu paziņošanu Komisijai, un ar ko groza un atceļ vairākas Komisijas regulas
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regula (ES) Nr. 2018/1091 par lauku saimniecību integrētu statistiku un ar ko atceļ Regulas (EK) Nr. 1166/2008 un (ES) Nr. 1337/2011
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
3. panta 2. punkts, 5. panta 1. punkts, 7. panta 1. punkts II, III un IV pielikums
26. un 57. punkts (MK noteikumu projekta 24. pielikums)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2021. gada 16. decembra Īstenošanas regula (ES) Nr. 2021/2286 par datiem, kas attiecībā uz mainīgo lielumu sarakstu un to aprakstu sniedzami par 2023. pārskata gadu saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2018/1091 par lauku saimniecību integrētu statistiku, un ar ko atceļ Komisijas Regulu (EK) Nr. 1200/2009
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
1. panta 2. punkts, II pielikuma 1. modulis, 3. modulis, 4. modulis, 5. modulis, 6. modulis
26. un 57. punkts (MK noteikumu projekta 24. pielikums)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Nav
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Nav
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 10. oktobra Regula (ES) Nr. 2019/1700, ar ko izveido vienotu ietvaru Eiropas statistikai par personām un mājsaimniecībām, kuras pamatā ir no izlasēm savākti dati individuālā līmenī, ar ko groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (EK) Nr. 808/2004, (EK) Nr. 452/2008 un (EK) Nr. 1338/2008 un ar ko atceļ Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr. 1177/2003 un Padomes Regulu (EK) Nr. 577/98
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
3. panta 1., 3. un 4. punkts, I pielikums (joma - Ienākumi un dzīves apstākļi)
27. un 58. punkts (MK noteikumu projekta 25. pielikums)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
3. panta 1., 3. un 4. punkts, I pielikums (joma-Darbaspēks)
28. un 59. punkts (MK noteikumu projekta 26.pielikums)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Nav
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Nav
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2019. gada 16. decembra Īstenošanas regula (ES) Nr. 2019/2242, ar ko saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2019/1700 precizē datu kopu tehniskos aspektus, nosaka tehniskos formātus un precizē kvalitātes ziņojumu detalizētu sagatavošanas kārtību un saturu par izlases apsekojuma organizēšanu ienākumu un dzīves apstākļu jomā
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
4. panta 2. punkts, II pielikuma sadaļa "Demogrāfija", "GALVENĀS AKTIVITĀTES STATUSS (PAŠDEFINĒTS)", "DARBA STUNDAS", "IEGŪTAIS IZGLĪTĪBAS LĪMENIS".
27. un 58. punkts (MK noteikumu projekta 25. pielikums)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Nav
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Nav
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2020. gada 5. novembra Īstenošanas regulas (ES) Nr. 2020/1642, ar ko saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2019/1700 precizē tehniskos aspektus attiecībā uz 2022. gada ad hoc temata "darba prasmes" un astoņu gadu mainīgo lielumu par "pensiju un dalību darba tirgū" datu kopu darbaspēka jomā
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
1. pants, Pielikums
28. un 59. punkts (MK noteikumu projekta 26. pielikums)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Nav
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Nav
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2020. gada 30. jūlija Īstenošanas regula (ES) Nr. 2020/1197, ar kuru nosaka tehniskās specifikācijas un kārtību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2019/2152 par Eiropas uzņēmējdarbības statistiku, ar ko atceļ 10 tiesību aktus uzņēmējdarbības statistikas jomā
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
1. pants, I pielikuma A daļa 2. joma. Valsts līmeņa uzņēmējdarbības statistika (tēma - 2.1. Uzņēmumu tematspopulācija)
2. un 17. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
1. pants, I pielikuma A daļa 2. joma. Valsts līmeņa uzņēmējdarbības statistika (tēma - 2.6. Ieguldījumi)
3. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Nav
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Nav
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2021. gada 24. novembra Īstenošanas Regula (ES) Nr. 2021/2052 ar ko saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2019/1700 precizē izlases apsekojuma ienākumu un dzīves apstākļu jomā datu kopu par “Darba tirgu un mājokļiem”, “Priekšrocību un trūkumu pārmantošanu no paaudzes paaudzē” un “Mājokļa grūtībām” tehniskos aspektus un 2023. gada ad hoc tematu “Mājsaimniecību energoefektivitāte”
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
1. pants, Pielikums
27. un 58. punkts (MK noteikumu projekta 25. pielikums)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Nav
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Nav
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2021. gada 27. aprīļa Deleģētais lēmums (ES) Nr. 2021/1167 ar ko izveido Savienības daudzgadu programmu par bioloģisko, vidisko, tehnisko un sociālekonomisko zvejniecības un akvakultūras datu vākšanu un pārvaldību no 2022. gada
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
1. pants, Pielikuma 11. tabula
9. un 41. punkts (MK noteikumu projekta 12. pielikums)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 1. augusta Īstenošanas regula (ES) Nr. 2022/1344, ar ko saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2019/2152 tematam “IKT izmantojums un e-komercija” nosaka datu prasību tehniskās specifikācijas 2023. pārskata gadam
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
1. pants, Pielikums
32. punkts (MK noteikumu projekta 3. pielikums)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 30. jūnija Īstenošanas Regula (ES) Nr. 2022/1092 ar ko nosaka datu prasību tehniskās specifikācijas tematam “Inovācija” saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2019/2152
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
1. pants un I pielikums
14. un 47. punkts (MK noteikumu projekta 18. pielikums)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 1. augusta Īstenošanas Regula (ES) Nr. 2022/1399 ar ko saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2019/1700 precizē datu kopas tehniskos aspektus, nosaka tehniskos formātus informācijas nosūtīšanai un precizē kvalitātes ziņojumu sagatavošanas kārtību un saturu par izlases apsekojuma organizēšanu informācijas un komunikācijas tehnoloģiju izmantošanas jomā 2023. pārskata gadam par datiem
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
4. pants un Pielikums
13. un 46. punkts (MK noteikumu projekta 17. pielikums)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 19. maija Īstenošanas Regula (ES) Nr. 2022/791 ar ko attiecībā uz paziņojumu par labības, eļļas augu sēklu un rīsu krājumu apjomiem groza Īstenošanas regulu (ES) 2017/1185
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Pielikums
8. un 40. punkts (MK noteikumu projekta 11. pielikums)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2017. gada 20. aprīļa Īstenošanas Regula (ES) Nr. 2017/1185 ar ko paredz noteikumus par to, kā Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) Nr. 1307/2013 un (ES) Nr. 1308/2013 piemēro attiecībā uz informācijas un dokumentu paziņošanu Komisijai, un ar ko groza un atceļ vairākas Komisijas regulas
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
6. panta pirmā daļa, I pielikuma 1. punkts (Labība)
8. un 40. punkts (MK noteikumu projekta 11. pielikums)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Centrālā statistikas pārvalde
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participations/18588924-979a-4cb2-89b6-c42ca19da9ff

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Viedokļi no sabiedrības pārstāvjiem netika saņemti. 

6.4. Cita informācija

MK noteikumu projekta 18. pielikumu testēja viens pārstāvis no Ekonomikas ministrijas;
MK noteikumu projekta 26. pielikumam tika veikta kognitīvā testēšana fokusgrupas diskusijā, kurā tika iesaistīti iedzīvotāji 50-74 gadu vecumā.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Centrālā statistikas pārvalde

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Saskaņā Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa Regulas (ES) 2016/679 (2016. gada 27. aprīlis) par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (turpmāk -– VDAR) 5. panta 1. punktu, personas dati: a) tiek apstrādāti likumīgi, godprātīgi un datu subjektam pārredzamā veidā (“likumīgums, godprātība un pārredzamība”); b) tiek vākti konkrētos, skaidros un leģitīmos nolūkos, un to turpmāku apstrādi neveic ar minētajiem nolūkiem nesavietojamā veidā; turpmāka apstrāde arhivēšanas nolūkos sabiedrības interesēs, zinātniskās vai vēstures pētniecības nolūkos, vai statistikas nolūkos saskaņā ar 89. panta 1. punktu nav uzskatāma par nesavietojamu ar sākotnējiem nolūkiem (“nolūka ierobežojumi”); c) ir adekvāti, atbilstīgi un ietver tikai to, kas nepieciešams to apstrādes nolūkos (“datu minimizēšana”); d) ir precīzi un, ja vajadzīgs, atjaunināti; ir jāveic visi saprātīgie pasākumi, lai nodrošinātu, ka neprecīzi personas dati, ņemot vērā nolūkus, kādos tie tiek apstrādāti, bez kavēšanās tiktu dzēsti vai laboti (“precizitāte”); e) tiek glabāti veidā, kas pieļauj datu subjektu identifikāciju, ne ilgāk kā nepieciešams nolūkiem, kādos attiecīgos personas datus apstrādā; personas datus var glabāt ilgāk, ciktāl personas datus apstrādās tikai arhivēšanas nolūkos sabiedrības interesēs, zinātniskās vai vēstures pētniecības nolūkos, vai statistikas nolūkos saskaņā ar 89. panta 1. punktu, ar noteikumu, ka tiek īstenoti atbilstoši tehniski un organizatoriski pasākumi, kas šajā regulā paredzēti, lai aizsargātu datu subjekta tiesības un brīvības (“glabāšanas ierobežojums”); f) tiek apstrādāti tādā veidā, lai tiktu nodrošināta atbilstoša personas datu drošība, tostarp aizsardzība pret neatļautu vai nelikumīgu apstrādi un pret nejaušu nozaudēšanu, iznīcināšanu vai sabojāšanu, izmantojot atbilstošus tehniskos vai organizatoriskos pasākumus (“integritāte un konfidencialitāte”).
VDAR noteiktie principi un atbilstošas garantijas datu subjektam ir ietvertas arī Statistikas likuma 17. pantā:
“17. pants. Datu apstrāde un statistiskā konfidencialitāte
(1) Datus, kas iegūti saskaņā ar šā likuma 14., 15. un 16. pantu, statistikas iestāde izmanto oficiālās statistikas nodrošināšanai, izņemot šā likuma 25. un 26. pantā noteiktos gadījumus.
(2) Datus var pārveidot, papildināt vai savienot ar citiem statistikas iestādes rīcībā esošiem datiem, kā arī atkārtoti izmantot citas oficiālās statistikas nodrošināšanai.
(3) Statistikas iestādei, izmantojot datus, ir tiesības veidot un uzturēt statistiskos reģistrus oficiālās statistikas nodrošināšanai.
(4) Statistikas iestāde nosaka datu glabāšanas ilgumu, ņemot vērā oficiālās statistikas nodrošināšanas vajadzības.
(5) Fiziskās personas datus, kas iegūti oficiālās statistikas nodrošināšanai, anonimizē nekavējoties pēc to iegūšanas, pārbaudes un savienošanas, izņemot gadījumu, kad personas dati joprojām ir nepieciešami oficiālās statistikas nodrošināšanai. Statistikas iestāde nodrošina identificējošo datu atsevišķu un drošu glabāšanu no pārējiem datiem.
(6) Statistikas iestāde veic nepieciešamos pasākumus, lai novērstu neatļautu piekļuvi datiem, to sagrozīšanu vai izplatīšanu, nejaušu vai neatļautu iznīcināšanu.
(7) Statistikas iestādes nodarbinātajiem aizliegts izpaust datus un citu ierobežotas pieejamības informāciju, kas viņiem kļuvusi zināma, pildot dienesta vai darba pienākumus. Šajā daļā noteiktais attiecas arī uz personām, kuras uz laiku ir iesaistītas oficiālās statistikas nodrošināšanā vai ar kurām izbeigtas darba vai dienesta tiesiskās attiecības.”

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi